czyli powinna się kręcić troszkę z oporem Tak.
A jak miałbyś wyjąć wałek przekaźnika mocy? A bez tego nic nie zrobisz na dolnym wałku.
jakie są prawidłowe wartości dla tego silnika Dobrze rozgrzany powinien osiągać 2 bary najpóźniej przy 1800rpm. do drugiej chyba będę musiał zwalać wał Wyjmij brok na końcu i pompę vaccum żeby było łatwiej celować. Brok potem włóż nowy, grosze kosztuje, bo stary nie będzie już trzymał. Kiedyś sobie robiłem przyrząd ze starego wałka do wciskania tych...
A wracając do mojego pytania to może ktoś wie jakiej firmy łożysko kupić do skrzyni biegów Ursus C330 Kup takie jakie Ci odpowiadają finansowo. Te łożyska pracują w oleju i nie maja jakiegoś ciężkiego żywota.
To mi wygląda na 1.8 - ma rozdzielacz zapłonu napędzany z wałka pośredniego , a 1.6 miały napęd z wałka rozrządu.
Może wałek ma luzy w skrzyni lub zębatka i dlatego tak się dzieje.Najprosciej weź oscyloskop i zobacz sygnał w dwóch skrzyniach wykluczysz tak skrzynie
PTO - przystawka, jest napędzane z wałka pośredniego skrzyni, wysoka/niska grupa (1-3/4-6), nie ma znaczenia ale połówki tak. Górna połówka, to wyższe obroty PTO.
Ale wg mojej wiedzy wałek pośredni napędza pompę olejową tylko i nie musi być skorelowany wg konkretnego położenia. Najważniejsze to dół i góra, na znaki.
A czy na wałku pośrednim nie ma ciężarka?
W tych skrzyniach najczęściej pada łożysko na wałku pośrednim i wyciera obudowę. Objawy pasują do twoich. Nigdy przy rozbiórce skrzyń nie korzystałem ze schematów i z tym ci nie pomogę.
8091 No rpm czyli brak sygnału z czujnika prędkości obrotowej wałka pośredniego.
Co do drugiej sprawy. Zależy Ci na tym, żeby napęd katarynki i napęd figurki były w jednej osi, czy mogłyby to być dwie osie do siebie równoległe. W tym drugi wypadku, wystarczyły by 2 koła zębate o odpowiedni ilości zębów, żeby zwolnić obroty na wałku od obrotu figurki. A w przypadku jeśli miałoby to być w jednej osi, to można by kombinować z wałkiem...
witam jako ze jestem tu nowy . Problem bmw 118i 2007r . Problem z ustawieniem wałka pośredniego valvetronic. Przyznaję ze to moje pierwsze bmw z valvetronic. Pacjent nie odpalał byl przestawiony rozrząd. Zdjęta głowica bo cinienie na cylindach pokazywało bardzo niskie, została oddana do sprawdzenia i okazało się że wszytsko z nią ok . Złożone ,nowy...
Jeśli wsk będzie większość czasu stała, ja osobiście użyłbym dobrego kleju żeby to uszczelnić, Albo rozebrać silnik dorobić tulejkę, wbić nową zaślepkę a następnie dorobioną tulejkę.
A mozna prosic dokladniej? Moim zdaniem wedlug schematu wszystko wlasnie jest juz na miejscu.
Kasowanie adaptacji i ustawienie blokad Valvetronica robiłem. Silnik elektryczny chodzi. Błędy mam wałków rozrządu a valvetronic nie zmienia położenia wałków rozrządu tylko wałka pośredniego zmieniającego położenie dźwigienek zaworowych. Postaram się załatwić przepływkę i czujnik podciśnienia na podmiankę
Ile przewodów dochodzi do przepustnicy? Jeżeli przepustnica ma potencjometr to ECU powinien widzieć aktualne otwarcie przepustnicy. Czy na wałku pośrednim (tym który jest regulowany przez valvetronic) jest czujnik pozycji wałka pośredniego? Ile przewodów dochodzi do silniczka valvetronic? Może w samym silniczku valvetronic jest potencjometr ustalający...
Ja się nie gniewam:) Ale wiem że serwisy mają problem z As Tronikami. Zaznaczam niektóre, nie jest to proste. Ale też nie jest trudne i bez kompa nie poradzisz. Jeśli gość z serwisu mając możliwość odczytania szczegółowych parametrów jej pracy nie może znaleźć usterki to serdecznie gratuluje serwisowi. Sporo rzeczy może powodować ten błąd jako iż przełączanie...
łożysko wałka sprzęgłowego, wałka pośredniego.? Jakie nr I jaki ściągacz Dodano po 4 ? ;))) Dodano po 1 Witam w jakim samochodzie wymieniałes te łożyska? Ja mam toyote corolle verso 1.8 2006 Jak zrobiłeś ten ściągacz?? Pozdrawiam
U mnie w zupełnie innym samochodzie dokładnie takie objawy wywołują zużyte łożyska wałka pośredniego w skrzyni biegów, a konkretniej przesuwanie się wałka wzdłuż osi przy zmianie obciążenia.
Koledzy problem z odkręcającą się nakrętką wałka pośredniego skrzyni biegów w c-330 m przerabiałem kilka razy i naprawdę skutecznym zabezpieczeniem jest jej zakręcenie na klej czerwony do zabezpieczania gwintów / loctite 262/ najważniejsze jest jednak odtłuszczenie gwintu na wałku i na nakrętce co wymaga niestety wyjęcia koła stałego zazębienia wom...
Pod sterownikiem też są elektrozawory. Ścieżki, połówek i hamulca wałka pośredniego. Sprawdzaliście je?
A jaka jest oporność czujnika obrotów wałka pośredniego mierzona na złączu sterownika?
Rozbierz rozrząd ....sprawdz Panewka wałka pośredniego ! W tym silniku(AVJ) brak owej panewki z powodu braku wałka pośredniego.
Panowie nie bijcie się, nie dość, że piszecie nie na temat, to jeszcze o dwóch różnych rzeczach. Synchronizatory synchronizują obroty wałków w skrzyni biegów (przy skrzyni "rozpiętej" od silnika), a nie wału silnika i wałka pośredniego w skrzyni. Po to ta przegazówka - żeby zmniejszyć uślizg sprzęgła przy ponownym spinaniu silnika ze skrzynią (tarcza...
Pod spodem jest koło przekładni- złe ustawiania koła pośredniego wałka zdawczego silnika względem przełącznika obrotów. Lub coś z tym powiązanego- trzeba rozebrać, zobaczyć. Mechanizm bardzo prosty.
Prawdopodobnie masz wykruszony- uszkodzony tryb na wałku pośrednim który zazębia się z wałkiem zdawczym lub tulejki są mocno wyrobione na wałku pośrednim i są zgrzyty, pora rozbierać silnik.
pierwszy błąd to blok zaworów MUE zwarcie drugi to czujnik wałka pośredniego
Kolega powyżej ma rację szybko trzeba zobaczyć co się dzieje na kole 3 biegu ale podejrzewam od razu wymianę tego koła zębatego. Nie tak dawno przerabiałem dokładnie to samo. Było słykach stuki pod obciążeniem na 3 biegu. Jak się okazało po razbiórce uszkodzone było koło 3 biegu na wałku pośrednim. Ale aby się do niego dostać należy odjechać całym silnikiem...
Śrubę wałka pośredniego odkręciłeś, jest pod wałkiem sprzęgłowym, schowana pod tą gumową zaślepką.
Zajrzyj nieco głębiej. Prawdopodobnie masz luźne koło na wałku pośrednim/dolnym. Niestety bywa, że nakreka wałka pośredniego luzuje się i z czasem wręcz niszczy. Za chwilę nie pojedziesz. Pewno takie odgłosy słychać też przy jeździe do przodu.
Do napędu wałka pośredniego. W niektórych silnikach ten wałek (jeśli występuje) napędza pompę oleju i rozdzielacz zapłonu.
Kiedyś się ich trochę nazmieniałem, a nawet całe wałki. Zawsze pierwsze na czym te silniki gubiły ciśnienie oleju to właśnie panewki wałka pośredniego. Janusze za to znaleźli prostszy sposób, czujniki zmieniali z 1.8 bar na 1.4, albo go na stałe do masy.
Wprowadzony nieprawidłowy typ skrzyni. Nie nauczysz bez właściwego typu. Bez kompa się nie obejdzie. Chyba, że w instrumencie jest możliwość zmiany typu skrzyni, ale ja tego nigdy nie sprawdzałem. :) GS 32 Błąd wprowadzania: prędkość obrotowa wałka pośredniego Może tu leży przyczyna, sprawdź czujnik, jeśli wymontowywałeś siłownik to może wtyczki zamienione,...
Skrzynie różniły się od siebie wałkiem pośrednim jeden miał 12 zębów drugi 13, oraz średnicą wałka zdawczego. Ja składając skrzynie, nie wymieniałem trybów na nowe a jedynie je zamieniłem miejscami, jedynie co to wymieniłem wałek zdawczy bo był już powybijany. Jeżdżę tak już kilka lat i wszystko chodzi jak należy.
Nie, koła zębate są między sobą połączone na stałe. Natomiast na jednym wałku koła nie są na stałe przytwierdzone do wałka. No z tego co jest na filmie, to górny wałek, czyli koła napędzające chodzą luźno na nim a na dolnym razem z wałkiem i kiedy wł bieg dany tryb jest zasprzęglany z wałkiem górnym, wtedy on zaczyna się kręcić przekazując obroty kołu...
Podkładek fabrycznie w skrzyni nie było. A kołnierze (brzegi) tulejek wałka pośredniego nie są wytarte do poziomu karterów?
Pod przednim uszczelnieniem wałka pośredniego masz zabezpieczenie. Dekiel jest jednorazowy. I ściągacz musisz mieć albo dorobić. Przy waleniu młotem zniszczysz obudowę skrzyni.
Tak . Mogę nawet dodać zdj całego tego wałka pośredniego . I właśnie niewiem czy muszę kupić cały wałek pośredni czy da się jakoś samą tą część wymienić ?
Panewki wałka pośredniego wymieniałes?
Są dwie opcje. Sprzęgło bezpieczeństwa ale tego nie podejrzewam. Ja szukał bym w przełączniku pracy lub wałku pośrednim.
http://obrazki.elektroda.net/87_12376515... Zwróć uwagę na koło wałka pośredniego
Ok, więc tak, dzisiaj zrobiłem oględziny i nie cieknie z zębatki tylko z tulejki wałka pośredniego .. Tak więc już jest ok, można zamknąć. Dziękuje wszystkim !
Te skrzynie nie mają czujnika wejściowego, tylko czujnik obr. wałka pośredniego. Zależnie od typu, jedne mają po prawej stronie obudowy skrzyni, drugie, z silnikiem Atego, w dzwonie sprzęgłowym. Obrotów nie odczytuje się CPC, tylko w TCM. Po "manewrowaniu" texą w TCM można sobie narobić kosztów. :)
Cześć. Posiadasz wiedzę z jaką siłą dokręcić śruby wałków i tego koła pośredniego?
Tpolo .Wszystko sie zgadza oprócz tego że część pompy ukryta jest pod obudową rozrządu gdzie znajduje się część śrub mocujących pompę do bloku silnika. Sprawę pogarsza koło wałka pośredniego które także się tam znajduje.
A sprzęgło masz bezpośrednio na wale korbowym, czy na jakimś wałku pośrednim? Jeśli masz krzywy wałek lub wał korbowy to technologicznie da się takie rzeczy naprawiać, ale w przypadku chińskich małolitrażowych pojazdów, regeneracja takiego wału byłaby droższa od zakupu nowego, nieużywanego elementu. Jeśli nie masz umiejętności do rozbiórki i złożenia...
z metrami nie ma problemu bo czujnik indukcyjny jest na wałku pośrednim więc średnica wałka z którego są zliczane obroty jest ta sama.
1.6 były na "elektronicznym" gaźniku 2EE. Może to 1.8. Zobacz jeszcze ustawienie wałka pośredniego i aparatu zapłonowego czy palec odpowiednio trafia.
Jeżeli gdzieś cos przeskoczyli,to pewnie na kole wałka pośredniego.
No teraz sprawdź czy poprawnie ustawiony, zwróć uwagę na znak w aparacie zapłonowym, nie ten na kole wałka pośredniego. Niektórzy to sobie lubią utrudniać... Tam można łatwo wyjąć całą pompę zamiast sam wkład, i nie trzeba wtedy rozrządu ruszać.
Okręciłeś koło pasowe z wałka pośredniego, założyłeś bez klina i tak po prostu odpalił?
Uszkodzony był siłownik sprzęgła, testy Star Diagnozą robiłem i siłownik pokazywało ok. Wychodziło tylko że jest uszkodzony hamulec wałka pośredniego.
Witam wszystkich, mam taki problem ze skrzynią biegów w Mercedes Actros MP4 1845 z 2011r. a mianowicie podczas jazdy gdy silnik i skrzynia się rozgrzeją to w pewnym momencie skrzynia biegów wyrzuca na luz, czyli N i dodatkowo zrzuca biegi aż samochód się zatrzyma i wtedy na desce rozdzielczej świeci się duża literka N i obok niej miga mała N1 i nic...
a jak z wyprzedzeniem zapłonu? Jak pamietam RP ma aparat kręcony z wałka pośredniego, może rozrząd się posypał
Skrzynia jest starego typu i igiełki nakłada się pojedynczo. A jest na wałku pośrednim nakrętka i ona z jednej strony jest zakończona prosto a z drugiej skośnie. U mnie była nakręcona prostym na zewnątrz. Czy tak ma być czy to ktoś założył wcześniej odwrotnie.? Dodam że tym ukosem pasuje do podkładki zabezpieczającej.
P0722- czujnik obrotów wałka wyjściowego - brak sygnału P0793- czujnik obrotów wałka pośredniego skrzyni biegów-brak sygnału czy muszę rozkręcić całą skrzynię
Najczęstszą przyczyną nagłego spadku ciśnienia oleju w tych silnikach są panewki wałka pośredniego, ale lepiej żeby nie było to bo tragicznie się je wymienia.
DAF 106 530 2018 jak ustawić rozrząd? Silnik przyjechał w częściach, na kole pośrednim jest znacznik do koła wału ale nie ma do koła wałka
ma być na znakach i kropka Może jeszcze chłodnicę wyciągać żeby był widoczny? Znak jest w aparacie zapłonowym i tylko on jest istotny, a ten na kole wałka pośredniego zapomnieć że w ogóle istnieje.
Wygląda to tak jakby bęben światłoczuły dłuższy czas pozostawał w jednej pozycji - odległości pomiędzy poziomymi "kreskami" to daję głowę obwód bębna. ponadto widać również "odbitki" z wałka pośredniego. Czy drukarka stała dłuższy czas nieużywana i w jakich warunkach?. Ponadto jaki toner został założony i jaki przebieg ma drukarka?
Może to być hamulec wałka pośredniego np membrana. Bardzo pomocny jest test położenia wodzików (MAN CATS), lub przynajmniej wartości z odczytów położeń czujników(Texa). Jeśli od razu zrzuca na manual to podejrzewam na nieprawidłowe ustawienie poza zakres jakiegoś parametru (czujnik drogi sprzęgła, czujnik obrotów na sterowniku wewątrz no i magistrala...
A nie jest to przypadkiem 330 M? Prawdopodobnie nakrętka na wałku pośrednim spadła i a za nią koło stałego zazębienia. Szukaj rozwiązań tego typu.
Wałek pośredni ma luzy i czujnik traci napęd bo wałek się przesuwa Przecie tam prędkość nie z wałka pośredniego mierzy, tylko z mechanizmu różnicowego? W dodatku VCDS pokazuje prędkość podczas jazdy normalnie,
może zębatka od III biegu na wałku zdawczym jest niewłaściwa, w tym miejscu ma być zębatka z cienkimi wypustkami. Jeśli ktoś tam założył zębatkę od II biegu z wałka pośredniego to właśnie taki będzie efekt.
Jak jest różnica średnic kół pasowych na zamienianych alternatorach to obrotomierz będzie wskazywał z błędem. Vacu jest napędzana z wałka pośredniego. Dlaczego żaden nie insynuuje, aby sprawdził, czy problem rzeczywiście w alternatorze?
Jeśli panewki były by zużyte to był by stuk dochodzący z okolic wału korbowego Są jeszcze panewki na wałku pośrednim, a one nie hałasują zbytnio jak się wysypią.
Ok ale watpię ze to rozwiąże problem z udarem. Pewnie że nie rozwiąże. Tyle tylko że nie wiadomo co go rozwiąże, skoro opis usterki jest laicki, sprawdzić sam umiesz niewiele, pomimo że to prosty mechanizm, a uszkodzone łożysko wałka pośredniego sugeruje że do wymiany jest cały zespół sprzęgający - chociaż jak dla mnie, to źle złożyłeś przełącznik...
(at)facio41 całkowicie napewno nie jest zatkany bo wtedy faktycznie nie miał by ciśnienia takiego jak trzeba ale może np na czymś się paliwo skraplać, a wałka pośredniego to ten silnik nie ma bo to taki jak były te 1.3 dla wartburg'ów
Demontujesz cewki wraz z przewodami, odkręcasz mocowanie linki gazu, odkręcasz pokrywe zaworów, specjalnymi uchwytami zabezpieczasz hydropopychacze w dźwigienkach, odkręcasz wałki pośrednie, odkładasz na bok na coś czystego, ściagasz zabezpieczenia i układasz hydrauliki w takiej kolejności w jakiej wyciągałeś z dźwigienek, wizualnie ocenisz czy nie...
Witam Jest problem z niskim ciśnieniem oleju w silniku 1.9tdi AGR. Po nagrzaniu silnika do 90 stopnii ciśnienie na obrotach jałowych wynosi ok 0,5b a przy 2000 obrotów około 1,3b. Co może być przyczyną? Na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności? Mam w garażu pompę oleju z 1.9tdi ALH, może warto ją podmienić na początek? Coś obiło mi się też o uszy...
Na drugim zdjęciu są dwa różne aparaty. Jeden montowany na wałku rozrządu, a drugi na pośrednim. Aparaty w VAG ( te montowane na wałku pośrednim) mają większą zębatkę i inny kształt obudowy na dole z pierścieniem do mocowania aparatu do bloku płytką. No i VAG stosowała złącze hermetyczne na obudowie, a tu jest kabel. No i te moduły zapłonowe na aparacie.
Ja mam podoba objawy od 7 biegu do 11 słychać głośne przerzucanie biegów ( tak jak by dwa elementy zderzały się ze sobą ) z 11 na 12 nie słychać tylko zmienia się liczba na wyświetlaczu. Moje pytanie czy może to być hamulec wałka pośredniego ?? Volvo jest ze stycznia 2009 ma przejechane 405 tys km. Dodam że nie wyświetla żadnego błędu . Przeprowadziłem...
dzięki za odpowiedzi , rewers został wymieniony cały czyli obydwa koła stożkowe i wałek sprzęgłowy też a co do wycia to tak samo wyje na biegach do przodu jak i do tyłu podejrzewam że chyba wałek sprzęgłowy jest za mało wysunięty lub za dużo i dla tego pytam czy ktoś nie wie jaki wymiar powinien być pomiędzy czołem łożyska a osią wałka pośredniego.
Witam,znak na kole zębatym wałka rozrządu od strony głowicy równo z płaszczyzną głowicy,zwróć też uwagę na ustawienie wałka pośredniego,znak na kole tego wałka ma ma być przy znaku na kole na wale.Natomiast jeśli masz znak na kole wałka rozrządu od przodu to musi pokrywać się ze znakiem na obudowie z tyłu za kołem wałka rozrządu.Pozdrawiam
W tym konkretnym modelu udar włącza się po dociśnięciu wiertła do materiału. Zbyt słabe dociskanie powoduje ślizganie się sprzęgła. W tym przypadku sprzęgło jest już na tyle zużyte, że niestety ślizga się nawet podczas silnego dociskania - dlatego udar jest tak słaby. Skutecznym rozwiązaniem byłaby wymiana wałka pośredniego, który przenosi napęd z wirnika...
Jak brak wstecznego to na 90% masz luz na wałku pośrednim i koło zębate biegu wstecznego odsunęło się od tulei rewersu i sprzęgiełko rewersu nie zazębia ich(nie łączy). Głośna praca też może być przez rewers, może kolo zębate rewersu biegów do przodu słabo zazębia się z kołem zębatym na wałku sprzęgłowym. A kompletnie nic nie łapie, czy czuć że wyrzuca...
Napęd będzie z reduktora z wałka pośredniego tak jak w uazie bo reduktor jest też od uaza tylko przełożony do innej obudowy. http://obrazki.elektroda.net/89_12480030... http://obrazki.elektroda.net/43_12480030... http://obrazki.elektroda.net/76_12480031...
Strzelaniem bym tego nie nazwał, lecz tak jak napisałem wyżej "szarpaniem" 1 i 2 bieg działa super bez problemowo, ale trójkę jak wrzucę to nawet jak jeszcze się dobrze nie rozpędzę to szarpie tak co 3-4 sekundy, i tak w kółko. W poniedziałek spróbuję jeszcze włożyć podkładkę dystansującą między dekielek wałka zdawczego a łożysko wałka być może coś...
A mi to wygląda na skrzynię biegów. :( Łożysko wałka pośredniego dasz radę sprawdzić bez wyciągania skrzyni. Wystarczy zdjąć tylną pokrywę i pokręcić skrzynią. Jak będą wahania to łożyska. Spuść najpierw olej i zobacz czy jest w nim jakiś gruz albo opiłki. Zakładam, że w tylnym moście też wszystko sprawdziłeś. :)
Witam ponownie Dziś udało mi się zdiagnozować problem a mianowicie: Błąd o który pytałem to błąd hamulca wałka pośredniego w skrzyni biegów,a w praktyce przekłada się to tak: Jak opisywałem brak reakcji na gaz po wyborze biegu był spowodowany tym, że komputer czekał aż wałek pośredni się zatrzyma by mógł zatwierdzić bieg by nie było zgrzytu trybów podczas...
Już jestem po rozbiórce. W tarczy sprzęgła jedna sprężyna pęknięta i okładzina cierna dość mocno zużyta. Powierzchnia docisku ma zagłębienia (nierówna) , łożysko koła zamachowego do wymiany. Hamulec wałka pośredniego - jutro będę w sklepie zobaczę jak wygląda nowy i porównam z moim (grubość tarczek)
dwa znaki są na obudowie silnika Co to jest ta obudowa silnika? I na pewno 2 znaków tam nie ma. Jest na kole zamachowym, na kole wałka rozrządu i na osłonie przy nim. Na kole wałka pośredniego znak jest bezużyteczny bo nigdy na niego nie patrze, patrze za to na ten w aparacie zapłonowym.
Na pewno są dwa rodzaje tego wałka które prawdopodobnie różnią się długością. Do numeru ciągnika 240141 jeden typ a powyżej drugi. Różnica w wałkach zaś jest na pewno z winy zastosowania korpusu pośredniego nr. 47. Patrzyłem z ciekawości na allegro. Są dwa typy w sprzedaży. Krótki i długi. Może to w nim wina leży.
Od końca. MGE - elektrozawór odpowietrzenia biegów parzystych. Nie wiem co tam texa pokazuje w parametrach, obroty wejściowe, wałka pośredniego i wałka wyjściowego powinny być przy zamkniętym sprzęgle. GS-17 Błąd wprowadzenia dla "Range" /grupa zakresów/ GS-18 Usterka na jednym zaworze elektromagnetycznym lub czujniku połozenia ?MGE? GS-31 Bład wprowadzenia...
Do sprzęgła można 5 min zrobić fajny ściągacz, a do rozebrania skrzyni biegów nie jest konieczne rozbieranie sprzęgła, chyba ze akurat ten duży tryb będzie do wymiany lub wałek sprzęgłowo biegowy wtedy konieczne jest rozebranie sprzęgła.Silnik i tak trzeba rozebrać, wiem na 100% ze na drugim biegu są wypusty i coś mi się wydaje że to ich właśnie wina....
silnik 2E czy gaźnik 2E ?? jeśli silnik 2E to aparat zapłonowy z czujnikiem położenia jest na wałku pośrednim - (w dieslu w tym miejscu jest vacupompa) i może tu coś się dzieje - może jakieś luzy lub temu podobne - sprawdziłeś położenie wału względem wałka rozrządu mówisz że jest ok, a wałek pośredni? jak to masz na 100% ok to poszukaj aparatu ze sprawnym...
Przyszedł czas wymienić rozrząd, jako Żr nasi mechanicy nie potrafili sobie poradzić z moim problemem stwierdziłem ze sam zrobię rozrząd pod blokiem. No i okazało się ze rozrząd był przestawiony o jeden ząbek na wałku pośrednim. Ustawiłem wszystko jak w książce pisze wraz z zerowym położeniem aparatu zapłonowego który był przestawiony o 180 stopni auto...
Panewki są podtarte ale jeszcze nie wysłużone. Co rozumiesz przez powyższe stwierdzenie? Sprawdzałeś luz wał/panewka? Czy przez uszkodzoną szklankę może tak uciekać ciśnienie oleju? Nie, zużyta szklanka klepała by potężnie. Szkoda że nie sprawdziłeś luzu wałka pośredniego.
Czemu kajaba? AFN to stary blok, pompa napędzana z wałka pośredniego - gdyby zacinał się przelew, to rozrywało by filtr paliwa albo podwieszało zawory. Albo ciśnienie spalin wypych simmering z obudowy, albo szlag ją trafił i jest zwyczajnie zbyt luźny. 300 zł za wybebeszenie przodu do wymiany tego simmeringu to też wydaje mi się zbyt tanio.
Tak na 100% na korpusie skrzyni widnieje GRSO 900R scania chyba 2006 ale nie jestem pewien jutro w pracy sprawdzę.Wiem ze mało jest skakanek z ta skrzynia, mam jakieś materiały na temat tej skrzyni z czego wiem ze koło zębate wałka wejściowego zwiększono do 36 zębów, podczas gdy liczbę zębów koła wałka pośredniego zmniejszono do 31.Niestety nie znalazłem...
Mam coś podbnego w R420 2011r pełny automat. Rok temu wymienione widełki bo nie wrzucało dolnej skrzyni. Teraz od jakiegos czasu przy hamowaniu na skrzyzowaniach itp. nie koniecznie bardzo gwałtownym "gubi biegi" przeskakuja rózne biegi na wyswietlaczu, ale nie wie który ma właczyc, kierowca mówi ze coraz czesciej to wystepuje i szczególnie jak uzyje...
Łożyska są w kole pośrednim rozrządu, pompy oleju i wałku sprężarki powietrza. Nie jest powiedziane że kulki wylecą po rozleceniu się wianka. Rozbieraj póki jeszcze nie narobiło więcej szkód.
Wyłamany trzeci ząb piątego biegu na wałku pośrednim. :) A na poważnie, czego oczekujesz? Że Ci ktoś podpowie podobnie jak ja? Sprawdź podporę wału, krzyżaki, wałek atakujący mostu napędowego czy nie mają żadnych luzów. Czy masz cięgła biegów sprawne i dobrze wyregulowane. My nie słyszymy tych dźwięków. Jeśli OK to pozostanie Ci wymontować skrzynię,...
A teraz na poważnie :P wychodzi n na to że konstrukcja tego silnika ma bardzo słaby punkt mianowicie drgania skrętne wału korbowego. Drgania przenoszone są na łańcuszek który z kolei jest wyciągnięty przez niewłaściwe ciśnienie lub za słabe ciśnienie, nie napina wystarczająco elementów rozrządu. Stukotanie to wina łańcuszka który dosłownie nap...ala...
O czym wy piszecie, pierwszy o wałku przestawionym o 180 stopni, popatrz na przełożenie wał wałek,a drugi o właściwie czym? Powinny być nagrody! Rozrząd ustawiłeś na znaki? Koło pośrednie też? Sprawdziłeś czy palec w aparacie pokrył się z trasą na obudowie? Wałki spięte łańcuchem na znaki? Prawdopodobnie pomyłkę masz na wałku pośrednim, żeby nie rozbierać...
Jawa była rozebrana, ponieważ wałek zdawczy był zablokowany na wałku głównym i nie było biegów ani luzu i musiałem wytoczyć nową tuleje do wałka zdawczego. Wymieniłem także łożyska na wałku pośrednim. Nie wiem czy ta przegroda wału jest szczelnie umieszczona, ale przecież pomiędzy łożyskami w środku wału niema uszczelki tylko luźno umieszczona przegroda,...
Tłoki dwupierścieniowe w silnikach benzynowych stosuje się wyłącznie w motocyklach wyczynowych, ze względu na zmniejszenie tarcia. Na zużycie oleju się nie patrzy. Taka przeróbka w silniku samochodowym trochę mnie zdziwiła. Wystarczy poczytać jak w silniku TFSI się skończyło odchudzanie pierścieni do poziomu silnika motocyklowego kręcącego 14 kRPM....
Witam ponownie w temacie. Otóż jest problem z casem 5130 a dokładnie z pompą zasilającą hydrauliczną pompę tłoczkową. Jest 1mpa, a w moim gdzie jest wszystko w porządku 4. Pompa była rozbierana, bo zatarły i się rozpadły łożyska na wałku pośrednim napędu pompy tłoczkowej( ktoś wcześniej to rozebrał i za mocno skręcił). Rotory były ostro podziobanie...
Jedną z przyczyn to łącznik wałka sprzęgłowego z wałkiem pośrednim. Zdarte frezy.
hamulec wałka pośredniego wałka pośredniego skrzyni biegów bezpośredniego pośredniego
ariston hotpoint pralka wykorzystać wyświetlacz radia otwórz pomocą internet explorer
Schemat subwoofera Voice Kraft 7810 SW - poszukiwania Wiązka Webasto w Mercedes W203 - Instalacja i Diagnostyka