Jak zapowietrzony to jeden wąż do nagrzewnicy będzie zimny. Jak dobrze pamiętam to najlepiej się odpowietrza cienkim wężem koło przepustnicy, ale teoretycznie powinien odpowietrzyć się sam.
Witam,przetnij wąż zasilania nagrzewnicy i tam wepnij pompke wspomagającą, polepszy się ogrzewanie. Zasilanie pod stacyjkę.
No właśnie dlatego pytam bo nie bardzo widze w tym sens,oba trójniki są połączone cienkim przewodem. Autko na gaźniku bez gazu. Zdjąłem jeden z tych trójników i jest w nim coś w rodzaju zaworu,tylko po co???? Zgaduj zgadula, ciąg dalszy, podobny motorek; http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic38...
Czy wąż zasilania do nagrzewnicy jest tak samo ciepły jak powrotu???
Ja u siebie miałem podobny problem. Kupiłem nowy wąż o odpowiedniej średnicy (chyba 16mm), opaski, trójniki itp.. Podłączyłem dopływ ciepłej wody kilkanaście cm od silnika, wpiąłem się w wąż do nagrzewnicy. Wąż "zimny" z reduktora wpiąłem w wąż od zbiorniczka wyrównawczego też blisko silnika. W sumie połączenia były ok 1m krótsze niż poprzednio, ale...
zapowietrzona nagrzewnica
odpowietrzyć układ. Najprościej odpal silnik na 5 minut wyłącz poluzuj wąż wyjściowy z nagrzewnicy wystarczy kawałek go zsunąć nie zdejmować całego
Jak to jest 2005r to raczej silnik na pompowtryskach a tutaj nigdy nie spotkałem się z metalowym wirnikiem. Gdyby się rozleciał to by się to auto gotowało w czasie jazdy. Patrząc po zdjęciu to po króćcu widać że zbyt czysto tam nie jest. Moim zdaniem nagrzewnica do wymiany. Jeżeli przez nagrzewnicę nie ma poprawnego przepływu to węże mogą nie mieć temperatury...
Witam Ja przejechałem 340 tys. ani razu nie wymieniana pompa, to są pancerne silniki. Nagrzewnica nie grzeje, bo jest zapowietrzona. Zdejmij górny wąż nagrzewnicy. U mnie nie było sruby odpowietrzającej. Był przywieziony z zachodu w częściach jako składak takie czasy i miał pewne rzeczy nie konieczne jak orginał.
A nagrzewnica jest drożna? Dolny wąż nagrzewnicy gorący/ciepły/zimny?
Zrozumiałam, że jest już w aucie ta nowa nagrzewnica. Jak ją wymienić, nie mam pojęcia, poszukaj w Google, może ktoś dał opis jak to zrobić. W moim aucie, jak zablokowała się nagrzewnica, to wąż dolotowy był lekko ciepły, a wylotowy zupełnie zimny. Jak czuć różnice, to chyba nie ma sensu zmieniać termometrów.
Na początek sprawdź stan klapy mieszania (może ci dopuszcza zimnego powietrza) . Jeżeli ok sprawdź czy wymiennik oddaje ciepło ( nagrzej silnik, pokrętło na max ciepłe wentylator na max, w komorze silnikowej powinien jeden wąż od nagrzewnicy być znacznie zimniejszy od drugiego)
Ja mam bardzo rozszabrowaną nagrzewnicę ,nie było już żadnej kryzy,stąd wąż od odkurzacza :)
Albo przytkana nagrzewnica albo łapie obieg parownik i nie daje dalej, ściśnij zaciskiem do połowy wąż od parownika i zobacz efekt.
Odpowietrzenie robisz na pracującym silniku. Odkręcasz delikatnie odpowietrznik i jeżeli zacznie wypływać płyn bez bąbelków powietrza to zakręcasz. Wg mnie możesz mieć zakamienioną nagrzewnicę. Wąż wejściowy i wyjściowy muszą być jednakowo gorące. Jeżeli jeden gorący a drugi dużo chłodniejszy to nagrzewnica "zadżumiona".
Utnij albo jak się da odłącz przewody pod maską idące do nagrzewnicy otwórz pokrętło ogrzewania na max i podłącz wąż z kranu z wodą i zobacz drożność nagrzewnicy.
Z opisu wynika że masz. Nie źle zrozumiałeś, parownik wpięty jest szeregowo (tak mi się wydaje), ale dziwnie to jest zrobione. Wpięty jest między pompę a wąż zwrotny nagrzewnicy (tu jak strzałka). https://obrazki.elektroda.pl/9246628200_... cieżko tam fote zrobić ale jest to mniej więcej tak: https://obrazki.elektroda.pl/9389393000_...
A ja proponuję sprawdzenie czy są prawidłowo podłączone przyłącza wodne. Giętki wąż wyprowadzony z nagrzewnicy to CIEPŁA WODA. Jeśli jes odwrotnie terma nie będzie zapalać !!
Klapy nawiewu znajdują się w module mieszalnika powietrza pod samochodem ( ta duża plastikowa trumna przykręcona dookoła chyba 20 śrubkami i jedną lub dwoma obejmami metalowymi. Przy sciąganiu nic sie nie rozpada. Ale po mojemu nie będzie to wina mieszalnika tylko bardziej uszkodzenia w układzie chłodzenia( zatkane przewody, nagrzewnica, uszkodzona...
Zdjęcie zrobione z większej perspektywy ułatwiłoby zadanie. Wąż od nagrzewnicy?
Czyli szukasz zasady działania termostatu itd zamiast napisać że masz zimno w środku. Jakie auto, jaki silnik żeby było wiadomo w czym grzebać bo nie wszystkie samochody są takie same. Co do "inne czary". Przy -8st, nadmuchu włączonym na max i jałowych obrotach może być tak że przepływ płynu przez nagrzewnicę jest mały a zimnego powietrza duży i to...
Jeśli termostat się nie domyka to nigdy nie złapie Ci temp. 90st. Jeśli go zapalisz i w miare nagrzewania wężów nagrzewnicy nagrzewa się dolny wąż chłodnicy to termostat się nie zamyka. Spotkałem się z naderwaną gumką na wkładce termostatu i już nie łapał temp. Musisz odlręcić obudowe termostatu na dole w okolicach filtra oleju tam gdzie idzie gruby...
Nie wiem czy Ci nadal potrzebne te informacje ale skoro wiem od czego są króćce to się podzielę. Numer 1 idzie do elektrozaworu i dalej do filtra z węglem aktywnym na prawej podłużnicy, numer 2 to podciśnienie do mapsensora, numer 3 to przyłącze wody do węża od nagrzewnicy - wąż zaraz pod kolektorem idzie do bloku wodnego, a pod króćcem powinien być...
https://allegro.pl/oferta/podgrzewacz-pl... to se kup i zamontuj na wąż nagrzewnicy. A w lecie zrob coś z tym webastem.
Ogrzewanie kabiny - nagrzewnica. Wstaw nowy wąż, bo w zimie zmarzniesz. :D
To są złącza samozatrzaskowe i nic się nie obraca, odbezpiecza się podobnie jak przewody paliwowe(trzeba nacisnąć zabezpieczenie i odłączyć wąż)
WEWNĘTRZNA średnica przewodów wodnych przy nagrzewnicy 16mm. Wąż, króciec i opaski w każdym normalnym sklepie motoryzacyjnym. http://obrazki.elektroda.pl/6181789500_1...
Na zaworach nagrzewnicy.
Koledzy wąż idący od trójnika do parownika nie stanowi problemu bo można go uciąć 1,5 cm założyć ponownie i skręcić lub wymienić na parkera. Problem stanowi wąż nagrzewnica silnik, w który jest wpięty trójnik. Węża (2 szt) tego raczej nie chcę wymieniać kosztują 600zł i dostęp od nich niezwykle trudny. Dlatego zastanawiam się właśnie czy zastosowanie...
Było by to za piękne żeby było to możliwe. Zanim się za nią wezmę spróbuje jeszcze dobrze odpowietrzyć. Pompa nowa może poprawi się wydajność. Czy jak mam wpięty parownik w miejsce zaznaczone strzałką (wąż powrotny nagrzewnicy) to jest ok? Po mojemu coś jest nie tak skoro wąż ze strzałką to jest powrót od nagrzewnicy a jest wpięty w zasilanie pompy...
Wąż od nagrzewnicy był dziurawy do wymiany, co idzie od silnika. Temat rozwiązany ;) Całe szczęście, że nic wielkiego ;) Dzięki za rady.
Nie powiedziałbym, żeby to była dyskusja o wyższości wody nad płynem, lecz o powodach jej niższości. Co do pęknięcia bloku po zagotowanej wodzie- spotkałem się z podobnym przypadkiem, ale wynikał on z tego, że do silnika, z którego uciekła woda poprzez nieszczelny wąż nagrzewnicy a jej resztki się zagotowały dolano zimnej wody.
Czy mógłbyś napisać w jaki sposób uległa uszkodzeniu pompa czy łopatki wirnika były plastikowe ?
Jak naprawić zapchaną nagrzewnice Spuść płyn, odłącz węże i podłącz wąż z wodą wodociągową. Przepłukuj pod ciśnieniem, raz w jedną, raz w drugą i tak kilka razy. Nie zaszkodzi zalać octem, ale trzeba go potem dobrze wypłukać.
Przyczyn może być kilka , zapowietrzenie (nie zdarzyło mi się nigdy),zatkanie nagrzewnicy.Jeżeli wąż dopływowy jest prawie tak gorący jak odpływowy z nagrzewnicy,to wszystko z nagrzewnicą,termostatem jest w prządku a wina jest po stronie cięgien lub niedomykającej przesłonie zinnego powietrza(przy maksymalnym grzaniu całość powietrza powinna przepływać...
Może nagrzewnica zapchana albo wąż do nagrzewnicy dziurawy lekko ubywa płyn w chłodnicy
Jeżeli nie ma iskry to należy sprawdzić mikrowyłacznjk oraz czujnjki / kominowy i ogranicznik temperaturt nagrzewnicy/ Wyczyścić elektrody.
Tak węże nagrzewnicy, odkręć wszystko a węży nie ruszaj, nie zgub mocowań wkrętów. Mysz wejdzie przez otwór wielkości ołówka.
Niektóre modele golfa mk II miały taki termostat na wężach nagrzewnicy
Lepiej jak wepnie się w łącznik kolektor-termostat. Termostat sam z siebie stawia opór i nie będzie potrzeby dławić go w inny sposób. Inaczej na wąż nagrzewnicy wpięty w dolny chłodnicy i na wąż nagrzewnicy wpiety w gumowy łącznik między pompą a termostatem będzie działało równe podciśnienie. Poza tym jak termostat się otwiera to zamyka dolną część...
Wąż ciepły... Nie sprecyzowałem pytania: ciepły wtedy gdy silnik osiąga swoją temperaturę czy wcześniej? i właśnie czy auto jest zgazowane... Nie pamiętam jakie jest dojście do nagrzewnicy od strony silnika. Zdejmij najwyżej położony wąż z nagrzewnicy, ale delikatnie i sprawdź załamując wąż, czy wypływa płyn z nagrzewnicy, czasami nie chce się sama...
Wąż do nagrzewnicy i do chłodnicy ogrzały się inaczej. Od nagrzewnicy nieco szybciej. Temperatura węży od nagrzewnicy nie była jakaś duża, natomiast zdecydowanie były ciepłe. Zauważyłem też że wiatrak dmucha zimne powietrze już od początku uruchomienia silnika (mamy teraz -15 C), czy to normalne? Wiatrak jak to w Vitarach jest na pasku. Czy przedmuchana...
Odkopuję temat po 4/5 latach. W 2020 roku były kupione węże żółty i czarny od jednego producenta. Żółte węże straciły kolor, wyglądają jak białe ale zżółknięte. Do tej pory nic się z nimi nie stało, nie zrobiły się twarde, nie połamały się. Zarówno żółte Adaplast i Agroplast. Użyte oba, ponieważ ostatnie kawałki który mi zostały posłużyły do podłączenia...
tak się zdarza kiedy ogrzewanie reduktora gazu jest podłączone równolegle z ogrzewaniem nagrzewnicy kiedy wszystko jest nowe to jest Ok ale jak nagrzewnica sie (zamuli)zmniejsza sie jej przepustowośc i całe ciepło idzie na reduktor gazu sposobem jest zmniejszenie średnicy przewodu podgrzewającego reduktor(kryza) albo zaworek wtedy można sobie dostroić...
Witam, nagrzewnica raczej ok i klimatronik je nie uruchamia. Klimatronik uruchamia klapkę/zapadkę, która reguluje przepływ powietrza przez nagrzewnice i możliwe że to właśnie je nie otwiera.
Na zdjęciu wyraźnie widać, że wąż 1 to ciepła woda (wyjście podgrzanej wody z piecyka (z nagrzewnicy)), a 2 to zimna woda (doprowadzenie zimnej wody do piecyka).
Wąż z tyłu przy pompie wodnej, wąż przy nagrzewnicy i chłodnicę wyjąć całkiem jak chcesz wszystko spuścić. W pompie jednak jeszcze trochę zostanie, chyba że ją wyjmiesz.
2. odpowietrznik znalazłem tylko na wężach nagrzewnicy przy grodzi kabinowej (za filtrem powietrza) Pominąłeś najważniejszy, nie napisałeś jaki silnik, ale większości jest przy termostacie, na głowicy nad skrzynią biegów. co załącza wentylator ? Oczywiste że sterownik, to nie lata 80-te.
Zalej wodą odłącz wąż nagrzewnicy i przegazuj,będzie widac czy pompa pompuje. A to że nagrzewnica ma przelot to jeszcze nie znaczy że będzie grzała.Dobrze jest wpiąc parownik lpg w szereg z nagrzewnicą pod warunkiem że nie jest ona blokowana zaworem mechanicznym wtedy można lekko zdławić przepływ na parowniku aby uniknąc strat w obiegu płynu.
Wąż idący od termostatu jest wlotem do nagrzewnicy... więcej szczegółów nie podam bo nawet nie widziałem Matiza z otwartą maską. Nieszczelności nagrzewnicy nie sposób przeoczyć, chyba że jeździ się na wodzie... nawet przy niewielkiej nieszczelności nagrzewnicy w kabinie jest wyczuwalny bardzo charakterystyczny zapach płynu.
nigdy nie podnosiłem zbiorniczka :) , ale w większości wystarczy żeby był płyn. 1.odkręcasz wszystkie odpowieczniki (dodatkowo można naciskać gumowe węże przyśpieszy sprawę , nalewasz płyn do zbiorniczka gdy zaczyna lecieć płyn z odpowiecznika zakręcasz go następnie odpalasz samochód i grzejesz czekając aż włączy się wentylator
Nie ciśnienia, lecz nie jest wydajna/za wolno podaje. No ale kolega pisze że wąż do nagrzewnicy jest gorący, zostaje jeszcze klapa regulacji ciepło/zimno.
Masz zapowietrzony układ a odpowietrznik widać doskonale na zdjęciu :D
Masz odpowietrznik na przewodzie do nagrzewnicy? Jak tak to warto go użyć, jak nie można spróbować ściągnąć wąż powrotu z nagrzewnicy, ale to z głową, bo łatwo o ciężkie poparzenie.
Ale co do cyrkulacji płynu przez nagrzewnicę nie masz pewności? Odepnij na próbę jeden wąż z nagrzewnicy, może być powrotny, i odpal na chwilkę auto.Powinno dość sporo polecieć.
sprawdź stan płynu chłodzącego istnieje duże prawdopodobieństwo że przecieka ci nagrzewnica lub któryś wąż doprowadzający do nagrzewnicy
Witam,mam podobny problem, z tym że pękł wąż przy nagrzewnicy i wymieniłem cały płyn. Od tego momentu nie mogę autka odpowietrzyć. Proszę o pomoc.
Cały zawór jest plastikowy, dopiero później za pomocą oring łączy się z właściwą nagrzewnicą.
przy nagrzewnicy masz chłodniczke aluminiową z niej odchodżi wąż sprawdż czy czasami nie przpuszcza na łączeniu,często tak się dzieje na skutek zaoksydowanych krudżców chłodniczki a to że jest tłusta ciecz to plyn chłodniczy
Trzeba sprawdzić czy na ciepłym silniku wąż z nagrzewnicy który wychodzi jest ciepły. Proponuje wypiąć węże z nagrzewnicy i delikatnie w odwrotnym kierunku wężem z wodą próbować przelać. Tam są cienkie kanały i nawet jazda na wodzie daje im radę. Jeśli wąż do webasta nie był drożny to co dopiero taka nagrzewnica. od tego bym zaczął. Miałem parę piecy...
Sprawdź na luzie,dotykając węży nagrzewnicy,czy dojście jest gorące,a co się dzieje z wyjściem z nagrzewnicy,dojdzesz do wniosku ,gdyż laikiem nie jestes w tych sprawach.
Witam. Na wstępie wesołych świąt. A tak do rzeczy opel astra diesel 2005r nie podaje paliwa może zacznę jak to się stało. Wczoraj peknoł mi wąż od wody dokładnie to od nagrzewnicy kupiłem nowy ale żeby lepiej go było zamontować wyjołem akumulator założyłem wąż zalałem płynem włożyłem aku i nie odpala kręci nie pali popuściłem przewody od wtrysków nie...
Wdaje mi się, że ten wąż jest źle ułożony i stąd mogą pojawiać sie wycieki.
witam! po przeczytaniu na forum ,metod odpowietrzania nagrzewnicy,spróbowałem sam to zrobić, wąż poluzowałem ten wychodzący z nagrzewnicy i lekko go zsuwałem, lecz żadne powietrze ani płyn nie wylatuje. po zdjęciu węża ,przy uruchomionym silniku płyn nie wycieka,wąż wlotowy do nagrzewnicy jest ciepły proszę o pomoc co dalej, czy wypłukać tą nagrzewnicę...
Jeśli jak piszesz na początku, wąż zasilający nagrzewnicę nie jest "aż tak gorący a wychodzący lekko ciepły..." to wniosek nasuwa się sam. Możesz to wydedukować? Pozdrawiam.
Roboty wcale nie jest tak dużo, tylko odpowiednie narzędzia i da się to w miarę przyzwoicie zrobić. Najpierw bym wziął i przepłukał wężem i wodą ta nagrzewnicę i zobaczył czy leci przez nią czy tylko cieknie.
Dziś wymieniłem chłodniczkę oleju. Jak się okazało kanał wodny był całkowicie zablokowany. Wymieniłem, zalałem nowym płynem i odpaliłem pojazd. Temperatura węży i nagrzewnicy rosła identycznie jak temp silnika. Gdy temp już dobrze wzrosła to nagle znowu zaczęło lecieć zimne powietrze z kratek. Mam takie wrażenie że otworzył się termostat i znowu zaciągnęło...
Jak dasz nadmuch na szybę to klima się włącza automatycznie. Odpowietrznik jest na górnym króćcu nagrzewnicy, trzeba poluzować opaskę i zsunąć trochę wąż gumowy, jest tam dziurka
Uszczelniacz to zło. Zaraz będzie zapchana nagrzewnica, chłodnica i czort wie co jeszcze. Zdejmij wąż, dokładnie wszystko oczyść, zakładaj wąż i dobrze dociągnij.
To już płyn mogliście nowy zalać, zalać to co ma być g12 i spokój,a tak to masz nie wiadomo co. Układ niby ma siE sam odpowietrzyć ale nie zawsze się tak dzieje. A temperatura na wskaźniku w normie? dmucha ciepłym z nagrzewnicy? Węże do nagrzewnicy ciepłe? Po nagrzaniu termostat się otwiera? Można delikatnie poluzować węża od nagrzewnicy, jak jest powietrze...
Wpinasz szeregowo tnąc węża zasilajacego nagrzewnicę, Rozpoznasz go po właczeniu grzania w aucie na full, wąż ten zawsze jest cieplejszy od powrotnego.
sprawdziłem: trojniki fi19mm. Dzwoniłem do serwicu LPG bo instalacja na gwarancji że mi zimno a oni na to że mam przeczyscic nagrzewnice (jeden na drugiego zwala). Monutją tak we wszystkich autach (czyli równolegle) i jest tak ma być. najpierw zacisnę troszkę wąż do nagrzewnicy i go troszkę przydławie. Zobacze czy bedzie ciepło. Pozdrawiam Sebastian
a węże od nagrzewnicy gorące?
Jeśli to climatronik to trzeba sprawdzić testerem błędy i elementy wykonawcze, szczególnie klapę centralną pozycji ciepło-zimno
Witam Wczoraj uwalił mi się wąż przy nagrzewnicy i wyciekł cały płyn (ścięło króciec pewnie ze starości) Czy mógłby mi ktoś podać nr części węży nagrzewnicy z króćcami do 306 sedan 1,4. Na allegro jest coś takiego ale na zdjęciach widzę co najmniej 2 rodzaje kształtów i długości węży, więc nie wiem który pasuje do mojego modelu. Przy okazji proszę o...
008825. Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza, więc nie rozśmieszaj takim opisem rzekomej naprawy Tymczasowo zaklejona taśmą izolacyjną wąż od nagrzewnicy.
Witam :) Mam problem z układem chłodzenia po podłączeniu instalacji gazowej, a mianowicie nie grzeje mi nagrzewnica i parownik jest nie dogrzany. Na początku podejzewałem głowice i głowica już po remoncie i dalej nie grzeje. Mechanik zauważył iż parownik wpięty jest wąż zasilający nagrzewnice oraz wąż idący od zbiorniczka wyrównawczego do chłodniczki...
Olej w układzie chłodzenia rozpuszcza gumowe węże, zapycha nagrzewnicę i chłodnicę.
W żadnym nie ma problemu z odpowietrzaniem, jeden odpowietrznik na obudowie termostatu i drugi na wężu od nagrzewnicy. To że się nie dogrzewa to po prostu termostat bubel.
Coś mi się widzi,że to nie problem w odpowietrzeniu, Kolega się dobrze pompie przyjrzy, jak postała sucha to..., trzeba zdjąć wąż i zobaczyć, czy woda jest pompowana. W tym silniku nie powinno być jazd z odpowietrzeniem, o ile uszczelka pod głowicą nie poszła.
moja rada dobrze odpowietrzyc najlepiej wężami od nagrzewnicy skoro przedtem było dobrze .Dzisiaj przerabiałem to samo po pęknięciu węża klijent zalał płynem i to samo co u ciebie ,ale odpowietrzenie pomogło ,spróbowac nie zaszkodzi najlepiej na zimnym silniku dolac płynu ,odpalic i popuścic wąż przy nagrzewnicy ,no i korek zbiorniczka wyrównawczego...
Wymieniłem chłodnice i termostat, po zalaniu płynem temp. wody dochodzi do 95 c a dolne węże są zimne. Kiedy naciskam te dole węże to wychodzi powietrze i na to miejsce dolewam płynu ale gdy temperatura rośnie to wyrzuca mi płyn do zbiorniczka. Dla przypomnienia, mam instalację gazową. Nagrzewnica nie doje ciepła. Wąż powrotny z nagrzewnicy zimny. Nie...
A serio nie miałeś oryginalnego podgrzewacza z tyłu za silnikiem tam gdzie wychodzi wąż wodny do nagrzewnicy?
Odpiąć przewody wodne od nagrzewnicy, założyć wąż od karchera, przepłukać pod ciśnieniem. Jeśli klimatronic, sprawdzić błędy silniczków klap i test, mogą się zawieszać. Nowy płyn i odpowietrzenie całego układu.
Może masz zapowietrzony układ. Lub pompa wody ma za małą wydajność. Dolej płynu na maksa i na włączonym rozgrzanym silniku ściskaj i puszczaj wąż przy chłodnicy
Instrukcja do DW50 przewiduje dwa sposoby podłączenia, pierwszy to "inline" czyli piec szeregowo w wąż zasilający nagrzewnicę, druga opcja jest z zaworem zwrotnym. Nie ma natomiast informacji kiedy który sposób stosować?
https://obrazki.elektroda.pl/8685388000_... Zdjęcie podgladowe w zaznaczonym miejscu nie wraca płyn chodzący i wąż jest twardy po ściśnięciu go też nie wylatuje płyn odłączyłem wąż nie jest zatkany. Węże od nagrzewnicy jeden ciepły ten górny a dolny zimny. Brak ogrzewania w samochodzie gdzie szukać usterki? Może termostat się nie otwiera?
Termostat puszcza od ok.87st i wtedy woda idzie na duży obieg.Chłodnica powinna zrobić sie gorąca.Póżniej włączy sie wentylator. Pompa podaje?? Ściągnij wąż od nagrzewnicy odpal i przegazuj czy jest ciśnienie.Potrzeba kolegi.
Witam Czy na 100% jesteś pewny że ta woda przedostaje się z zewnątrz?. Ja miałem taki sam problem w Audi i okazało się zę był pęknięty wąż od nagrzewnicy. Po wymianie wszystko jest ok.
Wyciągnąłem! Dla potomnych, trzeba odkręcić ten plastik, który zaznaczyłem na schemacie. Do niego idzie wąż i to nie jest wąż z doprowadzniem wody do nagrzewnicy, ale wąż w którym płynie skraplająca się woda od klimy :)
witam nikodem mam taki sam problem z moim golfem 2,już nie daję rady(wymieniłem termostat na nowy) i dalej zima w aucie.Mój wąż od nagrzewnicy wylotowy jest zimny a wlotowy jest gorący.Czy Ty też tak miałeś?Tak się dzieje na zagrzanym silniku,a jak jest letni to wąż jest w miarę ciepły.Co mam zrobić?
Odpowietrzanie znajduje się tuż przy wyjściu górnego węża z nagrzewnicy.
Witam. Mam problem z układem chłodzenia. Mianowicie płyn wycieka mi przez zbiornik ,można powiedzieć że gotuje się w zbiorniku i wyparowuje bo codziennie dolewam ,a nie dawno wymieniłem wąż od nagrzewnicy bo przeciekał, węże w porządku ,mokro pod zbiornikiem do płynu chłodzenia ,co to może być za usterka?
Masz zapowietrzoną nagrzewnicę. Odpowietrza się w ten sposób: zsuń wąż który ma specjalny otworek do odpowietrzania z nagrzewnicy tak aby przez ten otworek mogło wyjść powietrze uruchom silnik dodaj gazu aby uzyskać przez chwilę min 2000 obr wówczas wyjdzie powietrze i zacznie lać się płyn przez ten otworek, nasuń z powrotem wąż, powinno być ok. Nagrzewnica...
Uszkodzenie sterowania klapkami w obudowie nagrzewnicy. Sprawdź czy dwa węże od nagrzewnicy(przy wyłączonym silniku dmuchawy) mają jednakową temperaturę,jeśli nie-zapowietrzony układ chłodzenia.
Na przegrodzie silnika do kabiny idą węże do nagrzewnicy sprawdź czy obydwa są gorące po rozgrzaniu się silnika
90 cały czas waż dolny robi się ciepły tylko jak jadę ale gdy się zatrzymam i samochód stoi na chodzie to ten dolny wąż stygnie. Węże od nagrzewnicy są ciepłe.
co do demontażu pompy wody To nie demontuj, wyciągnij rurę z tym łącznikiem, jak będziesz szlauchował to przez wirnik woda i tak swobodnie przeleci, a jak faktycznie jest zapchany silnik to będziesz miał gejzer z otworu w głowicy. Możesz jeszcze go ciśnieniowo przelać - załóż szlaucha na króciec do nagrzewnicy. Mam jeszcze jedną bardzo naciąganą teorię...
Nie wiem czy wiesz cos piszesz bo wiekszosc wspolczesnych samochodow ma odlaczana pompe wody. Czy to vw czy mini czy peugeot. Geniuszu, temat jest o 1,2 TFSI. O której jak widać kompletnie nie masz pojęcia. Bo gdybyś chociaż troszkę miał pojęcia w temacie to nawet byś wpisał jak wygląda pompa wody do tego silnika i od razu byś ją zobaczył tą niby odłączaną...
Witam, prosze o pomoc/diagnozę. Autko Peugeot 508 problem z ciepłym powietrzem - mianowicie wygląda to tak, że jeden wąż do nagrzewnicy jest gorący drugi zaś (ten z odpowietrznikiem) nie czyli obwód jest zamknięty (nagrzewnica jest drożna). Gdy odkręcę główny korek plus odpowietrznik to woda zaczyna krążyć uciekając przez odpowietrznik i w aucie robi...
wąż intercoolera aquastop wąż karcher wąż
prowadnice piekarnika sprzeglo sprezarki hikvision firmware upgrade
odkurzacz electrolux moduł electrolux moduł
Toyota Corolla Sedan 2006 – podłączenie taśmy LED pod maskę, schemat, bezpiecznik, przekaźnik Programowanie centrali Nice: kroki i metody