Pompa paliwa nie trzyma ciśnienia wewnątrz siebie i stąd problemy. Jesteś pewien że ta w baku pompuje do przodu a nie przelewa do kosza pompy w baku? Wydaje mi się że vp44 sama ciągnie paliwo.
Ciekawe czy ktos by napisal :)) Pewnie nikt , jak sie pytalem o ten drugi pin ktory idzie do masy (pewnie przez rezystor) to nikt sie nie odezwal :) Z konsomolskim pozdrowieniem :) (bo obrazek z jakiegos rosyjskiego forum na ktorym jakos chetniejsi byli do pomocy) http://obrazki.elektroda.net/54_12662244...
[url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Tam wyjaśniałem co jest przyczyną uszkodzenia tranzystora i na pewno nie ma to związku ze sprzedażą samochodu.
Wypnij ten czujnik temperatury płynu chłodzącego i zobacz jak chodzi. Powinien chodzić z awaryjną dawką, z błędu tego czujnika i włączyć wentylatory chłodzące. No chyba że program diagnostyczny przekłamuje, ale w to wątpię. Jak będzie podawał za dużą dawkę wtrysku bo będzie myślał że jest 16 stopni i nie złapie błędu czujnika temp. może zrzucić to na...
Zegar od płaszczyzny ma się unieść tyle ile jest wybite na pompie. Blokujesz i montujesz. Ta wartośc zależy od mechanicznej obróbki pompy. i nie ma nic wspólnego z silnikiem marką itp. O dychę możesz się pomylić i świat się nie zawali, ale więcej będą problemy. Te które ja montowałem miały wartości od kilku setek do powyżej 1mm. Zasadniczo pompa z której...
Pompa jest załączana przez przekaźnik pompy paliwa. Styk roboczy jest zasilany osobnym bezpiecznikiem niż cewka tego przekaźnika. Brak zasilania cewki powodowałby więcej błędów min przepływomierz, elektrozawór turbiny oraz EGR. Sterowanie przekaźnika jest realizowane w masie przez ECU. Paliwo ma być w obu komorach zbiornika. pompka jest z prawej strony...
www.tdi-tuning.pl tam na pewno Ci pomogą
Tak.
Nie wiem czy próbowałeś, ale całkiem uzyteczne (jak dla mnie) wyniki daje: http://images.google.pl/images?ndsp=20&u... i analogicznie http://images.google.pl/images?q=vp37&oe... ;)
na pw masz wszytsko co trzeba
Mimo wszystko, sprawdź drożność przewodu, i pooglądaj baryłki. Ja się namęczyłem kiedyś, wróciło jako reklamacja sterownika, podstawili całe auto. Te same objawy. Pompę zalałem naftą, kilka razy przepłukałem, na jednym wtrysku kuleje, ciśnienie znacznie mniejsze na rurce... Dopiero przez przypadek, odkręciłem przewód od pompy, a tam ładnie leci. oglądam...
4 grupa nastawów podstawowych obadaj. A wtryskiwacz sterujący jest dobry? Jak on się uszkodzi to silnik ma problem z określeniem konta wtrysku.
No mnie też ciekawi, czy mu to pomogło, ale coś się nie odzywa. Więc pewnie tak
PW
Wymiana pompy jest banalnie prosta. Śruba blokady zaznaczona na zdjęciu, a zdjęcie zapożyczone z internetu. Najpierw ja luzujesz wyciągasz blaszkę spod niej i dokręcasz ją do oporu. W tym momencie wałek Ci się już nie obróci. Pamiętaj że w obydwóch silnikach musisz mieć zablokowany wał. I dopiero wyciągać jak i zakładać pompę. Pompa nie ma fasolek więc...
Niby powinno się kalibrować ,ale ja ich kilka robiłem zarówno elektronikę jak i tak jak ty chcesz zrobić i też chodziły bez problemu. Pozdrawiam Dodano po 56 Jeszcze jedno jeśli ta podstawa którą chcesz założyć stała długo bez paliwa to istnieje możliwość że będziesz miał problem z pierwszym odpaleniem gdyż blokują się elementy w pompie(ja to robię...
Korpus możesz dać od 005 i będzie działać. Tyle że to nie jest dokładnie taki sam podzespół. W 020 masz troszkę większą wydajność bo jest z wtryskiem wstępnym. Ogólnie jeżeli nie możesz dostać oryginalnej 020 to śmiało montuj 005 i będzie ci to działać. Ale nie jest identyczna-posiada małe różnice w budowie. Działaj i się pochwal co z tego wyszło.
Witam! To nie jest pompa VE! Posiada całkiem inną zasadę działania. Jakakolwiek wymiana części mechanicznych lub elektronicznych wiąże się z jej ponowną regulacją i programowaniem elektroniki! Sama pompa posiada odczyt usterek sprzętem do diagnostyki. Jest to możliwe poprzez przejściówkę wstawioną między pompę a komputer samochodu.
Jeśli sterownik na jedną wtyczkę to nie ma tam żadnego immo. Immo siedzi w sterowniku na dwie wtyczki bo wtedy w pompie siedzi cały sterownik silnika. Pomyłka z przewodami nie ma znaczenia. Musisz solidnie odpowietrzyć układ i jest to dość trudne. Czy są jakieś błędy w sterowniku silnika?
Tak, w sterowniku jest m.in. VIN i PIN.
Nasz za późny zapłon. Na "late" ma być 2- 0 ATDC
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php... I jeszcze to.
http://obrazki.elektroda.pl/8403014300_1... Dla ułatwienia wstawiam foto, żeby dla wszystkich było jasne o czym mowa ;) Początek tłoczenia jest zapisany jako mapa charakterystyk w funkcji prędkości obrotowej silnika oraz dawki paliwa jako miary obciążenia silnika. Współczynnikami korygującymi są temperatura silnika i zasysanego powietrza...
Kto ci naprawiał sterownik z pompą ?
To nie takie proste sterownik musi być wyzerowany aby mógł się douczyć do immo.
Bez znaczenia górne z górnym zaworem a dolne z dolnym. Kolejność nie ma znaczenia.
Jest razem z czujnikiem obrotów wałka pompy.
Dobrze, tylko nie czyjnika :D a czujnika hehe - wiem, wiem - klawiatura...
Bez problemu, ściągasz lewą, górną osłonę paska i wszystko masz na wierzchu
Czy to moduł sterujący może? Może. Problem jest z zaworem sterującym rozdziałem paliwa ( timing control valve) który jest wbudowany w pompę . Polecam artykuł https://autoditex.com/page/vp44-timing-c...
który rok transita ja nigdy nie słyszałem ami się nie spotkałem żeby miał jakieś zabezpieczenie przed przegrzaniem Większość Fordów ma takie zabezpieczenie, także Transit. Czujnik temperatury jest w głowicy, więc przy braku płynu jest szybka reakcja układu, bo to ona wpierw dostaje wysokiej temperatury... Ochrona silnika obejmuje: - zmniejszenie mocy,...
To dzisiaj tego nie sprawdze bo nie mam zadnego testera :/ . A może zresetowac kompa przez odłączenie klem przeczekanie 5 minut i pozniej zewrzec dotykając razem oczywiscie na odlaczonych czy nie ? Bo moze są jakies błędy i nie chce odpalic dlatego . I dodam ze normalnie kręci jak cos . To nic nie da. Nie łódź się.
Nie wiem, czy o ten chodzi?
Można zamienić.
Tam nie ma immo więc przekładasz pompę bez obawy o immobilajzer. Nie trzeba nic dopisywać. Tutaj robota jest raczej mechaniczna. Do przekładki pompy potrzebne są blokady do rozrządu i czujnik zegarowy by ustawić pompę. Jak będzie ustawiona poprawnie to odpali bez problemu. W BMW immo odcina reż rozrusznik więc będziesz miał pewność że to nie winna immo...
Z tego com odczytałeś to nie da rady, wygląda na to że ten sprzęt nie obsługuje tego licznika. Najlepiej odczyt pamięci przez programator.
Dajcie już spokój dywagacjom z immo. Nie ma. Nic nie dopasowujesz.
Sprawdź wężyki przelewowe nadmiaru paliwa może w którymś nastąpiło rozszczelnienie i łapie lewe powietrze.
Moze to głupie co ci napiszę ale może odepnij od zbiornika powrót i zasilanie. I spróbuj zapodać ciśnienie z jeden bar. I woda z mydłem i lecisz po całości. Zawór na filtrze przy temp poniżej 25st nie powinien puszczac powrotu
Pompa VP44, cała litania po internecie jest. Wnioskuję zimne luty w elektronice pompy paliwa - VP44 Bosch.
jest to otwór upustowy dzięki któremu membrana łatwiej idzie w górę i swobodniej opada, ta nowa pewnie też ją ma tylko może byc niewidoczna np. w fartuchu łączącym obie półkule
Zacytuje kolege. Wyciągamy pin z licznika jak niebędę pisał logojemy sie tym pinemi potem adaptacia kanał 50 wpisujemy kod sterownika i po problemie pompa synchronizuje się ze sterownikiem silnika i esp:D
Element po lewej stronie jak pisano wcześniej to stabilizator 5v. Sam się nie psuje. Można go sprawdzić bez otwierania sterownika, wystarczy zdjąć aluminiową klapkę i sprawdzić napięcie na pinach od czujnika obrotów. Na dwóch skrajnych musi być 5v, jak jest więcej, przeważnie tyle co zasilanie czyli 12v to sterownik na złom. Poszło 12v zamiast 5bv na...
A6 miały immo w pompie od 2003 roku z tego co się orientuję. I pamiętaj, że komunikacja w a6 miedzy ecu i pompą idzie po canie, a np w a4 z tym samym silnikiem po k-line, wiec pompa musi być od a6, inaczej nie da rady. I moja rada uważaj na wszelkie propozycje niunia, niejednego już naciągnął na kasę. Wiem bo sam jestem ofiarą. pozdro
pewnie sterownik pompy VP44 padł jak zwykle
Końcówka 003 możesz założyć 011
Rezystancja czujnika ma na to wpływ i temperatura. Dodano po 12 Dodatkowo pomiar temperatury w sterownikach PSG5 pomp wtryskowych Bosch VP44 i VP30 następuje przez sam sterownik. Jest w nim wbudowany czujnik temperatury, co jest widoczne na załączonym zdjęciu z przystawki do stołu probierczego którą posiadam i wykorzystuje do naprawy jak i weryfikacji...
Immo tylko w Focus, tutaj wystarczą te same numery
A jakiego typu pompa powinna siedzieć w tym silniku?? Nie była tam czasem VP44?? Przejrzałem na szybko dane i niestety nie znalazłem wyprzedzenia dla tego silnika co wskazywałoby na VP44. Jesli siedzi tam taka pompa o której myslę to wyprzedzenie zapłonu jest nabite na pompie. Edit: Przepraszam, źle spojrzałem na tabliczkę. Nie doczytałem, że tam jest...
Witam koledze Vicki naprawiałem sterownik osobiście joker0 nie jest to dokładnie tak jak piszesz ten tranzystor nie steruje zaworem przestawiacza,tylko zaworem nastawnika dawki paliwa,
poszukaj kogoś z kts i kablem do vp44
To raczej nie problem z kluczykiem, tylko vp44 zdechła
Pompa wtryskowa rotacyjna czy vp44 czy common rail ? Wyślij zdjęcie układu paliwowego
Tam jest pompa typu VP44, to powinno ci dać do myślenia Brak błędów? Czym diagnozowane?
Sprawdź to http://www.diagwiki.com/bosch-vp44-psg-c...
Pompy vp44/30 sa wadliwe. Watpie ze sie tak starales ze uszkodziłeś ten zawór, ale to sie zdarza nawet najlepszym. P.S. co to jest wiertnica hydrauliczna?:D
Pompa w baku, to tylko pompa przelewowa, napełnia kosz smoka oraz przepompowuje paliwo pomiędzy komorami zbiornika. Pompa VP44 sama zasysa paliwo ze zbiornika
Może ktoś mi podpowie jak zmienić limiter dawki w VP44?
Nie dostaje paliwa do cylindrów. Jakie masz ciśnienie na rampie? To TDDI :D Niestety podstawa to diagnostyka., ale wygląda to na standardowy problem VP44
włącza się dopiero po rozruchu silnika. Wczytałem się w instrukcję serwisowania VP44 i tam piszą, że pompka wstępna wcale nie zawsze występuje przy pompie VP44 (piszą, że tylko przy bardzo długich przewodach i dużej różnicy wysokości zasilania). Z tego wynika, że producent polega przede wszystkim na łopatkowej pompie przetłaczającej wewnątrz pompy...
W silnikach 2,0l o mocy 75KM (D3FA) i o mocy 85KM (F3FA) były pompy VP30, w silniku 100KM (ABFA) były pompy VP44. Samych pomp VP nie dotykałem, więc niestety nie pomogę...
Kolego diagnostyka prawde ci powie ale obstawiam VP44 jak tak to moge ci pomóc zadzwoń 790 718 520 jak nie masz gdzie sprawdzić powiem ci jak tego dokonać bez komputera,pozdrawiam
Tak,flash w sterowniku musi być wyczyszczony na dopasowanie. Tak,ma byc dobrany do numeru pompy. Przyślij nowy sterownik to ci wyczyszczę
To nie jest common rail i nie ma możliwości sprawdzenia ciśnienia na rampie. Natomiast pompę wtryskową można diagnozować, trzeba się tylko podpiąć bezpośrednio do jej wtyczki (linia K nie jest nigdzie wyprowadzona) [url=http://pl.diagwiki.com/bosch-vp44-p...
Szukam elektronika z W-wy, który ZNA TEMAT i naprawi sterownik VP44 (wymiana tranzystora). Sterownik oczywiście już wymontowany z auta. Im szybciej, tym lepiej... Pacjent: Mondeo 2001 2.0 tddi, DTC: P1564, P1664 Za porady typu naprawa pompy za 2500pln, dziękuję. Wybiorę złomowanie :-) Chcę spróbować najmniejszym kosztem. Uda się to OK, nie to jak wyżej......
Raczej ciężko znaleźć klientów na naprawę pompy za 4 tys. W samochodzie który jest warty 3 tys
Fangrof Piła ps. już wiem, gdzie popełniłem błąd
Właśnie immo wyłaczone i pozostały tylko te dwa błędy zwiazane z pompą, i nie mogę jej adaptowac, pin jako taki wyciągłem tylko że dziwne bo inny pin wziąłem z licznika a inny ze sterownika, ale i tak lipa bo ani ten ani drugi nie działa :( czyli dalej mam zły pin, chyba ze program źle przelicza :(
To jest rzędowa, 5 cylindrowa jednostka ?, Jeśli tak, to nie ma ona pompy VP44 ze sterownikiem elektronicznym, tylko VP37 z elektromechanicznym nastawnikiem dawki
Kolego jest źle złożona pompa na 100% Jak dla mnie problem lezy z katem wyprzedzenia zapłonu Test robiony na grupie 4 BS Vag pokazuje poprawnie zmiane kata ale ja nie odczuwal zeby silnik zmienial swoja prace Potrzebuje schemat jak wszystko powinno byc poskladane bo gdzies dalem ciała
Czujnik położenia walu korbowego jak będzie zabrudzony albo za duża szczelina to będą takie objawy. Czy wskazówka obrotomierza silnika się podnosi w czasie kręcenia rozrusznikiem ? Gdzie jest podłączony przewód od przelewów z wtryskiwaczy ? Odepnij wtyczkę od czujnika temperatury, mogą być dwa czujniki, i sprawdź czy coś się zmieni. Żaróweczką można...
Moja rada zmień mechanika, Na chwilę obecną masz zapowietrzony układ paliwowy, pompę wtryskową VP44 odpowietrza się specjalnym przyrządem. Pojedź do mechanika który jest w stanie odpowietrzyć układ tak jak należy, póki jeszcze pompa żyje, póki co powietrze wędruje z pompy na wtrysk gdzie blokuje przepływ paliwa stąd taka praca silnika, potem sobie powietrze...
Zacierający się tłoczek to tylko i wyłącznie błąd p1220. Błąd p1631 to coś z dawką lub zaworem dawki. Może też przegrzewać się tranzystor sterujący tym zaworem. Osobiście też siedzę w temacie pomp vp44 i vp30. Zajmuję się regeneracją sterowników PSG5 pomp wtryskowych bosch. Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek...
Zgadza się, ten silnik bez problemu odpala i chodzi bez wtrysku sterującego, możesz na próbę zdjąć wtyczkę i zobaczyć jak odpala. W autocomie powinieneś mieć opcję diagnostyki pompy vp44, jak masz to kwestia wpięcia się jednym kablem w k-line wtyczki pompy
zaciągnij paliwo przez przelewy i nie pozwól mu uciec, popuść wszystkie przewody wys. ciśnienia i niech ktoś kręci rozrusznikiem, gdy zacznie walić z któregoś dokręcaj i tak dalej. Pamiętaj że sterownik jest chłodzony w VP44 paliwem. WSZYSTKO JEST NA FORUM.
Witam. Taka sprawa. Czy zawór regulacji dawki, jest zamienny? W sensie między zwykła vp44 a vp44 PSG16. Wizualnie podobny, w otwór pasuje.
Dodam, że pod pokrywę warto kupić zieloną ;)
Jeśli jest to vp44 to pompa wstępna jest elektryczna czy tak? Specyfikacja: Pompa zasilająca Typ elektronicznej pompy zasilającej.....EKP3D Ciśnienie zasilania przy pracującym silniku (przy wszystkich obrotach i obciążeniach).....+20 do +80 kPa Ciśnienie zasilania przy uruchamianiu silnika korbą. ....+20 do +30 kPa Ciśnienie należy mierzyć na wlocie...
Pisane było gdzieś na forum setki razy ale przypomnę. Tak, element który jest zaznaczony w prawym górnym rogu czerwonym kwadratem to tranzystor polowy MOSFET sterujący tylko zaworem dawki paliwa. Natomiast element podobny tylko po lewej stronie to nie jest żaden tranzystor od sterownia zaworem kąta wtrysku jest to STABILIZATOR 5V. Po prostu jest to...
Sprawdź też przewody na pompie te które idą od elektroniki pompy do zaworów. potrafi sie izolacja przepalic i zwieraja. Czujnik położenia wału też potrafi dac podobne objawy. Ogólnie to najpodlejszy silnik z możliwych. Zrobisz wszystko a i tak niedomaga. Gdzieś na ukraińskim forum widziałem swap vp44 na VE6 mechaniczna:)
Poczytaj sobie o pompach VP44...to się zdziwisz ile może być możliwości, że auto nie odpala, a ty się pytasz gdzie jest czujnik? Taki silnik nie jednego dobrego fachowca kładzie. Jak to będzie wina tego czujnika, to jakbyś w totka wygrał Lepiej znajdź kogoś "kumatego" i zaprowadź auto choćby na diagnostykę
Witam,gdzie lezal problem,jakie zlacze ,gdzie sie znajduje.
A to się narobiło jaką tam masz pompę vp44 cz vp 30 albo jak wygląda ten zawór długi metalowy wkręcany na nakrętce kołpakowej ,czy wciskany do środka i dociskany uchwytem na trzy śruby, taki i taki mam jak coś to dzwoń 790 718 520 to porozmawiamy.
Jeśli dobrze odpowietrzony i przelewy ok to albo źle zrobiony sterownik albo pompa szrot
Prosze bardzo tylko uważaj łatwo o uszkodzenie sterownika :cry: jak coś służe pomocą w naprawie.
Nie masz kompletnie pojęcia z czym masz do czynienia - poczytaj o pompie VP44 Immobilizer nie ma tu nic, ale te dwa pierwsze błędy są poważne Nazbieraj pieniążków, popytaj tam w twojej miejscowości i znajdź dobry zakład od elektroniki pompy...sam nie dasz rady
Problem rozwiązany. Otworzyłem sterownik i ..... upalona nóżka tranzystora. Wlutowałem na przewodach i wyprowadziłem rezystor na zewnątrz, wkleiłem do obudowy aby oddawał ciepło i na razie jest ok. Dało mi to możliwość wlutowania nieco większego lepszego rezystora i lepsze odprowadzenie temperatury. W rezultacie myślę że prędzej szlag trafi cały samochód...
Jak masz pompę sprawną i dobrze ustawiony rozrząd to tak ustawiając pompe musi być ok! zwróć uwagę na 3 punkt... z niego właśnie wychodzi że wartość wybita na pompie to górna część łuku... 1 - otworzyc wlew oleju 2 - krecic walem tak dlugo w kier. obr. (prawo) az na walku ssacym znak (odlew) bedzie wskazywal w gore (rys.R130589) Ten znak oznacza OT...
To pochwal się dla potomności co to było:D
Z opisu wystąpienia usterki obstawiałbym na zatartą turbinę. Co łatwo sprawdzić ściągając węża i ruszając ośką na boki. Ale skoro na jednego wtryska nie daje paliwa to pewnie jednak pompa. Jednak trochę dziwne bo konstrukcja pompy vp44 utrudnia występowanie takiej usterki (patrz przekroje w internecie).
A w tym Oplu jaki masz dokładnie typ silnika ? A pompa to VP44 może ? Jakie przebiegi do tego 2009 roku. pzdr ! Nix
Nie zrozumiałeś mojego pytania, piasta z pompy została zdjęta! I teraz należy ją założyć tak, by wkładając blokadę było ok. Napewno łapała powietrze.. stąd problemy z odpalaniem i cała operacja, ale ktoś tu grzebał przede mną, co w sumie nic dziwnego w tak starym trupie. Kiedyś wszystko było ustawione na znaki, a później pompa była lekko przyspieszona...
Drogi autorze tematu, nikt tu z udzielających Ci porady nie ma pojęcia o Twoim silniku i sposobie jego sterowania (dowodem czego są porównania twojej pompy vp44 do hdi czy silników bez turbodoładowania). Mógłbym tracić czas i wypisywać na jakie parametry zwrócić uwagę, ale bez sprzętu i tak nic nie zrobisz. Jedyne co możesz sam sprawdzić to szczelność...
Ehhh szkoda :( Myślałem żeby wyjąć tłoczek i go po prostu przeczyścić, ewentualnie przepolerować przytarte miejsce, dałbym radę to zrobić nawet bez wyciągania pompy z auta bo jest miejsce... domyślam się, że trzeba przy wyciąganiu/wkładaniu tłoczka obracać pierścieniem oznaczonym 20? http://obrazki.elektroda.pl/4492348200_1... przy wyciąganiu...
T4 jest na pompowtryskach. Padnie 1 pojedziesz. Cała reszta tu wymieniona to CR albo VP44 i tu sie robia koszty naprawy i problemy. Im nowsze auto tym większy złom ( ma się psuć ). 3 letnie ducato i klony to złom ( pada elektryka ). Kup auto do roku 2003 to pojezdzisz. Do nowszego będziesz tylko dokładać.
Ja swojego czasu wlutowywałem ILRL2905 i tak ożyły dwa sterowniki działają już prawie 4 lata
W niektorych modelach forda stosowana jest pompa wtryskowa bosch VP44. Model ten jest wrazliwy na nieszczelne przewody przelewowe pomiedzy wtryskiwaczami i rowniez pompa.Proponuje na poczatek minimalny koszt tzn wymienic wspomniane przewody.Z podobnym problemem walczylem w swojej Vectrze i gdy bylem juz zdecydowany na wymiane pompy znalazlem na forum...
Czyli rozumiem że nie kleicie tych tranzystorów klejem termoprzewodzącym tylko lutujecie na stałe do radiatora ? Mnie również przeszła myśl jakby zrobić by była lepsza przewodność cieplna połączenia tranzystora z radiatorem, myślałem o paście termoprzewodzącej zamiast kleju, pasta ma lepszą przewodność niż klej ale nie ma jak tranzystora przymocować...
Zawór przestawiacza kąta ten na dole tak? Nie wiem czy kupisz, bo to jako cześć to chyba razem ze sterownikiem. Szukaj używki i tyle albo u pompiarza .
Czy możliwe jest, aby był uszkodzony wtrysk sterujący g80 i nie wyświetlał się błąd 542 ? Jakie wartości są na wyjściu ze sterownika na pompie vp44 dla cewki zaworu przestawiacza kąta? Czy jak jest stały błąd 550 to Ecu nie wyłącza sterowania cewki od przestawiacza kąta wtrysku(tryb awaryjny)? zawór cyka sterując go z zewnątrz. Jednak dalej nie odnosi...
tranzystor mosfet wzmacniacz mercedes diesel alternator technics eh590
sterownik uszkadza wtryski podlaczenie plyty indukcyjnej
Epson L3111 - Krzywe pobieranie papieru - co robić? Błąd E09 w suszarce Bosch - jak naprawić?