wyjmij czujnik naciśnij do połowy i zablokuj wyłącz i włącz zapłon zrób odczyt kompem grubość klocka jeśli jest wartość problem z regulacją w zacisku
Przewody wymienione, zaciski przesmarowane.
wy kalibrowałem czujniki po przez regulatory w zaciskach
Czy uszczelka w tłoku też wymieniona? Czy klocki nie stoją w zacisku?
Miernik w łapę i zmierz napięcia na zaciskach wzmacniacza.
Jeden idzie na masę alternatora 2 ma iść na zasilanie i 3 w to samo miejsce(zasilanie) To się zgadza ale gdzie by go mogli podpiąć ? (szczerze ja się nie spotkałem z takimi pomyłkami) Przewód który ma iść na zasilanie mały cienki podpinają pod masę . I takie cuda się dzieją alternator na desce pokazuję w granicach 28 volt a nie ładuję :) Już miałem...
Czyli to objaw zapowietrzenia. A czy to jest niebezpieczne? Bo hamulce zawsze będą tylko dalej tak? Ale czemu po wciśnięciu szybko parę razy się nie podnosi pedał. Jedynie jak auto zgasze i serwo nie pracuje to się podniecie ale i na zgaszonym pedał troszke bardziej wpada niz wcześniej.
Witajcie problem volvo xc60 2015r 2,0 na przód napęd. po włączeniu zapłonu napisane słabe ładowanie akumulatoa taki komunikat. w czasie jazdy nie ma tego. dodatkowo na postoju na zapłonie jak włącze rado komunikat na radiu że rozłączy radio ze względu na słaby stan akumulatora. próbowałem doładować prostownikiem wszystko ok praktycznie nie przyjmuje...
Jak wkladasz czujnik do zacisku to przy samym koncu odpycha go troche.
Mianowicie przednia oś hamuje zbyt mocno Podstawowe pytanie, czy klocki hamulcowe są/były wymieniane kompletami na oś i czy była wykonywana kalibracja po wymianie? Czy zaciski hamulcowe są sprawne? ABS/EBS nie wyświetla błędów?
Mam takie VOLVO i też włączył mi się podgrzewacz w czasie pracy silnika. Spowodowane było to tym, że przewód zasilający przekaźnik (elektromagnes przy podgrzewaczu), złączył się z zaciskiem sterującym . Po założeniu sprawnego podgrzewacza, kontrolka zgaśnie.P.
Witam. Świta mi taki przypadek sprzed 8 lat, padł sterownik EDC. Napięcie kontrolne podlaczylem pod zacisk B+ jak w Volvo, ale nie można było pozbyć się komunikatu, i w końcu trzeba było wymienić sterownik EDC.
S80 rocznik który? Hamulec postojowy na zacisku czy szczękach? Jeżeli na szczękach, to najpierw wyreguluj w bębnach.
Witam.Ładowanie to jest dobre.Zwiekszając napiecie ładowania należy się liczyć skróceniem żywotności akumulatora. W tym przypadkunaley sprawdzić akumulator,zaciski naaku,przewody.Jakie jest napiecie wyjściowe na alterntorze.
Jeżeli to nie są chińskie opony to może tuleje resoru lub sam resor.Ewentualnie trzyma zacisk hamulcowy (np. zgięty przez uszkodzoną felgę).
W schowku podręcznym znajduje się 8 śrub mocujących. Po ich wyjęciu należy zwolnić zaciski na obwodzie i pociągnąć do przodu. Za schowkiem podręcznym znajdują się zaciski do przewodów. Podważ lampkę schowka podręcznego i odłącz przewody. Panel boczny również odpada jako pierwszy (za nim znajduje się zacisk do przewodów), a następnie panel wykończeniowy...
To za mało nadal masz trupa. Po drugie ładowania nie mierzy się na jałowych obrotach tylko minimum 2000obr.min. Dodano po 2 Po drugie zacisk Ex to jest pomiar napięcia coś ala sense masz tam podpiąć napięcie za stacyjką , najpewniej ze stacyjki. Inaczej alternator może dziwnie się zachowywać.
na bank pod zacisk srubowy, tak jest w renault lub volvo
Regulator w alternatorze ma tylko jeden zacisk pomocniczy Dodano po 11 Na jeden. Dodano po 7 Dziś jeździłem trochę autem , nie pochylając się nad ładowaniem. Krótkie przejazdy dom,sklep... Po trzecim odpaleniu ładowanie już się nie świeci. Kontrolnie sprawdziłem multimetrem i jest ok tzn14,2-14-4 .....mierzone na zacisku przy nadkolu
Najlepiej rozpoznaj probówką z żarówką , raz z masy drugi raz z plusa i będziesz miał rozpoznany, który od czego konektor /zacisk/. Tylko na wypiętym złączu!
odp3 Spróbuj tak: podłącz przewód do masy-obudowy następnie podłącz go na chwilę w miejsce które jest oznaczone na rysunku jako F12 zacisk 3 lub 4 albo bezpośrednio do modułu oznaczonego 3.28 zacisk 6 i 3, na przemian jeśli zamek zareaguje otworzy się lub zamknie, będziesz mógł podłączyć alarm bezpośrednio pod te zaciski przewody biały i brązowy w alarmie,...
na żadnym zacisku nie ma odpowietrznika więc jak w takim razie odpowietrzyć układ hamulcowy? Wymieniając zaciski na takie z nieurwanymi odpowietrznikami.
Jak to ma być taniowóz to zdecydowanie Octavia, faltycznie montowane w ASO instalacje Landi,części na każdym rogu ulicy i to za drobne, a Volvo trochę przekombinowane - często pada wariator rozrządu ok. 700 pln ori, nieszczelne tylne zaciski Lucas, a tak w ogóle V40 to nie Volvo: podwozie Carismy, skrzynia biegów Renault i nawet Szwecji nie widziało...
Smar do zacisków hamulca Knorr, biały smar w puszcze 0,5 kg.
Da się.Odkręć zacisk z jarzmem,zdemontuj tarczę i wybij szpilkę młotkiem.
Witam. Problem dotyczy Volvo FH Euro 5 trzyośka. Hamulce tak się grzeją, że nie można dotknąć się ręką. Grzeją się wszystkie koła. Zaciski ,klocki, tarcze te elementy sa w bardzo dobrym stanie. Oporów toczenia nie czuć. Czy to może być coś z powietrzem ?
Wyjmij dwa czujniki i wcisnij je do polowy na izolacje tasme.zobacz czy jest wtedy blad jak nie to zacisk lewy cos nie tak.jak dalej jest to sprawdz okablowanie i modulator
Na początek zmierz jakie masz napięcie na zaciskach zasilających wzmacniacza w czasie tych "przerw" .
Witam wszystkich . Mam problem z Volvo Fh 13 2009 rok mianowicie zaciąga się hamulec podczas jazdy sam lewe koło przód jest to ciągnik siodłowy w konfiguracji 6x2 . Modulator Ebs jest nowy stary był cały zawalony i zgnity w środku zaciski chodzą siłownik też błędów żadnych , ma ktoś może jakiś pomysł ?
MID 136 SID 70 FMI 12 SID 70 Czujnik zużycia klocków hamulcowych, oś 1, w lewo FMI12 Sygnały z lewej i prawej czujniki zużycia różnią się o więcej niż 20%. Uszkodzony zacisk, klocki są zużyte nierównomiernie. Sprawdź stan klocków, sprawdzić hamulce zaciski. Zamknięcie przewodów zasilających założyć minus uszkodzony modulator. Sprawdzić okablowanie między...
Na prawidłowe zużycie zewnętrznej strony tarczy i klocka odpowiadają prowadnice zacisku I te prowadnice powodują miejscowe "nietypowe"zużycie jak na załączonym wyżej zdjęciu.Ciekawy wniosek.
witam Nie skalibrujesz zużycia powiedzmy tak jak jest to możliwe w volvo,scania podaje wartość odczytaną bez możliwości kalibracji.Może jest źle skalibrowany czujnik w tym zacisku lub woda,która zmienia rezystancję.
orzech9995 napisał: Stwierdziłem iż podczas kontynuacji jazdy nagrzewa się lewe przednie koło i prawe tylne ... ....Stawiałbym na pompę abs lub hamulcową.... Uszkodzona jedna z sekcji pompy hamulcowej lub nieszczelny i zapowietrzający się przewód elastyczny zacisku. Sprawdz ciśnienie w sekcjach.
Zmierzyć napięcie na alternatorze, na zacisku B+ względem obudowy i jeżeli przy 1000 obr silnika będzie 27,3V to regulator do wymiany. Na nowym też nie będziesz miał 28,5V, ale w okolicy 28V (taka norma), no chyba że trafi ci się taki co będzie trzymał ponad 28. Tylko nie kupuj żadnych uni-pointów ani tym podobnych, tylko i wyłącznie oryginał.
witam mam volvo fh13 440 ciagnik siodlowy gosciu narzeka ze mu zżera tylna lewa tarcze hamulcowa ( 3 lewe wymienione prawa ok dalej ) zaciski zmienione , siłowniki zmienione , wiem ze w tym aucie jest chyba żyrosko który odpowiada za przechył auta i moze ktos podczas wymiany sprzegła nie chca cy go przesunał i volvo mysly ze cały czas jest przechylone...
Miałem niedawno podobne kody i okazało się że zacisk w koniu stanął . Zobacz czy wychodzi powietrze podczas hamowania na naczepę ( żółta słuchawka ) .
W układzie hamulcowym, gdy zużywają się okładziny klocków, tłoki zacisków coraz bardziej wysuwają się i obniza się poziom płynu w zbiorniczku. Nie dochodzi do sytuacji powrotu płynu z zacisków do zbiorniczka (oczywiście dochodzi tylko podczas wymiany klocków i cofania tłoków). Odwrotna sytuacja ma miejsce w przypadku sprzęgła. Im cieńsza tarcza, tym...
Witam . Sprawdź kontrolką z żarówki ,czy dochodzi zasilanie na główne zaciski automatu rozrusznika.Może być wina automatu ,lub samego rozrusznika.Do sprawdzenia jeszcze masa na silniku,lecz w tym przypadku prawdopodobnie byłaby cisza przy próbie załączenia rozrusznika.
robię naprawy gwarancyjne i różne już rzeczy widziałem zawory zamontowane odwrotnie czy źle poskładany zacisk hamulcowy ( ten był przyczyną wypadku podczas PDI ) więc mnie to nie dziwi, błędy głównie u podwykonawców części .......
Na pewno jest to MID 135? Wątpię. MID 136 (układ hamulcowy) SID72 FMI10 w/g instrukcji sugeruje różnicę grubości klocków hamulcowych pomiędzy lewą a prawą stroną na którejś z osi. Może być uszkodzony zacisk hamulcowy, lub co się częściej zdarza, czujnik grubości okładzin. Taki efekt może też dać wymiana klocków na nowe bez kalibracji.
Te "dziwadła" to najzwyklejsze dławiki przeciw zakłóceniowe. A jak chodzi o podłączenie to kol.robson(at) słusznie zwraca Ci uwagę,że w tych radiach podłącza się 2XBAT i ACC a do podświetlania służy zacisk opisany "DIM",którego nie musisz podłączać by uruchomić radio.
Jeśli jest tam ABS odpowietrzaj przy zapalonym silniku,czasem to jedyny sposób na odpowietrzenie. Jeśli nie ma,zaślep uszkodzoną sekcję pompy np:starym zagiętym przewodem hamulcowym i sprawdż czy pedał jest dużo twardszy niż przed zaślepieniem. Pamiętaj by w tylnych zaciskach wyregulować cylinderki.Zaślepka a pod nią śruba na klucz ampułowy.
A mierzyłeś przebicie na masę pojazdu?tych czujników indukcyjnych prędkości kół. Dodano po 4 Czujniki się wyrywa na chama ,najczęściej są do wywalenia czyści się gniazdo smaruje ,nowy koszyk ,dociska i sprawdza czy nie odpycha go krzywa tarcza ,jeśli tak to koło piasta z tyłu półoś zacisk ham do wywalenia i w czym problem.
przekażnik Który? Rozumiem, że tak żeś sobie pieprznął bez zastanowienia, bo coś pasowało napisać. Trzeba sprawdzić czy na zacisk 49 przerywacza idzie napięcie, jak nie to wybity bezpiecznik lub przełącznik awaryjnych nie puszcza 15
Z kontrolką ładowania i ciśnienia oleju nie ma problemu: alternator, który nie ładuje, ma na zacisku D+ masę (poprzez uzwojenie wirnika, szczotki i regulator), czujnik ciśnienia oleju, przy jego braku również jest zwarty, problem jest tylko z lampką, która sygnalizuje zbyt wysoką temperaturę, ten czujnik zwiera dopiero powyżej pewnej temperatury. Można...
Na zaciskach hamulcowych są wystające pałeczki, które pokazują zużycie klocków. Jak wystają, to klocki OK, jak są na równo z zaciskiem, to do wymiany. Po każdej wymianie trzeba z kalibrować klocki, a do tego są potrzebne sprawne czujniki. Gdyby był uszkodzony czujnik, to by pokazało błąd czujnika. FH ma w komputerze samodiagnostykę.
Według mnie to nie o hamulce chodzi, a o coś z zawieszeniem: zbieżność, sworznie lub tuleje wahaczy. Kontrola geometrii i szarpaki powinny dać odpowiedż. Pozdrawiam Zbieżność była zrobiona i jast ok. Tulejki wahacza są całe ale kiepskiej marki więc planuje nowe założyć bo widzę że są strasznie miękkie. Tulejki to ostatnie wyjście bo wszystko już sprawdzone....
W serwisie powiedziano, że to napięcie nie odbiega od normy bo może dochodzić nawet do 16V. Czy mam się czym martwić i co robić? Też nie wiem, czy się martwić. Może to jest ustawione tak celowo, żeby szybko akumulator naładować, ale czy jest to takie zdrowe dla akumulatora, to nie jestem do tego taki pewien, a to z tego między innymi powodu. Kiedyś...
Podobny problem lata temu spotykałem w Volvo oraz Renault Dxi w przypadku uszkodzenia/zużycia czujników (potencjometrów) w zaworze hamulca zasadniczego. Co ciekawe, nie był rejestrowany żaden błąd. Po prostu siła hamowania była praktycznie zerowa. Awaria ABS w innych pojazdach powoduje blokowanie kół przy hamowaniu widać Volvo ma odwrotnie. Zależy od...
2 volty na zwarciu? - mało prawdopodobne - ps 2.9L -benzyna Dodano po 4 po odłaczeniu przewodu L z zacisku na alternatorze - napięcie na nim skacze do 12v , tak jakby komputer prądowo nie wydalał , albo jest jakieś zwarcie na odcinku od CEM do alternatora?
To złącze 3-pinowe przy zespole przepustnicy to właśnie od czujnika położenia przepustnicy sprawdzałeś ten czujnik? Możesz mieć zwarcie w instalacji ew. przerwe lub któryś zacisk chwilami nie łączy.Jednak jeśli cpu wykrywa awarie już po włączeniu zapłonu to wygląda na stałe uszkodzenie.
Ta druciarska metoda to bajka. Rygiel pracuje na magistrali CAN. Jeśli nie potwierdzi prawidłowego stanu, to całe auto będzie zablokowane. Nie ważne w jakiej pozycji zablokował się rygiel. Nawet wspomaganie kierownicy nie działa, mimo, że jest elektryczne. Ważna rada dla wszystkich: przed otwarciem wieka obudowy rygla, należy wiertłem 5mm rozwiercić...
A co masz na myśli z ręcznym ? Pytałem, bo właśnie to auto trzeba znać, żeby to prawidłowo zrobić. Ty, jak widzę wiesz w czym rzecz... Spróbuj jeszcze mocniej podciągnąć ręczny, aż do wyczuwalnego oporu. Odpowietrzenie raczej nic nie da, bo nie napisałeś, żeby pedał hamulca "zmieniał" swój "moment brania" (raz na górze, raz na dole)... Jeśli to nie...
Gniazdo 13 pin podłączenie: pin. nr -opis 1. 44L -kierunkowskaz lewy, 2. 52 -tylne przeciwmgielne, 3. 31 -wspólna masa dla zacisków (1-8), 4. 44R -kierukowskaz prawy, 5. 58R -światło pozycyjne prawe, 6. 54 -światło stop, 7. 58L -światło pozycyjne lewe, 8. 62 -światło cofania, 9. (+) -plus z zacisku akumulatora, 10. (+) -plus po przełączeniu stacyjki,...
witam. Problem występuje w samochodzie volvo fl6. Podczas hamowania występują dosyć mocne drgania całego pojazdu (nieodczuwalne na kierownicy). Na przeglądzie zero luzów w zawieszeniu, tylko prawy tylny zacisk ma znacznie niższą sile hamowania niż lewy ok. 50%). Zmierzone bicie przednich tarcz (tarcze pełne). Wynik to 0.15mm na prawej i 0.04 na lewej....
Jest tam coś kombinowane, chyba że ktoś dołożył diody wzbudzenia. W Volvo (jak i każdym Renault z alternatorem rodziny A13N ) jest alt. 6-cio diodowy. W oryginale na regulatorze -styk szeroki ( moznaczony jako L) lampka kontrolna -styk wąski (+) plus za stacyjką Dodatkowo z regulatora powinien wychodzić zółty kabel zakończony kabeloczkiem połaczony...
Po prostu zablokowały się zaciski - podejrzewam, że dźwignia ,,ręcznego" zrobiła się luźna. Należałoby zajrzeć pod samochód i sprawdzić czy linki dobrze poruszają się w pancerzach oraz czy obrotowe zaczepy linek przy cylinderkach poprawnie ,,odbijają" do poz. spoczynkowej. Taki efekt daje zbyt rzadkie używanie ham. ręcznego- rdza i gęstniejący smar...
https://www.dtcdecode.com/Volvo/CEM-U015... Volvo DTC CEM-U015600 Robić: Volvo Kod: CEM-U015600 Definicja: Utrata komunikacji CEM z modułem sterującym systemu Infotainment. Ogólne informacje o awariach Opis: Moduły sterujące komunikują się ze sobą w celu wymiany informacji w sieci za pośrednictwem znormalizowanej procedury komunikacji szeregowej - CAN...
Jak w temacie. Na zimnym rano albo po dłuższej przerwie na zakupach pali na dotyk. Może z raz zakręci. A wystarczy pojeździć parę minut by nie chciał odpalić. Objawia się to szumem z rozrusznika. Czyli kluczyk w pozycji zapłon i szumi, nie kręci. Czasami zakręci z raz dwa ale potem jest szum dopóki nie przekręcę kluczyka w pozycję wyłącz. Wymieniłem...
Transformator jest ok. Przed chwilą podpiąłem zamiast transformatora WN żarówkę 220V/40W i okazuję się że po podłączeniu zasilania żarówka świeci pełnym światłem przez ok sekundę a potem gaśnie całkowicie. Czy transformator WN widoczny przy żarówce to tylko transformator czy siedzi tam coś jeszcze np. jakiś powielacz? Omomierz pokazuje przerwę na jego...
Może zawór ręcznego hamulca nie spuścił ciśnienia z układu, albo pękła sprężyna w siłowniku hamulca. Sprawdź na rolkach hamulce Dodano po 9 Jeżeli chodzi o układy pneumatyczne, to we wszystkich samochodach są podobne, znajdź schematy, przestudiuj trochę i jak na początek to wystarczy. Jeżeli chodzi o hamulec ręczny to sprawa jest prosta - zawór ręcznego...
Witam po przerwie hamulce zrobione :) Błażej dokładnie taki zacisk jak na zdjęciu .Nosek86 podobne ale inne wymiary . U mnie wymiary tłoczka to 40,40mm średnica i długość 50,60mm ciężko było dostać ale pasują od volvo ( chyba 850 ) i od opla antary są idealnie tego samego rozmiaru.Podam numery katalogowe od volva to P404903 od opla P404902 firma FRENKIT...
Witam. Mam taki problem. Otóż nie odbiły klocki z tylu po spuszczeniu recznego Rozebralem caly zacisk okazali sie ze wszystko jest czyste nie ma żadnej rdzy. Zalozylem z powrotem i bylo dobrze przez dwa dni a teraz tloczek chodzi normalnie z hamulcem ręcznym tylko nie cofa sie przy odpuszczeniu hamulca możnego ani z jednej ani z drugiej strony z tylu....
Witam! Volvo xc40 T3 2018r silnik benzyna 1.5T B3154T 156KM. Kontrolki się nie świecą, jedzie w miarę normalnie ( może odrobinę poszarpuje), jednak pamięć błędów odczytana KTSem : P105979 Aktywny spoiler przedni czujnik położenia - błąd mechaniczny P105A71 Aktywny spoiler przedni- komponent zaciska się Cóż to może być? Na youtube filmik po hindusku...
Zakres napięć podałem z pamięci, a gwoli uściślenia mały zrzut z pomiarów na MAN w załączniku PDF. W Volvo dolne napięcie (nowych ) zapisuje się w pamięci sterownika - kalibracja. i w zależności od grubości tarcz , klocków i tego czy ktoś "regenerował" zaciski waha się w góżnych wartościach np 100% to może być 0,8V albo np. 1,05V W MAN jest to stała...
Witam. Mam problem ze świecami żarowymi, mianowicie po włączeniu zapłonu nie świeci się lampa kontrolna świec. Przekaznik jest sprawny. Czujnik także. Świece przestały działać gdy użytkownik naładował akumulator podłączając zaciski prostownika na odwrót(poza pojazdem) Po naładowaniu został podłączony. Przepaliło bezp. alternatora. Po podłączeiu innego...
Może mógłbyś podesłać jakiś schemat podłączenia tego wskaznika bo wskaznik ma cztery zaciski łączone z płytką, żeby się dostać do wskaznika to sporo rozbierania,a jak się doniego dostanę to może bym sprawdził coś więcej. Smok jest z pływakiem poruszającym się pionowo z niczym nie połączony elektrycznie-niewiem jak to działa. Dodano po 5 Czy napewno...
Witam Kupiłem dziś na giełdzie Słomczyn używany przewód (koszt 130zł) żółty z niebieskim stykiem o parametrach 11 ohm, założyłem go na miejsce przewodu 4 (biały niebieski styk) no i komputer przestał emitować błąd co do przewodu 4 :D. Ale co do przewodu 2 i 3 komputer nadal emituje błąd, czy może być jakaś inna przyczyna co do tych błędów czy po prostu...
to sprawdź na zacisku alternatora a konkretnie na śrubie alternatora tam gdzie masz gruby przewód ,podejrzewam że to będzie m8. Przy dużym poborze prądu z alternatora może pojawić się spory spadek np. na niepewnym łączeniu przewodów.
Witam. Drodzy forumowicze mam problem z hamulcami w Volvie v70 2.5 tdi *98r. a dokładnie to ojciec. Czytałem, że Volva nie mają za ostrych hamulców, ale łudzę się, że mnie to nie dotyczy:). Generalnie hamować hamują tylko trzeba troszkę mocniej dreptać, ale porównując Volva hamowanie bo Passata b5 fl, czy BMW3 lub nawet Carismy I to bez dwóch zdań Volvo...
Cześć bbbno1 czy poradziłeś sobie z tym zamkiem? Pytam, ponieważ zakładam teraz uniwersalny sterownik z pilotem w volvo s40 98r. Czy oryginalny sterownik wygląda jak duży przekaźnik? U mnie jest on pod kierownicą. Z tego co widzę, to jest on sterowany masą w ten sposób, że jeśli potencjał masy jest przyłożony do przewodu sterującego, to drzwi są otwarte....
Miałem kiedyś podobnie w volvo 340-okazało sie ze ktoś(może nawet ja w roztargnieniu) nie dokręcił korka wlewu-uzupełnień płynu hamulcowego co spowodowało jego wyciek,co w następstwie objawiało się zapalajacą kontrolką (!). Po uzupełnieniu płynu problem zniknął do dzisiaj.
Kondensator wlutowany. Syrena podłączona na stole do napięcia na pin 1 plus 12 v na pin 3 minus( masa). Jak jest sterowana ta syrena. Co należy podać na pin nr 2 by ja uruchomić. Na zaciskach akumulatora 3,6 v( akumulator wewnętrzny syreny) nie ma żadnego napięcia z układu syreny. Proszę o informacje czy w stanie spoczynku powinno być napięcie podtrzymujące...
Jeśli nie ma "dodatkowych ulepszaczy", kluczyk jest oryginalny to powinien odpalić bez problemu po podaniu "na krótko napięcia na zacisk sterujący automatu. Miałem bardzo wiele przypadków "odcięcia rozrusznika poprzez zabezpieczenie dodatkowego alarmu. Bardzo często montowany był przekaźnik zabezpieczający odcięcie rozrusznika. Jeśli taki jest to zazwyczaj...
Jak rozumiem masz na myśli ten przekaźnik który znajduje się w skrzynce z akumulatorami. Jeśli chodzi o ten to jest zupełnie nowy ale mogę go sprawdzić tylko nie wiem jak. Dokładnie ten mam na mysli . Podaj napiecie 24 V do zacisków 84 , 84 A przewód czarny i niebieski/czerwony , jeśli jest dobry to ziciski 88 i 88A powinny być zwarte . Tylko przed...
Dzięki kolego serdeczne za wyjaśnienia. Więc słabsze hamowanie prawej strony będzie spowodowane nie domaganiem zacisków - pewnie, a jeśli będą się blokować na śliskim to ciągnik hamować będzie nie zależnie Mam jeszcze problem z immobiliser'em. Po przekręceniu kluczyka czasem pojawia się błąd i auto nie zapala - muszę wyjąć kluczyk ze stacyjki chwilę...
Dzisiaj znowu w chwili wolnego zajrzałem do tej koparki i stwierdziłem dodatkowo: 1) przy wciśniętym gazie do oporu koparka odpala(pojawia się 12V na elektrozaworze) i po odpaleniu można gaz odpuścić i nie gaśnie, przy każdym innym położeniu gazu nie odpala(brak 12V na elektrozaworze), jednak nie można jej zgaśić, przekręcenie kluczyka i wyjęcie go...
A ten sygnał, który wysyła stacyjka, to jakiś analog, czy informacje po CAN'ie? Dodano po 15 Dobra, już wiem, to analog. Pojawia się napięcie na zacisku 50 - a to jest linia, która ląduje na wspomnianym wyżej przekaźniku. Więc stacyjka działa poprawnie. https://obrazki.elektroda.pl/9631042300_... Dodano po 23 O, właśnie ostygł i znowu...
żeby wymienić linki, trzeba rozebrać nierozbieralną puszkę i na pewno nie trwa to 45 minut Ta puszka jest rozbieralna. 8 śrubek (czy coś koło tego) i zerwać uszczelniacze. Potem przy montażu trzeba nałożyć silikon. Tu jest filmik. Trwa 10 min. Mi zajęło 45 z wmontowaniem i wymontowaniem. Nawet jest pomyślane w ten sposób, że do nadwozia jedną śrubką...
Przecież po podłączeniu żarówki i tak i tak na jej zaciskach (czy jest sprawna czy nie) pojawi się napięcie z akumulatora. Jeśli przepali się bezpiecznik - to dioda zgaśnie - i dalej nie wiemy czy jest sprawna czy nie. W instalacji domowej - o której kolega pisze - podświetlenie wyłącznika działa troche inaczej (pomijając fakt że najczęściej jest to...
Z doświadczenie przestrzegam przestrzegam przed podłączaniem przewodu minusowego bezpośrednio do akumulatora. Plus warto do samego akumulatora - bezpiecznik na fabrycznym kablu motoroli jest wystarczający - natomiast masą łączymy do masy pojazdu, gdzieś w pobliżu akumulatora ale nie pod zacisk do którego jest podłączony przewód minusowy. Najmniejsze...
Pod maską po prawej stronie (samochodu) jest złącze diagnostyczne. Złącze SRS wygląda jak poniżej. Można wywołać kod migowy i dowiedzieć się co było przyczyną zaświecenia się kontrolki. -włącz stacyjkę -poczekaj ok 15 sekund -zacisk 1 złącza diagnostycznego podłącz do masy (zrób mostek) na 2-5 sek. -rozłącz mostek -kontrolka SRS powinna mrugać -należy...
Kiedy w tym modelu bedzie uszkodzony jeden z czujnikow SID 21 lub SID 22 to objaw bedzie wlasnie taki dlugi rozruch. Ale wtedy sterownik sygnalizuje o usterce jednego z czujnikow. To nie bedzie ten problem. W twoim przypadku sterownik nie otrzymuje jednoczesnie informacji z dwoch czujnikow. Dla sterownika silnika EMS silnik stoi w miejscu. Taki sam...
Ja w takiej sytuacji w pierwszej kolejności pomierzyłbym napięcie na zaciskach alternatora (napięcie ładowania, było sprawdzane i jest w normie) i sprawdziłbym czy jest w nim składowa zmienna (nie powinno jej być). Następnie zmierzyłbym prąd pobierany z alternatora i porównałbym z jego prądem znamionowym. Jeżeli byłby mały w stosunku do znamionowego,...
Witam Przestudiowałem temat od deski do deski, ponieważ miałem taki sam problem z 850-ką. Wszystkie objawy takie same jak temacie brak iskry w czasie kręcenia rozrusznikiem natomiast na zaciąg pali z pół obrotu wału. Po tygodniu poszukiwań, wymianie rozrusznika okazało się to blachą usterką, a mianowicie przewód prądowy między rozrusznikiem a akumulatorem...
Dziś wykluczyłem możliwość zwarcia obwodu zaworu koła faz rozrządu - odciąłem przewód zasilający zawór zaraz przy wiązce komputera, dolutowałem nowy i puściłem bezpośrednio do zaworu. Efekt? To samo co wcześniej. Wciąż po skasowaniu błędu zapala się pół sekundy po odpaleniu silnika na nowo. Przedzwoniłem wiązkę na zwarcia - brak zwarć. Sprawdziłem jeszcze...
zrobiłem ci screenshot i faktycznie avast ma rację, sajt ma jakiś VBScript doklejony na końcu. mnie wszystko jedno, bo na linuxie to mi nie grozi. Coż, jakie produkty taki sajt. pewnie sam SSR też miał exploita w środku, i stąd objawy jak w pierwszym poście. Dzięki, teraz widzę. Schemat się zgadza, z tą drobną różnicą że ja na wyjściu dałem odbiornik...
Dziś udało mi się w końcu odnaleźć przyczynę awarii. Był to nieoczyszczony zacisk "oczkowy" wiązki brązowych przy klemie minusowej, a w zasadzie przy zacisku tego elektronicznego hebla od Volva. Przegrzanie się złącza i zespawanie ze sobą pozostałych dwóch zacisków bezpośrednio pod nim. I teraz można to wreszcie pokazać palcem. Znalazłem to w trakcie...
Wczoraj przez jakieś 8 h się ładowało. Przerwałem kiedy było 16,10 V na zaciskach. Ogólnie miejsce na obudowie gdzie był transformatorek z zasilacza było letnie ale właśnie tam gdzie ta mała płytka ze stabilizatorem 12V było ciepło. Więc do podmiany ew. na mocniejszy taki z mini radiatorem. Muszę poszukać w swoim złomie z zapasami. Mam pytanie z innej...
Witam mam pytanko.Czy moge zasilic ze zwykłego power banka czujnik zuzycia okładzin oraz dołaczyc zwykły voltomierz zeby zobaczyc jak zmienia sie napiecie wyjsciowe na tym czujniku?Potrzebuje czasem wiedziec czy czujnik pokazuje poza zakres napiecie wtedy wiem ze potrzeba jest wyregulowac zacisk.Na wyjsciu powerbank mam oczywiscie 5,2 v napiecia stałego
Nie będę kolego speedy9 z Tobą absolutnie się kłócił i próbował zmienić Twojego zdania- polecamy auta różnych marek, pytanie autora było jak się prezentuje i jak się jeżdzi s-max i c-max, s-max jak wiesz ma problemy z kołem dwumasowym, problemy z filtrem fap/dpf które wyeliminowano dopiero , po 2012 roku gdzie nikt nie wie naprawdę co to jest dpf, żaden...
Demontaż zderzaka volvo s40 2010rok przód to prosta czynność trwa około 20minut ,nie wymaga serwisu . Postępować wg opisu i zdjęć 1 zdjac listwę maskującą /fot/ 2 wyjąć reflektory przód http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... /fot/ 3 po odkręceniu śrub górnych mocujących zderzak plus kołki plus śruby nadkola /fot/wyjąć zderzak z zacisków...
Pacjent: Laguna I 2.0 8v 1997 r. rozrusznik Valeo Problemem jest niedziałający jak należy rozrusznik i już dokładnie tłumacze o co chodzi. Wszystko zaczęło się od tego, że pojawiły się niezrozumiałe objawy: słyszę "cyk" bendixa i kręcenie się go jak należy, a jednocześnie rozrusznik chodzi na pusto i nie kreci wałem ! Myślę co jest do cholery rozbieram...
Przypominam, że RN-x lecą z winy darlingtona nie dlatego, że za słaby, tylko chodzi o wzmocnienie hFE. Jest krytyczne i powiedziałbym bardzo krytyczne, bo tyczy się też tych dwóch pozostałych tranzystorów smd. Pierwszy pomiarowy smd zwraca prąd dużego rezystora R-sc do drugiego smd, aby ten z kolei osiągając nasycenie przywierał do masy BD249C. A więc...
Witam! Pomimo, że temat jest juz dość dobrze opisany, postanowiłem dodać swoje trzy grosze. Dzięki dyskusji na powyższy temat (szczególnie radzie udzielonej przez Krzemp_OBD) udało się uniknąć (szczerze pisząc, to nie mnie a koledze) poważniejszych kosztów i usunąć usterkę. Sytuacja ciągłego świecenia sie świateł stop zaistniała przy Touranie TDI 2,0...
Witam wszystkich Założyłem ten post, ponieważ nurtuje mnie następująca kwestia; jak przerobić np gotowy układ AVT528 żeby pozbyć się zwłoki w wygaszaniu światła? Problem polega na tym, ze fabryczne sterowanie nie jest z krańcówek w drzwiach, a z modułu sterującego (także tym innymi funkcjami oświetlenia), realizuje on podtrzymanie świecenia światła,...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
zaciski volvo zaciski sprężynowe zaciski pradowe
wtyczka przepustnica vectra sterownik aparat canon sprząc oscyloskop
Zielona dioda włącza się i wyłącza - przyczyny EFI Shell - Co to jest i jak działa?