Masz trzy przewody czyli kontrolkę , do ECU jest to kontrola procentowego obciążenia alternatora dlatego przy zwiększanym poborze następuje podnoszenie obrotów silnika w celu zwiększenia mocy i zasilanie kontrolne akumulatora.P
Cześć! Super, że podałeś tyle szczegółów – to bardzo pomaga! Rozbiję to na części, bo masz kilka problemów do ogarnięcia. A. Elektryka (P1676, alternator, migotanie) Błąd P1676 to problem z komunikacją alternatora (LIN/BSS), często związany z regulatorem lub okablowaniem (,). Twój stary alternator (Mitsubishi 9660055080) i zamiennik (REC-2.3761) mogą...
Przeczyść wszystkie styki, klemy oraz szcególnie masy przy układzie ładowania. Sprawdzałeś sam alternator?
Myślę, że jest to celowe działanie, a nie skutek zintegrowana regulatora w alternatorze, w którym to najbardziej grzeją się diody. To jest skutek zintegrowania regulatora z alternatorem, ale celowo się temu nie przeciw działa, tak jak zauważyeś, żeby nie sfajczyć alternatora. Grzeje się alternator, bo gdyby grzały się diody, to ten spadek napięcia...
Zawsze napięcie będzie pływało, wszystko to tak naprawdę kwestia kilku jak nie kilkunastu różnych czynników jak temperatura akumulatora, temperatura na zewnątrz, aktualny pobór prądu, stan alternatora, stan akumulatora, jego rezystancja, stan połączeń, rodzaj sterowania i tak dalej. W większości przypadków alternator działa zero jedynkowo czyli zostaje...
Alternator po remoncie (wymiana regulatora ze szczotkami, pierścień, łożyska) na maszynie pokazywał 14,5V. Po zamontowaniu w samochodzie miernik pokazuje zaraz po uruchomieniu 14V, po włączeniu świateł napięcie spada do 13,7V, dalej naciskam stop, włączam przeciwmgielne i nawiew to napięcie spada do 12V. Jaka może być przyczyna? Czy jak dam dodatkowy...
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
Czesc! Czy alternator powinien caly czas trzymac 14-14.4V czy po naladowaniu regulator powinien zmniejszyc napiecie na ponizej 14V ? Jak to powinno dzialac ? W tym momencie testowalem dwa rozne alternatory, kazdy z nich jak pracuje z czasem obniza napiecie. W skrajnym przypadku w trasie po paru godzinach jazdy mam 13.3 na alternatorze Valeo 180 A. Tak...
Witam, Jestem nowy na forum i pierwszy raz proszę o pomoc, w moim MTZ 82 nie mam ładowania. Zamontowany jest w nim alternatro z pięcioma wyjściami taki jak na zdjeciu, natomiast regulator napięcia to PP3626 Ciągnik ma instalacje 12/24v. Proszę o wyjaśnienie jak zamontować alternator samochodowy z poloneza czy fiata. http://obrazki.elektroda.pl/2584385400_1...
Witam Kolegów! Mam taki problem: alternator (z zewn. reg. nap.) przyjmuje napięcie w zakresie 12,7 .. 14,0 V. Jaka moze być przyczyna tak niskiego U ? Moim zdaniem alternator ma zbyt małe obroty i należało by założyć mniejsze koło pasowe.
(...) Podczas jazdy kiedy akumulator sie naładuje po momencie nie płynie przez niego żaden prąd po za tym wywołanym tętnieniami jak w kondensatorze filtrującym w prostowniku. Samochód raczej ma zabezpieczenia w postaci kondensatorów w środku. Dodano po 3 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Alternator jest głównym źródłem energii w samochodzie podczas...
Witam w szkole na zajęciach dostałem alternator valeo 2542515a z wyjętym regulatorem i diodami i zostawionymi 6 wyprowadzeniami, połączony paskiem z silnikiem trójfazowym. Problemy są takie: 1) Jak połączone są uzwojenia w alternatorze, wiem że są trójfazowe, 2) Jakie podać napięcie wzbudzania i czy dawać jakąś rezystancję(nie mogę użyć regulatora napięcia)...
Wiatm. Mam pewien problem z podłączeniem alternatora do akumulatora, mianowicie gdy podłączyłem go do akumulatora i zacząłem kręcić wirnikiem alternatora na takich obroitach jak powinien chodzic -nastąpiło wyladowanie akumulatora. Proszę o jakikolwiek schemat lub pisemne wyjaśnienie która końcówka z wyjścia alternatora, do której końcówki akumulatora,...
Witam. Mam taki objaw pracy alternatora. Zapalam silnik i mam za wysokie napięcie w instalacji. Na woltomierzu widać jak wzrasta wraz ze wzrostem obrotów. Zdaża się, że napięcie wraca do normy i jest stabilne (normalne). Jak przygazuję to znowu mam to samo. Rzuciłem się na regulator, ale wymiana w nim tranzystorów na nowe i sprawdzeniu reszty stan pracy...
mam następujący problem mam golfa 1.6 16V miałem w nim akumulator 44 ah i od początku jak stał kilka dni i było chłodno popiskiwał mi alarm przy zapalaniu i migotało mi podświetlenie zegarów napięcie na aku wtedy było 12,00 V i jak był zapalony silnik i włączone światła 14,3-14,4 V myślałem że to wina akumulatora więć kupiłem teraz nowy ale 54 ah po...
Witam, mam następujący problem. Po małym pożarze instalacji elektrycznej, zniknęło ładowanie, jako że lekko nadpalona byłą obudowa regulatora postanowiłem go wymienić (żadnego napisu na nim nie było). Po wymianie nadal nie doładowuje akumulatorów, kontrolka gaśnie na wysokich obrotach. Podłączenie: B- = masa, B+ = + akumulatora, W = niepodłączony, D+...
Witam wszystkich. Napiszcie mi prosze jak podlaczyc alternator 12V razem z zewnetrznym regulatorem 12B. Zdjecia wyjsc alternatora i regulatora zalaczam na zdjeciach. Regulator ma wyjscia 15 i 67, alternator wyjsce na plus (z akumulatora) [nazywam to kabel zbierajacy gdyz tak kiedys slyszalem, ale ostatnio moderator "Błażej" wysmial mnie za takie nazewnictwo,...
Witam. Mam pytanie dotyczące ładowania alternatora w MF 255 Są podobne tematy ale nie znalazłem podobnego problemu jaki ja mam. Więc alternator 55ah i 110 ah akumulator czyli typowe w fergusonie. Prąd ładowania na alternatorze przy zdjętych klemach wynosi 14 volt czyli normalnie, natomiast po podłączeniu do aku spada do 12,5 volta. Po włączeniu świateł...
Witam może ktoś mnie naprowadzić... problem z ładowniem w bmw e30 84r silnik 2,4 TD alternator Valeo Po uruchomieniu silnika kontrolka ładowania gaśnie, napięcie ładowania na wolnych obrotach 11.9V przy podwyższonych (ok 2500) 12,3V Sprawdzona instalacja w aucie, regulator napięcia sprawny podobnie jak układy prostownicze. Szczotki nie wyglądają na...
Witam przeszukałem forum z podobnym problemem ale żadne rozwiązanie nie okazało sie skuteczne więc zakładam temat . Problem polega na wysokim ładowaniu alternatora w c-360 . Alternator wygląta tak jak na obrazku . http://obrazki.elektroda.pl/1163880700_1... na malutkich obrotach napięcie jest normalne 14.4 V , szybko sie wzbudza kontrolka...
Witam mam u siebie w maszynie instalacje 24V i kupiłem do niej alternator z regulatorem podłączył i to wszystko kumpel i jest problem kontrolka od ładowania na zapalonym siłniku nie gaśnie dokońca tylko się żaży sprawdzałem miernikiem i jest zamały prąd ładowania. Alternator ma 4 wyjścia dwa są to wystające śruby i są dwa wyjścia na wsówki na jednym...
Witam. Wyczytalem gdzies ze jest to sygnal obciazenia alternatora, ktory idzie do komputera i w zaleznosci od niego steruje praca silnika (zmniejsza, zwieksza obroty). Gdzies takze wyczytalem ze komputer zmniejsza obciazenie silnika praca alternatora, przez co moze on przez okreslony czas ladowac z mniejszym napieciem w okolicach 13V. Nie moge nigdzie...
Mam trzy niesprawne alternatory które podobno zle ładowały Rozłozyłam je i sprawdziłam diody przy napięciu 12V izolacje stojana i wirnika przy napięciu 220V I wszystko niby jest w porządku Ktoś mi powiedział ze to musi być regulator napięcia A czy może być tak ze dopiero pod obciążeniem jest jakieś przebicie? A tak wogóle to regulator napięcia można...
Muszę podwyższyć napięcie uzyskiwane z silnika od wentylatora chlodnicy z samochodu na napięcie bliskie 15 V DC. Silnik ten przy niskiej prędkości wiatru daje napięcie od 1,5-3V DC ptrzebuje schematu przetwornicy która by to napięcie podwyższyła do wartości umożliwiającej ładowanie standartowej baterii 12V znacznymi prądami. Istotne jest aby ta przetwornica...
Cześć, Dzisiaj podłączyłem alternator według tego schematu https://obrazki.elektroda.pl/20_12602849... I kontorlka ładowania cały czas sie swieci, alternator z podlaczonym regulatorem ma od 7 do 17v skacze bardzo, na wolnych ma te 7 a pedał w podloge to 12-13, nieraz przekracza 20v, a jak odlacze regulator po ponad 24v. Nie wiem czy schemat jest...
Ledy są bardzo wrażliwe na wahania napięcia, jeśli jest duża rezystancja połączenia masy, zaciski akumulatora, wahania napięcia z alternatora są widoczne. Pomogłoby dołożenie, o ile jest miejsce, kondensatora przynajmniej 1000uF/16V lub kilku mniejszych. Dodano po 1 Może pomogłoby czyszczenie styków
Ładowanie w aucie na biegu jałowym to 14,7V - 15,2V (at)ElektrodaBot Dodano po 3 Wstępna ocena dostępnych informacji - Z informacji wynika, że napięcie ładowania na biegu jałowym oscyluje między 14,7 V a 15,2 V, co jest wyższe od typowego zakresu (zwykle 13,8–14,5 V). - W pamięci sterownika widoczne są dwa błędy związane z układem ESP/CAN: 1. U0126:00-8A...
PKO skasowaniu błędów odpala j chodzi przez chwilę dobrze po chwili zaczyna trząść silnikiem, wyświetla się usterka silnika na liczniku i po zgaszeniu nie chce odpalić tylko pstrykają przekaźniki i licznik jak by był rozładowany akumulator, a jest naładowany https://obrazki.elektroda.pl/7816032100_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych...
Szukam przyczyny zapalającej się od czasu do czasu (losowo) kontrolki ładowania w fordzie focusie mk2 1,6 TDCI. Kontrolka potrafi się zapalić w czasie jazdy, na dwie lub trzy minuty, czasem nieco dłużej, w zupełnie losowym momencie i niezależnie od chwilowego poboru prądu lub obrotów silnika. Po czym samoistnie zgasnąć, również w czasie jazdy i przez...
W aucie też masz stabilizowane napięcie? W aucie masz zasilanie z akumulatora, przy sprawnym regulatorze alternatora wahania napięcia 12-14,5V. W niestabilizowanym zasilaczu chcąc utrzymać minimum 12V (przy dużym obciążeniu) w stanie jałowym będziesz miał na kondensatorach prawie 17V. Radio samochodowe powinno wytrzymać 18V ale nie mam pewności czy...
Ja, jako posiadający ogólne pojęcie, nie zmącone znajomością rzeczy, sprawdziłbym to co można sprawdzić bez uczonych głów. Czyli stan szczotek, szczotkotrzymaczy, pierścieni ślizgowych (jaki jest kontakt między nimi), stan połączeń elektrycznych wewnątrz alternatora i alternatora z regulatorem (prawda, nie wiemy gzie on jest). Przyczyną wahań napięcia...
Podejrzewam u ciebie uszkodzenie diody masowej i regulatora napięcia. Nia ma mżliwości zastosowania innego regulatora ( jak pisał poprzednik- w tym typie alternatora ?) Pozdrawiam.
Cosik mnie się zdaje ,że ten patent , to na krótką metę. Domyślam się ,że jest to układ całkujący - eliminuje wahania napięcia / sterownik nie trzyma masy sterującej/. Sterownik do naprawy , tam leży przyczyna.
Czy to z alternatora czy z akumulatora to wszystko jedno - są połączone ze sobą na stałe bez względu na położenie wył. zapłonu. Skłaniałbym się nawet na połaczenie bliżej akumulatora - mniejsze wahania napięcia, biorąc pod uwagę spadki napięcia na przewodach alternator - akumulator.
Zostawiłem oba kable, ładowanie nie schodziło poniżej 14V nawet na wolnych obrotach, przy włączonych światłach i ogrzewaniu szyby (ale miałem nowy alternator), poza tym było bardzo stabilne, wahania nie przekraczały +/-0,1V. Co do granicy napięcia, to przyjmuje się że 13,9V jest minimalnym napięciem zapewniającym optymalne naładowanie akumulatora. Współczesne...
W Maluszku jak przekrecam kluczyk to kontrolka od akumulatora wogole się nie swieci, sprawdzilem zaroweczke w tablicy i to Polecam czyszczenie styków "elektrosolem" lub tego typu środkiem. Jak wszystko poza kontrolką działa (akumulator się nie rozładowuje podczas jazdy) to trzeba sprawdzić idąc od alternatora, przy włączonym zapłonie i wyłączonym silniku...
W dokumentacji samochodu powinieneś znaleźć jaką moc ma alternator. Może mieć około 300W. Jeśli masz włączonych kilka odbiorników jak światła mijania, wzmacniacz akustyczny , ogrzewanie szyb to łączna moc tych odbiorników spokojnie będzie przekraczać moc alternatora. Nawet jeśli moc alternatora jest większa, to i tak będą wahania napięcia podczas "mocnych...
Nie sadze by wazny w tym przypadku byl sprzet ktorym roblem pomiar Ależ jest ważny. Zwykły multimetr podłączony do instalacji samochodowej i ustawiony na pomiar napięcia stałego może wykazać wahania napięcia w jakimś przedziale. Zaś ustawiony na pomiar napięcia zmiennego (przemiennego) jedynie głupoty. Sprzęt przy pomocy którego możesz stwierdzić że...
Witam Zachęcony Waszymi opisami, postanowiłem samodzielnie przerobić mój agregat. Ordynarna chińszczyzna za 350 zł kupiona w markecie. Znalazłem nawet później w innym markecie taki sam za 300 zł. http://obrazki.elektroda.pl/4348741200_1... Wygląda prawie identycznie jak ten z początku tego wątku. Na Allegro jest dostępnych kilka wykonań...
Ze strony elektrycznej: najprawdopodobniej uszkodzeniu uległo któreś połączenie z masą. W tej chwili nie mam koncepcji które, ale miałem kiedyś właśnie podobny przypadek. Jeżeli rosną obroty silnika, to rośnie również prąd z alternatora co prowadzi do większego spadku napięcia na połączeniach masowych przewodzących prąd ładowania i zakłóca sygnały czujników....
Na wstępie drobne sprostowanie: komutator składa się z wycinków, występuje w prądnicach prądu stałegi i silnikach. W alternatorze są dwa pełne pierścienie, po których ślizgają się szczotki. Jeżeli chodzi o usterkę - prąd stały na wyjściu z alternatora otrzymuje się z prądu trójfazowego, może nie pracować jedna z faz. Usterki należy szukać w uzwojeniach...
Mialem podobny problem z wachaniem elektryki. Powod byl sterownik alternatora w kompie . Zle podawal itp. Rozwiazaniem bylo kupienie modulu sterujacego alternatorem ktory odciazal wadliwa czesc w kompie. Efekt jest taki ze w samochodze nie ma wachan wiecej. Czasem tez dobrze jest zminic akumulator lub poprostu go raz a pozadnie doladowac bo czesto samochod...
Ten stabilizator to z dwóch powodów. Pierwszy: maksymalne napięcie zasilania miernika 12V. W instalacji mogę mieć czasami i 15V od alternatora (tak na wszelki wypadek). Drugi to to, że wahania napięcia nie będą miały wpływu na pomiar poziomu cieczy. Wyjściowe napięcie np. 8V za regulatorem. Często stoję łódka w krzakach przez kilka dni i akumulator...
Witam, w samochodzie jest następujący problem: Samochód był u mechanika i tam mechanik naciągnął dwa paski, które piszczały (od alternatora i pompy) oraz wymienił przy kole z przodu tę część która trzyma klocki hamulcowe (bo samochód piszczał przy skręcaniu). I teraz nie jestem pewien, ale chyba po paru kilometrach (być może się już paliła od wyjechania...
Kolego a jak u was z kasą? Pytam tez jako strażak OSP... A może jednak montaż dodatkowego alternatora 12v, na autozłomie można fajny wybrać np. 90A Boscha niedrogo, przejrzeć ew. mały serwis, dopasować mocowanie i koło pasowe, wolna bieżnia na kole pasowym silnika się pewnie znajdzie, dociągasz instalację z akumulatora motopompy, sterowanie wzbudzeniem...
Cześć wszystkim Pracuję nad projektem, który w znacznej mierze opiera się na skutecznym przetwarzaniu zasilania samochodowego na swoje potrzeby. Utworzyłem kilka schematów na podstawie informacji znalezionych w internecie i literaturze, ale nie wszystkie aspekty działania zostały tam dostatecznie szczegółowo wytłumaczone. Bardzo proszę o pomoc w interpretacji...
Dzięki za odpowiedzi, dzisiaj posprawdzałem co mi napisaliście. Bardzo oględnie opisałeś objawy usterki. Nie podałeś wartości napięć na aku przy różnych obciążeniach i RPM. A więc tak wszystko off - 12,4V wyłączony z chodzącym wentylatorem chłodnicy - 12,2V i powoli spada tylko włączony silnik 1400rpm -13,3V tylko włączony silnik 2000rpm - 13,87V silnik...
rezystor anody zenerki zostawił bym 1k natomiast ten drugi przy kondensatorze zmniejszył bym o połowę gdyż wartośc kondensatora jest dwa razy większa czyli 1.2k co przyśpieszy pracę tranzystora i zmniejszy wahania napięć lub wstawił kondensator 10uf i rezystor 2.3k tak jak na schemacie Burgmana. To nie jest takie proste jak ci się wydaje. Zmniejszając...
Witam!! Mam problem z motorowerem Aprilla Classic 50, który wyposażony jest w silnik AM3. Głównym problemem jest brak ładowania. W trakcie pomiaru na akumulatorze napięcie nie wzrasta, jest między 11,80-12,1V DC na pracującym silniku. Z alternatora wychodzą przewody na moduł zapłonowy i jeden żółty na regulator napięcia. Na tym żołtym przewodzie oporność...
Przed podłączeniem nowego akumulatora o większej pojemności stary był wiele razy odpinany(np przed zmianą komputera), więc nie jest to wina układu adaptacji. Zastanawia mnie czy wahania napięcia nie powodują np restartów komputera. Kondensator "wygładził" by spadki napięcia. Myślę również o odłączenia alternatora i sprawdzeniu jak się auto będzie zachowywało....
robokop co jest straszne? Co źle podałem? Gdzie napisałem, że diody ograniczają prąd? Czy widziałeś kiedyś jak się uruchamia silnik i mierzyłeś pobory prądu? Jak coś podaję na elektrodzie i wszędzie to robię to dokładnie jak w lotnictwie. Obserwując tu mierne często i z błędami wypociny laików to nie chce się nawet czytać bo kto ich uczył gramatyki...
czy to może być problemem To jest problem tylko ze sprężarką a nie z tym wahaniem napięcia, wygląda na alternator...
Witam wszystkich! Walczę także od dłuższego czasu z identycznym problemem. W sumie duuużo zostało już napisane, ale dorzucę coś od siebie. Mi także nakadają się zakłócenia, a prbowałem już różne cuda tworzyć. Pierwsze najprostsze podejście to był CD-ROM podłączony do radia samochodowego, do wejścia wzmacniacza (bo sygnał z CDka był wystarczający). Wydawało...
Czujnik położenia/skrętu w kolumnie kierowniczej. Być może wystarczy zrobić kalibrację - najlepiej Tech-em, Oczywiście trzeba najpierw sprawdzić akumulator i alternator (napięcie ładowania). Wspomaganie jest bardzo wrażliwe na wahania napięcia.
Opisywał, że sprzęgło miało luz i głupiał alternator ( wahania, skoki V napięcia) oraz sprawdzić sam alternator jak ładuje. Sprawdzę., dam znać. Myślę że powinny być efekty dźwiękowe na alternatorze przy takich skokach napięcia, ale sprawdź nie zaszkodzi
Do sprawdzenia stan klem akumulatora. Stan samego akumulatora(jego pojemność) Masa silnik nadwozie, stan alternatora. Te błędy będą generowane przy wahaniach napięcia w instalacji.
Witam Oczywiście wyprostuj prąd z cewek reflektorów , ale przydał by się jeszcze jakiś stabilizator i kondensator,aby wyrównać wahania napięcia przy zmianie obrotów. W alternatorach te funkcje spełnia regulator.
witaj. Moja teoria na wg. Twoich pomiarów jest następująca: Uważam ,że za pierwszym i drugim odpaleniem alternator wcale nie ładował a lekkie wahania napięcia są związane że akumulator po takim obciążeniu jak rozruch samochodu i spadku napięcia przez to wywołanym samoczynnie odzyskuje napięcie w nieznacznym stopniu.Na wahania napięcia podczas gdy alternator...
Po wyłączeniu silnika napięcie spada gwałtownie. Dlaczego? Jest włączone jakieś spore obciążenie czy akumulator jest rozładowany? W związku z powyższym całe badanie jest niewiarygodne. Żeby zaoszczędzić trochę prądu zaraz po rozruchu, należy wyłączyć nadmuch wewnętrzny, nie będą też pracować grzałki płynu chłodzącego. Tak jak napisał Motronic, alternator...
Problem rozwiązany. Kondensatory we wzmacniaczu padły z powodu dużych wahań napięcia. Uwalony był alternator. Wszystko juz naprawione
Dwa jeśli napiecie jest nie stabilne i nawet wentylator powoduje wahania napięcia to coś nie tak z alternatorem i lub reg w nim napięcia. Nie, to normalne zjawisko, nie szukaj usterki gdzie jej nie ma. Instalacja nie jest zrobiona z nadprzewodników, a złącza nie są złocone.
Witaj aslivka61 jak rozwiązałeś swój problem, mam ten sam problem. Nowy akumulator, nowy czujnik ujemny, nowy alternator ale problem nadal występuje. Z góry dzięki.
Producent przetwornicy podaje dane podczas ładowania akumulatora w samochodzie przez alternator,a jak wiadomo nie ma tam takich wahań napięcia ładowania jakie występują w prądnicy bo ta napędzana jest przez śmigło a konkretnie wiatr, a ten jest nie równy i kapryśny. Silnik spalinowy ma stabilniejsze obroty a alternator jest wzbudzany w taki sposób aby...
Sprawdź czy sam alternator da rady może być że alternator jest za słaby
Właśnie miałem takiego i specjalnie dla Ciebie :D przemierzyłem mu ładowanie. Miał cały czas 14,1 - 14,3V. Tak więc najprawdopodobniej coś z alternatorem, lub masą. Schematów jeszcze nie studiowałem, tak więc nie wiem jak i co za nowinki nissan wprowadził.
Źródło prądowe stara się wymusić prąd o zadanej wartości regulując napięcie, zatem stosowanie zasilaczy prądowych będzie skutkowało stałym prądem płynącym z wyjścia zasilacza niezależnie od napięcia na wejściu, ale w jakimś tam ograniczonym zakresie napięć wejściowych i wyjściowych. Stosując takie oświetlenie nie martwisz się wahaniem napięcia w instalacji...
Skoro komputer nie jest informowany ani o stanie alternatora (sprawności elektrycznej) ani o jego temperaturze pracy , to co powoduje to "inteligentne" ładowanie ?? Czy to sam alternator jest tak inteligentny ??Rozbierałem nie jeden alternator i ten w mojej M 6 też rozbierałem po szoku jakim był spadek do 12,9 V. Przemierzyłem wszystkie podzespoły i...
Te wahania napięcia są zastanawiające, ja bym ściągnął wtyczkę z alternatora, wtedy na wolnych obrotach się nie wzbudzi, albo zdjął pasek napędu osprzętu i zobaczył czy dalej faluje
Więc sprawdź,jakie jest obciążenie alternatora w momencie wahań naopięcia.Może się włączają świece,może zaczyna pracę wentylator chłodnicy?
wahania napięcia przetwornica wahania napięcia triak wahania napięcia
dzwonek zwykły zasilać syrena alarmowy czujnik paliwo temperatura
bateria parkside styki eeprom 93c86
Suwak w okapie kuchennym: funkcje i zastosowanie Wybór diod i czujników do solar trackera