Jest to zawór egr, prawdopodobnie został zaslepiony dlatego wężyk podcisnienia takze
To wężyk od podcisnienia i zachowuje się ok!,prawidłowy objaw.
Każdy jest sterowany podciśnieniem..Nie wiem jak w twoim aucie ale w moim ten regulator utrzymuje ciśnienie paliwa 3 bar.Kiedy w rurze ssącej wytworzone jest podciśnienie 500 mbar,to ciśnienie regulatora spada do 2,5 bara.Ot i cała praca tego układu. Nie kazdy. Poniewaz mamy coraz mocniejsze i tansze procesory wiec w nowszych ukladach regulator jest...
zależnie od tego jakie ma byc cisnienie docelowe osiągane przez turbo regulujesz sztange w silniach które sterowane są bezposrednio ciśnieniem w kolektorze dolotowym tutaj zrób tak: weż wężyk włóż do gruszki od sztangi reguluącej poluzuj śruby na sztandze wciągaj powietrze do maxymalnego schowania sie sztangi w praktyce wystarcza od 1,5bara do 2barów...
http://obrazki.elektroda.net/85_12480116... i teraz tak na górnym rysunku (post z 18 07 09)widzisz schemat podłączenia turbosprężarki na następnym (z dzisiaj)masz zawór egr .Literki A nie muszę objaśniać nr 12to jest podciśnienie z węża pomiędzy vacum a tzw.serwem a nr 8 tam idzie krótki wężyk i jest założony mały filtr powietrza.A ten mały...
Jeżeli zdemontujesz przed zaworem z przodu wężyk podcisnienia to tak nie dmuchaj w zawor sterujący ( po drugiej stronie pitburba). Tak niskim ciśnieniem możesz sprawdzić gruszką ale lepiej komuterem wysterowac.
Wężyk podcisnienia serwa hamulcowego mam dziurawy i słychać że łapie lewe powietrze próbowałem go taśma uszczelnić ale nie da rady i mam pytanie dla kogoś kto to robil już bo potrzebuje ten wężyk wymienić ma numer katalogowy 6Q0 612 041R nie mogłem znaleźć go na internecie ale na allegro znalazłem o podobnym numerze 6Q0 612 041A różni się tylko literka...
Hej. Od kwietnia borykam sie z problemem braku mocy. Na początku turbina włączała się jak sie jej chciało ale stopniowo coraz rzadziej. Okazało się że wywaliło mi gdzieś wężyk od podcisnienia w trójniku. Wężyk został podpięty niestety po dłuższym czasie. Po zakręceniu auta na pierwszych 3 biegach do 4k obrotów auto wypluło czarną chumure i działało...
I jak gdzie można podłączyć ten wężyk od podcisnienia bo u mnie też jest nie podłączony i auto nie ma mocy od 2tys Dodano po 48 I hak gdzie się podłączona ten wężyk podcisnienia bo mam ten sam problem
Witam piszę o moim problemie bo nie znalazłem odpowiedzi w postach . Zauważyłem że w moim golfie którego nie dawno kupiłem nie ma podłączonego wężyka od pod cisnienia w filtrze powietrza i nie wiem gdzie go szukac ? A drugim objawem są słabe hamulce po kilku naciśnieńciach na pedał po chwili jazdy znów są ok .I znalazłem jeszcze jeden wolny wężyk podciśnienia...
Egr. Przepustnica próbuje wymusić wymagana ilość spalin w dolot. Typowo to albo dziurawe wężyki podcisnienia do egr lub zaworu sterujacego. Albo zatkane kanały zawracania spalin w glowicy czy sama chłodnica EGR.
korzystajac z tematu mam pytanie do znawcow: turbo lekko mi przeladowuje ok. 0,2-0,3bara, sztanga przy turbo porusza sie w calym zakresie i lekko bez przycinania, N75 zalozony nowy. Czy przyczyna moze byc przewod dochodzacy od N75 do gruchy, czy tez sama grucha? Dzieki za odp. Pozdrawiam Mozesz mi9eć nieszczelny przewód lub cały układ podcisnieniowy,...
Witam,mam problem z ducato 3,0 158km,mianowicie auto na biegu jałowym faluje przy czym z wydechu wydobywa sie niebieskawy gryzący dym.Dotyczy to ciepłego jak i zimnego silnika. Co zrobilem -wymieniłem przepływkę -wyczyszczony i sprawdzony zawór egr -sprawdzone podcisnienia i...niespodzianka mianowicie wężyk dochodzący do zaworu egr jest ok,podcisnienie...
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Otóż mam problem z moim skuterem. kupiłem go już zepsutego nie odpalał. wyczyściłem gaźnik benzyną ekstrakcyjną wszystkie dysze dokładnie przedmuchałem i skręciłem. umyłem też kruciec membrane i filtr powietrze. po założeniu podzespołów silnik nie chce odpalić. iglica jest ustawionana drugą przerwe od dołu. z gazem...
Witam Udało się Koledze uzyskać informację? Również potrzebuję coś takiego. Byłbym wdzięczny za pomoc
Koniecznie wymień wężyk podcisnienia a zpewnoscią część problemów zniknie--WESOŁYCH SWIĄT
spad gdzieś ci wężyk podcisnienia ,poszukaj po zapaleniu auta sztange od turba musi ci wciągnąć a u ciebie teraz to nie następuje
Kurcze nie mam pojęcia który to wężyk od" bezpośredniego podcisnienie"... No nie mam takowego miernika podcisnienia o którym piszesz...
Wszystko w porządku. Przyczyną był zatkany wężyk podcisnienia wchodzący do turbiny. Nie wiem po co ktoś zatkał go ale odcinanie turbo ustapilo.
No jeśli nie będzie wiadomo co to za błąd to ciężko powiedzieć co dalej. Wężyk podcisnienia do EGR oczywiście zaślepiłeś?
Witam, zastanawiam sie nad założeniem gaźnika od skutera 4t 125cc (pd26 lub pd24j) do silnika 110 4t FMB i w związku z tym mam kilka pytań : - Czy te gazniki są awaryjne ? - Czy silnik 139FMB będzie sie szybciej wkręcał na obroty na tym gaźniku? - Czy spalanie sie zmniejszy/zwiększy ? - Co zrobic z wężykiem podcisnienia skoro w skuterze ten wężyk idzie...
nie, mi to nie wygląda na swiece. Raczej na uszkodzony wezyk podcisnienia, odłaczony/uszkodzony przepływomierz lub map (zalezy co tam siedzi)
Jak odłącze wężyk podciśnienia to nic sie nie dzieje , nic nie wycieka itp. Ten wężyk podcisnienia mam wrazenie jakby nie spelnial zadnej funkcji bo nie występuje na nim próżnia , podłączony jest do przepustnicy którą kilka dni temu czyściłem więc wszystkei kanały są czyściutkie .
Ale przecież skracając sztangę będę zwiększał ciśnienie czyż nie?? Dodano po 13 Zmieniłem jeszcze zawór sterowania turbiny. teraz przy 3 tyś obrotów jest 2.2 atm na trzecim biegu. Ale w mocy nic się nie poprawiło. Nie polecam mieszać ze sztangą . Ma być ustawiona fabrycznie . 2,2 bara to za dużo stanowczo . 1,4-1,5 bara to fabryczne ciśnienie . Można...
Najpierw trzeba sprawdzić szczelność wężyka wychodzącego z przyłącza P2 zintegrowanego zaworu magnetycznego. Jeśli wężyk będzie cały a na jego końcu będzie wyczuwalne podciśnienie (po przytknięciu doń palca) to trzeba wymontować i sprawdzić zawór EGR czy się uchyla np. po podpięciu do króćca jego siłownika wężyka z przyłącza P6 zdjętego wcześniej z...
Jesteś na ://forum.renaultespace.pl ? - dodatkowo do wymiany poszedł przepływomierz mimo, że poprzedni mechanik go czyścił (usłyszałem, że to się wymienia bo czyszczenie nic nie daje) Ja ciagle walcze z tematem. Samochod niby jezdzi i jadac bardzo spokojnie po plaskiej drodze wrecz trudno sie polapac, ze cos jest nie tak. Ale z garazu podziemnego nie...
To miał być log 11 w ustawieniach podstawowych czyli basic settings. Skoro po zatkaniu tego wężyka auto jeździ a wężyki założone są poprawnie to masz uszkodzony elektrozawór. Podmień go dla testu z elektrozaworem od EGR. Strzykawkę podpinasz bezpośrednio pod gruszkę a Ty jakieś dziwne testy robisz. Odpinasz wężyk idący z N75 do gruszki (odpinasz przy...
Można powiedzieć, że trafiłeś. Okazało się, że był przetarty wężyk idący od pompy do zaworka sterującego w związku z tym nie było podcisnienia na całym układzie.
Tam jest podana cena czujnika? Jest napisane " wymiana czujnika cisnienia doładowania " a poniżej cena 400 zł. No ale widać, który czujnik został wymieniony a który nie, pozniej jeszcze dopytywałem czy to na pewno ten no i mówią, że tak. Pojadę jutro rano, dyskusja jest jałowa. Wolał bym skupić się na odzyskaniu mocy na niskich obrotach. Dziś wymieniam...
Wiesz teraz gdy nie równo pracował na wolnych obrotach,zdjolem wężyk z czujnika podcisnienia i ustami robiłem podcisnienie w czujniku. Silnik zaczął równo pracować. O czym to świadczy?
Witam. Moja asterka z niskich obrotów w ogóle nie jedzie, na każdym biegu. Lekka górka, trzeci bieg 1700 obrotów a mi prędzej zgaśnie samochód nim się rozpędze... ciągle trzeba pilnować żeby być te 2000+ obrotów. Wygląda to tak, szczególnie na 1 i 2 biegu, że samochód rozpędza się bardzo powoli z wciśniętym choćby pedałem do połowy i tak do 2600 obrotów...
Dzisiaj wyciągałem cewki (oryginalne renault Beru) i wykręciłem swiece które założyłem z miesiac temu ngk. Wszystkie swiece ładnie wyglądały suche i jasne także spalania we wszystkich cylindrach takie same. Pojechałem na jazdę i raz ok a raz muli Spakanie prawie 16 litrow. Gaz do dechy on ciagne ale tak jak fiat 126p. A raz ma super odejście. Nie mam...
Te porady tu aż osłabiają. Po pierwsze pewnie nie masz już luzów zaworowych stad same problemy a zaraz glowica. Po drugie graty pod maską od lpg masz z najwyzszej polki pobliskiego wysypiska śmieci. Twoj pierwotny problem i niskie spalanie to nie kosmetyka a zle zalozona instalacja do vvt który ktoś pięknie przypudrowal i zapewne użył do tego AFR. Diego...
Witam . Mam problem z autem a dokładnie z Nissanem terano 3.0Di 2004 rok. Problem jest taki że turbina się nie załacza wogole nie chodzi cięgno nie chodzi te od gruszki jak się zapala samochód a nawet jak daje się obroty i przez to samochód nie ma mocy. A wężyk od podcisnienia do gruszki podłączony i nie zapchany a te cięgno co jest w turbinie nie jest...
a więc tak !....program monitor odpalił....rzeczywiście okazało sie że nie odpalałem go pod dosem tylko z poziomu windy 98....czujnik MAP pokazuje na wolnych ok. 30kPa jak dodam gazu to nieznacznie sie zwiekszy tak do 40-50kPa...jak odepne wężyk podcisnienia to podskoczy do 100kPa...podcisnienie jest bo jak odepne to od razu silnik chce zgasnąć...a...
Pompa podciśnienia sprawna? W tym silniku na podciśnienie działa gaszenie, "ssanie" (z zaworem termostatycznym w bloku), regulacja świateł i klapka powietrza wewnętrznego. Ale w tej instalacji jest jeszcze jeden wężyk do którego nic nie jest podłączone, zaciąga jakby lewe powietrze i chyba kończy się gdzieś koło napędu wycieraczek. A w ogóle sprawdzałeś...
Witam. Nie znam odpowiedzi na to zagadnienie którym sie tu własnie zajmujecie, w moim autku mialem problem z pierwszym cylindrem(od prawej).. tzn nie przepalał dobrze mieszanki,slaba moc,slabe przyspieszenie,nierowna praca silnika, jak sie okazalo do dopływu (do wlotu)tam gdzie wchodzi mieszanka do pierwszego cylindra podłączony jest wężyk od podcisnienia...
Czyli to pełne zamkniecie EGR - jego stan spoczynkowy jest spowodowany przez sprężynę zamykajacą , a nie przez podciśnienie z wężyka? czyli jakby odpiąc wężyk i go zatkać aby nie gubił podcisnienia jak rozumiem potrzebnego do sztangi, to powinna sprężyna go zamknać i w takim razie po co ludzie kombinuja z jakimis blaszkami i go zaślepiają? Dodano po...
Miałem podobne objawy, ale zbiegło się kilka awarii naraz i po kolei opiszę co i jak. - padła gruszka turbo i przypiekły się kierownicę w turbo. Długi wężyk przez otwór egr zaaplikowana nafta i kierownicę puściły. Wiem, że jest to posrodek, ale umnie zdało egzamin. Wymiana gruchy na nową. - kolejna awaria padł przepływomierz - wymieniony na oryginał....
Chwila z Google i znajdziesz przepis jak robi się logi. Najważniejsze czy jest podcisnienia na krućcach VAC na N75 i N18. Można je zamienić - N18 z N75. Po co zaślepiać EGR? Jeżeli zatkasz wężyk wychodzący z N18 do EGR to będzie to równoznaczne z zaślepieniem go o ile nie jest zablokowany w pozycji otwartej. Czy N18 jest uszkodzony bo nie ma na OUT...
Pedał hamulca wraca gdy ściągnę wężyk z podciśnieniem. Serwo do wymiany albo naprawy, przyczyną może być zawór serwa w środku.
Wężyk od przodu przetwornika (bliżej wtyczki) idzie do zwężki na rurce EGR od strony zaworu, ten drugi do drugiego króćca od strony kolektora wydechowego
mialem to samo na wylocie spalin z silnika jes zawór podcisnienia od nadmiaru spalin od niego odchodzi weżyk zdejmij go i zaślep od strony zaworu czymś ten wężyk ja wcisnołem śrube a zawór zostaw bez wężyka jeżdze już tak 3 lata i jest ok. nie kopci i mało pali poprzednio chlał i strasznie kopcił i nie miał mocy
(1rbh) jest błędem dopiero jak policzą Ci 150 PLN a jeszcze większym byłoby gdyby było np. (2rbh) Faktycznie wiele to Ci nie napisali sprawdź połączenia do MAPa musisz zobaczyć gdzie idzie cieńki wężyk z kolektora ssącego albo przewodu do serwa hamulcaczy czy jest rozczelnienie
Cześć (Nie)Przyjemność czyszczenia kolektora zostawiam na sobotę. Wczoraj kupiłem 3 elektrozaworki, zamieniłem ten od klapek i EGR - nic się nie zmieniło, w sumie przetestowałem 4 różne zaworki do EGR - bez zmian. Co więcej raz zostawiłem w układzie podcisnienia niepodłączony a do wtyczki podłączyłem inny, żeby nie było błędu w obwodzie i efekt dokładnie...
Do kolegi janotg, w silniku AHU, turbina nie ma zmiennej geometrii, i w zasadzie nie ma co się przycierać. Do kolegi romansu, w środku obudowy ECU są dwa czujniki, jeden mierzy ciśnienie atmosferyczne i jest czujnikiem odniesienia, a drugi do którego doprowadzony jest wężyk z IC, mierzy ciśnienie doładowania. Jeżeli wężyk jest uszkodzony, to komputer...
Witam. W golferku 3 nie ma żadnej wielkiej logiki. 1.9tdi 110 od 90 różnią sie pompą softem turbem i umiejscowieniem egr. Masz tak pompe vacum z bloku potem magistrala do serwa . Potem masz różne odejscia, na egr, na gruszke od turba, popatrz tez jest jeszcze jeden wężyk w lewe nadkole tam jest akumulator podcisnienia (zbiorniczek),na badziewia do srodka...
Witam. Mam roblem z turbiną w VW golf IV silnik AHF. problem polega na tym, że turbina nagle przestałą działać. zapiąłem vag com i wszystko jest ok tylko turbina nie daje ciśnienia na niskich obrotach ( tzn do 3000 ibritów). powyżej jest już prawie ok. wziąłem się za sprawdzanie zaworków od podcisnienia i wężyków. I tak zaworki i wezyki są ok, jednak...
Przyczyną przeładowania turbo nie jest i nigdy nie będzie ani przepływka ani zawór EGR. Przyczyny przeładowania mogą być takie : - zacinająca się sztanga wewnątrz gruchy siłownika podcisnienia przy turbo, - zacinające się kierownice spalin zmiennej geometrii turbosprężarki, - zabrudzony wewnątrz i przycinający się elektrozawór N75, - niedrożny wężyk...
czyli kolego gaznik nie daje podcisnienia ;) i stad pewnie cala usterka ja bym Ci radzil wykrecic gaznik i przedmuchac go najlepiej sprezarka ;) I rozerwał membranę w gaźniku po przez nieumiejętne obchodzenie się ze sprężonym powietrzem.:shii: Sprawdź szczelność w układzie podciśnienia. być może gdzieś jest przetarty wężyk lub luźno sadzony na króćcu.
I wg nich to może być koło dwumasowe lub półoś... Tylko dlaczego gdy jest zimny tego nie robi i jeśli na rozgrzanym przelaczy się węże podcisnienia bezpośrednio do turbiny szarpala nie ma. Nie skreślałbym tej diagnozy. Dwumasa inaczej zachowuje się zimna, inaczej ciepła. Świadczy o tym chociażby fakt, że kiedy poliamidowe łożysko dwumasy jest już wypracowane...
Fantastyk czysciles uklad podcisnienia :D ? Ja swojego puga chyba naprawilem :D obroty mu sie podwieszaja wzasadzie przez pierwsze 3 min. jazdy. Potem jest coraz lepiej a jak drgnie wskazowka od temp. to jest malina. Chodzi zleta. Wymienilem te pierdoki zwiazane z okresowa wymiana olejow filtrow nowe swieczki + przewody. Zaczol fajnie pyrkac po czym...
Jeżeli chodzi o gruszkę/pompkę z zaworkiem zwrotnym, to tez to sobie załozyłem. Wyleciała z auta po 15min. Gruszka pod wpływem podcisnienia w układzie zaciskała sie i zmniejszał przepływ paliwa. Załóż zaworek zwrotny. Powinno pomuc. Jeśli grucha się zaciska w trakcie pracy silnika, to najprawdopodobniej oznacza to, że nie sama gruszka jest problemem....
Witam wszystkich . Kilka dni temu zamówiłem wskaznik ten poniżej: https://allegro.pl/oferta/zegar-figerspe... Jak to podłączyć chodzi mi o elektronikę i wezyk podcisnienia . Elektronikę mniej więcej ogarniam według dodanego schematu . Ale wezyk podcisnienia za chiny nie mam pojęcia gdzie wpiąć. Auto to Audi...
Na zapalonym zamykała się prawie do końca. Chodzi Ci zapewne o zapalany. Wtedy przesłona się przymyka realizując poniekąd "wcisnę pedał gazu to zapali od razu" hehe. Taka automatyka do zapalania silnika tylko kluczykiem bez udziału prawej nogi. Oczywiście wpłym czynników zewnętrznych i dane z czujników mają tu co nieco do powiedzenia. Jeżeli chodzi...
Moglbys opowiedziec jak odlaczyc EGR bezpiecznie i skutecznie? U mnie zawieszony jest juz od dawna i przepustnic eotworzylem odlaczajac wezyk podcisnienia. Czy to wystarczy?
Oba działają problem był w wężyku od podcisnienia dziurę miał I łapał lewe powietrze
Podobny przypadek miałem i powodem był pęknięty jeden z wężyków od podcisnienia i tak samo przegazówka pomagała. Mozesz również wyczyścic krokowca od wolnych obrotów bo może się zacinać.
Nic nie tuningowane. To sie stalo po wymianie wężyków podcisnienia ale trudno mi powiedziec czy to moze miec związek z tym
Trzeba sprawdzic cisnienie reduktora i czy nie puszcza cisnienia wężykiem podcisnienia. Czy wyswietla ci błąd wypadania zapłonu? Jeżeli nie to pozostanie podłożenie drugiej listwy wtryskiwaczy.
Podłaczając przewody podcisnienia pewnie urwałeś przewód cujnika połozenia wału korbowego. (wężyków podcisnienia jest ok26 więc nie trudno jest coś przeoczyć) Sprawdź jeszcze raz połaczenia.
sprawdze ta uszczelke. tak na marginesie to ja odlaczylem ten zawur EGR. szczagnalem wezyk podcisnienia
Sprawa rozwiazana wezyk podcisnienia nie szczelny w 3miejscach po wymianie wszystko dziala poprawnie
Psujące się serwo, wyciek oleju z serwo?? Witam mam problem w golfie 4 1.9 tdi 110km wymieniałem serwo w styczniu a teraz znowu się zepsuło i zmieniłem na kolejne, dzisiaj podczas demontażu zepsutego serwo wylało się z niego około pół litra oleju. Czym to moze byc spowodowane? Dmuchalem w wezyk podcisnienia idacy do przewodu podlaczonego do serwo to...
Niestety nieznalazłem tej książki ,a masz popiety i szczelny wezyk podcisnienia
ale jesli odlacze weżyk podcisnienia na zdjeciu z numerkiem 8 to odrazu silnik pracuje lepiej
Ale hamulce ostre? Jak twarde to serwo nie pracuje. Pompka podcisnienia lub akumulator podcisnienia jak wezyki wszystkie sprawdzales.
Prawdopodobnie mam juz przyczyne. Uszkodzony parownik gazu. Tzn przez wezyk podcisnienia który idze od parownika do kolektora ssacego leci gaz podczas gdy auto jest zgaszone i sie zalewa dlatego ma tak ciezko zapalic. Musze jeszcze tylko zmienic parownik i bede pewny czy to jest to
witam ale co się dzieje napisz wiecej danych,jeśli skaczą obroty wymienić lub wyczyścić silniczek krokowy,posprawdzać wężyki podćisnienia
problemem był wezyk od podcisnienia paliwa oraz zle podlaczone przewody zaplonowe ;)
No dobra, ale zalozmy ze odlaczony wezyk od podcisnienia i przegazujemy autem to pytanie ? czy na wraz ze wzrostem obrotow silnika maja puchnac weze mimo braku sterowania turbina ?
Dobra to jutro popatrzę i ci napiszę. Więc jest tak: z pompy wychodzi jeden gruby przewód, za jakieś 30 cm jest dopiero trójnik. Jedno wyjście trójnika, grube idzie do serwa, drugie cienkie do akumulatora podciśnienia. Z akumulatora wychodzą dwa wężyki do dwóch elektrozaworów: jeden od klapek wirowych, drugi czerwony od sterowania turbiną.
Slyszalem a nawet widzialem takie podobne cudo co sie Wakuometr nazywa. 2kabelki + i -, wezyk podcisnienia wbity w przewod podcisnienia z kolektora ssacego do serwa.To bedzie chyba najprostrze rozwiazanie. Nie wiem tylko czy do silnikow wtryskowych sie nadaje, ale chyba tak.
Właśnie mechanik to sprawdzał te parametry twierdzi że są ok,Ja nie mam komputera żeby to sprawdzić,muszę zakupić jakiś interfejs, Tak do podcisnienia idzie wezyk z gruszki, Samochód normalnie przyspiesza.
Byc moze turbina siada, blokuje lub od temperatury zakleszczaja sie kierownice. Wepnij jakis zegar przez trujnik np od wezyka spryskiwaczy w wezyk podcisnienia ktory idzie na gruszke i bedziesz widzial czy zawor prawidlowo steruje gruszka .
wezyk podcisnienia idacy do parownika. Wypnij go i podlacz do trojnika, drugi wezyk do map sensora a trzeci do parownika. Co moze byc powodem natychmiastowego przechodzenia na benzynę, gdy podłącze MAP sensor?
temat baardzo stary, ale warto wpisac rozwiazanie, otoz okazalo sie ze z reduktora OMVL przez wezyk podcisnienia ulatnia sie gaz do dolotu i zalewa auto jak postoi kilka godzin, stad problem z odpalaniem... pozdrawiam... :)
wymieniłem zawór n75 i wężyki podcisnienia do turbiny i gruszki i problem rozwiązany . Zawór n75 znajduje się w komorze silnika za zbiornikiem wyrównawczym chłodnicy, są tam dwa podobne do siebie ,jeden to ten które przewody podcisnienia idą do gruszki ,przed turbiną i do interculera obok , czujnika cisnienia interculera .
hmm może być wiele przyczyn , tak jak pisałem sprawdz dokładnie wężyki podcisnienia , może być też uszkodzony zaworek podcisnienia (jeden bąż też dwa z tych trzech co były na zdjęciu ) spróbuj też wrzucic wątek na vitoklubpolska.pl ponieważ nie amm automata więc nie mam pojęcia gdzie jeszcze szukać przyczyny
Do prawidłowego działania gaźnika cały jego osprzęt powinien być sprawdzony i sprawny. Wężyki podcisnienia mogą mieć wplyw na powolny spadek obrotów ale elektrozawór już nie ponieważ jego działanie polega tylko na domykaniu przepustnicy przy hamowaiu silnikiem. W celu rozwiązania problemu w/w należy się skoncentrować na wężykach i korektorze biegu jałowego.
Przewod ten powinien isc do akumulatora podcisnienia - czarnej podluznej puszki z ktorej wychodza wezyki na elektrozawor egr i przepustnice powietrza. Na fotografii zawor EGR widoczny jest po prawej stronie, akumulator podcisnienia obok niego po lewej. Musisz znalezc na nim wolny krociec skad spadl wezyk. Pozdrawiam
Odczytać błędy i popatrzeć w parametry bieżące,to podstawa.Potem możesz pytać dalej.Możesz bez tego sprawdzić podciśnienie jakie daje vacum (0,8 bar jest ok)i szczelność wszystkich wężyków podciśnienia.Kużwa nie pamiętam czy siedzi tam psg16 i elektryczny egr.Ale wężyki posprawdzaj.
Jak wyczyściłeś EGR? Ja już nawet nie pamiętam co tam robiłem,wiem że problem był z którymś wężykiem podciśnienia.Po za tym czytane x431 i pokazywał głupoty.
pierwsza rzecz spradzic wszystkie przewody podcisnieniowe i czy kolektor ssący jest szczelny tzn czy jakis weżyk podcisnienia nie spadł lub nie jest przetarty.Jeżeli to nie pomorze to trzeba by sie wziąś za siniczek krokowy,ewentualnie może byc jeszcze wina czujnika temperatury bo silniczek jest z nim powiązany.
Jaki dokladnie byl numer bledu? Co do egr-u mozesz sobie zrobic prosty test czy membrana nie jest peknieta. odlacz wezyk od podcisnienia i wykrec egr, jest on przymocowany na dwoch srubach tak ze wystarczy klucz nasadowy. jak juz go wyciagniesz to sprobuj zassac powietrze tym kanalikiem do ktorego byl podlaczony wezyk od podcisnienia. co do szczelnosci...
Auto po odpięciu przepływki zyskuje na mocy przepływke juz wymieniałem wężyki od podcisnienia sprawdzone Dodano po 45 co jeszcze mogę posprawdzać?
U siebie też dziś znalazłem taki pusty króciec bez wężyka. Dowiedziałeś się, co to i dlaczego pusty był?
lewe powietrze moze dostawac sie przez serwo zaslep wezyk podcisnienia zobacz czy sie cos zmienia, choc przyznam ze lewe powietrze nie namiesza tak bardzo zeby ci auto nie szło moze co najwyzej telepac na wolnych obrotach sprawdz map sensor on w twoim silniku dostarcza informacji do komputera ilosci powietrza w kolektorze .
sprawdz wszystkie wężyki sterowania podcisnienia, pozniej podpiąc pod kompa i zobaczyc wskazania sondy ( prostsza metoda powachać spaliny na rozgrzanym silniku jesli sa bardzo duszace to sonda) lub podmien na inna
a jakis wezyk od powietrza albo podcisnienia nie spadl??????
Witam, wezyki podcisnienia z kolektora ssacego - wypada chyba podlaczyc do membran poszczegolnych gaznikow, zeby na skutek tegoz podcisnienia - unosily sie przepustnice gaznikow, przynajmniej tak zawsze bylo to sterowane w gaznikach 'SU' / samochodowych w latach 60/70-tych...? Pozdrawiam.
Ja moj zawor zaslepilem w nastepujacy sposob:--odrysowalem uszczeke znajdujaca sie pod zaworem na blaszce od puszki po piwie i wyciolem ale niewycinajac otworu ktorym plyna spaliny, skrecilem wszystko tak ze juz spaliny niemaja przeplywu bez wzgledu na polozenie grzybka zamykajacego i zaslepilem wezyk podcisnienia. 10 min. roboty a spalanie mi spadlo...
Na dobry poczatek wymien swiece,potem zobacz czy jakis wezyk od podcisnienia nie jest przerwany albo zamieniony
wymieniłem uszczelki na kolektorze ssacym , sprawdziłem szczelność kolektora mocując go do plaskiej powierzchni bakielitu, skrecajac miejsce przepustnicy tez wyciętym bakielitem. pozostałe otwory tj wejscia na wtryskiwacze , wejscie na map sensor ,wejscie na weżyk podcisnienia .następnie podałem powietrze i pelna szczelność . pomyslałem ze to jest kolektor...
od momentu zakupu mi sie tak dzieje, to wymienilem swiece przepchalem tlumik sprawdzalem czujnik polozenia przepustnicy i nic jedynie po przepchaniu tlumika koncowego nabral mocy. picador - piszesz o regulatorze cisnienia wtryskiwacza a gdzie to jest i co mozna z tym zrobic, czy to sie napraiwa?? stanislaw Chwalisz - napisz mi czy to jest wezyk idaci...
Witam !Nie wiem juz o co chodzi w tym aucie przepustnica byla kupiona nowa no i byl spokoj ,wezyk od podcisnienia ,cewki zaplonowe ,ostatnio bylam na komuterze wykazalo wypadanie zaplonu wiec sprawdze jeszcze kable bo cewki i swiece byly wymieniane ja czasem juz nie rozumiem tego auta.Najgorsze jest to ze elektromechanicy tez mowia ze moze byc tak ze...
Przewody sprawdzone, wycieków nie ma. Wężyki od podcisnienia cale. Sprawdze jutro jeszcze wtryski i przepustnice. Zastanawiam sie czy nie taniej wyjdzie kupienie silnika diesla i przełożenie :)
jesli jestes pewien w 100% swiec i kabli zaplonowych to sprawdz egr. nie napisales w ktorego roku masz tego wojtka ale sadze, ze to nie najnowszy model => egr masz sterowanego podcisnieniem. mozna to dosc latwo sprawdzic - odpalasz silnik i sciagasz wezyk podcisnienia z kolektora ssacego sterujacy egr zatykajac jednoczesnie otwor w kolektorze. jesli...
Auto do 2tys/obr szarpie, ostatnio nawet ciezko ruszyc. Parownik jest oryginalny vg392. Niestety nie znam jego przebiegu. Mam to auto ponad 4 lata. Cisnienia raczej w normie. Jedno waha sie 1.4 - 1.5, drugie 0.96-0.97. Tylko nie wiem czy dobrze robilem. Zdjalem i zacisnalem wezyk podcisnienia, oraz zatknalem kruciec podcisnienia na parowniku. Czy te...
CZYLI nrmalnie na niebieskim +/- ? to gdzie wychodzi przewod z drzwi kierowcy..? zawsze wychodzilk na dole po lewej stronie w tym samym miejscu gdzie wezyk od podcisnienia c.zamka.....no ale podlacze tam gdzie mowisz,dzieki..tylko ,ze kable trzeba ciagnac
wezyki podcisnienia pompka podcisnienia zawor podcisnienia
renault naprawiać czyścić junkers podłączenie wyłącznika różnicowego
licznik prądu słaba instalacja renault laguna elektryczny
STK41133 zamiennik – jakie układy pasują? STK4133-II, STK4152-II, TDA7294, LM3886 Renault Kangoo 2 – czujnik otwartych drzwi nie działa, naprawa mikrowyłącznika i przewodów