Najprawdopodobniej nie ma tam klina, ale jest kołnierz. Skoro nie możesz podać nr. silnika, to wklej fotkę tego koła robioną od przodu, żeby było całe koło widać. Poza tym, już Ci pisałem, że nie ma czegoś takiego: wałka zaworów To jest wałek rozrządu!!!
Jak tak włożysz aparat to już nie będzie trzeba przekładać bo tak jest poprawnie, ewentualnie możesz przewody poprzekładać jakby się okazało że ktoś wcześniej pozamieniał, kolejność 1342, pierwszy oczywiście od strony rozrządu i na ten przewód ma wskazywać palec gdy wałek rozrządu ustawiony na 0T. Zamiast wyginać się z 19-stką możesz podnieść jedno...
Przyczyną był wytarty wałek rozrządu.
Zatkany na amen wydech na przy tych objawach. Ewentualnie wałek rozrządu przestał się kręcić.
przecież wał napędza koło zamachowe nie wiem o co kaman. Po zerwaniu paska i tak zawory dostały. Można by zmierzyć ciśnienie, ale do tego wymagane jest ustawienie rozrządu
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Gość miał szarpanie i ujemne Bipy, miał zużyty wałek rozrządu, po wymianie przeszło.
W twoim tsi należało by sprawdzić cisnienie paliwa, opilki, wtryski, pompę paliwa, jeżeli nic nie znajdziesz warto sprawdZić wałek rozrządu.
Jak przeprowadzić procedurę synchronizacji walka rozrządu? Sprawdzić rozrząd używając do tego blokad. Plus napięcie paska rozrządu.
Skoro bylo pisane to poprosze o wskazanie bo rzonie wpisywalem w wyszukiwarke i nic na 1,9td T4 nie ma. Co do blokad- to skad wiedziec jak ustawic walek rozrzadu?pompa zablokowana, kolo zamachowe ustawione (o pokrywa sie z zabkiem) a wałeK?
Popychacze na nowe to nie wygladają - w silnikach PD przy naprawie vw od dobrych kilku lat zaleca montaż wzmacnianych popychaczy (zastąpiiły wcześniejszy model który już nie jest dostępny ) np INA 420020910 - dla odróżnienia że są utwardzane mają czarny kolor - twoje są srebrne i o ile od czoła jeszcze mógłbym przyjąć że się tak wytarły to boki i środek?...
stuka ci najprawdopodobniej popychacz hydrauliczny. jak mówi VW "na zimnym silniku może się zdarzyć że popychacze stukają, ale objaw powinien zaniknąć po nagrzaniu silnika, jeżeli objaw nie znika popychacz do wymiany". jeżeli jest tak u ciebie to nie zwlekaj z naprawą, bo uszkodzisz wałek rozrządu.
Tak jest. Wałek obraca się tak samo jak pompa, więc jeśli pompa jest w punkcie to wałek też.
Wałek 8 Nm + 90°
Prawdopodobnie uszkodzone koło zębate rozrządu na wale korbowym, skoro musisz przestawić wałek rozrządu żeby lepiej chodził
Wałek rozrządu na specjalną blokadę, pozostałe koła mają znaki. Silnik AGK.
W sierpniu robiłem dokładnie takie samo auto Z tym samym silnikiem Do wymiany był wałek szklanki i panewki Wałek Ina szklanki Ina panewki glyco Wymiana uszczelek pod pompowtryskiwaczami Ustawienie pompowtryskiwaczy Nowy rozrząd śruby etc Auto od sierpnia zrobiło ok 12tys km i nic mu nie dolega Nie jest to prawda że musi być orginalny wałek a wiem to...
napinacz wg. infotecha 20 Nm,dolne koło pasowe 25Nm śruby imbusowe,wałek rozrządu 45Nm
oczywiśćie że tak wymień i wszystkie popychace nie tylo 2
Skąd kolega ma takie informacje? Częstotliwość zależy tylko od prędkości silnika więc bez sensu ją podawać. Jeżeli czujnik zasilany jest za pomocą 12V to na jego wyjściu na pinie 2 też ma być 12V. Jak jest zasilany 5V to na wyjściu ma być też 5V. Na wyjściu ma być sygnał prostokątny o amplitudzie równej napięciu zasilania czujnika. Podłącz diodę LED...
Ten wałek jest najzwyklejszy. Od AWX jest ten sam wałek co AVF. Na pewno nie jest oryginalny.
Sprawdziliśmy ciśnienia i tak: - pompa paliwa 0,8. Zapobiegawczo wyjęta z baku i wyczyszczona, brudu znikoma ilość, - vacumpompa 3,5 na niskich i 7 przy 4000 rpm Zonk wyszedł z ustawieniem rozrządu, okazało się, że jest przestawiony o jeden ząbek. Po ustawieniu rozrządu sprawdziliśmy sprężanie w silniku i tak: - I 28 - II 30 - III 30 - IV 31 Czyli jak...
ale co mi da pokrywa zaworów?żeby coś zobaczyć trzeba demontować wałek rozrządu,mam rację??
Zdjąłeś pasek rozrządu? I nadal nie da się obrócić ani wałem, ani wałkiem rozrządu?
ale wszyskto zablokowane było jedynie zdemontowałem koło zebate wałka rozrządu bo wymnieniałem popychacze może wałek przestawiłem ???
witam mój problem zaczyna mnie dobijać, vw t4 2.0 benzyna nie odpala, iskra jest, nie wiem czy dostatecznej mocy, cewka i moduł mają niecały miesiąc wcześniej nie było z nimi problemu, czujnik halla na zapłonowym działa sprawdzony, świece po wyjęciu całe mokre od paliwa, masa na samochodzie jest, wszystkie styki wyczyszczone, sprawdzona miernikiem,...
Witam szybkie pytanie Pękł mi wałek rozrządu w vw lt46 2.8tdi kod silnika ATA czyli na zwykłych wtryskach.Czy pasuje do niego zamiennie wałek z takiego samego silnika ale na common rail ?W tamtych jest kod silnika AUH np.A moze ktos z was ma taki wałek?AUH z tego co widze posiada czujnik wałka w obudowie pokrywy zaworów wiec moze tylko na wałku jest...
Wałek rozrządu z popychaczami w porządku?
A co z tym wałkiem rozrządu? Jest ok twoim zdaniem ?
Sprawdź wałek rozrządu. Na który nie pali???
AUD .... Walczyłem https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... To był rok 2017 . To samo auto na to samo bodajże w 2020 . Znowu przekręcony wałek . Teraz żaden znak na kole wałka nie pasuje . Ktoś kto będzie poza mną wymieniać rozrząd popłynie ....
Ja już wiem co się działo u mnie. Od wczoraj rozbieram swoje polo po godzinach pracy, a więc zdjąłem głowicę dzisiaj i okazało się że został uszkodzony wałek rozrządu i głowica na 3i 4 stopce od wałka ( zatkało kanał olejowy). A tak z innej beczki kto zna jakieś miejsce w Łódzkim aby kupić głowicę i wałek rozrządu. Pozdrawiam
I co kolego bylo z tym golfem bo mam taki sam problem podejrzewam ze czujnik polozenia walka rozrządu
Rozrząd jest ustawiony dobrze i był przestawiamy o jeden ząbek przy mnie, wałek rozrządu też jest ok.
Podepnę sie do tematu czyżby wałek z końcówką 101q był do silnikow z filtrem DPF ?
Stary kręci się razem z wałkiem. Jak ustawialiśmy rozrząd, to kręciliśmy wałem duuuzo razy żeby się znaki zeszły i też kręciło się wszystko razem. Wariator z wałkiem.
Ale czujnik masz w pompie wtryskowej również. I właśnie on jest odpowiedzialny za wałek rozrządu. Podstaw drugą pompę wtryskową i sprawdź.
Sprawdź jak wygląda wałek rozrządu , ale zacznij od komputerka .
w tdi vw masz znaki na kole zamachowym'0' na pompie kołek i wałek rozrządu nacięcie z tyłu wałka tak ustawiasz napinacz ustawiasz na znak dokręcasz , koło na rozrządzie dokręcasz i gotowe,ewentualnie pod vaga i sprawdzenie kąta wtrysku co można doregulowac popuszczając pompę i regulując.
Polo 9N_ AWY lub BMD , 40kW /54kM/ 3 cyl , jeden wałek , Potrzebne dwie blokady .
Wałek rozrządu znak na kole na godz. 17 odnośnik na osłonie wewnętrznej, wał korbowy nacięty ząb zębatki na godz.12, odnośnik - aluminiowa część pompy oleju.
Tak. Zdarza się. Kiedyś wałek był jednolity, teraz to rurka z nasunietymi krzywkami.
Być może źle dobrany wałek rozrządu. Popychacze zaworów też wymienione?
O.K. dzięki za info wymienię wałek na oryginalny zobaczymy czy sytuacja się poprawi.
Wał korbowy na 0, okienko pod pompą wtryskową. Wałek rozrządu płetwa w poziomie. Pompa wtryskowa na 1 cylinder.
Glowica jak i sam wałek rozrządu jest dokręcany osobno. Najpierw przychodzi głowica a później wałek rozrządu na głowice w obudowie. Zupełnie inaczej niz w vw.
Coś czuje że wystarczy w tym aucie podnieść pokrywę zaworów by zobaczyć zjedzony wałek rozrządu, wytarte szklanki i tańczące pompki w gniazdach.
Odkręć pokrywę zaworów,zdemontuj ostatni mostek łożyska wałka rozrządu, zablokuj wałek sprawdż czy możesz założyć pozostałe blokady.Jeśli nie poluzuj śrubę koła wałka rozrządu zrzuć ze stożka i dopasuj blokady.
Nie wiem jak jest w tym silniku, ale może po odkręceniu korka wlewu oleju widać wałek rozrządu. Jeżeli tak to można zobaczyć czy olej jest podawany na wałek rozrządu. To taki test na szybko.
Okazało się że wałek rozrządu padł. Więc auto poleciało na szrot.
A czego nie rozumiesz z rysunku? Okienko skrzynia znak GMP, wałek rozrządu linijka /blokada/ i wszystko. Pozostaje zapłon.
Na pomoc trochę za późno.Teraz to mechanik i oględziny tego co zostało , a obawiam się że nie dużo tego będzie. A po drugie jazda bez ciśnienia oleju w tym modelu to i wałek rozrządu będzie nie ciekawy.
Panewki, popychacze zaworów, koło dwumasowe, wałek rozrządu (jeżeli to PD), uszkodzony wtrysk.
Jeżeli kontrolka zapala się po 2000 obr. to sprawdź ciśnienie na czujniku wysokiego ciśnienia bo znowu zatrzesz wałek rozrządu- silnik ma być gorący.
Pompa, wtryski , olej w dolocie , brak ciśnienia sprężania, zły kąt wtrysku, uszkodzony wałek rozrządu, zła synchronizacja, itp.
Ściąg dekiel i zakręc silnikiem czy wałek się kręci oraz ponownie sprawdź rozrząd . Olej praktycznie nie będzie tryskal. Ewentualnie zaciol się zawór w pomie olejowej i otwarlo popycze ale piszesz ze sprawdzone.
Jest jakiś patent na naprawę?
Rozrząd ustawiony na 100 procent dobrze na znakach Ciekawe... Tam jest tylko jeden znak, na kole zamachowym. Wałek rozrządu ustawia się na blokadę.
Czujnik jest pod kołem rozrządu, także rozrząd trzeba rozpiąć i odkręcić koło walka rozrządu.
Podkładki być powinny ale nie zmienia to faktu że źle ustawiony został wałek rozrządu i dlatego klepał po zaworach.
koło z wałka rozrządu jest na stożku to jak je później ustawić Jak się nie mylę są do tego specjalne blokady wałka. będę musiał zdjąć wałek rozrządu A nie da się zdjąć wałka razem z kołem? 🤔
witam pewnie mam sprawe może ktoś wie jaką siłą nalezy działac na wałek rozrządu w silniku VW golf II rok 1984 pojemnośc 1300. pytam bo mam głowice i chce zrobic napęd wałka pochodzący od silnika elektrycznego. zastanawiam sie jaki silnik musiałbym zastosowac o jakiej mocy. jesli nie ten dział to podpowiedzcie gdzie zwrocic siue z ta sprawa. z gory...
Przepływka , wtrysk , wytarty wałek rozrządu - piszę z doświadczenia , jak to miałem to mechanik obstawiał te rzeczy i wyszło na wałek wytarty na jednej krzywce.
Znajomy spec od VW poradził mi jeszcze jedną rzecz, a mianowicie wałek rozrządu. I faktycznie miał rację, krzywka na zaworze drugiego cylindra była minimalnie przekręcona, po wymianie wałka auto chodzi idealnie.
Zmierz ciśnienie na cylindrach? sprawdź wałek rozrządu czy nie wytarty? pompki?
Sprawdź rozrząd,najprościej jak można odkręć korek wlewu oleju i powinno być widać wałek rozrządu i niech ktoś zakręci rozrusznikiem i zobaczysz czy się kreci PZDR.
sprawdż ciśnienie w cylindrach i układ wydechowy,może popychacz zaworów pęknięty,wałek rozrządy zdarty.OLEJ w silniku O.K!
A wałek rozrządu masz dobrze ustawiony??
Sprawdź synchronizacje pompy z wałem i wałkiem, rozrząd jeszcze raz sprawdź
A tam jest na klinie? Może niema? A najprościej wez inny wałek załatw:D
Pięć cylindrów. Nie ma jak walka o 180 obrócić bo zawory pogniesz. Jak już odpali to równo chodzi? Popatrz na korekty pompek jak pracuje. No i tester też podpowie o ustawieniu rozrządu. Jakich blokad używałeś? Wałek mimosrodowy ustawiony?
Niestety późno ale dla potomnych napiszę że w moim przypadku winny był wałek rozrządu . Po wymianie wszelkie problemy ustąpiły . Pozdrawiam .
Jednak zostanie cały osprzęt przełożony, wraz z pompą wtryskową od tego silnika. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie rozrządu. Koło zamachowe jest od ABL 1.9 TD, silnik 1Z. Ustawiam wał na znaku w skrzyni na 0 (patrzone przez to onkienko na skrzyni), wałek rozrządu na pierwszym tłoku krzywki mają być skierowane do góry, pompę blokuje na znaku. Czy tak...
Dokładnie.:D A jeśli chodzi o ścisłość, to wał jest korbowy. Wałek zaś rozrządu.
Nie, 1.3 jest Skody. 1.6 to VW. Cytat: "...silnik czeski o pojemności 1,3 l (68 KM) z wałkiem rozrządu umieszczonym w kadłubie zasilany jest wielopunktowym wtryskiem paliwa, co podniosło kulturę jego pracy (...) Silnik VW o pojemności 1,6 l (75 KM) jest nowocześniejszy (wałek rozrządu w głowicy), co nie znaczy, że jest szczytem współczesnej techniki..."
Same wtryski Ci raczej KM nie podniosą, no chyba że chipujesz kompa.
Ja zrobiłem, bez blokad, dokładnie juz nie pamiętam jak to było. Jak pali bez czujnika to możesz mieć wałek obrucony.
Filtr paliwa , pompka jak jest , jak równe ciśnienie na cylindrach może być wałek rozrządu powycierany . Poza tym SDI to nie demon prędkości .
Na komp wychodzi błąd wtrysku 4 i mechanicy różnie mówią: pompowtrski, przewody elektryczne wtrysków, wałek rozrządu, krzywki i nie wiem od czego zacząć
Szklanka nie ma nic wspólnego z napędem rozrządu.
Źle ustawiony wałek, synchronizacje sprawdzisz na kanale 4 grupa 4. Może pominąłeś jakiś ważny punkt podczas ustawiania
Wystarczy poszukać ;) http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18...
Jak wygląda spalanie na benzynie?? Sprawdź ustawienie rozrządu.Może być też nieodpowiedni wałek rozrządu. Jeżeli głowica była identyczna jak twoja (oraz średnica zaworów) to załóż wałek z twojej starej głowicy.
Te "prostowanie wałka rozrządu" wprawiło mnie w osłupienie. Niedawno robiłem VW T4 2.5 TDI w którym zerwał się pasek i wałek rozrządu był w trzech częściach. Jeżeli wałek by się wygiął, to góra głowicy byłaby zmasakrowana- powyrywane łożyskowania. Sprawdziłbym regulatory luzu zaworowego. Może się zawieszają.
Myślę że dlatego nie możesz się połączyć gdyż Airbag i ABS nie jest grupy VW tylko mercedesa. Też miałem taki problem z LT ale 2.5TDI i można było zdiagnozować tylko silnik oraz immo nic poza tym. Użyj innego urządzenia np.KTS-a.
Japitole! wałek jest jeden bo to jest poj 1.0i. Jest sobie wałek rozrządu z jednego końca jest przykręcone koło paska rozrządu a z drugiego końca jest nabita zębatka(nazywam to zębatką bo to jest takie koło z wcięciami) która współgra z czujnikiem położenia wałka rozrządu i ta zębatka właśnie mi się przestawiła i teraz czujnik odczytuje złe wartości.
konstrukcje fiata nie pozwalają na prace przy braku synchronizacji ten też zgaśnie przy braku synchronizacji wału z wałkiem rozrządu tylko tutaj czujnik jest na wałek wydechowy, a na ssący nie. Niestety prawie zawsze przeskakuje ssąy
no tego sie spodziewalem :) ale co blokować? wałek ma wciacie z tylu np jak w vw dieselu? hmm
Turbina odebrana z reklamacji i ponownie zamontowana to samochodu. Silinik nie "terkocze" i nie kopci. Jednak cały czas nie pracuje poprawnie. Zanim zacznie doładowywać trzeba jechać kilka sekund na stosunkowo niedużych obrotach i wtedy dopiero dostaje mocy. Po wycieciu dpfa nie mam jeszcze smodyfikowanego softu - być może to jest przyczyna. W najbliższym...
Auto Mar otwórz Auto Data i sie dowiesz że są dwie różne blokady do wału korbowego z wyglądu te same ale mają inny punkt no i wałek rozrządu ja wkładam wiertło chyba 6mm i popuszczam 3 śruby ósemki na wałku rozrządu a potem pasek i rolki.Pamientaj że ten silnik jest na pompowtryskach.Jak żle ustawisz zapali sie kontrolka na pulpicie od elektroniki i...
załuż pasek tak jak ci napiszę zdejmujesz pokrywę zaworów i bierzesz obracasz wałek rozrządu tak aby krzywki wałka rozrządu na pierwszym tłoku były do góry wtedy na końcu wałka rozrządu blokujesz go płaskownikiem 4,5mm pompę wtryskową blokujesz trzpieniem fi 16mma wał korbowy ustawiasz w okienku w skrzyni biegów będziesz tam miał trzy kreski dwie małe...
Koło zamachowe od spodu, znaki widoczne za pomocą lusterka, wałek ustawiasz od tyłu wycięcie równolegle do płaszczyzny głowicy, pompa na znak na kole i taką kreskę na silniku, patrzysz od strony pokrywy silnika, przed ustawieniem wykręcasz srubę z boku wyjmujesz podkladkę i potem po ustawieniu pompy tą śrubą kontrujesz. po zapięciu rozrządu srubkę znowu...
Najpierw składasz przód - wał na znak na kole zamachowym, wałek na "płetwę" pod kółkiem napędzającym pompę (krzywki na pierwszym w górę). Potem na tak ustawiony przód pompa na znak/bolec nie pamiętam i na koniec pompa na zegar i musi grać.
Mój błąd, nie zauważyłem logów. Turbo wygląda ok. Całą resztę sprawdzałeś. Pozostaje szukać usterek mechanicznych, przedstawiony rozrząd, źle wyregulowane wtryski, dobrze by było wiedzieć jak wałek rozrządu. Grupa vag miała przygody z kiepskiej jakości materiałami.
Oringi na pompkach, za małe ciśnienie paliwa, uszkodzony zaworek na filtrze paliwa. Możliwe, że wałek rozrządu już jest wysłużony i też będzie problem. Podłącz pod komputer i sprawdź parametry wtryskiwaczy.
2 otwory = 2 próby. To nie wałek rozrządu, który mam nadzieje ustawiłeś prawidłowo względem wału, ryzykujesz jedynie że Ci nie odpali.
Wał ustawiasz w ten sposób że obracasz wałem korbowym tak, że znak na kole zamachowym na przeciw nieruchomego wskaźnika we wzierniku (w obudowie sprzęgła) się pokrywają, odpowiada to położeniu GMP tłoka 1 cylinda od str. napędu rozrządu ; natomiast wałek rozrządu ustawia się unieruchamiajac go za pomocą liniału (VW 2065 A) lub wykonanego samemu (jak...
Diagnosta VW za przyczynę podaje pompę paliwa i wyjechany wałek rozrządu. Ktoś miał coś podobnego lub wie gdzie tkwi problem?[/quote] Sam sobie odpowiadasz
Witam wszystkich. Jak można skutecznie zablokować wałek korbowy? Wspomnę, że nie mam blokad rozrządu a chcę założyć pasek. Poprzedni temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Po co demontować! Ustawić na znaki -wał korbowy (O) lub( I) wałek rozrządu na blokade i kołek w pompe i już ustawioneo Oczywiście jeśli nikt nie bawił sie przy pompie (wałek)
Nie, nie trzeba kręcić żadnym rozrządem. Masz jakieś foto ? A jak je demontowałeś i skąd wiesz że wałek przeszkadzał ?
wałek rozrządu ursus stukanie wałek rozrządu szlifowanie wałek rozrządu
podłączenie kuchenki gazowej amica chińskie testery akumulatorów samsung 65cali
vaillant usterki łódki zanetowe
Wymiana tylnych błotników w Volkswagen Passat B5 kombi Cofanie paliwa po regeneracji pompy wtryskowej VW LT