ECU hehhh dobre - mistrz :) Pin 2 włącznika masa kolor brązowy Pin 1 włącznika BCM wtyk 32b czarny pozycja 3 przewód koloru zielono/żółty Po drodze jest jeszcze kostka 2 stykowa na pasie przednim
Włącznik masy jest w obwodzie akumulatora. Podczas pracy silnika NIE WOLNO wyłączać tego wyłącznika. Brak akumulatora powoduje niepoprawną pracę regulatora napięcia alternatora. Jakie są skutki, już wiesz... Dobrze, że tylko żarówki.
nie ma napiecia Ma być masa na 13 po włączeniu wtedy przekaznik podaje zasilanie + na żarówkę a włącznik masę aby ona zaświeciła na mijania/drogowe.Tak wynika ze schematu.
W tym Golfie najprościej podłączyć to ACC z tego modułu świateł dziennych do styku TFL we włączniku świateł. Masa oczywiście pod akumulator albo gdzie bliżej. Trzeciego kabla nie podłączasz w ogóle. Włączysz postojówki czy drogowe to DRL gasną, wszystko zgodnie z prawem. ;)
Przewód jast pod deską rozdzielczą nad pedałem sprzęgła , z góry jest włącznik masy i to pewnie on iskrzy (brak styku) taki (nowy typ) https://allegro.pl/oferta/odlacznik-wyla... lub stary https://hurtowniarolnicza.pl/czesci-do-c...
Zależy czy włącznik steruje masą czy plusem Jak masą to nie zadziała, wtedy daj na 86 napięcie po stacyjce
Nie chcę Cie wprowadzać w błąd ale chyba włącznik odcina masy przekaźników pompy i rozrusznika.P
Do licznika z włączników trafia masa więc żarówka do plusa a drugi przewód np. pod wtyczkę licznika lub wyjście z czujników. W sumie to sprawdź najpierw miernikiem.
Jak piszesz że włącznik masz na desce, to weź plus z za włącznika, a masę z byle jakiego punktu auta. Też znajdziesz ją "gdzieś w desce", pod byle śrubką wkręconą w karoserię itp.
Dzięki a start stop to przez włącznik do masy czy zasilania.
Zazwyczaj włącznik zwiera wcześniej podciągnięty do zasilania (stąd zasilanie na tych pinach) sygnał włącznika do masy. Zasilanie 3V może iść do czujnika halla który wykrywa zamknięcie klapy matrycy. Obstawiam uszkodznie microswitcha.
Może coś takiego. Tranzystory BC547 i BC557, oporniki EB mogą być po 22k, opornik między bazami np. 100k. http://obrazki.elektroda.net/83_12280747... Ewentualnie, jak ma być włącznik na masie (dodatkowy opornik np. 100k): http://obrazki.elektroda.net/58_12280756...
Włącznik masy to akurat niewielki problem. Można zamontować dobry z innego pojazdu. Co do wskaźnika poziomu widzę, że są też zestawy z pływakiem pasujące do T25. Kwestia czy to będzie w miarę wiarygodnie pokazywało faktyczny stan paliwa :) Muszę jeszcze oczywiście wyjąć i skontrolować pływak.
Dzięki za info, na razie wysłałem sterownik do sprawdzenia, bo był upalony włącznik masy i czasami się nie załączał prawidłowo. Nie wiem, czy sterownik nie dostał. Czekam na diagn, jeśli będzie ok, to pójdę twoim tropem.
Regulatory napięcia do paneli zwykle mają pomiar i włącznik obciążenia na masie. Więc nie da się tego podłączyć do jednego akumulatora który ma być ładowany też z alternatora samochodu.
Popraw masy Podmień włącznik świateł.
Jeżeli masz włączniki krańcowe w masie to podłączasz tylko przewód sterujący od masy. Wejście sterujące + można spokojnie usunąć lub zaizolować. Poprostu niektóre pojazdy mają krańcówki sterowane też z plusa.
30-stały plus 31b- masa z włącznika drzwiowego W- można pod postojówkę 15-plus po stacyjce
Jeśli przewód masowy był odkręcany od włącznika masy to przy ponownym przykręcaniu go mogło dojść do uszkodzenia izolatora we włączniku masy. Śruba została przekręcona i styk na jej końcu oparł się o obudowę, przez co jego obudowa cały czas przewodzi prąd. Lub zwora odpadła i leży na stykach łącząc je. Przewód od gniazda do włącznika masy razem z przewodem...
Pomarańczowych nie podłączasz. Klapy bagażnika nie otworzysz z pilota bo musiałbyś zamontować podpory gazowe ze sprężynami, sama klapa nie pojedzie do góry bez pomocy. Kierunki trzeba wyłapać w lewym progu, włącznik awaryjnych podaje masę na przewód sterujący w momencie włączenia. Można też zamontować przekaźnik zamieniający plus na kierunkowskazy i...
Można tak zrobić ale musiałbym wpiąć się w gotową wiązkę a przewód do tego przeznaczony i tak zostaje wolny... Mam tak: - z silnika, kostka 2 pin do zapłonu, konektor z cewki świetlnej (podobno 45W :lol: ) i masa - z cdi, kostka 2 pin do zapłonu, konektor do gaszaka (na nim też jest prąd) i masa Myślę nad połączeniem przez jakiś włącznik masy i konektora...
jedną nogę włącznika połączyć z masą, drugą połączyć z r2410 lub c2404 i rozkminić fizyczne przytwierdzenie switcha. chociaż skoro nie masz o elektronice pojęcia rozważyłbym oddanie sprawy fachowcom. pozdr
Niczego nie zwiera do masy. Normalny włącznik to jest i zwiera plus po bezpieczniku z żarówkami w tyle auta.
Zdejmij wykładzinę pod nogami kierowcy,oraz osłonę progu. Gniją tam łączenia przewodów, szare,brązowe i czerwone. Szare są od wszystkich włączników,brązowe to masy,czerwone plusy.
Ja zakładam w sposób następujący: Przekaźnik dużej mocy (100A), schowany w schowku narzędziowym, doprowadzone do niego zasilanie z rozrusznika zabezpieczone bezpiecznikiem 70A, przewód sterujący z oryginalnego włącznika, masa i wyjście na świece. Instalacja odciążona, wszystko działa należycie. Gdy właściciel nie potrzebuje świec to wyciąga bezpiecznik...
Po pierwsze ten chiński włącznik to wrzuć do śmieci i kup coś konkretnego jak [url=https://inelsc.pl/pl/p/TS101CNL12-C... Następnie włącznik ma załączać plus, masę osobno podłączasz do lampy bez włącznika.
Trochę dziwnie... Czyli jak dobrze ogarniam na przewodzie który pozostał na włączniku świateł stop jest masa ? I co nam po tej masie ? Proponuję na początek pominąć ten dorabiany tempomat (z resztą sterowanie tempomatem powinno się odbywać innym niż hamulcowym włącznikiem) i podać na włącznik stopu 12V do "nóżki" na której masz już wpięty przewód na...
Sprawdź bezpiecznik F7 10A. Ogólnie to dość prosty układ. Bezpiecznik F7 podaje zasilanie +24 na włącznik S12 na pin 1 i 2 (szary kabel). Po naciśnięciu włącznika w celu uruchomienia blokady przełącznik mostkuje +24 V na pin 6 (pomarańczowy kabel) który z kolei idzie do zaworu V10 znajdującego się przy moście. Po włączeniu blokady włącznik B11 wysyła...
Z przodu rozrusznika jest szczotkotrzymacz, tam doprowadzony jest + i masa poprzez dwie długie szpilki. Albo jest zły styk, albo iskrzenie na szczotkach. Zdejmij dekielek z rozrusznika i zobacz jak wygląda podczas pracy. Przerwy pomiędzy wycinkami komutatora czyste? Komutator nie przypalony, równy? Upewnij się, że przewody głównoprądowe są dobre, a...
Witam. Jak dokładnie przeprowadzić w nim próbę zwarciową, z której gałęzi zacząć? Dlaczego chcesz przeprowadzać próbę zwarciową? Coś się grzeje na płycie? Podaj pobór prądu laptopa przed i po wciśnięciu włącznika. Podaj napięcia z wszystkich cewek laptopa przed i po wciśnięciu włącznika. Podaj rezystancje do masy z wszystkich cewek przy wyłączonym zasilaniu...
Witam.Prąd do bezpiecznika dochodzi cały czas jak do wszystkich zacisków 30.Jak dochodzi do bezpiecznika to musi dochodzić ( o ile masz cały bezpiecznik) do lampki oświetlenia.Załączaniem steruje włącznik drzwiowy podając masę.
Masę podłącz z jakiegokolwiek miejsca pod włącznikiem, twoja masa to karoseria samochodu. -12 VDC po prostu.
W kostce zasilania (A) pin 5 i 7 > +12V na stałe pin 4 > +12V z włącznika zapłonu pin 8 > masa
Drugi pin, to obudowa włącznika (masa).
IMO, ja bym zlutował zielony przewód do masy, a włącznik zrobił na odcięciu zasilania zasilacza. Ale tak jak carrot pisze- chyba najlepiej i najprosciej.
Włącznik zwiera linię do masy to może być poprawny objaw na linii włącznika bo to info dla układu że ma wstawać. Jakieś inne napięcia zanikają? Mierzyłeś kondensatory czy nie ma przwarć do masy?
Albo raczej to co nazywasz kontrolką włącznika masy jest kontrolką ładowania. Nie napisałeś do czego jeszcze ta "kontrolka masy" jest podpięta. Czy aby nie do + akumulatora? Jak się zachowuje ta kontrolka po odpaleniu? Gdzie (do czego) jest podłączony przewód zielonożółty ten co jednym końcem jest podpięty do alternatora? Podsumowując: Na regulatorze...
Jeden pin do masy na czujniku drugi do zegara , czy jesteś pewien że to czujnik temp. a nie włącznik wentylatora,bo skoda stosowała czujniki jednopinowe z masą na obudowie a to na zdjęciu wygląda na włącznik a nie na termistor.
a kontrolka na wyłaczniku zapali sie dopiero jak bedzie pełne obciażenie na koncu przewodów. To akurat nie jest prawdą. Kontrolka jest "na sztywno" ze styku włącznika do masy i sygnalizuje JEDYNIE zwarcie się styku. Szukaj porad o niedziałaniu szyby w Golfie 3 - to jest to samo: ta sama skrzynka bezpieczników, ten sam system, też nie ma przekaźnika...
Problem może być z wypalonymi stykami włącznika/ automatu, na luźno pracuje, po dokręceniu masy i plusa nie zwiera.
Prosze bardzo schemacik serwisowy
W Scorpionie była masa o ile dobrze pamiętam. Więc na włącznik masę.
Podłączony jest minus do ramy Ok. Czyli minus na masie. Czarny przewód halogenu do masy a czerwony, za pośrednictwem włącznika, do plusa akumulatora.
Sw=włącznik, Gnd=masa, WF=led http://obrazki.elektroda.pl/5796603100_1... Zobacz też tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... Jeśli uszkodził się potencjometr to można go wylutować i zastąpić rezystorami SMD,ale regulacja głośności tylko programowa będzie.
Sprawdź czy przewód od włącznika ręcznego nie styka się z masą
Witam posprawdzaj masy w lampach i włącznik awaryjnych
Tak są 3 pozycyjne przełączniki ale mi bardziej chodzi o wyprowadzenia w nim, czyli tam gdzie się lutuje kable od przetworników. Kable od przetworników to prostota bo mamy masę oraz kabel sygnałowy. Sygnałowe należy przylutować do włącznika a masy należy połączyć ze sobą i wtedy wybieramy sobie przełącznikiem który przetwornik ma nam grać. Masy wszystkich...
Połączenie pomarańczowy + > żarówka (+ włącznik) > masa na ramie.
Sprawdzasz ciągłość żył. Ale raczej niewielka szansa, że problem leży w taśmie. Tak pewnie będzie. Sprawdź czy masz 3.3V względem masy na włączniku (gnieździe od strony płyty).
Jeśli chcesz dorobić zewnętrzny włącznik tak na szybko to krótkotrwałe zwarcie pinu 16 złącza J7001 do masy włącza płytę.
Jak widać ze schematu, masa idzie przez włącznik, plus z BCM... jest więc tam plus czy go nie ma? Jeśli nie ma to spalony driver w BCM.
To jest zwykły włącznik termiczny, nie ma na nim minusa. Odłącz silnik wentylatora bo na nim masz stałą masę i leci przez uzwojenie silnika na włącznik.
Tak, masa plus idzie z włącznika i dochodzi, a BBM powinien podać masę. Cewka na krótko działa.
Witam Jest poprawnie pin 86 i 85 są pinami sterującymi przekaźnikiem , a zrobione jest dlatego tak aby przekaźnik był tylko sterowany poczczas gdy jest włączony kluczyk po zapłonie. Jeżeli chcesz przerwać sterowanie przekaźnikiem to możesz podłączyć włacznik miedzy 85 a masą .
Pozwólcie, że odgrzebię temat. Czy ktoś poleci dobry przerywacz kierunkowskazów i włącznik masy do T-25? Przerabiałem już dwa włączniki masy, jeden http://sklep.rolnex.pl/czesci-do-t25-wla... jak oryginalny - przekręcił się w kółko po kilku użyciach. Nierozbieralny, zanitowany, nic nie można zrobić z nim....
Masa (brązowy) niech zostanie. Włącznik tylko odetnij(brązowobiały o ile dobrze pamiętam)
Źle bo miernikiem. Po za tym nawet jeśli jest + to jeszcze masa idzie przez termo-włącznik przy skraplaczu. Praca sprężarki bez czynnika = praca bez smarowania.
To teraz zrób jeszcze raz taką samą próbę ale zmierz dodatkowo napięcie na wyprowadzeniu 6 i 13 względem masy.
Obstawiam włącznik krańcowy drzwi. Pewnie korozja i brak styku do masy.
Właśnie tak; tylko tyle i AŻ tyle! Cewka przekaźnika, po włączeniu włącznika, otrzymuje do masy pełne 12V - na jakie jest zaprojektowana. Kontrolka z resztą - to samo. Dotychczas Kolega zmuszał je do pracy szeregowej i musiały się "dzielić" napięciem: każde z nich miało ok. połowy, 6V - cewka PK czasem przyciągnęła zworkę a czasem nie, stąd te anomalie.
Włacznik masy tak ale tylko solidny typu ,tir.
Sprawdź cienki przewód przy włączniku masy, znajduje się za akumulatorem i jest razem z głównym przewodem na jednej ze śrub włącznika.
Najbezpieczniej na pinach włącznika względem masy.
Podaj dodatkowo rezystancje cewek względem masy. Czy na włączniku jest 3,3V?
Może nie być masy na włączniku kierunków (pin nr2, przewód czarny), albo bezpiecznik nr7/30A jest spalony i wtedy żaden z dwóch przekaźników dodatkowych (AR2 i AR4) nie pracuje. Na tej samej masie (w komorze silnika) wisi silnik wycieraczek. Może też być zwalony przekaźnik-przerywacz (elektronika w nim). Awaryjne załączają go na jego pinie nr 3 (przewód...
Dla potomnych unibox pin nr 16 kabel zielony do masy musi być na włączniku chwilowym (czyli dotknąć masę i puścić). Webasto się odpala, tak samo należy wyłączyć, ale do uniboxa musi być wpięty zewnętrzny czujnik temperatury, dopiero zaczęło to chodzić.
A to nie wiadomo jak się człowiek nie zetknął z katalogiem producenta i jego wyjaśnieniem opisu. Z ostrożności można przyjąć, że niższe napięcie jest np. do zasilania diody. 15 V jej nie spali, ale skróci żywotność. Prąd diody można ograniczyć dodatkowym opornikiem pomiędzy wyjściem włącznika a masą czy zasilaniem, do którego dołączana jest dioda. Możesz...
Złap - miernika do np. zawiasu, a + do pinu włącznika. Jak będzie wciśnięty ( zamknięte drzwi ) to pokaże 12V, jak puścisz włącznik to 0V ( zwarcie z masą ). Powtórz operację na każdym pinie, aż znajdziesz właściwy. Lepsza byłaby kontrolka ( np. żarówka 2-5W/12V) niż miernik.
No to masz wszystko opisane. Więc w czym problem?
W opisie zabrakło informacji jak podłączyć potencjometr: Skrajne PINy podłączamy do masy i VCC, a suwak do PB2, włącznik do masy i PB1. Do złącza ISP dokładnie tak, PINy: 1. Włącznik potencjometru. 2. Skrajny pin suwaka potencjometru 3. Suwak potencjometru 6. Skrajny suwak potencjometru i włącznik potencjometru.
Jeśli buczy to masz niewłaściwe napięcia na styku 85 i 86, czyli słaba masa lub prąd z włącznika w zależności jak podłączone
Na włączniku powinno być napięcie względem masy około 3.3V Sprawdź bezpieczniki. Poszukaj śladów zalania. Sprawdź porty USB ( zwarcie, uszkodzenia mechaniczne)
Aby włączyć płytę trzeba krótkotrwale zewrzeć pin 5 złącza klawiatury do masy. Dolutuj sobie mikro włącznik na przewodach i gotowe.
Witam. Ładowanie wynosi ok. 14,5 V, czyli OK. O przewodach pisałem, że zrobione w zasadzie na nowo: obcięte końcówki, zaprasowane nowe tulejki i skręcone porządnie w wyczyszczonych zaciskach. Nic się już nie grzeje. Puściłem jeszcze dodatkową masę między budą a blokiem silnika. Bez efektu. Spróbuję jeszcze pominąć włącznik masy oraz pomierzyć akumulatory...
Czyli jak waszym zdaniem podłączyć ten silnik aby wszystko było zgodne z tabliczką znamionową? 3 przewody fazowe do włącznika a masa do tego bocznego styku we włączniku oraz korpusu metalowego (patrz zdjęcie)?
WITAM.W załączniku masz schemat jak podłączyc włacznik.Górny do masy a dolny do tranzystorka po drugiej stronie płyty :) pozdrawiam
Pęseta, pin włącznika do masy.
Przeczytaj mój post na temat gasnących swiateł mijania w ducato masz identyczny objaw do rób sobie włącznik i szukaj przyczyny w sterowaniu masą osusz włączniki szyb w drzwiach sprawdź kable i kostki w słupkach czy nie ma wody ew włączniki w środku od tego zacznij
Na włączniku nie ma być napięcia a tylko masa jest podawana w odpowiednie miejsce. Kąpiel, potem suszenie, grzanie .
miałem taki przypadek w hondach civic'95-97,po montażu alarmu legend cs9228 Dodano po 3 możesz też zastosować mini przekażnik,którym sterować będą krańcówki łączący wejście alarmu z "czystą" masą i powinno byc tez ok.
54 to plus który idzie na te 3 żarówki. Jedna z nich to kontrolka "luzu" czyli biegu neutralnego gdzie podawana jest masa z włącznika, druga to kontrolka ładowania ktora jest podłączona do regulatora napięcia a trzecia to kontrolka kierunkowskazów. Ogólnie jest słaba jakość tego schematu. Czwarta kontrolka to drogowe gdzie jest ona podłączona pod włókno...
Podłączenie przerywacza 31-masa 49-plus z włącznika świateł awaryjnych 49a-wyjście na przełącznik kierunkowskazow i do włącznika awaryjnych c,c2,c3-wyjścia do kontrolek Czy styki na włączniku awaryjnych są oznaczone?Nie mogę znaleźć takiego schematu ale mogę go narysować jak podasz oznaczenia na włączniku awaryjnych.
Należy sprawdzić włącznik świateł awaryjnych i przerywacz kierunkowskazów oraz czy masy są poprawne
Ze schematu wynika, że ma działac automatycznie Jak dobrze rozumiem, to obwód zamyka się gdy włącznik zostanie wciśnięty. Gdy puszczę wlacznik obwód zostanie przerwany. Gdzie po puszczeniu włącznika jest masa doprowadzona do silnika?
od każdego włącznika idzie podłączona masa Co to jest masa ?
Impuls plusa,ze sterownika - otwórz, na cewkę przekaźnika, drugi jej styk do masy. Ta sama masa na styk roboczy i na wyjściu z przekaźnika masz masę, wpinasz do włącznika drzwi - od lampki. To tak najprościej, na trzech kabelkach. Niemniej to partyzantka.
wejscie z UEMa (blokowane C2400 do masy) idzie przez R2423 do włącznika który zwiera go do masy.
masę i zasilanie masz na włączniku,diody też będą potrzebne ,te 12V to chyba zapłon a nie stałe ,też na włączniku.Kontrolke w rękę i patrz na swiatełko
Serwisówka => jedna noga do R317 lub C310 a druga do masy
Pin który jest połączony z rezystorem zewrzeć z masą.
T-25 nie ma prądu po zapłonie,włącznik masy włącza zasilanie ,stacyjka ma tylko rozruch.Zacisk +idzie z amperomierza,przy plusie kontrolka,ten niżej obrotomierz u ciebie nie występuje.
Dzis znalazłem czas żeby do tego usiać , na włączniku 2piny, pierwszy pin 8v, a drugi pin to masa. Po wciśnięciu włącznika 8v spada do 0,150v i po 2,3 sekundach napięcie wraca do 8v
Mam kolekcję różnych dziwacznych kostek bez opisów. W sumie to proste radio i kawałkiem omomierza szybko da się rozpracować. Ile ich tam jest ? 4? 6? 8? Jest napewno plus i idzie do włącznika jeśli to gałka to jak przedzwonisz przejście to go znajdziesz. Jest niemal napewno antena automatyczna, wyprowadzona za włącznikiem, napewno jest masa. A głośniki,...
Jeżeli chcesz to zrobić, na przycisk to wystarczy znaleźć stałe 12 V, po włożeniu kluczyka do stacyjki. Bierzesz próbówkę, multimetr, żaróweczkę z kabelkami i szukasz, wg powinien być to zacisk 54, ale tam masz pewnie kierunki, STOP, może być też zacisk 30. Lub 54. :D Przycisk musi być solidny, przewody też bo przez nie będzie płyną duży prąd do świec....
Sprawdź czy masz sprawny włącznik pod maską, włączniki drzwi, a także włącznik bagażnika. Zwarcie któregoś z nich do masy podczas uzbrajania systemu daje taki efekt.
http://obrazki.elektroda.pl/1772495900_1... A na samym włączniku masa/napięcie jest po przełączeniu na pozycyjne? Czy jest tylko ale nic nie podłączone?
kolego żeby zapalało się światło w samochodzie włącznik drzwiowy musi "zewrzeć się z masą ,także najlepiej jest go wymienić lub wyczyścic styki np.za pomocą WD40 ,TYLE MOGE DORADZIĆ
Zacznij od sprawdzenia zasilania sterownika lpg . Są dwa plusy jeden bezpośrednio z akumulatora z bezpiecznikiem , często śniedzieje lub się urywa . Drugi to plus po kluczyku .No i masa przy akumulatorze .
Witam, mam problem z T-25 z paleniem, ponieważ nie pali bez odprężnika. Wymieniony był kabel od rozrusznika, robiony rozrusznik, alternator, nowe akumulatory, kabel od włącznika masy, kabel pomiędzy akumulatory, prosiłbym bym o uwagi.
http://obrazki.elektroda.pl/6791983900_1... 1.Kierunkowskaz lewy; 2.Przeciwmgłowe; 3.Masa; 4.Kierunkowskaz prawy; 5.Pozycyjne prawe; 6.Stop 7.Pozycyjne lewe; Tak to powinno wyglądać (kolory nawet zarzuciłem). A rozumie, że podczas sprawdzania np. kierunku, włącznik jest włączony :D i masa dochodzi do gniazda? Oczywiście bezpieczniki sprawdzone?...
pętla masie przebicie masie radmor masie
excel makro syntax error instalacji origin volvo silnika
Błąd 02 w kotle Ariston dwufunkcyjnym - przyczyny i rozwiązania Understanding BK AddClockEvent Command in Electronics