Uszczelka pod głowicę VOLVO. Czy ci się przyda??? Jak masz VOLVO :)
Właśnie wystąpiły u mnie w Volvo takie same objawy, czy wspomniany wężyk faktycznie załatwił sprawę, czy jednak to była uszczelka?
Spokojnie. Zmierzy ciśnienie i się okaże. Uszczelka to nie koniec świata.
Jak masz możliwość dociąć pasującą uszczelkę z gambitu, to zacząłbym od tego i ewentualnie kombinować dalej z silikonem, jeśli się to nie powiedzie.
Wymiana uszczelki.
Dla potomnych. Wymiana uszczelki nie jest trudna. I w brew pozorom nie potrzeba masy narzędzi. Starczyła walizka z yato oraz klucz dynamometryczmy z kontomierzem. Gdybym nie był pewny że mi się uda to bym tego nie robił. Auto już jeździ!!! Jak patrzyłem na uszczelka która była jeszcze pod głowica to widać było 4 otwory. Ale po ściągnięciu głowicy ukazały...
Uszczelka pod głowicą.
Rozbierz pompę wymień uszczelki i nie będzie wycieku .
Termostat w porządku, żadnych objawów uszkodzonej uszczelki.
Wymiana uszczelki .
Uszczelka pod głowicą. Pozdr. J.
Witaj, przyczyną może być chociażby uszkodzona uszczelka.
Ja bym zaczął od odmy.
Czasem nie uszczelka?
U nas biorą 250zł + uszczelki
Witam. Posiadam Volvo V40 2014 r. 2.0 D 190 KM. Mam taką przypadłość przed wymianą i po wymianie uszczelki pod głowicą, ten sam problem, czyli wywala płyn ze zbiorniczka. Nie gotuje się, ogrzewanie. Jakieś podpowiedzi? Pozdrawiam.
A uszczelki do chodniczki nowe złożone ??
Dzieki hak mechanik ogarnie pompe to sprawdze to wszystko. Mam nadziwhe ze to nie uszczelka
Masz tam jakiś numer producenta ?
To nie uszczelka pod głowicą. Ile ubywa płynu? Od kiedy? Ubytki duże, czy małe? Który rocznik? Jaki typ silnika?
To jest jakiś czujnik ciśnienia oleju . Też to miałem . Robił mi to znajomy mechanik . Rozpinasz kostkę i odkręcasz go i wyjmujesz. Cieknie uszczelnienie między obudową okrągłą a obudową kostki elektrycznej ( jego czołem ) . Wiem że idealnie pasuje uszczelka spod pompowtrysku którą się wymienia wewnątrz obudowy czujnika.
Jeżeli się znowu zapowietrzy to masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.
Może tym pomogę jak chodzi o silnik 2.0 turbo chyba że o inny chodzi ale T5 to oznaczenie 2.0 turbo :)
I myślisz, że ten nierówny dźwięk, jakby coś ocierało, to może być od uszczelek pod wtryskami?
Witam, Samochód to Volvo FL 618, silnik TD61F. Kilka dni temu kierowca zjechał bo zapaliła się kontrolka temperatury silnika. Odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego aby sprawdzić poziom płynu. Poziom był ok, ale w płynie był olej. Rozebraliśmy silnik, wymienione uszczelki pod głowicą (na starych nie było widać ewidentnych oznak przebicia między kanałami...
Będziesz potrzebował: https://www.automatsentyrz.pl/uszczelka-... oraz https://www.automatsentyrz.pl/filtr-olej... . Ta skrzynia (GM4T65E) nie ma korka spustowego oleju.
Wskazałbym na uszczelkę pod głowicą.
Uszczelka pod glowica byla zle dokrecona
Przedmuchy możesz mieć tylko do kanałów(kanału)olejowego.To że nie ubywa płynu chłodniczego nie znaczy że uszczelka jest ok.
przyczynom była wydmuchana uszczelka pod głowicą
Ja mam taką metodę, że 3-4 tygodnie przed terminem przeglądu jadę na stacje diagnostyczną gdzie sprawdzają zawieszenie , hamulce , ew. wycieki, stan blacharski spodu i notuję co jest do zrobienia. Co roku jesienią , trzeba czy nie, jest wizyta u mechanika na przegląd przedzimowy dla sprawdzenia stanu technicznego silnika i ew. wymiana płynów eksploatacyjnych....
Uszczelki pod kolektorem wydechowy albo DPF obstawiam
robi1214 Panie jak będzie to uszczelka to się wpienię.....
No jeśli na niepracującej sprężarce jest dobrze to chyba sam odpowiedziałeś sobie na pytanie gdzie szukać. Czy uszczelka pod głowicą ma jakikolwiek związek ze sprężarką??
więcej info na temat samochodu-Volvo V70 XC Cross Country manual/nr.silnika B5244T3/Turbo/2.4 litra/benzyna/2001 r. Może te informacje pomogą.
Auto gwizda szofer ... pewnie uszczelki nie są wabco pod elektroniką.
Ale pajac ... Te obudowy dokręca się momentem 20-25Nm nic więcej. Jak można zrobić dziure w plastikowej obudowie filtra. Gratulacje dla tego mechanika :spoko: :spoko: :spoko: Nie jestem pewien czy tam w miejscu wyłamania też nie ma uszczelki. Po coś ten rowek tam jest.
Witam, Jestem posiadaczem Volvo V40 D2 1.6 Diesel z problemem ciśnienia w układzie chłodzenia. Auto było naprawiane na zaprzyjaźnionym warsztacie wymieniona została uszczelka pod głowica sprawdzona była chłodnica spalin lecz problem nadal występuje. Czy problem może być pęknięcie tuleji cylindra? Pozdrawiam serdecznie
Sprawdź testerem czy nie masz spalin w płynie chłodniczym bo wygląda to na padniętą uszczelkę pod głowicą.
Musisz sprawdzić uszczelnienie tłoków wybieraka i uszczelki między cewkami a wybierakiem.
Może termostat się zaciął,lub uszkodził.
Może to być jeszcze wina uszczelki pod głowicą - miałem taką samą wadę w Volvo i była to właśnie uszczelka pod głowicą. Silnik może na gazie pracować idealnie a na benzynie nie musi gdy jest wada w głowicy. Wina zaworów też może powodować takie zachowanie silnika. Wtryskiwacze mogą się też zacierać. Pozdrawiam.
Mówię że regenerowałem 2 krotnie wszystkie uszczelki nowe i wysmarowany
Termostat musi być szczelny i musi być dobra uszczelka od góry na termostacie.
Też obstawiam, że to sprężarka bo już wszystko przepatrzyłem.Pytanie czy wymiana całej sprężarki, czy tylko glowiczka lub ewentualnie samej uszczelki jak glowiczka jest sprawna...
kup tuleje i uszczelki ok.120 Euro w serwisie volvo sprawdzić można na podnośniku złapać za wal jak jest sztywny i się nie obraca wtedy jest ok lup na podnośniku odpal auto i powinny kręcić się kola 4 tyle mi wiadomo
Miałem to samo w XC70 2003. Skończyło się na wymianie uszczelki pod głowicą. Termostat i korek też wymieniałem.
A jak kupileś uszczelka PG nie masz instrukcji kolejności dokręcania i siła?
Uszkodzony parownik, uszkodzona głowica, uszczelka pod nią itp itd.
Witam. Ja akurat jeżdżę Volvo. Żona nim do pracy co dziennie ok 1km dojeżdża i jest to samo kiedy chłodne dni się zaczynają. W kilku innych niedogrzanych samochadach też to widziałem więc to normalne. Pozdrawiam
Cześć, Potrzebuję schematu silnika B2544S2 od Volvo V70. Dokładnie to wymieniam uszczelkę pod głowicą i potrzebuję informacji, na jaki moment przykręcić wszystkie śruby przy montażu. Z góry dziękuję.
To jest obudowa termostatu niewykluczone że podczas mocnego pompowania płynu chłodzącego przy 5 tyś obrotów silnika uszczelka nie trzyma i dlatego cieknie. Trzeba zakupić uszczelki spuścić płyn i wymienić bo jak puści całkowicie to możesz mieć większy problem. Tam jest jeszcze opaska, spróbuj lekko dokręcić.
Planowanie głowicy nie jest konieczne jeśli nie ma wżerów i a nierówność głowicy mieści się w specyfikacji. Są przymiary i można zbadać czy nie ma dołków czy krzywizny. Często jak nie padła uszczelka pod głowicą ( i silnik nie przegrzany ) i odkręci się ją zgodnie ze sztuką to wystarczy oczyścić i nie trzeba jej planować. Ale to wychodzi dopiero po...
Jesli przegrzałeś (zagotowałeś) silnik to prawie napewno trafiło uszczelkę pod głowicą. I wcale nie musi się to objawiać przeciekiem oleju w układ chłodzenia. Uszczelka mogła walnąć między cylinrami i kompresja z jednego cyl. ucieka na drugi. Pisałeś że na dwóch cyl nie ma ciśnienia. Na których konkretnie?? Bo jeśli np na 1 i 2 lub np 3 i 4 to jest...
W ostatnim czasie coś robiłeś z tym silnikiem? Wymiana oleju, płynu chłodzącego? Może być tak że padła Ci uszczelka pod głowicą. Ale to musisz do mechanika podjechać aby Ci to sprawdził. Jakby się nagrzał to bym obstawiał termostat ale skoro nawet się nie zagrzeje może być uszczelka. Jednak to jedna z teorii.
Volvo s60, jak z reflektora wylałem 150ml wody to już wiedziałem dlaczego xenon nie działa, normalnie mistrzostwo gównoleo zamocowało przetwornicę xenonu na samym spodzie lampy między lampę a przetwornicę dali uszczelkę, a przetwornica nie jest ip67, reflektor nie posiada spustu wody i po jakimś czasie przetwornica pływa ehh, niema prostej recepty jak...
Osobiście jeżdzę volvo na renualt 1,9 tdi i tylko raz miałem przypadek uszczelki (identyczne objawy jak u autora postu) na 250tys. przejechanych km. Poza tym silnik b.oszczędny, dynamiczny. Dodam, że nie jest oszczędzany.
Uszczelka sprawdzona jest ok. Silnik przebieg autentyczny okolo 240tys. A jak sprawdzić pierscienie? Zdejmować głowice ?
Volvo FH 13 po wymianie filtrów paliwa błąd p228f. Klient twierdzi, że przy poprzedniej wymianie było to samo, odkręcili filtry, przykręcili i było ok. Tym razem już to nie działa, oringi i uszczelki na filtrach całe, bez uszkodzeń, zamontowane ponownie. Przy powrocie na stare filtry też to samo.
sprawdż elektrozwory gazowe,możliwe że któryś puszcza gaz,w czpieniu elektrozaworu jest uszczelka gumowa która zamyka gaz,może być zużyta.
Sprawdź układ zapłonowy i luzy na zaworach. Może też łapać lewe powietrze, trzeba niestety przejrzeć przewody podciśnienia i uszczelki pod gaźnikiem i kolektorem.
Błąd oznacza że w zadanym czasie nie nastąpił prawidłowy rozruch ogrzewania.Pytanie czy palnik został należycie założony np.pierścień wirowy,nie podwinęła się gumowa uszczelka,jak wygląda dawka powietrza regulowana imbusem 5-ką.Kocioł rura i tłumik nie są zabite sadzą?Jeżeli chodzi o dawkę paliwa to z praktyki na 100 impulsów powinno przypadać 7-8 ml...
Witam. Miałem kiedyś podobne objawy w moim poprzednim aucie "golfie" powodem tego była właśnie uszkodzona uszczelka głowicy. Obecnie posiadam volvo i też się obawiam tej samej przyczyny. Znaczy się pierwsze objawy to co jakiś czas wyskakuje błąd p1171, oraz świeci się kontrolka Lambda. Do tego nieznacznie ubywa mi płyn chłodniczy, ale nie widać wycieków...
Mam jedno pytanie związane z moim samochodem jakim jest volvo v70 2,4l 170km z 2000r. Ostatnio zaczeło mi ubywać plynu w zbiorniczku chłodzenia i parowały szyby. okazało się że to nagrzewnica. Wymieniłem ją, wlałem nowy płyn. po odpowietrzeniu i przejechaniu kilku kilometrów uzupełniłem płyn tak że na zimnym silniku płyn był na poziomie max. dziś rano...
Dedykowana nasadka do tego filtra kosztuje 20zł I gów.... warta, jak debil dokręcał w tym tdi to najpierw taśmą szmacianą musze owinąć korek żeby ciaśniej naszła ta nasadka. Ciekawe po co ludzie tak nadludzko silnie dokręcają te korki przecież tam jest uszczelka gumowa i lekko się dociąga. Dwa następne przypadki to reno 2.0 dci, i volvo benzyna z filtrem...
to 100% nieszczelność moze uszczelka pod kolektorem? jeszcze raz prawdz wszystkie przewody i intercooler
Komplet nowych wtrysków aso to 3600zł Korbowód nowy aso 750zł, do tego panewki korbowodowe i pierścienie na wszystkie cylindry plus uszczelki ,olej, filtry i inne myśle że z 1000zł.Wszystkie prace wykonywałem sam.
No właśnie test zrobiłem i koloru płyn nie zmienił... zastanawiam się czy płyn do dupy czy uszczelka jednak OK. Jutro jeszcze potestuję ten płyn na czymś co na bank zawiera CO2.
Któryś z przekazników (pod nogami pasażera w skrzynce) był uszkodzony, przyczyną była woda która lała się przez nieszczelną uszczelkę szyby ciekła po słupku pod plastikami do skrzynki z przekaznikami.
Właśnie też się natknąłem na to już gdzieś w internetach, ale czasami mam wrażenie że to stukanie dochodzi aż do 2,3 cylindra. Nie wiem może urojenie albo porostu gdzieś wyczytałem że przez popychacze też ten smród spalin się wydobywa, chodź na chłopski rozum w 90%uszczelka pod kolektor em lub przy turbo, albo jakiś zawór na dpf
Miałem w manie f 2000 problem z płynem tak jak ty i wymieniłem tylny korek ciśnieniowy na górze w zbiorniczku, to pomogło. Miałem też sytuacje że jechałem krótki odcinek bez korka wlewowego to ze zbiorniczka wywaliło mi płyn i się lekko zagrzał i daleko nie zajechałem. Wymieniałem także z dwa razy zbiorniczek bo te manowskie lubią pękać.W volvo f 12...
Rozwalilo Ci zbiorniczek plynu chlodniczego? Masz tam czarna szadze lub czarna maz? Prawdopodobnie uszczelka pod glowica klekla, mozesz podeslac fotke? Dobrze byloby wykonac test na obecnosc co2 w ukladzie chlodzenia ;)
smykoo a jak z drganiem tapicerki i blach, uszczelek przy glosnym sluchaniu?
Powodem zapowietrzenia może być: uszkodzona uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica, nieszczelne obsady wtrysków, awaria sprężarki powietrza, opadnięte lub pęknięta tuleja cylindrowa, niedostateczne odpowietrzenie układu chłodzenia np. po wymianie płynu. Wykonanie testu na CO2 pomaga w diagnozie.
Ten zawór nie spuszcza powietrza . On je redukuje z 12 na 8 bara. Jeśli u Ciebie on syczy to ma awarię , też mi się raz tak zdarzyło gdy założyłem do niego polski zestaw naprawczy bo był tańszy. Syczy bo zjadło uszczelki albo pękł w nim plastikowy tłok.
servisy VOLVO dystponują dokladnie identycznym narzędziem ( przynajmniej takie dobre servisy !!!! ) i własnie tak powinien przebiegac pomiar manometrem na silniku D13A - C z podejrzeniem pęknietej tulei czy nieszczelnej uszczelki pod głowica lub popękanych pierscieni w przypadku tej konkretnej usterki najbardziej prawdopodobna usterka elektryczna !!!!!...
Może ma ktoś taki schemacik instalacji el. silnika. Czasami nie chodzi na 5i 6 cylinder.Jutro będę miał kompa to odczytam błędy.Myślałem że może uszczelka miedzy tymi cylindrami się wypaliła.Ale sprężanie jest ok.
witam, posiadam kombajn zbożowy volvo z silnikiem perkinsa, mam problem, cieknie mi z pod dzwigni regulacji gazu. jest tam moze jakiś oryng który mozna szybko wymienić?
Witam serdecznie. Tak jak w temacie - proszę o pomoc w interpretacji załączonej do uszczelki informacji dotyczącej dokręcenia śrub głowicy w samochodzie Volvo V70. Nie mam pewności co do kroku nr 1, 2 i 3. Załączam foto: https://obrazki.elektroda.pl/6374287100_... Według mnie chyba jest tak, jak opisałem poniżej ale bardzo proszę o...
U mnie przedostawały się spaliny pomiędzy obsadom a pompowtryskami po wymianie gumek pomogło.Koszt 30zł. x 6 szt. Objawy podobne po odpaleniu z plaka chodził po kilku minutach nie odpalił.Jeszcze jedna rzecz oring na korku obok ręcznej pompki na imbus częsty przypadek. W silnikach dxi pompowtryski delphi. Dodam że w jednym silniku volvo d13 spotkałem...
Chrapią i to jak :| . Byłem osobiście widziałem i słyszałem. To co, pompiarz mnie oszwabił ?Pompę też robiłem 20 tyś.km temu -razem z głowicą . Wszystko razem do kupy regenerowałem .A teraz była na diagnostyce razem z samochodem.Przecież na przyrządach by coś pokazało? Chyba że się mylę . Auto ma 300 tyś. najechane od nowości ,a te silniki "ponoć" wytrzymują...
Napisałem o wymianie osuszacza (pojemnika z granulkami) ponieważ zdarzył mi się wadliwy - po rozpruciu okazało się że uszczelka wewnątrz była podwinięta i powietrze zamiast przez granulki szło obok a przynajmniej jego spora część - taki błąd w fabryce osuszaczy zrobili.
Dzięki, szukamy przyczyny uszkodzenia, po śladach jak na razie wychodzi, że to może być uszczelka pod głowicą, płynu coś ubywało. Co innego mogłoby tak ugiąć korbę, skoro głowica nie dostała. Był jeszcze jeden znajomy medyk :) po pomiarach i oględzinach na wale żadnych uszkodzeń nic nie znalazł.
przy wycieku od góry niestety musisz rozbebeszyć przekładnię .Uszczelniacz jest zabijany od środka dlatego najlepiej wymienić wszystkie uszczelki wewnątrz przekładni . Jeśli tego nigdy nie robiłeś to lepiej zleć to fachowcom bo to jest układ kierowniczy. pozdrawiam
Bierz drugi silnik z PEWNEGO zrodla, i zeby ci do glowy nie przyszlo sciagac: miski, dekla z glowicy itd. bo silniki sa znaczone Nie ma takich, chyba że silnik w aucie można odpalić i ktoś kto się zna zweryfikuje tyle ile może . A moge sam pofliczyć części ? Moge podzwonić do sklepów o wycene ale musze wiedzieć co jest do wymiany przy kapitalnym rekoncie...
Czy ktoś wie do czego jest czujnik na filtrze paliwa bo z tego co mi wiadomo czujnik temperatury paliwa jest na powrocie. Czy to nie jest czujnik zapowietrzenia filtra albo wody w układzie? Może on blokuje mi cały proces bo często z rana mam bańki w wężyku. Jutro postaram się wymienić uszczelki oringi gumiane 10/13mm w szybkozłączkach możliwe że to...
Witam, od pewnego czasu mam zapocenie przed kolektorem wydechowym, jak na zdjęciu. Skąd ten olej może się tam brać? Urządzenie gaszące wymieniłem, nie ma skąd kapać, tak samo uszczelka pod klawiaturą. Słyszałem, że jest też jakaś druga uszczelka, niby niżej, ale to sporo rozbierania silnika chyba. Może rzucać coś olejem tam z pompy vacuum? https://obrazki.elektroda.pl/6883662600_...
Witam po wymianie turbiny turbina nie działa jakie mogą być przyczyny ? Nieszczelny układ i to ze nie posmarowaLem uszczelek silikonem ? Obroty dochodzą do 4.5 tysiąca ale nie ma mocy i się nie włącza. Pomocy
Jednak uszczelka pod głowicą do wymiany . Problem ustąpił po jej wymianie .Temat zamykam.
Po pierwsze diagnoza , gdzie wywaliło uszczelkę głowicy? Po drugie jakiego oleju używasz i jak często zmieniasz? Po trzecie czy masz LPG? Po 4 skąd jesteś? Odma w każdym volvo turbo ma podobną budowę i jest bardzo skomplikowany żyrator.
Niebieski dym świadczy o tym że silnik spala olej, turbina może kończyć swój żywot, może puszczać na uszczelnieniach zaworów, przez uszczelkę głowicy lub pierścienie na tłokach, jeśli chodzi o ciężkie odpalanie,jaki przebieg ma Twój silnik?
Witam ponownie, problem rozwiązany!!! Nie był to ani filtr paliwa ani świece, mechanik rozebrał całą pompę w drobny mak bo była mokra, powymieniał uszczelki i ustawił zapłon. Autko pali na dotyk, problem rozwiązany koszt 300pln. :D
Ja bym sprawdził chlodnicę egr. Jeżeli to możiwe całkiem ją odłączyć od chlodzenia i wtedy sprawdzać. Uszczelka jeszcze nie jest taka zła może być gorzej pęknięta głowica itd... Z tego co piszesz ubytki są dość duże wiec płyn musi gdzieś uciekać. Jak nie ma plam to albo w wydech albo silnik.
Damdam jak widzisz da się wyjąć przepustnice bez ściągania dolotu, poco rozbierać pół silnika jak można wyjąć tylko to co się chce ;) Dziś udało mi się odczytać przez lusterko że moja przepustnica jest Boscha (na szczęście bo też słyszałem o tych Magneti-Marelli). Dzięki Andiv za podpowiedź, doświadczenie jakieś tam mam (wymieniłem w nim rozrząd jak...
No już dziwnie zaczął pracować jeszcze przed wymianą Dodano po 5 Co do wady ukrytej musiałbyś udowodnić że sprzedawca celowo zataił usterkę i o niej wiedział. Na szczęście dla mnie sprzedawca nie musi wiedzieć o wadzie ukrytej. Mechanik powiedział, że od bardzo dawna nie widział tłoków w aż tak złym stanie. I próbować ich przekonać by dołożyli się...
Witam skrzynia podobna vc af40 wszystkie elementy skrzynie wymienione z nowej skrzyni insigni, Sterownik hydrauliczny z insigni rózni sie uszczelkami płycie rózne oznaczenia chodzi to jako tako. Podejrzewam inne cisnienia. da rade to ustawic ? jak gdzies wysle? druga opcja zamiana zaworów do starego sterownika na cipłym uslizg 2-3 3-4.
Cześć wszystkim. Opisze na prentce moj problem. Dotycz on silnika 2.5t benzyna w Volvo xc90. Historia zaczęła sie większe mrozy. Auto stało pod chmurką i chciałem je schować pod dach. Odpalił normalnie, popracował trochę i zgasł. Myślałem, że na gaz się przełączył coś zamarzło i zgasł. Odpaliłem ponownie i zostawiłem na benzynie ale już zaczął wtedy...
Nie ma reguły. Ostatnimi laty kupione Yaris 2003 1,4D za 2,5 k , dołożone drugie tyle czyli wyszło jak u handlarza i rok później Volvo S40 2002 1,8 B za 4k, w ciągu 4 lat nie dołożone ani złotówki na remonty A gdybyś kupił drożej u handlarza, też mógłbyś dołożyć drugie tyle. Z Volvo ci się poszczęściło, sąsiad kupił za dużo wyższą cenę i musiał dołożyć...
Witam serdecznie , temat odkopany przez przypadek . Szukam odpowiedzi - Volvo FH4 rozumiem , że żółty przewód jest "sygnałowym" ciśnienie jest w czasie naciśnięcia pedału hamulca . Moje pytanie czy podczas "odpinania" tego przewodu powinno być w nim jakiekolwiek nawet szczątkowe ciśnienie ? Jeżdżąc FH13 czy MAN było zawsze odbicie ciśnienia przy rozłączaniu...
Problem z czujnikiem i słabym hamulcem górskim został rozwiązany, uszczelka koło przepustnicy kolektora dolotowego została wymieniona, zawór egr zamieniony, ustawienie zaworów i uszczelka od kolektora koło turbiny. Błąd zniknął i hamulec górski zaczął działać jak należy. Świst również ustał. Ale niestety od pewnego czasu auto bardzo się trzęsie i obroty...
uszczelka volvo uszczelka głowicą volvo volvo hamulce volvo
modyfikacja biosu skrętka połączenie komputerów rezystor xsara
diagram schemat diagram schemat
Sygnał dźwiękowy podczas jazdy w Renault Trafic III - co oznacza? Silnik DC z oznaczeniem 230V 50Hz - wyjaśnienie