Zasysa wąż powietrza doładowanego - a to dobre, czyżby turbo dostało wstecznych obrotów ? Coś nie tak z opisem usterki gdyż takie rzeczy się nie dzieją. Może nie dawać turbo ciśnienia ale w życiu nie będzie tam podciśnienia.
Zobacz czy któryś wąż powietrza doładowanego nie spadł albo go nie rozerwało
Dalej walczę z problemem doładowania, Na postoju jak gazuje to czuć, że wąż od doładowania puchnie ale w czasie jazdy muł. Wydech rozkręcany czysto, klapka od westgate turbo pracuje jak zapodam ciśnienie z zewnątrz
Teoretycznie do puszki filtra powietrza, w praktyce nie ma to znaczenia, może być nawet nigdzie nie podłączony, sprawdź tylko czy nie jest zapchany. Mógł zassać jakiś syf i się zatkać, ale wtedy miałbyś maksymalne doładowanie.
Owszem pasuje do silnika ale będziesz musiał przerobić wąż powietrza doładowanego pod szybkozłączkę na wyjściu z turbo AXR gdyż na wyjście z turbo od ALH nakłada się tylko wąż i zakłada na niego klamrę samozaciskową.
po wymianie zaworu zwrotnego nadal brak turbo po uruchomieniu silnika zaciągnie sztangę przy wzroście obrotów do ok 3 tyś wąż gruby od powietrza robi się twardy i po przekroczeniu ok 3,5 tys. obrotów sztanga wraca , brak doładowania wąż gruby mięknie tylko nie wiem czy kolega ten zawór zwrotny wsadził dobrą stroną , jutro się dowiem
czujnik MAP znajduje się na kolektorze ssącym (ostatnia Twoja fotka), błąd oczywiście wskazuje usterkę elektryczną więc najpierw sprawdź czy nie wypięła się z niego wtyczka ew. sprawdź stan połączeń przy wtyczce i profilaktycznie spryskaj piny spray'em do złącz elektrycznych, jeśli to nie pomoże to spróbuj podmienić na inny od znajomego, jest przykręcony...
Dobra, jak krowie na rowie: -wojtek250590: "poczytaj w internecie o notlauf" notlauf czyli za małe ciśnienie doładowania, czyli "błąd 17964" Więc do sprawdzenia: "Na forum znalazłem na razie następujące elementy mogące powodować powyższą niedogodność: - zawór N75 - wąż od turbiny] - elementy turbiny - układ doładowania - wężyki sterowania podciśnieniem...
Mam zadymiarke, podłączyłem wąż od filtra, wszystko szczelne...
To przewód pokrótce - z turbiny do kolektora ssącego gdzie jest sprężone powietrze dostarczane do silnika. Po jego wymianie na sprawny auto powinno odzyskać moc. Nie ma wystarczającego ciśnienia doładowania.
Skoro nie pokazuje żadnego błędu to napisz czy masz u siebie przy zaworze EGR klapę gaszącą a jeśli tak to sprawdź w jakiej pozycji się znajduje (widać ją po zdjęciu węża powietrza doładowanego z obudowy zaworu EGR).
Brak doładowania .
Jak odepniesz wąż doładowania przed EGR to też masz ponad 1200 mbar na czujniku ciśnienia? tego nie wiem ale na zapłonie 1158 Podmień ponownie filtr paliwa :) Później będzie czas na podziękowania. też tak uczyniłem też mi to trochę zajeżdża z problemem paliwa
wcale nie. Mógł tez pęknąć wąż od doładowania. Ale można gdybać. Raczej na pewno coś z powietrzem..
Ostatnio byłem u mechanika i na komputerze był zapisany błąd nadmiernego doładowania. Wie ktoś może o co to chodzi. Nadmierne doładowanie powstaje gdy , łopatki kierownicy turbiny nie zmieniają poziomu w stosunku do obrotów silnika. Zaistniałe wtedy zbyt wysokie ciśnienie w kolektorze dolotowym musi został rozładowane w celu nie uszkodzenia układu,...
Silnikowi brakuje powietrza. Proponuję przy tych objawach odpiąć wtyczkę od elektrozaworu N239 sterującego zamykaniem klapy gaszącej u wlotu zaworu EGR - dotyczy tylko silników o oznaczeniu ATD, ASZ i ARL (elektrozawór może dostawać masę z ECU [przy stale podawanym napięciu 12V] w trakcie pracy silnika i przymykać klapę na 5/6 gwizdka, zwłaszcza jeśli...
Jeśli w sterowniku nie ma żadnego błędu to nie pozostaje nic innego jak tylko podpiąć Vag i zrobić test elementów wykonawczych po wejściu w 01 Engine - > 03 Output test i przetestować wszystkie pozycje, jeśli przy teście N109 silnik zgaśnie (bo powinien) to ponownie wprowadź test od nowa ale na niepracującym silniku a kluczyku w pozycji zapłonu. Przy...
na wolnych obrotach jest ok tylko jak się daje gazu zdjąłem wąż od zasysania turbina się kręci i jest tak samo kurczy się wąż od doładowania i ciężko zapala ale w sensie że że trzeba długo kręcić i normalnie chodzi nie wiem czy coś się zapchało popatrzę jeszcze jutro
Jeśli zapach tych białych spalin ma zapach niespalonego paliwa to po dłuższym postoju, zanim uruchomisz silnik, zdejmij wąż powietrza doładowanego z wlotu obudowy zaworu EGR i zobacz w jakiej pozycji jest ustawiona klapa gasząca - prawdopodobnie nagar wewnątrz obudowy EGR ją przycina i nie otwiera się całkowicie, tak jak w tej pozycji na tym foto :...
Chyba że chodzi jeszcze o jakas inna mase o ktorej nie wiem. Generalnie co moglem to juz posprawdzalem - ciekawe jest to cholerne odpalanie po czasie postoju - tak jakby cos sie rozladowywalo i wtedy zapala? Co myslicie - co jeszcze sprawdzic? Masę na skrzyni biegów - odkręć kabel masowy, który idzie do skrzyni z aku i przeczyść, co jeszcze sprawdzić...
Panowie, bez obrażania się i głupich docinek, kolega jest wkurw.... bo nikt nie jest mu w stanie pomóc, doskonale go rozumiem bo mam podobny problem, mariuszbmw na sam początek proponuję zdjąć z kolektora ssącego wąż powietrza doładowanego od intercoolera i sprawdzić czy silnik dalej będzie dymił na biało oraz sprawdzić olej i płyn chłodzący w zbiorniczku...
Witam. Kolego w tym silniku turbina kręci od {zera} jest możliwość że masz nieszczelny układ dolotowy pomiędzy turbiną a kolektorem, rzadkie węże gumowe ewentualnie opaska na wężu. niby jest doładowanie a go niema. miałem taki przypadek że guma rzadka była i puszczała cisnienie.
Najprawdopodobniej przycina się klapa gasząca wewnątrz obudowy zaworu EGR przed kolektorem ssącym. Jak już uruchomisz silnik i będzie pracował z takimi objawami to pociągnij np. śrubokrętem do siebie za ucho metalowego pierścienia sprężystego na szybkozłączce łączącej obudowę zaworu EGR z wężem powietrza doładowanego i następnie wyjmij wąż z obudowy...
poluzuj szczypcami metalową klamrę zaciskową na wężu powietrza doładowanego wchodzącego na obudowę zaworu EGR przed kolektorem ssącym i ją przesuń a następnie ściągnij ten wąż z obudowy EGR i popatrz w jakiej pozycji jest klapa gasząca - ta okrągła metalowa przesłona wewnątrz obudowy EGR - ma być ustawiona poziomo czyli otwarta, jeśli będzie przymknięta...
Wygląda to na turbinę... ma jakiekolwiek ciśnienie doładowania? Odłącz wąż idący od turbiny do kolektora dolotowego odpal i zobacz czy też tak samo kopci...
Drobne ślady oleju? Ja uważam że mój silnik pływa w tym oleju. Egr po prostu jest cały mokry, Rura do intercoolera jest mokra w środku, za intercoolerem też. Na wężu przy turbinie widać krople oleju. Mam pytanie odnośnie tych dwóch wężyków. Mam je spiąć ale muszę to zrobić z clipem? co to da? wytworzy się takie podciśnienie że turbina będzie działać...
podłącz vaga .powinna wyskoczyc usterka regulacji ci doładowania
Przy gazowaniu na postoju nawet nie powinieneś uzyskiwać pełnych ciśnień doładowania, a tym samym bardzo wysokiej temperatury po sprężeniu. Moim zdaniem turbo może wchodzić w zakres niestabilny, tj. w tzw. „recyrkulację” czyli cofanie powietrza sprężonego przez wirnik do wlotu turbo. Powietrze nagrzewa się, spada zapotrzebowanie mocy, przy czym mogą...
A nie uważasz ze ten z mniejszą średnica otworu może wpłynąć na wydajność doładowania?
A jesteś pewien, że w aucie jest regulator doładowania? Jak patrze w google to większość ma tylko wąż z muszli turbo do gruszki.
Serwo nie ma nic do tego jak biorą klocki. Pewnie masz tarcze do wymiany - zużyte przez co klocek nie dotyka tarczy całą powierzchnią. Serwo ma kolosalny wpływ na doładowanie bo gdyby je odpiąć i zostawić wąż to wtedy podciśnienie będzie zbyt małe przez co gruszka nie będzie odpowiednio ustawiona Skoro masz -0.9bara na serwie to gdzie tam widzisz nieszczelność?...
Szumi bo wywaliło wąż powietrza lub pękł.
olej zaczol wyciekac z tego samego miejsca i obawiam sie ze jeśli znienie przewod na nowy lub uszczelnie wyciek znowu zdazy sie to samo a zdaje sobie sprawe ze przez cos takiego mozna zarżnać silnik!!turbina jeszcze jest na gwaranci do lipca!prosze o pomoc bo oleju musze dolewac co najmniej litr na jakies trzysta km. ...pytanie brzmi czy próbować uszczelnic...
a czy podciśnienia ma dobre może pękł plasstikowy wąż przy pompie podciśnienia
Wystarczy wąż zdjąć z gruszki i zakładać by zobaczyć cokolwiek jak działa geometria.Albo wąż dolotu przed przepustnicą zdjąć jeden sprawdza a drugi gazuje.Albo ścisnąć wąż i przygazować .Ale te nowe fury są skomplikowane w diagnozie prawda?
Witam, wąż sprawdzony jest szczelny, wirnik też jest cały, nie ma luzów. Geometria luźna, jednym małym paluszkiem da się sterować. Stawiam na czujnik ciśnienia, chyba.
Więc jednak rozrząd lub czujnik ciśnienia doładowania.Wąż musi się robić twardy nie może go zasysać.Jeszcze jedna opcja zapchany katalizator lub któryś z tlumików.Według kompa turbo pompuje a wąż jest miękki -czujnik ciśnienia doładowania podmień na początek.Nie pomoże rozrząd skopany.
Niekoniecznie, kiedyś w jakimś sprinterze było podobnie, tracił moc dopiero przy mniej więcej takich obrotach jak u Ciebie i po ponownym odpaleniu moc wracała analogicznie jak u Ciebie, a winny był właśnie dziurawy wąż idący od intercoolera.
Aby dostać do portu LP w Mazdzie trzeba zdemontować, pół zderzaka i lewą lampę, więc to nie jest 20sek jak tu jeden troll twierdził. Pod lampą była 'butelka' z portem. Po podłączeniu węża pokazywał około 48psi, po włączeniu sprężarki spadło do 25 i sprzęgło zaczęło rytmicznie włączać/wyłączać sprężarkę, odkręciłem zawór i stopniowo uzupełniałem, dobiłem...
nie bardzo rozumiem co to jest "kabel" EGR ale jeśli myślisz o wężu powietrza doładowanego wchodzącego do EGR to z pewnością te plastiki dostać się musiały znad intercoolera bo innej możliwości nie ma - skoro zapychają dolot to i silnik będzie gasł - rzecz normalna, ciekawe tylko skąd się tam dostały i szkoda, że nie dałeś na fotce żadnego punktu odniesienia...
jakie objawy przy próbie odpalenia silnika ? jeśli nie zapala się nawet na chwilę kontrolka świec żarowych to silnika nie odpalisz, trzeba wtedy wyjąć przekaźnik nr 109 (oznaczenie 109 jest napisane na przekaźniku), następnie trzeba go rozebrać i poprawić lutownicą luty na jego płytce drukowanej i ponownie włożyć sprawdzając czy po przekręceniu kluczyka...
Słusznie zasugerowano klapę gaszącą jako przyczynę takich objawów jak brak kompresji podczas rozruchu, najlepiej sprawdzić jej pozycję przed rozruchem a następnie przeczyścić wnętrze obudowy EGR i sprawdzić na zdjętym wężu powietrza doładowanego czy klapa nie ma tendencji do przymykania się - wtedy należy odpiąć wtyczkę od elektrozaworu N239 i sprawdzić...
Kupiłem złączki co mi polecił carrot, ale później dowiedziałem się gdzie jest port LP, okazało się że muszę zdemontować, pół zderzaka i lewą lampę, pod nią była 'butelka' z portem. Po podłączeniu węża pokazywał okolo 48psi, po włączeniu sprężarki spadło do 25 i sprzęgło zaczeło rytmicznie włączać/wyłączać sprężarkę, odkręciłem zawór i stopniowo uzupełniałem,...
sprawdź zawór podciśnienia sterowania turbo i ogólnie podciśnienie oraz wąż łączący intercooler z turbiną, turbo to prosta sprawa nie jest tam za dużo filozofii ma pompować i tyle jak nie pompuje to znaczy jest gdzieś dziura
Według mnie jest to nieosiągnięte ciśnienie doładowania ,obejrzyj podciśnienia sterujące turbinką , węże dolotu itp
w końcu 4. mechanik zdiagnozował co mu jest. Tak jak pisał "diagnosta mb" auto działa w trybie awaryjnym bo jest za niskie ciśnienie doładowania od turbiny - do wymiany wąż od intercooler'a, 2 weże podciśnienia i turbo do regeneracji :(Dziękuję wszystkim za pomoc, myślę że problem rozwiązany. Pozdrawiam
Sprawdź szczelność w układzie doładowania. Jeżeli jest gdzieś wąż przetarty to komputer nie umie się "doliczyć" powietrza tak jakby przepływomierz był uszkodzony. Generalnie przed miernikiem masy powietrza może nie być nic(teoretycznie,a praktycznie filtr), ale za musi być szczelnie. A na marginesie pochwal się w którym mieście ASO vw nie daje sobie...
Witam Przyjechał dzisiaj do mnie kolega samochodem Audi A4 1.9TDI 2004r. prawie że prosto z Niemiec z problemem braku mocy, bo takie już kupili. Auto ma przejechane 190tys. i problem w tym że stało prawie pół roku, bo widać po rolkach napinacza paska jak pordzewiał. Auto nie daje ciśnienia doładowania, wąż jest prawie cały czas miękki, z pomiarów Vagiem...
u jednych gwiżdże (zwłaszcza tych co mają wycięty katalizator i to słychać) u innych wcale jej nie słychać ale nie jej słyszalny gwizd jest wyznacznikiem jest stopnia sprawności a szczelność olejowa, luz poprzeczny i wzdłużny na jej ośce oraz szczelność samych węży powietrza doładowanego.
Sorry za temat ja dałem ciała, bo po wymianie chłodnicy źle podpiołem wąż od intercoolera i nie pompowało, a sonda dała błąd.
Podjedz do polecanego zakładu który dobrze ogarnia diesla. Powinni zdiagnozować przyczynę. Jak dymi na czarno to dawka za bogata a to skutkuje w najgorszym razie wypaleniem dziury w tłoku. Warto sprawdzić szczelność węży i samego intercoolera. Ubytek powietrza doładowanego powoduje przelanie silnika.MAF wtedy za dużo mierzy i ecu dolewa niepotrzebnie...
jak zamóię ten miernik to mogę go podłączyć pod n75 czy można też pod vacum pompę pod ten wąż co kleiłem od serwa hamulcowego
być może wąż jest pęknięty (sprawdz to).Traci moc ponieważ rzeczywiste ciśnienie doładowania jest inne niż żądane i sterownik przechodzi w tryb awaryjny.Jeśli dolot jest szczelny może być problem ze sterowaniem geometrii turbiny.
Dzisiaj wymieniłem czujnik doładowania na nowy oraz przekaźnik EDC . Objawy takie same jak wcześniej błędy te same. Ale zaważyłem że jak jedziemy około 30 km/h wrzucimy 8 pełną i gaz w podłogę samochód zaczyna się rozpędzać doładowanie silnika dochodzi do 1.6 bara pojazd rozpędza się do 90 i zapala się na czerwono silniczek ale jedzie normalnie i wyświetla...
J Poza tym jak się olej leje na zewnątrz to być może pękł lub spadł wąż od turbiny, jest za niskie ciśnienie doładowania silnik dostaje za dużo paliwa i stąd dym. Ale jazda z rozpiętym wężem też się źle skończy dla turbiny (pracując bez obciążenia rozpędza się do dużo wyższych obrotów). Jest taka opcja B5 mają awaryjną "szybkozłączkę" przy doprowadzeniu...
Witam mam podobny problem z saabem 1.9 tid. Wszystko niby działa podciśnienia ok gruszką ładnie pracuje a wąż do przepustnicy po przegazowaniu miękki. Moje pytanie czy u ciebie też tak było.
Ok, bo ja mam na myśli coś innego. Podpinam się kompresorem pod wąż ssący, który odpiąłem. Zaczynam ładować np. 0,5 bara i pryskam atomizerem z mydłem i widać, jak tam się zbiera ciśnienie, albo np. wytwornica dymu, to ewidentnie całość jest szczelna, ale tamtędy ucieka ciśnienie. I jak to się ma do mieszanki/lewego powietrza/mocy silnika - ładowania...
pisk podobny do dzwięku paska to raczej nieszczelność układu doładowania pękniete węże lub spadnięte huk to mógł być właśnie zerwany wąż tam są spore ciśnienia i przepływy
Jeżeli pompa wytworzy tylko 3 bary to co dalej? Sprawna pompa bez problemu daje ponad 5bar, żeby się o tym przekonać wystarczy zacisnąć szczypcami wąż powrotu paliwa i obserwować manometr. Co do wzrostu ciśnienia w doładowanym silniku, to masz rację, regulator jest połączony z kolektorem ssącym wężykiem, ciśnienie w nim panujące oddziałuje na membranę...
Charakterystyka usterki , [ Ciśnienie w kolektorze niższe od minimalnego progu ] wychodzło by więc że problem może leżeć w układzie doładowania powietrza tym bardziej że to się dzieje jak piszesz powyżej 2 tyś niech ktoś go ''przegazuje'' a ty sprawdz czy wąż pomiędzy kolektorem a turbiną pęcznieje musi być wyczuwalne twardnienie , chodzi o wydatek...
Temat rozwiązany. Problemem był nieszczelny wąż między IC a przepustnicą. Na dole przy IC uciekało przez uszczelkę, a przy króćcu przepustnicy, pod obejmą było pęknięcie. Dzięki za rady, temat do zamknięcia.
Tak wąż puchnie,auto jeżdzi tylko ewidentnie brak mu doładowania,jak zchodzi z obrotów to słychać takie wycie podczas jazdy.Nie ma takiego przyspiesenia jakie miał dotychczas. Dodano po 2 A moge mu wlać wd40 do zaworu egr przez wężyk do zaworu sterowania?patrzyłem w egr jest coś jak smoła.
Są takie pompy do paliwa, a właściwie do oleju napędowego. Pompują na odległość 10m (dane z pamięci). Użycie tego z wodą oczywiście szybko go wykończy. Koszt ok. 20 zł plus wąż calowy. Wg producenta pompuje 20l/min. Teraz trzeba popatrzeć za takimi wynalazkami do wody. O, jest nawet pod hasłem "Pompa pompka do spuszczania paliwa wody 12v 50mm". Wąż...
Rury dolotowe sprawdź Od turbinki, poprzez chłodnicę intercoolera do kolektora ssącego. Dźwięk który słyszałeś (puknięcie) mógł wywołać rozrywający lub spadający wąż. Faktycznie hałas po dodaniu gazu może być spowodowany nieszczelnym układem doładowania. Oby na tym się skończyło.
witam, sprawdż jak kol. Remik sugeruje ciśnienie doładowania, masz jakieś błedy z diagnozy silnika?prawde mówiąć jeszcze nie spotkałem takiej upierdliwej usterki, pewnie wąż i opaska nie są właściwie dobrane i tyle, nawet jak by wytworzyła turbina 4 bar nie powinien spaść wąż, powodzenia
Spróbuj eksperymentu z przepływomierzem (4 - drugi rysunek), mianowicie, wyłącz jego kostkę elektryczną i testuj podczas jazdy po ulicy. Jeżeli silnik ożywia się i przestaje dymić z wypiętym wtykiem, podczas gdy z wpiętym było bardzo źle, oznacza uszkodzenie przepływomierza, a konkretnie zawyżanie sygnału masy powietrza. Natomiast EGR (1, 2 - drugi...
W twoim silniku nie ma czujnika kopiowania Turbo. Podstawowe narzędzia to wakuometr do badania podciśnień. Robisz pomiar podciśnień przed elektrozaworem i za najlepiej drugim, uwzględnieniem wysterowania elektrozaworu w parametrach. Druga sprawa nie może wąż za turbiną być zasysany, tzn żeby go wciągało wtedy układ dolotowy jest zatkany ,przytkany.
Prawdopodobnie niepotrzebnie wymieniony czujnik. Proponuje udać się do dobrego elektryka samochodowego i przejrzec instalacje pod kątem uszkodzonych zył w przewodach lub przetartej izolacji ... Ewentualnie łapie ci gdzieś "fałszywe powietrze" chociarz w JTD to raczej bëdzie upływ powietrza (np uszkodzony intercooler lub wąż doprowadzający powietrze...
a co powinno sie dziac. Gdyby winna była tylko przepływka to w przyspieszaniu od niskich obrotów po wypięciu od niej wtyczki nie powinieneś odczuć żadnej różnicy ale to nie przepływka - sam odczujesz różnicę w dynamice jak ją odłączysz i wiem, że napiszesz że jeszcze bardziej się pogorszyło, najczęściej w Twoim przypadku winę za taki stan rzeczy ponosi...
Sprawdź tak. Wywal wąż łączący przepływke i turbo. Przy turbinie papodaj powietrze. Sprawdzisz wtedy cały układ, czyli przewody, IC, kolektor, egr itp. Objawy, które opisujesz wskazują właśnie na nieszczelności dolot. Dla pewności możesz jeszcze podłączyć urządzenie diagnostyczne I w czasie przyśpieszania zerknąć na wartość doładowania.
Witam posiadam audi a4 b5 1.8t sedan 1997r. Byłem dziś u mechanika bo wydaje mi się ,że turbina słabo ciągnie. Mechanik mówił ,że po dodaniu gazu, wąż od spodu auta co pompuje powietrze do turbosprężarki powinien być twardy. U mnie po dodaniu gazu wąż lekko się napompuje, ale dalej jest miękki , że palcami można go zgniatać. Zauważyliśmy też , że od...
Dzień dobry od jakiegoś czasu miałem problem z włączaniem się turbiny. Wymieniłem czujnik włącznie turbiny, turbina na 1,2 biegu włącza się i działa poprawnie lecz na 3,4,5 biegu wyłącza doładowanie przy ok 2, 3 tys. obrotów, turbina załącza się i wyłącza, tak cała drogę trochą pompuje i przerwa. Po jakimś czasie uszkodzenie doznał wąż od turbo pękł...
Witam mam problem z fordem mondeo mk3 silnik 2.0 tdi. Problem polega na tym że auto wo gule nie jedzie jadąc 50 kmh na 4 biegu wciskając gaz w podłogę auto praktycznie nie przyspiesza ale gdy zredukuje bieg da go się dokręcić do końca przy 3 tyś jest lekkie szarpanie. Auto było u mechanika który opowiedział ze możliwe że jest coś nie tak z geometrią...
17964 P1556 Możliwe przyczyny: Przyłącza węży zamienione Przecieka połączenie (s) wąż Wąż intercooler Wyciek linie próżniowe Zawór elektromagnetyczny do regulacji ciśnienia ładowania (N75) wadliwe Turbo zabrudzony lub uszkodzony. Zwłaszcza, gdy mechanizm regulacji zmiennych łopatek nie będzie Ci pozostać usterka Jeśli zmienna łopatki w pozycji, w której...
W pierwszej kolejności do sprawdzenia wtryski zrób test na przelewy i wtedy będziemy coś więcej wiedzieć jeśli będzie ok to sprawdź wąż ciśnieniowy turbo jeśli jest tam dużo oleju to też coś będziemy mogli powiedzieć ( przy turbo był by ubytek oleju silnikowego i raczę błąd ciśnienia doładowania ) a na końcu kompresja do pomiaru .
Wiem że ten golf ma 75kM ale jakieś ciśnienie w kolektorze dolotowym powinno być, wąż choć trochę powinien pęcznieć. - powinien minimalnie pęcznieć, ale ciśnienie podczas gazowania na postoju nie powinno przekroczyć ok. 0,1 bara. I może dla tego też nie czujesz, że wąż twardnieje. Ciśnienie doładowania sprawdza się w tym modelu podczas próby drogowej...
Witam ja mam ten sam problem z vento 1.9tdi 110 KM jara jak smok ale winę znam jest to wina doładowania (wiem jak wcześniej turbina gwizdała a jak tera i jak sie wąż od interculera napinał a jak tera) a mam automata i on se sam gazu dodaje zmienia se biegi jak by był załadowany a komputer pokazuje ze jest wszystko ok prócz przepływki bo pokazuje za...
komputer pokazał błąd czujnika ciśnienia doładowania Pytanie zasadnicze jaki błąd ? Na przykład błąd zbyt niskiego ciśnienia wcale nie świadczy o uszkodzonym czujniku, przyczyna może być zupełnie inna, np dziurawy wąż
Nie prawda że nic nie robić, jeśli jest jaka kolwiek możliwość reakcji, należy ją przedsięwziąć. Kiedyś miałem okazję stać przy urządzeniu w którym silnik rozbiegł się samoistnie przez uszkodzoną turbinę. Dokładnie była to ładowarka samobieżna marki Fuchs-Terex MHL-360 wartości około 1000000PLN, i nie chwaląc się jedynie ja wdrapałem się na pomost naprawczy...
Witam mój skoczek jakiś czas temu znacznie stracił na mocy i ciężko jest się nim rozpędzić do 100. wymieniłem filtr paliwa i nic, turbina niby sprawna, bo wąż robi się twardy, odłączyłem przepływowy i bez zmian dopiero po odłączeniu czujnika podciśnienia doładowania jest troszkę lepiej więc go podmieniłem ale i tak jest bez zmian. Dziwi mnie tylko jedno,...
Odświeżę temat... :) Dzisiaj wymieniłem komplet zaworów n18/n75 nówki - wraz z wężkami, trójnikami itd. Wszystko oryginał. Okazało się że miałem inny zawór n75 (kwadratowa wtyczka) dlatego nie mogłem podmienić wtyczek (powinny być obie półokrągłe). Na zaworze widniała data 15/98. Ktoś już widocznie ogarniał przede mną problem braku mocy od dołu - ale...
To nie jest raczej EGR ani klapa gasząca. Ściągnąłem wąż pomiędzy kolektorem ssącym a intercoolerem, (z lewej strony) i jest tam pełno spalin. Tak samo jak w przypadku korka oleju. Wiadomo że to bez filtra powietrza i doładowania ale silnik odpalił. Co to może być? Odpiąłem "odmę'? z pokrywy silnika i dolotu (na wejście do turbiny) i leci bardzo dużo...
Ten element to intercooler czyli chłodnica powietrza doładowanego, widoczne na fotce dolne wejście do intercoolera posiada łączkę z gumowego węża zabezpieczoną dwiema metalowymi sprężystymi obejmami, dalej znajduje się plastikowy tłumik doładowania, który połączony jest dalej wężem z wylotem powietrza doładowanego z turbosprężarki. Znajdujący się w...
chyba się trochę zagalopowałem z tymi wcześniejszymi fotkami, silnik AHH ma blok silnika taki jak AFN 110 KM więc tam czujnik G62/G2 będzie nie z tyłu głowicy a z jej prawego boku, zamocowany w króćcu wodnym, z którego wychodzi górny wąż do chłodnicy, podstawa to zdejm plastikową górną osłonę silnika i wtedy zobaczysz tak jak na tej fotce : http://obrazki.elektroda.net/35_12344741...
Czy możliwe jest, że raptem po 200 km filtr już się zapchał? Oczywiście że możliwe ,jak np silnik generuje za dużo sadzy . Bo np wąż na dolocie strzelony. Czy po wymianie filtra robi się tylko programowanie wymiany samego filtra, czy również programowanie czujnika różnicy ciśnień, jak przy wymianie na nowy? Przede wszystkim to trzeba usunąć przyczynę...
przyczyn może być kilka : zacinająca się przepustnica powietrza doładowanego tzw. "klapa gasząca" - jest ona we wspólnej obudowie z zaworem EGR, trzeba zdjąć wąż gumowy idący do obudowy zaworu EGR i klapy gaszącej przykręconej do wlotu kolektora ssącego (wąż gumowy montowany jest na szybkozłączce) i sprawdzić czy jest w pozycji otwartej tak jak na foto...
N75 jest nowy i przewody też. Eksperymentowałem też w ten sposób że zaślepiłem wąż do siłownika zaworu upustowego i nie dało to odczuwalnego efektu a w pamięci sterownika zapisał się błąd zbyt wysokiego ciśnienia doładowania. Moje aktualne przemyślenia kierują się na pompę. Nie pasuje mi jednak do tego że na wolnych obrotach jest OK, a wygląda jakby...
Kivors, gdybyś nie był takim "pewniaczkiem" to wiedziałbyś że w tym silniku turbina jest na bezpośrednio połączona z kolektorem wydechowym Tak samo jak w każdym innym silniku. Widziałeś gdzieś turbosprężarkę połączoną nie na sztywno z kolektorem wylotowym ? i na sztywno połączona z ssącym, a oba kolektory mają podwójny płaszcz Kto Ci takich bzdur naopowiadał...
Witam Posiadam Forda SMAX 2.0 TDCI 140 KM 2007r. problem polega na tym, że: -brakuje mocy -ledwo osiąga 130-140 km/h czasem wyrzuca błąd P0299 - za niskie ciśnienie doładowania. Co sprawdziłem: -szczelność dolotu, wymieniłem podejrzany wąż, nowy intercooler -turbina po regeneracji (zamieniałem drugą którą mam w zapasie to samo) -EGR sprawny szczelny...
Dziękuję za informację. Dopiero teraz udało mi się zrobić logi ale nie było łatwo. Kurcze musiałem trzymać nogę rękami aby przypadkiem nie popuściła gazu. Parę dni wcześniej próbowałem ale przy pięciu tysiącach już ją cofało i przegrałem walkę. Była silniejsza. Taki odruch nie do opanowania. Dziś dobiłem do około 6200. Jeżeli to mało mogę zrobić kolejne...
Nikt nic nie konkretnego nie odpisuje, to może podzielę się swoja wiedzą, co się dowiedziałem przez ten czas. Może komuś to coś pomoże. A więc tak. Dzisiaj przyszło mi do głowy rano. Aby zacisnąć wężyk od vaku do zaworu turbiny. Uruchomiłem samochód i nie słychać tego falowania, buczenia. Po dodaniu gazu nawet do 3000 obr było ok. Idąc tym śladem odetkałem...
Witam panowie pytacie czy wcześniej z turbiną było wszystko ok.Tak była w porządku choć gry się załączała to wydaje mi się że zbyt głośno chodziła,póżniej załączała się ale już przy wyższych obrotach ok2600 póżniej moja wizyta i błąd jaki wtedy mi wykazało to Regulacja ciśnienia doładowania,za niska wartość graniczna regulacji.Efekt -spadł wąż od intercoolera.Usterka...
Przecież widać że chodzi o regulację ciśnienia doładowania, teraz się masz dowiedzieć czy dmuchawka dmucha za dużo czy za mało. Jak za dużo to nie łazi upust, jak za mało to albo dmuchawka odeszła do krainy szczęśliwych dmuchawek, albo walnięty wąż idący do intercoolera, zgnity intercoller, upust w pozycji otwarte..... To proste jak rypanko i nie wiem...
sprawdż ciśnienie doładowania, możliwe żę jest zzaniskie lub co mniej prawdopodobne zawysokie, tak powyżej 1500rpm powinna turbina już podawać ciśnienie, sprawdż wszystkie węże doprowadzajace powietrze po wysokim ciśnieniu powietrza muszą być w 100% szczelne, panowie doradzacze pomyślcie co piszecie bo jeszcze ktoś napisze by markom silnik krokowy...
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
Witam. Od jakiegoś czasu przy przyspieszaniu miałem dźwięk takiego jakby metalicznego brzęczenia, jakby jakaś luźna blacha. Myślałem, że to coś w wydechu. Wczoraj na trasie nagle zaczęło hałasować na maksa, jakby nie było wydechu, zapalił się błąd doładowania i układu wtryskowego. Ściągnąłem wydech i łącznik elastyczny był do wymiany. Wymieniłem ale...
Z głową to znaczy żeby przewody nie były nigdzie przygniecione i z jak najmniejszą ilością ostrych zagięć inaczej ciśnienie spada. Żeby było zabawniej mam reduktor z wejściem 8mm wąż Faro 8mm, za to rodzynek wyjście z wielozaworu 6mm z redukcją na 8mm ... Na szczęście działa to bez zarzutu. Kręcę silnik często do ponad 6,5 tys i reduktor daje radę jak...
Kupiłem Opla Vectre C 2.2 diesel 125KM. Zauważyłem że na 1szybm biegu jest troche mułowaty, poprzednie punto 1.2 sporting to był pocisk w porównaniu z tym... ale to jest najmniejszy problem. Prawie zawsze na 5tym biegu,czasem na 4tym po przekroczeniu 2700obr zapala sie zółta kontrolka -samochód z kluczem francuskim (tryb awaryjny) i auto nagle traci...
pojawily sie wycieki z turbiny pytanie brzmi gdzie te wycieki się dokładnie pojawiły ? jeśli zauważyłeś ślady oleju w wężu powietrza doładowanego (za turbiną na drodze turbina-intercooler-kolektor ssący) to będzie to olej z odmy - sprawdź wtedy rurę dolotową powietrza do turbiny (od filtra powietrza do turbiny od miejsca gdzie w tę rurę wchodzi wężyk...
Zawór dv sprawdzałem i jest ok, przepływka jest inna, teraz pokazuje wartości, choć mechanik mówił, ze nie do końca takie jak powinny być. Hmmm a jak sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu? Apropo przepływki, można zrobić jakieś logi vcdsem? żeby wam pokazać? Dodano po 5 Nie wiem czy nie jest problem po stronie samego turbo, dzisiaj patrzeliśmy i tak, raz,...
wąż intercoolera aquastop wąż karcher wąż
czujnik temperatura zewnętrzny volvo śmigło górne zmywarka bosch impuls włącza wyłącza
hisense rq758n4saf1 denon sc7000
Czy instalacja PV 700W wymaga licznika dwukierunkowego? Silnik działa, ale brama przerywa ruch - co sprawdzić?