Masz trzy przewody czyli kontrolkę , do ECU jest to kontrola procentowego obciążenia alternatora dlatego przy zwiększanym poborze następuje podnoszenie obrotów silnika w celu zwiększenia mocy i zasilanie kontrolne akumulatora.P
czy to może być problemem To jest problem tylko ze sprężarką a nie z tym wahaniem napięcia, wygląda na alternator...
Ledy są bardzo wrażliwe na wahania napięcia, jeśli jest duża rezystancja połączenia masy, zaciski akumulatora, wahania napięcia z alternatora są widoczne. Pomogłoby dołożenie, o ile jest miejsce, kondensatora przynajmniej 1000uF/16V lub kilku mniejszych. Dodano po 1 Może pomogłoby czyszczenie styków
Ja, jako posiadający ogólne pojęcie, nie zmącone znajomością rzeczy, sprawdziłbym to co można sprawdzić bez uczonych głów. Czyli stan szczotek, szczotkotrzymaczy, pierścieni ślizgowych (jaki jest kontakt między nimi), stan połączeń elektrycznych wewnątrz alternatora i alternatora z regulatorem (prawda, nie wiemy gzie on jest). Przyczyną wahań napięcia...
Czujnik położenia/skrętu w kolumnie kierowniczej. Być może wystarczy zrobić kalibrację - najlepiej Tech-em, Oczywiście trzeba najpierw sprawdzić akumulator i alternator (napięcie ładowania). Wspomaganie jest bardzo wrażliwe na wahania napięcia.
Opisywał, że sprzęgło miało luz i głupiał alternator ( wahania, skoki V napięcia) oraz sprawdzić sam alternator jak ładuje. Sprawdzę., dam znać. Myślę że powinny być efekty dźwiękowe na alternatorze przy takich skokach napięcia, ale sprawdź nie zaszkodzi
Po wyłączeniu silnika napięcie spada gwałtownie. Dlaczego? Jest włączone jakieś spore obciążenie czy akumulator jest rozładowany? W związku z powyższym całe badanie jest niewiarygodne. Żeby zaoszczędzić trochę prądu zaraz po rozruchu, należy wyłączyć nadmuch wewnętrzny, nie będą też pracować grzałki płynu chłodzącego. Tak jak napisał Motronic, alternator...
Podejrzewam u ciebie uszkodzenie diody masowej i regulatora napięcia. Nia ma mżliwości zastosowania innego regulatora ( jak pisał poprzednik- w tym typie alternatora ?) Pozdrawiam.
Problem rozwiązany. Kondensatory we wzmacniaczu padły z powodu dużych wahań napięcia. Uwalony był alternator. Wszystko juz naprawione
witaj. Moja teoria na wg. Twoich pomiarów jest następująca: Uważam ,że za pierwszym i drugim odpaleniem alternator wcale nie ładował a lekkie wahania napięcia są związane że akumulator po takim obciążeniu jak rozruch samochodu i spadku napięcia przez to wywołanym samoczynnie odzyskuje napięcie w nieznacznym stopniu.Na wahania napięcia podczas gdy alternator...
Dwa jeśli napiecie jest nie stabilne i nawet wentylator powoduje wahania napięcia to coś nie tak z alternatorem i lub reg w nim napięcia. Nie, to normalne zjawisko, nie szukaj usterki gdzie jej nie ma. Instalacja nie jest zrobiona z nadprzewodników, a złącza nie są złocone.
Witam Oczywiście wyprostuj prąd z cewek reflektorów , ale przydał by się jeszcze jakiś stabilizator i kondensator,aby wyrównać wahania napięcia przy zmianie obrotów. W alternatorach te funkcje spełnia regulator.
Zawsze napięcie będzie pływało, wszystko to tak naprawdę kwestia kilku jak nie kilkunastu różnych czynników jak temperatura akumulatora, temperatura na zewnątrz, aktualny pobór prądu, stan alternatora, stan akumulatora, jego rezystancja, stan połączeń, rodzaj sterowania i tak dalej. W większości przypadków alternator działa zero jedynkowo czyli zostaje...
Do sprawdzenia stan klem akumulatora. Stan samego akumulatora(jego pojemność) Masa silnik nadwozie, stan alternatora. Te błędy będą generowane przy wahaniach napięcia w instalacji.
Myślę, że jest to celowe działanie, a nie skutek zintegrowana regulatora w alternatorze, w którym to najbardziej grzeją się diody. To jest skutek zintegrowania regulatora z alternatorem, ale celowo się temu nie przeciw działa, tak jak zauważyeś, żeby nie sfajczyć alternatora. Grzeje się alternator, bo gdyby grzały się diody, to ten spadek napięcia...
W aucie też masz stabilizowane napięcie? W aucie masz zasilanie z akumulatora, przy sprawnym regulatorze alternatora wahania napięcia 12-14,5V. W niestabilizowanym zasilaczu chcąc utrzymać minimum 12V (przy dużym obciążeniu) w stanie jałowym będziesz miał na kondensatorach prawie 17V. Radio samochodowe powinno wytrzymać 18V ale nie mam pewności czy...
Sprawdź czy sam alternator da rady może być że alternator jest za słaby
Witaj aslivka61 jak rozwiązałeś swój problem, mam ten sam problem. Nowy akumulator, nowy czujnik ujemny, nowy alternator ale problem nadal występuje. Z góry dzięki.
Czy to z alternatora czy z akumulatora to wszystko jedno - są połączone ze sobą na stałe bez względu na położenie wył. zapłonu. Skłaniałbym się nawet na połaczenie bliżej akumulatora - mniejsze wahania napięcia, biorąc pod uwagę spadki napięcia na przewodach alternator - akumulator.
Producent przetwornicy podaje dane podczas ładowania akumulatora w samochodzie przez alternator,a jak wiadomo nie ma tam takich wahań napięcia ładowania jakie występują w prądnicy bo ta napędzana jest przez śmigło a konkretnie wiatr, a ten jest nie równy i kapryśny. Silnik spalinowy ma stabilniejsze obroty a alternator jest wzbudzany w taki sposób aby...
Przeczyść wszystkie styki, klemy oraz szcególnie masy przy układzie ładowania. Sprawdzałeś sam alternator?
Właśnie miałem takiego i specjalnie dla Ciebie :D przemierzyłem mu ładowanie. Miał cały czas 14,1 - 14,3V. Tak więc najprawdopodobniej coś z alternatorem, lub masą. Schematów jeszcze nie studiowałem, tak więc nie wiem jak i co za nowinki nissan wprowadził.
http://obrazki.elektroda.pl/2691662600_1... Poprawiłem schemat i dodałem wartości oporników odpowiedzialnych za histerezę. Na wyjściu chcę otrzymać 6V (cewka przekaźnika), dlatego na wejściu muszę podać 7,5V, prawda? Aby uniezależnić układ od wahań napięcia (akumulator, alternator, spadki napięć itd), postanowiłem zastosować dwa stabilizatory...
Więc sprawdź,jakie jest obciążenie alternatora w momencie wahań naopięcia.Może się włączają świece,może zaczyna pracę wentylator chłodnicy?
Te wahania napięcia są zastanawiające, ja bym ściągnął wtyczkę z alternatora, wtedy na wolnych obrotach się nie wzbudzi, albo zdjął pasek napędu osprzętu i zobaczył czy dalej faluje
Co spowodowało że zainteresowałeś się wahaniami napięć? Są jakieś objawy tego wahania ? Zmierz napięcie innym miernikiem. Gdzie mierzysz to napięcie? Na aku czy alternatorze? Piszesz że kiedyś było idealnie ? Kiedy to było? Sprawdzałeś jak z napięciami na zimnym i rozgrzanym alternatorze? Mierzysz zaraz po odpaleniu? W jakim stanie jest aku? Dawał radę...
Żarówki dzisiejsze to syf.Popatrz choćby na "domowe" ile działają.Wątpię by tutaj w motoryzacji było lepiej.Choć w takiej skodzie zmierzył bym napięcie ładowania.Bo pompa wspomagania powoduje wahania napięcia w instalacji.Wtedy gdy np uszkodzony jest czujnik skrętu.
A co z częstotliwością, zależną od obrotów owego alternatora i pracą transformatora sieciowego przy jej dużych wahaniach? ..właśnie po to alternator ma regulator napięcia. Kwestia taka, że za nim jest U wyprostowane, jednofazowe i do 14V. Dla tego polecałem inwerter (falownik)... Kolego Tumiwisizm . Polecałeś bezpośrednio do końców uzwojeń alternatora...
[quote="rav52v] Wydaje mi się, że wydłużyłoby to chociaż prace tych ledów. [/quote] Bzdura [quote="rav52v] No ja wszystko rozumiem, tylko jeszcze raz powtórzę, że migają, tylko po odpaleniu auta np z kabli, wtedy jest naprawdę dyskoteka, trzeba zaczekać ok 10minut i przestają, zaś gdy w takich samych okolicznościach, tylko przy naładowanym akumulatorze...
Falownik(silnikowy) bądź jakieś inne urządzenie zasilanie z sieci czyli wahania napięć zakłócenia przepięcia i inne i ze wszystkim sobie radzą kondensatory. THD napięciowe nie zaciekawe. elektronika w samochodzie zasilanie z alternatora bardziej stabilne jak sieć elektryczna
Źródło prądowe stara się wymusić prąd o zadanej wartości regulując napięcie, zatem stosowanie zasilaczy prądowych będzie skutkowało stałym prądem płynącym z wyjścia zasilacza niezależnie od napięcia na wejściu, ale w jakimś tam ograniczonym zakresie napięć wejściowych i wyjściowych. Stosując takie oświetlenie nie martwisz się wahaniem napięcia w instalacji...
Witaj sprawdź w pierwszej kolejności alternator, zmierz napięcie na akumulatorze przy silniku wyłączonym a następnie przy włączonym( powinno być ok 14.4V) oraz sprawdź czy napięcie po dodaniu gazu się nie zmienia( dopuszczalne małe wahania napięcia)
jeżeli chodzi o alternator to raz ładuje a raz nie tak jakby coś nie łączyło czy coś takiego. Doprowadź to do porządku, to wszystko minie. UCH jest bardzo wrażliwy na wahania napięcia i czasem robi cuda jak mu prądu brakuje.
W dokumentacji samochodu powinieneś znaleźć jaką moc ma alternator. Może mieć około 300W. Jeśli masz włączonych kilka odbiorników jak światła mijania, wzmacniacz akustyczny , ogrzewanie szyb to łączna moc tych odbiorników spokojnie będzie przekraczać moc alternatora. Nawet jeśli moc alternatora jest większa, to i tak będą wahania napięcia podczas "mocnych...
Witam.Jak te wskazania się mają w stosunku do czasu pracy alternatora to znaczy,czy podczas postoju masz takie wahania czy też mieżąc w czasie nieokreślonym?Jak zachowuje się alternator pod obciążeniem,światła,ogrzewanie szyby wentylator itd.?
Dodaj drugi alternator i drugi akumulator, zrób po prostu całkiem osobny układ zasilania. Wada - większe zużycie paliwa ale bezpieczeństwo całkowite :) Poszukaj na forum, było pokazane jak ktoś zamontował drugi alternator.
I mało wydajne/sprawne jako generatory. Niestety generacja z racji ze indukcja prądu wymaga zmiany pola magnetycznego w którym jest dana cewka to też z tego powodu generujemy prąd zmienny. Można go mechanicznie zmienić na prąd jednokierunkowy ( wahania napięcia i tak zostaną np stosując komutator) lub elektronicznie np stosując układ Greatza. Najlepiej...
Ludzie, przestańcie wypisywać bzdury. Życzę powodzenia, we wciśnięciu pod kolektor innego alternatora niż oryginalny Zelmot - udawało się jedynie zakładać mocniejsze, z szerszym stojanem pochodzące bodaj z Tarpana, za to identycznie mocowane. To jedno. Drugie - takie wahania napięcia, to utleniona instalacja, wymagającaa pilnej naprawy - nawet alternator...
Zostawiłem oba kable, ładowanie nie schodziło poniżej 14V nawet na wolnych obrotach, przy włączonych światłach i ogrzewaniu szyby (ale miałem nowy alternator), poza tym było bardzo stabilne, wahania nie przekraczały +/-0,1V. Co do granicy napięcia, to przyjmuje się że 13,9V jest minimalnym napięciem zapewniającym optymalne naładowanie akumulatora. Współczesne...
Witam , zawsze jest lepiej mieć zapas co do napięcia kondensatorów. Musisz też pamiętać, że napięcie w instalacji samochodowej nie jest stałe, niestety pływa. Im starsze auto tym większe wahania napięcia. Podczas postoju na wyłączonym silniku napięcie spada a w trakcie pracy silnika alternator ładując podnosi napięcie nawet do 14,4 V. Kiedyś nawet spotkałem...
Cosik mnie się zdaje ,że ten patent , to na krótką metę. Domyślam się ,że jest to układ całkujący - eliminuje wahania napięcia / sterownik nie trzyma masy sterującej/. Sterownik do naprawy , tam leży przyczyna.
Na wstępie drobne sprostowanie: komutator składa się z wycinków, występuje w prądnicach prądu stałegi i silnikach. W alternatorze są dwa pełne pierścienie, po których ślizgają się szczotki. Jeżeli chodzi o usterkę - prąd stały na wyjściu z alternatora otrzymuje się z prądu trójfazowego, może nie pracować jedna z faz. Usterki należy szukać w uzwojeniach...
Skoro komputer nie jest informowany ani o stanie alternatora (sprawności elektrycznej) ani o jego temperaturze pracy , to co powoduje to "inteligentne" ładowanie ?? Czy to sam alternator jest tak inteligentny ??Rozbierałem nie jeden alternator i ten w mojej M 6 też rozbierałem po szoku jakim był spadek do 12,9 V. Przemierzyłem wszystkie podzespoły i...
Napięcie na akumulatorze wyglądało na stabilne (wahania +/-0,1V to nic niepokojącego), za to na żarówce skacze - problem raczej nie leży w alternatorze tylko albo w przekaźniku zasilania albo połączeniu alternator-akumulator.
Kolego wojciechjanusz - z tą wrażliwością na napięcie to chyba masz rację. 'Chyba' dlatego, że dopiero wymiana alternatora potwierdzi. Oby. Sprawdziłem na początku poszukiwań usterki ładowanie i alternator/reg. napięcia wydał się podejrzany, ale nie pewniak jako przyczyna wahań obrotów. Sprawdziłem na sprawnym tdci i faktycznie 14,4V, a przy obrotach...
Dzięki za odzew. pomierzyłem dzisiaj wszystko i tak: masa alternatora - akumulator, masa akumulatora - alternator, alternator - masa auta, akumulator - masa auta, szystkie wyniki są jednakowe, przy wyłączonych światłach ładowanie na poziomie 14,4 z wahaniami napięcia ok 0,05V. Czy potwierdza to Twoją teorię o regulatorze? Z kontrolką może być ciężej...
Ten stabilizator to z dwóch powodów. Pierwszy: maksymalne napięcie zasilania miernika 12V. W instalacji mogę mieć czasami i 15V od alternatora (tak na wszelki wypadek). Drugi to to, że wahania napięcia nie będą miały wpływu na pomiar poziomu cieczy. Wyjściowe napięcie np. 8V za regulatorem. Często stoję łódka w krzakach przez kilka dni i akumulator...
Zakłócenia przedostające się do układu, albo z linii zasilania albo drogą pojemnościową, albo przez niewłaściwe połączenia z masą np. uszkodzony alternator. (napięcie na nieodpalonum silniku wynosi 12,45v i po odpaleniu lekkie wahania są ) Podaj dokładnie, jakie jest napięcie przy uruchomionym silniku - na lampie i bezpośrednio na akumulatorze.
Jeszcze większa ilość inżynierów zaprojektowało regulatory prądu ładowania akumulatorów. Jeszcze do niedawna żadne auto nie miało czegoś takiego jak regulator prądu (bo i po co?), wszystkie alternatory (ba, nawet prądnice w starych konstrukcjach) mają regulatory kontrolujące napięcie nie prąd. A to dlatego że prąd ten (wytwarzany przez alternator/prądnicę)...
Na początek sprawdź czy nie grzeje się klema minus. Odpal max obciążenie i będzie odpowiedź Nie, nie grzała się nigdy, bo też o tym czytałem, kiedy walczyłem z problemem. Sprawdziłem, między plusową śrubą alternatora, a plusem akumulatora napięcie, był spadek 1V, co było nie do przyjęcia. Dołożenie plusa(25mm²) rozwiązało problem ładowania, a...
Są klasyczne "prostowniki automatyczne" z transformatorem, układem prostowniczym i prostą elektroniką (np. prostownik tyrystorowy z regulacją prądu) jak i tzw. "prostowniki mikroprocesorowe" zazwyczaj budowane w oparciu o przetwornice impulsowe sterowane właśnie owym mikroprocesorem. Zaletą tych ostatnich jest odporność na wahania napięcia sieci i (przynajmniej...
W takich systemach dochodzi do „długotrwałych” dużych obciążeń. Słusznie kolega słowo "długotrwałych" wziął w cudzysłów, kondensator nie zaszkodzi o ile będzie odpowiedniej pojemności. Dodatkowy akumulator działa tak jak kondensator i akumulator główny - napięcie na nich wzrasta gdy wzmacniacz pracuje mniejszą mocą i maleje gdy zapotrzebowanie...
No to kolego od początku. Dowiedz się jakie masz na instalacji napięcie. Skoro piszesz o wahaniach to warto znać zakres. Cos się obawiam, że albo regulator się poddał, albo występuje zimne lutowanie. Często przepięcia wynikłe z krótkich szczotek zniszczą regulator. Przeciążony alternator będzie jęczał, ponieważ układ jest obciążany w pełni w takt częstotliwości...
Szukam przyczyny zapalającej się od czasu do czasu (losowo) kontrolki ładowania w fordzie focusie mk2 1,6 TDCI. Kontrolka potrafi się zapalić w czasie jazdy, na dwie lub trzy minuty, czasem nieco dłużej, w zupełnie losowym momencie i niezależnie od chwilowego poboru prądu lub obrotów silnika. Po czym samoistnie zgasnąć, również w czasie jazdy i przez...
Sprawdziłem napięcie ładowania. Zaraz po odpaleniu: Akumulator: 13,9 - 14,1 V Alternator: 14,1 - 14,3 V Po przygazowaniu do ok. 3000 obr/min przez ok. 1 min i znowu na wolnych obrotach: Akumulator: 14,0 - 14,3 V Alternator: 14,1 - 14,5 V ale bywało także: 13,0 - 13,2 V Przy zgaszonym silniku: Akumulator: 12,88 V Alternator: 12,88 V Wygląda na to, że...
Chciałbym zapytać się jak to jest z tym napięciem 12V - jakie jest optymalne, czy w ogóle można tą optymalność jakoś określić? w domu mam zasilacze ale dają różne napięcie jeden np 12.10 drugi 12.22 - jaki jest lepszy? Czy napięcie 12.00 pod urządzenia 12V jest wzorcowe i do takiego właśnie trzeba dążyć? Nie wiem jak np wyregulować nowy zasilacz - na...
13,8-14,2V to zakres napięcia w instalacji bez wzgledu na obciażenie systemami samochodu Sprawdziłem dziś u kolegi w astrze 3 jak kręcił kierownicą napięcie spadało do 12V z lekkimi wahaniami w górę - tak samo jak u mnie. Może to jest jednak wszystko ok? Co do masy to posprawdzałem i wszystko jest ok. Już sam raczej nic nie zrobię. Po niedzieli będę...
Mialem podobny problem z wachaniem elektryki. Powod byl sterownik alternatora w kompie . Zle podawal itp. Rozwiazaniem bylo kupienie modulu sterujacego alternatorem ktory odciazal wadliwa czesc w kompie. Efekt jest taki ze w samochodze nie ma wachan wiecej. Czasem tez dobrze jest zminic akumulator lub poprostu go raz a pozadnie doladowac bo czesto samochod...
Ze strony elektrycznej: najprawdopodobniej uszkodzeniu uległo któreś połączenie z masą. W tej chwili nie mam koncepcji które, ale miałem kiedyś właśnie podobny przypadek. Jeżeli rosną obroty silnika, to rośnie również prąd z alternatora co prowadzi do większego spadku napięcia na połączeniach masowych przewodzących prąd ładowania i zakłóca sygnały czujników....
czy robiac test obciązenia akumulatora w aucie załozonego musze sciagac klemy z auta czy nie?? Nie musisz odłączać. dlaczego nie należy oraz dlaczego dochodzi do uszkodzenia alternatora jezeli zostanie odłączony akumulator podczas odpalnego auta ??? Nie zawsze dochodzi do uszkodzenia. Bardziej uszkadzana jest instalacja w samochodzie na wskutek wahań/wzrostów...
Po dłuższych obserwacjach zauważyłem, że przy wyłączonych np. światłach, kiedy miga kontrolka ładowania oświetlenie kabiny lekko pulsuje, wskazówka obrotomierza podłącz0onego pod alternator nie jest stabilna (waha się w niewielkim zakresie). Multimetr nie pokazuje wahań napięcia, oscyloskop by może to pokazał. Dodano po 1 Wymieniłem regulator na używany,...
Nie sadze by wazny w tym przypadku byl sprzet ktorym roblem pomiar Ależ jest ważny. Zwykły multimetr podłączony do instalacji samochodowej i ustawiony na pomiar napięcia stałego może wykazać wahania napięcia w jakimś przedziale. Zaś ustawiony na pomiar napięcia zmiennego (przemiennego) jedynie głupoty. Sprzęt przy pomocy którego możesz stwierdzić że...
Witam, Szukałem podobnych tematów, ale wszystkie odnalezione różniły się co najmniej jednym objawem, więc pora i na mój. Tuż po nowym roku, po bodajże drugim ataku zimy, miałem problem z odpaleniem auta. Jeśli udało się za pierwszym, drugim razem, było wszystko w miarę ok. Jeśli odpalenie wymagało więcej "wysiłku" od rozrusznika, po 4-5 kręceniu, akumulator...
Masz może rację, 0.1V nie zrobi wielkiej różnicy. Jednak przy wahaniach temperatur (nawet w garażu) rzędu 0-25st. daje to ok 0.7V-0.8V różnicy przy kompensacji napięcia ładowania, a to już może być istotne. Pod maską auta panują znacznie większe różnice temperatur (-30 +70), i jakoś prosty regulator alternatora daje radę. Tak więc to nie prostownik...
Witam! Ostatnio przy diagnozie VAGiem ALhambry 1.9TDI silnik 85kW AUY wyrzucilo natepujacy blad: Adres 15: Airbag Plik etykiet: AKP\6Q0-909-605-VW5.LBL Nr seryjny: 1C0 909 605 Komponent: 1D AIRBAG VW51 0L 0006 Kodowanie: 12612 Kod serwisu: WSC 00020 Znaleziono 1 błąd: 00532 - Napięcie zasilające 07-10 - Za niski sygnał - Sporadyczny Czy oznacza to jakas...
Kabelek W jest podłączony do uzwojenia alternatora (przed prostownikiem) i pojawia się na nim napięcie przemienne o częstotliwości zależnej od obrotów silnika. Drugi sygnał jest wytwarzany przez sterownik silnika na podstawie impulsów z koła zamachowego. W czasie pracy silnika oba sygnały są cały czas porównywane i wtedy wiemy, że np. nie ślizga się...
Megane II Funkcja obwodu ładowania polega na: Zapewnienie dostarczania energii elektrycznej w pojeździe, przy jednoczesnym przestrzeganiu ograniczeń osiągów dynamiki zespołu napędowego: momenty hamujące alternatora oraz gradienty pobieranych momentów obrotowych muszą być pod kontrolą. Sterowanie dociążeniem i odciążaniem alternatora zgodnie z zezwoleniem...
Witam układ automatyki daje to że utrzymuje napięcie wyjściowe na stałym poziomie i tu są dwa przypadki , mianowicie w powyższym zasilaczu układ automatyki redukuje wpływ zmian napięcia zasilania przetwornicy na wartość napięcia wyjściowego ale w przypadku tego typu układu tzn. z kontrolą napięciową powyższy układ nie jest optymalny jednakże wahania...
W Maluszku jak przekrecam kluczyk to kontrolka od akumulatora wogole się nie swieci, sprawdzilem zaroweczke w tablicy i to Polecam czyszczenie styków "elektrosolem" lub tego typu środkiem. Jak wszystko poza kontrolką działa (akumulator się nie rozładowuje podczas jazdy) to trzeba sprawdzić idąc od alternatora, przy włączonym zapłonie i wyłączonym silniku...
Ładowanie w aucie na biegu jałowym to 14,7V - 15,2V (at)ElektrodaBot Dodano po 3 Wstępna ocena dostępnych informacji - Z informacji wynika, że napięcie ładowania na biegu jałowym oscyluje między 14,7 V a 15,2 V, co jest wyższe od typowego zakresu (zwykle 13,8–14,5 V). - W pamięci sterownika widoczne są dwa błędy związane z układem ESP/CAN: 1. U0126:00-8A...
Zimny silnik w fazie nagrzewania ma podwyższone obroty i idzie równo i stabilnie, problem pojawia się gdy silnik osiągnie swoją temperaturę pracy; silnik ma spore wahania obrotów. Podczas podglądu parametrów nic niepokojącego nie zauważyłem, poza dwoma parametrami- kąt wyprzedzenia zapłonu (skacze od 5 do 20 stopni) oraz generator field- wahania od...
Kontrolka działała prawidłowo, tzn. po przekreceniu kluczyka zapalala sie, a po uruchomieniu silnika gasła. Jak wyciagnalem ten mostek z regulatorem to ta diodka juz miala oderwaną jedną nozke i widac ze to stare było, wiec nie urwalem tego przy rozbieraniu. Objawy uszkodzenia alternatora byly takie ze napiecie wzrastalo po przygazowaniu do 18V na pelnych...
Czyli ładujemy: - prądem stałym - przez 10h - prądem 10% pojemności Tak ładujemy prądem stałym i o wartości max 10% pojemności ale nie przez 10h tylko do wystąpienia oznak pełnego naładowania (czyli napięcie 14,4 V dla akumulatora 12 V). A 2.4V / ogniwo rozumiemy jako 100% naładowania. Czyli przeważnie baterie ołowiowe mają 5 ogniw? Baterie 12 V mają...
Witam. Jak policjant mierzy prędkość swoją suszarką to radiowóz nie powinien być włączony? Prąd bierze z zapalniczki a przy wyłączonym radiowozie może mieć jakieś wahania napięcia chyba..? Tak mnie to ciekawi ale w googlach nigdzie na ten temat, jakieś dane suszarek, też nic. Czy przypadkiem tego nie ma gdzieś w kodeksie, że musi być włączony radiowóz...
Miernik - faktycznie bateria słaba i dawało mi 13,55 V , gdzie u sąsiada na firmowym mierniku pokazało już 14,53 ~14.55 , gdzie na jego takim samym Peugeot 307 pokazało 14,33 V wahanie wynosiło tylko 0,01 ~ 0.02 Miernik już wylądował w koszu Jak to 13,55 ? Przy słabej baterii mierniki cyfrowe zawyżają wskazania (podwójne całkowanie, zasada działania)....
Witam. Czy doladowanie akumulatora 6 letniego ma sens gdy pokazuje po 3 dniach stania napiecie 11.4V? Po uprzednim doładowaniu prostownikiem czy po ładowaniu alternatorem? Jeżeli masz pewność, że alternator ładuje prawidłowo to wymieniaj bez wahania. Mój miał 6,5 roku i po sześciu dniach postoju auta pokazywał 11,9V przy temp. +4°C. Wymieniłem 1 grudnia....
Dziś wymieniłem przepływomierz. Obserwacje: silnik pracuje dużo lepiej niż przed wymianą, temperatura powietrza zasysanego już nie jest jakaś nieprawdopodobnie niska, obroty dużo bardziej stabilne i już myślałem, że to koniec problemów, lecz po kilku przechłodzeniach silnika znów zaczęła się dziwna historia... Prawda, wcześniej nawet nie doszło do momentu...
Witam serdecznie po przerwie. Dzisiaj założyłem nowy alternator dedykowany do C330, uchwyty pasują idealnie. Zrobiłem wszystko według instrukcji. Dołączam zdjęcia mojego alternatora i podłączeń, tak jak pisano na tym forum, czyli zacząłem od zamiany polaryzacji akumulatorów bo w mojej 30-stce minus był na masie. Od razu chcę zapewnić wszystkich niedowiarków,...
Ale sprawdzając alternator mogę się pozbyć tylko tego odgłosu w głośnikach które są podczas grania nie do usłyszenia więc tym się już nie interesuje. Chodzi mi o to jak zniwelować te wahania napięcia podczas nagłego zwiększenia obrotów nie używając kondensatora. Uwielbiam kombinować z nagłośnieniem i z elektryką więc może ktoś podobny do mnie już coś...
Znów ilu "ładowaczy" tyle porad, czasem wzajemnie sprzecznych ;) Pozwólcie. że skomentuję, możecie zrewanżować się tym samym. Aby uzyskać odpowiednią gęstość elektrolitu akumulatory Ca (wapniowe) ładujemy do 16,2V. Akumulator wapniowy zaczyna gazować przy podobnym napięciu jak zwykły. Mam go to wiem empirycznie. Po co ładować go do właściwej gęstości...
Przed podłączeniem nowego akumulatora o większej pojemności stary był wiele razy odpinany(np przed zmianą komputera), więc nie jest to wina układu adaptacji. Zastanawia mnie czy wahania napięcia nie powodują np restartów komputera. Kondensator "wygładził" by spadki napięcia. Myślę również o odłączenia alternatora i sprawdzeniu jak się auto będzie zachowywało....
Temat ładownia w Maluchach był wałkowany wiele razy, ale z tym się jeszcze nie spotkałem. Mam taki problem. Chciałem podwyższyć napięcie ładowania. Po obniżeniu napięcia na przewodzie "+" regulatora napięcia (żółty łączący diody wzbudzenia z regulatorem) za pomocą diody lub potencjometru i podniesieniu obrotów tak by napięcie osiągnęło 14,4V napięcie...
jest całkiem możliwe że jest tak jak piszesz ale regulator nie zawsze pozwoli utrzymać napięcie wcześniej też próbowałem go wymienić i nic nie pomogło dlatego że jak dostawał 19V to głupiał i dalej komputer już nie pozwalał jechać więc pozostaje alternator. U mnie przyczyną był właśnie alternator. Z własnego doświadczenia już wiem, że to można sprawdzić...
Witam, w samochodzie jest następujący problem: Samochód był u mechanika i tam mechanik naciągnął dwa paski, które piszczały (od alternatora i pompy) oraz wymienił przy kole z przodu tę część która trzyma klocki hamulcowe (bo samochód piszczał przy skręcaniu). I teraz nie jestem pewien, ale chyba po paru kilometrach (być może się już paliła od wyjechania...
Żarówki H7 są na razie najbardziej wydajnymi źródłami światła halogenowego w samochodzie, kosztem dość sporego "wyżyłowania". Takie żarówki + przepięcia/wahania z np. elektrohydraulicznego układu kierowniczego i żarówki padają. Problem stary w sumie w niektórych samochodach np. Fabii I, Punto II. Z drugiej strony zacząłbym od tego, że sprawdziłbym porządnym...
Dzięki za odpowiedzi, dzisiaj posprawdzałem co mi napisaliście. Bardzo oględnie opisałeś objawy usterki. Nie podałeś wartości napięć na aku przy różnych obciążeniach i RPM. A więc tak wszystko off - 12,4V wyłączony z chodzącym wentylatorem chłodnicy - 12,2V i powoli spada tylko włączony silnik 1400rpm -13,3V tylko włączony silnik 2000rpm - 13,87V silnik...
|Dopiero odpowiadam niemiałem wcześniej czasu . Otóż jak się okazuje niektóre mazdy z tego okresu posiadają alternator samowzbudny z elektroniczną regulacją do której sygnał podawany jest poprzez urządzenie sterujące , które zbiera informacje o parametrach pracy urządzeń takich jak : podgrzewanie szyby , abs , klimatyzacja, tcs, system wtryskowy silnika....
Już myślałem, że nikt nie napisze :) Proszę tu jest vin WF05XXGBB5YS81587 Alternator na wolnych obrotach ładuje równo 14,40V i 8-10A jeżeli jest wszystko wyłączone, jak włączę szyby i pierwszy bieg wentylatora produkuje 54A i napięcie spada zaledwie o 0,1v bez jakichkolwiek wahań. W sterowniku silnika jest cały czas błąd dawkowania. Jest jakaś opcja...
Cześć wszystkim Pracuję nad projektem, który w znacznej mierze opiera się na skutecznym przetwarzaniu zasilania samochodowego na swoje potrzeby. Utworzyłem kilka schematów na podstawie informacji znalezionych w internecie i literaturze, ale nie wszystkie aspekty działania zostały tam dostatecznie szczegółowo wytłumaczone. Bardzo proszę o pomoc w interpretacji...
Nie rozczarujesz mnie ani trochę jak chcesz poczytać o strzałach forda w kolano polecam lekturę co do ładowania Focusa diesla 1.8. Co do oprogramowania jest to możliwe. Nie dawno bo wczoraj miałem podobny przypadek alternator wyjęty z 1.6 zetec /ładowanie jak u ciebie wahania w zależności od obciążenia 12.5-13.8/dodam iż była to nówka. Zamontowany do...
robokop co jest straszne? Co źle podałem? Gdzie napisałem, że diody ograniczają prąd? Czy widziałeś kiedyś jak się uruchamia silnik i mierzyłeś pobory prądu? Jak coś podaję na elektrodzie i wszędzie to robię to dokładnie jak w lotnictwie. Obserwując tu mierne często i z błędami wypociny laików to nie chce się nawet czytać bo kto ich uczył gramatyki...
No wlasnie wyglada ze nie sprawny, po zwiekszeniu obrotow napiecie wzrasta do max 16V, czy radio CB to wytrzyma? regulator do tego auta jest nieosiagalny za rozsadna cene, a alternator zbyt drogi, w dodatku to auto firmowe, a ja z wlasnej kieszeni nie chce nic tam dokladac, dlatego szukam radia odpornego na wachania napiecia. Radio samochodowe z mp3...
Witam!! Mam problem z motorowerem Aprilla Classic 50, który wyposażony jest w silnik AM3. Głównym problemem jest brak ładowania. W trakcie pomiaru na akumulatorze napięcie nie wzrasta, jest między 11,80-12,1V DC na pracującym silniku. Z alternatora wychodzą przewody na moduł zapłonowy i jeden żółty na regulator napięcia. Na tym żołtym przewodzie oporność...
rezystor anody zenerki zostawił bym 1k natomiast ten drugi przy kondensatorze zmniejszył bym o połowę gdyż wartośc kondensatora jest dwa razy większa czyli 1.2k co przyśpieszy pracę tranzystora i zmniejszy wahania napięć lub wstawił kondensator 10uf i rezystor 2.3k tak jak na schemacie Burgmana. To nie jest takie proste jak ci się wydaje. Zmniejszając...
Cześć, problem wygląda tak. W aucie migają żarówki i LEDy, ładowarka samochodowa nie chce ładować telefonu (komunikat o używaniu nieoryginalnej ładowarki, w innym autach działa wyśmienicie), a wskazania przepływki to totalna loteria. Dzieje się tak tylko po odpaleniu auta. W tym celu wymieniłem mostek prostowniczy i regulator w alternatorze DELCO 140A,...
Dbaj o dobry stan akumulatora, kontroluj ładowanie, stan klem i główne punkty masy oraz zaciski śrubowe na "plusowym" kablu alternator-rozrusznik-akumulator i pilnuj wiązki w podszybiu (przepust komora silnika-kabina, ma tam być sucho i czysto), a wszystko powinno być dobrze. Stilo, jak wszystkie nowsze FIATy ma bardzo wrażliwą na wahania napięcia elektronikę,...
PKO skasowaniu błędów odpala j chodzi przez chwilę dobrze po chwili zaczyna trząść silnikiem, wyświetla się usterka silnika na liczniku i po zgaszeniu nie chce odpalić tylko pstrykają przekaźniki i licznik jak by był rozładowany akumulator, a jest naładowany https://obrazki.elektroda.pl/7816032100_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych...
Witam. Mam pewien problem z ładowaniem w samochodzie. Pewnego dnia podczas jazdy zapaliła się kontrolka od ładowania na desce rozdzielczej. Po powrocie do domu zmierzyłem napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika wynosiło około 11V czyli ewidentny brak ładowania. Wymontowałem alternator i okazało się że 4 diody są spalone. Kupiłem nowy mostek prostowniczy...
Witam. Padł mi ze starości akumulator i przyszło do jego wymiany. kupiłem nowy, facet od razu mi go założył, zmierzył napięcie ładowania i... wyszło na jego mądrym przyrządzie 13,72V :( . Powiedział po chwili wahania, że "może tak być" i że jest to w normie. A ja wszędzie słyszę, ze nap.ładowania ma mieć 14,4V. Więc czy u mnie jest za niskie? I teraz:...
Mam wrażenie że część z was nie do końca wie o co mi chodzi ale użytkownik StaryVirus zrozumiał i podesłał dobry link. Potrzebuję taki stabilizator : https://abc-rc.pl/product-pol-8578-Przet... https://allegro.pl/oferta/257-przetworni...
wahania napięcia przetwornica wahania napięcia triak wahania napięcia
parametr maszynowy vectra błędy komputera wymiana silnika nawiewu
smartwatch wgranie smartwatch aplikacja
Kia Ceed 2009 - Jak znaleźć numer CANbus? Protokół CAN-Bus w radiu NCS RS-304 dla Kia Ceed 2009