I nie da się wyciągnąć tego klina tak siedzi stwierdziliśmy że po środku wywircimy dziurę żeby mi na pół złamac i co dalej nic Żeby to wiercenie nie skończyło się wymianą wału.
Dwa łożyska od strony koła magnesowego, oddzielone podkładką na wale korbowym, ponieważ kanał olejowy dostarcza mieszankę pomiędzy tymi dwoma łożyskami. Jedyny sposób na dobranie podkładki to pomiary... Ja to widzę tak. Wał z zamontowanym łożyskami po jednym z każdej strony i pomierzona szerokość. W lewym karterze łożysko zamontowane do końca. Następnie...
Popatrzę może mam używkę w dobrym stanie.
Skoro będziesz wymieniał wał to teraz żadne znaki Ci nie są potrzebne, dopiero przy składaniu a wtedy już wszystko zgodnie ze sztuką (uważaj są dwa rodzaje wałów).
To zwykła ceweczka.
No tak, lecz nie miałem tego wału nigdy i nie wiem czy sięzepsuje czy może pojeżdżę trochę... a wał z gmoto?
To warto kupić ten wał czy nie??
Zapomnij - jest fizycznie inny i nic nie bedzie pasowao. Prędzej podpasował by od simsona gdyz tam jest prawie identyczna budowa ale wymiary też są pewnie inne wiec zapomnij. Na usprawiedliwienie fakt ze w jawce masz malutki aczkolwiek dość szeroki magnes wirujacy wewnątrz cewek a w romecie magnesy wiruja nazewnatrz cewek przez co konstrukcja jest węższa....
Witam w/g mądrej książki "Jeżdżę motorowerem" czas docierania to 500 km,wymienić olej w skrzynce biegów oraz dokręcić wszystkie śruby i nakrętki,podczas docierania stosuj mieszankę 20:1,nie przekraczaj 12km/h na pierwszym biegu,a na drugim 30km/h ot cała filozofia --- pozdrawiam Mckwacz
Witam Będę usiłował naprawić "motocykl" marki Romet. Teraz co się dzieje: Po ok 30 min jazdy ginie iskra. Właściciel wymienił już cewkę zapłonową, ja ostatnio wymieniłem moduł gdyż został zjedzony przez kwas z akumulatora. I teraz moje pytanie czego się doszukiwać? Moje podejrzenia padają na iskrownik a dokładniej na czujnik położenia wału.
A na czymże ten remont ma dokładnie polegać? Jeśli chodzi o regenerację wału, to nie zrobisz tego sam. Musiałbyś wał oddać do wyspecjalizowanego zakładu. Do tego raczej regeneracja będzie droższa niż kupno nowego wału. Z racji iż Romet to "chińczyk", to nie łudź się że fabryczne części były jakiejś wybitnej jakości. Ostatecznie, możesz kupić cały nowy...
ale czy można kupić wał od konkretnego typu?
Warto sprawdzić punkt zapłonu. Mógł wał przesunąć się.
Ale zrobiłeś odkrycie! Przecież wystarczyło spojrzeć na schemat Simsona. Czy koło magnesowe Simsona pasuje na wał Rometa?
Aktualizacja. Głowica zakupiona, poszukuje tylko wału korobowego. Najlepiej ZMD w dobrym stanie. Silnik 023 2 biegi.
Witam poszukuję dokładnego i wyraźnego scanu wału Romet. Silnik 023 lub 025 chodzi dokładnie o pasowanie lozysk . Skan z jakiejś książki dawnej w którym będą wszystkie wymiary.
Witam Panowie jestem przy regeneracji wału od motorynki silnik 2 biegowy. I teraz do rzeczy kupiłem korbowód wiadomo made in china. Żeby było lepiej kupiłem łożyska stopy korbowodu SKF. I teraz mam problem razem z korbowodem przyszła tuleja stopy(nie mylić ze sworzniem tłokowym ) niestety stara tuleja ma 18 mm a nowa 16 mm czyli lipa. Przejrzałem aukcje...
Tylko jeszcze trzeba zadać sobie pytanie jak jest taki wał wyważony jak oryginalny byłtak to czemu ten ma tak inny materiał czy co
Nieprawda kolego, wał nie będzie pasował bo ma w innym miejscu rowek pod wpust czółenkowy ze względu na pochylenie cylindra w "kwadraciaku". Ciorek15, jeśli uważasz że silnik nie pracuje przez podkładki na wale to lepiej oddaj go w ręce kogoś kto się na tym zna bo sam go jedynie bardziej popsujesz No i jakim cudem? Składałem silniki z wałami od jajka...
Nie spawaj tego magneta. Magneto fabrycznie powinno być wyważone. Nie sądzę że znajdziesz specjalistę które to ci pospawa i wyważy. Spawane magneto = szybkie zużycie łożysk na wale.
Jest to silnik jednocylindrowy z zapłonem CDI czyli moduł cewka wysokeigo napiecia i impulsator(czujnik położenia wału).
mam problem robiłem remont swego rometa wymienilem cylinder tlok lożyska itp . oprocz wału ! wał wziołem od kolegi leżał u niego pare lat ale nie wiedzial czy jest sprawny ! po złożeniu romet nie chce odpalić iskrownik gażnik świeca wszystko nowe a i tak nie chce odpalić coś tam łapie ale nie zapali czy może być to wina wału może być przestawiony na...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... post 6 Masz opisany sposób ustawienia zapłonu. Jeżeli będziesz tak postępował, to po ustawieniu koła zaznacz na wale pisakiem kreskę na wprost frezowanego rowka, potem ściągnij koło i wkrętakiem, czy wybijakiem cylindrycznym uderzysz młotkiem na przedłużeniu tej kreski i klin powinien...
nic na razie nie zrobię bo klinek od wału mi się urąbał :_(
Jeżeli po odpaleniu i naciśnięciu sprzęgła gaśnie-wał do wymiany(a w lepszym wypadku sprzęgło lub łożyska na wale).
Witam, mam pytanie przy romecie 2biegi wymieniłem cylinder, tłok, po czym dalej jest słaby, okazało się ze wał był przestawiony tak za musiałem wiercić na zapłonie otwory żeby go przyspieszyć i wszystko było dobrze, romet sobie radził po czym naszło mnie kupić wał i jest teraz dalej słaby, nie jest taki sam silny jak na starym wale chociaż był przestawiony...
A wał z łożyskami wsadź do zamrażarki.
podłącz silnik a dokładnie punkt obrotowy do wału
Witam jak ustawić zapłon od rometa 205 w silniku Romet chart i w tych silnikach wały kręcą się w przeciwną stronę czy to w czymś przeszkadza ?
Sprawdź punkt zapłonu- o ile pamiętam 3 mm przed GMP, wymień simmeringi wału korbowego- powinno być dobrze.
OK, ale jeśli bym dorobił ten stożek, ten co jest na kole, można go roznitować i dotoczyć taki jak jest na wał z Rometa + ta podstawka na stojan, to powinno to wszystko teoretycznie działać. Wiem że muszę zwrócić uwagę na wał, uszczelniacze i dobrze wyregulować gaźnik.
Dziękuje. A jak najlepiej włożyć wał w łożyska w karterach?
dlatego szwankuje gdyż 4suw na 1 cykl (1 impuls)potrzebuje 2 pełnych obrotów wału a natomiast 2- suw w 1 cykl wykonuje w 1 obrót wału
Być może się mylę dawno to było jak robiłem eksperymenty z wałami Romet-Komar ale kola magnesowe były takie same, różne były wały (w różnych miejscach wpusty na klin).
Witaj! Mówisz że masz problem z odpaleniem na kopkę. Opisz dokładniej trochę. Czy kopiesz i silnik "nie kręci" ? Czy kręci ale nie zapala? Jeżeli kopka nie przekazuje momentu obrotowego na wał korbowy, to pewnie jakiś tryb lub półksiężyc. A jeżeli kręci, to powodów może być wiele. Ja bym zaczął od porządnego sprawdzenia i ustawienia zapłonu.
Musisz mieć na wale klina lub coś takiego bo to on ustawia zapłon. Może jak się magneto obróciło na wale ścięło klina i wprasowało go w wał ze nie widać go.
Powiem od początku: miałem motorynkę Pony z silnikiem 025 - jak od Komara, "okrągły", tylko nożne biegi. Kupiłem obudowy do Rometa 023 "kanciaty" i wszystko ładnie przełożyłem, łącznie z wałem. I ta sprawa mi wyskoczyla. Teraz tak. Jeśli Kolega ent3r1996 wał już ma od Rometa to może faktycznie nie będzie musiał nic robić. Szkopuł jest w tym, że Kolega...
to już masz winowajcę jak ściągniesz dekiel to zobaczysz tam ładne rysy. Idź do motoryzacyjnego to ci takie dadzą
Sprawdz tłumik(może jest zapchany),ustawienie zapłonu i czy wał lekko się obraca(bez świecy zapłonowej).
powinien pasować. kiedyś dziadzio miał romka 3 biegowego i było ok tylko zebyś wału korbowego nie zamieniał bo nie bedzie działał
Jak silnik zgaśnie, to świeca jest sucha, czy mokra, bo to byłyby dwie różne usterki. W przypadku, gdy iskra będzie stabilna a silnik gaśnie, to może trzeba sprawdzić filtry paliwa np. w kraniku, lub na wężyku. Twierdzisz, że zapłon ustawiony poprawnie a sprawdzałeś ciśnienie w cylindrze. Czy dysze i kanaliki w gaźniku rzeczywiście rzetelnie udrożniłeś....
uszczelka pomiedzy cylindrem i gażnikiem lub/oraz simmeringi na wale
Cały zapłon z Rometa Charta pasuje do karterów i na wał silnika 023 (nic nie trzeba przerabiać.). Zapłon z charta nie potrzebuje akumulatora, ale kierunki bez niego CI nie będą działać.
Przepraszam, że nie odpisuje ale nie miałem czasu. Po nowym roku odezwę się, ponieważ przy składaniu silnika okazało się, iż gwint na wale jest zerwany i muszę skombinować narzynkę, by ponownie nagwintować
Na łożyskach wału widać ślady korozji, są do wymiany. W ogóle wał jest przyrdzewiały, łożysko korbowodu pewnie też.
Wymień uszczelniacze na wale.
Stan wizualny jest idealny, mechaniczny do poprawek... -_-' Nakrętka już jest. Do wymiany pozostał wał korbowy (mogę mieć wał za 50zł lub regeneracja za 30zł). Oddam za 240zł z uszkodzonym wałem!! Pilnie :)
piszesz,że... "okazało się że wał był krzywy i tłok mocno tarł o cylinder, więc tłok cylinder, wał, łożyska i zimeringi wymieniłem i teraz chodzi luźno"...nasuwa się pytanie czy kupiłeś cylinder i tłok jako komplet czy jako osobne elementy-chodzi mi o to czy tłok i cylinder są mają rozmiar nominalny czy może cylinder jako szlif a tłok nominał ?
Witam. Chciałbym Wam przedstawić patent na bezbateryjny zapłon w MZ 250. Posiadam motor który jest całkowicie przerobiony na teren i dlatego przerobiłem awaryjny zapłon bateryjny. Patent polega na dorobieniu pierścienia dystansowego który mocujemy w miejsce stojana alternatora który ma mieć wymiary 117mm śr zewn, 75 mm wewnętrznej(tak jest w moim przypadku...
Iskra jest? Sprawdź czy nie wyskoczyły simeringi na wale.
Sprawdź uszczelkę pod cylindrem i całe połączenie gaźnika z cylindrem. Niech najpierw ustawi prawidłowo zapłon .Widzę że ta prosta czynność jest już problemem . Jak zacznie sprawdzać uszczelnienia wału i uszczelki to dopiero będzie problem .
Obniż platynki tak, żeby stopka przerywacza sięgała do krzywki na wale. Przerywacz powinien otwierać się na grzbiecie krzywki na 0,3 mm, poza nim zamykać. Właśnie tak, odkręciłem tą śrubkę co trzyma całe platynki i obniżyłem w dół żeby dotykało wału, ale dalej nic.
No zatarło się, ale ściągnąłem. Co zrobić żeby dobrze działało i luźno chodziło?Piłować wał czy kosz?
Albo zalany benzyną, albo olejem. Spuść olej i spróbuj odpalić na sucho to będziesz wiedział czy przecieka olej do skrzyni korbowej. Mogło być tak, że przez uszczelniacze przeciekał olej. Gdyby był zatarty to byś nie obrócił wałem.
Zacznijmy od tego, że łożysk się nie wbija. Łożyska i cały silnik składa się na ciepło wykorzystując zjawisko rozszerzalności cieplnej. Ewentualnie można wał wciskać do karterów specjalnym wciągaczem. Nigdy nie składa się przez walenie młotkiem gdyż zawsze doprowadza to do rozcentrowania wału.
Spróbuj tak: http://obrazki.elektroda.net/87_12742991... Trzeba z "czuciem", żeby łożyskowania wału nie rozwalić.
Dozować olej do mieszanki z paliwem w proporcjach zalecanych przez producenta motoroweru. Wygląda na to że jest go za dużo. Możliwe również, że zaczyna przepuszczać uszczelniacz wału od strony sprzęgła i motorower spala olej przekładniowy.
Sprawdź dokładnie króciec ssący i połączenie miedzy gaźnikiem. I sam gaźnik może być membrana pęknięta. Ssanie masz z elektrozaworem? czy mechaniczne? Też może być iż elektrozawór się zacina. Najważniejsza rzecz dobrze sprawdź cały gaźnik i jego połączenie. W tym przypadku albo coś z gaźnikiem albo uszczelniacze na wale.
Ojj. Przepraszam Cię bardzo. Znam się na silnikach bardzo dobrze, ale takiego przypadku jeszcze nie miałem. Mój wujas też zna się bardzo dobrze i mi powiedział że mógł obciąć się klin, mógł przestawić się wał (przekręcić, miałem taki przypadek w romet komar), lub gdzieś łapie lewe powietrze.
Tak.
Czy silnik gdy się zagrzeje to ciężej chodzi wał? Tu masz wytłumaczone puchnięcie tłoka i jak to sprawdzić. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Głowica 72ccm ma wizualnie większe zawory od głowicy 50ccm ma też większą komorę spalania.Zakładając głowicę 50ccm na cylinder 72ccm podniosłeś ciśnienie sprężania co odbije się trwałością łożysk wału korbowego i korbowodu.Silnik wcale nie będzie mocniejszy będzie się grzał i będzie miał problem z wkręcaniem się na obroty ponieważ dusi się swoimi spalinami.Proponuję...
Cały czas tluklo... Kolego Ściągnij cylinder, zobacz luz na korbie i łożyskach wału póki jeszcze nie za późno. Sprawdź jeszcze wariator i sprzęgło odsrodkowe.
Witam. Wiele razy składałem różne silniki - nigdy nie rozgrzewałem obudowy. Łożyska i simmeringi wchodza na zimno - Przyrząd o którym piszesz też nie jest konieczny - przed montażem posmaruj lekko czopy wału olejem - powinny wejśc pod naciskiem ręki.
Nikt nie chciał mi udzielić odpowiedzi, ale sam to sprawdziłem przy okazji wymiany rolek, i nie pasuje, wał jest na gruby(chociaż jakby rozwiercić wariator...)
Jakaś piła spalinowa, ew. egzotyczny motorower. Romet, Jawa i Simson odpadają. Długi tłok, czyli raczej motorower itp. Obydwa czopy wału to stożki z wpustami?
Chyba najłatwiej impulsy wejściowe dla obrotomierza można uzyskać z cewki zapłonowej (przerywacza). Można sobie też wyobrazić np. magnes umieszczony na części obrotowej (wał, koło) i czujnik - np. hallotron.
Najprawdopdobniej zimeringi na wale korbowym
Mam takie pytanko: Czy ten moduł można zastosować do czterosuwów. To co się znam, to w dwusuwach zapłon jest podczas każdego obrotu wału korbowego, w czterosuwach jest do drugi obrót wału. Jak można rozwiązać przeróbki tego układu do czterosuwów. Dzięki z góry.
Ściągacz i tylko ściągacz (tzw. odklejacz), nie żadne tam walenie młotkiem w wał!!! Nawet lekkie puknięcie młotkiem w wał korbowy skutkuje rozcentrowaniem wału, które jest wykonywane z dokładnością co do 0.02mm. Chociaż po silniku Rometa i zdolności domorosłych mechaników wszystkiego można się spodziewać... Ale ja bym nie chciał aby jakiś mechanik naprawiał...
Witam mam skuter 2t romet 767 Rok 2010 Blokady oryginalnie założone Chciałbym zwiększyć moc Robił ktoś może remont 2t Cylek głowica wal sprzeglo rolki wydech Myślałem nad wydechem stage 6 pro replica lub GIANNELLI EXTRA V2 TITANIUM Ktoś coś jakieś pomysły Może jakiś cały set
4 przyczyny: 1. źle wyregulowany gaźnik 2. źle wyregulowany zapłon 3. za dużo oleju w mieszance lub uszkodzony uszczelniacz wału korbowego 4. niewłaściwa świeca za duża wartość cieplna Wybieraj sprawdzaj !
Tak? Od kiedy to na sucho chodzi? A łożyska wału, to pies trącał? A smarowanie gładzi cylindrowej, to będziesz pędzlem robić?
Jaka rezystancja impulsatora? Niczego nie podłączaj pod 230V, jeszcze ulegniesz porażeniu prądem elektrycznym. Działanie impulsatora trudno zmierzyć (najlepszy byłby oscyloskop), ale jest pewien sposób określający pi razy drzwi czy impulsator działa - ustaw miernik na buzzer, podłącz do wyjścia impulsatora, gdy impulsator generuje sygnał pojawia się...
- do ustawienia zaworów robisz to samo co wyżej (tyle że z zapiętym rozrządem) ale na mijance robisz jeszcze pełny obrót wałem czyli luz na zaworach ustawia sie jak jest mijanka czy po przekreceniu o 360* wału z miejsca mijanki?
Zdejmij cylinder, sprawdź tłok pierścienie, cylinder, dobierz się do uszczelniaczy wału, tu problem może tkwić w silniku, może być zatarty. Też będzie ciężko palić albo wcale.
to jeszcze kondensator zapłonowy można by podmienić a jak simeringi wału? wymieniane były? czy strasznie stare? gaźniki komarowe są bardzo proste i zwykle akurat są najmniej zawodne a najgorszy jest zapłon
Niekoniecznie; oczywiście warto sprawdzić zapłon. Ale i uszczelniacze wału, kranik, korek baku. Określenie "wydaje się" nie przystoi w technice: wydaje się panna za mąż...
Sprawdź sprezenie, czy wystepuje problem z obrotami biegu jałowego? Jesli tak to najpredzej strzeliły uszczelniacze wału, w jakim stanie sa łozyska wału korbowego i łożyska korbowodu? Wydech jest czysty jesli nie dla pewnosci zalej go "kretem" na 2h. To stara i bardzo czułą na wszelakie luzy maszyna. Obroty sa takie jak maja być na biegu jałowym wsztko...
Kolego paliwo dochodzi, ale gdzie - do gaźnika, czy już do cylindra. Jaka jest świeca po próbie uruchamiania silnika, bo jeśli sucha, to wlej nieco paliwa wprost do cylindra i próbuj uruchomić silnik. Jeśli silnik zaskoczy, to chyba wiesz co dalej. W skuterze tym zapewne jest silnik 2T, więc zbadaj ustawienie zapłonu oraz stan uszczelniaczy wału. Może...
Zejdź na ziemię. Od czego chciałbyś ten cylinder tam wlepić? Sam wał korbowy z mechanizmami sprzęgła skrzyni biegów "zeżre" połowę mocy wygenerowanej przez taki mały tłoczek.
Witam. Czasami wiedza z ksiażek się przydaje z obsługi i naprawy Motorowery "ROMET" aut. K. Kociński, J. Przybyła, E. Jaruzel , Romet Chart 50, Romet Ogar 200, Romet Ogar 205, Romet Kadet 50, Romet Komar 50, Romet Motorynka 50. Bardzo przydatna książka przy remoncie oraz przy codziennej eksploatacji motorowerów marki Romet. W podręczniku między innymi...
Pozostaje spawanie punktowe(regeneracja gwintu nieopłacalna).Jeśli nie jest zapieczone można spróbować w 2 osoby- jeden podważa np.łyżkami do opon drugi uderza w czop wału.Tylko można wał pokrzywić.Ja bym spawał magneto do ściągacza i tak jest do wymiany.
Nie przeczę, ale kiedy sobie przypominam moją "sztukę", to mnie tylko krew zalewa. Na miejscu autora wątku, DOKŁADNIE bym się przyjrzał temu Ogarowi, który będzie kupował: czy szprychy nie są luźne, czy kartery silnikowe nie są popękane, czy obydwa są z tego samego "okresu", bębny na kołach (tam skąd wychodzą szprychy), czy tam też aluminium, które...
Sprawdź uszczelniacze na wale, zwłaszcza ten za magnetem. Po latach nieużywania pewnie się rozleciały.
Simeringi na wale korbowym są sprawne?
Witam Was mam pytanie odnośnie obrotomierza od Poloneza. Przeszukując ostatnio You Tube natknąłem się na obrotomierz Jaeger od Poloneza. W odróżnieniu od obrotomierzy Lumel ten obrotomierz pokazuje obroty do 10 tys rpm ( poza skalę) a Lumele tylko kręcą się do 8 tys rpm. W jakich modelach Poloneza był montowany obrotomierz Jaeger? Obrotomierz ten chciałbym...
Pewnie coś przeoczyłeś przy składaniu. Źle uszczelnione karter, uszkodzone uszczelniacze wału przy składaniu, źle uszczelniony kolektor ssący(dolotowy cylinder-gaźnik). Źle założony tłok. i wiele innych przyczyn może być.
Witam jaki cylinder wybrać do skutera zumico ignis 2t. I czy przy tych cylindrach trzeba wymienić wał korbowy https://gmoto.pl/cylinder--glowica-70ccm... https://gmoto.pl/cylinder--glowica-70ccm... https://www.rooader.pl/product/cylinder-... Z góry...
Skąd miałeś dysze i jaka masz gwarancję, że są właściwe??? Poza tym jak masz stary, zużyty gaźnik żadne nawet złote dysze nie pomogą! Co to są za dławiki, o których piszesz? Wydech trzeba rozebrać na części i dokładnie "do gołej blachy" wyczyścić. Szczególnie kolanka. Pewnie ich przelot mocno się zmniejszył. Użyj drutu kolczastego i wyszoruj do czysta....
Witam. Nie wiem co to za silnik żeby czop miał średnicę Φ9x6 mm. Mnie zdarzało się nawęglać i hartować czopy do motorowerów komar, romet itp, ale one były znacznie większe. Piszesz " Chodzi tylko o zachowanie jego osiowości." Każde minimalne odkształcenie wiąże się z utratą osiowości. Dlatego stosuje się naddatek na szlif. Przy tej średnicy myślę,...
Ma 6 kabli bo ma gaszenie dodatkowo, co do sterowania wyprzedzeniem za pomocą mikrokontrolera to taki mikrokontroler można wpiąć przed fabrycznym zapłonem - między czujnikiem na magnecie a modułem zapłonowym. Mikrokontroler - wystarczy AVR np Atmega8. Cała zasada jest taka że mikrokontroler z impulsów dawanych przez czujnik w magnecie oblicza prędkość...
Witam, Mam problem z Rometem Ogar 205, a dokładniej z silnikiem. Po wrzuceniu 1 zacząłem ruszać mocno szarpnął. Po rozłożeniu okazuje się, że skrzynia normalnie się obraca, tak samo wał sprawdziłem jeszcze przed założeniem pokrywy, czy wszystko działa i normalnie działało. Dzisiaj, czyli następnego dnia, jeszcze przed zalaniem oleju sprawdzałem, czy...
Witam. Jeśli zły dział to proszę o przenieśienie Kupiłem ten wał do jawy 50 i założyłem go w prawy karter po kilku dniach naczytałem sie o nim ze jest słabej jakości materiałowej i ze może sie rozpaść to jest dziwne bo kosztował mnie 139 zł niektórzy mówią ze wał z korbowodem duells jest lepszy więc nie wiem czy ten wywalic i kupić ten duells czy zostawić...
Jestem szczęśliwym nabywcą motoroweru Romet Ogar 205 2 biegowy. Więc tak kupilem go i nie był na chodzie. Wymieniłem wał, łożyska na wale, cylinder do szlifu, tłok, pierścienie, automat do biegów i ostatnio gaźnik bo nie przelewał. Wszystko pięknie ładnie ;] gaźnik juz przelewa iskra jest. Ale nie trybi??? Już wielokrotnie przelewałem gaźnik, świeca...
A jeszcze mam pytanie, moze wiecie czy są jakieś specjalne łożyska na wał , wiem ze są 6203 ,ale ponoć są jakieś specjalne ciche łożyska z plastikową koronką .Wiecie moze cos o tym i jesli tak jak sie poprawnie nazywa?
Oczywiście mam taki zamiar, mam już nawet pompe wspomagania :) zaniepokoił mnie ten opór wprawdzie pierwszy raz mam do czynienia ze sprężarką jedyne porównanie jakie miałem to silniki wsk, romet, simson itd gdzie wałem można obracać jednym palcem. Czyli rozumiem że nie jest to nic czego mógłbym sie obawiać?
Niszczenie karterów jest ok, ale iskrownika już jest łee, ciekawa postawa. Tutaj jeśli chodzi o koło magnesowe-zamachowe to raczej nie wejdzie bo masz wał cieńszy niż otwór w magnecie. Poza tym można przewinąć cewki tak byś miał 12V. A tak w ogóle co za iskrownik chcesz wsadzić od czego.
Sorry że tak póżno ale praca ,praca > sprawa rozwiązana po wymianie simeringów po obu stronach wału. Oczywiście musiałem kupić z neta droższe bo na tych ze sklepu które były zbyt sztywne dalej ciągnął lewe powietrze. Teraz maszyna zacząła żyć. Temat do zamkniecia
No niby tak. Chciałbym tak zrobić, ale mam 17 lat i jak u prawie każdego krucho z kasą. Wiem że saluty są proste tanie i po dobrym wyregulowaniu bezawaryjne. Taka jedna uwaga ja mam rometa komara w sklepie motoryzacyjnym po poroszeniu simmeringu na wał pan zażądał 5 zł za sztukę a w sklepie z częściami do maszyn rolniczych taki sam simmering kosztował...
romet polski romet romet polska romet blokady romet
czujnik krancowy sterowanie głowicy dysku astra tylne hamulce
stycznik zaklocenia wzmacniacz proace
Spalanie w silniku Deutz V10: analiza i czynniki Błąd A10 w kotle Beretta Exclusive - przyczyny i rozwiązania