Jakieś, wyraźniejsze zdjęcie uszkodzenia, ale chyba trzeba będzie wymienić wał.
Pytanie czy są tam łożyska kulkowe czy panewki i na której (góra /czy dół ) opiera się wał w stanie spoczynku ? W tym silniku niema łożysk kulkowych. Wał opiera się na misie olejowej i ma kilka milimetrów luzu (góra - dół) Odnośnie grzania , czy na górze jest uszczelniacz/simering? Jest uszczelniacz, ale grzejesz tylko koło, a nie wał.
Witam wszystkich, mam problem, gdzie w Warszawie lub najbliższej okolicy można wyprostować wał kosiarki spalinowej BRIGGS & STRATTON ?
Witam, pękł mi korbowód w silniku Briggs 12,5 jak sprawdzić czy wał korbowy i wałek rozrządu nie uległy skrzywieniu? Rozebrać silnik i sprawdzić elementy.
Witam !!! Posiadam kosiarkę Stiga z silnikiem Brigss, kosiarka ma już 15 lat i od pewnego czasu po rozgrzaniu się silnik wchodzi na wysokie obroty.Wymieniłem już membranę w gaźniku, świecę,sprężynki regulujące obroty oraz sprawdziłem kolektor ssący i szczelność uszczelki gdyż był wymieniany w zeszłym roku. Czy powodem wysokich obrotów po rozgrzaniu...
Wał sprawdzałeś? Jak będzie wytarty to nowy korbowód nic nie da.
Do tego typu operacji służy normalny ściągacz dostępny w sklepie, jeśli dobrze rozumiem i chodzi o kosiarkę do trawy? Niestety wymiana pierścini przy silniku który goni olej odmą lub pali olej w dużych ilościach to najczęściej półśrodek a kosiarka po paru koszeniach wróci do poprzedniego stanu. Wyjątkiem jest pęknięty pierścień lub uszkodzenie mechaniczne.
W kole są specjalne otwory do przymocowania ściągacza, tylko trzeba by je chyba najpierw nagwintować. Ja to robiłem bez ściągacza, jedną reką za kolo drugą młotkiem w wał i zeszło bez problemu.
Oddano do naprawy, diagnoza: krzywy wał, naprawa nieopłacalna.
Klin nie zerwał się bez powodu, pewnie nóż uderzył o coś podczas koszenia i wał może być skrzywiony, sprawdź. Stąd te wibracje silnika.
(at)prezesx Dmuchawy nie zdeformowało, i to ona zablokowała wał ? Oraz, czy ten Briggs nie ma czasami plastikowych kol rozrządu ?
Gwint jest calowy. Można albo rozwiercić i przegwintować na gwint metryczny albo, nakręcić nakrętkę wału na równi z górną jego powierzchnią, włożyć pomiędzy koło zamachowe a silnik duży wkrętak, unieść na nim wał z kołem i uderzyć w śrubę wału młotkiem. Powinno puścić, pomaga podgrzanie koła wokoło otworu na wał.
Ustaw tłok dokładnie w górnym punkcie i dobierz takie położenie wałka rozrządu aby oba zawory były delikatnie uchylone. Chyba jednak zębatka wału się przestawiła, chociaż powinna być zabezpieczona "klinem"
Witam Czy to jest kosiarka na kółkach - wózkowa ? Jeśli masz problem z odpaleniem lub gaśnięciem to może być to skrzywiony wał. -- pozdrawiam
Wał korbowy do prostowania, plus wymiana uszczelniacz to opcja minimum. Maximum to nowy wał korbowy lub silnik.
Na przestrzeni lat był tam montowane silniki różnych producentów; b&s, tecumseh, ggp r200 (sv200) z rozrusznikiem oraz prądnicą. Położenie tłumika było po przeciwnej stronie do briggs&stratton Patrz na długość średnicę,oraz położenie wpustu końcówki wału.
Sprawdź czy wał nie jest zgięty.
Są jakieś sklepy z częściami do tego typu silników? Przeszukałem internet i nie znalazłem w Polsce części pod ten model i typ silnika. Przecież Polska to kraj w centrum Europy, a Ty nie możesz znaleźć zwykłego korbowodu. http://skladczesci.pl/pl/p/Korbowod-Brig... Zamiennik, oryginał jest trzy razy droższy....
Ciągnie olej. Pewnie przez pierścienie. Pluje wlewem oleju?
Wygląda, jakby tłok blokował się w "górnym" położeniu. Możliwe, że jest woda w komorze spalania. Wykręcić świecę i przedmuchać komorę spalania kręcąc wałem. Po tym sprawdzić ręcznie, czy nic nie blokuje tłoka. Należy wykonać 2 pełne obroty wału ręką (nie rozrusznikiem), aby przejsc przez pelny cykl pracy silnika (4 suwy). Powinieneś wyczuć, czy opór...
Wygląda trochę jak stara 450 Briggs&Stratton. Pomierz wał. Długość ,średnica ,wymiary klina.
Z powyższego wynika raczej , że jednak masz nie wyważony nóż. Załóż nowy i powtórz procedurę ustawiania, jeśli charakterystyka pracy ulegnie zmianie to ma to wpływ, jeśli nie to nóż nie wyważony.
Bez podania modelu, trudno jest podać wymiar paska, musisz zmierzyć. Stycznik rozrusznika, możesz założyć jakikolwiek, byle na 12V. Na przykład: http://www.agroparts.pl/elementy-elektry...
Wał na złom się nadaje.
Wał, raczej nie będzie miał stożkowej końcówki. Z rysunku wynika że koła pasowe są na osi, która jest wciskana na wał silnika. Sprawdź dobrze, może w tej rurce jest jakiś wypust, który wchodzi w gniazdo klina na wale silnika. Najczęściej jest on głęboko, tuż przy samej śrubie.
Od tego jest ściągacz odpowiednio duży lub serwisowy, ewentualnie jak jest luz wzdłużny wału ( a nie spotkałem się żeby nie było)dwa dębowe kliny, młotek i "odpowiednie" uderzenie. Ostatniego sposobu początkującym nie polecam.
Widać, ale raz piszesz że czarny innym razem że niebieski. Czarny to problem z gaźnikiem, niebieski to spalanie oleju. Te drgania to może być skrzywiony wał lub niewywarzony nóż.
W tych silnikach są trzy rodzaje korbowodów i balansów. Nowe, tylko w serwisie. Myślę że cena, to około 900 zł za komplet. Z używanymi, to różnie bywa.
U mnie korba przykręcana jest dwoma różnymi śrubami. Czy coś może być kombinowane? Briggs stosuje korbowody montowane na dwie różne śruby. Oznacza to tylko tyle, że krótszą należy dokręcać momentem nie większym niż 18 Nm, a dłuższą 23 Nm. Luz pomiędzy pierścieniem a rowkiem w tłoku to max 0,23 mm. Luzy na zamkach pierścieni: - uszczelniający i zgarniający...
Zdejmij piastę noża, wyjmij uszczelniacz przy pomocy jakiegoś śrubokręta i włóż nowy. Uważaj aby przy wyjmowaniu nie uszkodzić wału.
Wał może (choć to rzadkość skrzywić się pęknąć). Najczęściej przy naprawdę gwałtownym zatrzymaniu np uderzenie noża w kamień czy częściej pniak powoduje zerwanie klina na magnecie i przestawienie go. Sam naprawiałem tak klika kosiarek w jednej gdy tak sytuacja miała miejsce drugi raz koło magnetyczne pękło. Producent specjalnie daje tam klin z aluminium...
1 sposob -Nagwintowac te otwory. 2 sposób - zdjąć zbiornik paliwa i gumowym młotkiem wybijać. 3 sposób- łyżka pod magneto, podniesc kosiarke, nakręcić nakrętke na wał, i młotkiem w nakrętke.
Zwykle problemem jest poluzowanie śruby mocującej, najłatwiejszym rozwiązaniem jest zastosowanie klucza udarowego (pneumatyczny lub elektryczny). Samo koło pąsowe na ogół daje się zdjąć bez oporów, w razie potrzeby ściągacz. Nie uderzać młotkiem itd. aby nie pokrzywie wału silnika.
Nie zdejmuj tylko, wyjmij tłok i posmaruj go olejem, razem z pierścieniami, cylinder też. Pierścienie są bez tej blaszki, zostaw starą. Tak samo panewkę korbowodu i wał, przed skręceniem.
Najczęściej ścina aluminiowy klin na wale ustalający położenie koła zamachowego względem wału. Wtedy opóźnia się zapłon i strzela w wydech. Dzieje się tak przez gwałtowne zatrzymanie silnika np najazd na pniak. Klin aluminiowy wtedy robi za bezpiecznik by nie skrzywić czy urwać wału. Żeby przestawić rozrząd ktoś musiałby go źle złożyć.
Naprawa jest praktycznie nieopłacalna. Silnik już nadaje się na złom. Wprawdzie jest możliwość założenia żeliwnej tulei, koszt około 200 zł, ale silnik oprócz wytartego cylindra ma tez na pewno luzy w panewkach wału i wałka rozrządu.
Musisz, odkręcić nakrętkę lub sprzęgło szarpaka (zależnie od modelu) Koło jest założone na stożkową końcówkę wału. Załóż ściągacz do łożysk, dokręć śrubę, nie za mocno, i uderz w nią energiczne młotkiem. Nie ciąg na siłę, ponieważ koło jest aluminiowe lub żeliwne (zależnie od modelu).
Wykręcasz silnik, wylewasz olej, ściągasz piastę z walu, czyścisz dokładnie wał, odkręcasz i ściągasz misę olejową i wszystko masz na wierzchu. Złożenie, też nie jest trudne, to bardzo prosty w budowie silnik. Zawsze możesz liczyć na pomoc.
Dźwigienka powinna być maksymalnie w stronę wału silnika, ma przymykać przepustnicę w gaźniku.
Wtedy to jest wina świecy lub luzu na łożyskach a nie cewki. Silnik nie ma dużego luzu na panewce wału od strony koła zamachowego?
Ustaw tłok w górnym położeniu, jeżeli oba zawory będą zamknięte, to znaczy ze tłok jest dobrze ustawiony. Jeżeli oba zawory będą lekko uchylone, to musisz obrócić wałem jeszcze jeden obrót.
Najprościej to dotrzeć oba elementy na pastę zaworową tak jak się dociera zawory w głowicy . Czyli zablokować wał aby się nie obracał , posmarować czop pastą do docierania , założyć koło i obracając oscylacyjnie docierać .
Z tym sprzęgiełkiem to prawda, ale wystarczy tylko nasmarować końcówkę wału wchodzącą do sprzęgiełka. Trzeba wlać troszkę oleju do otworu u góry. http://obrazki.elektroda.pl/8197921600_1...
Ale jakiej pomocy oczekujesz? Przecież to ty fizycznie masz dostęp do silnika. Więc sprawdź jak się kręci zimny weź klucza i pokręć za wał korbowy. Jak ciepły zrób to samo. Rozrusznik też można rozebrać wziąć miernik i pomierzyć czy wirnik nie ma zwarcia do masy. W silniku jest regulacja zaworów też się ją robi.
Widzę trylko rysunki. W/g mnie górny to Exhaust - wydech. Przecież to mozna sprawdzić kręcąc wałem.
Kropka.
Luz boczny sprawdza się na całkowicie skręconym silniku. W taki sposób, jak Ty to robisz, zawsze będzie luz na boki, przecież wał jest wtedy tylko w jednej panewce.
Sprawdź klin na wale.
Kolego jesteś w błędzie delikatnym. Po 1. lekkie były TYLKO KOŁA ZAMACHOWE (silniki Briggs z PIONOWYM wałem od kosiarek miały aluminiowe, a z POZIOMYM wałem do np. glebogryzarki miały żeliwne zamachy). Po 2. nie wał był cięższy/lżejszy. Wiem, bo wraz z moim wujkiem mamy ponad 20 silników B&S i trochę się przy tym robi ;). W tym silniku nie ma tego problemu,...
Na 99% będzie ściety klin na kole magnesowym, a co za tym idzie jest przestawiony zapłon. Przy okazji trzeba sprawdzic czy nie skrzywił sie wał i nóż, sprawdzic stan piasty noża.
Powinny być punkty na kołach zębatych od wałka rozrządu i wału ustawiasz na przeciwko siebie i tyle.
Witam nadal walczę z silnikiem z traktorka briggs&stratton 15,5hp Pytanie czy impulsator (magnes na kole zamachowym ) powinien w chwili zapłonu znajdować się w GMP ( górnym martwym punkcie tłoka ), w moim przypadku impulsator w momencie ustawienia na równi z cewka nie jest w GMP jest około pół do jednej długości przed GMP, wychodzi ze zapłon jest przed...
Przyczyną z tego co wiem był skrzywiony wał, który tak pracował i pracował aż uszkodziło miskę i sam wał. Będziemy próbowali samodzielnie na małej rewolwerówce coś wyskrobać z brązu, jak się nie uda to będę szukał używanego wału i miski. Stąd przyda się wiedzieć co to za silnik.
Silnik Briggs & Stratton 500 Series 158 cc jest popularnym silnikiem . Szukaj serwisu silników Brigssa w poblizu twojego miejsca zamieszkania. Zobacz też tu http://briggsandstratton.com.pl/index.ph...
Witam Mam kosiarkę z silnikiem silnik Briggs & Stratton 675 series ready start. W wyniku uderzenia nożem o przeszkodę skrzywieniu uległ wał i został zerwany klin na kole magnesowym, skutkiem jest to, iż kosiarka nie pali. Dokonałem następujących czynności: - wyprostowałem wał - zmieniłem klin, zapłon ustawiony - zerknąłem też na kółka rozrządu - są...
Trzeba go wyjąć. Wał ma centralną śrubę i na klinie na wale są koła napędowe które trzeba zdjąć. Dobrze sobie połapać paski z tych kół do obudowy traktora by nie przewlekać ich potem. Czasem wystarczy jedną rolkę prowadzącą wykręcić by na tyle poluzować paski. Potem masz śruby mocowania silnika do ramy typowo 4-6. Wiązki powinny być na wtyczkach. Po...
Zasadniczo chodzi o to, że klin w Twojej maszynie przenosi siły ścinające a przecież nie powinien. Normalnie to on służy do dokładnego ustalenia pozycji koła zamachowego. Tam powinno być tak, że dokładnie dopasowane stożki: na końcu wału oraz stożek w kole zamachowym, o odpowiednio dobranym zbiegu zaciskają się pod siłą wynikającą z dociągnięcia nakrętką...
To jeżeli założyciel tematu rzeczywiście solidnie ją wyczyścił to sprawdzałbym fajkę świecy. Zakładam, że w czasie ostatniego koszenia nóż nie uderzył w twardą przeszkodę? Zdarza się, że mimo iż wał się jeszcze nie zgiął ale dochodzi do naderwania/przesunięcia klina.
Pierwszy, do silników z datą produkcji 1. 07. 1998. Drugi, średnica otworu na wał, mniejsza o 0.5mm (0.020cala) W ogóle, to są cztery numery korbowodów do tego silnika. Oprócz tego z mniejsza średnicą, różnią się datą produkcji silnika. Data jest w ostatnim członie numeru (code) rok, miesiąc, dzień (rr, mm, dd).
Bez noża nie powinieneś nawet odpalać. zostaje od nowa nagwintować? Jak? Wymontować wał. jest zepsuty początek gwintu Pilnikiem zarobić wejście gwintu.
A teraz na pewno ,,rozbita" szczelina na klin w stożku wału, i będzie te kliny zcinało permanentnie. Sprawdź, jak to wygląda, ten stożek, szczelina i gwint.
To co Ty nie widzisz czy hamulec się trze a my mamy wróżyć? Robisz film w jakiś ciemnościach i oczekujesz pomocy. Mi to wygląda na zatarty tłok lub zgięty wał i przez to ciężko się kręci ewentualnie rzeczywiście hamulec trzyma.
Możliwe dwie przyczyny. Skręcony czop wału od strony ,, magneta", co skutkuje strzałem w tłumik. Opóźniony zapłon. Moduł CDI był wymieniany ?
mam pytanie co do silnika tej kosiarki. W trakcie koszenia zatrzymał się gwałtownie nóż bo trafił na leżącą rure w trawie. tak od tej chwili nie może już silnik zapalić czasami próbuje ale odbija tak wygląda jakby zapłon sie przestawił. Czyżby ścięło klin można to jakoś sprawdzić bez zdejmowania koła zamachowego ?? W środku wał niby wygląda na OK.
Briggs ma w sprzedaży korbowody z otworem mniejszym o 0,020 cala (0.50 mm) przeznaczone na wał po szlifie.
Witam już nie mam sił z tym silnikiem wyjątkowo briggs 17,5 km wali ogniem z tłumika nagrzewa do czerwoności w kilkanascie sekund, czytałem, googlowałem i nic: wymieniona świeca wymienione magneto stare było pęknięte i zerwany klin wymienione paliwo gaznik dobry regulowane zawory dodam ze silnik odpala i pracuje wręcz pięknie ale wali ogniem ;(((((
Dzięki za podpowiedź, rzeczywiście szarpak za luźno bierze jakby teraz nie było kompresji. Co do noża to pekł po uderzeniu i wyrzuciłem go, teraz jest tylko wał goły. Spróbuję zmierzyć kompresję i wymienić świecę. A jaka wartość na manometrze powinna być prawidłowa?
To jest odprężnik odśrodkowy panie kolego. Uchyla zawór dla łatwiejszego rozruchu.
Witam W silniku Briggs& Stratton 12 hp rozrusznik nie daje rady obrócić wału. Po wykręceniu świecy kręci aż miło. Wyczytałem, że może być to wina uszkodzonego dekompresatora, lecz nigdzie nie mogę znaleźć, gdzie to urządzenie się znajduje i jak wygląda. Może ktoś mi pomoże Pozdrawiam ps. Na 100% nie jest to wina rozrusznika, ani akumulatora. To już...
Daj foto jak wygląda stożek wału i stożek wewnętrzny. Czy wpust (klin) nie jest aby zbyt wysoki? Koło nie powinno opierać się na czole wpustu (po promieniu).
To jakiś briggs 16hp. Nie mam możliwości sprawdzić czy ma hamulec bo traktorek na działce został.
Na wałku rozrządu jest dekompresator, który przy powolnym obracaniu wału uchyla zawór, zmniejszając w ten sposób kompresję. U Ciebie zostało pewnie wspomnienie po nim. Wykręć świece, zobaczysz jak pięknie obraca rozrusznik.
Problem polega na tym że jeżeli chodzi o korbowód o numerze 692419 to dostępny jest tylko oryginał (500zł). W tym wypadku naprawa jest mało opłacalna i pod uwagę należy brać wymianę całego silnika w traktorku (koszty). Jeśli chodzi o korbowód 494504s dostępne są zamienniki (70zł) i z tego co patrzę na alledrogo to średnice czopu wału i sworznia tłoka...
Poddałem się. Oddałem kosiarkę do serwisu. Okazało się że uszkodzony jest układ zapłonowy (podejrzewam uszkodzone kliny) krzywy wał i krzywy nóż. Poprzedni właściciel musiał w coś mocno przywalić. Koszty naprawy 300zł. Zastanawiam się obecnie nad sensem naprawy, ewentualnie kupnem drugiego silnika.
Dziękuje wszystkim za cenne uwagi, naprawiłem kosiarkę. Wał był skrzywiony no i przy okazji pękło koło zamachowe, było aluminiowe. Do osób z podobnym problemem, nie prostujcie wału bez rozbierania silnika, nie daje 100% efektu, moja naprawa wyniosła 270zł. Pozdrawiam
http://obrazki.elektroda.pl/8590444100_1... Sprężyna ma być zapięta do dźwigni regulatora.
witam wszystkich mam do was pytanie otóż w mojej kosiarce jest jest luz na wale mianowicie jak złapię za nóż to wał chodzi góra dół o jakieś 3-4 mm moje pytanie brzmi to jest normalne czy czeka mnie remont silnika i wymiana łożysk?
W którym miejscu znajduje się ten adapter? Przy kole magnesowym czy gdzieś przy misce olejowej? A wał wydaje się być w całości, nie wygląda żeby było cokolwiek urwane. W którym miejscu powinien być ten element? Dziękuję
A może przetarty przewód od modułu, musisz zdjąć pokrywe i sprawdzić, jak jest tam gaznik membranowy to membrama mogła się znikształcic, poluzowany łącznik gaznika ( kolektor dolotowy) Wał jest prosty?? Klin tak jak pisal kolega Rycho T, zblokowana przepustnica gaznika itd
Uszczelniacz kupiłem taki nr. części oryginalnej; 27897, 2961.0018, 29610018, TC27897, TC2961.0018, TC29610018 Briggs & Stratton 29131 TECNAMOTOR 29610018 WYMIARY; ŚREDNICA WEWNĘTRZNA 25,4 MM ŚREDNICA ZEWNĄTRZNA 38,2 MM GRUBOŚĆ 6,3 MM Co do wału to nie wiem czy jest prosty,jest jakiś garażowy sposób żeby go sprawdzić?
Ja osobiście nie patrze na momenty obrotowe podane w książce, bo po ścięciu klina wał i zatoczenie w kole się deformuje, po za piłowaniu pilnikiem są różne nie dociągnięcia i defekty, idealnie tego się nie zrobi, więc staram się dokręcić do lekkiego oporu, tak by miało szanse jeszcze raz ściąć klina. W traktorkach często są kliny stalowe, więc nie powinno...
Jeśli nie będzie luzu, czy może być inny powód, np. popychacze zaworów Tak, jak na zaworze wydechowym będzie zbyt duży luz, to go nie uchyli. Najlepiej zaznacz sobie na wale korbowym pozycję w której oś dekompresatora powinna naciskać na zawór i obserwuj co się dzieje po zdjęciu dekielka z boku silnika (tam, gdzie są sprężyny zaworowe) Po zdjęciu dużego...
Jak już wcześniej podano sprawdź, czy nie został ścięty klin na kole magnesowym. Aby się o tym przekonać musisz odkręcić nakrętkę mocującą koło magnesowe na osi silnika i wówczas będzie widoczny klin. Jeśli będzie on przesunięty względem rowka na osi, to musisz zdjąć koło magnesowe i założyć nowy klin, zwykle aluminiowy. Sprawdź przy okazji, czy nie...
Po pierwsze musisz się bezwzględnie pozbyć tego aluminium z wału i to dokładnie. Nie szlifuj papierem tylko zanurz w roztworze sody kaustycznej, czyli popularnego "kreta do rur" aluminium się rozpuści, inaczej nowy korbowód szlag trafi bardzo szybko. Jak to zrobisz to pomyślimy dalej. Tu masz z wymiarami nominalnymi: http://ikaktus.pl/pl/p/KORBOWOD-BRIGGS-4...
Witam mam problem ponieważ przerobiłem silnik briggs&stratton 3.5hp żeby pracował w pozycji poziomej (wał) i silnik działa już długo. Ale nie o tym, zamontowałem go w ramie rowerowej i teraz mam pytanie jak przenieść napęd? Konkretnie chodzi o to że zrobiłem taką rolkę z metalu i nasadziłem na nią kawałek dętki rowerowej niestety dętka się rozrywała...
Dla wyjaśnienia różnicy pomiędzy "łożyskiem ślizgowym" w silnikach do kosiarek a w łożyskach z panewkami. Na załączonych rysunkach widać, że ani nawale ani w pokrywie nie zastosowano panewek tylko zabezpieczenie przed wyciekiem oleju jest simering. Olej, który znajduje się w komorze silnika smaruje wał korbowy. Dlatego należy stosować olej zalecany...
Witam, zauważyłem że w mojej kosiarce jest krzywy wał, miałem akurat drugi taki silnik na części więc postanowiłem go przełożyć. Najpierw rozebrałem stary silnik i wyjąłem z niego wał, potem rozebrałem drugi silnik i też wyjąłem wał, zamontowałem nowy wał, przykręciłem korbowód wraz z tłokiem i teraz mam problem bo nie wiem jak odpowiednio złożyć ze...
Z tego co piszą na aukcji to tak ale sprawdź te dwa wymiary jak to się zgodzi to otwory zawsze można dowiercić nowe nawet jak był by inny rozstaw. Średnica wału - 25,4 mm Długość wału - 80 mm Silnik LC1P92F z powodzeniem można stosować zamiast silników Briggs & Stratton, Tecumseh, Kohler, Honda o mocach 10-17 KM porównałem kilka marek silników co do...
Na moje oko jest to odgłos przeciwwagi wału korbowego. Miałem tak samo ale po mocnym rozgrzaniu silnika i tylko na wolnych obrotach. Dałem wał z przeciwwagą do regeneracji. Ucichło, na jak długo nie wiem, bo sprzedałem traktorek.
Wypali się co ma wypalić i będzie dobrze. Nie rozbieraj gaźnka chyba, że potrafisz złożyć. Zmień filtr i będzie hulać. ps. tam nie ma pompy oleju tylko smarowanie rozbryzgowe. Taka mała plastikowa zębatka się kręci mając napęd z wału korbowego, a z tej zęhatki wystają trzy czy cztery bolce i taka koronka kręcąc się rozbryzguje olej z dna skrzynki korbowej.
Dzisiaj udało mi się rozebrać silnik. Okazało się że popękane są pierścienie. Jak na razie mam zamiar włożyć nowe i zobaczyć jak będzie chodził. Problem w tym że nie mogę znaleść zamienników do tego silnika (Model 217707 ) Wysłałem zapytanie do kilku składów z częściami, czekam na odpowiedź. Jednen z dystrybutorów proponuje tylko orginały za 300 zł....
Siemka, mam silnik od traktorka kosiarki Briggs & Stratton 12,5 HP, wyjście wału z dołu. Chciałem zrobić sobie gokarta, tylko nie wiem, jakie sprzęgło kupić i skrzynię biegów. Chciałem, aby było coś podobnego jak w samochodzie, że da radę strzelić z sprzęgła i się poślizgać fajnie. Może macie jakieś pomysły? Pozdrawiam.
Już doszedłem, którędy paliwo się przemieszcza. Zatkałem tę krótką rurkę drucikiem, żeby mniej paliwa ciągnął, ale dalej chyba kopci na czarno (skończyła się benzyna i dokładnie nie obadałem). CHyba, że zaleję denaturatem - wtedy nie kopci. To pudełeczko to ponoć separator oleju. To nie tylko pokrywka - ma jakieś gumowe wkładki. Prawdopodobnie po to,...
Witam, do lawety kosiarki Husqvarna MasterGarden zakupiłem zamienny silnik którego wał jest za długi o ok 30mm. Był Briggs 5,5KM, ma być GGP SV200 6,5KM. Co się da zrobić? 1. Czytałem o "pierścieniu podwyższającym silnik" ale nie znalazłem takiego wynalazku w sklepach internetowych. 2. Dopuszczam obcięcie wału szlifierką :cry: Ale wtedy skróceniu ulega...
Briggs ma fabrykę też w Chinach. Zmierz średnicę wału, prawdopodobnie wynosi ona 22,2mm (7/8 cala). Tak samo ważna jest długość wału, musi być identyczna aby nie trzeba wymieniać piasty noża. Są też z walem o średnicy 25mm, trudno do nich dokupić piastę noża. Można pokusić się i wstawić do cylindra żeliwną tuleje, ale jest z tym trochę zachodu. Trzeba...
Klin wymieniłem i faktycznie było przesunięcie Koła względem wału. Teraz wycięcia pasują ze sobą. Zastanawiam się jak usunąć starą uszczelkę pod głowicą bo jak ściągałem głowicę to uszczelka się rozpołowiła. Nie chcę uszkodzić gładzi bloku ani głowicy.
Witam kolegów. Ponieważ mój stary silnik Briggs Stratton 450 serier 3,KM miał krzywy wał i naprawa była nieopłacalna kupiłem sobie nowy silnik taki sam. Różnica jest w regulatorze stary miał 3 sprężyny a nowy jedną sprężynę i ręczną regulację obrotów. Zamontowałem do kosiarki zalałem nowy olej świeżą benzynę i za 4, 5 razem odpaliłem. Zauważyłem że...
wykonanie super pomysł też, ale zrobiłbym to tak aby z przodu było 1 koło i ono by było skrętne widziałem juz takie zwyczajne kosiarki i przyznam bardzo skretne;] po za tym napęd bym wyprowadził od kosiarki znaczy od wału kosiarki bo tak to i wolno jedzie i obciąża kosiarke;/ silnik tez nie jest zbyt markowy góra na 2-3 sezony najlepsze są firmy "Briggs...
Jak był podparty zawór to mogło wypalić zawór i gniazdo. Pierwsze pomiar kompresji. Miernik kosztuje 50 pln. Dwa jak pomiar wyjdzie słabo można zablokować wał w GMP tego cylindra miedzy suwem sprężania a pracy podać ciśnienie powietrza z kompresora i nasłuchiwać skąd wylatuje czy odmą. Czy przez dolot czy wydech. Ale moim zdaniem masz do poprawy gniazdo...
Mój agregat już ładnie pracuje po remoncie i tak jak piszesz są dwa rodzaje a w moim przypadku jest krótka szpilka wkręcana w osie silnika i generatora. Problem rozwiązałem sam ale było to naprawdę mocno złapane klucz do rur i był problem z rozkręceniem bałem się o wał żeby nie ukręcić ale wszystko dobrze się skończyło.
briggs dławi prądnica briggs briggs gaśnie
pralka czarna grzałka schemat wycieraczki szyby tylnej źródło prądowe mosfet
peugeot kasowanie błędu zamiennik 1234yf
ProAudio A-3 instrukcja obsługi PDF, specyfikacja, tryby pracy, ochrona, pobieranie SPD TT/IT w sieci TN-C – dobór ograniczników przepięć DC/AC przy panelach PV, Phoenix Contact, OBO