AGATUCHA napewno wiesz o co chodzi, a takie gadanie wprost prowadzi do tego, że nikt nie szanuje wysiłku warsztatowca.
Nie wymienia się. Nie podałeś rocznika auta, mało tego, całkiem pewny jesteś, że masz kluczyk z pilotem na podczerwień? Usprawnienie Twojego auta to koszt od 50 do 400 zł, w zależności od usterki i lokalnych cenników warsztatowych.
Czytanie błędów to nie wszystko . Poszukaj renomowanego warsztatu z doświadczeniem z Renault.
Bremssysteme gesthort- uszkodzony układ hamulcowy, proszę odwiedzić warsztat renault. Pojazd zatrzymać- przeczytać instrukcję auta. Proszę zapiąć pasy bezpieczeństwa. Tak to leciało ;)
Jesli bezpieczniki ok to posprawdzaj przekazniki a najlepiej odstaw auto do warsztatu.
Jak stracisz cierpliwość to warsztat.
KTS też może działać bez "interfejsika" jest wtedy w trybie symulacji. Wszystko na owy temat zostało już napisane. Jeśli chcesz mieć programik i CLIPa - to albo wydaj 7 tys, albo jedź do warsztatu.
zawiesza sie prawdopodobnie rozrusznik, jak wyzej, problem ze szczotkami, czasem pomaga stukniecie mlotkiem lub czyms metalowym (lekko) w obudowe rozrusznika. Ale to troche niewygodne przy powtarzajacym sie problemie, no i sposob na "krotka mete" , ja mialem ten problem w R21 i stukanie pomagalo ;) , nie mniej jednak szybciutko musialem kozystac z pomocy...
Witam Wszystkich. Mam Problem z Renault Clio 1992r. 1.4 ENERGY. Mianowicie chodzi o to, że akumulator się rozładowuje. Nawet podczas jazdy potrafi zgasnąć na skrzyżowaniu i już nie ruszyć. Zdarzyło już mi się to 4 razy i to w coraz mniejszych odstępach czasu. Ładowałem akumulator prostownikiem. Mam dwie teorie: albo stary akumulator, albo coś się stało...
Toteż zdaj się na warsztat.
Sprawdź szczotki w rozruszniku - niestety. Przy tej pogodzie bedziesz musiał skorzystać chyba z jakiegoś warsztatu.
Jeśli nie przymarzło paliwo to proponuje zaprowadzic auto na warsztat.
Ty lepiej do magików nie oddawaj, tylko do jakiegoś dobrego warsztatu.
ja sie na tym wogole nie znam... ale to co trzeba wymienic... To nie jest forum dla wymieniaczy częsci. Myśl, albo oddaj samochód na warsztat. Temat zamykam.
Przejedz sie jeszcze raz i opisz dokladnie co sie dzieje zgrzyty? sprawdz olej czy jest? a najlepiej to jedz na warsztat.
Auto na warsztat. Temat zamykam.
Zdecydowanie warsztat. Zamykam.
Wczoraj był facet z testerem, ale nic nie stwierdził, poradził, żeby auto zaholować do warsztatu.
Dosyć, tu wróżek nie ma, auto do warsztatu.
Jutro podam błędy i zobaczę co mi powie ten "fachman". Najwyżej samochód zabiorę w poniedziałek do innego warsztatu.
co mogę sam zrobić Myślisz, że Premium jest tylko w jednej wersji/roczniku a defekt ABS zawsze występuje w nich ten sam??? W obecnej sytuacji sam możesz zaprowadzić auto do warsztatu.
Immo się rozsypało. Jeśli posiadasz druga kartę to sprawdź na niej. Jeśli Masz tylko jedną to już robota dla warsztatu.
Jeśli świeci się kontrolka świec to musi być jakiś błąd. Zalecam zmianę warsztatu.
Nikt nie powie Ci jak masz to naprawić bo skąd mamy wiedzieć co sie uszkodziło, znajdź centralkę rozbierz, pomierz wartości elementów i będziesz wiedział co sie uszkodziło, a jak nie wiesz nic na temat elektroniki to samochód do warsztatu.
Zepsuło się auto. A teraz powiedź, co sprawdziłeś? Zasilania? Bezpieczniki chociaż? Oddaj to auto do warsztatu.
Pompowtryski i szyna CR, skończ już tymi bajkami i oddaj auto do warsztatu.
nie rozkręcając zbyt dużo. Nie da się. Teraz masz auto narażone na spalenie. Zastanów się czy nie skorzystać z rad kolegów lub oddać auto do warsztatu.
1 komunikat po niemiecku Są to w sumie cztery. 1. Uwaga-proszę zapiąć pasy. 2. Proszę zaraz zatankować. 3. Wtrysk paliwa nie funkcjonuje. 4. Proszę udać się do warsztatu.
Sprawdź bezpieczniki, a jak z tym sobie nie radzisz, to oddaj auto do warsztatu.
Będzie problem, w najgorszym wypadku mechaniczn ingerencja w zapadki bębenka. Proponuje udać się do warsztatu.
Skoro podajesz że auto ma gaz a szukasz usterki w centralnym zamku,oraz słysząc klikanie przekaźnika nie reagujesz a siadasz na forum,to pozostaje tylko oddać auto do warsztatu.
Nic sam nie zrobisz, zaciąg to na warsztat.
Nie myślałem o wymianie kata, tylko o jego wycieciu. Raczej bez większych problemów zrobię to sam, jeśli jest sens oczywiście.. Nie ma sensu . Jedź do innego warsztatu.
Zostaw świece żarowe w spokoju, silniki na bezpośrednim wtrysku ich w ogóle nie potrzebują przy dodatnich temperaturach. do takiego paproka Holuj do normalnego warsztatu.
Przykro mi to pisać ale daj lepiej ten samochód do fachowca bo jeszcze go spalisz. Widzę że nie masz zielonego pojęcia o elektryce, a ta usterka może cię zabić, nawet dosłownie. Można pomóc komuś kto się orientuje w temacie i nakierować go na właściwe tory, w tym przypadku szkoda czasu. Daj do warsztatu.
Auto wstawiłem do warsztatu.
Prawdopodobnie walnięty sterownik. W poniedziałek na warsztat. Pozdrawiam
Mam tylko Torque, odczytany kod błędu P242F. Podjadę do innego warsztatu. Dziękuję.
Być może problem z ciśnieniem paliwa? Musisz odwiedzić jakiś warsztat.
Właśnie mam wątpliwości czy to przy lampie bo jak maskę otworzyłem po jedzie to zza silnika unosił się mały dymek Tutaj nie chodzi o wątpliwości a o diagnozę. Sprawdź kable w okolicy lampy. A jak nic nie znajdziesz i czuć palone kable to proponuje odpiąć aku na noc. A potem udac się na warsztat.
Akumulator kupię nowy. DF771 opracuję jak będę wiedział w czym rzecz. Wybiorę się do warsztatu gdzie męczą Renault-y. Czy to problem z wtryskami? Bo jeżeli tak to opracowanie tematu może być drogie. Wolę w takim wypadku zwrócić auto, które miało być wolne od wad.
OK po niedzieli już chyba zajrzę do warsztatu... Dzięki
Czyli, że w mojej wersji muszę się podłączyć tam gdzie są bezpieczniki? To już zaczynam jednak myśleć nad tym warsztatem.
Witam jak masz możliwość i trochę wiedzy to sprawdż poduszki na silniku i na skrzyni biegów bo to podobne objawy ale trudno mi powiedzieć na 100 procęt bo tego nie widzę, może zaprzyjażniony warsztat.Pozdrawiam
a jesli sie okaze ze wszystko ok to co dalej patrzec? No to patrzeć za dobrym warsztatem...
Samym martwieniem i pisaniem na forum nic nie zdziałasz...oddaj do diagnozy/naprawy....do polecanego tam u ciebie warsztatu...
Nie mam clipa. Nie znam nawet w okolicy osoby która by miała. Nie tylko delphi był podłączany. Także inne warsztatowe sprzęty.
witam wszystkich ktorzy moga pomoc !!!!!!!!!!! od dawna mam problem z zapalaniem rano jak silnik jest zimny, ale ostatnio postanowilem to usunac i oddalem autko do warsztatu, po 5 dniach mechanicy stwierdzili ze nie umieja usunac usterki. podpowiedzia moze byc ze jak mam w zbiorniku ponad pol baku paliwa to odpala bez problemu, jak jest malo to krece...
Mozna. We Wroclawiu jest firma ktora to robi troche taniej niz ASO (szukaj na Allegro, tam kiedys widzialem). Nie wiem tylko czy nie klonuja czasami podstawowej karty, a wtedy lipa z niektorymi funkcjami (jak np. tryb warsztatowy).
Ja mam podobne problemy ale w Lagunie 2.0 8V. Zaczęło się w duże mrozy - odpalił bez problemu, przejechałem parę metrów i zdechł. Później już nie chciał odpalić - jedynie zaskakiwał. Odprowadziłem do warsztatu - tam wymienili mi czujnik temperatury, przewody, świece, filtr paliwa i jakiś miesiąc było dobrze. Do wczoraj - nie było jakoś bardzo zimno...
Dzięki za odpowiedz ... Też obawiam się jakiegoś mechaniora co dla ułatwienia sobie roboty coś podłączył "na krótko" i zapomniał. Zasadniczo zastanawiałem się gdzie może "podążać" plus z ACC i "krzyżować" się z ON. Przez "krzyżowanie" rozumiem urządzenia używające wspólnie ACC i ON. Oprócz radia nic mi nie przychodzi do głowy. Czy ktoś zna jakies magiczne...
Nie jest to trudne, ale jeżeli nigdy tego nie robiłeś - podjedź z tym do jakiegoś warsztatu elektronicznego.
No to dawno troche bylo i technika w samochodach poszla sporo do przodu. Wg mnie najlepsza rada to nic nie ruszac i udac sie do warsztatu . Pozdrawiam.
Mam podobny problem. Kupiłem megane 2001r podobno alarm działał do konca tylko przy zmianie akumulatora "rozbroił" sie i nie da załączyć. Podobno trzeba go zakodować przy użyciu kodu - niestety go nie mam. Czy jest szansa naprawy w przydomowym warsztacie
proponowal bym dobrą diagnoze w warsztacie
moze tez byc problem z imobilajzerem moze byc uszkodzony ja tak miałem w honda concerto ja wymieniłem imobilajzer to wszystko wróciło do normy.Ale wymiana była w aso a nie jakims lipnym warsztacie
zasilania, masy; warsztat
A nie lepiej udać sie do warsztatu samochodowego???
Załóż sekwencje, mniej kłopotów później. Podstawa to dobry instalator (warsztat)
Witam wycieków z silnika nie mam, wcześniej maiłem ale wszystko pousuwałem.Dymić dymi ale kiedy np. przy ruszaniu dobrze wcisnę pedał gazu to przez kilka sekund zadymi na czarno albo na postoju jak będę ja wkręcał na obroty,aż mam zderzak okopcony na czarno:D .W rurze do interkulera było wilgotno ale pamiętam że jak zaglądałem do turbiny to od strony...
Dziekuje za sugestie:) jutro autko idzie na warsztat:)
nie o to chodzi, podłączając bezpośrednio uzyskuje cię ciągły dopływ napięcia na cewkę omijając wszelkie zabezpieczenia i przejscia w jej kierunku-tak jak to było dawniej póki nie rozwinęła się elektronika.No cóż człowiek kombinuje jak może ,aby to wszystko jakoś działało.? Dodano po 21 PANOWIE FACHOWCY OD ELEKTRONIKI, najprawdopodobniej to wina imobilaizera...
Przecież w tej renówce jest monowtrysk, a nie gaźnik, ale przy takim poziomie wiedzy nie pchaj tam rąk tylko zaprowadź auto do warsztatu
skoro powiadamia o błedzie to diagnostyka na dziendobry z reszta cie poprowadzi warsztat sam
I za chwilę będą żale że czujnik za kilka stówek a dalej to samo?jedź do kogoś co to ogarnie i prawidłowo sprawdzi elementy które mogą być odpowiedzialne za nieprawidłowe działanie(jeżeli to prawda) Szczerze?Samo stwierdzenie "klima się wyłącza"o kant (....)rozbić ,bo co się wyłącza sprężarka ?-która nie musi cały czas pracować ,wentylatory(j/w),czy...
Z a c h o l u j do warsztatu
Panowie dziękuję bardzo za odzew! Przekaże wasze rady do mechanika ponieważ zaraz będę do niego dzwonić. Jakby ktoś miał jeszcze jakieś pomysły to proszę pisać dopóki auto w warsztacie;)
Witam, mam takie pytanko odnośnie belki tylnej w renault 19 z 95r. coś tam strzeliło z tyłu i strasznie siedzi tył, najprawdopodobniej się belka zepsuła i teraz czy lepiej wymienić na używaną czy naprawiać a jak naprawiać to czy dam rade w przydomowym warsztacie?
czyli zdemontować rozrusznik i dać go do sprawdzenia tak? Znaczy się nic nie rozumie, więc niech odda auto do naprawy do polecanego warsztatu
Ty to robiłęś czy ktoś, bo podczas takiej operacji wszystko może się zdarzyć, każdy najmniejszy paproch może blokować pewne elementy. Jak naprawdę nie wiesz co robić to oddaj do warsztatu który wie
Witaj najszybszym i chyba najprostszym sposobem na jego przeczyszczenie w domowych warunkach jest prześciganie autka na 3-biegu że tak powiem trybem sportowym przez około 30km w jedną stronę i 30 z powrotem często pomaga ja tak robię na trasie 24km. Nie każcie mnie za tą wypowiedź nie każdego stać na kupienie płynu i czyszczenie w warsztacie.
Dosyć, pojęcia nie masz a bierzesz się za naprawę. Zamykam, auto do warsztatu!
Wracaj do warsztatu niech sprawdzą
Nie jestem właścicielem Laguny, nie mam też uprzedzenia do tej marki. Niestety jeżdżąc po Śląsku, jeśli widzę jakieś auto jadące na lawecie i nie jest rozbite ani na zachodnich numerach to bardzo często jest to właśnie Laguna II. Te auta może nie są ją jakoś wybitnie awaryjne mechanicznie ale ich elektronika potrafi je skutecznie unieruchomić. Niewątpliwym...
Witam po pierwsze napiszz moj komuter nic nie pokazuje ,po drugie to z jakim sterownikiem sie laczysz w celu diagnozy retardera,a po trzecie masz odpowiedz na kod bledu. ZWALNIACZ INTARDER ZF - SPN: 4001 - FMI: 05 ph0/ph1 Elektrozawór w zbiorniku powietrza: CC z masą Sprawdzić zawór (80 Omów < R < 140 Omów) Sprawdzić przewody między blokiem a...
Bo na nim są trzy wgłębienia, i jak sobie podniesiesz prawe przednie koło to sobie nim będziesz kręcił, i masz więcej miejsca na elektromagnes w tym wgłębieniu. Przy okazji półoś pójdzie w dół. A teraz kwestia montażu, bo jak zamontujesz źle to będzie zgrzytał. :lol: Nie znasz się? Wymiana szczotek to stówka w warsztacie, zawieź wóz.
Jakieś pomysły? Tylko jeden oddać auto do renomowanego warsztatu
mogę tylko dodać że jak ona świeci to nie jest dobrze, ale jak miga, to jest bardzo źle i nie powinieneś czekać z wizytą w warsztacie.
Temat może dotyczyć około 20 punktów kontrolnych do wykonania , plus kontrola wykonywania sygnałów sterujących . Robota dla kumatego mechatronika nawet na kilka godzin , szukaj warsztatu
wystarczy narazie zczytać błędy , nie masz sprzętu to jedź do byle lepszego warsztatu z diagnostyką
wstępnie się dowiedziałem że może być listwa uszkodzona ale jutro odstawiam do warsztatu i sprawdzą
Moja podpowiedź to na warsztat.
Na to wychodzi,że są chyba zbyt mocno zassane,bo ani drgną,czyli zaś bez kolejnych przyrządów ani rusz:(ale się chyba wrąbałem z tym samochodem,już brak mi nerwów,a auto potrzebne a tu stoi na warsztacie,koszmar:(
Witam Mam na warsztacie Renault 180.94 Turbo z problemem ze skrzynią biegów. Problem wydaje mi się jest w sterowniku skrzyni biegów. Fiksował na początku na różnych biegach Po przelutowaniu punktów lutowniczych na tranzystorach zmienia biegi od 1 do 6 a na biegu 7 zaczyna mrugać kontrolka od siódemki i wybija na luz. Nie wbija kolejnych biegów (Właściciel...
Ja tak miałem przy przeskoczonym rozrządzie .Po ponownym ustawieniu w inny warsztacie cisza.
Który scenik rocznikowo? Dodano po 33 Jak masz pilot radiowy to nie masz kodu awaryjnego , więc warsztat cię ratuje.
Jeżeli słychać wyraźne pukanie po włączeniu rozruchu a rozrusznik nie kręci to raczej uszkodzone mogą być styki podające napięcie na rozrusznik ,brak napięcia na stykach automatu lub uszkodzony sam rozrusznik proszę sprawdzić czy z akumulatora dochodzi napięcie na automat i czy przy włączonym rozruchu pojawia się na wyjściu z automatu do uzwojeń rozrusznika...
Bez diagnostyki testerem nic mądrego nie da się powiedzieć, więc czeka Cię wizyta w warsztacie.
Panie "mechaniku" sądząc po pytaniach , dysponuje pan zerową wiedzą o tym systemie, proponowanie warsztatu zajmującego się renault jest chyba najwłaściwszym rozwiązaniem.
A wiesz do czego są serwisy samochodowe lub okoliczne (w twojej okolicy) warsztaty samochodowe?
W moim przypadku wymieniłem silniczek krokowy i to pomogło. Można też przy okazji wymienić świece,ewentualnie cewki z przewodami,oile silniczek krokowy (stepper motor) jest ok. Jeżeli to nie pomoże to do warsztatu ale zaufanego.
ciekawe jak np. kupić nowe przewody wysokiego napięcia, wyciągnąć stare i zamontować nowe lub zlecić wymianę w warsztacie samochodowym
Sprawdziłem bezpieczniki i przekaźnik od rozrusznika, wygląda na zdrowy, nic nie jest okopcone ani nie wygląda podejrzanie. W związku z tym zostaje wymiana całego rozrusznika ? Czy jest gdzieś jeszcze jakieś miejsce gdzie warto zerknąć przed oddaniem auta na warsztat ? Pozdrawiam
Oddalem do warsztatu wyciecie immo
Po wymianie olej nie był sprawdzany, przez 2 tygodnie samochód wypił 7 litrów oleju , nie wiadomo jak przewody w miarę suche , silnik przy kręcenia nie idzie dalej raz zakręci słychać, ze jest zablokowany, auto po nowym roku trafia na warsztat
Rozwiązałem problem w warsztacie
CLIP na pewno pomoże. Prawie każdy warsztat robiący auta Renault, będzie miał clipa. Niektórzy mechanicy robiący wszystkie marki też mogą mieć. Wypytaj znajomych, czy nawet przygodnych właścicieli obojętnie jakiego modelu Renault, gdzie diagnozują i naprawiają swoje auta. Pozdrawiam.
Napisz skąd jesteś może ktoś z forumowiczów poleci warsztat
Przewód turbiny wymieniony, jest mocna poprawa, ale nadal obroty lekko falują na wolnych obrotach, a podczas przyspieszania ma takie przerwy w przyspieszeniu. Nie rozwija mocy liniowo. No i nadal pozostaje problem z obrotami, które na pierwszych dwóch biegach podskakują samoczynnie do 2500 obr. przy zmianie biegu. Przepustnice warsztat podobno wyczyścił.
Dałem sobie spokój i oddałem do warsztatu