Też walczę obecnie z podobnym problemem ale nie mam już siły na ten chiński gaźnik i najprawdopodobniej kupię nowy.Tobie też to radzę, spędziłem przy skuterze sporo czasu-zmieniałem dysze wolnych obrotów,śruby składów mieszanki,kręciłem śrubką 1,5 2,5 0,5 obrotu od max. wkręcenia a on dalej swoje także odradzam.
Zapnij obciążenie 2-3 świece żarowe, itp i zobacz co się wykole? Albo zapnij prostownik aż podskoczy ponad 14,6V.
Przepływki czyste ?
skup się na lewym powietrzu.
Podpiąć pod komputer :) Na 99% coś nie tak z pedałem gazu, jest tam czujnik.
Skupię się na częsci elektrycznej sterowania silnika.Problemy z odpaleniem zimnego silnka mogą leżeć po stronie stanu instalacji elektrycznej sterowania silnika-duza wilgotność powietrza większe problemy z odpaleniem(sprwdż stan połączeń elektrycznych w komorze silnika a szczególnie przewodów zapłonowych). Jeżeli problem pojawia sie zarówno w dni wilgotne...
Zacznij od resetu i samoadaptacji ECU jeśli nie pomoże pomyślimy co dalej.Samoadaptację rób oczywiście na PB
Prawdopodobnie Bingo nie radzi sobie z szybką regulacją mieszanki przez attuator, na co komp od silnika reaguje podnosząc obroty. Komp od silnika nie wie jaka jest mioeszanka, bo jest trtaktowany emulatorem sondy. Komp od gazu wie jaka jest mieszanka, ale dopiero po czasie może reagować i tylko w zakresach ustalonych przez zaprogramowanie. Poproś uprzejmie...
Stawiam na jakiś problem z silniczkiem krokowym, widać wahania obrotów na obrotomierzu ?
Witam posiadam astra g 1.6 8v X16SZR falują mi obroty przeważnie na ciepłym silniku ale na zimnym też lub gdy pochodzi dłużej na biegu jałowym przeważnie między 8500 a 1000 obrotów a czasami między 8500 a 1500 obrotów Wymieniłem już Silniczek krokowy na nowy Potencjometr przepustnicy na nowy Czujnik temperatury na nowy Czujnik na kole zamachowym na...
Została regulacja od gaźnika odpięta . A gdy była podpięta to i tak wahało sobie .
Sprawdź kąt wtrysku, bo to że odpiąłeś czujnik nie znaczy, że on jest winien, bo teraz na odpiętym go zlewa i pali. Najlepiej podpiąć pod kompa i popatrzeć w parametrach. Zaraz po odpaleniu ma wahania obrotów? Te diesle jak nie ma ujemnych temperatur, to bez świec palą od strzała.
Jak pracuje sonda przed katalizatorem?
Witam. Mam mały problem z moim Peugeotem 206, przebieg 280 tys. Mianowicie obroty silnika po odpaleniu nie ważne czy ciepły czy zimny wahają się od 900 - 1700 obr. Czasami stają na 1500 obr. i się utrzymują. Wina nie leży w silniczku krokowym, został wymieniony na nowy a przepustnica została dokładnie wyczyszczona. Komputer diagnostyczny nie pokazuje...
Sprwadź wężyk idący od serwa do kolektora dolotowego, czy nie ciągnie lewego powietrza, nie czyściłeś przypadkiem przepustnicy?
Zawór regulacji ciśnienia na szynie, z przodu szyny jest czujnik a zawór od grodzi przerabiałem to u siebie. Pół godziny roboty ale trochę kosztuje i radzę założyć nowy, ma zgniataną podkładkę i używany może być nieszczelny.
Witam, o rany jaka cisza mam te same objawy tylko ze passacie B4 vr6 tez jakis przekaznik mi cyka pod glowna skrzyna bezpiecznikow dotykalem palcami i jest to przekaznik nr 53 tylko od czego on jest ?? czy ma on cos wspolnego z sonda lambda?? silnik swiruje dlawi czy tam zalewa paliwem,jak odpalilem auto po zmianie swiec kabli i bla bla czekalem na...
Odma - zrób z nią porządek. Zarejestruj się na forum Ford Club Polska i poczytaj: [url=https://forum.fordclubpolska.org/sh... i to: [url=http://www.mondeoklubpolska.pl/show...
lewe powietrze na odmie lub za przepływka oczywiście przepływka i sonda dobra jak przełożona tak?
jaki rok fokusa ? mk1 miały silniczek krokowy ... Zdjęcie pokaż. A na zachętę, jak koledzy z postów wyżej.
witam byłem dziś u mechanika na diagnostyce komputerowej. Przyjechałęm do niego i podłączył mi puga pod sterownik bosha i program Bosh ESI Tronic. O dziwo program wykazał, że nie ma żadnych błędów. Ponieważ problemy z obrotami mam na zimnym silniku stwierdził, że podłączymy kompa jak silnik ostygnie. rezultat- bez zmian, zero błędów na kompie. Facet...
Witam mój roverek gaśnie podczas gdy na wciśniętym sprzęgle dojeżdżam do skrzyżowania i się zatrzymuję. Jak było zimno to problem występował tylko po przejechaniu około 30km w miastowych dystansach tego problemu nie było. Teraz gdy na dworze jest czasem ponad 20* problem występuje częściej i zdarza się czasami w mieście. Nie ukrywam, że czasami jednak...
Witam mam problem z bmw e46 raz jest moc raz nie silnik 2.5 podwójny wanos w automacie świeci się check engine gdyż są odpiętę sondy lambdy gdyż podobno są uszkodzone czy może być to spowodowane przez to auto też ma wahania wolnych obrotów.
Dobrze ,dodatkowo sprawdź co słychać w grupie 3.
Moj znajomy posiada 2 omegi, jedna to C20NE a druga C30SE. W tej 2.0 jest taki problem ze wolne obroty sie wachaja ganiaja prawie od 0 do 900 nie wyzej. Czasami jest to powodem zgasniecia silnika ,np. na swiatlach gdy sie zatrzymamy. Ale czasami zdaza sie tak ze prawidlowe obroty trzyma i nic sie nie dzieje. Co moze byc tego przyczyna, gdzie szukac?...
minal juz tydzien i objawy sa nastepujace;> rano gdy silnik jest zimny auto odpala rewelacyjnie obroty sa ormalne.po przejechaniu kilku km obroty na biegu jalowym skacza jak szalone..poprostu gdy wrzuce na luz obroty szaleja czasem nawet go dlawi ..ale nie gasnie ...czy orientujecie sie jak mozna to naprawic i zniwelowac? czy moze jeszcze poczekac i...
Witam, mój problem dotyczy pracy silnika w Mercedesie W210 E420 rok produkcji 1997r. przedlift/sedan z motorem M119 oraz asb 722.6. Problem dotyczy wahania obrotów silnika a mianowicie silnik pracuje równo i nagle obroty zaczynają spadać i silnik stara się je utrzymać w normie coś w rodzaju czkawki dzieje się tak przez 4-5 sekund i wszystko wraca do...
Może lewe powietrze gdzieś sie dostaje.
Pierwsze co podpiąć tester i odczytać błędy plus parametry.Po drugie przepustnica i układ dolotu powietrza do kontroli.Po trzecie zdecydowanie powinieneś zmienić gazownika.
Witam. Jeżeli to CD20E w pierwszej kolejności sprawdź co dzieje sie na pinie 15 ECCS w momencie wystąpienia problemu.W chwili AC-on powinno byc ok 0,4VNa pinie 21-0V
Krokowy ,albo lewe powietrze.
W astrach czesta usterka jest usterka regulatora wolnych obrotow. Nie mniej jednak posprawdzaj sobie aparature zaplonowa skoro przy wilgoci problem sie nasila. Pozdrawiam.
mkos1 znaczy się parownik jest do d... i nic sie z tym nieda zrobić czy może jakoś go zregenerować sie da niewiem może wymienić membrane albo coś ??
1. Podwyższone wolne obroty po odpaleniu zimnego silnika benzynowego to norma. Sterownik wzbogaca mieszankę i utrzymuje wyższe obroty aby szybciej podgrzać - chyba wydech (pewności nie mam). W autach gaźnikowych służył do tego przełącznik/dźwigienka ssania. W silniku sterowanym elektronicznie funkcję tą realizuje sterownik. Gdyby tego nie było, w niskich...
Witam mam problem z vw golf II 1.3 gażnik na ssaniu pojawiają się duże wahania obrotów od 1500 do2400 tys. czy ktoś wie na czym polega problem?po nagrzaniu silnika sa stałe ok 900
nie ślepa podmiana części bo te części są sprawdzone i nie które nowe tak to by naprawa innych silników trwała tygodniami powtarzam mamy profesjonalny warsztat, ale sprawdzę jeszcze tą gumę pod wtryskiem ale i tak dziwne że tak się dzieje. dodam jeszcze że ten gol stał 3 miesiące bez odpalania.
posprawdzałem wszystko szczelne,uszczelki na swoim miejscu,przepustnicę wyczyściłem. Problem był z linką gazu która nie chodziła swobodnie w pancerzu, naoliwiłem i problem zniknął.
zobacz oscyoskopem zasilania sterownika czy nie ma pików,itd.
jeśli bardzo chcesz to po taniości STAG 100 ale nie uważam żeby był potrzebny
auto jak w temacie bez gazu . Na postoju często ma wahania obrotów . Wygląda tak jakby wypadał zapłon. W nocy cewki nie świeciły wie to chyba nie to. Podczas jazdy czasami szarpie. Auto ma nabiegane 180 tys kil. Ciężko sie dogrzebać do przepustnicy . Macie jakieś propozycje
Witam Co może być powodem wahań obrotów. Gdy trzymam wciśnięty gaz na postoju to obroty falują jest to minimalne ale odczuwalne a podczas jazdy wręcz irytujące. Dodam, że podczas jazdy występuje "szarpanie" porównałbym raczej do "wahania" i najbardziej czuć to właśnie podczas delikatnego przyśpieszania w zakresie obrotów 1800 do 2200 i na 2,3 i 4 biegu....
? W mojej fabi słychać dziwne klekotanie koło skrzyniu biegów(nie zawsze)i nie wielkie wahania obrotów!czy to może rozrząd się już odzywa!Ostatnio wymieniany był przy 100tys. a ma 175. Proszę o pomoc
Szanowni Klubowicze. Jestem posiadaczem nissana primery 2.0 tdi. Zwlaszcza podczas pierwszych kilku km wahaja mi sie obroty na biegu jalowym w przedziale 750 - 1100. PRaktycznie po uruchiomieniu silnika jest ok 1000 a nastepnie po kilku minutach czasem spada do 800 czasem po kolejnych kilku minutach wzrasta znow do 1100 lub np maleje (nie zauwazylem...
no wlasnie tez bym obstawial ten przeplywomierz tylko ze gdyby on byl zepsuty to chyba obroty wariowalyby caly czas a nie tylko na zimnym silniku??
głowiczka pompy
w którym miejscu jest to pęknięcie ?
najczestsza przyczyna wahan obrotow silnika dci szczegolnie na zimnym silniku jest poprostu zuzycie wtryskiwaczy
Auto jak w temacie z silnikiem AGG z 97 roku.Przy zwalnianiu na światłach często gaśnie,po odpaleniu obroty się za wahają przez chwile i stoją na poziomie 850obr/min.Bez różnicy czy silnik ciepły czy zimny.
Jeśli są słyszalne chwilowe wahania obrotów, to można uznać że gramofon nie jest w pełni sprawny. Czasem wystarczy zmiana paska czy smarowanie a czasem za taki stan rzeczy może odpowiadać np. Zużyty silnik. Jeśli jesteś zdecydowany na zakup nowego gramofonu to myślę że SL-1600 może być ciekawym wyborem. Żaden ze mnie ekspert od gramofonów ale ma on...
Cewka zapłonowa była wymieniana około 15-20 tys. km temu, a jej zużycie objawiało się sporymi wahaniami obrotów na biegu jałowym i spadkami mocy w trakcie jazdy. Przyjrzę się za to tym czujnikom, o których wspomniałeś, dzięki!
Długo mnie nie było, ale miałem ważne zajęcia... Wracam do tematu podwyższonych obrotów. Sprawdziłem za pomocą VCDS adaptację przepustnicy( to w tej wersji silnika/sterownika trwa tylko ok 3 sekundy !), jednak to nic nie dało, dalej obroty jałowe utrzymują się najczęsciej w okolicach 1000rpm. Sprawdziłem blok pomiarowy - VCDS wskazuje ok. 945-955rpm...
No i sprawa rozwiązana. Wczoraj silniczek odpalił elegancko już nie ma kosmicznych wahań obrotów. Wszystko działa jak należy. Najtrudniejsza sprawa to było odkręcenie tych 5 śrub, ale się udało. I tak jak mówię, wcześniej silnik gasł przy schodzeniu z obrotów i "wachlował" gdzieś o ok 200 obr. Teraz tyka elegancko. Dzięki wszystkim za pomoc. Jak ktoś...
Krokowiec działa jak powyżej, są lekkie wahania obrotów zadane 752 a wahają się niekiedy 600 do 850, takie skoki. Podłożono drugi krokowiec, sprawny oryginał, to samo żadnej poprawy.
To nie są wtryski, tylko regulator obrotów tak ustawiony. Regulator jest bardzo czujny na niewielkie wahania obrotów. Mało czujny tak się zachowuje, że jak w kombajnie ustawi się 2000 rpm, to przy obciążeniu potrafi zejść nawet do 1700 rpm.
Witam, zakupiłem niedawno gramofon walizkowy z 1930 r. Zrobiłem pełną konserwację mechanizmu (czyszczenie, smarowanie) jednak podczas odsłuchu słychać niestabilne obroty talerza (lekko pływający dźwięk) Regulator odśrodkowy (wirujące ciężarki) wydaje się sprawny - działa cicho i płynnie. Przetestowałem obrotu aplikacja na telefon i pokazuje wahania...
Gumki na rolkach nie muszą być zużyte ani sparciałe ale potrafią po tylu latach stać się twarde jak ebonit i przyczepność i współczynnik tarcia o metal zdecydowanie spada stąd te wahania i zwolnione obroty. To czerwone kółko możesz delikatnie zmatowić papierem ściernym, ono nie ma bezpośrednio wpływu na obroty, a przekazuje tylko napęd.
Cześć mechanik sprawdzi mi całą instalacje elektryczną i jest ok. Sprawdził rozrzad i też ok. Obstawia że albo trafiła się wadliwa przepustnica albo wina leży po stronie komputera. Jak zrobie podmiane komputera to napisze jakie rezultaty
A więc wahania obrotów na pewno nie są spowodowane zaworem EGR N75. We wcześniejszej odpowiedzi mylnie napisałem błąd nie 0222 ale 023F - CIŚNIENIE W RURZE DOLOT. RÓŻNICA REGULACJI TO POZOSTAŁOŚĆ PO NIESPRAWNYM N75. byłem u mechanika i wyczyścił mi jakiś zawór, no i niestety auto zrobiło się mulaste jedzie do 2,5 tyś obr. potem to nie jedzie. Prawdopodobnie...
Równie dobrze załączający się alternator może powodować wahania obrotów jeśli to małe wahania jak opisujesz na próbę odłącz regulator , na wtryski to za wcześnie.
Mam pytanie czy w takiej pogodzie jak teraz obroty silnika diesla na poziomie 800-900 to normalka ? mówimy o rozgrzanym silniku Wahania obrotów w takim zakresie to coś nie normalnego.
Wyczyściłem ten zawór błąd juz sie nie pokazuje ale na poczatku jeszcze są wahania obrotów a rozrząd niby był zmieniany w załączniku wstawiam filmik jak chodzi chwile po odpaleniu 1095151
Ale czy nie byłoby wtedy problemów na cieplejszym silniku? Bo wtedy pracuje idealnie, spalanie też jest w normie, żadnych wahań obrotów.
Brak rozwiązania. Potencjometry wymienione na nowe, wszystkie kondensatory i czujniki Halla (czujniki złe, bo podczas pracy słychać lekkie cykanie silnika, ale wahanie obrotów pozostało). Może ktoś wie, jakie powinny tam być czujniki?
Komputer podłączany był w ASO. Dodano po 2 Czy filtr paliwa może wpływac na wahania obrotów?
Masz do roboty alternator i stąd masz wahania obrotów, czasami szarpanie silnikiem. To typowy objaw w TDCi
No przecież wiadomo, że przepuszczający termostat nie ma nic do utrudnionego rozruchu i wahań obrotów ale jest on przyczyną tego, że koledze nie dogrzewa się silnik do prawidłowej wartości.
Nie jest to nic niepokojącego, tak niskie wahania obrotów, mogą być wynikiem np starzenia się sondy, lub problemów z osia lub czystością przepustnicy i na razie nie ma powodu do paniki.
Czy obroty biegu jałowego nie są podniesione, czy "pompowanie" pedałem hamulca powoduje wahania obrotów silnika na biegu jałowym?
Powiedzieli, że te wahania obrotów na biegu jałowym związane są z najnowszą wersją euro 6... czyli ten typ tak ma ;( I, że Hyundai powinien coś zadziałać jakieś oprogramowanie czy coś. Pytam się czy nie wpłynie to na trwałość jednostki.Podobno nie...
Witam. W przeciągu ostatnich lat skorzystałem w samochodzie z cermizera a następnie przy kolejnej wymianie oleju z ceramizatora. Moje auto ma już swój wiek bo jest to Pontiac Firebird MK4. Miałem nadzieję że po wlaniu ceramizera ustąpią wahania obrotów silnika na zimnym po odpaleniu lecz było bez zmian. Przy następnej wymianie oleju spróbowałem z ceramizatorem...
Witam Mam ten sam silnik i piszę z zapytaniem. Czy u Ciebie były drgania silnika i wahania obrotów podczas tej nie równej pracy silnika ? Bo ja dziś u siebie rano przy +1.5 C zauważyłem że silnik niby pracuje równo tzn obroty na wolnym biegu są stabilne nie drgają ale silnik ma wibracje. Słysze i czuję go jak siedzę na fotelu, na lewarku zmiany biegów......
Iglica silniczka, a także kanał w którym się znajduje powinny być czyste - osad powoduje zacinanie się trzpienia i stad możliwe wahania obrotów.
Obroty na jałowym są w tej chwili około 850-900 a powinny być ok. 750. Po prostu słychać że są wyższe niż były zawsze, i to samo podaje komunikat. Gdyby to było tylko to z obrotami to bym się tym nie przejmował. Niestety od razu po zapaleniu auta obroty idą w okolice 3000 i bardzo powoli spadają, podczas jazdy czasami jak wrzucę na luz to silnik dalej...
Ale wiesz, że jeżeli w trakcie testów OCCT włączysz cokolwiek innego (np. przeglądarkę) obciążenie programem spada? Może stąd te wahania.
Mam to samo w takim samym samochodzie tylko że u mnie wahania obrotów są tylko na bęzynie podczas biegu jałowego. Ale już się do tego przyzwyczaiłem. Natomiast jeśli chodzi o LPG to napisz kiedy konkretnie te obroty ci falują czy na zimnym czy na gorącym silniku. Aha napisz jakiej firmy masz instalacje LPG. JAREK
Witam Ja bym szukał przyczyny wahania obrotów w uszkodzonej sondzie LAMBDA ? Zła analiza składu mieszanki (w spalinach) może być przyczynom nie domagania silnika
na biegu jałowym czy trzymając gaz w ok. 2 tys czuć wypadanie zapłonu, wahania obrotów silnika oraz pyrkania z wydechu które czasem można odczuć po budzie samochodu. Z przyspieszeniem, dynamiką :lol: i ogólną jazdą nie ma problemów, szarpnięć czy innych cudów, zbiera się i jedzie normalnie, silnik nie gaśnie. Często problemem jest lewizna w dolocie...
"Nierównomierne obroty biegu jałowego" Powiedzmy 600-1300 obr/min. Takie wahania obrotów nie są w stanie prowadzić do objawów opisanych przez bhtom . To nie jest prądnica!
Dzwoniłem, panowie, do znajomego od przeróbek/modyfikacji aut (mapy itp. itd.) (wczoraj zajarzyłem, że mam nr do niego 🤭). Wytłumaczył mi wstępnie, że przy wersjach 2.0 TSI GTI oraz innych samochodach adaptacja przepływomierza jest wskazana (w niektórych przypadkach sam się zaadoptuje, a w niektórych trzeba się w mapie pobawić, lecz o co dokładnie chodzi...
Witam. Silnik jak w temacie. Objawy to brak możliwości wkręcenia na najwyższe obroty- wtedy silnik przerywa i telepie nim a po odpuszczeniu gazu potrafi strzelić w wydech. Silnik pracuje w agregacie, pod dużym obciążeniem występują wahania obrotów. Pali normalnie, chodzi na wolnych obrotach dobrze, na średnich potrafią wypadać zapłony. Co sprawdziłem-...
kolosalna bzdura, jeżeli idzie o wahania obrotów. Nie jest możliwe, aby wykonywał tak szybki ruch posuwisty zaworka, aby dochodziło do wahań. W sumie ja, jak dotąd nie miałem potrzeby , w praktyce zawodowej czyszczenia tego. Moczenie silnika w extrakcyjnej prędzej czy później go uszkodzi-obejdzie izolacja z uzwojenia.Jest ono nawinięte drutem DNE. Najczęstszą...
Witam. U mnie były wahania obrotów przy prędkości od 50 do 90 km/h przy 2 tys. obrotów, no i okazała się skrzynia automatyczna typu multitronic GEB, ale nie wskazywała błedu. Wymieniłem olej w skrzyni i problem ustał.
Właśnie główną zagwozdką jest to wahanie obrotów silnika. Czy na podtrzymaniu nie będzie głupiał z obrotami, do tego stopnia, że spali więcej, jakby chodził cały czas na pełnym obciążeniu? Z zasięgniętych opinii odnośnie Andorii czy agregatów nie powinno być tak źle. Prąd tak czy siak tanio by nie wyszedł.
Oczywiście że się podzielę, ale jeszcze nie teraz. I oczywiście, że na jałowym ten silnik chodzi źle, masz spore wahania obrotów, choc pewnie też jest tak, że jeżeli zwiększysz obroty i zwolnisz nacisk na pedał gazu to przez chwilę chodzi stabilnie po czym zaczyna się huśtawka...
Jest założony nowy, wszystko co wymieniłem jest nowe oryginalne bosch. Mogę go również wypiąć co daje pełne otwarcie i ciśnienie na luzie 400 bar. Ale objawy dalej podobne. Co do diagnostyki to błędów brak, na live data na luzie odchyłki ponad 10-15% w ciśnieniu żądanym a realnym. 320 powinno trzymać a skacze od 300 do 350bar. W różnych odstępach czasu...
W moim VW po wymianie sondy wszystko wróciło do normy jednak małe wahania obrotów nadal występują. Po zmierzeniu kompresji okazało sie że silnik ma kompresje po kolei cylindry od lewej: 10 10 10 5. Po wlaniu oleju do cylindra kompresja wzrosła do 11 także wynika z tego że pierścionki są do wymiany?? Czy ktoś może mi polecić jakie najlepiej kupić pierścionki...
Silnik krokowy wyczyściłem, ale podejrzewam jego uszkodzenie. Jak można go sprawdzić? Dziękuję za pomoc
Dzięki (at)malez4. Zresetowałem pamięci RAM i EEPROM.Po zrobieniu dłuższej jazdy testowej nie zaobserwowałem żadnych objawów wahania obrotów i gaśnięcia silnika. wszystko wróciło do normy. Mam nadzieję że to koniec moich kłopotów. Pozdrawiam wszystkich Temat do zamknięcia.
Kiedy ostatnio byleś na serwisie instalacji gazu? Poruszaj całym gaźnikiem i przyglądaj się czy nie uszkodzona jest podstawa gaźnika-uszczelka miedzy gaźnikiem a kolektorem ssącym. Najlepiej zrób to na zapalonym silniku i od razu zaobserwujesz wahania obrotów silnika.
Witam Mam pytanie Mój Fiat FIORINO 1.3 jtd 75KM ma taką przypadłość Po odpaleniu silnik pochodzi parę sekund i zgaśnie( nie zawsze się tak dzieje ) A jak odpali to kopci na biało w ciągu dnia już nie ma tego problemu tylko rano . Ostatni odpaliłem pochodził te parę sekund zgasł , odpaliłem ponownie i były wahania obrotów chciałem dodać gazu a tu zero...
Nie dajcie się naciągnąć na wymianę lub regenerację wtryskiwaczy, bo to zdarza się niezwykle rzadko... tak się składa że dysponuję stanowiskiem do badania wtryskiwaczy i po koleżeńsku dostałem z kilku zakładów wtryski wymienione jako złe i wszystkie były OK, kilka wymagało wyczyszczenia bo miały nierówny strumień ale to nie wpływa na obroty, bo to koryguje...
Stawiałbym na lewe powietrze, choć niewykluczony zacięty silniczek krokowy. Zaznaczam, że wahania obrotów w granicach 50 obrotów to normalny objaw (ze względu na pracującą sondę lambda, wręcz nawet pójdę dalej, jeśli nie ma delikatnych wahnięć można podejrzewać, że pada sonda)
Ten pasek napendowy sparciał pewnie po kilkunastu latach, natomiast gumka sparcieje po roku, pęknie jeszcze szybciej. To się nie sprawdzi na dłuższą metę (tzn na dłużej niż kilka miesięcy normalnej pracy) Jedyna rada to kupić nowy pasek lub zastosować nić lub sznurek pokryty butapremem - wtedy trzeba się jednak liczyć z lekkimi wahaniami obrotów, nierówną...
Nierówna praca nagrzanego silnika. Delikatne wahania obrotów. Szarpanie podczas przyspieszania i przy przekroczeniu ok 80 stopni C na niskich obrotach nie pali na jedną świecę. Oprócz tego pali jak opentany. Jeżeli ktoś wie co za licho w tym siedzi, proszę o pomoc. Dziękuję...
Witam. Mam taki problem. Mam problem z obrotami silnika lekko faluja. Są to słabe wahania obrotów lecz słychac je (brzydka praca silnika). Na obrotomierzu wskazówka prawie nic sie nie rusza. Prosze o pomoc bo juz wszedzie szukałem i nie wiem jaka jest tego przyczyna. Golfa III 90 kucyków 1.8 bezyna
Wymieniłem całą przepustnicę i nie jest to co by mnie satysfakcjonowało, już nie walą mi obroty na zimnym silniku do 1900, ale ma jeszcze wahania obrotów, myślę jeszcze o wymianie przepływomierza, ponieważ na początku jak kupiłem ten pojazd wystąpił błąd na przepływomierzu /co wykazał komputer/ zaświeciła mi się kontrolka silnika co skasował mi fachowiec...
Czyli krokowiec działa. Te wahania obrotów mogą wynikać z kilku rzeczy. Możemy tu pisać tylko o sprawach elektroniki, więc po raz kolejny proponuję udać się na inne forum: http://www.mitsubishiklub.pl/forum/forum... tam, przy użyciu przycisku "szukaj", powinieneś znaleźć wszystkie odpowiedzi, lub zarejestrować się i napisać nowy topic....
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi .Przekonałem się że pradnica asynchroniczna nie ma sensu gdyż nie utrzymam doskonałego,idealnego napięcia bo są wahania obrotów przy silniku spalinowym szczególnie przy obciążeniu a muszę mieć dokładnie określone obroty żeby jakość pradu była zachowana. Taka pradnica byla by czuła na takie wahania i mogła by uszkodzić...
Witam mam problem z moim audi a3 98 rok 1.6 benzyna. Gdy załącze klimatyzacje autko traci moc czami zdarza sie ze przy redukcji na 2 biegu gasnie mi auto. Gdy na luzie wylacze klimatyzacje przez chwile sa małe wahania obrotów. Gdy auto ma wylaczona klime wszystko jest w porzadku. Co moze byc przyczyną problemów ??
Zasugerowałem się tym szarpaniem silnika, bo mam podobny objaw przy dziurawym pływaku. Ale że jeżdżę na LPG, więc naprawię go przy okazji. Ale te cykliczne wahania obrotów... Skoro napisałeś że ssanie się wyłącza, to wnioskuję że masz chyba jakiś czujnik czy komputer, który steruje ssaniem (dawką, zapłonem) ??? Tutaj muszą się jednak wypowiedzieć jacyś...
wahania obrotów silnika falownik wahania wahania silnika
moc3041 moc3021 fotokomórek testowanie klimatyzator sprężarka
pralka samsung zawiesza pralka samsung zawiesza
Błąd A5 w zmywarce Indesit - przyczyny i rozwiązania Zworka J4 w mierniku KM409 - konfiguracja i funkcje