Pęknięcie w tym miejscu nie jest jakimś szczególnym problemem, zaklej to porządnie (bo ta taśma prędzej czy później się odklei) i jeździj.
Zasysa wąż powietrza doładowanego - a to dobre, czyżby turbo dostało wstecznych obrotów ? Coś nie tak z opisem usterki gdyż takie rzeczy się nie dzieją. Może nie dawać turbo ciśnienia ale w życiu nie będzie tam podciśnienia.
Jak dobrze poszukasz to na tym elemencie znajdziesz numer OEM.
Zobacz czy któryś wąż powietrza doładowanego nie spadł albo go nie rozerwało
Wąż to zbrojony PCV 20/60 bar Coś Ci się pomieszało z jednostkami, albo producent dopisał jedno zero. Po pierwsze, jaka to średnica? To jest uniwersalny i najtańszy zbrojony wąż techniczny, który niezbyt dobrze nadaje się do sprężonego powietrza ze szczątkową zawartością oleju. Im większa średnica tym mniejsze ciśnienie dopuszczalne. Dla przykładu...
Na pierwszym planie wąż ciśnieniowy. Na drugim rura powietrza. Zerknij w google: 1J0145834A oraz 1J0145840D
Zawor wymieniony dalej lipa, a powiedzcie mi jeszcze. Jak zdjąłem wąż z filtra powietrza zatkałem dolot od odmy zdjąłem wąż z przepustnicy i zatkałem i jak dmuchne w ten wąż co idzie od filtra powietrza do turbo to bulgota olej w silniku to chyba tak nie powinno być powinno trzymać ciśnienie tak ? Dodano po 4 Zawor wymieniony dalej lipa, a powiedzcie...
Wąż gorące powietrze do filtra powietrza,rura dolot powietrza. Nie ma wpływu na olej.
Zdjąć wąż powietrza za turbiną/rozwalić intercooler (jeśli jest) - celny kopniak w dolną część przedniego zderzaka powinien załatwić sprawę.
to albo wysadzi membrane presostatu albo wystrzeli wąż od powietrza :) Zbędne koszta, luksus to mieć presostat, znajomy ma tylko spręzarke i silnik, nic wiecej, włącza i wyłącza kompresor ręcznie :) a najlepsze jest to ze nie posiada nawet manometru :) a na samochodach kładzie piękny lakier... Filip
Silnikowi brakuje powietrza. Proponuję przy tych objawach odpiąć wtyczkę od elektrozaworu N239 sterującego zamykaniem klapy gaszącej u wlotu zaworu EGR - dotyczy tylko silników o oznaczeniu ATD, ASZ i ARL (elektrozawór może dostawać masę z ECU [przy stale podawanym napięciu 12V] w trakcie pracy silnika i przymykać klapę na 5/6 gwizdka, zwłaszcza jeśli...
Szumi bo wywaliło wąż powietrza lub pękł.
Ale masz stary wąż wymontowany? Jest wolny dostęp powietrza i wilgoci do wnętrza układu?
Tak bo po jego uchyleniu powinna zmienić się masa powietrza
Witam , co do spadku ciśnienia. Zawsze gdy mamy dłuższą drogę przesyłową stosujemy większe przekroje, co zauważył kolega dwa posty wyżej - ma rację. Wąż o średnicy 50 mm da znacznie więcej powietrza niż wąż o średnicy 10 mm . Tak liczy się przekrój im więcej tym lepiej. Niestety ale mniej wygodniej. Klucz ma duże zużycie powietrza i to trzeba brać pod...
tam jeszcze pęka wąż od powietrza przy obudowie przepływomierza i lewe powietrze ciągnie nie mierzone .
czujnik MAP znajduje się na kolektorze ssącym (ostatnia Twoja fotka), błąd oczywiście wskazuje usterkę elektryczną więc najpierw sprawdź czy nie wypięła się z niego wtyczka ew. sprawdź stan połączeń przy wtyczce i profilaktycznie spryskaj piny spray'em do złącz elektrycznych, jeśli to nie pomoże to spróbuj podmienić na inny od znajomego, jest przykręcony...
Owszem pasuje do silnika ale będziesz musiał przerobić wąż powietrza doładowanego pod szybkozłączkę na wyjściu z turbo AXR gdyż na wyjście z turbo od ALH nakłada się tylko wąż i zakłada na niego klamrę samozaciskową.
Np. w Grande Punto, nie trzeba się tak wysilać - wystarczy jednocześnie wcisnąć gaz i hamulec, zróbcie tak 2x i macie gwarantowaną kontrolkę check engine i komunikat "sprawdź silnik" na wyświetlaczu... Ja podczas oględzin Octavii zastałem pod maską odpięty wąż powietrza za przepływomierzem... i głupi sam to poprawiłem przed jazdą testową.
Istnieje taka możliwość, lub zatkał się wąż...
Z tego co mówił to wymienił tylko tą część .Dziś kupiłem płyn w spreyu do czyszczenia przepustnic odkręciłem wąż powietrza i sikałem ale nic nie pomogło .Z tego co zauważyłem to przepustnica jest nie do końca zamknięta delikatnie jak by była otwarta
Witam. Kupiłem skuter Aprilia Sr 50 za marne pieniądze w opłakanym stanie. Wyczyściłem gaźnik, był cały zaśniedziały. ogólnie skuter stał 3 lata. Po wyczyszczeniu skuter odpalił, ale są następujące problemy: * nie chodzi na wolnych obrotach (gaźnik regulowałem na wszystkie możliwe sposoby), * w wężyku paliwa pojawiają się bąbelki powietrza, kiedy zaciągnę...
Jeżeli przy powrocie nie łapie "lewego" powietrza (wąż jest szczelny) lub pompa nie nie łapie powietrza to woda powinna wracać do studni w całości mimo braku spadku. Dmuchając w wąż od góry zawsze będzie bulgotać ale niekoniecznie w wężu ale w samej pompie.
Ściągnij rurę gumową z plastikowego dolotu powietrza (tego fabrycznego z samego przodu) wąż pozostaw lużny aby powietrze było ciągnięte luzem a nie przez wlot w tym plastiku - chodzi o zawirowania powietrza podawanego z fabrycznego dolotu , efekt gaśnięcie po wrzuceniu na luz.
Na kolektorze wydechowym masz przykręcony zawór do którego idzie gruby wąż z pompy powietrza wtórnego. Gdy auto jest zimne to sterownik silnika włącza pompę by katalizator szybciej się nagrzał. Oprócz włączenia pompy powinien również zostać wysterowany zawór. Zazwyczaj ten zawór sterowany jest przez podciśnienie z elektrozaworu. Problem u ciebie może...
po wymianie zaworu zwrotnego nadal brak turbo po uruchomieniu silnika zaciągnie sztangę przy wzroście obrotów do ok 3 tyś wąż gruby od powietrza robi się twardy i po przekroczeniu ok 3,5 tys. obrotów sztanga wraca , brak doładowania wąż gruby mięknie tylko nie wiem czy kolega ten zawór zwrotny wsadził dobrą stroną , jutro się dowiem
Wskazania MAF actual w grupie 003 w zakresie 30 do 360 mg/skok wskazują, że masz nieszczelność w dolocie na odcinku przepływomierz - turbosprężarka. Sprawdź dokładnie wąż powietrza, wężyk odmy itd. bo coś będzie rozerwane/pęknięte.
Nie jest to przypadkiem wąż idący od pompy powietrza wtórnego do zaworu na kolektorze wydechowym ?
Piter, a może po polskiemu? Jedni chcą po polsku inni w oryginalnym języku. Weź pod uwagę, że polski jest ubogi w zwroty techniczne. TIMEOUT SPUST WODY - Przekroczono maksymalny czas odpompowywania wody. - Pompa spustowa zablokowana przez ciało obce; - Pompa spustowa uszkodzona/odłączona; - Zatkany wąż spustowy; - Zatkany syfon spustowy; - Pęcherz...
Dziękuję za zainteresowanie. Pójdę w tym kierunku. Dla mnie to najprostsze rozwiązanie (muszę przepuścić te węże rurą fi160 która służyła do zasysania powietrza do kominka) Wąż do układów chłodzenia na 6 bar i temp. -30 do 100 st. aż nadto spełnia warunki.
Panowie dzięki za podpowiedz, usterką był wąż dolotowy powietrza.
sprawdziłem to cięgło, wszystko działa bez najmniejszego oporu, sprawdziłem też węże i gumy nie ma nieszczelności. pościskałem również wąż powietrza tuż przy kolektorze dolotowym i czuć takie stukanie na wężu. Co powiecie na pomysł że to wtryskiwacz stuka i hałas wpadający w układ dolotowy powoduje taki dziwny pogłos? pogłos który staje sie bardziej...
Witam. Po głębszej analizie problemu okazało się że jest przetarty wąż dolotu powietrza do interkulera ,dolny .Szukając problemu zasugerowałem się poradą kolegi "berdhold61" Dzięki
Mam od razu takie pytanko, czy potrzebne jest takie zwęrzanie przepływu powietrza przy jeździe na gazie. Bo w mojej Vectrze 1.8 jednopunkt jak zdjąłem wąż powietrza, to taśmą jest zaklejona połowa wlotu do gaźnika i gaziarz powiedział, że tak ma być, bo jak zdejme to silnik będzie się dławił, mówil że mogę spróbować żeby się przekonać, że tak będzie
Dokładnie! Tak jest i w tym przypadku. To jednak dość prądożerne i mało wydaje rozwiązanie, gdzie wilgoć z przepływającego powietrza po prostu skrapla się na kawałku chłodnicy i spływa do pojemnika lub poprzez wąż odpływowy.
Witam. zakupiłem niedawno Fiata Palio 1.6 16v 1999rok. Mam z tym autem mały problem, gubi wolne obroty gdy silnik się rozgrzeje. Wymieniłem już filtr powietrza, obudowę filtra, wąż powietrza od filtra do przepustnicy, silnik krokowy. Może ktoś miał podobny problem i podpowie jak go rozwiązać albo poleci mi jakiegoś dobrego mechanika do Fiata w Poznaniu.
Wpuść ciśnienie przed turbiną i masz sprawdzony cały dolot. ciśnienie na turbo i zatkać wąż od filtra powietrza? Dodano po 2 Jak dmucham w turbo to powietrze wali do oleju. Źle zrobiona turbina?
Przy którym z tych rozwiązań siła ssania będzie największa? Przy tej samej wydajności wentylatora, siła ssanie powietrza przepływającego przez wąż o średnicy 35 mm, będzie największa.
odpowietrzyć układ. Najprościej odpal silnik na 5 minut wyłącz poluzuj wąż wyjściowy z nagrzewnicy wystarczy kawałek go zsunąć nie zdejmować całego
Witam. Ściągnij wąż dolotowy powietrza do filtra i odwruć go w drugą strone.
Pewnie zapchany masz EGR i dlatego kopci, ściągnij wąż dolotu powietrza i popatrz w zawór EGR co tam jest na jego ściankach. Pomaga czyszczenia ale wraz z kolektorem dolotowym.
Witam!!! Mam problem z ogrzewaniem w audi a3, nagle z dnia na dzień przestało dmuchać ciepłym powietrzem. Sprawdziłem węże i wszystkie są ciepłe oprócz tego, który idzie pod deskę właśnie do ogrzewania. Co to może być?
Skoro nie pokazuje żadnego błędu to napisz czy masz u siebie przy zaworze EGR klapę gaszącą a jeśli tak to sprawdź w jakiej pozycji się znajduje (widać ją po zdjęciu węża powietrza doładowanego z obudowy zaworu EGR).
Co jeszcze zauważyłem, że jak odpinam jeden wąż od powietrza to auto nie gaśnie i nie faluje jak go podepnę nie chce odpalić i dusi się na lpg
Odma to gumowy wąż idący z pokrywy zaworów do obudowy filtra powietrza, nie trzeba niczego rozkręcać, wystarczy go zdjąć i wyczyścić. W VW dodatkowo jest taka puszka pełniąca funkcję skraplacza. http://obrazki.elektroda.pl/8912617000_1... http://obrazki.elektroda.pl/8913207800_1... (zdjęcie z Allegro.pl)
Pracę przepływki możesz sprawdzic oscyloskopem najlepiej ale ja obstawiam uszkodzony wąż od powietrza pęknięcie mało widoczne a szkodliwe sprawdź.
Walka z wodą trwa nadal. Chłodniczki miedziane i separator cyklonowy nie zdaja rezultatu woda jak byla tak jest (przy dłuższym piaskowaniu) Ale za to kupilem chełm do piaskowania Res-3-G-OH. Dałem 140 zł z wysyłką, co się dało wyprałem resztę umyłem założyłem nowe szybki, wąż do powietrza i nowy tłumik (spiek) zeby powietrze nie szumiały. Nie robiłem...
Węże powietrza i chłodnice czyściłeś? Jak turbina była zajechana to olej poszedł w układ od turbiny na ostatnim tłumiku kończąc. Na wolnych za wiele się właśnie nie wypali, trochę się podgrzeje i tyle, jak depniesz to zasłona dymna. Trasa i heja :D
Skoro wąż wejściowy do chłodnicy jest gorący, wyjściowy jest zimny, to znaczy, że chłodnica spełnia swoje zadanie. Jeśli samochód trzyma zadaną temperaturę, to szukasz dziury w całym. Przy obecnych temperaturach masz bardzo małe szanse na gorące oba węże chłodnicy. Chyba, że będziesz bardzo długo stał w miejscu z odpalonym silniku. Ale wtedy start wentylatora...
Witam wszystkich. Nie chcę zakładać nowego tematu, żeby nie zaśmiecać forum, a pytanie mam bardzo krótkie i pasujące do nazwy tematu. Wyjąłem agregat z lodówki, podłączyłem wąż ciśnieniowy do wylotu powietrza, na końcu węża zamontowałem szybkozłączkę i pistolet do przedmuchiwania. Proszę o informację, czy takie sprężanie powietrza w wężu na dosłownie...
Witam. Zmywarka nie wypompowuje wody z wewnątrz, wirnik pompy obraca się swobodnie. Dmuchając w wąż jest jakaś blokada, ale słychać jak woda się przelewa wewnątrz zmywarki lecz nie można wypuścić powietrza przez wąż do środka. Proszę o porady.
to musi być jakieś elastyczne połączenie No musi. Na początku rurki daj króciec metalowy i połącz z kompresorem wężem.
cześć, posiadam golfa IV silnik 1.9 TDI 90 koni ALH turbo ze zmienną geometrią. Od jakiegoś czasu nie miał mocy, przyspieszenia - olewałem to i jeździłem dalej. Teraz turbina umarła chyba definitywnie bo samochód dymi na niebiesko przy dodaniu gazu. Prawdopodobnie olej silnikowy z turbiny jest spalany. Samochód stoi nie jeżdżę nim teraz, wiem że jazda...
Witam a sprubuj zdjąć wąż idący od gaźnika do filtra i przysłonić wlot powietrza do gaźnika ręką oczywiście nie cały ale około 1/2, 3/2.Ma takie objawy jakby miał za obfitą mieszankę w powietrze.Aha sprawć drożność kranika diabeł tkwi w szczegułach.Powodzenia.
Wybrałeś sobie trochę nieszczęśliwy model gaźników . Na pierwszym zdjęciu A - połaczenie podciśnienia systemu air-CUT - to musisz zostawić tak ja jest , system reguluje skład mieszanki przy hamowaniu silnikiem kiedy przepustnice są zamknięte .a silnik ma wysokie obroty . B - podgrzewanie , oryginalne wpięte w system chłodzenia i tu nie chodzi o pracę...
A zobacz czy wąż dolotu powietrza nie przeciera Ci wiązki kabli do sterownika. Mi tak sie działo aż potem juz wcale nie chciał zapalać bo przetarły sie 3 przewody. trafilem na usterke przypadkiem, a na komputerze nic nie wykazywało. Miałem taki przypadek rok temu..
Zapowietrzony i dlatego ja wpierw przelewam sam wąż by woda leciała bez powietrza, a następnie podpinam do myjki i bez włączania pompy naciskam spust na lancy by uszło powietrze z układu.
A to wnosi to że że obudowa filtra powietrza jest tak samo zaprojektowana zarówno w jednym modelu jak i w drugim termostat również reguluje płynnie temperaturę powietrza do gażnika. Zdejmij papierowy wąż łączący filtr powietrza z grzybkiem to w okresie zimowym lub w chłodne dni zaobserwujesz znaczne zużycie paliwa.
Jeśli w sterowniku nie ma żadnego błędu to nie pozostaje nic innego jak tylko podpiąć Vag i zrobić test elementów wykonawczych po wejściu w 01 Engine - > 03 Output test i przetestować wszystkie pozycje, jeśli przy teście N109 silnik zgaśnie (bo powinien) to ponownie wprowadź test od nowa ale na niepracującym silniku a kluczyku w pozycji zapłonu. Przy...
Właśnie tak myślałem i dziękuję za podpowiedź. Sprawdziłem cały układ układu powietrza od turbiny aż do przepustnicy. Wąż dolny odpowiedzialny chyba za wydmuchiwanie powietrza jest usmarowane olejem i ścieka na dół. Ślady oleju kończą się na przepustnicy. Może nie duże, ale zawsze to jakiś znak.
Posiadam przecinarkę plazmową, mig-mag i MMA. Jednak do lutowania miedzi od klimy to się nie nada. Przy przecinaniu zgrubnym dużych profili np. belek HEB, ciągnięcie siły i powietrza po placu też jest lekko upierdliwe, szczególnie zimą jak wytrąca się kondensat i zamarza wąż od powietrza - lepiej podjechać wózkiem z butlami. Dla tego szukam takiego...
Siema, ja wymieniłem rurę na wężu powietrza, przepływomierz, czy jak to się tam zwie, i problem ustąpił.
http://obrazki.elektroda.pl/5895672400_1... Witam, przedstawiam piaskarkę kabinową o pojemności ok. 400 l. Kabina służy mi do szkiełkowania i piaskowania części motocyklowych. Zależało mi na tym, aby nie "gubić" kulek szklanych i zapewnić ponowne wykorzystanie ścierniwa. Od strony konstrukcji oraz funkcjonalności samej kabiny nie mam...
Gdy spada ciśnienie to słyszysz pracę silnika? Może słyszysz inny dzwięk pompy? A może słyszysz zasysanie powietrza? Wąż nie ma nic do tego.
Odpowietrzenie robisz na pracującym silniku. Odkręcasz delikatnie odpowietrznik i jeżeli zacznie wypływać płyn bez bąbelków powietrza to zakręcasz. Wg mnie możesz mieć zakamienioną nagrzewnicę. Wąż wejściowy i wyjściowy muszą być jednakowo gorące. Jeżeli jeden gorący a drugi dużo chłodniejszy to nagrzewnica "zadżumiona".
Naturalnie drożne i szczelne. Zdjąłem wężyk ze zbiorniczka i napompowałem w wąż trochę powietrza zatykając palcem zbiorniczek. Ucho nie zanotowało najmniejszego szumu z korka. Dodano po 5 https://megane.com.pl/topic/10951-zimny-...
Parę dni temu kupiłem samochód Seat Cordoba 1,6 z 1998 roku, benzyna +lpg. Jak do tej pory samochód chodzi tak jak powinien czyli dobrze , ale zauważyłem że jest cały popękany taki jakby papierowy wąż który łączy osłonę kolektora z filtrem powietrza. Czy ten wąż musi być w całości nie popękany, co on spełnia za zadanie.
przyczyną braku mocy, szarpaniem i kopceniem może być też wąż powietrza między turbiną a układem dolotowym, u mnie dokładnie taka usterka była. 140zł za zamiennik węża, wymieniłem samemu w 3h na mrozie (-8stC):) i hula jak rakieta, bez dymu z tyłu. Dodam iż EGR czyściłem rok temu (mój jest z tą dodatkową kostką) http://obrazki.elektroda.pl/8159031300_1...
Sprawdziłem wąż od powietrza i jest czysty, nie ma śladu oleju. Jak na razie borygo nie ucieka po dodaniu uszczelniacza. Ale to naprawde okaże się dopiero w Piątek jak będę jechał gdzieś dalej, do Kielc. Podczas jazdy nie zauważyłem żeby kopcił. Co do tłustego zderzaka to troszkę jest tłusty.
Jeśli zapach tych białych spalin ma zapach niespalonego paliwa to po dłuższym postoju, zanim uruchomisz silnik, zdejmij wąż powietrza doładowanego z wlotu obudowy zaworu EGR i zobacz w jakiej pozycji jest ustawiona klapa gasząca - prawdopodobnie nagar wewnątrz obudowy EGR ją przycina i nie otwiera się całkowicie, tak jak w tej pozycji na tym foto :...
Witam.Sprawdź czy nie bierze gdzieś obcego powietrza w układzie dolotowym. Może wywiało którąś uszczelkę przy kolektorze, lub rozszczelnił się wąż od serwa hamulcowego. Pozdr.
Kupiłem nowe opaski, poprawiłem zacisk ale i tak wciąż syczy. a skróciłeś ten wąż PVC? trzeba się pozbyć tego fragmentu który wcześniej był nasunięty na końcówkę. Może mieć pęknięcia, nacięcia, itp.
Witam. Błędy MID 128 to błędy grzałek przewodów 1 i 3 (przerwa).Polecam lekturę: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24... Błędy MID 144 które podałeś to błędy osuszacza (regeneracja). Kod usterki zostaje wygenerowany, jeśli zużycie powietrza jest na tyle duże, że osuszacz powietrza nie ma czasu na regenerację. Możliwe przyczyny: Czas pompowania...
Czujnika nie wyjamowalem, odpowietrzył em go dobrze pompowałem pompka odpiąłem wąż przy pompie, aż nie było powietrza, podłączyłem, odłączyłem wtyczki z wtrysków popuściłem przewody odpaliłem na plaku aż całe powietrze wyleciało dokrecalem po kolei, czujnik wału raczej nie bo widzi ilość obrotów, chyba że bierze je z wałku
Tja, z pewnością sonda lambda powodowała overboost i zrzucanie węża powietrza dolotowego z turbo
Ja tez mam a raczej miałem falowanie problemem był pęknięty wąż miedzy filtrem powietrza a kolektorem ssącym... Wiem ze temat dość stary ale problemy zawsze są nowe i częste wiec ku potomnym napisałem co było u mnie....
Chyba że chodzi jeszcze o jakas inna mase o ktorej nie wiem. Generalnie co moglem to juz posprawdzalem - ciekawe jest to cholerne odpalanie po czasie postoju - tak jakby cos sie rozladowywalo i wtedy zapala? Co myslicie - co jeszcze sprawdzic? Masę na skrzyni biegów - odkręć kabel masowy, który idzie do skrzyni z aku i przeczyść, co jeszcze sprawdzić...
Moim zdaniem najgorszy typ połączenia i najgorszy wąż do takiego rozwiązania, 10bar dla tego węża to morderstwo 😅. Instalacja mobilna, ruchoma czy stała ? Czemu nie użyjesz poprostu standartowych węży do pneumatyki i szybkozłączek plastikowych? Przy połączeniu gdy wąż wchodzi luźno na złączkę tzw choinkę to wyciek powietrza jest prawie pewny.
Od strony zaworu, nie używałem strzykawki tylko podczas czyszczenia porostu dmuchnąłem, ale ciężko szło, myślałem że tak ma być, teraz się zastanawiam czy faktycznie jest tam jakiś mechanizm i jak to ustrojstwo się nazywa. Chyba że ten wąż służy do spustu powietrza a nie wody z zaworu ceramicznego ? Nie wiem jaką role on pełni w systemie stąd problem...
Jeżdżę już jakiś czas z dziurawym i żadnego błędu z komputera nie mam. A dziura jest spora. To na pewno to? Wyraźnie idzie do pochłaniacza, więc na pewno. Wstaw nowy wąż i po kłopocie.
Turbo nie wstaje.Nie spadł przypadkiem wąż od "gruchy"? Jak wywalałeś cały filtr to może przypadkiem spadł.Cieńki gumowy wąż idzie on za silnikiem do turbiny i tam jest wpięty w taka metalową gruszkę sterującą turbiną.
Może masz przytkany wąż,lub filtr na wydechu.W zasadzie silniki odkurzaczy się dość grzeją, a chłodzą się tylko dzięki przepływowi powietrza, które wciągają razem z kurzem.
Sprawdzilem.. Wąż do przeplywu powietrza jest szczelny... jak sprawdzic czujnik przepływu powietrza nie wiem ... na wolnych obrotach (na gazie i na bezynie ) chodzi równo .Raz przy starcie silnika pokazala sie kontrolka... a reszta przy jezdzie na gazie . Dzieki za odpowiedz.
Pewnie już stary post ale mam ten sam przypadek a mianowicie miałem. Okazało się turbina padła i jak był podpięty wąż od IC to nie palił (brak powietrza), a jak odpiąłem to pali. Może komuś się przyda. Mój snik to 2.0 Tdi kod silnika to BRT
Panowie, bez obrażania się i głupich docinek, kolega jest wkurw.... bo nikt nie jest mu w stanie pomóc, doskonale go rozumiem bo mam podobny problem, mariuszbmw na sam początek proponuję zdjąć z kolektora ssącego wąż powietrza doładowanego od intercoolera i sprawdzić czy silnik dalej będzie dymił na biało oraz sprawdzić olej i płyn chłodzący w zbiorniczku...
Jak silnik głosniej chodzi to bądz pewny że masz poprostu nieszczeloność na dolocie powietrza , wąż od intercoolera pewnie dziurawy
Sprawdź wąż łączący filtr powietrza z kolektorem ssącym, taki gumowy gruby, ze ''sprężyną'' w środku. Lubi zrobić się w nim dziura a ze jest pod blachami to rzadko kto tam zagląda... Oczywiście jego wymiana nie naprawi silnik ale będzie wiadomo czy silnik czasem nie wykończony od pyłu.
Czy silnik gasnie po zatkaniu przepustnicy ? nie wiem nie sprawdzałem jak mam to sprawdzic? zatkac wąż przy filtrze powietrza w komorze silnika?
to jest gaźnik, poprawiłem przy nim wąż od powietrza bo chyba łapał fałszywe , na benzynie jest niby ok -ale na gazie bez zmian, szrpie tak jak szarpał. jesteś pewny co do tego termostatu? Teraz podejrzewam tylko gaz, chociaż byłem niedawno u tego gościa jak zmieniał mi filtr i mówił że z gazem jest wszystjko ok, tylko że teraz to niby na gazie tylko...
Musialem zmienic gdyz tomasetto sie doslownie rozlecial w srodku w sensie gumy rozciekł sie na kroccach itp. No mam attuator wlasnie zamiast sruby. Musze jednak zmienic sonde lambde bo ciagle w bingo m pokazuje mi ubogo czy na gazie czy na benzynie. Mam pytanko do ciebie, bo mam teraz waz i zwezke w dolot a powiedz mi. Nie lepiej daj wąż do obudowy...
Dotyczy to ciśnienia w kolektorze ssącym. Mierzy je map sensor ale błąd nie musi oznaczać że on jest uszkodzony. Posprawdzaj wężyki podcisnien, węże od powietrza generalnie wszystko gdzie może być ubytek (lewe powietrze).
Przecież masz tam po prostu coś zapchane. jeśli odepnę wąż podciśnienia auto nie powinno chodzić równiutko Przy tak dużej ilości lewego powietrza powinien wkręcić się na wysokie obroty albo falować mocno obrotami lub nawet zgasnąć.
Proszę sprawdzić elektrozawór przy nakrętce węża i sitko w nakrętce. Najlepiej zrobić to w momencie kiedy zmywarka powinna pobierać wodę i dmuchnąć w wąż. Jeśli nie dajemy radę wdmuchać powietrza to znaczy że padł elektrozawór albo się zablokował. Jeśli działa, a się zablokował to po przystawieniu ucha do elektrozaworu powinniśmy usłyszeć ciche buczenie....
Programowanie komputera robimy tak ,że po podłączeniu akumlatora silnik powinien pracować na wolnych obrotach do włączenia wentylatora na chłodnicy. A jeżeli chodzi o podwyższone wolne obroty to sprawdził bym czy nie podsysa fałszywego powietrza (zwróć uwagę na instalacje gazową tj. podstawka , wąż , no i reduktor). A jeżeli chodzi o czujnik to jeżeli...
jest to dodatkowy odstojnik opar oleju zamontowany na wężu odpowietrzania skrzyni korbowej czyli tzw. odmy, chodzi o to aby opary oleju wraz z drobinami oleju uchodzące ze skrzyni korbowej do zaworu odpowietrzania (tego czarnego dysku) umieszczonego na pokrywie zaworów osadzały się w tym odstojniku i nie przedostawały dalej do dolotu powietrza do turbiny,...
(at)kortyleski rozumiem że masz na myśli diagnostykę? Może być z tym problem bo aktualnie nie mam kasy żeby wziąć auto na takową a i nie mam znajomych którzy by mi mogli przeprowadzić (w sensie dostępu do sprzętu). A co do przepływki, i kolektora ssącego to i tak będę kontrolował je, bo generalnie mam jeszcze taki problem że czasami łapie 1000 obrotów...
Z tyłu ciągnika gdzie się podłącza przyczepę jest dużo powietrza nie idzie wcisnąć a gdy podłącze wąż od przyczepy słychać że pójdzie trochę powietrza w uklad przyczepy.Traktor chodzi dalej i żadnej reakcji
Przepływomierz cały czas pokazuje zaniżoną dawkę powietrza, albo jest walnięty, albo układ dolotowy pomiędzy nim a turbiną jest nie szczelny (np zapieczony EGR, dziurawy wąż)
Tam dalej już nic nie ma wąż prosto do butli idzie
To ilosc dawki paliwa jest dobierana do ilosci powietrza?
wąż intercoolera aquastop wąż karcher wąż
debian router pralko panasonic regeneracja kierownicza
zabezpieczenie głośników zelmer jupiter
Wymiana głowicy i ustawienie rozrządu w VW LT 2.5 TDI Philips 42PFL3007H NAND File for Firmware Recovery