Witam wszystkich Bardzo proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki w toyocie previ 1996rok 2.4 benzyna. O kilku dni zauważam wachania temperatury silnika na wskazniku deski rozdzielczej tzn. temperatura się podnosi i opada do normalnej jaką miałem wcześniej podczas normalnej jazdy samochodem. Zauważyłem również, że po odkręceniu korka wlewu na zbiorniczku...
Nowy termostat bez tych dziurek zapewne działa nieprawidłowo bo płyn go nie opływa. I temperatura wokół niego nie odzwierciedla temperatury płynu w silniku. Wszystko zależnie od konstrukcji układu chłodzenia, ale jak dziurki były w fabrycznym to i w obecnym by pasowały. A tak z innej beczki bo może przyczyna wachania temperatury poprzednio nie był termostat...
1. Sprawdź temperaturę przy jakiej załącza się wentylator. 2. Czy auto ma klimę? Jeżeli ma to sprawdź czy po włączeniu klimy załącza się 1 bieg wentylatora? 3. Sprawdź opornik od 1 biegu wentylatora (mała klapka w obudowie chłodnicy) Często się zdarza że się upala i nie załącza się 1bieg went. (przy około 80st, załącza się dopiero 2bieg przy ok. 92st)...
Na tą chwile właśnie jeżdzę tigrą 1.4 Podczas jazdy trzyma 90 stopni na zegarze. Na postoju wzrośnie do 100 i włącza sie wentylator. Nie widac przy tym wachań wskaźnika cały czas stoi na 100 czy wentylator chodzi czy nie. Moim zdaniem wszystko jest ok.
1.9 TDI 130KM Po o odpaleniu silnika po jakims czasie zaczyna strasznie dymic na bialo, dopiero jak sie rozgrzeje silnik to przestaje dymic. temperatura ma wachania nie dochodzi do 90 stopni. Co robic??
Sprawdz czujnik temperatury lub jego przyłącze być może to on powoduje te wachania obrotów
Witam. Mam pytanko. Mam astre 1,4 92 rok z tego co zaobserwowalem pali mi ponad 10 litrów na 100 czy to jest normale? Wymieniłem wszystkie filtry, świece, kable. Temperatura silnika w normie nie ma wachania obrotów(sonda lambda) Jaka może by jeszcze przyczyna? Z góry dzięki za odp.
Dzięki za wypowiedzi, może się wytłumacze dlaczego i skąd moje obawy z tą temperaturą, przed wymianą silnika temperatura wg wskazań wachała się tylko i wyłącznie w okolocach 90 stopni, a tu nagle 100 i mam się do tego przyzwyczaić, skoro mówicie że niemam sie czego obawiać to pewnie wiecie co mówicie, mam nadzieje. Bardzo dziękuje za zainteresowanie,...
Czy napiecie na czujniku powino sie mierzyć przy zapalonym czy zgaszonym silniku i czy wtyczka powina byc zapieta czy odpieta?
JESTEM LAIKIEM JEZELI O TO CHODZI, ALE ZOORGANIZUJE SOBIE MIERNIK. DODAM JESZCZE ZE PO ODPIĘCIU KOSTKI Z CZUJNIKA TEMPERATURY WSKAZÓWKA DALEJ WARIUJE, I NA PODGLĄDZIE PARAMETRÓW SILNIKA TEŻ. Co z tego że zorganizujesz miernik jak nawet nie wiesz co mierzyć. Oddaj to auto do kogoś zrobi porządne pomiary i usunie usterkę. Skoro piszesz że odpięcie czujnika...
Lodówka ma niecały rok i działa tak od samego początku. Mieszkam na poddaszu z kiepską izolacją od blachodachówki i występują u mnie dosyć mocne wachania temperatury. Czy to może mieć wpływ na takie zachowanie lodówki (zaraz poszukam dokładnego modelu lodówy)?
W megane z 96 wskaźnik temperatury wachlował sobie od około 95 do 85 czy tam na odwrót, po prostu wachania były spowodowane otwieraniem i zamykaniem się termostatu, teraz doszedł lew 407 i wskaźnik temperatury od 90 do 95 sobie wachluje.
Czyli te delikatne wachania są ok, a powiedz czy w czasie jazdy po mieści temperatura ciut poniżej tej piątej kreski też jest ok
Po pierwsze 90C na wskaźniku jest tylko orientacyjne. Wskazanie nie jest w żaden sposób kalibrowane. Wachania są jak najbardziej dopuszczalne. Temperatura spada jak włącza się wentylator na chłodnicy. Jest pewna histereza i stąd te skoki na wskaźniku. Jak kolega zauważył powyżej, obroty stanowczo za wysokie. Powinny oscylować w okolicy 800 na obrotomierzu.
Nie chce zapalić,po dodaniu gazu zapala ale nie utrzymuje wolnych obrotów.Duże wachania obrotów.Wydaje się jakby palił nie na wszystkich cylindrach.Nie wiem czy ma to znaczenie ale wskażnik temperatury na tablicy jakby od razu nie reagwał na nagrzewanie się silnika,dopiero po jakimś czasie pokazuje temperature.U diagnostyka stwierdził bład potwierdzenia...
Dziękuję koledze Mam jeszcze jedno pytanie. Czy poziom płynu w zbiorniku powinien być zawsze taki sam. Np. silnik jest zimny, poziom płynu jest 2cm. poniżej kreski max. Jak się silnik rozgrzeje poziom płynu się podnosi do kreski max. Czy powinienem jeździć z odkręconym korkiem zbiornika, kiedy te wahania poziomu płynu ustana? Spokojnie ,wszystko jest...
od niedawna mam problem z odpaleniem reno na zimnym silniku , odpali ale po10-15 sekundach gaśnie przy ponownym urochomieniu trzeba go trzymac na gazie ale nie równo pracuje , gdy się lekko zagrzeje jest ok ale obroty się wachają . wymieniłem; sonde,wtryskiwacz, kable,kopułkę ,czujnik temperatury,silniczek trokowy,potenciometr,cewke, gdy silnik jest...
W Libii też dawnymi czasy laliśmy nafte prymusowkę do MI-2, bo JetA1 brakło. Troche wyższe temperatury gazów za turbiną i tyle. Tak, turbiny gazowe to śmieszne urządzenia mogące pracować na czymkolwiek łatwopalnym, gorzej z rozruchem takiego na byle czym bo na olejach napędowych nie odpalimy, ale można ruszyć na propanie i przełączyć na olej i będzie...
Dzieki za mądre rady Panowie.Jutro bądz w Poniedziałek kupie kondziora i podmienie zobaczymy czy to pomoze.A jesli chodzi o pytanie" zayzayer"silnik w obie strony zachowuje sie podobnie,grzanie wyłączyłem całkowicie (regulator temperatury w pozycji"0") takze raczej jakies wachania 'U" wydaja mi sie mało prawdopodobne.Z programatora tez nie smierdzi...
Dzięki ale o tym już wiem :D. Wymieniłem ten czujnik i jest wszystko w porządku silnik zachowuje się prawidłowo.Także polecam przy takim zachowaniu silnika jak u mnie polecam wymienić bez wachania czujnik a napewno wszystko będzie dobrze :D. Dziękuję wszystkim za rady a czujnik nawet gdy ma dobre wartości oporów może mieć złe krzywe charakterystyki...
Strzałka ma być pion i sie nie ruszać. Na vagu zawsze bedą wachania bo przeciez co chwile masz inne obciążenie silnika. Na vagu zarówno np 87 stopni jak i 92 stopnie, będą wartością prawidłową. Było by źle przy np 70 czy 75 stopni lub 100.
Mam problem z moim c max ponieważ faluje wskaźnik temperatury płyny chłodzącego. Z reguły temperatura opada podczas przyśpieszania jak jedzie się stała prędkością to jest w miarę ok. Wachanie wskazówki to ok 20 stopni w 3 sekundy. Termostat wymieniony 3 razy zegary zregenerowane i dalej to samo. Czujnik nowy i dalej to samo. Forsacn temperaturę w PCM...
Witam, mam mały problem, mam założyć kilka falowników do maszyn bardzo starego typu, maszyny pracują w ciężkich warunkach, spadki napięć siegające nawet 20%, zapylenie (prawdopodobnie będzie wymiana szaf na szczelniejsze) i wachania temperatury. Chodzi mi jakiej firmy wybrać falowniki, jedna z firm polecała mi OMRONA, ale wolałbym żeby to jakiś użytkownik...
Nie nie mam gazu ale byłem u kolega mechanika i odkręcił na chodzącym silniku korek wlewu płynu chłodzącego i syczalo i podniósł się poziom płynu i trochę wyleciało ale dolaśmy i na pracującym bulgotało w tym zbiorniczku i odkręcił jakieś odpowietrzenie na gumowym wężu i też syczało i po czasie silnik zaczoł równo pracować i stwierdził,że mam uszkodzoną...
W moim meganie broblem tkwił w uszczelnieniu przepustnicy ,łapała lewe powietrze. Nieszczelność była na połączeniu przepustnicy z obudową filtra i kolektora , są tam dwa gumowe oringi. Z biegem czasu wyrobiły się ,tzn były twarde i spłaszczone.W porównaniu z nowymi była duża różnica, (nowe były okrągłe i elastyczne). Dodam że autko jest garażowane,więc...
KE III Jetronic tak pisze według instrukcji ale http://obrazki.elektroda.net/84_12531201... jeszcze bardziej widoczny http://obrazki.elektroda.net/19_12531203... Dodano po 3 neo_mx masz racje bo jak zdjołem kabelki z tego dwu stykowego i załonczyłem je razem to po paru razach załanczania poczułem paliwo Dodano po 16 Objaw brak wskazań...
Specjalnie wyszedłem zobaczyć poziom wody w zbiorniczku i jest on lekko ponad minimum. Może z 1cm, więc około 300ml ubyło korkiem. Termostat jest sprawny przecież skoro silnik się szybko nagrzewa i puszcza temp na cały obieg. W mieście przy upałach pomagam mu włączając ogrzewanie na około 10 sekund i temp spada o jakieś 10 stopni. Temperatury wnioskuję...
Również wyprzedze pytanie - auto się nie przegrzewa w żadnych warunkach - max to 90*C min 70*C - czy takie wachania są naturalne dla tego silnika? A więc nie ma mowy o zagotowaniu się płynu nawet przy otwartym korku, chyba że czujnik temperatury szwankuje. Kolejny punkt ukladanki to pojawienie sie czarnego osadu na wewnetrznych sciankach zbiornika...
mecze sie jeszcze ze starym polonezem i to naprawde sie mecze bo jak go nie rozgrzeje porzanie na benzynie to na gazie raczej ciezko jest jechac... a mianowicie ktoregos pieknego dnia pedzialem sobie do pracy no i daleko sobie nie zajechelem bo silnik zaczal sie dusic kichac prychac i zgasl. jak podnioslem klape silnika zobaczylem bialutki parowniczek..............
Witam koledzy, autorze twój silnik ma 4,25 A ten sterownik ma 7A zapas więc jest , https://obrazki.elektroda.pl/2793783100_... , w pewnych przypadkach konieczna jest regulacja obrotów temperaturą ten mi sprawował się bardzo dobrze ze względu na mżliwość ustawiania parametrów tu link do dystrybutora , możesz też poszukać pokrewnych,...
Witam. Uruchom silnik, poczekaj aż wszystko nabierze normalnej temperatury, wyłącz silnik. Następnie rozpinasz wtyczke i mierzysz styki przyłączone do dwóch przewodów białych. Są to przewody zasilające grzałke w lambdzie. Impedancja grzałki powinna wachać się w granicach 8-10 do 18-20 omów. U mnie na jednej grzałce jest całkowita przerwa, dokładniej,...
Temat może oklepany, ale dla mnie nie do końca. Mój uniaczek zaczął więcej palić co mogło by wskazywać na sondę lambda (przebieg 80 tys) Przeczytałem kilka wypowiedzi jak sprawdzić sondę lambda. Wziąłem miernik analogowy bo ponoć to dość wiarygodny pomiar. Na zimnym silniku 0,2 mV. Ze wzrostem temperatury (sonda trzy przewodowa) nap. dochodzi do ok....
sonde bardzo łatwo sprawdzić, wpinasz się w kabel (czarny bodajże) i sprawdzasz voltomierzem napięcie powinno się wachać od 0,9-1,1V jeżeli jest inne to masz zły skład mieszanki, jeżeli nie ma nic to masz walniętą sondę komp przechodzi w tryb awaryjny i dużo pali filtr powietrza tez może być jeżeli silnik nieruwno pracuje to sprawdź przewody świece...
Witam wszystkich serdecznie... Zaprowadziłem auto do mechanika na wymiane sprzęgła klimy i płynu chłodniczego. Odkąd od niego wyjechałem zaczęły sie wachania temperatury. Wskazówka Leci maksymalnie na czerwone pole i opada troche i tak co chwile. Pojechałem do tego mechanika powiedział ze to wina czujnika. Wymieniłem i to samo. Dzisiaj byłem u elektryka....
Co do ciśnień pracy sprawnej klimatyzacji to LP 1-2 bar HP 7-17 bar. Dzisiaj auto zjechało, złapalo 40 razy błąd "25" na trasie 3000km. Przeleciałem okablowanie do sprężarki, sprawdzilem ciśnienia- tak wachają się w zależności od obciążenia cieplnego, czytaj: obroty dmuchawy, pozycja klap cyrkulacji, temperatura otoczenia, obroty silnika, sprężarki...
Również miałem problemy z obrotami w Renault Megane 1,6 16v z 2001r. (po liftingu). Na zimnym silniku były w granicach 2-3 tysięcy, po jakimś czasie opadały (nie zawsze), wymieniłem sondę Lambde (tą pod samochodem) niby pomogło na chwile potem to samo, wymiana czujnika temperatury, lepiej ale nadal wysokie obroty. Dzisiaj już wcale nie chciał schodzić...
Witam, nawiązując do waszej debaty to mam taki sam problem z tym silnikiem, byłem juz u trzech fachowców i każdy twierdzi ze to nie pompa , ale nikt nie wie co.....;-) w końcu pojechałem do serwisu opla i stwierdzili ze jednak pompa , ale tak na 90 % wiec sie wacham co robić dalej bo mam zamontowany guziczek który wymusza podgrzewanie swiec tylko nie...
tak to bmw e34 rok 95jezdziłem na dwózbiornikowej instalacji , pompa bosch , nagrzewałem olej następującym sposobem , nawinołem rurkę miedzianą na wydech w te upały było nawet przeszło 100 stopni celcjusza , nie myślcie że jezdziłem na takiej temperaturze zrobiłem sobie dodatkowy obieg ktury pozwalał zmniejszyć temperaturę .wysokość temperatury na kturej...
Chłopie w czujniku jest stabilizator napięcia.... tak to jest skoro się nie wie że napięcie mostka tensometrycznego musi być zasilany stabilnym napięciem bez wachań inaczej by pokazywał faktycznie bzdury. Co się w kompie resetuje ? a no parametry czyli odczytuje czujniki i ich parametry względem temperatury silnika. Iglica jest zasilana napięciem nie...
Witam, Na początku: BMW e46 320i, 150PS, 1998r., bez klimy . Problem polega na tym, że nie włącza się wentylator chłodnicy. Silnik sprawdzony na "krótko" tzn poza sterownikiem - działa w odwrotną stronę. Z tego co udało mi się sprawdzić to na wentylator dochodzi stałe napięcie ~14V a na przewodzie sterującym po włączeniu zapłonu pojawia się ~12V i spada...
zwarcie gziekolwiek by bylo to bezpiecznik by sie palil ktorys tym bardziej ze same wskazniki sa dosc precyzyjne tym bardziej uleglyby uszkodzeniu.uwazam ze jezeli tak sie dzieje jak jest teraz jest to wina jakichs spadkow napiecia. takie wachania wskazowek licznikow tego typu zauwazylem nie tylko w moim aucie ale i w kilku innych cinquecento. samo...
Witam wszystkich serdecznie i pozwolcie ze przylacze sie do tematu. posiadam puga 306 rocznik 99 meridian przebieg 104kkm z podobnym problemem "falujace obroty" jednak u mnie nie jest do konca tak samo a mianowicie na zimnym silniku odpala bezproblemowo i obroty wskakuja na 950-1050 jednak po zagrzaniu silnika okolo 75 stopni zaczynaja sie schody silnik...
Ja typuję sondę lambda.. wykluczam czujnik temperatury bo mówisz, że zachowania są identyczne na ciepłym i zimnym silniku. Zacząłbym od sprawdzenia lambdy. Jeśli masz jak podłączyć pod komputer to sprawdź jej wartości, jeśli nie masz to musisz sprawdzić voltaż na sondzie. Jeden i drugi test powinien wskazywać wartość między 0,1 - 0,9 volta. Wartość...
Witam, niedawno zakupiłem samochód od handlarza tzn. Tourana 1.9tdi z 2004r. Po powrocie nim do domu okazało się, że ucieka gdzieś płyn chłodniczy więc oddaliśmy do mechanika i on "testerem" wykrył, że w płynie chłodniczym są też wyczuwalne spaliny i zdiagnozował, że to może być uszczelka pod głowicą. Po dogadaniu się z handlarzem oddałem samochód mu...
Czy w punkcie 5 nie wystąpiło jakieś nieporozumienie. Dotąd sądziłem, że tzw. oscylacje napięcia sondy występują tylko w układzie pracującym w pętli zamkniętej, tj. oscylacje wynikające z korekcji składu mieszanki przez sterownik. W pętli otwartej (wszystko jedno, z jakiego powodu) raczej nie powinno być oscylacji, tylko ewentualnie drobne wachania....
Georges , wyobraż sobie że wiem po co jest lambda, jest pierwszym trybem w mechaniżmie dążącym do kompromisu między ekologią , mocą , trwałością silnika ,ekonomią itd z naciskiem na ekologie czyli do stichiometrycznego AFR=14,7 ,a wg niektórych żrudeł 14,4 . Czyli inaczej lambda=1 niestety taki AFR jest to idealna wartość i niezbyt mocodajna , a już...
Witam! W ostatnią niedziele z braku zajęcia wpadłem na pomysł włożenia zegarów od Astry 2 do mojej Vectry A, bo mam troche liczników na półce. Sprawa wygląda tak, licznik już siedzi bardzo ładnie, zeszło z tym cały dzień. Problem jest teraz z dopasowaniem sygnałów. Prędkościomierz udało mi się dosyć dokładnie ustawić modyfikując wsad eepromu, prędkość...
Witajcie Samochod Opel Astra III, 1.6 Twinport Kombi. 77 kw Ostatnio bylem na komputerze nie wykazalo zadnych bledow, ale poprosilem o porzadna diagnoze samochodu Wyszlo ze EGR wskazuje 0 po czym mechanik odlaczyl wtyczke od EGR i komputer zaczal pokazywac liczby. Stwierdzil ze 100% jest uszkodzony zawor EGR Ogolnie powiem wam co zaobserwowalem Na biegu...
..... Mam wątpliwości co do TPS'u. Dowiedziałem się, że w stanie spoczynku pedału gazu sygnał z TPS'u powinien wynosić około 0,6V u mnie jest 1,12V. Poza tym zrobiłem pomiary i tak między stykami 26 a 47 miałem 3,11kohm(pedał przysp. swobodny) do 0,32kohm(max wciśniety) oraz miedzy stykami 47 i 46 0,94kohm(swobodny) do 3,63kohm(max). Uważam, że z tym...
Oczywiście wszystko można, ale zbyt uboga mieszanka (mało gazu a dużo powietrza) to wyższa temperatura spalania a to już krok do...remontu głowicy i głównie mam na myśli gniazda zaworowe i zawory. Gaz który spala się w silniku ma i tak wyższą temperaturę spalania niż benzyna zubażając mieszankę powodujesz jeszcze jej wzrost, podsumowując to co zaoszczędzisz...
witam, śledzę sobie za pomocą fiatecuscan to co dzieje sie z silnikiem gdy nie chce zapalić. 1: błędów brak 2: w parametrach sprawdzam cisnienie na pompie. po przekreceniu klucza pojawia sie okolo 5 bar. po zakreceniu rozrusznikiem rosnie do okolo 100-104 bar - auto nie zapala. wychodze, polewam pompe 200 ml gorącej wody, wracam do auta, krece rozrusznikiem...
Witam mam problem ze swoim autkiem jakim jest Opel Astra G 1.6 8v 75km 55KW X16SZR benzyna 1999r 210.000km przebiegu. Zanim opiszę swój dotychczasowy problem chciałbym podzielić się wcześniejszymi dolegliwościami asterixa. Od samego początku od kiedy go kupiłem były problemy z obrotami biegu jałowego tzn spadki w zakresie 20-50 wyczuwalne drgania silnika...
Witam, dzisiaj po sprawdzeniu Vagiem mojej Fabii wyskoczyły mi następujące błędy: 16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 16556 System zbyt bogaty (strona 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY Po przeczytaniu wielu tematów na różnych forach (także tym) wziąłem się...
Cześć wszystkim, Mam Peugeot-a J5, z wmontowanym silnikiem od Boxera I-gen. Jest to silnik 2.5 TDI, 107KM, THX, DJ5TED Problem polega na tym, że jakiś czas temu w trasie przestało mi działać ogrzewanie z silnika. Po odpowietrzeniu układu (ta rurka w nakrętką obok zbiorniczka), grzanie wróciło, ale sytuacja się powtarza cały czas. Z pod korka zbiorniczka...
Mój problem dotyczy samochodu z silnikiem 1,1 benzyna, bez gazu. Problem nie występuje cały czas a komputer nie pokazuje żadnego błędu. Są dni że samochód działa nienagannie ale częsciej zdarzają mu się dni gdy coś go gryzie. Pierwszy objaw problemu polega na tym że po przekręceniu kluczyka auto nie odpala. Żeby je odpalić trrzeba wtedy lekko wcisnąć...
wachania temperatury wachania obrotow zasilacz wachania
irf640 irf540 kamery ucięte kable sieciowy serwer plików
schematy instalacji samochodowych sanwa pc5000
Barton Fakon 4T - Wysokie obroty, niska prędkość Lexmark toner pokazuje 0 - co zrobić?