Tak jak kolega wyżej napisał alternator do sprawdzenia, a w czasie pracy waha się napięcie. Alternator składa się z wielu części jeśli któraś się zepsuła/zużyła to się ją wymienia.
Odpinanie obciążenia (akumulatora) od alternatora przy pracującym silniku grozi uszkodzeniem alternatora, więc po odpaleniu silnika na 18 woltach pozwól mu pochodzić trochę, zgaś i dopiero wtedy kombinuj z akumulatorami. Lepszym rozwiązaniem jest zamiana rozrusznika na inny - polecam czeski, sowieckie oryginały nigdy nie grzeszyły nadmiarem mocy. A...
Sama reakcja alternatora jest prawidłowa pod warunkiem, że celem jest tylko test od jakiej prędkości obrotowej alternator zaczyna ładować i przy jakiej najmniejszej przestaje. To od jakiej prędkości alternator zaczyna ładowanie jest zależne od jego konstrukcji i materiałów i zwykle zaczyna się się od 1000 obr/min lub wyższej. Dodam tylko, że mam na...
Napięcie się waha jak to określiłeś ale jest to dalej napięcie stałe ( odsyłam do literatury aby pogłębić ten temat ) . Przy uruchomionym silniku napięcie wzrasta bo akumulator jest doładowywany z alternatora ( max 14.4V).
Problem leży nie w wielkości alternatora, chyba że posiadasz jakieś dodatkowe odbiorniki prądu. Podaj w jakim zakresie waha się napięcie na aku.
Obudowa cała koła pasowe też w porządku. Jedynie pasek jest juz chyba wytarty bo widać metalowe zbrojenie przy lekkim odgięciu ale jeszcze się nie ślizga. Napięcie na klemach i bezpośrednio na śrubie alternatora waha się ±0,1V Według mnie padnięty regulator dawałby wyższe napięcie (ponad 15V ) lub ładowania by wcale nie było.
Witam! Odkopuje temat :) z przed 2 lat! Posiadam obecnie 2 alternatory od OPEL VECTRA firmy DELCO REMY, pierwszy to jest ten z początkowych postów, w którym do wymiany dioda i regulator napięcia, przeleżał tak przez 2 lata, troszkę zardzewiał ale postanowiłem go reaktywować, i trochę na nim poeksperymentować, i teraz pytanie! Gdzie kupić diody do tego...
Jest dobrze, wszystko napięte.. rolki ok, pasek ok Może faktycznie to ten moduł w bagażniku.. Przejechałem nim ostatnio ponad 300 km i nic się nie działo, ale napięcie nadal waha się jak wcześniej wspominałem
Regulator składa sie z zespołem cewek i styków przełączanych. Wymieniłem alternator na nowy bo w starym padły diody, i nadal napięcie waha sie w granicach 11,8 do 12, 4V co jest grane...
Witam! Jestem tu nowy więc przepraszam za błędy. No więc sprawa wygląda tak : po odpaleniu auta wszystkie swiatełka jakie mam mi pulsują. Sprawdziłem napięcie na alternatorze i wahało się od 16 do 18V. Na klemach już było spokojniej (oczywiście z podłączonym aku). Wymieniłem alternator na drugi i problem pozostał. I mam pytanie czy regulator jest umieszczony...
Witam wszystkich. Posiadam auto volvo FH 440 km rok 2008 rama B499661 Proszę o pomoc ponieważ już sam nie wiem co jest. Napięcie ładowania na alternatorze waha się w przedziale od 27,9 do 28,1 na zaciskach B+ i D+. A napięcie ładowania na akumulatorze to 25V oczywiście nie jest stałe tylko waha się o 0,1 do 0,2 V. Wymieniłem na inne akumulatory i dalej...
jeżeli obroty są zbyt niskie i nierównomierne to napięcie musi się wahać !! przecież od obrotów zależy moc alternatora - jak są małe to i moc jest mała i spada napięcie. ale to zależy w jakim zakresie zmienia się to napięcie i w jakich warunkach np. czy waha się na włączonych światłach, a po ich wyłączeniu już nie ? fizyki nie da się oszukać......
Nareszcie jest ok. Usterka usunięta.Uszkodzony był regulator w alternatorze i napięcie na sterowniku wahało się od 8V do 20V. Regulator wymieniony i autko lata jak dawniej.Dziękuję wszystkim za wszelkie sugestie. Pozdrawiam:D
Witam! Jeżdżę Fabią 1.4 44kW z 2002 r. Ostatnio dwukrotnie całkowicie rozładował mi się akumulator - nie chciał odpalić i zresetował się zegar. Akumulator (50Ah) sprawdziłem - był ładowany przez ok. 10 godzin prądem 5A i podłączono do niego żarówkę H4 100W na parę minut - napięcie spadło o ok. 0,3V. Podczas pomiaru napięcia przy włączonym silniku, wynik...
Dawno nie zaglądałem ale odpiszę jak już jestem. Nie wiem co sie podziało z tamtym starym alternatorem ale zamiast stałego napięcia miałem zmienne radio już nawet nie działało bo wahało się w przedziale od 2v do 16 v Wymieniłem alternator i działa jak burza .
robiłem dzisiaj tipo 1,6 napięcie ład pod obciążeniem 13,7V jałowo 14,0V żarzyła się gościowi kontrolka ładowania na wysokich obrotach przyczyny były dwie; 1:spadek napięcia na przewodzie alternator akumulator wahał się w granicach 0,4V /skorodowana końcówka kabla przy rozruszniku /po usunięciu usterki napięcie wzrosło do 14,0V pod obciążeniem 14,3...
ZNOWU?!?! ktoś woltomierzem sprawdza sondę? To nie jest półprzewodnik typu dioda prostownicza! Napięcie sondy waha się 10 razy na sek. a miernik uśrednia tylko te wyniki! Dla miernika sonda będzie zawsze pokazywała napięcie względem alternatora a nie mieszanki! (praktyka nie teoria pomagają innym...) Czy problem z tym, żeby jechać na stację diagno....
Granie na samym akumulatorze to nie trafiony pomysł, szybko padnie bez ładowania. A doładowywać akumulator po każdym utworze mija się z celem. Prostownik jak sama nazwa mówi tylko "prostuje" prąd, bez wygładzania tętnień. Do zasilanie takiego wzmacniacza jak podałeś potrzeba solidnego zasilacza (powiedzmy że to taki bardziej rozbudowany prostownik)....
W moim samochodzie napięcie ładowania waha się od 13,9 do 14,2V w zależności od obciążenia alternatora innymi odbiornikami prądu. Gdzieś ktoś miał samochód, modelu już nie podam, z realnym ładowaniem 13,8 - 14 V. Nigdy nie potrzebował prostownika.
A jak napięcia wyglądają w czasie normalnej jazdy? Tego nie sprawdzałem dziś postaram się sprawdzić. Dodano po 3 Podczas jazdy napięcie waha się między 13,5 do 13,8V. Podpięcie masy z okolic alternatora nie zmienia ładowania. Powiedzcie czy regenerowane alternatory z popularnego serwisu aukcyjnego za około 200 zł są warte zakupu? Czy w Pandzie z klimatyzacją...
Jest to ten sam alternator napięcie 12V to tzw napięcie znamionowe a napięcie w czasie pracy wynosi 14V i waha się w granicach 0,2V to znaczy, że w czasie pomiaru napięcia na zaciskach akumulatora wynosić może 13,8............ do 14,2V i te wartości są prawidłowe. A co do kupna alternatora to może taniej jest dać go do regeneracji jeżeli sobie nie radzisz...
WitaM. Na początek proszę o wyrozumiałosc. Korzystam z telefonu a tu nie jest tak przejrzyście i pewnie pomyliłem dział. Problem dotyczy ciągnika rolniczego, w którym alternatorem steruje komputer. Ciągnik stracił ładowanie po czym samo powróciło. Kolejnego dnia rozsypało się łożysko w alternatorze i zostało wymienione. Wszystko ok John Deere wyjeżdża...
7812 to nie prostownik a STABILIZATOR pradu stalego i tutaj ma prawidlowo dzialac gdzie napiecie waha sie w instalacji samochodowej w zaleznosci od obciazenia alternatora. No trochę Kolega za dużo oczekuje od tego elementu. Przede wszystkim to głównie stabilizator napięcia. Można go wprawdzie połączyć jako stabilizator prądu ale tu nie o tym mówimy....
Panowie sprawdziłem . Alternator Valeo 80A. Napięcie było mierzone bezpośrednio na alternatorze. Bez obciążenia 13,95v włączam światła , radio , wzmacniacz , klima, nawiew waha się między 13,8v-13,95v , włączam wszystko spada do 12,3v ale po dodaniu gazu około 2000 obrotów rośnie po chwili do 13,8v i w momencie gdy włączy się kompresor klimy spada do...
Taka drobna sugestia , "z innej beczki". Miałem kilka przypadków z Felicjami , że powodem niskiego ładowania był wadliwy akumulator ( swego czasu wsadzali bardzo dziadowskie - takie białe,niestety nie pamiętam nazwy). Proponuję Ci , dla uzyskania pewności , podłączyć jakiś inny akumulator (np z samochodu sąsiada) w granicach 45 Ah i obserwować czy napięcie...
Witam Borykam się od paru dni z takim problemem, że pulsuje mi każda żarówka i światła w samochodzie przy zapalonym silniku ( na zgaszonym jest ok ). Silnik na niższych obrotach trochę szarpie, jakby tracił moc. Sprawdziłem więc napięcie ładowania i waha się w granicach 14.2V do 14.5V (wtedy wszystko pulsuje), lecz po puknięciu alternatora kluczem (...
Sprawdzałeś jakie napięcie spoczynkowe miał ten pierwszy akumulator? Może miał wewnętrzne zwarcie i alternatory próbowały go doładować co je przeciążało. Pierwszy akumulator miał z rana zazwyczaj 11,5 +-0,2 napięcia spoczynkowego. EDIT: Jestem właśnie po wymianie regulatora w pierwszym alternatorze. Ładowanie waha się między 14,0 (silnik nagrzany),...
4 diody szeregowo przy 12V zasilania to trochę za dużo.Podejrzewam też że nie ma tam też żadnego sterownika diod czyli jednym słowem niedobrze.Teoretycznie mamy 2V zapasu dla napięcia alternatora 14,4V ale praktycznie Vf poszczególnych diod może może się wahać od 3,1-3,6V 4x3,1=12,4V 4x3,6=14,4V.Po za tym trzeba by mieć charakterystykę diod IF/mcd żeby...
Dostałem samą płytkę. W lokalnym sklepie rolniczym. Trzeba było tylko poczekać tydzień na dostawę. Całe 11zł. Płytkę wymieniłem, styk na diodach poprawiłem. Wyjścia z alternatora oczywiście były zamienione. Dzięki koledze "mtracz" , (oby więcej takich ludzi :) ) prawidłowo podłączyłem kontrolkę ładowania, która ciągle świeciła. Post z: 28 Kwi 2014 14:24...
Dziękuję za tak duże zainteresowanie :). Gdy samochód nie jest w ruchu opisywane objawy nie występują. Silniczek krokowy sprawdzę w wolnej chwili (czyli pewnie w piątek lub sobotę). Co do poboru tego prądu: coś jest upalone na plytce regulatora napięcia w alternatorze, mówił mi o tym kiedyś elektryk, który tam zaglądał. Waham się do dziś czy to robić,...
Cześć. Poszukuję sposobu na znalezienie jakiegoś wydajniejszego źródła prądu w astrze. Obecny alternator Bosch 140A nie jest w stanie pokryć zapotrzebowania. Zamontowałem sobie nagrzewnicę quickheat i zaczął się problem przysiadania napięcia. Pierwotnie, wg. VIN alternator ma te 100A, więc wymieniłem, bo dla quickheat to stanowczo za mało. Dwa lata...
sprawdzałem to i na niskich i wysokich obrotach, waha się o 0.1V Dzisiaj od pracą sprawdzałem to u kolegi i ma pod obciążeniem 14.2V taki sam golfik:cry:
Powiem Ci tak,schematu nie mam.Mój starszy jest elektronikiem i na kompie rysuje mi ten schemat w Circuit Maker.Schemat końcówki wzmacniacza już zrobił,niebawem ma skończyć schemat zasilacza Hifonics.Ten wzmacniacz jest cyfrowy co na pewno wiesz i powiem taką rzecz,że on musi mieć wyjątkowo odpowiednie zasilanie,tzn porządna bateria (baterie),(mocny...
Witajcie , chciałbym się podpiąć pod temat . Padł mi regler w KTM . Kupno nowego to ok 600 PLN więc odpada . Alternator jest jednofazowy samowzbudny . Napięcie daje do 60V więc jest ok . Próbowałem dopasować regler od skuterka niestety na wyjściu napięcie waha się od 8 do 20 V a prąd jest tak mały że ledwo LEDa świeci . czy ktoś potrafi zaprojektować...
Po dłuższych obserwacjach zauważyłem, że przy wyłączonych np. światłach, kiedy miga kontrolka ładowania oświetlenie kabiny lekko pulsuje, wskazówka obrotomierza podłącz0onego pod alternator nie jest stabilna (waha się w niewielkim zakresie). Multimetr nie pokazuje wahań napięcia, oscyloskop by może to pokazał. Dodano po 1 Wymieniłem regulator na używany,...
Mam w aucie następujący efekt: gdy silnik chodzi na wolnych obrotach da się zauważyć pulsowanie (miganie) wszystkiego co świeci - kontrolki na desce rozdzielczej, lampka oświetlająca kabinę, światła z przodu, itd. Im więcej odbiorników jest włączonych (np: klima, ogrzewanie tylnej szyby, światła długie) tym bardziej ten efekt jest widoczny. Częstotliwość...
Cześć. Chciałem dodać układ załączający światła dopiero po odpaleniu motorynki bo światła bardzo szybko rozładowują akumulator . Jak to zrobić żeby nie uszkodzić prądnicy .Myślałem o podłączeniu jednego z wyjść prądnicy do diody 1n4007 w kierunku cewki przekaźnika a drugi koniec do masy na stałe. Czy taki układ będzie działał lub czy trzeba dodać mu...
Witam Mam problem z alternatorem(chyba) w golfie II 86r benzyna. Musze praktycznie codziennie ładować akumulator, trochę szperając w internecie doszedłem do tego że to najprawdopodobniej alternator, sprawdzałem to ładowanie jest w granicach 9,8V gdzie do 14,5V daleko.. Czyli praktycznie nic nie ładuje. Tylko teraz waham się miedzy dwiema opcjami rozwiązania...
Panowie potrzebuję informację jakie powinno być prawidłowe napięcie alternatorar. Na różnych stronach, także na elektrodzie, różne widełki są podane ale najczęściej od 13,8 do 14,4V jednak nie pisze czy to minimum jest bez obciążenia czy z włączonymi odbiornikami. U mnie w samochodzie jest alternator 70A i na rozgrzanym silniku bez obciążenia jest 14,15V...
Bunny, wiem, że nie powinno się odpinać, ale zacząłem chwytać się wszystkich pomysłów, bo wszystkie mechaniczne podzespoły były sprawdzane i są sprawne. Ładowanie na aku jest około 14v, natomiast kiedy miernik podłączam do alternatora, z minusem do masy są spore spadki napięcia, spada ono czasem nawet do 7v. Obroty wahają się od 600-1100 coś takiego...
Napięcie na akumulatorze zaraz po uruchomieniu silnika wynosi 12,1V, natomiast po przygazowaniu do 3000 obr. napięcie wzrasta do 14,3V (słychać wtedy we wnętrzu samochodu "pyknięcie" i od tego momentu akumulator jest ładowany). Później jeżeli obroty silnika spadną nie powoduje to spadku napięcia na klemach (utrzymuje się 14,3V). Waham się ze zwarciem...
Najprawdopodobniej nadpaliły się styki włączające prądnicę do instalacji, gdy osiągnie właściwe napięcie. Ja ten problem w maluchu (z prądnicą) ominąłem w ten sposób, że równolegle do tych styków wpiąłem 2 diody 10A (takie miałem) na radiatorze. Efekt tego był taki, że prądnica zaczęła się zachowywać prawie jak alternator. Przejeździłem z tym regulatorem...
Przede wszystkim podaj jakie to auto i w jakiej wersji. Poza tym podane przez ciebie wartości świadczą o jak najbardziej poprawnej pracy alternatora i układu ładowania. Przy tak dużym obciążeniu, jakie fundujesz autu w trakcie pomiaru, napięcie może się tak wahać. Dalej: nawet w tej samej serii regulatorów jeden będzie stabilizował napięcie na poziomie...
Witam. Teściu zakupił taki wynalazek , po kilkudniowym szaleństwie sprzęt nie odpala. Próbowali z synem i sąsiadem i porażka . Zawezwali :)) zięcia {( to ja) ale tv , agd i elektronika } , pierwsza opcja styki przekaźnika od blokady rozrusznika ( chyba tak to się nazywa ) , traktorek odpala . Po zmierzeniu napięcia ładowania następny problem , wskazania...
Majster może masz regulator 14.0V !!! na pewno taki masz :( wywalić natychmiast :) Zobacz tu masz taki !!! zobacz. https://www.iparts.pl/czesc/regulator-na... --- Kup regulator Huco 14.4 V Są też 14,5 lecz jak masz wszystkie przewody zrobione od nowa i żadnych strat to taki 14,5 na pewno przeładowywał będzie...
Witam, mam problem z elektryką w ursusie c-385. Padły mi po 7 latach akumulatory miałem 2x 6v 195Ah 900A. Przed wymianą sprawdzałem ładowanie alternatora, które wynosiło 14,4 czyli ok. Poztanowiłem wymianić akumulatory (i tu mnie pokusiło) wstawiłem jeden aku 12v 165Ah 870A próba odpalenia no i porażka, kręci jakby chciał a nie mógł. No ale podpinam...
Megane II Funkcja obwodu ładowania polega na: Zapewnienie dostarczania energii elektrycznej w pojeździe, przy jednoczesnym przestrzeganiu ograniczeń osiągów dynamiki zespołu napędowego: momenty hamujące alternatora oraz gradienty pobieranych momentów obrotowych muszą być pod kontrolą. Sterowanie dociążeniem i odciążaniem alternatora zgodnie z zezwoleniem...
Aktualnie dociągnąłem pasek sam, bez pomocy mechanika. Robiłem to opierając się na filmiku na YT, gdzie jest pokazane jak prawidłowo powinien być on naciągnięty. Obracając lekko kołem alternatora, pasek ani drgnął ( czyli się ślizgał ). Po dociągnięciu i naprawdę lekkim przekręceniu koła pasek szedł razem z nim. Ugięcie to około 10-15 mm pod palcem...
Pojawił mi się w astrolocie dość dziwny problem z napięciem ładowania. Równo 2 lata temu wymieniałem alternator, stary padł mechanicznie - ktoś go niechlujnie regenerował i rozleciały się pierścienie. Kupiłem fabrycznie nowy, AS-PL model A2022. Przez dłuższy czas był spokój, napięcie ładowania wahało się między 14,2 a 14,4V. Ostatnio jednak profilaktycznie...
po włączeniu klimy i ogrzewania szyby spadek do 12.2V tak jakby wtedy altek w ogóle nie ładował, a napięcie na nim to po prostu potencjał z akumulatora, będę tak dłużej stał na luzie to zarżnę aku. Ta.... A możesz mi powiedzieć w jakim celu masz zamiar stać te 10 czy 12 godzin z autem pracującym na biegu jałowym w którym non stop będziesz włączał ogrzewanie...
Akurat skończyłem odrabianie lekcji na ten temat i podzielę się moimi wnioskami wyciągniętymi z tej lekcji. 1. Modyfikacja pierwsza dotyczy wyłączenia ładowania po osiągnięciu napięcia 14,4V. LELEK zaprojektowany jest do utrzymywania prądu konserwującego przy napięciu 14,4V. Zależy mi na tym aby po osiągnięciu napięcia 14,4V na akumulatorze prostownik...
Witam Mam taki problem może ktoś się spotkał z takim podobnym. Okazało się, że padł mi moduł komfortu (JBE) po rozładowaniu aku-mulatora. Po założeniu drugiego modułu wszystko zaczęło działać - drzwi na pilota się zamykały wskaźnik poziomu paliwa normalnie po-kazywał, itd. Wszystko wróciło do normy. Po kilku dniach akumulator padł i kolejny moduł przestał...
przetwornica wahać napiąć zasilacz wahać napiąć wahać temperatura
amplituner pioneer kolumna termostat danfoss parametry skuter bassa
słuchawki bluetooth słuchawka bluetooth
Łożyska EBI - typy, zastosowania, jakość i konserwacja Wentylator w opalarce MacAlister MHG2000 nie działa