Nie ma czujnika, jest pozycjoner(z przodu skrzyni, bliżej lewego koła) i on zapina światło. Działa jak zwykły włącznik(zał/wył) Oprucz tego blokuje rozrusznik na innej pozycji niż PiN i podaje sygnały do sterownika skrzyni o położeniu dźwigni wyboru trybu pracy skrzyni. Szukaj okrągłego(cylindrycznego) duperela z kolorami kabli, jak na obrazku: http://obrazki.elektroda.pl/5062021300_1...
ja mam stabilnie 750-800
Jeżeli chcemy coś naprawić, to pierwsza zasada dowiedz się jak to działa. Lejesz olej z najwyższej półki, po co. Kiedy zaczęto montować te skrzynki do samochodu (A413 /31TH/) nie było jeszcze olei syntetycznych. Następnie, kręcisz śrubą nie mającą nic wspólnego za takie zachowanie skrzynki. Taśmę musisz ponownie wyregulować wkręcając śrubę mocno do...
tylko tym mogę pomóc.
Jest umiejscowiony na samym dole obudowy układu różnicowego, mniej więcej pod półosią. Korek odkręcamy kluczem o kwadratowej końcówce.
spróbuj docisnąć mocniej sprzęgło jeśli lżej wejdzie bieg to jest to wina sprzęgła
Jedyna porada to zdemontować skrzynkę i zobaczyć co się stało z koszem prowadzącym (forward). Jest to trzybiegowa skrzynia A404, sterowana hydraulicznie.
TYp skrzyni to A604 jeśli 4 biegowa lub A404 jeśli 3 biegowa. Olej syntetyczny ( osobiście do tych skrzyń zalewam olej oryginalny ). Cena może trochę duża ale jakoś nie lubie eksperymentować. Co do tego problemu.... Polecał bym odczytać błędy jakie zostały zapisane w sterowniku to by wiele wyjaśniało. W tej chwili nie pamiętam jak można było odczytać...
Wytarte tarczki biegu wstecznego.
U mnie był banał zielone styki na dwóch przekaźnikach sterującymi selenoid elektrozawory dwa czarne jak otworzysz maskę sa na samej górze pod szybą blisko środka maski trochę w stronę pasażera. wystarczy mała przerwa na ułamek sekundy któregoś z tych przekaźników i wskakuje tryb awaryjny.
W swoim dodałem środek do tylnych mostów z tzw. szperą firmy MOPAR. Wcześniej biegi wchodziły tak kiepsko, że już zastanawiałem się nad kupnem innej lub regeneracją, ale części są wyjątkowo drogie. Różnica po aplikacji zdecydowanie na +++. Polecam to rozwiązanie.
Uszkodzona skrzynia w tych autach to standard.
Jakie masz doświadczenie w naprawie automatów?
Sprawdz kolego podłączenia przy skrzyni biegów bo widziałem już porozpinane końcówki linek. Wyrobiły się gniazda kulek i same wypadały.Kolega miał podobny przypadek ale w mercedesie A140, gniazda linek się rozpadły i kulek wodzików nie trzymały. Na szybko podwiązaliśmy drutem wiązałkowym (budowlany), bo stał na skrzyżowaniu, i tak już trzeci rok na...
Witam, od 2/3 dni w moim aucie(Chrysler grand Voyager 2.8CRD 2004r.) dzieje się cos dziwnego ze skrzynia. Koło prędkościomierza gdzie pokazuje na jakim biegu jestem, te wszystkie literki są w kwadratach (P R N D itp) prędkościomierz nie dziala, biegów nie przerzuca, jak próbuje wrzucić na P(parking) to wrzuca R(wsteczny) a byłem w salonie Jeep, Lancia,...
Witam ponownie Czy w Chryslerze Grand Voyagerze z 99r. jest bezpiecznik bądź stycznik odpowiedzialny za automatyczną skrzynię biegów ( jeżeli tak to gdzie i który ) bo w tej chwili nie mam żadnego biegu, ani nie słychać elektrozaworów przy zmianie położenia lewarka od biegów.
Chcąc być w zgodzie z wymaganiami producenta, poniom oleju - w zalezności od temepratury - przedstawia załączony dokument. Poziom oleju liczony jest od dna miski olejowej, czyli bagnetem pomiarowym może być cokolwiek, co tam sięgnie. Ja używam wąskiej tasmy stalowej o długości ok. 50cm.
CHRYSLER VOYAGER 3.3LE .Problem z automatyczną skrzynią biegów , jedzie na dwóch biegach , trzeci wyskakuje , na pierwszym biegu do ok. 35km/h , na drugim do 70 km/h. Nie wiem co może być ewentualną przyczyną awarii - mechanika czy elektronika.
Witam problem polega na tym że wracając z trasy przy przęłączaniu biegów na wyższe lekko szarpnie (za wibruje) skrzynia automatyczna, lecz jeśli będę sam ujmował nogę z gazu podczas przyspieszania to skrzynia pięknie przełącza na bieg wyższy i jeszcze jedno spostrzeżenie nie dzieje się żadne szarpnięcie podczas jazdy na tempomacie - przełącza miękko,...
Witam. Mógł byś precyzyjnie opisać które wtyczki wyczyścić bo dopiero zaczynam poznawać ten silnik a właśnie zaczyna mi delikatnie szarpać a olej mam nie dawno wymieniony. Z góry dziękuję i pozdrawiam
zacznij od bezpieczników i przekaźników. Jedną centralkę masz koło akumulatora a drugą w środku koło otwierania przedniej maski.
kontrolki świecą .. po wyjęciu licznika oraz rozłożeniu go okazało sie , że były pozaślepiane taśmą izolacyjną , prąd na świece dochodzi około 15s. (kontrolka świeci ok. 2s.) , świece jeszcze nie sprawdzone z powodu dość ciężkiego dostępu , napięcie na reg. ciś. na listwie 5v , wtryskiwacze regenerowane w serwisie bosch , zawór na liswie ok Dodano po...
Jakaś diagnostyka by się przydała ale w sumie nie taki drogi ten czujnik . Czujnik znajduje się prawdopodobnie w obudowie skrzyni biegów tzn jest w nią wsunięty, patrząc od przodu samochodu , z drugiej strony skrzyni biegów
Rozbierz skrzynię a usterki będą widoczne.
Sprawdzałem jest stan.
Sprawdź linki cięgna od biegów.
Poszperaj w sieci, jest dość dużo na ten temat: http://www.automaticchoice.com/Catalogue...
Witam . Mam problem od jakiegoś czasu ze skrzynią biegów . Przy ruszaniu na 1 biegu strasznie szarpie a potem normalnie jedzie ,ale problem jest wiekszy na biegu wstecznym .Otóż szarpie bardzo mocno i nie ma siły jechac do tyłu jak my auto było na hamulcu ręcznym . Pomóżcie co sie dzieje ?Czy ktoś miał podobne objawy ?
Jedyna droga to CCD BUS . W tym wypadku sygnał wyjściowy do licznika wysyła szyną - sterownik skrzyni biegów.
Ostatnio napisałem złą stronę.Proszę wejść na www.olczak.home.pl To jest strona na temat serwisowania i obsługi autom.skrzyń biegów.
Odkręć prostokątną wtyczkę od elektrozaworów i sprawdź czy autko pojedzie w trybie awaryjnym (trzeci bieg + wsteczny).
mam pytanie, jak potoczyła sie historia tej skrzyni biegów, bo mam podobne objawy
Do wymiany synchronizatory , może pomóc chwilowo zmiana właściwości oleju , na rzadszy , ale i tak będzie to odczuwalne w przełączaniu na niskich biegach.
Nie wiem skąd masz taką wiedzę, sądzę że zostałeś wprowadzony w błąd. Nie ma takiej możliwości aby pozmieniać przełożenia w automatycznej skrzyni biegów A604 (41TE).
Należy sprawdzić płytę sterującą, czy wszystko zostało należycie złożone ze szczególnym sprawdzeniem zaworu spięcia konwertera. Proszę pamiętać iż wymontowanie i zamontowanie płyty sterującej odbywa się na ułożeniu dzwigni zmiany biegów w pozycji "2" (L).
Powinien z zachowaniem modelu auta, rocznika
Co do zmiany biegów temat był poruszany tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17...
Witam, jeśli temat był poruszony to z góry przepraszam za powielanie. Auto Voyager 03' 3.3 V6 Po spawaniu końcowego tłumika (po fakcie dowiedziałem się że fachman nie odpiął aku), skrzynia przy zmianie biegu z 4 na 3 szarpie. Dzieje się to tylko w tym konkretnym momencie, poza tym żadnych objawów. Ma ktoś pomysł? Elektrozawór?
Może być w skrzyni niewłaściwy olej,i po nagrzaniu zaczyna lepiej przełączać biegi.
Jest korek w misce olejowej. Wysysarką też można ale nie przez korek wlewu, lecz przez otwór miarki oleju. Automatyczna skrzynia biegów nie ma spustu oleju i należałoby zastosować wysysarkę.
Posiada cztery biegi
witam sprawdziłem jest lock-up i będę musiał zregenerować sprzęgło bo czasami silnik gasł przy biegu "jałowym" a może wiesz czy ktoś w okolicy Olsztyna regeneruje takie sprzęgła a i jakiej firmy kupić tarcze na wymianę Z góry Dzięki Wymontuj skrzynkę wraz ze sprzęgłem i przyjedź do mnie,. To co piszesz wnioskuję że nie wiesz, z której strony ją "ugryść".
Witam, kolega nie napisał czy sterowanie plynne czy 4 biegi, opornik można naprawić a moduł sterujący mam do sprzedania.
Spalona skrzynia(tarczki)
Witam.Mam Chrysler Voyager 2006 r. 2.5crd skrzynia manualna .Biegi wchodzą idealnie ,ale jak odpalę silnik to nie mogę włączyć biegu .Sprzęgło bierze dopiero przy wciśniętym pedale prawie w podłodze .Włączam na siłę ,bardzo ciężko wchodzi . Nie wiem co się dzieje .Proszę pomóżcie .
Witam padła mi skrzynia biegów mianowicie wybierak. Jak je wymienić? Pękł popychacz plastikowy. Jak wymienić na nowy popychacz. Jest to lewa linka patrząc od strony kierowcy. Może ma ktoś schemat całej skrzyni biegów począwszy od lewarka zmiany biegów
dla wszystkich zaineresowanych przyczyną wszystkich prfoblemów był przetarty kabelek od emulatora wtrysków dzieki za odpowiedzi pozdrawiam
Niestety oprogramowanie skanera,jakim pracuje ma nieaktywne te opcje.Bardzo mi przykro.Przyuczenie robimy podczas jazdy testowej(samoadaptacja)
Panowie mam problem z automatem w Chrysler Voyager z 94r silnik 3.3l Jest wszystko OK gdy ruszam aż do momentu gdy na ostatnim biegu samochód jedzie "swobodnie". Nie zawsze ale coraz częściej dostaje wibracji w rodzaju jazdy bez amortyzatorów po kocich łbach, dodając lub ujmując gazu objaw ten zanika. Proszę o radę co może być przyczyną takich objawów.
Sprawdz czy to samo występuje na biegu jałowym.
Zainteresowanym chciałbym dopisać tylko jaki był finał tej usterki.Otórz objawy lekkiego szarpania przy swobodnej jeżdzie spowodowane były uszkodzonym konwerterem(zużyte tarcze),sprzęgło się ślizgało a przy gwałtownym dodaniu gazu turbina się załączała i wszystko było ok.Wymiana konwertera na regerowany załatwiła sprawę.Kosz sprzęgła 500zł+olej,filtr....
Podepnij pod złącze OBD skaner i sprawdź jaki błąd się pojawia że skrzynia przechodzi w tryb awaryjny.
Dzięki, za odpowiedź, okazało się że to żaden czujnik obrotów wchodzących czy wychodzących tylko komputer biegów
Daj Samochód do serwisu lub jakiemuś mechanikowi nic tak zdziałasz narobisz sobie kosztów najprędzej .
gdy odlaczylem lampy calkowicie to wskazowka benzyny była na 0 i swieciła ikona , nawet podmiana na inna lampe nic nie dało. Jaka ikona? Od rezerwy? Jeśli z odłączoną lampą objawy są takie same, to sprawdź połączenia masowe i czujnik wstecznego biegu.
Temat jest zapewne już dawno nie aktualny, ale dla potomnych: jest to typowy objaw za niskiego poziomu oleju w skrzyni biegów. Nie wyklucza to oczywiście awarii samej skrzyni.
jak można odblokować taką skrzynię Nie można (tylko demontaż skrzyni). Resztę znasz: nie wyciągając przegubów Powodzenia ;)
Mam identyczne objawy przy Chrysler Voyager 2.8 crd po włączeniu stacyjki niepodśietla żadnego biegu.Po odpaleniu podswietla wszystkie biegi.Jest tylko jeden bieg do przodu i wsteczny.Byłem na komputerze wyszło że brak komunikaci między komputerami.Samo kluczykowanie niedziała. pomocy :cry:
Wygląda na to że problem sprawia mechaniczny układ blokady parkingowej. Skrzynia blokowana jest nawet w pozycji N. Czy ktoś może opisać gdzie ona się znajduje i jak do niej się dostać bez demontażu całej skrzyni.
Witam! I jak udało się coś ustalić z tym voyagerem?? Ja mam takie samo auto tylko z 1992 r. i mam podobny problem. Gdy odpale silnik obroty są na normalnym poziomie (ok. 1000) ale po 2/3 min. wzrastają na 1800 na jałowym biegu i się tak utrzymują. Wymieniłem właśnie termostat bo słyszałem, że jego wada może mieć wpływ na regulację obrotów, ale nic to...
Wilgoć w sterowniku. Po usunięciu działa poprawnie.
przy mrozach sięgających -20 stopni po odpaleniu i wrzuceniu biegu DRIVE samochód nie chce jechać dopiero jak potrzymam silnik na obrotach 3000 rpm to bieg wskoczy potem znowu wyskoczy i tak mam przez ok 1 km miałem podobnie, zbyt niski poziom oleju w skrzyni
Rezystor będzie w kanale powietrznym - jest chłodzony przez dmuchawę.
Opisz dokładnie wszystkie szczegóły może coś się nasunie. Czy zegary ci wszystkie podświetlają ,wskazówki zegarów ruszają ,czy masz podświetlenie wskaźnika biegów.
Nie ma takiej potrzeby. Tu diagnostyka jest potrzebna, a nie zgadywanki.
Witam .Chrysler Voyager 2.5 td zgrzyta skrzynia biegów . Poradźcie co zrobić ze zgrzytaniem skrzyni biegów w tym typie , z trzeciego na czwarty za każdym razem a pozostałe przypadkowo . Proszę o pomoc gdyż ten pojazd za miesiąc ma przejechać dwa tyś. kilosów non stop .
witam.Mam problem z biegami gdyż na odpalonym silniku nie moge ruszyć drążkiem od biegów żaden nie wchodzi,Gdzie może być problem
Witam,mam problem z biegami w automacie w Grand Voyager 96 rok.Nie mogę przełączyć w pozycję P,a w pozycji N kręci ale nie odpala.Zgasiłem silnik na R i tak się stało.Co może być przyczyną?.Bardzo proszę o pomoc.
ja ostatnio używałem info-tech ale nie znalazłem tam schematów skrzyni biegów
na pewno na trzecim ? bo jeżeli na drugim to włącza się tak zwany bieg awaryjny - można na nim dojechać do servisu, itp, ale radziłbym go za bardzo nie używać - na pewno doprowadzi to do poważniejszego uszkodzenia skrzyni Włączanie się biegu awaryjnego może być spowodowane mnóstwem przyczyn - najlepiej zrobisz jak podłączysz auto pod komputer diagnostyczny...
Przestawienie wtrysków gazu bliżej benzyny nic nie pomogło. Auto dalej szarpie. Pomogła zmiana komputera wymienili zamontowany firmy VERSUS i wstawili STAG 300 Teraz auto chodzi na gazie super nic nie szarpie, przełącza biegi płynnie.
Odpowietrzenie sprzęgła nic prawdopodobnie nie da. Prawdopodobnie wytarta jest łapa sprzęgła. Skrzynia do wyjęcia łapa do napawania, lub wymiany.
Czy jest potrzeba wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów w Chrysler Grand Voyager z 2006 r, przebieg 130 tyś. Ile trzeba oleju i jak tak to jak to zrobić?
P0750 - Obwód elektromagnesu LR. P0888 - Wyjście na przekaźnik /wyłączone/.
Czy dorobienie tulejek z polietylenu to dobry pomysł? Dorabiałem kiedyś metalowe tuleje (do innego auta) i jestem zadowolony, aczkolwiek słyszałem opinie, że metalowe tuleje dość mocno dzwonią jak są źle spasowane lub zaczynają się wyrabiać. Wiem też, że niektórzy dorabiają z tworzyw sztucznych (nie ma efektu dzwonienia), ale wtedy ich żywotność jest...
Witam serdecznie, po ponad 3 letnie "modrendze" z moim autem postanowiłem dziś z nadmiaru wolnego zarejestrować się na forum i zwrócić się do Was z prośba o pomoc. Zakupiłem Chryslera Voyagera z 98 roku z silnikiem 2,4 L w benzynie, bez isntalacji gazowej. Od samego początku samochód wykazywał przejawy ......hmm.. zepsutego czujnika położenia przepustnicy...
Witam jestem posiadaczem Grand Voyagera 3,3l 1997 i od pewnego czasu mam problem z automatyczną skrzynią biegów: -czasem strasznie dziwnie szarpie tak jakby nie wiedziała jakiego biegu ma użyć -czasem jedzie na jednym biegu i nie chce go zmienić Proszę o porade bo nie wiem co jest zepsute może to jakiś czujnik obrotów albo prędkości
Spróbuj wyjąć panel od sterowania nadmuchem. Miałem kiedyś taki przypadek że przez wypaloną masę nie odpalał. Chyba nie kręcił rozrusznik...
Prawdopodobnie ukręciło kielich 3ciego biegu i skrzynia idzie w trybie awaryjnym,Ale dobrze byłoby podpiąć komputer i odczytać wartości rzeczywiste.Jeżeli nie będzie błędów to tylko wychodzi na to że wystąpiło uszkodzenie mechaniczne czyli kielich.
Prawdopodobnie skrzynia biegów do remontu. Są tam elektromagnesy, czujniki prędkości obrotowej, komputerek, który sprawdza, czy na danym biegu są właściwe proporcje obrotów między wałkami, itp.. Pytanie numer jeden: czy jest właściwy poziom oleju w skrzyni biegów? Sprawdzać należy przy włączonym i nagrzanym silniku, a właściwie nagrzanej skrzyni biegów,...
wymien filtr paliwa
Ani silnik ani automat nie byly rozgrzane w 100% ale 10 czy 12 km po miescie zrobione to tez nie byly zimne. Automat jest założony po regeneracji cala skrzynia i jak pracował perfekcyjnie tak pracuje dalej. Dodano po 3 Zresztą na postoju jest to samo. Ale jak tylko dodam gazu obroty podskoczą tak ok 1800 to zaczyna pracować idealnie. Zero wibracji.
witam jakis czas temu kupilem samochod marki plymouth grand voyager 3,3 z automatem po krotkim czasie pojawil sie problem ze skrzynia a mianowicie chodzila w trybie awaryjnym, pojechalem do mechanika na komputer wyszly bledy selenoidów i czujnika predkosci.Zostawilem samochód u tego mechanika wymienil mi te selenoidy i ten czujnik ale problem nie zniknął...
witam.mam maly problem.mam gran voyagera '91 , 3.3 benzyna ,automat.skrzynia dzialala bez zastrzezen.zmienialem klawiature w tylnej glowicy(cylinder1,3,5).musialem zdjac kolektor ssacy i cala reszte(niewiem czy to ma znaczenie ale zdjalem kleme).po zlozeniu,w czasie jazdy nie wlacza sie 4 bieg(nic wspolnego z klawiatura)czy moze ktos nasunac jakies...
Ze schematami chodziło mi o to, że w tym przypadku sprawdziłem jak mi się wydaje wszystkie opcje wg schematów i do niczego nie doszedłem. Po prostu wszystkie sygnały na TCM idą z czujników (nie wiem tylko czy są to odpowiednie sygnały) czyli żadna wiązka nie jest przerwana tudzież styki zaśniedziałe itp. A niestety tyle można wyczytać ze schematów bo...
sprawdz map sensor oraz katalizator mam kody ale nie moge tego zrzucic
To masz manualną skrzynię biegów ?
Skrzynia byla na pewno rozgrzana ale jeszcze raz pisze iz pomimo odpalonego silnika poziom oleju raz jest odpowiedni a po chwili jest taki jak gdyby silnik byl zgaszony,i po jakims czasie lub po przegazowaniu poziom spada.I po jakims czasie znowu momentalnie sie podnosi(i w tym momencie skrzynia nie ciagnie-jak by wcale nie bylo biegu)
Problem rozwiązany. Wymieniony regulator na pompie CR.
Daj termik 140'C 10A .
Wiem, że musi być to orginał firmy MOPAR Nie musi, spokojnie możesz zalać np Gulf Multi-Vehicle ATF http://www.gulf.pl/include/datasheet/pro... i też będzie jeździł. Bardziej obstawiam że wymiana oleju obnażyła niestety zaawansowane już zużycie skrzyni biegów - stąd kłopoty.
Witam potrzebuje schemat instalacji elektrycznej - skrzyni biegów automatycznej.Chrysler Voyager 2,8 crd ,nie ma napięcia na sterowniku skrzyni bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Ogólnie rzecz biorąc są wszystkie biegi jednakże wsteczny włącza się normalnie a włączając biegi do przodu skrzynia nie podaje napędu. Ale gdy wprowadzę silnik w obroty to po pewnej chwili się załącza i jest wszystko normalnie ( płynnie wchodzą kolejno wszystkie biegi jak i normalnie redukuje biegi ,tak jakby problem nie istniał) do momentu zatrzymania...
Zawsze je słychać przeważnie na pierwszym biegu a potem już silnik zagłusz.
problem rozwiazany solenoid do wymiany Pozdr.
I co ... po problemie ?
Witam,szukam danych technicznych tego autka (voyager 95r 3.0l ben) szukam informacji na temat skrzyni biegów w tym aucie,nie wiem jaka tam jest skrzynka,gdzie to jest podane?
I jeszcze jeden ciekawy objaw: przy 4000rpm podczas jazdy pojawia się odcięcie [paliwa lub zapłonu - nie wiem]. Występuje tylko na 4tym biegu [o ile w danym momencie działa], na 3cim biegu silnik kręci się do końca.
Hydraulic Pressure Switch: 2-4
Voyager 95'do 99' moduł sterowania wentylatorów, MB A-klasa wadliwe łożyska skrzyni biegów(wyjące skrzynie) oraz przepływomierz zintegrowany z komputerem sterującym (wersje benzynowe 1,4 i 1,6)
wrzuceniem biegu voyager voyager czujnik biegu voyager biegu wstecznego
połączenie szeregowy grzałka włącznik lampa stać uszczelniacz zaworowy wymiana
sterownik hulajnoga elektryczna hulajnoga elektryczna segway
Mop parowy nie świeci kontrolka ON – diagnoza zasilania, bezpiecznik, LED, Kärcher, Xiaomi, Deerma Chrysler Grand Voyager 3.3 V6 – wymiana paska alternatora, napinacz, schemat prowadzenia