http://obrazki.elektroda.net/42_12479278... ACV AJT Dodano po 1 http://obrazki.elektroda.net/99_12479279... AHY
Egr. Przepustnica próbuje wymusić wymagana ilość spalin w dolot. Typowo to albo dziurawe wężyki podcisnienia do egr lub zaworu sterujacego. Albo zatkane kanały zawracania spalin w glowicy czy sama chłodnica EGR.
Jest to zawór egr, prawdopodobnie został zaslepiony dlatego wężyk podcisnienia takze
Witam Udało się Koledze uzyskać informację? Również potrzebuję coś takiego. Byłbym wdzięczny za pomoc
To wężyk od podcisnienia i zachowuje się ok!,prawidłowy objaw.
Jeżeli zdemontujesz przed zaworem z przodu wężyk podcisnienia to tak nie dmuchaj w zawor sterujący ( po drugiej stronie pitburba). Tak niskim ciśnieniem możesz sprawdzić gruszką ale lepiej komuterem wysterowac.
I jak gdzie można podłączyć ten wężyk od podcisnienia bo u mnie też jest nie podłączony i auto nie ma mocy od 2tys Dodano po 48 I hak gdzie się podłączona ten wężyk podcisnienia bo mam ten sam problem
Na zapalonym zamykała się prawie do końca. Chodzi Ci zapewne o zapalany. Wtedy przesłona się przymyka realizując poniekąd "wcisnę pedał gazu to zapali od razu" hehe. Taka automatyka do zapalania silnika tylko kluczykiem bez udziału prawej nogi. Oczywiście wpłym czynników zewnętrznych i dane z czujników mają tu co nieco do powiedzenia. Jeżeli chodzi...
Oba działają problem był w wężyku od podcisnienia dziurę miał I łapał lewe powietrze
Podobny przypadek miałem i powodem był pęknięty jeden z wężyków od podcisnienia i tak samo przegazówka pomagała. Mozesz również wyczyścic krokowca od wolnych obrotów bo może się zacinać.
Nic nie tuningowane. To sie stalo po wymianie wężyków podcisnienia ale trudno mi powiedziec czy to moze miec związek z tym
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Otóż mam problem z moim skuterem. kupiłem go już zepsutego nie odpalał. wyczyściłem gaźnik benzyną ekstrakcyjną wszystkie dysze dokładnie przedmuchałem i skręciłem. umyłem też kruciec membrane i filtr powietrze. po założeniu podzespołów silnik nie chce odpalić. iglica jest ustawionana drugą przerwe od dołu. z gazem...
Koniecznie wymień wężyk podcisnienia a zpewnoscią część problemów zniknie--WESOŁYCH SWIĄT
Witam piszę o moim problemie bo nie znalazłem odpowiedzi w postach . Zauważyłem że w moim golfie którego nie dawno kupiłem nie ma podłączonego wężyka od pod cisnienia w filtrze powietrza i nie wiem gdzie go szukac ? A drugim objawem są słabe hamulce po kilku naciśnieńciach na pedał po chwili jazdy znów są ok .I znalazłem jeszcze jeden wolny wężyk podciśnienia...
spad gdzieś ci wężyk podcisnienia ,poszukaj po zapaleniu auta sztange od turba musi ci wciągnąć a u ciebie teraz to nie następuje
No jeśli nie będzie wiadomo co to za błąd to ciężko powiedzieć co dalej. Wężyk podcisnienia do EGR oczywiście zaślepiłeś?
Wszystko w porządku. Przyczyną był zatkany wężyk podcisnienia wchodzący do turbiny. Nie wiem po co ktoś zatkał go ale odcinanie turbo ustapilo.
Trzeba sprawdzic cisnienie reduktora i czy nie puszcza cisnienia wężykiem podcisnienia. Czy wyswietla ci błąd wypadania zapłonu? Jeżeli nie to pozostanie podłożenie drugiej listwy wtryskiwaczy.
Podłaczając przewody podcisnienia pewnie urwałeś przewód cujnika połozenia wału korbowego. (wężyków podcisnienia jest ok26 więc nie trudno jest coś przeoczyć) Sprawdź jeszcze raz połaczenia.
Wężyk podcisnienia serwa hamulcowego mam dziurawy i słychać że łapie lewe powietrze próbowałem go taśma uszczelnić ale nie da rady i mam pytanie dla kogoś kto to robil już bo potrzebuje ten wężyk wymienić ma numer katalogowy 6Q0 612 041R nie mogłem znaleźć go na internecie ale na allegro znalazłem o podobnym numerze 6Q0 612 041A różni się tylko literka...
nie, mi to nie wygląda na swiece. Raczej na uszkodzony wezyk podcisnienia, odłaczony/uszkodzony przepływomierz lub map (zalezy co tam siedzi)
Witam, zastanawiam sie nad założeniem gaźnika od skutera 4t 125cc (pd26 lub pd24j) do silnika 110 4t FMB i w związku z tym mam kilka pytań : - Czy te gazniki są awaryjne ? - Czy silnik 139FMB będzie sie szybciej wkręcał na obroty na tym gaźniku? - Czy spalanie sie zmniejszy/zwiększy ? - Co zrobic z wężykiem podcisnienia skoro w skuterze ten wężyk idzie...
hmm może być wiele przyczyn , tak jak pisałem sprawdz dokładnie wężyki podcisnienia , może być też uszkodzony zaworek podcisnienia (jeden bąż też dwa z tych trzech co były na zdjęciu ) spróbuj też wrzucic wątek na vitoklubpolska.pl ponieważ nie amm automata więc nie mam pojęcia gdzie jeszcze szukać przyczyny
Do prawidłowego działania gaźnika cały jego osprzęt powinien być sprawdzony i sprawny. Wężyki podcisnienia mogą mieć wplyw na powolny spadek obrotów ale elektrozawór już nie ponieważ jego działanie polega tylko na domykaniu przepustnicy przy hamowaiu silnikiem. W celu rozwiązania problemu w/w należy się skoncentrować na wężykach i korektorze biegu jałowego.
wymieniłem zawór n75 i wężyki podcisnienia do turbiny i gruszki i problem rozwiązany . Zawór n75 znajduje się w komorze silnika za zbiornikiem wyrównawczym chłodnicy, są tam dwa podobne do siebie ,jeden to ten które przewody podcisnienia idą do gruszki ,przed turbiną i do interculera obok , czujnika cisnienia interculera .
Jak odłącze wężyk podciśnienia to nic sie nie dzieje , nic nie wycieka itp. Ten wężyk podcisnienia mam wrazenie jakby nie spelnial zadnej funkcji bo nie występuje na nim próżnia , podłączony jest do przepustnicy którą kilka dni temu czyściłem więc wszystkei kanały są czyściutkie .
Hej. Od kwietnia borykam sie z problemem braku mocy. Na początku turbina włączała się jak sie jej chciało ale stopniowo coraz rzadziej. Okazało się że wywaliło mi gdzieś wężyk od podcisnienia w trójniku. Wężyk został podpięty niestety po dłuższym czasie. Po zakręceniu auta na pierwszych 3 biegach do 4k obrotów auto wypluło czarną chumure i działało...
Witam wszystkich . Kilka dni temu zamówiłem wskaznik ten poniżej: https://allegro.pl/oferta/zegar-figerspe... Jak to podłączyć chodzi mi o elektronikę i wezyk podcisnienia . Elektronikę mniej więcej ogarniam według dodanego schematu . Ale wezyk podcisnienia za chiny nie mam pojęcia gdzie wpiąć. Auto to Audi...
Auto po odpięciu przepływki zyskuje na mocy przepływke juz wymieniałem wężyki od podcisnienia sprawdzone Dodano po 45 co jeszcze mogę posprawdzać?
sprawdz wszystkie wężyki sterowania podcisnienia, pozniej podpiąc pod kompa i zobaczyc wskazania sondy ( prostsza metoda powachać spaliny na rozgrzanym silniku jesli sa bardzo duszace to sonda) lub podmien na inna
Przewody sprawdzone, wycieków nie ma. Wężyki od podcisnienia cale. Sprawdze jutro jeszcze wtryski i przepustnice. Zastanawiam sie czy nie taniej wyjdzie kupienie silnika diesla i przełożenie :)
X16XEL bardzo lubi olej, 1l na 1000km to normalka, chociaż znam egzemplarze które biorą bardzo mało lub wcale. Ale generalnie opinia o tych silnikach jest taka że biorą. Też go mam i przyzwyczaiłem się, chociaż w twoim przypadku 0.5l na 300km to już za dużo. Co do podwyższonych obrotów po postoju to jest to normalne, silnik pracuje wtedy na tzw. ssaniu...
to zależy od modelu parownika Dodano po 3 lewego nie zasysa napewno. elektromagnes chyba mam ocencie sami: reduktor mam prawie taki sam. moze po prostu spalił sie bezpiecznik o tego elektromagnesu? poza tym mam pytanie czy mozna rozkrecic reduktor w celu wyczyszczenia go a potem złożyc na uzywanych czesciach? reduktor można rozkręcic i złożyc na używanych...
Witam Wielkie dzięki dla wszystkich którzy cos napisali . Byłem dzisiaj na regulacji jak narazie wszystko jest ok. Stwierdzili ze tak zawsze jest na początku i dodatkowo stwierdzili ze zapomnieli załozyc jakiegos wężyka od podcisnienia. Jak narazie jest dobrze. Pozdrawiam wszystkich. MK
Ale hamulce ostre? Jak twarde to serwo nie pracuje. Pompka podcisnienia lub akumulator podcisnienia jak wezyki wszystkie sprawdzales.
Nie żebym się czepiał, ale powiem coś od siebie na temat studiów. Sam jestem po studiach zaocznych, sam za nie zapłaciłem, studiowałem to co mnie interesowało i gdybym miał jeszcze raz zaczynać zrobiłbym tak samo. Właśnie na studiach zaocznych człowiek ma najwięcej do czynienia z praktykami, można się wymienić doświadczeniem i naprawdę się czegos nauczyć,...
Witam. Pacjent to Ford Galaxy 1.9 pompowtryskiwacz. Z tego co wiem poprzedni elektronik musiał przerobić instalacje ponieważ nie można było podłączyć się interfejsem pod sterownik. Rzekomo zwarcie CAN. Była zmieniona mapa, lekko podwyższona moc oraz wyrzucony EGR lecz problem pojawiał się wcześniej. Po 40-50km odcina turbinę, sterownik nie zapisuje...
Tam jest podana cena czujnika? Jest napisane " wymiana czujnika cisnienia doładowania " a poniżej cena 400 zł. No ale widać, który czujnik został wymieniony a który nie, pozniej jeszcze dopytywałem czy to na pewno ten no i mówią, że tak. Pojadę jutro rano, dyskusja jest jałowa. Wolał bym skupić się na odzyskaniu mocy na niskich obrotach. Dziś wymieniam...
Ale przecież skracając sztangę będę zwiększał ciśnienie czyż nie?? Dodano po 13 Zmieniłem jeszcze zawór sterowania turbiny. teraz przy 3 tyś obrotów jest 2.2 atm na trzecim biegu. Ale w mocy nic się nie poprawiło. Nie polecam mieszać ze sztangą . Ma być ustawiona fabrycznie . 2,2 bara to za dużo stanowczo . 1,4-1,5 bara to fabryczne ciśnienie . Można...
U siebie też dziś znalazłem taki pusty króciec bez wężyka. Dowiedziałeś się, co to i dlaczego pusty był?
Wiesz teraz gdy nie równo pracował na wolnych obrotach,zdjolem wężyk z czujnika podcisnienia i ustami robiłem podcisnienie w czujniku. Silnik zaczął równo pracować. O czym to świadczy?
korzystajac z tematu mam pytanie do znawcow: turbo lekko mi przeladowuje ok. 0,2-0,3bara, sztanga przy turbo porusza sie w calym zakresie i lekko bez przycinania, N75 zalozony nowy. Czy przyczyna moze byc przewod dochodzacy od N75 do gruchy, czy tez sama grucha? Dzieki za odp. Pozdrawiam Mozesz mi9eć nieszczelny przewód lub cały układ podcisnieniowy,...
czesc. od pewnego czasu moj passat nie ma mocy. Nie chce lecieć wiecej niz 140km/h a spalanie w mieście podchodzi pod 9-10l i dynamiką też nie grzeszy. Turbina ok, vag pokazuje ze ma prawidłowe doladowanie. dodam ze wszystkie filtry, olej i wężyki od podcisnienia zmieniałem kilka dni temu. moj silnik to 1.9 tdi 90km 1z 1995r ktoś ma jakiś pomysł co...
czesc. od pewnego czasu moj passat nie ma mocy. Nie chce lecieć wiecej niz 140km/h a spalanie w mieście podchodzi pod 9-10l i dynamiką też nie grzeszy. Turbina ok, vag pokazuje ze ma prawidłowe doladowanie. dodam ze wszystkie filtry, olej i wężyki od podcisnienia zmieniałem kilka dni temu. moj silnik to 1.9 tdi 90km 1z 1995r ktoś ma jakiś pomysł co...
Dobra to jutro popatrzę i ci napiszę. Więc jest tak: z pompy wychodzi jeden gruby przewód, za jakieś 30 cm jest dopiero trójnik. Jedno wyjście trójnika, grube idzie do serwa, drugie cienkie do akumulatora podciśnienia. Z akumulatora wychodzą dwa wężyki do dwóch elektrozaworów: jeden od klapek wirowych, drugi czerwony od sterowania turbiną.
Moglbys opowiedziec jak odlaczyc EGR bezpiecznie i skutecznie? U mnie zawieszony jest juz od dawna i przepustnic eotworzylem odlaczajac wezyk podcisnienia. Czy to wystarczy?
Kurcze nie mam pojęcia który to wężyk od" bezpośredniego podcisnienie"... No nie mam takowego miernika podcisnienia o którym piszesz...
Powtórz to samo ze zdjętym wężykiem jak pisałem . Czasami się elektrozawór od podcisnienia przycina .
Może opiszę problem od nowa. Samochód nie chce palić rano , po kilku godzinnym postoju , szarpie w trakcie jazdy ( nie zawsze ) w czasie postoju tak jakby go zalewało ( musze przegazowywać bo by zgasł i by nie chciał odpalić ) . Jak już odpali to chodzi jak capek i trzeba go przegarować żeby się wkręcił na obroty.. Mechanik powiedział żebym sobie podciśnienie...
Witam . Mam problem z autem a dokładnie z Nissanem terano 3.0Di 2004 rok. Problem jest taki że turbina się nie załacza wogole nie chodzi cięgno nie chodzi te od gruszki jak się zapala samochód a nawet jak daje się obroty i przez to samochód nie ma mocy. A wężyk od podcisnienia do gruszki podłączony i nie zapchany a te cięgno co jest w turbinie nie jest...
Błędy świadczą o tym że turbina nie pompuje bo nie jest wysterowana. Z tego co pamiętam to ona jest w tym modelu sterowana podcisnienie a na dole gruszki jest czujnik pozycji. Wyglada na to że jest zbyt niskie podcisnienie bądź nie ma go w ogóle. Do sprawdzenia wężyki od podcisnienia i zawór sterujący turbiną. Jeżeli na podstawie odczytu błędów mechanik...
Witam. Czytałem masę podobnych tematów i dużo się już dowiedziałem na temat tego silnika ale nadal mam problem z moim tdi. Witam. Pajient Audi a3 8l 130km 1.9dti. Auto jakiś czas temu przestało ciągnąć od dołu (kiedyś od jakiś 1800 już było czuć ze ciagnie a z czasem od 2800-2900) diagnoza postawiona przez mechanika to turbo. Wyjął i wysłał do firmy...
Te porady tu aż osłabiają. Po pierwsze pewnie nie masz już luzów zaworowych stad same problemy a zaraz glowica. Po drugie graty pod maską od lpg masz z najwyzszej polki pobliskiego wysypiska śmieci. Twoj pierwotny problem i niskie spalanie to nie kosmetyka a zle zalozona instalacja do vvt który ktoś pięknie przypudrowal i zapewne użył do tego AFR. Diego...
a więc tak !....program monitor odpalił....rzeczywiście okazało sie że nie odpalałem go pod dosem tylko z poziomu windy 98....czujnik MAP pokazuje na wolnych ok. 30kPa jak dodam gazu to nieznacznie sie zwiekszy tak do 40-50kPa...jak odepne wężyk podcisnienia to podskoczy do 100kPa...podcisnienie jest bo jak odepne to od razu silnik chce zgasnąć...a...
gość zerwał zatrzask , zapchal to sylikonem i po chłopsku wkręcił wkreta rozszczelnił sie układ dolotowy. Sprawdz czy sztangę wciąga po rozruchu,może wężyk spadł gdzieś od podcisnienia.
Witam. Moja asterka z niskich obrotów w ogóle nie jedzie, na każdym biegu. Lekka górka, trzeci bieg 1700 obrotów a mi prędzej zgaśnie samochód nim się rozpędze... ciągle trzeba pilnować żeby być te 2000+ obrotów. Wygląda to tak, szczególnie na 1 i 2 biegu, że samochód rozpędza się bardzo powoli z wciśniętym choćby pedałem do połowy i tak do 2600 obrotów...
Witam, wezyki podcisnienia z kolektora ssacego - wypada chyba podlaczyc do membran poszczegolnych gaznikow, zeby na skutek tegoz podcisnienia - unosily sie przepustnice gaznikow, przynajmniej tak zawsze bylo to sterowane w gaznikach 'SU' / samochodowych w latach 60/70-tych...? Pozdrawiam.
Panowie, odebrałem auto od mechanika. Mieliśmy problem bo nie chciał zapalić. Zrobiłem jazdę próbną wszystko chodzi przyjeżdżam gasze i prubóje znowu odpalic i nic. I tak raz odpalał odrazu raz sie tak zacinał. Wymienialiśmy filtr paliwa stary, nowy. To samo. Po próbach sprawdzaniu wszystkiego narazie auto chodzi. Tz. wcześniej palił od strzała teraz...
Witam. Nie znam odpowiedzi na to zagadnienie którym sie tu własnie zajmujecie, w moim autku mialem problem z pierwszym cylindrem(od prawej).. tzn nie przepalał dobrze mieszanki,slaba moc,slabe przyspieszenie,nierowna praca silnika, jak sie okazalo do dopływu (do wlotu)tam gdzie wchodzi mieszanka do pierwszego cylindra podłączony jest wężyk od podcisnienia...
Witam. Chciałbym się podpiąć do tematu gdyż mam podobny problem a nie chce smiecić nowym tematem. Dotyczący vectry b benzyna gaz 1.6 16v X16XEL, mianowicie najpierw nie palila na 1 cylinder. Po zasiegnięciu opini "fachowców" z których jeden wskazał cewke drugi przewody i świece, z uwagi na to ze autko kupiłem nie dawno i świece miały byc i tak wymienione...
Witam, panowie dzisiaj (dopiero dzisiaj sie wzialem za to bo czasu nie mialem) powymienialem z kuzynem te wezyki i powiem szczerze, ze nie jestem pewien czy dobrze je podlaczylismy :? Kuzyn mowi, ze na bank, ale ja cos nie jestem pewny. Ma ktos schemat podcisnienia do silnika ASV?
Psujące się serwo, wyciek oleju z serwo?? Witam mam problem w golfie 4 1.9 tdi 110km wymieniałem serwo w styczniu a teraz znowu się zepsuło i zmieniłem na kolejne, dzisiaj podczas demontażu zepsutego serwo wylało się z niego około pół litra oleju. Czym to moze byc spowodowane? Dmuchalem w wezyk podcisnienia idacy do przewodu podlaczonego do serwo to...
Witam, na początku chciałbym napisać że czytałem wiele postów na ten temat lecz Nie ma tam odpowiedzi na wszystkie moje pytania. Sprawa dotyczy vectry b 2.0 dti 100KM 2001r. Od zakupu meczy mnie odcięcie mocy ma wyższych obrotach. Po przestudiowaniu forum doszedłem do tego ze jest to wina podcisnienia. Wężyki są dobrze podłączone, nie ma żadnych dziur...
zależnie od tego jakie ma byc cisnienie docelowe osiągane przez turbo regulujesz sztange w silniach które sterowane są bezposrednio ciśnieniem w kolektorze dolotowym tutaj zrób tak: weż wężyk włóż do gruszki od sztangi reguluącej poluzuj śruby na sztandze wciągaj powietrze do maxymalnego schowania sie sztangi w praktyce wystarcza od 1,5bara do 2barów...
sprawdze ta uszczelke. tak na marginesie to ja odlaczylem ten zawur EGR. szczagnalem wezyk podcisnienia
Sprawa rozwiazana wezyk podcisnienia nie szczelny w 3miejscach po wymianie wszystko dziala poprawnie
Witam, wie ktos jak sprawdzic czujnik podciśnieni ? Bo mam podejrzenie ze to przez jego niesprawność spadają mi obroty poniżej 500 lub gasnie na zimnym silniku, czy falują obroty... Czy jest jakis sposob na jego sprawdzenie ? Ten czujnik jest na wężyku od podciśnienia ..
wyslijcie mi prosze zdjecie silnika golfa IV tdi (I czerwone) z 1999r z podpisanymi wezykami podcisnienia z gory wielkie dzieki
Niestety nieznalazłem tej książki ,a masz popiety i szczelny wezyk podcisnienia
Mam identyczny piec gdy ostatnio miałem taki sam probvlem okazalo sie ze w wężyku idacym od turbiny/wentylatora do czujnika podcisnienia była kropla wody. usterke łatwo rozpoznac. tuz przed iskrzeniem powinno byc slychac cykniecie blaszki w czujniku podcisnieia
ale jesli odlacze weżyk podcisnienia na zdjeciu z numerkiem 8 to odrazu silnik pracuje lepiej
W x16szr adaptacja przepustnicy ????? czego linki gazu ???? ew można zrobić reset bloku o2 i nastaw silnika krokowego , do sprawdzenia dolot - szczelność (często uszczelka kolektora ssącego ) wszystkie wężyki podciśnienia , spr czy egr się domyka , ew parametry potencjometru przepustnicy , czy czujnika podcisnienia ..
Prawdopodobnie mam juz przyczyne. Uszkodzony parownik gazu. Tzn przez wezyk podcisnienia który idze od parownika do kolektora ssacego leci gaz podczas gdy auto jest zgaszone i sie zalewa dlatego ma tak ciezko zapalic. Musze jeszcze tylko zmienic parownik i bede pewny czy to jest to
witam ale co się dzieje napisz wiecej danych,jeśli skaczą obroty wymienić lub wyczyścić silniczek krokowy,posprawdzać wężyki podćisnienia
1. zbiorniczek płynu wspomagania kierownicy 2. tak 3. przewód kompensacji podcisnienia- ciśnienia zaworu. Zakończony wężykiem z filterkiem, wpięty w filtr powioetrza silnika. Zależy jakie auto. Twój spadek podciśnienia po 1h może być spowodowany /o ile w tym czasie nie dusisz na hamulec z wyłączonym silnikiem/ nieszczelnością w układzie podciśnienia....
ale gdyby dostawał tez za duzo powietrza to moglby sie dusic. przyczyna lezy w sterowaniu ssaniem ( podcisnienia itd. )
Byc moze turbina siada, blokuje lub od temperatury zakleszczaja sie kierownice. Wepnij jakis zegar przez trujnik np od wezyka spryskiwaczy w wezyk podcisnienia ktory idzie na gruszke i bedziesz widzial czy zawor prawidlowo steruje gruszka .
temat baardzo stary, ale warto wpisac rozwiazanie, otoz okazalo sie ze z reduktora OMVL przez wezyk podcisnienia ulatnia sie gaz do dolotu i zalewa auto jak postoi kilka godzin, stad problem z odpalaniem... pozdrawiam... :)
Witaj, w srode lub w czwartek zweryfikuje ten schemat z tym, co jest pod pokrywa silnika :) Rozumiem, ze te podcisnienia sa inaczej poprowadzone przy sterowaniu Siemens a inaczej przy Bosch'u, tak? Dziekuje serdecznie za dotychczasowa pomoc. O wynikach zamelduje :)
wezyk podcisnienia idacy do parownika. Wypnij go i podlacz do trojnika, drugi wezyk do map sensora a trzeci do parownika. Co moze byc powodem natychmiastowego przechodzenia na benzynę, gdy podłącze MAP sensor?
Slyszalem a nawet widzialem takie podobne cudo co sie Wakuometr nazywa. 2kabelki + i -, wezyk podcisnienia wbity w przewod podcisnienia z kolektora ssacego do serwa.To bedzie chyba najprostrze rozwiazanie. Nie wiem tylko czy do silnikow wtryskowych sie nadaje, ale chyba tak.
Witam swoje pytanie kieruję do kolegi "technik0" , ale jak ktos inny wie to będe bardzo wdzieczny .Chciałbym sie dowiedziec co to jest za czujnik? , wchodzą do niego dwa wężyki jeden z dolnej części układu wtryskowego obok EGRa a drugi wychoidzi i leci gdzieś pod lewy przedni błotnik stojąc przed samochodem próbowałem wyciągnąc węzyki ale udało się...
Każdy jest sterowany podciśnieniem..Nie wiem jak w twoim aucie ale w moim ten regulator utrzymuje ciśnienie paliwa 3 bar.Kiedy w rurze ssącej wytworzone jest podciśnienie 500 mbar,to ciśnienie regulatora spada do 2,5 bara.Ot i cała praca tego układu. Nie kazdy. Poniewaz mamy coraz mocniejsze i tansze procesory wiec w nowszych ukladach regulator jest...
problemem był wezyk od podcisnienia paliwa oraz zle podlaczone przewody zaplonowe ;)
Jak wyczyściłeś EGR? Ja już nawet nie pamiętam co tam robiłem,wiem że problem był z którymś wężykiem podciśnienia.Po za tym czytane x431 i pokazywał głupoty.
pierwsza rzecz spradzic wszystkie przewody podcisnieniowe i czy kolektor ssący jest szczelny tzn czy jakis weżyk podcisnienia nie spadł lub nie jest przetarty.Jeżeli to nie pomorze to trzeba by sie wziąś za siniczek krokowy,ewentualnie może byc jeszcze wina czujnika temperatury bo silniczek jest z nim powiązany.
Można powiedzieć, że trafiłeś. Okazało się, że był przetarty wężyk idący od pompy do zaworka sterującego w związku z tym nie było podcisnienia na całym układzie.
No dobra, ale zalozmy ze odlaczony wezyk od podcisnienia i przegazujemy autem to pytanie ? czy na wraz ze wzrostem obrotow silnika maja puchnac weze mimo braku sterowania turbina ?
Witam wszystkich. Jestem posiadaczem passata b5 fl z 2005 r z silnikiem Awx 1.9 tdi. No i niestety zaczęły się robic z nim problemy. Ponieważ przy prędkości od 120km/H odcina mi moc w aucie. Już mowie ze auto było podłączone pod kompa. Zero błędów po podlaczeniu vaga egr wyczyszczony do czystosci,wężyki od podcisnienia wszystkie nowe, N75 nowy pierburg...
Witam,mam problem z ducato 3,0 158km,mianowicie auto na biegu jałowym faluje przy czym z wydechu wydobywa sie niebieskawy gryzący dym.Dotyczy to ciepłego jak i zimnego silnika. Co zrobilem -wymieniłem przepływkę -wyczyszczony i sprawdzony zawór egr -sprawdzone podcisnienia i...niespodzianka mianowicie wężyk dochodzący do zaworu egr jest ok,podcisnienie...
Odczytać błędy i popatrzeć w parametry bieżące,to podstawa.Potem możesz pytać dalej.Możesz bez tego sprawdzić podciśnienie jakie daje vacum (0,8 bar jest ok)i szczelność wszystkich wężyków podciśnienia.Kużwa nie pamiętam czy siedzi tam psg16 i elektryczny egr.Ale wężyki posprawdzaj.
Witam mam nastepujacy problem moje Punto mk1 z silnikiem 1.2 Mpi od pewnego czasu nie równo pracuje. Dzis zajrzałem pod maske i zobaczyłem nieszczelny weżyk od podcisnienia Idacy od kolektora ssacego do małego czarnego pudełeczka umieszczonym na podszybiu przy którym jest kosta (3pin)(czunik MAP) po zmianie węzyka auto przestało pracowac na jałowych...
to jest tdi, czy benzyna? :) jak zwykle radze zaczac od sprawdzenia szczelnosci calego ukladu, szczegolnie wszystkie podcisnienia, rurka po rurce,wężyk po wężyku, króciec po króćcu...., odpal silnik i szukaj moze gdzies jest nieszczelnosc, posprawdzaj tez przy wyzszych obrotach czemu wszyscy jak maja turbine to od razu zabieraja sie za powazne sprawy,...
Niedawno w swoim aucie też zmieniałem te przewody (wężyki). Zamiast gumowych zastosowałem silikonowe. Niektóre bardzo ciasno wchodziły, ale nie pękają. Poniżej przykład ze znanego portalu aukcyjnego https://allegro.pl/oferta/przewod-podcis...
Witam, wiem że było już wiele tematów na ten temat ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzin na moje pytanie. Mianowicie chodzi mi o to że elektrozawor od turbo nie daje podcisnienia na wg tylko zasysa powietrze tym dolnym wężykiem w efekcie czego sztanga od turbo jest luźna. I samochod ma kopa do 3tys obr. A pozniej check. Podmienialem elektrozawory i...
Witam. Mam problem z samochodem, a mianowicie od bardzo niedawna jestem posiadaczem Mercedesa Vito 2.3D (bez turbo). Problem polega na tym że jest słaby (wiem że to nie demon prędkości), ale myślę że coś jest nie tak, ponieważ jechać jakoś tam jedzie ale do 4 biegu, na 4 biegu jak rozpędze go do 90km/h i wrzuce 5 bieg to max prędkość to 100km/h nawet...
witam ponownie, sprawdziłem czujnik płynu w kolektorze i wydaje mi sie że jest dobry-napięcie zasilania jest 4,96V (chyba dopuszczalny spadek), dokładniej to sprawdziłem i tak: przy ok 50°C napiecie jest tak ok 3,5V a przy ciepłym tak ok 95°C napięcie wynosi 2,3V czyli prawidłowo bo w czujniku ma maleć oporność ze wzrostem temperatury, więc to napiecie...
lewe powietrze moze dostawac sie przez serwo zaslep wezyk podcisnienia zobacz czy sie cos zmienia, choc przyznam ze lewe powietrze nie namiesza tak bardzo zeby ci auto nie szło moze co najwyzej telepac na wolnych obrotach sprawdz map sensor on w twoim silniku dostarcza informacji do komputera ilosci powietrza w kolektorze .
Ja moj zawor zaslepilem w nastepujacy sposob:--odrysowalem uszczeke znajdujaca sie pod zaworem na blaszce od puszki po piwie i wyciolem ale niewycinajac otworu ktorym plyna spaliny, skrecilem wszystko tak ze juz spaliny niemaja przeplywu bez wzgledu na polozenie grzybka zamykajacego i zaslepilem wezyk podcisnienia. 10 min. roboty a spalanie mi spadlo...
N75 steruję turbiną, N18 EGR. Przydało by się odczytać błędy że sterownika silnika bo teraz nie wiemy czy problem tkwi w braku podciśnienia czy braku połączenia N75 ze sterownikiem silnika. N75 czy N18 maja 3 krućce - VAC, OUT, AIR. Najbliżej wtyczki jest AIR. AIR ma być podpięte do filtra powietrza ewentualnie może być nie podpięte lub mieć tam jakiś...
wezyki podcisnienia pompka podcisnienia podcisnienia laguna
przerzutnik krótkich impulsów vaillant kominek numer karty sieciowej
płyta indukcyjna hyundai tucson
Czujniki kasety w magnetowidzie Sharp - diagnostyka i naprawa Reset zegara Vaillant ecoTEC exclusive po zaniku napięcia