Spawanie odredzam proponuje oddac blok i glowice do planowania do jakiejs dobrej firmy i koniecznie zaluz grubsza uszczelke pod glowice, pozdro.[/img]
Nadaje się do planowania, więc się zastanów. Ale z mojego doświadczenia kilka trupów się złożyło na taki blok i jeżdzą.
Wątpię, że to uszczelka. Stawiam na górny oring tuleji. Pytanie tylko czy nie ma wżerów w bloku. Przeważnie oringi i uszczelki załatwiają sprawę. Robię to ostatnio często. W Scanii 4 taka robota wypada przeważnie ok 1,7-2 mln km a im młodsze auto tym szybciej. W R-kach 12L taka robota zdarza się już w granicach 700 tys km. Takie są moje obserwacje....
Witam. Padła mi uszczelka we fiacie i płyn przedostawał się do komory spalania. Wymieniłem uszczelkę i problem się zmniejszył ale nadal występował. Mam wżery w silniku i nie chce planować bloku z racji tego, że chce auto potrzymać jeszcze z rok a później wy złomować. Głowica była planowana, uszczelki nowe, śruby nowe ale kruczek jest w bloku. I tu pytanie...
1. Głowice planuje się gdy jest krzywa lub ma nierówności. To się mierzy i po pomiarach decyduje czy planowanie jest koniecznie czy nie. 2. Zawory jak wystają to dobry zakład jest wstanie podciąć gniazda i zawory tak by mieścić się w specyfikacji. Zarówno wystające zawory są szkodliwe (ryzyko kolizji) tak samo utopione zawory są niekorzystne bo zwiększą...
Niestety najgrubsza uszczelka da +0,05, a to raczej będzie zbyt mało. Co z podcięciami na zawory w tłoku, czy je również należałoby powiększyć, czy zdjęcie 0,2 z denka tłoka jest pomijalne dla reszty ?
Po zdjęciu głowicy sprawdź dokładnie wystawanie tulei cylindrowych z bloku. Tam uszczelnienie komory spalania nie jest realizowane poprzez uszczelke tylko bezpośredni styk głowicy i tulei cylindrowej. Dlatego należy na to uważać. Ogólnie jest to wredna konstrukcja i trochę udziwniona. Śruby do głowicy oczywiście nowe i nalezy bardzo dokładnie przestrzegać...
Blok prosty i bez wżerów? Sprawdzałeś przed założeniem głowicy?
Cały płyn to sporo ale w ATD są tylko trzy opcje: 1. Uszczelka pod głowicą 2.Pęknięta głowica 3. Pęknięty blok (ewentualnie wżery w bloku tam gdzie przychodzi głowica ,wtedy trzeba dać blok do planowania). Wszystko widać i dobry mechanik zeryfikuje czy uszczelka puszczała. Głowicę sprawdzą w warsztacie przy planowaniu (ważne żeby badać na gorąco). Blok...
Witam, czy ktoś miał problem z wżerami w gnieździe cylindra, bloku MAN D20 tam gdzie spoczywa kołnierz tulei cylindrowej? Do starszych silników D28 były tuleje z kołnierzem nadwymiarowym i można było takie gniazdo przefrezować. Jak to wygląda w D20? https://obrazki.elektroda.pl/1625004800_...
Tester na obecność spalin jest zawodny. U mnie w tdi nie wykazał spalin mimo uszkodzonej uszczelki (były też duże wżery korozyjne na bloku). Na szybko, aby węży nie uszkodzić w swoim tdi 1z zluzowałem korek zbiorniczka.
a czy kiedys widziałeś saochód z prerdzewiałym blokiem? wżery w głowicy alu to widziałem tylko tam było borygo
Pokaż zdjęcie tej uszczelki szczególnie miejsca wypalania. Dwa blok też musi mieć płaszczyznę w specyfikacji takiej jak głowica. Wielu poległo na tym że blok miał wżery lub wytarcia,pęknięcia i w tych miejscach padała uszczelka.
Uszczelniacze tulei są prawdopodobnie winne twojej usterce. Tam puszcza wode do oleju. Czeka cię zwalenie głowic, misy olejowej odkręcenie korbowodów wyjęcie tłoków potem tulei i weryfikacja co tam piszczy. Albo uszczelniacze tulei albo wżery w bloku. Roboty w pytę. Można zdjąć misę na początek nalać wody i patrzeć od spodu z której tulei woda się leje...
No to raczej blok jest krzywy i mimo prostej głowicy dalej jest problem. Niestety o tym zapomina wielu mechaników że mierzy się także płaszczyznę na bloku (szczególnie punktowe wżery), a nie samej głowicy. W bloku mimo że jest żeliwny też potrafi wygryźć dołki i trzeba planować też blok. Przy obecnych cenach słupków AWX nie opłaca się tego ruszać. Tylko...
A blok był mierzony czy jest płaszczyzna? Prosta głowica na krzywy blok też się nie uszczelni. Bada się obie powierzchnie choć ryzyko zwichrowania bloku jest małe ale wżery czy pęknięcia już jak najbardziej.
Czy ktoś z Państwa wie jak i gdzie kupić dobry, używany silnik do Golfa II z 90 roku. Stary padł i nic się nie da z nim zrobić-ma wżery na bloku i głowicy-nie do zeszlifowania. Proszę o poradę-czy inne silniki też mogą pasować? Powiedzmy od VW Polo? A może sam blok i głowicę-poradźcie-z góry dziękuję-Pozdrawiam serdecznie
Możliwe, że odlew jest robiony z dwóch rodzajów stopu. Wżery mogą wskazywać na działanie morskiej wody.
Z blokiem to może nie przesadzajmy, jak nie ma wżerów to raczej jest dobrze. Krawędziowego liniału to większość nie ma. Sprawdzić łatwo, prymitywnie dobrą poziomnicą i szczelinomierzem albo tarczą szlifierską. Padła bo padła mówisz? Nic nie widziałeś na uszczelce? Na głowicy? No dobra, dawaj do planowania i napisz co wyszło. Póki co, bez sensu ciągnąć...
Witam. Szukam pomocy. Rozmarzł mi blok. Są prawdopodobnie dwa pęknięcia na zewnątrz i wewnątrz bloku. Gdy odpaliłem na chwilę ciągnik i dolewałem wody woda wylała się bagnetem od oleju. Chcę kupić używany blok. Na co zwracać uwagę podczas kupowania bloku? Na pewno na pęknięcia, wżery, gwinty. I czy jeśli blok będzie osiowany nie trzeba będzie założyć...
były nowe oringiale nic to nie dało wżery są naprawde duże
Nie przesadzajmy panowie. Takie wżery to jeszcze nie tragedia. Chłopak chce poradę. Kup klej dwuskładnikowy do metalu, mażnij po gniazdach w bloku gdzie przylega uszczelka i montuj tuleję zanim klej zaschnie. Na zwykły czerwony silikon ludzie uszczelniają i traktory działają. W tych układach chłodzenia nie ma ciśnienia. Pewnie, że profesjonalnie było...
Być może wżer masz na bloku.... Hmm dla pewnosci wymień szpilki, może są przeciągnięte.
Płaszczyznę bloku sprawdził, może tam jest nierówność/wżery.
Witam Co jakiś czas mam problem z nieszczelnymi blokami podgrzewającymi wodę w ekspresach ciśnieniowych. Szukam jakiegoś silikonu spożywczego, który nadawał by się do "wspomagania" uszczelki szczególnie gdy w bloku sa wżery i sama uszczelka nie wystarcza. Wiem ze coś takiego jest bo już się z tym spotkałem ale nie znam nazwy. Będę wdzięczny za pomoc...
U mnie miedzy dwoma głowicami a blokiem sączy się woda, znajomy mechanik sugeruje ze siadły tuleje z tym że ta woda leci już ze 2 lata i nic po za tym sie nie dzieje, a wcześniej nie zauważyłem tego dymka.Na razie doszliśmy do wniosku że puki jeździ to niech jezdzi nic nie ruszamy Tak, tak jeszcze pojeździj trochę i już blok bedzie załatwiony na cacy-...
Bzdury opowiadasz. Górne uszczelki są miedziane i służą do uszczelnienia tuleja - blok. Bzdura. Podnoszą tuleje. Uszczelka głowicy wystarczająco uszczelnia. Jak są ubytki robi się na żywice epoksydowe. Epoxydy miękną przy 90 stopniach, do tego nie lubią się z olejami. Tulejowanie jest pewne. Przy bardzo dużych wżerach. Przy niewielkich pasta Dirko.
Nawet jeśli głowica okaże się nieszczelna, to warto przy tej okazji wymienić oringi. To częsta przypadłość w tych silnikach. Więcej roboty, niewielki dodatkowy koszt. Jak napisał poprzednik, trzeba przyjrzeć się powierzchni uszczelniania górnego oringu, bo bloki w tym miejscu miewają wżery (kawitacja) i wymiana oringa nie zawsze wystarczy. To się wtedy...
Kupić płyn do testu obecności CO2. Ale raczej wyjdzie obecność spalin. To tylko formalnie dla testu odłączenie chłodnicy EGR i jak to nie pomoże to czapka w górę. Niestety wymiana UPG nie jest taka prosta. Raz wymaga dokładności (płaszczyznę bloku też trzeba sprawdzić) dwa dobrze swoją robotę musi zrobić dwóch fachowców. Jeden który zakłada i drugi...
Raczej nie zdarzało się, żeby na dole się rozszczelniło, chyba że był zagotowany bez wody i spaliło gumki. Ja bym dokładnie blok obejrzał, czy nie jest w środku pęknięty po przemrożeniu. Najczęściej tam woda wyżerała blok robiąc okrutne wżery na siedliskach uszczelniaczy. Wtedy już nic nie pomoże i siedliska trzeba regenerować. A jaka jest tolerancja...
Albo skrzywiona głowica była, sprawdzali liniałem płaskość głowicy? Może założyli jakąś inną kto wie jaką i nie fachowo do tego. Nie dokręcili momentem, użyli starych śrub nie mierząc ich itp. Sprawdź też płaskość powierzchni bloku, czy nie ma wżerów itp.
A ja pytałem o zastosowanie Cortaninu na nalot rdzy (nie wżery) i dodatkowo zabezpieczenie APP R-Stopem. Ewentualnie po zastosowaniu Cortaninu wysmarowanie suchego zbiornika olejem w celu utworzenia warstwy izolującej kondensat, na wyjściu jest blok przygotowania powietrza, który wychwyci małe ilości oleju.
No to głowica w górę. Sprawdzenie jej szczelności ewentualne planowanie. Dodatkowo sprawdzenie płaszczyzny bloku czy nie ma przypadkiem wżeru. Złożenie wszystkiego do kupy. I na sam koniec cieszenie się miła jazda :).
Wżery nie duże może 0,1-0,2 mm na bloku wydaje się, że mniej. Co do gwarancji to jest to często gwarancja rozruchowa ale co mi po niej jak cena silnika dorównuje kosztowi montażu.
"Filtr wymieniany z zachowaniem wszelkich zasad"... Czym go dokręcasz? Może zbyt mocno i zwija Ci uszczelkę? Uszczelka smarowana? A podstawa w bloku nie ma jakiś wżerów lub uszkodzeń? Nie sądzę byś miał zbyt duże ciśnienie oleju na tyle by Ci wypchnęło tą uszczelkę...
z doświadczenia powiem tak przegrzałeś silnik i puściły o-ringi na dole tulei cylindrowych.Proponuję zdjąć głowice (wszystkie) zdjąc miskę olejową i w kanały wodne delikatnie zalać płyn chłodzący a nie wode gdyż płyn ma większą przenikliwość zalej na równo z blokiem zaczekaj kilka godzin i na dole powinny sie pokazać krople nie wykluczam peknietej tulei...
Na takie obciążenia stare z powodzeniem wytrzymają to raz a dwa że będą na pewno lepsze niż nowe made in no name. To nie tdi, takiej śruby nie urwie. Co do zaślepek jak oczyścisz gniazda będziesz widział czy są wżery zwłaszcza że jak piszesz będzie płyn. Ja bym dał może nie silikon ale Dirko np.
Tak głowice zdjąłem.Jest wżer na głowicy i na bloku delikatna ryska no i uszczelka tez poszła. wszystko wiem teraz głowica do zrobienia tylko proszę mi podpowiedzieć jak te rozpylacze wtrysków wykręcić z głowicy żeby ja splanować?. Bo one wystają jakiś cent.
https://obrazki.elektroda.pl/5001614700_... https://obrazki.elektroda.pl/8546044300_... Witam, w mojej astrze z16XEP zniażdżyło tłok oraz złamało zawór ssący i powyginało sąsiedni. Myślę, że korbowód też nie jest prosty. Gładź cylindra ma duże wżery. 1.Czy w tym silniku blok jest tulejowany? Czy ma cylindry wywiercone...
2 razy była planowana przez innego mechanika ale go zmieniłem na tego co teraz robił remont. Dowiem się jeszcze jutro dokładnie po co zmienili tą pokrywe skoro nie pełni żadnej roli prócz ochrony i miejsca dla czujnika. Blok silnika był robiony bo były wżery na nim i dlatego cały czas UPG puszczała , teraz wszystko jest okey prócz tego czujnika którego...
w C-330 nie ma większego problemu z wyciągnięciem tulei cylindrowych (zazwyczaj nie ma problemu bo spotkałem się raz z przypadkiem gdzie tuleja była tak zakamieniona i zapieczona w bloku że popękała i połupała się na kawałki przy wyciąganiu ale to miałem tylko jeden taki przypadek). Zrobić sobie prosty przyrząd : od dołu krążek z grubej blachy z otworem...
Ja jestem tego zdania że głowice się planuje tylko wtedy gdy jest krzywa lub ma widoczne wżery jeżeli nic takiego nie ma miejsca musisz ją ładnie wyczyścić blok tak samo i skręcać do kupy. Odpal go jeszcze bez pokrywy zaworów i zobacz czy olej bedzie sie pojawiał
Głowica jest płaska, jeśli się nie mylę, więc nie ma znaczenia ile ją splanujesz, byle było to w granicach rozsądku. (głowica splanowana i gniazda zaworów też zazwyczaj liźnięte, więc nic się nie zmienia) Uszczelkę zakładasz grubszą o tyle, ile splanujesz blok. Nie planujesz bloku, więc wkładasz 0,7 taka jak była. Najgroźniejsze są wżery wokół cylindra....
Kolego to jak się to powinno robić prawidłowo? :) Po ściągnięciu głowicy okazało się, że zawory są szczelne. Wyczyściłem zawory i poskładałem w całość zalałem benzyną ekstrakcyjną celem sprawdzenia szczelności i jest ok. Ale co mnie zastanawia. Zawory w głowicy na jednym tłoku wystają około 1-1,5mm natomiast na drugim tłoku jeden jest na równo z głowicą...
Witam. Zauwarzyłem ze ubywa mi płyn chłodzący. Idąc od punktu do punktu zlikwidowałem usterki w chłodnicy wymiana na nową, Wymiana czujnika załączenia wentylatora który się nie załączał i płyn gotował się w układzie i wyparowywał( po odkręceniu korka wlewu duże ciśnienie było) teraz już tego nie ma. Wymiana uszczelki pod głowicą na nowa w tym że mechanik...
Głowicy się nie planuje jak nie wymaga tego. Planowanie każdej jednej po zdjęciu to jest mit . Powstał dawniej ,kiedy uszkodzenie starej generacji uszczelki prawie zawsze kończyło się skrzywieniem i wydmuchaniem materiału przy saterunku.Dzisiejsze uszczelki wielowarstwowe niemal w każdym przypadku mają nieszczelną warstwę ślizgową między warstwami blachy,a...
Zdejmij miskę nalej wody i patrzaj od dołu skąd kapie i nie pracuj z wodą w oleju bo motor zatrzesz . Jeśli traktor całe życie był zalany wodą to na bank masz wżery w materiale kadłuba w miejscu gdzie oringi tulei stykają się z dolnym gniazdem tulei , temat wielokrotnie przerabiany po Bożemu to trzeba by motor rozebrać w drobny mak i blok dać do tulejowania...
dokładnie - pompa główna o zmiennym wydatku, 3 pompy w jednej obudowie. Nie wiem tylko jaka może być przyczyna (poza samym uszkodzeniem pompy) takiego rzężenia. Po rozebraniu pomp widać ślady użytkowania ale żadnych głębokich wżerów czy rys nie widać a pompa tłoczkowa wygląda zupełnie jak nowa. w bloku nad pompami musi być jakiś zawór obejściowy filtra...
Dzięki wszystkim za pomoc, wszystko już jasne, niby wygląda niegroźnie, a jednak z drugiej strony V-ki jest to samo, wszystko ciężko się kręci i są delikatne wżery ... jakaś masakra, nadal nie wiem jak to jest możliwe przy postoju w ciepłym garażu tylko przez rok.
Szaman ma rację, chociaż żartem..:) Silnik nie nadaje się do eksploatacji. Uległ zmianie stopień sprężania, skok zaworów i popmowtryskiwaczy. Pompowtryskiwacze już mają inną wartość prawidłowego ustawienia wysokości sprężyn (regulacja) kto podjął taką decyzję naprawy, mógł równie dobrze dodatkowo żle regulować pompowtryskiwacze itd Jeśli rozrząd jest...
Ad 1 przez lata nie było termostatu, w ubiegłym roku wymieniałem węże i obudowę termostatu i założyłem komplet, działało choć nie zauważyłem czy termostat się otwiera ale u mnie po lekku traktor chodził. Tak jak pisałem na wiosnę dostał obciążenie z większym kultywatorem i się zagrzał , myślałem że to przez termostat lub pompę wody , wyjąłem teraz i...
Powiem tak że niektórzy z takim stanem silnika jeżdżą latami gdzie ubytków lub przyrostów w znacznych ilościach nie widzą a silnik pracuje normalnie. Tak objawy wcześniej przedstawione oraz te do sprawdzenia skłaniają się w stronę uszczelki pod głowicą(dla bardziej zaawansowanych mogą to być mikro pęknięcia głowicy lub bloku co należy sprawdzać przy...
Sprawdziłeś stan bloku silnika, jego części gdzie styka się z miską olejową? Nie ma wżerów, zostało to wyczyszczone? Miska olejowa tak samo. Po co dawałeś podkładkę skoro oryginalnie jej nie ma? Dokręcałeś wszystkie śruby takim samym a przynajmniej podobnym momentem? Uszczelka ma taką samą grubość jak oryginalna? Jeżeli ukręciłeś gwint to można to naprawić...
Moim zdaniem ubytki płynu związane są z nieszczelnością połączenia głowica blok silnika. Czyli uszczelka lub głowica. Głowica może posiadać małe nierówności mikro wżery. Ponadto podczas pracy silnika na skutek detonacji w komorze cylindra i występujących w procesie spalania udarów temperaturowo ciśnieniowych głowica ma tendencję do odrywania się od...
Kolego nie zakładaj tylu tematów dotyczących tego samego problemu. Oczyścić radzę jak niema wżerów w tuleja cylindra to będzie chodzić. Głowicę też oczyścić dotrzeć zawory. Przyjrzeć się czy tuleja silnika nie jest pęknięta bowiem dużo tych silników z racji chłodzenia wodą ludzie uszkadzali zapominając spuścić wodę na zimę.
Co do pompy wody to gdyby była wydajność słaba to chyba grzałby się zbytnio, a on trzyma temperaturę. Myślałem o bloku, ale gdy wymieniałem uszczelkę przed tygodniem to posmarowałem go specjalnym uszczelniaczem Loctite żeby ewentualne wżery zlikwidować, niestety nie pomogło. Co do zalewania świec i nie palenia na wszystkie to jest bardzo dziwne bo raz...
Witam.Panowie wymieniałem niedawno brok w silniku gdyż lekko sączył się z niego płyn chłodniczy.Niestety operacja nie wystarczyła na długo i teraz znów widzę że lekko się poci to miejsce.Widocznie były w tym miejscu jakieś niewielkie wżery.Niestety nie mam już siły by to znów rozbierać.Trzeba odkręcić połowę osprzętu by się do tego dostać.Pomyślałem...
Kolektor zdemontowany, uszczelka wprasowała się w żeliwo, niestety są i wżery, za małe by żeliwo napawać. Mam uszczelki erlinga tworzywo-metal i inne z samego tworzywa. Dostęp do wyszlifowania słaby,wystają rurki do recyrkulacji spalin( nie do odkręcenia), trochę szlifierką i pilnikiem, ale nie wiem jak duże mogą być nierówności na kolektorze wydechowym....
to nie kawitacja kolego. Efektem kawitacji są wżery na powierzchni żeliwa przypominające powierzchnię marsa czy piłki do golfa. A tak na nawiasie, to kawitacja powstaje przy styku plynu chłodzącego z wolną powierzchnią tulei. W miejscu gdzie tuleja ma kołnierz jest szczelny styk powierzchni kołnierza w tulei i powierzchni kołnierza w bloku. Zjawisko...
Czyszczenie kulki nic nie dało bo miała wżery, zamówiłem kulkę 421944034451 i sprężynę 996530050657 w north, założyłem i pomogło, za części zapłaciłem 20zł. Dziękuję za pomoc. Do postu załączam pdf-a z obrazkami i numerami części expresu lirika. Witam, mam PicoBaristo 6 miesięcy. Były również piski przy parzeniu od początku. Wystarczyło odkręcić 2...
A ja obstawiam, że zarówno stara jak i nowa UPG były do wymiany. Z przegrzaniem nie chodzi mi o ilość wody jaką wylałeś na głowicę, tylko o to, że miała już tak straszną temperaturę w tym momencie, że i tak się pokrzywiła. Ja też nie spuszczałem płynu po wlaniu tego specyfiku tylko tak jeździłem bo było dobrze. Jak by taki płyn robił z żeliwa smar grafitowy,...
przypadkow jest wiecej niz u pana ktory mial taki przypadek.... to cytat nie moje !!!......Taka podpowiedz dla potomnych mających TGA z silnikiem rodziny D28 i podobnych d2... Jeśli ubywa wam płyn chłodzący i nie widać wycieków oraz kompresji w układzie chłodzącym a wyeliminowaliście nieszczęsny EGR który też często i gęsto cieknie oraz widać wylatującą...
Witam Dzisiaj rozebrałem silnik i zauważyłem, że na głowicy pomiędzy pierwszym cylindrem a kanałem wodnym jest wżer. Dlatego chciałbym zapytać, ile maksymalnie można zebrać z głowicy. Drugie pytanie to którą uszczelkę pod głowicę kupić, żeby była dobra ewentualnie w jakim sklepie, bo na Internecie jest ich wiele, ale nie bardzo wiem którą wybrać. Następna...
Jakość gładzi tego bloku co zakupiłeś pozostawia wiele do życzenia. Być może to jakaś podróbka. Powierzchnia nie powinna mieć taki wad. Oczywiście założysz i będzie działać. Jednak jak możesz, to reklamuj. Pozdrawiam! Oczywiście zdaję sobie z tego sprawę, że stan cylindra nie należy do najmłodszych. Jest to oryginał tylko z bardzo starych zapasów magazynowych....
mikrometrowe mosiężne podkładki regulacyjne,które jednocześnie uszczelniają. One nie są mosiężne tylko miedziane, jak mi się zdaje Nadmienie że jeszcze się nie spotkałem z wżerami w miejscach pod kołnierzami tulei Bo ich tam być nie powinno, przy prawidłowym złożeniu i eksploatacji silnika. Taki sposób złożenia ma bardzo wiele silników z wymiennymi...
Dalej nie rozumiem jak przystosowany do wody uszczelki itp skoro na zimowy okres producent zezwala zalewanie płynem? To tak ciężko zrozumieć jakie intencje mieli w latach gdy ta instrukcja została wydana czyli ponad 70 temu? Wtedy płyn a i później też nie był tak dostępny jak dziś więc temu instrukcja kładzie taki nacisk na szczegóły zalewania silnika...
Łożysko pada od rdzy albo braku smaru. Jak nawet było zatopione to jak ktoś dużo jeździł i nie stało to woda wyparuje z łożysk i nie zdąży zrobić wżerów. Stare samochody muszą jeździć może krótkie trasy ale przynajmniej 2-3 razy w tygodniu. Długie stanie szczególnie pod chmurką to wilgoć a czas plus wilgoć to korozja a za nią ciągnie się pasmo nieszczęść...
No w zasadzie racja... GMP - pomyliłem oczywiście.. czujnik położenia wału. Silnik z Punto czy Seicento 1,1 faktycznie pasuje plug'n'play. Na odwrót też bo mam znajomego któremu się Punto sypnęło i zapakowali tam fabrycznie nowy silnik 1,0 dokładnie taki sam jak mój z Pandy. Ale ECU musiało być z Pandy. To od 1,1 z Punto grało ale silnik wciąż miał...
Rozebrałem silnik i co zobaczyłem - skrzywiony był falownik więc go wyprostowałem w miarę możliwości i jak go mam ustawić bo go rozregulowałem - znalazłem w misce olejowej kawałek metalu identyczny kolor jak na przeciwwadze ale nie znalazłem miejsca w którym odpadł - trybik od ustawiania zapłonu jakby wytarty tak ma być ? - ustawiłem zapłon - po niżej...
Witam Ja obstawiał bym za uszczelką pod głowicę, standard niestety w Fav, koszt wymiany nie wielki jeżeli masz o tym jakieś pojęcie i troche odpowiednich mocnych kluczy. Uszczelka pod głowicę: 20-30zł uszczelka pod kolektory: 20-30zł planowanie 50-100, ja osobiście nigdy nie robię, patrze tylko czy nie ma wrzerów, 5l płynu chłodniczego 30zł Zabawy jak...
Witam. Ponieważ forum "Polo" jest jakby martwe może tu ktoś pomoże. Auto jak w temacie na szybko cała historia, przywiezione rok temu przez handlarza z Niemiec , rocznik 2009 stan ogólny BDB , przebieg 160 tyś km. powiedział że bardzo grzechotał rozrząd i wymienili cały- ok możliwe. Obejrzane , jazda próbna ok , cena ok -kupiony , jeździmy ( głównie...
Jak ci wypływa płyn ze zbiorniczka po przez korek to zakładam ,że to będzie uszczelka pod głowicą ale trzeba sprawdzić korek czy dobrze trzyma. 1 Jak jest mocno uszkodzona uszczelka pod głowicą to zazwyczaj jak silnik jest rozgrzany do temperatury pracy to na wolnych obrotach powinien płyn już wyciekać a gdy odkręcisz korek to płyn zacznie wylatywać...
no, oszczędzasz na ogrzewaniu ;] Co do płynu i wody to sobie zrobiłem testy na mojej starej chłodnicy AL. Płyn (z tzw. rezerwą alkaliczną) owszem, drastycznie spowolnił reakcje, ale ich nie zatrzymał. Poza tym (poprawcie mnie jeśli się mylę) płyn musi mieć mniejszą pojemność cieplną, gdyż różnice w jakości chłodzenia były zdecydowanie na niekorzyść...
I tak i nie. Wiadomo, że jest tanie bo materiały zamiast zapasu 200-300% są na styk lub na 80%. Wiadomo, że żywotność jest mizerna. Tylko pytanie czy nieoszlifowana sztyca czy jakiś tam plastik którego się nigdy nie dotknie albo jest pod osłoną w czymś przeszkadza? Na pewno metal z którego blok został odlany nie jest materiałem najwyższej jakości. Pytanie...
Dla zainteresowanych. Po zastosowaniu tego wynalazku, plamy na sztućcach są takie jak przedtem, nie widzę różnicy. Instrukcja mówi, że to ma wyłapywać luźne kawałki rdzy. Po zastanowieniu nie wiem skąd w zmywarce miały by się wziąć luźne kawałki rdzy. Jest to magnes neodymowy wprasowany w blok aluminium. Produkt VooDoo z cyklu Energy Saver. https://obrazki.elektroda.pl/1737116900_...
Jak dla mnie to nie jest od tego silnika. Środek ciężkości to trochę na wyrost, opadnie Ci tam, gdzie odkręciłeś poduchę. Podkłada bo tak jest szybciej i praktyczniej, nic nie blokuje roboty od góry. Wbrew pozorom tak jest łatwiej i bezpieczniej, pod warunkiem że tam chociaż kawałek dechy pod miskę dano. Jak to chcesz zawiesić?
Problem z firmowym Caddym, rocznik 2006, silnik 1,9 TDI PD, symbol BLS. Przebieg rzekomo coś ok. 300 000 ale kto wie który raz. Jeździł normalnie, ale któregoś dnia stracił moc, zaczął pracować nierówno pod obciązeniem, na nie wszystkie cylindry. Strasznie kopci na niebieskobiało i czuć zapach niespalonego paliwa. W czasie jazdy podczas rozpędzania...
Też wydaje mi się ze mechanicznie trzyma C2.Ale byl rozbierany kilka razy i nikt nie znalazl problemu? Jak zlożyłeś zespół C1C2 to zaciskałeś sprzęgła sprężonym powietrzem i widzialeś że odpusciło?.Traczki zrobiły wżery na zabierakach wewętrznych i koszu? Polożyleś ciężar na sprężynach talerzowych i ugięcie było tyle ile mowi serwisowka?Tuleja kosza...
Niniejszym składam wszystkim forumowiczom życzenia pomyślności w 2008 roku. !!!!!!!!!! Teraz nawiązując do tematu / szkodza że założyciel postu się nie odezwał / należy stwierdzić : - Jest to zapewne lokal mieszkalny w bloku lub kamienicy pierwotnie uzbrojony w instalację al. , zatem W.L.Z. aluminiowy ADY 4 lub 6 mm. Bezpiecznik na WLZ w stronę lokalu...
Witam Mam problemy z Radmorem 5412 : - ciszej grający P kanał co słychać i widać na wskaźniku wysterowania kanałów, - trzaski występujące w Prawym kanale przy przełączaniu "Filtru Wysokie", - nie równe prądy stałe płynące przez głośniki (L = 3mA ; P = 13mA) Jest to wersja Radmora 5412 z płytką B6 C1843 na dwóch tranzystorach BD140 a końcówka mocy na...
Tradycyjnie łapiesz za słówka. No ale nie ważne. No. Na pewno o obecności w kolektorze. A w kolektorze skąd się wzięły? Z cylindra. W którym jest niby taka wielka temperatura że przegrzewa silnika a nie jest wstanie odparować paliwa wlanego przez niesprawny wtryskiwacz tylko magazynuje go w komorze spalania, wyrzuca go do kolektora w płynnej postaci,...
Przepraszam, znowu wczoraj popełniłem błąd. Składałem to już po 19, było ciemno i źle spojrzałem. To nie tuleja uszczelniająca kręci się razem ze sworzniem. Sworzeń kręci się w tulei. Popatrzcie (idzie naprawdę ciężko mimo sporej ilości smaru): https://www.youtube.com/watch?v=98dAOuWl... Jak wyjmę tą gumę uszczelniającą, jest ok. Wtedy kręci się sworzeń...
kolego ja tylko kupiłem tą jedną taka mała w kształcie jajka bo z jednej strony turbiny jest króciec a z drugiej powierzchnia płaska tam gdzie olej wychodzi z turbiny czyli z dołu to właśnie tą....pod kolektory nic nie kupywałem tylko posmarowałem taka pastą co mi kolega pozyczył na wysokie temperatury.Może i wyczyścili z nagaru a wżery zostały lub...
zgadza się: 1. uszczelki głowicy 2. zaślepki głowicy 3. oringi tulei w skrajnych przypadkach 4. pęknięta tuleja 5. wżera w korpusie bloku na uszczelnieniu tulei 6. pęknięta głowica lub blok silnika
witam wszystkich mam problem z autem opowiem wszystko od poczatku padła mi głowica, miałem wżery i musiałem kupić drugą. kupiłem również wszystkie uszczelki, pompe wodną, rozrząd. w pierwszej kolejności złożyli mi auto, ale rozrząd źle ustawili, podobno tłoki nie uderzyły w zawory, następnie nie wiedzieli gdzie podłączyć jeden kabel, okazało się, że...
wałek wżery wżery pralka pralka wżery
schemat matrix piekarnik zabudowy mastercook hasło biosie laptop toshiba
edc16c34 schemat pilot samsung parowanie
De’Longhi Magnifica S – zablokowany pojemnik na wodę, problem z wyjęciem zbiornika Einhell TE-SM 2131 – brak lasera, nie świeci wiązka, naprawa przełącznika i modułu