Odkręcałeś wariator, rolki są ułożone na swoich miejscach? Kopnak działa jak należy? Pasek 729-17,5-30 jest do tego skutera.
Ja do mojego brałem bodajże 6 gram bo takie były w sklepie. Im cięższe tym sprzęło szybciej złapie. A co do jazdy pod górkę zawsze można wyregulować gaźnik. Koledze zamulał i po zmianie filtrów paliwa i powietrza zaczął śmigać. Możesz tak zrobić o ile nie okaże się to zbędnym kosztem
Witam. trzeba rozebrać ten gaźnik w drobny mak i dokładnie go wyczyścić każdy kanał, każdą dysze Po wyczyszczeniu i złożeniu śrube-Iglice od składu mieszanki wkręcić do końca i wykręcić ją na około 1,5 obrotu wyregulwać zawory Ssący i wydechowy najlepiej na 0.07 - 0.08mm Świece zapłonową wymienić trzeba na nową, tylko dobrej jakości np. NGK lub DENSO...
No niestety zasada: czym cięższe rolki - vmax, lżejsze - przyspieszenie jest zwykłą bajką. Rolki po prostu odpowiadają za czas wkręcania się wariatora na obroty. Kiedy mamy dużo za lekkie rolki, pasek ślizga się obroty nie zostają przeniesione na kolektor momentu obrotowego. Natomiast gdy są zbyt ciężkie silnik nie będzie miał siły wkręcić się i nie...
Przy zerwaniu paska rozsypały się rolki w wariatorze i dlatego tak jest. Musisz rozkręcić wariator i poskładać rolki na miejsce. Nakrętke od wariatora musisz odkręcić kluczem pneumatycznym.
Witam, Oczywiście że mogą być przyczyną takiego zachowania a dokładnie ich nierównomierny docisk ( winne zużywać się tak samo wszystkie), może były zatarte. Nie zapominaj o pasku, który winien mieć odpowiednią szerokość i długość.
Witam, jeżeli pasek był zerwany to wysypały się rolki wariatora i teraz skuter ciągnie na najwyższym biegu. Rozkręcić wariator i złożyć ponownie z rolkami na swoim miejscu.
Witam. W tych skuterach jest montowany silnik morini i do tego silnika musisz szukać części. Co do tuningu to wszystko zależy ile chcesz na niego wydać, bo można wymienić tylko sam wydech i on sam już doda mocy ale to też zależy w jakim stanie jest silnik.
Do sprawdzenia: wariator (+ ciężar rolek w nim {Speedfight 16x13 8,4gr} i płynność ruchu ),sprzęgło odśrodkowe(może obroty nie powodują całkowitego zasprzęglenia a tym samym poślizg i brak mocy) ,pasek napędowy. Dodaj jakieś zdjęcia.
Prawdopodobnie pasek został wymieniony bez unieruchomienia połówek wariatora lub po urwaniu starego paska, skutkiem czego jest wysypanie się rolek wariatora. Łatwo to stwierdzić ściągając pokrywę paska napędowego. Jeżeli na unieruchomionym silniku pasek znajduje się na zewnętrznej krawędzi wariatora (najwyższe przełożenie) zamiast blisko osi (najniższe...
Miałem to samo a mianowicie przyczyną było pękniecie osłony na rolki od wariatora tej na fotce (ta na dole po prawej) http://www.sklep.motorek.pl/galerie/w/wa...
Większy gaźnik przyda się napewno ale bardzo ważna kwestia tez to jest napęd. Wariator, rolki wariatora, sprzęgło i jego sprężyny
Sprawdź przekładnię czy jest w niej odpowiedni stan oleju. Mogły zużyć się łożyska i tulejowe ułożyskowania w przekładni. Trzeba dobrze osłuchać ten hałas, aby faktycznie zbędnie nie rozbierać pojazdu. Sprawdź również jak pracuje przekładnia pasowa tj. wariator (stan rolek i przeciwtalerzy) i sprzęgło (stan sprężyny, okładzin ciernych, też jest ułożyskowane)....
Najlepiej wymienić rolki na wariatorze na cięższe, ew. jak rusza dopiero "w połowie gazu" to sprężynki na sprzęgle. Koszt rolek ok. 20-30zł (są nawet i tańsze), sprężynki ok. 10-15zł. Trzeba jeszcze zwrócić uwagę, że od 2t a 4t mają inne parametry.
rozkręciłem wszystko i znalazłem pękniętą rolkę wariatora skręciłem wszystko bez jednej rolki ale wygląda to dużo lepiej w każdym razie skuter nabrał mocy niestety deszcz przerwał testy :-(
Posiadam gaźnik Mikuni, oczywiście wydech sportowy, Technigas, sportowy wariator, rolki 4,5 g, cylinder dokładnie ma 72 cm3.
Wraz z przejechanymi kilometrami problem ustąpił. Było to stukanie coraz cichsze i teraz jest przy pewnych obrotach lekko w tle.
(4+7):2= 5,5 Załóż rolki 5,5 jak Ci zależało na wypośrodkowanych. Kup te 4g załóż, a później 7g i zobaczysz różnice. Możesz się jeszcze zastanowić jak działa wariator i dlaczego masa rolek ma wpływ na charakterystykę przyspieszenia. -chodzi o siłę odśrodkową czym rolki lżejsze, tym silnik musi nadrobić wyższymi obrotami aby zsunąć talerze... (zwiększyć...
Nowy wariator z rolkami
Cześć, masz luzy na wariatorze ,najprawdopodobniej rolki się tłuką.
Problem ze skuterem wygląda tak gdy dam gazu cały czas wyje dymi i po chwili dopiero rusza i jedzie bardzo wolno po chwili dopiero zaczyna jechać lepiej co sprawdzić? Gaźnik czyszczony świeca nowa wariator rolki ok sprzegło też.
Rolki wariatora sprawdź.
Elwis 1980, bzdura, wszystko będzie działać pod warunkiem że porządnie wyregulujesz napęd. Do autora postu, co chcesz osiągnąć tym tuningiem? Jeśli kupisz wariator tuning musisz dobrać rolki do sprzęgła, w sprzęgle dobrać sprężyny pod dany wariator. Działać będzie, ale nie wykorzystasz w pełni potencjału wario, bo nie wytrzyma sprzęgło i na odwrót,...
Jeszcze zobacz na sprzęgło. Sprawdź rolki i przeciwtalerz na wariatorze.
zakupiłem już rolki 16x13 10g malossi ;D http://shop.mieloch.pl/rolki-malossi-ht-...
Elementy zespołu napędowego, czy jak wolisz bezstopniowej skrzyni biegów - pasek, tarcze wariatora, rolki... Trzeba ściągnąć boczną pokrywę, zweryfikować stan i wymienić, co trzeba.
Być może puchnie tłok. Tuningowy wariator lub rolki także będą winowajcą gdyż silnik na dotarciu ma znacznie mniej mocy. Bez obciążenia z podniesionym tylnym kołem silnik wchodzi na wyższe obroty czy także jest zdławiony?
Mi to wygląda jakby sprzęgło odsirodkowe czy było coś w nim zmieniane wariator, rolki, sprężyny?
myślałem z początku że to rolki więc zmieniłem 8,5g na 5,5 g Złóż rolki nie lżejsze tylko cięższe np.9,5g. Lżejsze przy wyzszych obrotach powodują działanie wariatora.
Tak, nic się nie sączy itp. Wszystko ładnie poskręcane. Nie wiem czego to wina, czy wariatora, rolek, czy może właśnie gaźnika czy czegoś tam...
witam mam rolki w wariatorze o rozmiarze 16x13 chciał bym je wymieni lecz nie wiem ile wazą słyszałem cos ze po wewnętrznej średnicy sie mierzy ale nie jestem pewien.pomóżcie .
Nie nie chce wejść na takie same , i na pewno to nie jest wina gaźnika ,wariatora , rolek czy paska .
Witam, jestem już po wymianie sprzęgła i wariatora ale mam problem z regulacją, wariator założyłem z rolkami 5.5gr takie były w zestawie i czerwoną centralkę top racing. Skuter nie może ruszyć z miejsca, wchodzi chyba na maksymalne obroty, muszę się odepchnąć nogą żeby się zebrał z miejsca, nie wiem co robić. Dodam, że na seryjnym wariatorze miałem...
akurat co do temu to jak byś przeczytał dalej posty to będziesz wiedział, że to już zrobiłem. co do hałasu to tłumik nie jest zapchany. sprzęgło jedno kierunkowe, chodzi o ten koło wolnego biegu? z wariatorem rolkami to ciągle mi hałasuje coś z tych okolic, piszecie, że cicho ale na żywo to jest naprawdę głośno.
Cześć, chciałbym się dowiedzieć co jaki czas należy zmieniać rolki, sprzęgło, wariator, pasek i inne części napędu w skuterze 4t. Z góry dzięki!
Ja słyszałem że w tym modelu prawdopodobnie są 8-śmio gramówki. Wydaje mi się że to troszeczkę za dużo. Wchodzi na obroty o wysokości 6100 a w czasie jazdy nie wyższe niż 5800. Jadąc we dwóch skuter rusza po 5 sec. Po prostu nie chce wejść na wyższe obroty i myślę że lżejsze rolki powinny to poprawić. Skuter jedzie max 52 a przyśpieszenie jest zabójcze...
Problem w tym że zmieniłem wydech na stage 6 pro replica i od tego czasu skuter ma muła na starcie Po wymianie tłumika powinno być przeprowadzona regulacja: sprzęgła, wariatora (rolki ,sprężyna)
Sprężynki sprzęgła w porządku, wariator i rolki okey, tylko zauważyłem, że jak kręcę kloszem dzwona to ma lekki luz.
Masz zalekkie rolki na wariatorze,one dobierają przełożenie paska odpowiednio do prędkości skutera.Modą być zużyte.
Za twarde sprężyny sprzęgła lub za lekkie rolki wariatora
Rolki na wariatorze, hamulec, przyczyn może być wiele, trzeba rozkręcić i zobaczyć.
Witam skuterek ładnie się rozpędza jest zrywny ale jedzie tylko 50 w dodatku coś straszne brzęczy w przekładni. Nowy wariator rolki 7g sprzęgło troszkę uszkodzone przycina się ale próbowałem na sprzęgle z innego skuterka i to samo... blokad chyba nie ma bo na wariatorze niema tłumik też filtr też odblokowany. chyba że nie wiem gdzie jeszcze mogą być....
Jaki przebieg wymieniałeś już zestaw napędowy (wariator rolko, pas, dzwon)? zacząłbym od sprawdzenia stanu paska przekładni, i przy okazji rolek wariatora. Jeśli dasz radę to odczytaj z paska jaki masz rozmiar. Ja podejrzewałbym pękniętą szczękę sprzęgła pod dzwonem..
Popatrz na nowe i porównaj z tymi co masz, i zobaczysz jak wyglądają zniszczone. Teraz się tak zaczął zbierać, czy było tak zawsze? Ja ten skuter mam rok i tak zawsze sie wolno zbieral. Do 30 km/h zbiera sie wolno a jak juz dojedzie to 30 km/h to nagle dostaje mocy i jedzie szybciej. Potrzebuje wiedziec jakie rolki wsadzic zeby sie szybciej zbieral...
Mozliwe ze wariator do wymiany rolki moga byc zużyte lub sprzęgło
Sprawdź wariator (stan rolek), pasek napędowy oraz sprzęgło.
Czy jest to wszystko do wykonania dla osoby "zielonej" w tym temacie Jest,aczkolwiek będziesz potrzebował blokady wariatora i pewnie blokady dzwona sprzęgła.Koszt wariatora z rolkami,paskiem i raczej nowym sprzegłem do 200zł powino wystarczyc. Zdławienie się silnika wymaga regulacji(naprawy)gaznika,dobrze byłoby sprawdzić,wyregulować zawory.
Tego 669-18-30 jeszcze nie próbowałem ale na większym też nie da się dotknąć niczego po kilometrze na tym 729-17,5-30 może musi się dopasować. A rolka i wariator do niczego był na pasku 723-18-30. Może ktoś wie jaki powinien być przy oryginalnych częściach. Dodam że mam cylinder teraz 80cc nowy wał i głowica z większymi zaworami. W wariatorze rolki...
W takim razie być może zużyte rolki wariatora. Film miał na celu pokazać, że przy niewielkim luzie na tej tulei potrafi się blokować przeciwtalerz.
Przyczyny należy szukać w przekładni. Możliwe przyczyny to: - Niewłaściwego rozmiaru pasek. - Uszkodzone tylne sprzęgło, tj. korektor momentu obrotowego, sprężyna centralna, sprężyny na szczękach sprzęgła. - Zastosowano nieoryginalny wariator lub go źle zamontowano (np. rolki ułożone w poprzek).
Nie. Cały dziś przejrzałem i ani rysy. Zajrzałem też do wariatora czy rolki nie uległy zniszczeniu ale wszystko jest w porządku. Filtry i gaźnik czyściłem.
Cięższe rolki wariatora na lepszy v-max i po problemie :)
Tak, choć może być jeszcze za wariatorem przykręcona blaszka, która nie pozwala na pełny ruch rolek. Moduł jeśli jest zablokowany to słychać, że odcina zapłon. Należy go wymienić na odblokowany, ale u Ciebie raczej na nim nie ma blokady.
Czy rolki w wariatorze się nie rozsypały?
Do tego sprzęgło i sprężynę musowo rolki wariatora i przy brakach osiągów w ostateczności wariator.
Dużo osob mnie pytało na forum jak to działa więc nakręciłem filmik . Sprzęgło z tyłu działa na zasadzie jak w pile spalinowej . Dajesz gaz i szczęki zaczepiają o dzwon i napędza koło a z przodu na wale jest koło zębate stożkowe potem pasek i wariator . W wariatorze sa rolki wagi średnio 5.5 gr i dając gazu wariator ściska pasek po czym idzie do góry...
A może rolki w wariatorze , ja bym to sprawdził .
W takim razie jakie są objawy (które doprowadzają do tego, że silnik nie wchodzi na obroty)? Jak zachowuje się silnik pracujący bez paska? Równo wkręca się na obroty, nie dusi się (uboga mieszanka) czy nie czwórkuje (bogata mieszanka)? Nie odcina gdzieś na obrotach, czy można na słuch wyczuć przy jakich obrotach następuje rezonans wydechu? Jak zachowuje...
Witam. Pasek raczej ten 729(za mało danych by powiedzieć na sto procent). Wariator, sprzęgło oryginał (tylko czy nowe czy stare). Jeśli niszczy pasek to może być uszkodzony korektor momentu obrotowego jak i też przytarty wariator. Mała prędkość to zużyte rolki wariatora lub źle dobrana ich waga to tylko jeden z kilku wariantów.
Tylko po odpaleniu tak jest? Nie były montowane przypadkiem "tuningowe" części typu rolki/wariator?
tu jest moduł ECU zablokowany elektronicznie sama zmiana rolek i tulejki w wariatorze nic nie daje . Skuter na wtryskiwaczu na układzie Continental M4L
Jakie rolki wsadziłeś do tego wariatora ? Jeżeli jest różnica w wadze rolek, to będziesz odczuwał wibracje.
Gdy tylne koło jest w górze wkręca się na obroty? Sprawdź rolki w wariatorze
Czy założyłeś właściwy pasek i rolki (waga). Sprawdź w jakim stanie znajdują się "talerzyki" wariatora, gdyż ich stan ma wpływ na właściwą pracę przekładni. Przy okazji sprawdź stan sprzęgła tj. kolor dzwonu (może jest przegrzany) oraz stan okładzin ciernych i sprężyny).
http://sklep.motor-land.com.pl/p-18183-r...
Doszedłem co jest przyczyną, okazało się że w miejscu gdzie wchodzą rolki wariatora są trzy trójkątne gumki,które zostały przestawione w złe otwory i to był cały tego urok! Skuter śmiga jak szalony, a ja zamykam temat.
Tak wiem jak ustawić luz. Problem rozwiązany rolki wariatora uszkodzone znacznie!.
całe sprzęgło jest nowe bo tez myslałem ze to jest przyczyna czy to moze byc wariatora wina bo rolki sa nowe
Lukasz1789 Prędkość i moc Silnika można ograniczyć po przez zastosowanie Cięższych rolek wariatora Krótszego paska napędowego tulei dystansowej wariatora mniejszej dyszy głównej paliwa w gaźniku lub obniżeniu iglicy
Waga rolek bez zmian? wariator taki sam jak był ?
Sama wymiana cylindra w chińczyku 2T z 50 cm³ na 70 cm³ praktycznie nic nie daje. Cylinder 70 cm³ jest wyżej strojony (kąt otwarcia okna wydechowego) i przy tych samych obrotach osiąga taką samą moc pomimo większej pojemności. Chiński cylinder 70 cm³ z Wilmatu pokazuje potencjał dopiero po wymianie rolek na lżejsze lub wariatora na tuningowy, kiedy...
Nie prościej zdjąć pokrywę obudowy przekładni i wyciągnąć wariator i zobaczyć jakie rolki masz?
Tomus2k... pasek i wariator ma niecałe 2 miesiące. rolki 6g wariator Top Racing. Nad sprężyną centralną się zastanawiałem ale nie chciał bym w ciemno kupować, wiesz może jak sprawdzić czy to centralka? A jak to jednak ta sprężyna to jaką kupić? sprężynki na sprzęgle zielone. To centralną też zieloną?czy inną
w warsztacei miałem wymieniane rolki wariatora uszczelniacze napinacze oraz spawane i toczone talerze gdyż był jeden pęknięty a gdy kupowałem to nie wiedziałem o tym, więc ja tutaj nic nie tuningowałem tylko wymieniłem to co facet powiedział ze trzeba i bedzie jak nowy.
okazało się że rolki wyleciały z wariatora :D i zasuwa jak burza :)
Kolego sprawa prosta jeśli chcesz to zaaplikuj silnik do roweru. Tylko rower ma większe koła przelicz to sobie bo może nie przyśpieszać i trzeba dać bardzo lekkie rolki wariatora.
Dobry. Tak więc pisze tutaj ponieważ mój skuter jakiś czas temu stracił moc. Od początku. Gdy miałem przejechane ~7tyś wymieniłem cylinder na 80ccm (cylinder firmy Kymco) i wlałem nowy olej. Wymieniłem i wszystko fajnie. Przy 300km wymieniłem olej na nowy. Później gdy zrobiłem na tym nowym cylindrze jakieś ~800km nagle spadła jego moc. Dziś zajrzałem...
z wariatorem tzn?? wymienilem tylko rolki ze sandardowych na 5,5g
Jak, zakładając, że to silnik spalinowy z przekładnią cvt to rolki na wariatorze zrobiły sie płaskie z jednej strony i został zablokowany w pozycji maksymalnego przełożenia
Koło 12 Set: Cylek polini for race 70 Łożyska NTN Wariator WM Rolki 5,5g Sprzęgło WM Nowy pasek... Cylinder po 1 szlifie i portingu kupowałem go nowego koszt 700zł dobry tłumnik i można nawet 17KM osiągnąc (Na dotarciu) jedynym mankamentem jest wariator na wolnych obratach lekko bije :/ Wystarczy kupić nowy przeciwtalerz i git! :]
Wydech też najlepiej na 0.05 daj. Jak na centralce wkręca na obroty a na kołach nie to zobacz do napędu. Dokładniej do sprzęgła i wariatora. Zobacz czy sprężynki sprzęgła nie pękły i sprężynę centralną :) Później rolki i ślizgi wariatora (chodź bardziej stawiam na sprzęgło). Pozdrawiam!
Ok ! Bardzo Dziękuję ! Mam jeszcze jedno pytanie : rolki wariatora muszą być cięższe czy lżejsze aby wariator reagował prędzej przy mniejszych obrotach silnika , chciałbym aby kręcił przy 50 % obrotów silnika a nie jak do tej pory przy max.
Problem jest o wiele bardziej złożony. Jeżeli zakupiono "przypadkowe pasujące" sprzęgło oraz rolki wariatora to nie ma prawa to jeździć. Dobranie odpowiednich do charakterystyki silnika to długa i żmudna robota - metodą prób i błędów, trzeba mieć kilka kompletów rolek o różnej wadze, do tego różne sprężyny sprzęgła żeby zestroic odpowiednio. Najbezpieczniej...
Piaggio NRG power 2005 Chciałbym wymienić filtr paliwa nie wiem gdzie on się znajduje nie chcę rozkręcać całego skutera bo dojeżdżam codziennie do pracy w skuterze wymieniono rolki wariatora, świece, filtr powietrza i akumulator
Stary pasek się nie urwał przypadkiem? Sprawdź czy rolki w wariatorze są na swoim miejscu.
Witam, gwint jest normalny prawy, ale jeżeli stary pasek się urwał to prawdopodobnie, że wysypały się rolki w wariatorze i bez rozebrania go się nie obejdzie.
źle wyregulowany gażnik(za dużo albo za mało powietrza),za ciężkie rolki w wariatorze,zajechany cylnder
wariator sprawdź sprzęgło i wymień rolki
Jak zmienisz cylinder na 80ccm wybije Ci gniazda łożysk wału w karterach i silnik nie będzie nadawał się drugi raz do remontu. załóż max.70, to po 1, potem trzeba odpowiednio metodą prób i błędów dobrać rolki wariatora,zasada jest taka-ciężkie-szyciej jedzie ale ciężko się rusza, lekkie-rusza z kopyta ale nie grzeszy szybkością, no i zwiększyć dyszę...
Ryder12 Pisałem przecież, że jest to wina sprzęgła Wiem bo przez ostatnich 14lat miałem chyba ze 3 razy taką właśnie usterkę Kiedyś miałem też nawet tak że były stopione rolki wariatora od temperatury i nie były to żadne rolki za jakieś śmieszne 30zł WINĄ TEGO ZA KAŻDYM RAZEM BYŁO ZUŻYTE SPRZĘGŁO i PASEK NAPĘDOWY Wytarty pasek, nadmierny luz na korektorze...
Na wariatorze powinny byc oznaczenia jesli jest orginalny od strony rolek. Jak chcesz to wstaw zdjecia sprzegla i wariator
Wszystko zależy od stanu silnika ,wariatora sprężyny centralnej, paska ,paliwa a nawet temperatury .Nie ma jednoznacznej odpowiedzi załóż takie i będzie OK. Żeby zrobić to dobrze trzeba miec zestaw rolek , sprężyn i próbować. Obroty zalecane przez producentów silnika GY6 to ~7tys.Można je przekraczać ale wpływa to na szybsze zużycie silnika. Możesz...
Tak- taki jak przy skuterze ale jak dla mnie jest trudniejszy do zdobycia jak taki do silnika elektrycznego. Zastosowanie- regulowany mechaniczny posuw. Jak będzie wiadomo przełożenie to policzenie przełożenia jest proste. Wystarczy policzyć obwód rolki x obroty : 3 noże. Przełożenie pomiędzy wałem głównym a wariatorem do obliczenia. Dodano po 2 Wyjście...
kilka lat temu jak latałem jeszcze skuterami, to miałem podobny problem, okazało się że miałem już starte rolki w wariatorze(były już prawie kwadratowe) , w zależności jak się ustawiły takie było przyspieszenie... ...zawsze jeszcze możesz sprawdzić z olejem kompresje czy przypadkiem nie skruszył Ci się jeden z pierścieni... oby nie... :/
Więc mówicie że rolki wariatora nie? Sprzęgło ma normalny kolor, nie jest granatowe, okładziny tez wyglądają normalnie. Po wymianie paska nic się nie zmieniło, jak był wolny tak dalej wolny jest, co powiecie na temat sprężyny na sprzęgle z tylu, tej przy przekładni? Może się "zmęczyć"?
Witam, mam taki problem w moim skuterze. Jest to typowy Chińczyk 50 4T, bodajże Zipp, ale modelu nie pamiętam. Mianowicie ostatnio gdy jechał nim mój syn, to "pękł" mu pasek napędowy. Więc kupiłem nowy i wymieniłem na jakiś pasek już z trochę wyższej półki, kosztował coś ok. 90 zł. Założyłem pasek, syn przejechał ok. 1 km i nowy pasek rozsypał się w...
Set 😄 to seria, tylko mam wariator top racing ng Rolki 6,5g i czerwona sprężyna na sprzęgle. Ale silnik b.mocny cylinder po szlifie, I powiększony dolot w krućcu, gaźnik 17,5 Rozmawiałem z jednym kimś, j też w serii ma większy kolektor sprzęgła i mu leci 100 Moja się buja do 90 przy dobrych wiatrach
I oczywiście powiem co dalej Żebyś dwa razy nie kręcił proponuję zanim udasz się do sklepu po pasek, ściągnąć wariator ocenić stan ślizgów rolek i powierzchni wariatora na której opiera się pasek. Wariator najłatwiej odkręca się kluczem pneumatycznym. "Grzechotka" może się poddać. Na YT jest pełno filmików np.: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Wariator wydaje się ok rolki przyzwoite wał z tej strony nie ma luzów z drugiej strony tez nie wykazywał luzów . Czy rolki powinny być posmarowane smarem ?
Lekkie rolki mogą nie zamykać do końca wariatora. Skuter rusza z wyższych obrotów i bardziej dynamicznie. Cięższa rolki na pewno zamkną wariator i pasek wyjdzie do góry, ale dynamika jest niższa - rusza z niższych obrotów. Weź wariator do ręki zamknij go - ściśnij i zobacz ile ma jeszcze pasek do górnej krawędzi. Jeżeli jest miejsce to możesz lekko...
rolki wariatora rolki wariatora romet schemat wariatora
klawiatura labtec grzałki elektrodowe hasło wygasa
Zamienność tranzystorów KTC3205-Y-AT i 2SC3205 Pralka Electrolux EWW147470 - brak działania programów