A tam gdzie i co kupi. Co by nie kupił to będzie pasować . Gorsze , lepsze . Problem to może być z wymianą . Tam ta śruba w nadwoziu . Ja odmawiam takie zlecenia . Ktoś kto wymieniał wahacze w tym aucie to wie o czym piszę . Chyba że ma jaki patent . Chora konstrukcja .
Niestety przynajmniej lewarek jest potrzebny i kobyłka podporowa żeby zabezpieczyć jakoś,po to żeby nam auto na głowę nie spadło jak będziemy tam grzebać, musisz przecież koło podnieść żeby je zdjąć i żeby wachacz wymontować bo jak inaczej, nie da rady, widziałem takich co uniesli lewarem o potem jakieś cegły podkładali ale stanowczo odradzam, jak cegła...
Zrób zdjęcie i wstaw na forum. Na podstawie samego opisu ciężko dać dobrą poradę.
Spójrz na gwinty od końcówek drążków. Przy prawidłowym ustawieniu powinno być widać mniej lub więcej tyle samo zwojów. Jeśli jest różnica, to masz przestawione w przekładni lub na krzyżaku łączącym przekładnie z kolumną kierowniczą (nie zawsze w tym miejscu da się ustawić inaczej, nie wiem jak jest w tym przypadku). Nie napisałeś też, czy wymiana na...
Poziome tuleje skręca się po opuszczeniu auta.
Żadne luzy i stuki nie zostały stwierdzone. Kontrolować i po ich stwierdzeniu. wymiana.
Załóż wahacz, sruby ,podstaw pod sworzen np.kobyłke .nie moze byc w powietrzu .Weź nasadkę i przedłużkę ok. 1m. Dokręć na max i będzie ok
Punkty 1 i 8, odnoszą się do dużych centralnych nakrętek. Jeśli chodziło o jakieś inne, to napisz o które. https://obrazki.elektroda.pl/8506119500_... 1. Dokręcić dwunastokątną nakrętkę momentem 200 Nm i poluzować o jeden obrót. – Dokręcić dwunastokątną nakrętkę momentem 50 Nm. ‒ → Zaznacz jeden dwunastokątny róg nakrętki linią -strzałką...
Koło uniosłem, wahacz można było lekko przesunąć i potem dokręcić silentblock.
czy w autach typu Golf IV/Audi A3 8L da radę jakoś poprawić zawieszenie? Nie. Te auta nigdy nie miały i nigdy nie będą miały komfortowego zawieszenia.
Raczej na pewno tuleje belki popatrz czy śruby w tulejach znajdują się na środku.Ewentualnie odkręć amor wyjm sprężynę i wtedy poruszaj wahaczem.No chyba że coś po bagażniku ci lata.
Nie jest to samo, oryginały 1K0407366C 1K0407365C
Jak dostać się do śrub tylnych tulei wahacza Pegeot 106/ Saxo ? Odszukać wycięcie w wykładzinie podlogowej (pod nogami) małe nacięte okno. Trzeba go odgiąć aby uzyskać dostęp do nakrętek (16 MM). https://obrazki.elektroda.pl/8031284800_... Spotkasz że wahach ten jest nazywany "wishbone", bo kształtem przypomina kość z kurzego frontowego...
Na tylnym wahaczu nie powinno być luzu, są tam łożyska które się zużywają. Koszt nowych nie jest zbytnio duży i sama wymiana też nie jest trudna. W BS200s3 jeśli są wymienialne same sworznie to powinny być takie same. Chyba, że coś było kombinowane z wahaczami to wtedy różnie może być.
Od kilkunastu lat jestem mechanikiem i doskonale wiem, że szarpak nie diagnozuje wszystkich uszkodzeń zawieszenia, nie czyni tego również łomik na podniesionym, czy opuszczonym aucie. Do tego dochodzi jeszcze czynnik ludzki, jeśli ktoś wie gdzie zaglądać, to bez absolutnie żadnych przyrządów pomocniczych usterkę wypatrzy. Co do tego pełna zgoda, ba...
A ja dodam, że wahacze w Seicento i Cinquecento są identyczne :)
Jeśli nie musisz, to nie ruszaj czujnika abs-u. Bardzo często nie da się go wyjąć z zardzewiałej piasty bez uszkodzenia, a łożysko da się wymienić bez odkręcania czujnika ABS. BTW. Sam chcesz wymienić to łożysko? Bo po problemach jakie napotykasz wydaje mi się, że możesz nie dać rady.
Prosta definicja - może coś wniesie Zwykły, choć ważny kawałek metalu z gumą amortyzującą uderzenia, drgania połączony z jednej strony z piastą i wahaczem. Po tzw. wybiciu (zużyciu) może wypaść, a wtedy problem! pzdr.s.k.
Na pewno będzie się różnił tuleją P kształtną, inaczej nabita. A tak wahacze są w zasadzie identyczne. Tylko zwróć uwagę że w modelu 306 w 1998 roku zmienili sworzeń wahacza na rozmiar 18 z 16, a co za tym idzie także zwrotnicę.
Magiel musisz odkręcic od sanek a wahacze utrzymają sanki i nic im nie będzie
https://www.google.co.uk/search?q=VW+Pas... Tam masz pdf z danymi
Wymień obie strony, to nie są kosmiczne pieniądze,
Zawsze podczas wymiany montuj nową śrubę. Dobrze ją zabezpieczyć preparatem który pozwoli w późniejszym czasie na bezproblemowy demontaż. Osobiście stosuję smar miedziowy i nie ma problemu. A wymieniałem wahacze niejednokrotnie.
Witam Podstawowa sprawa to książka do clio . Nie mam skanera dlatego nie podeślę ci tych stron o tylnym zawieszeniu. Ale tak po krótce : 1. Podnosisz tył auta i odkręcasz koła a następnie czopy które trzymają tylną belkę (po dwie śruby) - i opuszczasz tylną belkę tak żeby nie urwać przewodów hamulcowych - wyciągasz drążki skrętne. 2. Sciągasz czopy...
To moje zdanie, ale ja bym wymienił. Chociaż widziałem już nawet spawane /wózki/.
Po prostu inna konstrukcja zamontuj śmiało. Najważniejsze w wielowahaczu jest aby śruby dokręcać gdy zawieszenie siedzi w pozycji neutralnej.
Wahacze są takie same. Półosie CHYBA inne. Trzeba by też łożyska porównać w necie. Tarcze kotwiczne też są inne, ze względu na samo-regulatory. Lata temu takie rzeczy człowiek robił... Przód to wiadomo, wszystko jest inne, od zwrotnicy zaczynając.
Jak mam Ci to jeszcze napisać. Jak masz jedną oś to dajesz ją na środku /patrzysz na koła nie na belkę osi/ . Jak masz dwie to odsówasz je /jedną do przodu a drugą do tyłu/ od tego środka w równych odstępach. Mowa cały czas o kołach, nie o belkach.
Jeśli to twój pierwszy model ciężko ( chyba że masz kolegów modelarzy spalinowych ) będziesz miał z uruchomieniem i obsługą silnika spalinowego do tego modelu potrzeba części i dodatków za sporą kasę. Model Samochodu spalinowego marki Reely 2WD To są prawdopodobnie części pasujące sprawdzaj przed zakupem szukaj katalogu z instrukcją Wahacze tylne/dół...
Sworzeń jest na trzech śrubach do wahacza przykrecony i na jednej do zwrotnicy.I nie maglownica tylko przekładnia kierownicza.Poza tym pasowało by zbieżność ustawić po tych naprawach.
Tarcze mają bicie, jeśli kierownica drga przy hamowaniu to zwichrowana tarcza. Dodatkowym objawem jest pulsowanie pedału hamulca.
Będziesz musiał odkręcić trzy śruby pod maską i tą trzymającą dół amortyzatora do wahacza by opuścić amortyzator - inaczej raczej nie wyciągniesz śruby od przedniego górnego amortyzatora. Zacznij od wymiany dolnego przedniego wahacza (prosty wahacz przykręcony do amortyzatora) - tam były dwie średnice sworznia więc żeby się nie okazało że masz inną...
Tyle że w Fiacie nie da się wymienić sworznia wahacza tylko cały wahacz, a w przypadku AR 156 gdzie sworznie lubią często "padać" jest to kosztowne.
Witam. Do sprawdzenia czujnik wysokości przedniego zawieszenia.
Drążek nie wygląda na skrzywiony... Ale gołym okiem widać że ma tendencje przesuwania się na lewą stronę. Wina jest albo w zbyt luźnych tulejkach albo wytartym drążku.
Wymiana wahacza tutaj to jakieś 30-50zł. Możesz go sam wymienić - 2 śruby od wahacza i odkręcenie sworznia. Po tym zabiegu sprawdzenie zbieżności i ustawienie - 100zł.
Delphi, TRW, Febi
Po naprawie zawieszenia ustawia się zbieżność + ewentualnie kąty jeżeli są regulowane, oraz ustawia się kierownicę do jazdy na wprost. O czym tu dyskutować? Trochę technologii napraw panowie...
To zależy co uważasz za warunki amatorskie. Mocne imadło, duży młotek, podstawowe klucze i jakiś palnik to minimum. Ja zawsze zaznaczam sobie drążki na wieloklinach. Ale nie wierzę, że czopy będą dobre. Co do luzu na wahaczu, to nie wyczuwalny na nowych czopach, tam są dość szerokie łożyska.
bartosz789 ''Myślę, że trzeba będzie wymienić łożyska które trzymają ośkę w wahaczu'' Ośkę w wahaczu nie wahacz do ramy bo własnie w mocowaniu go do ramy jest tuleja aby mógł się poruszać góra dół ;) Dodano po 3 I z tego co widzę to masz popękane gumy na końcówkach drążków kierowniczych. Prawdo podobnie są tam luzy ale jeżeli małe to ja bym jeszcze...
Tej śróby się nie wykręca, na 100% jest zapieczona(śróba-tulejka).Spryskaj jakimś środkiem penetrującym np. WD40, odczekaj trochę i "młot w rękę"Jak nie pójdzie to "pacjent pod nóż" utnij śróbę z dwóch stron(na równo z wieszakiem)jeżeli jest na tyle miejsca aby rozwiercić, wiertło o takiej samej średnicy co śróba i nawierć z każdej strony na grubość...
Zdecydowanie czarne 10,9. Pozdrawiam!
Oczywiscie, ze sie da. Element ten potocznie nazywany "cukierkiem" lubi czesto i gesto pekac (guma) przez co sam. skrzeczy i rzyca dupa (koszt okolo 40 pln). Do wymiany trzeba zdemontowac tylni wahacz i wymienaj od razu pare bo po tym zabiegu trzeba jechac na ustawienie zbieznosci (tyl). W roverach 400 jest to czesta przypadlosc.
Batoniku, widziałeś wahacz? A poza tym, zaleca się ustawienia i/lub kontrolę po każdej ingerencji w zawieszenie. Tam masz regulację.
Można jeśli masz prasę, wyciskarkę, kanał. Wszystko najlepiej robić na kanale, osadzić na kobyłki. Z tyłu trzeba opuścić belkę i bodajże odkręcić przewód hamulcowy.
Na pewno nie jest to sprawa zbieżności, bo wtedy nie ciągnęło by w jedną strone, tylko jadło by gumy po równo. Raczej chodzi o kąt pochylenia zwronicy, który w jakiś sposób się zmienił na jednym z wachaczy. Albo auto było po strzale, albo faktycznie jest jakiś trik z pozycją tulei, czy jakichś mimośrodów, tu już nie pomogę, bo nie znam tego auta z tej...
A czemu wymieniałeś wahacz? Była przygoda? Może koło już nie jest okrągłe? A co do luzów to szarpaki na stacji diagnostycznej. Przeważnie za sprawdzenie jednej osi na stacji bez przeglądu biorą po 20-30PLN.
Zbieżność to nie geometria. Geometria to kąt wyprzedzenia zwrotnicy, kąt pochylenia koła oraz właśnie zbieżność. Nie wszystkie parametry mają możliwość regulacji, zależy od auta.
Puduszka w tym znaczeniu to jest to co jest na górze sprężyny, czyli w tym przypadku będzie to ta blacha ze szpilkami - w środku jest łożysko i/lub tuleja metalowo gumowa.
Maglownica do regeneracji.
Nie odkręcałem dolnych wahaczy ani przegubu .Odkręcałem dolną śrubę amortyzatora,górne mocowanie,naciągałem dolny wahacz i amortyzator przekręcasz w stronę błotnika.Jest na tyle miejsca że spokojnie założysz ściągacz . Robiłem tak kilka razy.
Od 500 zł w górę, nie podałeś jaki wehikuł więc nie wiadomo ile roboty.
https://www.ribeenergy.es/uploads/_produ... może pomoże - wygląda, że przeciwwagami do dołu tak jak wał
Wciśnij czerwony grzybek, pod maską na lewym kielichu zawieszenia, może było walone młotkiem i wyskoczył.
Takie mosty są do kupienia- drogie, ale to się nadaje tylko do offroadu, bo wzmacnia moment i podnosi prześwit, z minusów to włąśnie zbędna przekładnia i duża masa resorowana.
Oddać do mechanika.
Hmm , nie jestem znawcą więc mnie nie bijcie pliss lecz z tego co wiem w prawym wahaczu obie i w lewym tylna mają dzielona plastikową cześć zewnętrzną i takie specjalne bazowanie czworokątne nadlewy i one wchodzą w im przeznaczone miejsca w wahaczu tak więc masz tylko dwie opcje umieszczenia tego silentblocka . Natomiast w lewym wahaczu przedni silentblock...
Nie ma specjalnie wielkiej różnicy pomiędzy śrubami - można zostawić te ze starych, które są w bdb stanie. Nie spotkałem się z problemem śrub dostarczonych w komplecie. Nie wymieniaj końcówek drążków (jak nie musisz) bo długo nie wytrzymają - około pół roku przy większych przebiegach. Najlepiej zamontować końcówki z wyższej półki.
Dodatkowa regulacja po tym zabiegu/zbieżność/ nie jest wymagana-wahacz wróci przecież na swoje oryginalne miejsce.Zakładając że ten wahacz umiesz wyjąć samodzielnie to tuleję wymienisz już bez problemu-potrzeba imadła,kilku pierścieni do podłożenia i kumpla do pomocy.
-sworznie lewy i prawy 140zł -końcówka 60zł -zbieżność 100zł Wymiana sworzni to z tego najmniej roboty, więc trochę dziwna wycena. Po naprawie należy skontrolować kąty pochylenia kół w razie potrzeby wyregulować, potem zbieżność. nic nie stuka w samochodzie podczas jazdy Stukają zazwyczaj tylko najmniej istotne elementy zawieszenia, np stabilizator,...
W tym przypadku nie ma żadnego p?łśrodka, trzeba opuścić sanki zawieszenia bo tylna śruba wahacza siedzi łbem na g?rze i nie da się jej wyjąć bez opuszczenia wspomnianych sanek.
Takie ściągacze są do zabawy jak robisz często i Ci się zwróci zainwestowana kasa to beta albo wurth czy cos innego markowego. Ten ściągacz wyglądający jak łyżka chętnie rozwala gumy na sworzniu. Lepiej odkręć koło. Zabezpiecz w dwóch miejscach dobrze auto by nie spadło Ci na głowę. Odkręć nakrętkę sworznia w pozostałych punktach pozostawiając śruby...
Nie jestem fanem motoryzacji to przyjąłem inną taktykę. Nawet z prostymi na pierwszy rzut oka pierdołami jadę do mechanika bo ma narzędzia i się zna. Jemu to zajmie kwadrans a mnie godzinę albo i dzień jak coś pójdzie nie tak. Ten dzień wolę poświęcić na to aby zarobić na tego mechanika. Ps. Takie tematy jak przykręcenie luźnej śrubki, wymiana wycieraczki,...
Do sprawdzenia standardowo " silentblock " wahacza przedni i tylny oraz sworzeń wahacza. http://obrazki.elektroda.pl/1233944900_1...
Luzy w zawieszeniu nie mają nic wspólnego z działaniem układu hamulcowego. Proponuje podjechać do warsztatu samochodowego celem diagnozy i sprawdzenia układu hamulcowego oraz wymiany wachacza. Pozdrawiam!
Na górnym wahaczu ustawia się kąt, a na drążku kierowniczym zbieżność.
A po co chcesz odkręcać tą belkę? Jej się nie rusza, z wyżej wymienionych powodów. W tej belce niema czego regenerować, odkręcasz sobie wahacze od belki normalnie i możesz wymienić wszystkie zużyte tulejki w tych wahaczach (lub dla leniwych wymienić całe wahacze) oraz sprężyny jeśli któraś pęknięta (jeśli będziesz wymieniał sprężyny to kup z seicento...
Stator z silnika Piaggio pasuje do silnika AM6, ma jednak mniejszą zaślepkę gumową przewodów. Koła magnesowe różnią się szerokością rowka na wpust. Co do silnika chińskiego nie zagłębiałem się co tam pozmieniali i co nie pasuje. Poza tym silniki Minarelli i Derbi/Piaggio nie pasują mocowaniami w ramę. Derbi/Piaggio montowany jest na osi wahacza pomiędzy...
Witam. W Twoim samochodzie zawieszenie przednie i układ kierowniczy to naprawdę prosta konstrukcja ale mimo tego nikt Ci tego nie zdiagnozuje przez internet. Podjedź do dobrego mechanika od zawieszeń i za diagnostykę nie zapłacisz nic jeśli później zlecisz naprawę/wymianę w tym warsztacie. Podpowiem tylko że to może być jeden z tych elementów: - końcówki...
Nieprawidłowa geometria. Czy był wymieniany np wahacz, sworzeń, amortyzator czy coś w tym stylu?
Luzy na wahaczach. Gdy przyspieszasz wahacz przesuwa sie do przodu i zmienia sie geometria kół. Gdy hamujesz silnikiem cofa sie i stad odczuwalne szarpniecie w druga strone.
Zbytnio tutaj zawieszenie się nie różni od G II. Tam jest tylko po jednym wahaczu na stronę. Sprawdzić ich tuleje - szczególnie te tylne w przednich wahaczach. Sprawdzić końcówki drążka stabilizacyjnego i gumki które trzymają go do wózka. Sprawdzić łożyska obsady amortyzatora. Toledo 2 czy Golf 4 Variant to to samo zawieszenie (może inne sprężyny) ale...
Da się tyle podnieść. Co do sanek to pamiętaj że przekładnia kierownicza jest do niej przykrecona i po opuszczeniu sanek zmieni się geometria. Dodano po 5 https://club.autodoc.pl/pdf-manuals/club...
Urwany sworzeń wahaczy
Pewno wahacz krzywy jak to zwykle.
Od jakiegoś czasu słyszę stukanie w lewym kole. Byłem u mechanika, to stwierdził, że nie widać nic niepokojącego, nie ma żadnych luzów i radził się tym nie przejmować. Ja jednak chciałbym wiedzieć, co tak stuka i naprawić to. Czy to może być coś z wahaczem? Proszę o rady https://filmy.elektroda.pl/44_1748637210...
Myślałem żeby to uciąć na rowno z mocowaniem silnika i dotoczyć taka tulejkę i przyspawać dookoła Tak zrób. Spawarka MMA jaka elektroda spawać takie rureczki żeby spoina była wytrzymała Przygotuj ładnie i podejdź do dowolnego warsztatu samochodowego czy ślusarza który ma migomat. Za kilka złotych wspawają solidnie.
Kup porządne gumy wahacza i jak mówią kąty pochylenia ważna rzecz. U siebie wymieniałem gumy w wahaczach na lemfordera ale przepływające, zrobił mi gość geometrię i dalej ciągnie. pojechałem na reklamację a gość mówi że luz na tych właśnie gumach, wymieniłem na poliuretan i auto idzie jak na leży.
Jak nie ma potrzeby ruszania łożyska albo przegubu zewnętrznego to nie wiem po co chcesz wyjmować całą półoś. Spokojnie powinieneś rozpiąć przegub odkręcając tylko sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Ewentualnie jeszcze łącznik stabilizatora.
Zbij końcówkę wahacza i zrobi się miejsce.
Jak podnosili za drążek kierowniczy lub wahacz to mogło się coś skrzywić
Teraz mam Audi A2 ale wcześniej jeździłem uno i miałem podobny problem.Pojawiały się stuki szczególnie przy skręcie, a dokładnie stukało mi z prawej strony gdy skręcałem w lewo.Po podobnych jak ty perypetiach doszedłem że to sworzeń w wahaczu.Jak włożyłem łyżkę do opon miedzy wahacz a zwrotnicę i naciskając w dół zauważyłem luz.Dlatego trudno jest zlokalizować...
Już widzę złe ustawienia, przede wszystkim kostka z wahacza na ściegu prostym nie może wychodzić poza niego :) http://obrazki.elektroda.pl/4374052300_1... Na niebiesko zaznaczona kostka przy ściegu prostym, ma się znajdować na równi z końcem wahacza, żeby to wyregulować popuszczasz wkręt zaznaczony na zielono, na czerwono zaznaczyłem...
Jeśli od koła to podnosisz auto do góry,odkręcasz nakrętkę od sworznia wahacza wybijasz sworzeń ( dla wygody dobrze jest odkręcić blok hamulcowy ).Opuszczasz wahacz w dół,ściągasz gumę(manszetę), szczypcami do pierścieni(Segera)rozginasz przy przegubie od wewnętrznej strony pierścieńi wyciągasz półoś z przegubu.
Przecież widać że wahacz pęknięty/złamany.....
Mówią na to wahacz tylny górny prosty.
A wahacze mają otwory do regulacji :|
Myślę że to rozwieje wszystkie Wasze wątpliwości na temat montażu sworznia i kierunku wycięcia."Service Info Ruville o nr 1170 pokazuje, jak stwierdzić, czy dany sworzeń był już wymieniany: jeżeli na kołnierzach sworzni zamontowanych w wahaczu znajduje się nacięcie, nie jest to wskazanie pozycji montażowej, a informacja, że były już wymieniane i nie...
Witam. Mam problem z Renault Master 2 2010rok. Problem polega na notorycznym wybijaniu tuleji wahacza górnego. Zakładam nowe i max 3000km i guma wytarta do zera. Tuleje dokręcam na opuszczonym aucie , dodam że auto załadowane cały czas., ale wszystko jak w dowodzie waży 3300kg. Zdaję sobie sprawę że przy tym załadowaniu zużywać będą się szybciej, ale...
Drugi mechanik powiedział, że ten pierwszy mógł odwrotnie włożyć dolne wahacze Nie da się tam nic odwrotnie włożyć. i dlatego zeszlifował ogranicznik Jaki ogranicznik? Nie ma tam czegoś takiego. Można popełnić błąd przy montażu dolnego tylnego wahacza , są dwa miejsca montażowe w tzw. "ławie".
Witam, mianowicie chodzi mi o BMW E46. Wczoraj był wymieniany cały tył, typu tuleje, wahacze itd. Odebrałem go od mechanika dzisiaj i przy gaszeniu czy odpalaniu po środku słychać takie uderzenie od spodu. Nic nie słychać na zewnątrz, a w środku słychać, bo byłem na diagnostyce. Dodam, że jedna guma jest troszkę naderwana od tłumika... Wcześniej tego...
A gdzie tam dobre, do wymiany. Zobacz też czy wahacze wzdłużne są ok. Inaczej szybko zniszczysz nowe poduchy belki.
Moim zdaniem jest to model WSK M06-64. Ma charakterystyczne płytkie błotniki oraz podnóżki pasażera zamontowane na wahaczu.
jak to zrobić prawidłowo Ustawić drążek skrętny w odpowiednim miejscu względem wahacza. Przed rozmontowaniem trzeba było zaznaczyć położenie wzajemne elementów. Teraz jedyna opcja to przestawianie zawieszenia i sprawdzanie po opuszczeniu auta, żmudna robota ale innej opcji nie ma
Ale w 206 nie wymienia się sworznia tylko cały wahacz. A do wymiany wahacza nie trzeba ściskać sprężyn.
Ogólnie to sprawdź całe zawieszenie z prawej strony, tuleje wahaczy także.
Jeźdź na kanał i oglądnij dokładnie wahacze wraz z tulejkami.
końcówki drążków zmierzyłem tak samo są wkręcone takie samej są długości co stare To jest jedna z najczęściej chyba powielanych bzdur. Nie, tego się nie mierzy, nie liczy obrotów, to nie ma tej samej długości. Po wymianie wycieczka na geometrię, koniec kropka.
Odkrecasz amortyzator od wahacza ,unosisz samochod i wyjmujesz sprezyne.
sprawdzałeś macphersony i wahacze ? Z problemem szarpania spotkałem się już i mechanik twierdził, że to normalne.
wahacze passat wahacze przód buggy wahacze
simering pompa licznik błędów komórki bezpieczniki mitsubishi carisma
zgrzewarka transformatorowa zmywarka whirlpool
Cofnięcie płomienia w kotle na ekogroszek - przyczyny i rozwiązania Kod do pilota 8w1 dla Technika 32-278AW15