Rada jest taka: Wymień termostat A po jego wymianie zamknąłbym temat.
Prawdopodobnie uszkodzona jest spirala grzejna. A raczej niepewny kontakt na odczepie do zasilania silnika. Jeśli silnik sprawdzony na innym zasilaniu działa normalnie - nie ma innej możliwości.
Więc jest dwa rozwiązania. Albo czujnik temperatury padł i źle pokazuje temperaturę , a silnik nagrzewa się normalnie (chociaż po dłuższej pracy i tak musi puścić płyn na chłodnicę). Albo dalej jest problem z termostatem i gotuje auto ponieważ się nie otwiera. Najpewniej jedno i drugie ponieważ wskaźnik nie powinien startować od temperatury 75 stopni...
W dieslu zimą zawsze słabo dział na krótkich dystansach ogrzewanie i są wahania przy niskich temperaturach. Ale zacząłbym od wymiany/sprawdzenia termostatu silnika.
Zacznij od resetu i samoadaptacji ECU jeśli nie pomoże pomyślimy co dalej.Samoadaptację rób oczywiście na PB
Koledzy pomóżcie. Temat prześledziłem wiele razy na różnych forach jednakże nie znalazłem tego kodu silnika. Mianowicie, audi Q3 2.0tdi 177km silnik cfgc rok 2013. Ogólnie autko zadbane niedawno kupiłem od zaufanej osoby i twierdzi ze tak ma być. Auto rozgrzewa się delikatnie po około 5-10 km do 80 stopni poczym temperatura zaczyna spadać na 70 nawet...
skup się na lewym powietrzu.
W trójkąt.
Witam! Mam problem z nagrzewaniem się silnika, w samochodzie zainstalowany jest gaz. W czasie jazdy silnik utrzymuje temperature 92-97 stopni i się waha w zależności od obrotów silnika oraz od temperatury zewnętrznej powietrza, jak jest gorąco na zewnątrz to pokazuje 95-97 stopni, wymiana termostatu nic nie zmieniła. Wogóle Jaka powinna być utrzymywana...
czesc wlasnie mam taki sam problem jak ty (wymienialem termostat i pompe wodna) za termostat dalem 40 zl ale unikaj bubli poniewaz to mi sie zaczelo dziac po wymianie na nowy. Mam tak że silnik wolniej sie nagrzewa i gdy ma te 90 st i włącze nagrzewaniwe w srodku to temperatura silnika momentalnie spada o 20-30 st.Dziwne. Termostat kupilem podrobke...
Może nie normalne, ale typowe. Czujnik jest podwójny, jeden steruje tylko wskaźnikiem drugi podaje parametry do silnika. Czasami trafiał się zimny lut w liczniku.
Witam stawiałbym na czujnik temperatury ,na połączenia elektryczne we wtyczce ....
witam mam problem z temperatura silnika jak jezdze to mi pokazuje 70 stopni gdzy natomiast stane w korku temperatura wzrasta i dochodzi do 90 staopni po czym wlacza sie wentylator w czym jest problem ??? czy jest to padniety czujnik czy moze termostat ktory czujnik bo slyszalem ze ponoc sa dwa jak mozna sprawdzic taki czujnik czy jest dobry czy nie...
Skupię się na częsci elektrycznej sterowania silnika.Problemy z odpaleniem zimnego silnka mogą leżeć po stronie stanu instalacji elektrycznej sterowania silnika-duza wilgotność powietrza większe problemy z odpaleniem(sprwdż stan połączeń elektrycznych w komorze silnika a szczególnie przewodów zapłonowych). Jeżeli problem pojawia sie zarówno w dni wilgotne...
Witam, mój problem dotyczy pracy silnika w Mercedesie W210 E420 rok produkcji 1997r. przedlift/sedan z motorem M119 oraz asb 722.6. Problem dotyczy wahania obrotów silnika a mianowicie silnik pracuje równo i nagle obroty zaczynają spadać i silnik stara się je utrzymać w normie coś w rodzaju czkawki dzieje się tak przez 4-5 sekund i wszystko wraca do...
W połączeniu z http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... to masz problem z zapowietrzonym układem chłodzenia (na skutek rozszczelnienia nagrzewnicy) i/lub uszczelką pod głowicą silnika...
Jak pracuje sonda przed katalizatorem?
jeszcze taki objaw jak silnik rozgrzany to pokazuje 0 stopni co obstawić czujnik temperatury czy termostat Kolego pomyśl logicznie - termostat choćby nie wiem jak się wysilał, to na rozgrzanym silniku nie spowoduje pokazania temperatury "0". Czujnik temperatury, albo coś z obwodem w którym siedzi.
Witam, samochód jak w temacie, wskazanie temp normalne ok 85 stopni bez względu na temperaturę powietrza, styl jazdy (w korku troczę wyższa) po założeniu instalacji LPG temp. silnika w czasie normalnej jazdy wzrasta do 92-95 stopni potem spada do 85-87 stopni znowu 92-95 i tak w kółko. Montażyści gazu twierdzą że to termostat i co by go na próbę wyjąć,...
Jak tylko ci nie gotuje wody to jest ok, wkońcu jak pisałeś schładza silnik a to dobrze, szybko się nagrzewa silnik może olej już masz wypracowany albo stan niski??? Bez wycieków z pod głowicy??? Jeśli tak nie miałeś wcześniej to może być termostat. Obserwuj wskaźnik i nasłuchuj wentylatora aby się nieskończyło to w gorszy sposób.. ;) Pozdrawiam
Przysłoń chłodnicę kartonem, jeśli będzie stabilnie, to poprostu po uchyleniu termostatu silnik się wychładza przez kontakt z płynem w chłodnicy. Termostat jakiej produkcji?
nie ślepa podmiana części bo te części są sprawdzone i nie które nowe tak to by naprawa innych silników trwała tygodniami powtarzam mamy profesjonalny warsztat, ale sprawdzę jeszcze tą gumę pod wtryskiem ale i tak dziwne że tak się dzieje. dodam jeszcze że ten gol stał 3 miesiące bez odpalania.
1. Podwyższone wolne obroty po odpaleniu zimnego silnika benzynowego to norma. Sterownik wzbogaca mieszankę i utrzymuje wyższe obroty aby szybciej podgrzać - chyba wydech (pewności nie mam). W autach gaźnikowych służył do tego przełącznik/dźwigienka ssania. W silniku sterowanym elektronicznie funkcję tą realizuje sterownik. Gdyby tego nie było, w niskich...
Witam wszystkich Bardzo proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki w toyocie previ 1996rok 2.4 benzyna. O kilku dni zauważam wachania temperatury silnika na wskazniku deski rozdzielczej tzn. temperatura się podnosi i opada do normalnej jaką miałem wcześniej podczas normalnej jazdy samochodem. Zauważyłem również, że po odkręceniu korka wlewu na zbiorniczku...
witam 1. czy włącza się wentylator przy temp. 90-100 oC 2. czy węże od chłodnicy mają jednakową temperaturę? 3. czy po odpięciu kostki z czujnika temperatury włącza się wentylator? 1. jeśli nie trzeba wymienić włącznik wentylatora 2. jeśli nie to termostat 3. jeśli nie sprawdzić połączenia elektryczne jeśli wszystko jest ok to trzeba podłączyć kopmuter...
hmmm wedlug mnie moze byc tak termostat zamkniety silnik sie nagrzewa osiaga 90 stopni i otwiera sie termostat miesza sie plyn z plynem w chlodnicy w tym momencie spada temperatura i po chwili znowu sie nagrzewa do 90 stopni co ty na to? a tak ogolem co ci przeszkadza z ta temperatura
Gdybyś miał pęknięcie w chłodnicy to miał byś wyciek płynu. Możliwe, że i nowy termostat jest wadliwy- to się zdarza. Jakiej marki kupiłeś termostat?
u mnie w silniku 1,4 temp dochodzi do 90st wtedy otwiera sie termostat i spada do okolo 85, jak jest zimno to tak zostaje juz natomiast jak jest cieplo to podczas jazdy trzyma okolo 90 natomiast w korku idzie na 102 i zalacza wentylator poczym spada do 100 i znowu rosnie, jak wyjade z korka to podczas jazdy znowu jest 90st
A więc sytuacja wygląda następująco, zawór na pompie wymieniony (fabrycznie nowy), ciśnienie na listwie się ustabilizowało, ale zaraz po uruchomieniu silnika wahania ciśnienia się pojawiają tak jak na starym zaworze, pomaga lekkie wkręcenie silnika na wyższe obroty, po lekkim dodaniu gazu ciśnienie się stabilizuje. Dzisiaj wyjeżdżam w dłuższą trasę,...
To nie jest wysoka temperatura. https://intercars.com.pl/pl/prawidlowa-t...
Drugim sprawcą jest automatyczne podbijanie momentu. Chyba nawet podstawowym bo to może wywołać fałszywą detekcję utyku.
Popraw (oczyść ) mocowania altka bo może nie masowac z silnikiem.
Błąd oznacza mniej-więcej tyle że czasami wypadają impulsy na tym czujniku i raczej jest to typowe w tym typie.
Silniczek sterujący przepustnicą? On też musi pracować.
Cześć mechanik sprawdzi mi całą instalacje elektryczną i jest ok. Sprawdził rozrzad i też ok. Obstawia że albo trafiła się wadliwa przepustnica albo wina leży po stronie komputera. Jak zrobie podmiane komputera to napisze jakie rezultaty
Kod błędu: P11A8 Opis Usterki: Usterka zmiany fazy wałka rozrządu wydechu: Spójność. Różnica między teoretyczną pozycją elementu zmiany fazy wałka rozrządu w spoczynku a zmierzoną. Muszą być spełnione następujące warunki: - Zakończono adaptację defazera wałka rozrządu wydechu - Temperatura defazera wałka rozrządu wydechu między 0 a 130 °C Warunki do...
witam. wymieniłem świece żarowe (3 szt. nie działały). jest nieco lepiej, tzn. nie ma takich dużych wahań silnika, po dodaniu gazu szybciej problem ustaje, ale jest teraz zdecydowanie cieplej, więc nie wiem czy jest to poprawa, czy temp. zewn. ma na to wpływ. generalnie problem nadal się objawia.
ktoryś pompowtrysk siada napisz dokładnie jaki silnik
ponawiam pytanie czy ktoś się orientuje jak można sprawdzić cewkę zapłonową? jak byłem ostatnio na komputerze to mechanik powiedział mi , że ona może być również przyczyną wahania obrotów na zimnym silniku?! Jak ją sprawdzić? jak sprawdzić przewody zapłonowe? i czy rzeczywiście może być przyczyną falowania obrotów?
Co masz na myśli mówiąc "wyższą temperaturę niż normalnie"prawidłowa praca silnika to 90-95 stopni,więc co pokazuje wskaźnik?
lewe powietrze na odmie lub za przepływka oczywiście przepływka i sonda dobra jak przełożona tak?
wstaw film żeby było słychać silnik i widać wahania obrotomierza.
Pralka Miele W726 zarówno w momencie początkowym nabierania wody jak i później wirowania silnik ma tendencje do chwilowego ruszania stawania, lub praca jakoby skokami. Zdarzyło się, że nie odwirowała wody, filtr pompy był czysty. Na pozór wszystko OK, bo jak patrzeć na przebieg prania wykonuje funkcje poprawnie pomimo początkowych wahań silnika. Jaki...
Witam.Jak na mój słuch to masz do czyszczenia lub wymiany nastawnik pompy paliwa.Sprawdż VAGiem jaka jest dawka paliwa podejrzewam duże wahania, prawidłowa wartość to 3.2mg.
Czy obroty biegu jałowego nie są podniesione, czy "pompowanie" pedałem hamulca powoduje wahania obrotów silnika na biegu jałowym?
Witam Wyczyść silnik krokowy. Pozdrawiam
Może lewe powietrze gdzieś sie dostaje.
Barometr (jego czujnik) zwykle osłania się gąbką Kolega podał co można wykonać samemu. Bez dokładnych oględzin i pomiarów jest to niemożliwe.
Witam. W przeciągu ostatnich lat skorzystałem w samochodzie z cermizera a następnie przy kolejnej wymianie oleju z ceramizatora. Moje auto ma już swój wiek bo jest to Pontiac Firebird MK4. Miałem nadzieję że po wlaniu ceramizera ustąpią wahania obrotów silnika na zimnym po odpaleniu lecz było bez zmian. Przy następnej wymianie oleju spróbowałem z ceramizatorem...
Kiedy ostatnio byleś na serwisie instalacji gazu? Poruszaj całym gaźnikiem i przyglądaj się czy nie uszkodzona jest podstawa gaźnika-uszczelka miedzy gaźnikiem a kolektorem ssącym. Najlepiej zrób to na zapalonym silniku i od razu zaobserwujesz wahania obrotów silnika.
3 punkt też jest ryzykowny dla silnika....
Wymieniłem cały układ paliwowy wraz z wtryskami. Nawet drugi sterownik silnika wkładałem. Samochód chodzi normalnie ale wahanie nadal pozostało.
Właśnie główną zagwozdką jest to wahanie obrotów silnika. Czy na podtrzymaniu nie będzie głupiał z obrotami, do tego stopnia, że spali więcej, jakby chodził cały czas na pełnym obciążeniu? Z zasięgniętych opinii odnośnie Andorii czy agregatów nie powinno być tak źle. Prąd tak czy siak tanio by nie wyszedł.
Nie tylko. To także mniejsze wahania ciśnienia. W przypadku małego zbiornika lub niesprawnej membrany (brak ciśnienia powietrza) pompa często się załącza, a przy poborze wody często skacze między ustalonymi progami np. 1.5-4bar. Przy większych zbiornikach te wahania są mniej uciążliwe - ciśnienie spada powoli. Ilość rozruchów silnika pompy (zwiększone...
na biegu jałowym czy trzymając gaz w ok. 2 tys czuć wypadanie zapłonu, wahania obrotów silnika oraz pyrkania z wydechu które czasem można odczuć po budzie samochodu. Z przyspieszeniem, dynamiką :lol: i ogólną jazdą nie ma problemów, szarpnięć czy innych cudów, zbiera się i jedzie normalnie, silnik nie gaśnie. Często problemem jest lewizna w dolocie...
Podzielam zdanie kolegi odzim - w tym przypadku szwankuje termostat a nie czujnik a to z prostej przyczyny : zarówno G62 jak i G2 dają takie same odczyty (z dopuszczalną oczywiście tolerancją wskazań na rozgrzanym silniku i odzim wypowiedział się tylko w tej kwestii pomijając wątek trudnego rozruchu zimnego silnika i wahań obrotów silnika. Co do drugiego...
W symulacjach warto skupić się na urządzeniach, które naprawdę czułe są na wahanie parametrów (urządzenia cyfrowe, urządzenia pomiarowe a nie silniki). Też tak myślę, wpływ wahań napięcia na silniki i napędy jest doskonale znany. Pewnie chodzi o sprzęt bardziej współczesny.
Nie możesz go znaleźć, gdyż go nie ma :D Pralka rozpoznaje niewyważenie wsadu na podstawie analizy wahań prądu pobieranego przez silnik. Pozdrawiam :D
Witam Mam ten sam silnik i piszę z zapytaniem. Czy u Ciebie były drgania silnika i wahania obrotów podczas tej nie równej pracy silnika ? Bo ja dziś u siebie rano przy +1.5 C zauważyłem że silnik niby pracuje równo tzn obroty na wolnym biegu są stabilne nie drgają ale silnik ma wibracje. Słysze i czuję go jak siedzę na fotelu, na lewarku zmiany biegów......
Scenie 2.0 v8 benzyna Byłem wczoraj w serwisie boscha , przebadali całą elektronikę i nic nie stwierdzili . Komputer i cała reszta pracuje bez zarzutu. Jedynie sonda lambda wykazywała jakieś wahania. Wymontowali ją i sprawdzali na jakimś przyrządzie, wyszło że jest ok. Serwisant stwierdził że mogą być dwie przyczyny tego zachowania silnika , zle wyregulowane...
Mam pytanie czy w takiej pogodzie jak teraz obroty silnika diesla na poziomie 800-900 to normalka ? mówimy o rozgrzanym silniku Wahania obrotów w takim zakresie to coś nie normalnego.
Masz trzy przewody czyli kontrolkę , do ECU jest to kontrola procentowego obciążenia alternatora dlatego przy zwiększanym poborze następuje podnoszenie obrotów silnika w celu zwiększenia mocy i zasilanie kontrolne akumulatora.P
Zadaniem regulatora jest utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od wahań obciążenia silnika. Silnik będzie działał, bez tej sprężynki, ale nie będzie działał regulator i będą problemy przy wzroście obciążenia silnika. Nie kręcił ktoś przypadkiem tą śrubka mocującą dźwignie regulatora do osi?
Byłoby możliwe gdyż ECU monitoruje wahania prędkości obrotowej silnika. A dla kolegi (at)styry1 - można zamienić wtryskiwacze, zobaczyć czy usterka podąży za zamianą czy nie.
no wlasnie tez bym obstawial ten przeplywomierz tylko ze gdyby on byl zepsuty to chyba obroty wariowalyby caly czas a nie tylko na zimnym silniku??
Śruba jest po to by krokowiec nie chodził od 0 do 250 kroków bo on sam w sobie pracuje wolno i auto będzie strzelać kichać i nie jechać zanim silnik się ustawi gdzie trzeba a jak to zrobi to ty już 3 razy zmienisz bieg więc nie nadąży. To reduktor ma wstępnie dawkować gaz w zależności od podciśnienia a silnik tylko jest po to by spełniać normę spalania....
Witam. po włączeniu silnika wskaźnik oleju przesuwał się na 3 od wczoraj zaczęły się wahania wskazówki miedzy 1,5 a 2,5 czym jest to spowodowane dodam ze jak rano odpalałem wskaźnik wskazywał 3 proszę o pomoc
Źle. Odczyt sond tylko w czasie rzeczywistym albo logi. Odczyt z tylnej sondy (dla ustalenia sprawności kata)robi się na zimnym, i nagrzewa silnik odczytując wskazania. Na zimnym silniku wahania napięcia są podobne do sondy przed katem. Po osiągnięciu odpowiedniej temp. napięcie stabilizuje się na około 0.6-0.8 volta. Jak tańczy jak na przedniej kat...
w którym miejscu jest to pęknięcie ?
cena za rurę i dwa trójniki masakryczna :O rozumiem że to rozwiązało wszystkie problemy z wahaniami temperatury.?
Kiedyś to mierzyłem i prąd pobierany z zasilacza jakoś zupełnie odbiegał od obciążenia silnika. Raz wzrastał, raz spadał. Kiedy silnik stoi, prąd powinien być stały - co najwyżej mogą być zmiany z okresem wykonywania zestawu kroków (zwykle 4). A kiedy się kręci, mogą występować wahania, bo zmienia się moc, jaką silnik przekazuje do obciążenia. Jeśli...
Brak rozwiązania. Potencjometry wymienione na nowe, wszystkie kondensatory i czujniki Halla (czujniki złe, bo podczas pracy słychać lekkie cykanie silnika, ale wahanie obrotów pozostało). Może ktoś wie, jakie powinny tam być czujniki?
Spotkałem się z sytuacją gdzie silniki synchroniczne (dość szczelnie zbudowane) od napędu wind stały się powodem wywalania różnicówek. Po zareklamowaniu ich u producenta otrzymaliśmy zdjęcia z rozbiórki silników. Było widać jak pięknie wylała się z nich woda. Wciągarki stały pod dachem, więc nie było możliwości ich zalania. Znawcy tematu orzekli, że...
Założe się że nie masz osłony pod silnikiem, I wygrales! To auto nigdy nie mialo oslony pod silnikiem. Bendziol, Wahania temperatury wskazuja na uszkodzenie termostatu (nie domyka).
Witam, Sterowanie silnikiem 1200W oparte jest na ST7FLITE09M6. Scalak steruje dalej triakiem. Główną część schematu ideowego zamieszczam, bez triaka, gdyż na etapie testów wyeliminowałem jego jako przyczynę. Kondensatory OK. Programu do scalaka niestety nie mogę zamieścić. Ale sterowanie oparte jest na 5 biegach zmienianymi mikroswitchami, z soft startem....
Witam po długiej nieobecności. Zakupiłem laptopa, zlutowałem kabelek do Bingo. Program wskazuje wahania potencjometru. Na silniku zgaszonym na biegu jałowym mam 0,43V. Po odpaleniu mam szybkie wahania 0,43V-0,68V. Czy to oby nie za dużo?
Tak powinien zmniejszać amplitudę tych wahań. Sprawdź czy nie została puszka katalizatora a rdzeń czyli to co skupują przydał się poprzedniemu właścicielowi.
Podczas upalnego lata zauważyłem że po zainstalowaniu instalacji gazowej moje auto ma bardzo duże wahania mocy silnika w zależności od temperatury zewnętrznej. Naszła mnie chęć przyjrzenia się tej sytuacji i zabrałem się za tworzenie. No i gdzie wnioski, tak tylko zapytam? P.S. Kolega 8850 niech już nic nie pisze, takiego steku bzdur na głównej dawno...
Można by włączyć żarówkę (albo inny sygnalizator) równolegle do silnika - ale nie wykryje tego, że przewód przy silniku nie kontaktuje. Prosty układ szeregowy też nie sprawdzi, że silnik się kręci, a tylko, że płynie przez niego prąd. Jakkolwiek dla silników DC w komputerach były kiedyś układy, które na podstawie wahań prądu określały obroty silnika...
Do sprawdzenia tego luzu potrzebujesz średnicówkę i mikromierz , pomiar tłoka poniżej sworznia tłokowego jak i pomiar cylindra w kilku miejscach da ci prawidłową odpowiedź . Tak jak teraz mierzysz zawsze wyjdzie ci duży luz , ponieważ korona tłoka - powierzchnia boczna od denka do pierwszego pierścienia jest narażona na szybkie zużywanie się . Tłok...
Moźe się mylę, ale moim zdaniem te termostaty nie radzą sobie z wysokimi temperaturami i jakby traciły czynnik ktury znajduje się w części odpowiedzialnej za prawidłowa temperaturę. I z tad te problemy Ten "czynnik" o którym piszesz to parafina, która w komorze roboczej (mieszku) termostatu na przemian topi się lub krzepnie, zmieniając swoją objętość....
wymien czujnik temperatury silnika może on głupieje
Witam Stabilność posuwu drutu hmmmm wg mojego schematu i wykonania drut idzie w miare stabilnie, to jest przekładnia ślimakowa i nawet minimalne wahania prędkości silnika niweluje przekładnia. Co do kwestii drugiej czyli, zaworu gazu, to schemat elektroniki przewiduje opóźnienie wyłączenia względem transformatora o jakieś2 sekundy, a co do załączenia...
Pobór prądu nie przekroczył jednego ampera . Mierzyłem zwykłym multimetrem wpiętym szeregowo w odczep 24V . Niezależnie od regulacji obrotów silnika wahania prądu zamykały się w granicach 0,1 ampera.
Nie wiem czy jeszcze ktoś to czyta ale znalazłem problem w moim aucie. Mianowicie.... Po pierwsze był przestawiony aparat zapłonowy, jak już zaczął chodzić na Hallu i silnik zaczął równo pracować ujawniła się kolejna usterka. Czasami szarpał i były wahania obrotów silnika. Okazało się że to przepływka była wadliwa (działała ale przekłamywała) i czasami...
Zastanawia mnie również dlaczego na benzynie podczas wahania wartości Integratora było wyraźnie słychać, ze silnik pracuje głośniej i ciszej i obroty lekko falowały. Było to adekwatne do wahań Integratora, czyli wartość rosła to silnik pracował głośniej, opadała to silnik pracował ciszej.
No bez jaj, to że Tobie pękła nagrzewnica to nie znaczy, że wszystkie są takie same. Jeśli miałbym wybór między Golfem 4 a Pugiem 406 to bez wahania biorę Puga.
Jaki "strzał" ? Dla elektroniki/silnika każdy, nawet największy kondensator na zasilaniu to tylko magazyn poprawiający stabilność napięcia i zmniejszający jego wahania powstających pod wpływem zmian poboru prądu. Przecież akumulator to w uproszczeniu ogromny kondensator - czy on szkodzi zasilanemu silnikowi? "Strzał" to może być ale dla zasilacza -...
No właśnie jakoś tego klikania nie słyszę. Czy zapchany filtr węgla lub nie otwierający się zawór mogą spowodować, że opary, powietrze, zamiast do filtra i potem z powrotem do silnika, będą ulatywały korkiem? Bo chyba korkiem nie powinno dmuchać. Sprawdzałem to w oplu corsie i tam nic nie syczy kolo korka, u siebie zmieniałem korek na inny i poprawy...
Mam tak samo jak kolega powyżej, spore wahania. Więc tak ma już ten silnik :)
Może tak silnik ,rok, napięcie ładowania,start-stop system,stan akumulatora pomierzony testerem do aku.
Masz do roboty alternator i stąd masz wahania obrotów, czasami szarpanie silnikiem. To typowy objaw w TDCi
Witam. Kolego Motronic nie wiem na Ty "latasz" ale pewnie na jakimś super drogim i drogim sprzęcie. :D Tester który to zdiagnozował to REFLEX 4130 w komplecie koszt 19.000 zł. :D:D:D Masz kolego racjie TDCI nie posiada elektroniki pompy, moje nie dopatrzenie. Coś co dzisiaj zauważyłem to dziwne wahania temperatury silnika. Silnik czasami się nie dogrzewa...
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi .Przekonałem się że pradnica asynchroniczna nie ma sensu gdyż nie utrzymam doskonałego,idealnego napięcia bo są wahania obrotów przy silniku spalinowym szczególnie przy obciążeniu a muszę mieć dokładnie określone obroty żeby jakość pradu była zachowana. Taka pradnica byla by czuła na takie wahania i mogła by uszkodzić...
witam-jak nie pali na wszystkie gary to sonda wzbogaca dawke paliwa. przyczyny moga byc rozne:-swieca,kabel,kopulka.-male cisnienie w cylindrze (upalony zawor lub tlok) uszczelka miedzy garami. sterownik szuka optymalnej pracy silnika dlatego wahania biegu jalowego. czy zapala sie lampka silnika?(check). pozdrawiam
W tej skodzie częsty problem to zakamieniona nagrzewnica. Ale też termostat. W moim przypadku wahania temperatury doprowadziły silnik do ruiny, remont głowicy pierścieni i panewek. Nie lekceważyć tego zbyt niska jak i zbyt wysoka temperatura doprowadzi do dużych wydatków.
a czujnik temperatury kolega wymienial na oryginalny ? zamienniki roznie dzialaja, koledze 1 dnia juz nie dzialal.Temperatura pełnego otwarcia termostatu to 87 stopni o ile pamietam.A jak jedziesz z wieksza predkoscia to temperatura ci nie spada ? jak dlugo nagrzewa ci sie silnik do tycj 88 stopni ?
jeżeli możesz skontroluj stan izolacji tego silnika i przewodów go zasilających. najprawdopodobniej nastąpiło zwarcie, upływ (wilgoć, woda) do obudowy jednej z faz tego silnika, do głowy przychodzi mi tylko coś takiego: "praca punktu PEN w instalacji trófazowej" tzn w przypadku asymetri obciążenia na poszczególnych fazach i uszkodzenia PEN nastąpią...
Jeśli monitor jest zasilany zasilaczem 14V, to bezpośrednie podłączenie do źródła 14V wydaje się teoretycznie możliwe. Jednak ważne jest, aby napięcie było stabilne i nie przekraczało dopuszczalnego maksimum dla monitora. Twoje gniazdo ma napięcie 13,8 - 14V, co jest w zakresie nominalnym dla tego monitora. Jednakże, warto zwrócić uwagę na to, czy napięcie...
Chciałem się podzielić drobną sugestią w sprawie obrotomierza. Jeśli kolego będziesz tego używał w samochodzie weź pod uwagę drobny fakt że wahania obrotów silnika będą tak duże że przynajmniej na dwóch skrajnych cyfrach (jednostki i dziesiątki), wskazania obrotomierza będą istną gonitwą cyfr praktycznie nie do ogarnięcia percepcją człowieka. Dokładność...
wahania obrotów silnika falownik wahania wahania obrotów
prąd ciało człowieka wymiana pierścień tłokowy kabel monitor 120hz
samsung wf70f5e0w2w hulajnoga odblokowanie prędkości
Opóźnienie w działaniu pilota - przyczyny i rozwiązania Trudne odpalanie Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D: przyczyny i diagnostyka