Przepraszam że się wtrącę ale sygnał pwm jest przebiegiem prostokątnym o zmiennym wypełnieniu i stałej amplitudzie a wykres pracy sondy lambda w tym silniku(sonda cyrkonowa) jest sinusoidą. Pomiarów z powodzeniem można dokonywać dobrej klasy multimetrem(oczywiście nie takim za 20 zł) Ten parametr zwany kenfeld(wartość 128przy poprawnej pracy)to jest...
Kolego Sztomel to jakie sa Twoje sugestie zeby to naprawic? Czy w takim razie nie bawic sie w czyszczenie i jak to ustawic? nie mam w poblizu nawet zadnego dobrego warsztatu gdzie moglbym oddac z czystym sumieniem auto I tu jest pies pogrzebany ponieważ moja sugestia jest taka aby podejrzeć wartość dawki paliwa, korekcje dawek na poszczególnych wtryskiwaczach...
Witam, niestety ale zmiana pompy nic nie dała. Przy okazji wymieniłem filtr paliwa na nowy. A i przepraszam ale muszę zmienić pytanie, bo kod który mi wywala to p0171. (zbyt uboga wartość korekcji dawki paliwa cyl1.bank1)
A jeśli chodzi o wtryski to przez sprawdzenie korekcji dawek można stwierdzić czy są do wymiany ?? Można ale po całej diagnostyce. Wg MAN Catsa należy ten test uzupełnić o 2 kolejne: test kompresji i test rozpedzania cylindrow. Dlatego że korekcja dawki odnosi się do całego zespołu napędowego i wszystko trzeba brać pod uwagę. Jaka jest wartość zaworu...
Dziękuję za zainteresowanie bo już traciłem nadzieję.Sprawdzałem dane na rozruszniku i tak;brak wartości dawki paliwa,brak korekcji wtrysków,status zaworu wtryskiwacza na wszystkich stałe 128.Pozostałe parametry są widoczne czyli przepływka ,czujniki temperatury,czujnik wału i wałka.
Witam, mam spory problem ze swoim Neonem, rocznik 2002, 2.0 z instalacją gazową, automat skrzynia. W czerwcu siadła mi sonda lambda, po jej awarii samochód palił zdecydowanie za dużo, ok. 17l gazu na 100km. po wymianie sondy spalanie spadło do ok. 11l. W ostatnim czasie ponownie zaczęły pojawiać się błędy: P0135 - brak działania grzałki sondy oraz P0171...
Live data nie pokazuje żadnych anomalii, do których miałbym jakieś zastrzeżenia. Dla pewności opryskałem kolektor dolotowy środkiem do badania szczelności i nie zauważyłem zmian w pracy. Póki co totalnie brakuje mi jakiegoś punktu wyjścia. Po każdorazowym resecie błędów ze sterownika wracają zawsze trzy: P0300 - przypadkowe lub wielokrotne wypadanie...
Jak dobrze rozumiem to nie są wartości z sondy tylko korekcja która oznacza bogatą mieszankę. Jak sam wspomniałeś masz dziurę w dolocie, sterownik daje poprawną dawkę paliwa, przepływomierz pokazuje że jest ok a do komory silnika to powietrze nie dociera co powoduje że w komorze spalania masz bogatą mieszankę. Psikaj plakiem na wolnych obrotach lub...
Witam Od paru miesięcy wyskakuje mi check engine w aucie. Resetowałem już dwa razy ten błąd i dalej wyskakuje. Komputer pokazał błąd P0172 (zbyt bogata wartość korekcji dawki paliwa blok cyl.1) Ostatnio samochód zaczyna się trochę dusić przy ruszaniu, wciskam gaz w podłogę a on rusza żółwim tempem. Podłączyłem autko na Carman Scan i pokazuje w wykresie...
004 008 jest od pompy... Dodano po 18 a i dawkę paliwa zmień fizycznie nastawnikiem wartości na 32768 z vagu. bo jeśli zrobiłeś korekcję tylko vagiem czasem potrafi ona się zmienić na własne wartości. jak zrobisz fizycznie to niic się już nie zmieni.
Musisz jeszcze wtryski sprawdzić masz VCDS? W temacie z linku opisałem to i co mierzymy który blok pomiarowy. Nie mam dostępu do opisu bloków pomiarowych dla twojego silnika, może kto podesłać do ATJ? Trzeba sprawdzić te wartości: (18) Stan elektrozaworów. (13). Korekcja dawek paliwa. (23). Korekcje dawek paliwa. Te wartości z dwóch ostatnich bloków...
W zakładce dynamiczne ustawienia konta wtrysku jest ta wartość i temperatura paliwa. Na ekranie tabelka w jakich wartościach się ma mieścić ten kont wtrysku , i jest do tego opis że czasami trzeba to ustawiać jak się zmienia rozrząd lub napinacz rozrządu .
Witam grupe 8 w blokach wartości mierzonych robisz przy pełnym obciążeniu jazda na 3 biegu obroty 2900 do 3100 . Pozdrawiam reszte na gg 1384368 .
Witam. Problem udało się rozwiązać poprzez wymianę podkładki miedzianej + oringów na pompowtrysku 1. Po tej wymianie korekcja spadła z 2,6mg/suw na -0,10mg/suw czyli jest prawidłowo. Rozumiem, że jeśli wartość jest na minus to sterownik odejmuje paliwa, czy to dobrze? jaka jest dopuszczalna odchyłka? Jak interpretować czasy otwarcia zaworków?
Omijaj mechaników który sprawdza tylko błędy.. Ciśnienie na listwie wtryskowej trzyma odpowiednie? Nie skacze? Porównaj wartość zadaną z rzeczywistą. No jeszcze korekcje wtryskiwaczy.. Odkręć czujnik na pompie wysokiego ciśnienia, sprawdź czy nie ma opiłków. Obejrzyj również filtr paliwa czy nie ma opiłków.
Info z jednej ze strona na temat diagnozy PD. [ ]..."Jak sprawdzić stan pompowtryskiwaczy Oprócz wyczuwalnych objawów uszkodzonych pompowtryskiwaczy, takich jak nierówna praca silnika, szarpanie, brak pracy na wszystkich cylindrach, można z grubsza ocenić stan tych elementów za pomocą komputera, kabla diagnostycznego i oprogramowania VAG-COM. Korekcje...
Jeżeli trzęsie na biegu jałowym to raczej wtrysk ,silnik nie pali na jeden cylinder.A jak szarpanie występuje przy 2000 obr/min to może być zwór egr. Diagnostyka komputerowa powinna rozwiązać problem.Nie pisze tu o sprawdzeniu błędów i skasowaniu .Pomiar parametrów to podstawa diagnostyki. -Jaką wartość pokazuje przepływomierz powietrza? Powinno być...
Witam man tga d20 przebieg 683.807 km problem to błędy EDC 3779, 3778, 3776 auto po diagnostyce w serwisie man. Objawy:Dym z wydechu na początku tylko jak dostał trochę więcej gazu i pod górkę po 100 km ciągle już dymił jak jechał strzały z wydechy metaliczne stuki w silniku co jakiś czas i zawsze przy dodaniu gazu. Obecnie już ma problemy z odpalaniem....
MAF służy wraz z z czujnikiem położenia przepustnicy i czujnikiem obrotów do ustalenia obciążenia silnika i z tego tytułu wyliczenia potrzebnej dawki paliwa. Lambda służy tylko do korekcji - takie kontrolne sprzężenie zwrotne, czy wyliczona wartość składu mieszanki jest poprawna.
W garażu czeka na jutro Tec 2000. Stosował ktoś może takie środki do czyszczenia? Auto ma chodzić tylko na tym, aż wszystko wypije. Tak tylko uważaj aby go nie zapowietrzyć. Odnośnie korekcji im bliżej zera tym lepiej. Np.0.33 na 1 wtryskiwaczu komputer dawkuje więcej paliwa a na 4 obcina pokazaną wartość
Musiał byś zrobić log na trzecim biegu od 1000 ob do 5000 obr. I jeszcze jedna sprawa, to że sonda chodzi w pełnym zakresie nie oznacza że mieści się w algorytmach założonych przez sterownik. Jeśli jesteś pewny szczelności dolotu, ciśnienia paliwa, oraz układu zapłonowego, sprawdź jeszcze jak wyglądają korekcje addatywne i multiplikacyjne podczas pracy...
A co do wyłączania przy wyrzszych obtotach to sie zdarza czasem ale tak że szarpnie silnikiem i niema mocy ale po wysprzęgleniu wszystko jest ok dopiero za 3 może 4 razem dopiero wyłącza silnik. Z czym do ludu i po co, jak nie zrobiłeś nawet komputerowej diagnostyki. Dodano po 1 To jest forum techniczne, udzielamy informacji w oparciu o wiedzę, z uwzględnieniem...
Chyba się nie rozumiemy, w logach widzę jakie są przepływy powietrza i są dużo większe niż wynikające z mapy smoke limitera - tam max chyba mam 850 mg. Mam logi z zimy i są wartości bardzo podobne jak teraz. Jednak dawka paliwa nie była wycinana o ok. 5 mg na suw pracy jak teraz. Wpadłem na szybki pomysł dla sprawdzenia czy ogranicza mnie temperatura...
EGR i DPF zostały wyłączone w sterowniku (EGR niezatkany, DPF fizycznie usunięty). Kopci na szaro/niebiesko - zapach spalin jest gryzący, po postoju na jałowym, gdy przepędzę go to podymi chwile intensywniej po czym podczas jazdy dymienie jest niewidoczne... (filmik 1 - pokazuje intensywność dymienia). Rano gdy jest zimny musi dłużą chwilę pokręcić...
Trochę się rozjeżdżają, ale jak silnik równo chodzi to zostaw je w spokoju. Jak chcesz sprawdzić wtryski to tylko na stole. Ew. jak pojeździsz trochę z domieszką oleju 2T do paliwa możliwe, że się wyrównają (proporcja 1:250 najlepiej LM1052, na pewno nie mixol).
Możliwe: - zły kąt wtrysku - leją wtryski (spr. czy kopci) Nie sądzę, zbyt opóźniony kąt wtrysku miałby wpływ na kłopoty z uruchomieniem zimnego silnika, przy zbyt wyprzedzonym silnik głośno i twardo by klekotał a tu stan nagrzania silnika nie ma znaczenia, nie ma też fabrycznie problemów z obrotami rozrusznika i dawką paliwa gdyż te silniki nie mają...
Peugeot 5008 1.6hdi 2011rok 170tyś km Auto kulało na wolnych obrotach (korekcje tragedia) , wtryskiwacze mocno stukały i było dosyć słabe, człowiek od wtrysków stwierdził na stole że 3 wtryski nie nadają się do naprawy ,opiłków nie stwierdzono. Zamontowano nowe (fabrycznie nowe oryginalne) 4 wtryskiwacze. Po wymianie odpala od strzała, pracuje równiotko...
Tech widzi sygnal z MAF-na wolnych obrotach 5 kg\g i dochodzi do 26 przy 3000 obr. Chłopaki,jak w tej kosiarce jest z poziomem paliwa widzianym przez ECU?Pokazuje wartość 0L (sterownik silnika) natomiast wchodząc w "przyżąd" widze wskazania poprawne.Więc czy ten poziom w zbiorniku "widziany " przez ECU jest wskazaniem martwym?
https://obrazki.elektroda.pl/6671459600_... Aby sprostać wyzwaniom stawianym konstruktorom przez kolejne przyjęte normy emisji, poziom zaawansowania technicznego jednostek napędowych stał się bardzo wysoki. Obecnie jedynym stosowanym układem zasilania w samochodach osobowych z silnikiem Diesla jest system COMMON RAIL. Zadebiutował...
Takie kombinacje nic nie dadzą poza błędami związanymi z sygnałem sondy. Poczytaj o korekcji dawki paliwa, multpliakcyjnej i addatywnej ze strony ECU poprzez odczyt sondy. W skrócie, podniesiesz odczyt MAF a sterownik przez sondę skoryguje wartości czasu wtrysku ( czyt. zmniejszy) do właściwych proporcji. Jeśli faktycznie dolotem płynie więcej powietrza,...
Piąty wtrysk ? W tym silniku, komputer zwiększa dawkę na wtryskach przy wypalaniu, podejrzewanym, że wtryski leją ale z tego co widać korekcję są w porządku.. Filtr paliwa niedawno zmieniony, paliwo też z pewnego źródła Dodano po 4 Dzisiaj wypalanie było po 130 km, zauważyłem że przy wypalaniu korekcję na wtryskach robią się z kosmosu, wtedy auto zaczyna...
Zarejstrowana wartość cisnienia przes filtrem 4.6 bar Wartość zadanego cisnienia paliwa listwa paliwową 500 bar na 1500 obrotów 1200 prawie A wartość rzeczywista też około 500 przy 1500 obrotów około 1200bar Man tgx blad 3779 pod gorke wyrzuca i slabnie Kontroler zaworu wysjciowego cisnienia w listwie 2.80 %)przy 1500 obrotów okolo 7.70% Rozpoczescie...
Niebieski dym, to zbyt duża dawka paliwa. Na zbyt dużą dawkę paliwa oprócz oczywistych zagadnień jak korekcję, ciśnienie paliwa, czas wtrysku i fazy wtrysku mają wpływ też inne parametry tj. Temp płynu, temp powietrza zewnętrznego, temp w dolocie, egr itp. A przy pierwszym odpaleniu także stan rozrusznika, akumulatora, świec żarowych. Pisząc, że dane...
Skonczyło się na tym że wtryski zostały wysłane przez mechanika do firmy która nadała im te kody i niby było ok po założeniu, ale później znow zaczęły hałasować... Szczerze to poddałem się bo po złożeniu wszystkich osłon dźwięk nie jest już słyszalny i dodatkowo korekty przestały sie rozjezdzać. Jeżdżę autem do dzisiaj, obecny przebieg to 460 000 i...
Witam, Jumper 2.2 hdi silnik PUMA 120KM, wykonywałem procedurę wpisywania kodów (programowania ) wtryskiwaczy, Lexia kody akceptuje, później przechodzi w tryb Programowania tj, oprogramowanie prosi o uruchomienie silnika (warunki temp głowicy 70 i paliwa 30 stopni C.) Silnik uruchamiam , warunki spełnione uruchamia się procedura , po ok minucie wywala...
Mam z moją Corsą (Corsa C 2001 1.0 Z10XE) problem objawiający się tym że gdy uruchamiam zimny silnik, to strasznie falują obroty na biegu jałowym, wręcz się dławi (na wyższe obroty praktycznie się nie wkręca) i gaśnie silnik. Po rozgrzaniu auto działa normalnie Po podpięciu interfejsu OPCOM pokazuje błąd: P0170 - Korekcja paliwa, wadliwe działanie Auto...
Dzień dobry, mam problem z MANem TGA, rocznik 2007, kręci długo rozrusznikiem (około 8sekund), za każdym razem tak samo, niezależnie czy zimny czy rozgrzany silnik. Nawet od razu po zgaszeniu, przy próbie, kręci tak samo długo. Po odpaleniu chodzi dobrze, kierowca nie uskarżał się na utratę mocy. Zewnętrzny mechanik zdiagnozował i stwierdził, że prawdopodobnie...
1️⃣ Ciśnienie paliwa – pompa tandemowa Silnik BMN nie ma klasycznej pompy CR, lecz pompę tandemową, która dostarcza paliwo do pompowtryskiwaczy i generuje podciśnienie dla układu wspomagania. Sprawdź ciśnienie paliwa na listwie – jeśli pompa tandemowa nie daje odpowiedniego ciśnienia, wtryski mogą nie pracować poprawnie. 2️⃣ Problem z uszczelnieniem...
Witam ponownie wszystkich. Otóż zrobiłem odczyt diagboxem i oto co wyszło: Stan kalkulatora: MED17_4_2 Oznaczenie 1: 922159 Oznaczenie 2: Obecne błędy : 6 P1336 : Wypadanie zapłonu (wpływ katalizatora) Charakterystyka : Cylinder nieokreślony Status : stały błąd Umiejscowienie : miejscowy Zmienne przypisane do usterki stan regulacji wzbogacenia : pętla...
Witam, Problem mam taki że jakieś 3 tygodnie temu samochód na biegu jałowym miał lekko odczuwalne drgawki, błędów brak. Od około tygodnia czasu wszystko się uspokoiło i jest oki. Natomiast często podczas jazdy mam takie pojedyncze uderzenie zwykle jak mocniej wcisne pedał gazu. Dziś dopiero podłączyłem vcds'a żeby posprawdzać parametry które zamieszczam...
Sprawa nie jest tak prosta jak się wydaje. Śrubę najprościej przeciąć przez środek brzeszczotem i zmienić na zwykłą zamiast kupować klucz energetyczny K coś tam, który jako jedyny do niej pasuje. Klucz kiedyś kupiłem i miał być niesamowity a okazało się, że jest z miękkiego materiału i do du..py - wytrzymał tylko 3 odkręcenia i się skończył. Wymienić...
Obydwa zbiorniki paliwa mają czujnik poziomu.Obydwa czujniki wysyłają sygnał o poziomie paliwa w zbiornikach do pompy wyrównującej.Są dwa zbiorniki: główny i dodatkowy.Pompka jest przy zbiorniku dodatkowym , ale przetłacza tylko paliwo z tego dodatkowego do głównego. Układ elektroniczny w pompce porównuje sygnały z obydwu czujników poziomu. Pierwszy...
nierówna praca na jałowym , problemy z odpalaniem po dłuższym postoju , łapie za drugim kręceniem rozrusznika.. a czasami odpala normalnie , i za wysokie według mnie spalanie co do stylu jazdy i trasy. Według pierwszej sondy lambda mam za bogata mieszankę na biegu jałowym (za niska wartość wyuczona korekcji lambda -6% do -16%(!)) , przy częściowym obciążeniu...
Witam ponownie! Przepraszam, że odgrzewam niemalże zamknięty wątek, ale pomimo licznych i ciekawych wskazówek NIE UDAŁO mi się znaleźć żadnej informacji na temat rozbieżności charakterystyki każdego z pompowtryskiwaczy silnika diesla (grupa VW). Problem polega na tym, że przykładowy program ScanTool.net 1.1.3 NIE POKAZUJE niczego, co wyglądałoby na...
Macosmail Tak, sterownik zmienia dawkę paliwa, ale jest to raczej reakcja na sygnał z sondy lambda, niż na wartość obrotów... jeśli by tak było to po odłączeniu sondy przestałby falować a jest tak że jak faluje to faluje i nie ważne czy odłączysz sondę w trakcie pracy silnika czy przed uruchomieniem druga sprawa (to jest trochę dziwne) ale można przepływomierzem...
co do korekcji pompowtryskiwaczy według VW wartości w minusie nie bierze się pod uwagę Racja, grupa 13 tak samo podpowie nam w jakim stanie jest zarówno wtryskiwacz jak i cylinder. Jeżeli mamy wartość ujemną to oznacza, że dany cylinder jest mocny i wtryskiwacz podaje mniej paliwa. Jeżeli zaś dużo w plus to wtedy trzeba zająć się problemem, a wina...
Witam Bondi21-podałeś sposób interpretacji ale czy on jest prawidłowy? "wtrysk ma korekcję minus jeden i coś tam po przecinku to ok ,ale jak ma wartość dodatnią to jest znim źle" bo taka interpretacja korekt oznacza: wartości ujemne -> sterownik musiał (wg. danych wejściowych) dodać pailwa/wtrysk bo dawka paliwa była za mała o liczbę mm paliwa z korety?...
Witam serdecznie, Tak jak w tytule samochód nie ma mocy na wyższych obrotach - nie osiąga 200 km/h a powinien bez problemów. Mam wrażenie, że pali również trochę za dużo. W zakresie 2000-3000 obr/min jedzie dobrze (np. wyprzedzanie na krajówkach). Auto w moich rękach od 8 lat, a dwa lata temu zrobiłem generalny remont silnika (nowy słupek z allegro)....
Witam wszystkich. Dziś z racji wolnego postanowiłem przygotować się do czyszczenia nastawnika dawki paliwa,wynalazłem na forum masters tuning dokładną instrukcję czyszczenia nastawnika pompy vp-37. i jest tam napisane aby przed demontażem nastawnika przy użyciu vag com spisać dokładną dawkę i ustawienie nastawnika na pompie w bloku pom. 01 poz 3 niby...
Witam Mam problem z autem teściowej :) VW Polo 1.2 54KM BMD 2007r. 14500km :) Bez lpg! Co kilka dni wywala P2096 Korekcja dawki paliwa za katalizatorem powodująca zbyt ubogą mieszanke (blok 1) W parametrach wykonawczych sondy pracują... Na obrotach biegu jałowego: 1 sonda - 0.1-0.8V 2 sonda - 0.8V Wrac ze wzrostem obrotów wartości zmieniają się.......
Oczywiście sonda Lambda nie pokaże innego AFR (lamba = 1), ale przy wtrysku paliwa będzie to widoczne w postaci korekcji (fuel trim). To jest bardzo ciekawe stwierdzenie i warto się nad nim pochylić. Trzeba zacząć od odpowiedzi na pytanie co tak na prawdę mierzy sonda lambda, by móc stwierdzić czy sterownik nie znający optymalnego AFR paliwa innego...
Korekcje wtryskiwaczy są czasami mylone. Dlaczego? Otóż korekcje to nic innego jak wartości przyśpieszenia wału korbowego na danym cylindrze. Na wartość przyśpieszenia cylindra wpływa szereg czynników tj szczelność (sprężanie i zawory), temperatura, powietrze (jego masa, temperatura i zawartość gazów z recyrkulacji) oraz dawka paliwa (czas, temperatura...
jeżeli różnica dawek przekracza wartości dopuszczalne to może oznaczać wiele rzeczy np: padające wtryski, pompa wtryskowa a nawet słabą kompresję na danym cylindrze (po części). wszystko się zgadza za wyjątkiem pompy wtryskowej ona akurat nie ma wpływu na korekcję dawek. Pisałem ogólnikowo o korekcji dawek, nie o konkretnym przypadku.
Witam, borykam się z uciążliwym problemem w Citroenie C5 MKIII X7 2010r. 2.0HDi 140KM. Ok trzy tygodnie temu podczas gwałtownego przyśpieszania auto się zamuliło i wyrzuciło check'a. Po podpięciu pod komputer pokazuje błąd: P0087 - Ciśnienie paliwa poniżej wartości granicznej Czasem wyrzuca jeszcze dwa błędy, ale bardzo rzadko: P0088 - Ciśnienie w rampie...
Nie mowię tutaj o oscylacji jak na PB ale wychodzi na to że jak ustawi sonde na 0,5V co też można powiedzięć zrobił to wg was będzie mocno stabilnie stała na 0,5V na luzie na LPG? Bo na to wychodzi że wg waszej teorii da się ustawić tak reduktor i register (no i mikser) żeby otrzymać stabilne napięcie. Poza tym wiem jak działa sonda i wiem że ma być...
No właśnie ostatnio walczyłem z SuperB z AWX-em i jeden wtrysk przy wartości 67 w stosunku do trzech około 25 powodował takie ciekawe rzeczy, że komputer go w ogóle wyłączył nie mogąc dokonać korekcji. U siebie mam BIP-y między 6 a 19. Nie widziałem nigdzie żeby było +/- 50 :/
Czy w moim passacie 2001, 130 koni o silniku AVF 1855 istnieje mozliwosc przesunięcia zębatki na pasku w celu korekcji dawki paliwa? Jak w każdym PD i nie dawki a kąta synchronizacji wałka Oraz jakbym miał walnięty czujnik to Ecu by informował ? Tak - błąd P0321 Jakie sa symptomy złego ustawienia tego wszystkiego ?. Przy "późnej" synchronizacji auto...
Witam, moi drodzy posiadam Citroena Berlingo 2003r. silnik 2.0 HDI RHY na układzie siemensa, auto miało jakiś czas temu wymieniane wtryski (na używane) auto tej zimy zaczęło ciężko odpalać, świece sprawne i grzeją, a mimio to już przy około 0st auto zaczynało odczuwalnie dłużej kręcić i chwilę po odpaleniu nierówno pracować. Przy obecnych temeperaturach,...
Najłatwiej będzie przerobić mapę wtrysku softem od tuningu. Dawka gazu najprawdopodobniej jest stała a zmiany dawki roboczej obliczone dla PDE są takie same jak dla zwykłej pracy pompowtryskow. Wystarczy obniżenie dawek w sofcie, ingerencja w ciśnienie doladowania nie przyniesie spodziewanego efektu (będzie brakować momentu). Lepiej np.zmniejszyć wartość...
Póki co musiałem zmienić przepływomierz na stary bo tamten złapał błąd obwodu temperatury powietrza ... i auto ma większą jeszcze boost dziurę co pewnie widać na logach .... Dodałem kilka pól z zakładki w/w dot. rail pressure być może to jeszcze nie te wszystkie , które proponujesz : 1 kolumna - czas sekundy 3. temp powietrza 4. procent wciśniecia pedału...
Dzisiaj musiałem podmienić przepływomierz bo przy czyszczeniu chyba stary się zepsuł - wyskakiwał na ddt2000 - błąd braku temperatury powietrza. Musiałem więc założyć inny przepływomierz . Jakoś źle i tym bardziej powoli zaczął "zbierać się" i powoli budować boost - wyczuwalne uderzenie w pewnym momencie - ale kiedyś tak też tak miałem po podmianie...
Koledzy Czy można w golfie III TDI z 96r. w jakiś sposób skorygować spalanie które pokazuje licznik MFA? W golfie IV można to zrobić w granicach 80%-120% (mniej więcej) przez złącze diagnostyczne. Wiem że przez złącze w golfie III nie da się tego zrobić. Ale czy jest jakakolwiek możliwość korekcji tego parametru? Zmieniłem wtryski na większe i komputer...
Bipy i korekcje są do przyjęcia i nie ma się co nimi na razie martwić lecz wartość w 003 jest niepokojąco wysoka ale to też zależy od tego przy jakiej wartości obrotów silnika jest uzyskiwana i przy jakim ciśnieniu doładowania. W celu sprawdzenia czy z 003 jest OK należałoby zlogować w próbie dynamicznej czyli np. 3 bieg, prosty odcinek płaskiej drogi...
Nie to raczej nie wina paliwa... i sitka. Paliwa na pewno nie, ale już sitka to może tak, bo efekty będą podobne jak w silniku do kajaka o którym pisałem wcześniej, więc możesz to sprawdzić i ewentualnie wykluczyć. A więc nie, to falowanie regulatora jest efektem nierównej pracy silnika. Bo silnik steruje pracą regulatora a nie odwrotnie. Niestety...
Sprawdzilem natomiast filtr paliwa i nie ma opilkow, ale jest za to lekki rdzawy nalot oraz filtr jest lekko nim pokryty. Dziwi mnie to troche, bo w przypadku braku opilkow wychodzi na to, ze osad pochodzi ze zbiornika stacji benzynowej. Niekoniecznie musi pochodzić ze stacji benzynowej. Paliwo nie jest ssane bezpośrednio z dna zbiornika, tylko za...
kolego czy możesz mi coś powiedzieć na temat tych korekcji czy nie? jak nie to po co tyle piszesz i w ten sposób mi nie pomagasz?? O to artykuł o którym pisałem: Jak można zdiagnozować wtryski Common Rail, że one leją, ponieważ nie daje się ich wykręcić? Co to znaczy? Może diagnosta odmówił dalszej współpracy, gdyż nie mógł wykręcić wtrysków? Zmień...
Odpowiedź dla kolegi robi31102 : jeśli nie zapala się nawet na moment kontrolka świec żarowych to musisz wyjąć przekaźnik 109, przeczyścić dokładnie pilniczkiem nóżki oraz zdjąć jego plastkową obudowę i poprawić lutownicą luty na jego płytce drukowanej, wtedy będzie komunikacja ze sterownikiem silnika i silnik odpali, faktycznie w baku masz wstępną...
Czyli czwórki w grupie 018 na jałowym przy wyższych obrotach to normalne - mała dawka paliwa? Dwie pompki były kiedyś zmieniane (qx) bipy w granicy -5 +15 (na starej pompie -25) 2 pozostałe oryginał: wcześniej pompka 3: -5 +5 teraz +20;30, czwarta złom + 30 +50 korekcja +0,60; 0,80 na jałowym, wzrasta do około 1,40 pod obciążeniem, póki jeździ nie będę...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witajcie. Podłączyłem dziś autko pod kompa i wyszło wahanie na listwie w granicach 20 - 6500 bara. Ponadto korekcja biegu jałowego bez przerwy wskazuje 0 obr/min. Co najprawdopodobniej jest przyczyną takich skoków wartości? czy regulator na pompie?czujnik na listwie CR?czy lewe powietrze? EGR odpada - sprawdzony Pomiar robiłem u mechanika programem...
Witam wszystkich, Auto z którym toczę tą nie równą walkę to Citroen Berlingo 1.6 HDI 75 KM, rok produkcji : 2007, symbol silnika : 9HW ( układ wtryskowy firmy BOSCH - bez pompy w zbiorniku ) Ale zacznijmy od początku ... Samochód jest w moich rękach już ponad 4 lata. Nigdy nie miałem z nim jakiegokolwiek nawet najmniejszego problemu. Niestety będąc...
Lecz jak wejdę w opcje korekcja wydatku wtryskow to caly czas jest informacja drugi cylinder wartość niewłaściwa. Czy "wartość niewłaściwa" wędruje wraz z wtryskiwaczem, czy pozostaje na tym samym cylindrze, tj. zdaje się nr 3? To jest bardzo ważna info, gdyż wiemy, czy winny jest cylinder, czy wtryskiwacz. Jeżeli usterka dotyczy wtryskiwacza to trzeba...
koledzy wszystko działa. Problem w tym że bardzo wolno przelewa. Pytam z ciekawości na jakiej zasadzie to trzelewa i jak to jest sterowane . Bo do tej pory nigdy się w to niezaglebialem .Jedynie jak coś to jedynie demontowalem mały zbiornik wraz z wiązka żeby założyć wywrotm i poprostu jestem ciekaw jak to na przyszłość ugryźć Dodano po 13 Dziękuję...
Pacjent: Caddy 1.6 TDI CAYD 102KM 2013r Przebieg: 92tyś km ori - mamy to od salonu Objawy: od przebiegu jakichś 60 tyś km spalanie sukcesywnie rosło, chociaż cały czas od początku palił 30% więcej niż deklarowane przez producenta wartości. Od jesienii ub. roku średnie już 7L przekroczyło. Początkowo myśleliśmy że to zima i przez zimę ale zima minęła,...
turbina, przepływomierz, ciśnienie - VAGiem. Przepływomierz przekładany był również z passata na próbę. Skoro był sprawdzany, to po co był przekładany, przecież tam wychodzi jak działa... Pompowtryski były wielokrotnie wyjmowane, wkładane, ustawiane. Jeden z nich przed czyszczeniem miał gorsze wartości od innych (ok. 3, po przeczyszczeniu ok). Ten...
Od jakiegoś czasu mam problem z samochodem Mazda 6 diesel model GG/GY. Silnik dziwnie klekocze , a czasami przy dodawaniu gazu na ułamek sekundy szarpnie i przerwie po czym znowu wchodzi na obroty. Paliwo leję to lepsze na dobrej stacji, filtr paliwa mam nowy. Program Forscan nie pokazuje żadnego błędu więc ciężko jest określić przyczynę tych dolegliwości....
ODCZYT PARAMETRÓW jakie powinien być wartości prawidłowe ECU ISO Code: FD 86 2C 83 07 2013-03-15 14:06:35 CONNECTED TO: FIAT STILO 1.9 JTD Bosch EDC15C7 CF3/EOBD Diesel Injection (1.9, 2.4) ----------------------------------------... Kod ISO: FD 86 2C 83 07 Numer rysunku FIAT: 55191209 Numer sprzętu: 0281011553 Wersja sprzętu: 00...
Witam Mam pytanie czy jest jakiś wzór do wyliczania dawki paliwa w silnikach diesla ? Właściwie interesuje mnie chiptuning (nie jest to w celach zarobkowych) a jedynie związany z moim samochodem Golf 3 TDI silnik AHU. Rzecz tyczy się problemu „zawirusowania” mojego autka, historia tego wyglądała następująco: kupiłem na Allegro chipa, ale...
Co myslicie w sprawie opisanej poniżej? jak dla mnie ciekawa sprawa. Komplikacja konstrukcji współczesnych silników z zapłonem samoczynnym (diesla) spowodowała znacznie większe obciążenia mechaniczne materiałów konstrukcyjnych. Jednym z czynników "wysilenia" konstrukcji jest zastosowanie ciśnień wtrysku na poziomie 1000-2000 bar. Ciśnienia te wytwarza...
Witam wszystkich, Arrkadius czytałem twój temat z problemami odpalania na zimnym silnika 115 km na PD. Ja mam bardzo podobny jeśli nie ten sam problem przy silniku AVB 101 koni na PD, na ciepłym odpala i chodzi dobrze, a na zimnym (po 8-10 godzinach do całkowitego ostygnięcia) sytuacja wygląda tak: zapłon, grzanie świec ok 5 sekund i odpala z obrotu......
Coś tam czytam sama, żeby nie dać się w konia zrobić :D Wracając do tematu mojego auta, to nie koniec imprezy. Auto na zimnym silniku nie reaguje na gaz, tzn. naciskam na pedał gazu a auto jakby w ogóle nie dostawało paliwa, nie jedzie do przodu, dopiero jak trochę się rozgrzeje silnik i pogazuję nim trochę to jedzie. Dodatkowo trzęsie nim na początku...
Witam mam corse c 2001r. 1.0 3 cylindry. Od jakiegoś czasu 4 czy 5 raz wywaliło błąd P0170 Wadliwe działanie korekcji dawki paliwa rząd 1. Przeważnie podczas normalnie jazdy zapala się błąd, 1 raz sam zgasł. Mam wrażenie jakby samochód był przymulony trochę. Komputer pokazuję coś takiego Sonda lambda rząd 1 - uboga mieszanka. Na czasie spiszę więcej...
Witam, kilka dni temu kupiliśmy Multiplę MK2 Multijet 120km 2010r. Niestety są duże problemy z pierwszym odpaleniem... Okazało się, że wtryski były źle zakodowane, to już zostało zrobione, różnicy w pracy nie ma, natomiast korekty lekko się zmieniły, obecnie pokazuje podobne wartości w FES i w AlfaOBD (przd kodowaniem były duże różnice). Drugi wtrysk...
Wcześniej autko paliło 6-9l ,ale po awarji i długim sprawdzaniu co się zepsuło wymieniłem dwie pompy paliwa na nowe. Autko odżyło ale zaczęło więcej palic ,jestem tylko zaniepokojony stanem pompowtryskiwaczy bo maja odchyłki dość spore . Chciałbym wiedzieć jakie wartości są w nowych samochodach do porównania. Przydało by się zmierzyć ciśnienie jakie...
Witam, posiadam BMW e46 330CI Coupe rok prod 2001, mam taki problem moze opisze to od samego poczatku: gdy tylko kupiłem samochód wyskakiwał błąd Sondy Lambdy i czujnik spalania stukowego, po zaprowadzeniu auta do mechanika okazało się, że była przepalona wiązka od jednej z Sond po wymianie wiązki, błędy Sondy Lambdy i czujnika spalania stukowego zniknęły,...
Witam. Mam problem z audi S4 4,2 2004 rok. Auto jeździło normalnie choć czasami wypadał zapłon na jednym cylindrze. Wczoraj zaczeło chodzić coraz gorzej. Dziś odpaliłem i po chwili zaczeło jeszcze bardziej kuleć aż zgasło. Tak na szybko odczytałem błędy: 17544 adaptacja dodatkowego paliwa blok 1 mieszanka uboga (stały) 17546 adaptacja dodatkowego paliwa...
I jeszcze sprawdziłem skanerem mieszankę "stosunek powietrze/paliwo" cały czas pokazuje ubogi,nawet jak przygazuję to się nie zmienia. Tez właśnie myślę ze to przepływka,bo zużycie paliwa w jeździe miejskiej jest dość wysokie jak na ten mały silniczek,no i ta różnica miedzy powietrzem wymaganym a rzeczywistym. Właśnie nie mam skąd wziąć na podmiankę...
A czy te czujniki nie powinny wyjść w trakcie diagnozy komputerowej jako nieprawidłowości w trakcie pracy Teoretycznie powinno, ale często jest tak że sterownik silnika takie anomalie traktuje jako normalne i nie zapisuje tego jako usterki. Spróbuj to sprawdzić podgrzewając czujnik wału opalarką eletryczną na zimnym silniku. Będzie problem będziesz...
Witam! Samochód to Opel Astra H 2008r 1.4 benzyna 90KM + LPG - Z14XEP, przebieg około 148000km. Posiadam otóż taki problem: Od pewnego czasu silnik na jałowych obrotach wpada w mocne wibracje (efekt jakby niedomykającego się EGR, ale tego nie sugeruję, tylko porównuję :) ). Przy jeździe z pedałem gazu na 30-60% auto bardzo szarpie. Podczas ruszania...
Witam Pacjent Audi A4 B8 z 2010 r. z silnikiem 2.0 TDi CR CAG. Rozrusznik kręci jak wściekły. Diagnoza po UDS - VCPro. W wartościach mierzonych ciśnienie w trakcie kręcenia nie wzrasta stoi. Pompa CR podmieniona, czujnik ciśnienia listwy też, zawór regulacji ciśnienia na listwie też. Odpala na "plaka" lecz przy równym trzymaniu pedału przyspieszenia...
Korekcja na pierwszym komputerze poza normą. Na drugim kompie ok. Dopuszczalna max odchyłka +/- 3. Upewnij się że są poprawne podkładki pod wtryskami (grubość). Częsty błędy mechaników !! Jeśli gniazda wtrysków były frezowane powinny być podkładki nadwymiarowe. Trafił do nas kiedyś taki przypadek Toyoty Avensis D-4D 2004r. We wcześniejszym warsztacie...
Witajcie (Szukałem i szperałem, uzupełniłem wiedzę, prosiłbym o potwierdzenie moich przypuszczeń z Waszego doświadczenia) Citroen Xsara II 2.0 HDi (RHZ DW10ATED) w automacie 109KM 2002 rok. Dwie dolegliwości: 1 Dolegliwość Jak osiąga temperaturę pracy (75st i więcej) to sporadycznie podczas ostrego przyspieszania (niski bieg na skrzyni auto - np 2,...
(-) Podłączyłem kompa pokazal bład 2195 podgrzewanie sondy przed katalizatorem:sygnał przerwany. Oraz temperatura katalizatora jest cały czas 35C. Wykasuj wszystkie błędy, bo być może są przestarzałe i zacznij jeździć po ulicy z laptopem na kolanach i pobierz jak najwięcej danych według tabeli, którą wkleiłem. Musisz sobie wyrobić obraz, jak rzeczywiście...
Jestem po godzinnej jeździe testowej z laptopem. Oto spostrzeżenia: 1. Korekty na zimnym silniku po odpaleniu w miarę wyrównane. Po minucie pracy biegu jałowego wzrasta korekta na I cylindrze z +0,5mm3/w do 1mm3/w. Wciskając równomiernie gaz na wolnych obrotach wszystkie korekty wyrównują się. 2. Podczas spokojnej jazdy do temperatury <73 stopnie...
Witam ponownie. Podpiąłem dzisiaj moją ibize pod komputer. Pojawiły się następujące błędy: - 17958- ciśnienie doładowania (odchyłka sterowania), - 17552- czujnik przepływu masy powietrza, - 17571- czujnik temperatury paliwa, - 17970- regulator przepływu (osiągnięty górny limit), - 1039- czujnik cieczy chłodzącej (obwód przerwany), - 1320- sterowanie...
Witam, Mam problem z wyskakującym błędem P0170 - korekcja paliwa wadliwe działanie rząd 1 Generalnie nie sądze aby przepływomierz był nie sprawny ponieważ auto nie ma muła i dość dobrze przyśpiesza zarówno na lpg jak i na benzynie,choć mogę oczywiście się mylić. Poniżej zrzut z Op-com : Napięcie akumulatora,14.5 V Glówny przekaznik,Aktywny Przekaźnik...
Witam, Mała aktualizacja. Wtryski sprawdzone testerem – wyciągnięta listwa I każdy po kolei do słoika, pompa paliwa uruchamiana CLIPem co by ciśnienie było, tester wymuszał otwarcie wtrysku na różne okresu czasu I w różnych częstotliwościach. Jak dla mnie wzór mgiełki był na każdym taki sam. Korzystając ze sposobności wymoczyłem je I przedmuchałem...
Dziękuję za zainteresowanie tematem, załączę może to co udało mi się sprawdzić: Z1S2: TID 01 - Próg decyzyjny przełączania na mieszankę ubogą Test:0.605 V TID 02 - Próg decyzyjny przełączania na mieszankę bogatą Test:0.605 V TID 03 - Napięcie dolne do obliczenia czasu przełączania B/D TID 04 - Napięcie górne do obliczenia czasu przełączania B/D TID...
Witam Mam problem z Citroenem Jumperem 2008r. 3.0 HDI. Auto sprawowało się dobrze - od czasu do czasu , wywalało , błąd , czujnika w kolektorze ssącym , oraz czujnika różnicowego FAP ( spójność). błędy te też , co jakiś czas same się kasowały ( tzn. gasła kontrolka silnika). Pewnego razu w trasie po około 300km. silnik stracił moc , i zaczął troszkę...
Ok. Wszystko jest logiczne. Tutaj jeszcze wklejam przetłumaczony tekst ze strony Angielskiej. "Kompensacja temperatury powietrza na wlocie , Ponieważ cieplejsze powietrze jest mniej gęsty, wraz ze wzrostem temperatury powietrza będzie mniej tlenu potrzebnego do spalania w komorze spalania. Bez kompensacji temperatury na wlocie powietrza silnik będzie...
philips korekcji zasilacz korekcji korekcji monitorze
folia panel sterować wyciek oleju silnik volvo diody wnioski
kocioł węglowy stacja czyszcząca braun
Lodówka Polar TS136 nie wyłącza się - termostat działa bez przerwy Pin 4 RA3/MCLR/Vpp w mikrokontrolerze PIC12F1571