czesc mam dylemat , silnik chodzi super ale zaraz po odpaleniu gubi zaplony gdy jest zimny, nie rzuca nim jakos strasznie mocno, sa to leciusienkie wibracje jak jakby gubil zaplony. kompresja ok, świece , nakladki, kable, czujnik polozenia walu i nowe! czujnik temperatury wody ten zielony nowy http://sklep.intercars.com.pl/9935325643...
im więcej dmuchnie turbo i więcej paliwa tym więcej mocy. oczywiście z zachowanie rozsądku. Czyli wnioskuje że dawka jest za duża i optymalna będzie 51mg tak?? Jeśli się nie mylę max. dawkę wyznacza się przez wzięcie max. wartości zasysanego powietrza z mapy ogranicznika dymienia, czyli w tym wypadku 950mg i dzielimy to wartość przez 1:17, czyli 950/17=...
a może ktoś mi podpowiedziec jaka wartość zasysanego powietrza liczona w kg/h jest na wolnych obrotach w tym silniku? w tym aucie jest około 20 kg/h a dlatego około, bo ten silnik pływa i nie ma stabilnych obrotów
Nie wiem jak tu jest odma ale zazwyczaj odma jest podłączona do układu ssącego przed przepustnicą a za przepływomierzem więc odma ma wtedy znaczenie. Jeżeli odma jest nieszczelna to robi się taki bypass i przepływomierz podaje do ECU mniejszą wartość zasysanego powietrza niż to co silnik naprawdę zasysa.
W logach jedynie widać podniesione wartości na przepływomierzu i podejrzaną wartość temperatury zasysanego powietrza 41 C.
Opisuję wartości widoczne w logach : wyraźny spadek ciśnienia doładowania w grupie 011 dynamicznej w zakresie od 2856 do 3200 obrotów - niedoładowanie a przy tym masakrycznie wysoka wartość masy zasysanego powietrza mierzona przez przepływkę w stosunku do ciśnienia doładowania turbo i to praktycznie w całym zakresie obrotów - nawet kiedy turbo niedoładowuje...
EGR odetkałem bo ktoś go zatkał i wartości powietrza się zrównały a ciśnienie doładowania jest większe niż wymagane zaślepiony egr Ty w ogóle wiesz co robisz i jak to działa? Bo póki co, to żartem mi to zalatuje...? Na gorącym silniku na biegu jałowym wartość rzeczywista powietrza zasysanego to 588 mg/skok a wartość zadana to 266 mg/skok Wpadłeś na...
Wydaje mi się, że wartość zasysanego powietrza jest w normie dla biegu jałowego (wartości w kg/h, co daje ok 3-4g/s). EGR zaślepiony, przepustnica była czyszczona. Styki też były wyciągane i wkładane - czasem powinny być jakieś zmiany, choć raz na jakiś czas, a tu zatrzasnęło się i cały czas chodzi jak traktor - ręce opadają... Pozostaje chyba już tylko...
Patrzyłem na ten log i faktycznie 4,7% to wartość wysterowania N75 zmierzająca do maksymalnego zbicia podciśnienia na gruszce siłownika przy turbo. Możliwe, że tego efektem jest zbyt skrócona sztanga a zatem wydłuż ją o określoną doświadczalnie ilość obrotów (logując za każdym razem przy kolejnym jej wydłużaniu i patrząc jak wtedy będzie zwiększał się...
Konstruktywna wskazówka - zobacz tym swoim VAGiem czy sterownik widzi temperaturę zasysanego powietrza. Tak czy inaczej jakby brakowało tej diody (tzn. jeśli w tym modelu rzeczywiście miałaby ona tam być) to na pewno byłaby podawana jakaś absurdalna wartość temperatury zasysanego powietrza.
Moja diagnoza na pierwszy strzał - przepływomierz. Tak, wiem że czyściłeś, ale przepływomierz. Jego nie da się wyczyścić idealnie. Podmień od kogoś, to popularny model, bez problemu znajdziesz nawet na szrocie, i sprawdź czy różnica będzie odczuwalna. Kolejna rzecz, komputer. Podłącz kompa, odczytaj wartości zasysanego powietrza podczas jazdy. Czy wymieniłeś...
proponuje sprawdzić wartość masy zasysanego powietrza (przepływomierz) oraz wielkość ciśnienia doładowania (turbina)
Czujnik ciśnienia spalin, czujnik powietrza doładowanego, czujnik ciśnienia atmosferycznego, czujnik powietrza zasysanego powinny przy zgaszonym silniku pokazywać tą samą wartość +/- 75hPa Dotyczy motora 651 w Sprinterze.
Wersja 3.11.2, a możesz podać jaka powinna być wartość powietrza zasysanego na wolnych obrotach?
Najlepiej podejrzeć VCDS em jak wygląda wysterowanie EGR i jakie wartości przepływu temu odpowiadają. Oczywiście dobrze zrobić sobie wykres tych dwóch wartości jaka się zachowują w czasie.
Poco znów wymieniałeś tą pompę skoro nic Ci już nie ciekło i ciśnienie było OK a w dodatku jeszcze tak długo się utrzymywało?? strata pieniędzy kable do świec nie przebijają? jak nowe to czy aby nie Janmor?? świece wymienione? (byle nie NGK...) Rozrząd nie przeskoczony? Nie pamiętam czy tam jest mapsensor na wężyku, ale jak tak to wężyk do sprawdzenia...
Po pierwsze z logów wynika, że jest kompletny brak sterowania zmienną geometrią w turbosprężarce (log 011 BS, kierownice spalin ustawione cały czas w pozycji maksymalnego doładowania) i domyślam się, że coś zostało sknocone przy podłączeniu wężyków podciśnienia. Po drugie, porównując wartość MAFactual i MAPactual z grup 003 i 011 w logach dynamicznych...
Ad1. Nie to nie jest dużo. Żywotność stopnia śrubowego jest określana na około 25-30 tyś godzin. Ale zaleca się wymiana łożysk co 10tyś. Ad2. Pobór prądu w normie temperatura też. W elektrycznych wyłącznik przegrzania jest nastawiony na 100°C. Ad3. Tam nie masz możliwości przelania oleju. Może go być lekko za dużo. Ale to na nic nie wpływa. Wręcz jest...
Pytanie podstawowe jak duży jest ten kompresor? Jaki silnik? Jednofazowy, trójfazowy? Jakiej mocy? Czy na szajbie napędzającej sprężarkę masz wentylator? Jeżeli jest to dość duży kompresor z silnikiem o mocy kilku kW to i wentylator chłodzacy musi być duży. Może daj jakieś zdjęcie tego kompresora. Jeżeli chodzi o spadek sprawności kompresora nie jest...
Aby sprawdzić przepływomierz, zrób log dynamiczny grypy 003 Lepiej niech zrobi dwa logi na raz czyli grupę 010 z 008 - będzie wtedy lepiej widać jak operował gazem, jaka jest wartość masy zasysanego powietrza, jak pompuje turbo i w końcu jak dawkuje paliwo. Log tych dwóch grup będzie bardziej miarodajny - taka moja skromna sugestia.
Witam. Mam pytanie czy w silniku (jak w temacie) znajduje się czujnik temperatury powietrza dolotowego? pytam ponieważ ostatnio sprawdzałem parametry (powód - nieco zawyżone spalanie) i odczytałem wartość: temperatura powietrza zasysanego - 31 stopni. Wartość była stała a temp na dworze 24 st. Jaki element silnika podał taką wartość? (reszta parametrów...
Na ciepłym(po dłuższej jeździe) samochód jedzie jakby miał tempomat (stała prędkość, stałe obroty). Po wciśnięciu sprzęgła obroty lecą do 4-5 obrotów i nie spadają. Ta wypowiedź wskazuje mi na lewe powietrze na dolocie. Wtedy silnik dostaje za dużo powietrza którego nie umi zredukować przepustnicą i obroty idą do góry a silnik pracuje na dawce ubogiej....
Sprawdziłeś ten czujnik temperatury cieczy G62? najlepiej jak byś podłączył kompa i porobił logi statyczne wszystkich czujników które są odpowiedzialne za skład mieszanki, sonda lambda czujnik temperatury cieczy G62 MAF zaniża wartości lub nie wskazuje zadanych wartości czujnik temp. zasysanego powietrza czujnik położenia przepustnicy dodaj również...
Witam, Walczę z Fiatem Ducato 2007 rok 2.2 HDI (ten fordowy) Problem jaki w nim występuje to gaśnięcie w momencie gdy silnik się rozgrzeje, udało mi się zaobserwować że w momencie gdy jest ciepły zaczyna pracować delikatnie nie równo, pracuje tak jak jak silnik benzynowy podczas wypadania poszczególnych zapłonów, gdy zaczynają się te problemy na 2 cyl...
Co może być przyczyną, że niskie obroty mu falują, z rana 3, 4 razy trzeba zapalać bo zgaśnie. Przy dojechaniu do skrzyżowania potrafi zgasnąć, przy dodawaniu gazu w czasie jazdy strzela z tłumika. Był już u 3 mechaników. Mechanik stwierdził że czujnik temperatury jest uszkodzony choć był nowy. Włożyli nowy i odesłali mnie do elektromechanika. Ponieważ...
niech ten co podpiął pod kompa sprawdzi w blokach wartość rzeczywistą i wymaganą zasysanego powietrza i będzie miał odp jak na dłoni a jak nie to miernik w dłoń i niech szuka
Ma może ktoś rozpiskę jakie powinny być prawidłowe wartości ciśnienia doładowania i ilośc zasysanego powietrza?
https://botland.com.pl/pompy/1995-pompa-... Powinien wystarczyć. W rozlutownicach są podobne i wielkością i napięciem... ;) Tak czy inaczej trzeba by najpierw sprawdzić jakie podciśnienie wytwarza - nie tyle powiedzmy w czasie , ale w kilka chwil od włączenia zasilania (wydajność) - sama wartość podciśnienia wcale nie jest duża. Pamiętaj...
Wkleiłeś te logi i nic, żadnego opisu co i jak a patrząc na nie to widać, że tylko ostatnie zarówno z grupy 011 jak i 010 były zrobione z podciśnieniem podpiętym bezpośrednio pod ten trójnik przy pompie podciśnienia a gruchę (o co prosiłem) i wreszcie widać, że turbo jest w stanie osiągnąć pełen zakres ciśnienia doładowania. Więc szukaj nieszczelności...
Jak sprawdzić? Tak samo jak sprawdziłeś to w liczniku. Wchodzisz w bloki pomiarowe w sterowniku silnika i tam będziesz miał w odpowiednich kanałach różne wartości a między nimi temperaturę silnika, temperaturę zasysanego powietrza itp. Pewnie będzie to bez opisów ale idzie się połapać po wartościach.
Brak LPG. Zapomniałem dodać gdy wchodziłem w pomiary w bloki temp. zasysanego powietrza miałem wartość 62 stopnie C.
Podłącz pod kompa i zobacz jakie temperatury widzi sterownik bo jak odłączysz czuj tem to sterownik widzi upały więc to ciekawe i masz w przepływce tem zasysanego powietrza trzeba te wartości porównać
Jeśli sterownik silnika zgłasza kod błędu dot. braku połączenia lub zwarcie na G70, którego nie da się skasować a po odpięciu od przepływki wtyczki na włączonym zapłonie i sprawdzenie pinów wg opisu nie będzie miało żadnych odchyłek a nadto w logu dynamicznym grupy 003 w sterowniku silnika wartość MAFactual będzie ciągle stała mimo zmiany obrotów silnika...
Serwisant kotła ma możliwość podłączenia analizatora spalin po stronie spalin - i tutaj reguluje kocioł, ale ma też możliwość podłączenia po stronie powietrza zasysanego do kotła - i tutaj sprawdza się czy przypadkiem do powietrza nie są zaciągane spliny - na analizatorze pojawia się jakaś wartość CO2 i CO. W czystym powietrzu nie będzie żadnej zawartości...
Jeśli padnie tylko czujnik temperatury powietrza zasysanego, to sterownik podstawia wartość domyślną, żeby mógł w ogóle przeliczyć dane z przepływomierza. Wartość 50°C jest prawie maksymalną, więc zmniejszy nieco dawkę max, zmieni kąt wtrysku itp.
Odpal auto, weź komp i sprawdź czy jest stabilna wartość przepływomierza powietrza i praca zaworu egr. Miałem taki przypadek że mimo odpietego egr'u jego wartość wahała się od 2 do 70 % owtarcia przez co była inna wielkość zasysanego powietrza i ciśnienie paliwa falowało od 230 do 450 bar. Też podmienilem pompe wysokiego ciśnienia wraz z regulatorem...
Silnik Blok 1, okienko 1 - temperatura silnika z G62 Blok 4, okienko 3 - temperatura silnika z G62 Blok 4, okienko 4 - czujnik temperatury powietrza zasysanego G42 Blok 6, okienko 3 - czujnik temperatury powietrza zasysanego G42 Licznik: Blok 2, okienko 4 - czujnik temperatury zewnętrznej G17 Blok 3, okienko 1 - czujnik temperatury silnika G62 Blok...
Jeżeli jest stary to jest pozapychany nieczystościami(nie chodzi o ekskrementy hehe -kurz i inne takie). LPG w Twoim aucie działa w oparciu o wytworzone podciśnienie w dolocie auta -od jego wielkości zależy ilość wysysanego gazu(duże uproszczenie -pomijam tu membrany, zaworki itp.). Jeżeli przytkasz wlot powietrza autku(a przytyka ten wlot np. zapchany...
Jasna sprawa tylko co z tego, że będę patrzył na np.ilosc zasysanego powietrza i będę widział jakaś wartość, ale nie będę wiedzial czy ta wartość jest ok czy anomalia. Najgorsze, że nie pokazują się błędy.
Musisz zrobić podgląd w parametrach jakie temperatury pokazują czujniki .Bo jak pokazują że silnik jest ciepły to świece nie będą się włączały .Np Clipem i będzie wiadomo co uszkodzone.Masz czujnik cieczy ,czujnik zasysanego powietrza i czujnik temperatury paliwa .Wartości powinny być podobne.
aha. wyczytałem Często powodem jest to, że np. zaśniedzieje styk lub do wtyczki dostanie się odrobina wilgoci. W przypadku mniej istotnych sygnałów, np. odczytu temperatury zasysanego powietrza, sterownik przyjmuje uśrednione, bezpieczne wartości. I ze moze wiencej palic.. to jest możliwe ?
Witam wszystkich. Temat już poruszany przez innych ale nie do końca opisany. Mam problem z czujnikiem doładowania w scanii V8 R500, zawyża wartośc ciśnienia przez co auto trochę kopci i wyższe spalanie na zgaszonym silniku ma 1,08-1,12. Nie jest to tragedia ale mogło by być lepiej. Chciałem założyć czujnik z MANa, ponoć zakładają i ponoć chula. Mam...
Podaje wartości według Bosch ESI[tronic]: 15-30 st.C - 1300-3600 Ohm około 50 st.C - 650-1000 Ohm Sprawdź przewody do sterownika pin 6 i pin 22.
Oczywiście, klima na mój użytek. Wydajność policzyłem w następujące sposób: Na jednostce wewnętrznej sprawdziłem wydajność wiatraka - 850m3/h, wzory: Q=cmΔt m=ρV (m-masa) dane: V=850[m³] -objętość powietrza przechodząca przez j. wew. w ciągu godziny Δt=15 - różnica między temp w miejscu zasysania powietrza a wylotem c=1008[J/kg`C]...
Może działa, ale tylko w ten sposób że samodiagnostyka nie wyrzuca błędu przerwy w obwodzie EGR. ECU powinien wykrywać brak przepływu przez EGR — brak obniżenia ilości zasysanego powietrza, pomiędzy wartością zadaną a wysterowaniem zaworu EGR w % (błąd P0400). Prawdziwy emulator powinien obniżać pomiar z przepływomierza, tylko po co. To dalej doprowadza...
A gdzie się on znajduje i jak wygląda?? Czujnik ten znajduje się w obudowie filtra powietrza, jeżeli ma wpływ to na wszystkie cylindry, nie tylko na jeden cylinder. Czujnik ten, to nic innego jak termistor, opór którego wartość zmienia się w zależności od temperatury zasysanego powietrza do kolektora ssącego. czy może mieć jakieś znaczenie w moim przypadku??...
SPN 4462 Układ oczyszczania spalin – sprawność redukcji NOx 1 Strategia monitoringu Kontrola układu oczyszczania spalin i systemu AdBlue® Odbiór przez klienta/opis objawów Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale Failure Mode Identification (FMI) FMI 8 Nieprawidłowy sygnał Wskazanie na wyświetlaczu Priorytet 4 Tekst wskazania...
Dla silnika AFN. Podczas jazdy na 3-cim biegu, od szybkości 40km/h przyciskasz gaz do oporu i w momencie osiągnięcia przez silnik obrotów 3000/min odczytujesz dane z VAGa. Odczyt wartości mierzonych- kanał 010 pole wyświetlacza: 1 masa powietrza zasysanego - 850...1050mg/H 2 ciśnienie atmosferyczne - ------------- (brak wartości) 3 ciśnienie doładowania...
Autko zakupiłem dla siebie więc tak, ten samochód chłodnia izoterma, silnik 3.0 115,5 kw pompa WC w tym samochodzie to bosch edc16, egr sterowany przez zawór elektr. Wywaliłem katalizator (głupota). Te samochód posiada też dpf ale bez dopalacza, dpf wyczyściłem., -czujnik masy powietrza był zalepiony Wymienione :) - przepływomierz bosch -sonda lambda...
Dla silnika AFN. Podczas jazdy na 3-cim biegu, od szybkości 40km/h przyciskasz gaz do oporu i w momencie osiągnięcia przez silnik obrotów 3000/min odczytujesz dane z VAGa. Odczyt wartości mierzonych- kanał 010 pole wyświetlacza: 1 masa powietrza zasysanego - 850...1050mg/H 2 ciśnienie atmosferyczne - ------------- (brak wartości) 3 ciśnienie doładowania...
Sonda nie działa zaraz po odpaleniu (zazwyczaj o około 90 do 12 sekund) więc nie tu jest problem. Podjedź do kogoś kto podepnie komputer sprawdzi błędy i wartości z czujników: przepływomierz i czujnik temp. płynu chłodniczego,zasysanego powietrza itp.
witam, mam AUM 150KM zrobiony na 200. przepływomierz zawyża wartosc zasysanego powietrza. korekty tak jak widac w zalaczniku. podmienilem przeplywomierz od znajomego i korekty byly 0%. tak wiec pytanie, czy da sie zalozyc jakis opornik na przewód sygnalowy od przepywomierza, zeby zanizyc mu troche wskazania? http://obrazki.elektroda.pl/5213551700_1...
Regulator jest - sprawdzony tylko przez odczyt bieżących parametrów w programie... poprawnych wartości nie znam, więc mogę stwierdzić tylko że zmienia wartość ustawienia. Jakiś inny sposób sprawdzenia poza jego podmianą? Dodatkowo dziś pojawił się kolejny objaw - podczas jazdy silnik stracił moc, chodzi równo, ale jest bardzo słaby. Reakcja na gaz z...
Tylko pytanko małe dla kolegi tzok Czy nie jest tak że współczynnik lambda poniżej jedności wskazuje na mieszankę bogatą? Lambda jest to ilość powietrza zasysanego do ilości powietrza potrzebnego do spalenia dawki paliwa. Jeśli ta wartość wynosi np 9/10 (0.9) wiec powietrza jest mniej niż potrzeba do spalenia paliwa i tym samym mieszanka bogatsza. Może...
Witam Pacjent Ford Galaxy 1.9TDI 90KM 98r. Jak w temacie zrobiłem logi i proszę o omówienie. Logi na 3 biegu, pedał gazu w podłodze. Czemu się w tym aucie przyjrzeć. Dodam że auto zaczyna ciągnąć tak od 2000-2100obr. Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/radzik.wolomin_24... Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/radzik.wolomin_24... Grupy:...
Witam Od niedawna jestem posiadaczem meganki 1.5 dci z 2004 roku, ostatnio byłem z nią na podłaczeniu pod komputer. Wszystko jest w porządku tylko zastanawia mnie wartość odczytywana jako czujnik temperatury powietrza zasysanego, która pokazuje -40. Nie świeci mi się żadna kontrolka ani servis ani kontrolka silnika, nie ma problemów z odpalaniem. Co...
przejdź do czynów - przerób mapę N18 na N75 i zobacz czy będzie banglać :smoke: Czyli co mam rozwalić silnik ?? Ja zacznę a Ty dokończysz Moja teoria oparta na mapach: Pierwsza mapa to EGR 13x16 którą proponujesz zamienić na ?? co ?? jakie wartości ?? http://obrazki.elektroda.net/86_12348618... Opisałem osi X (paliwo)i Y (obroty) pozostaje...
Układ wtryskowy VW Digifant silnik oznaczenie 2E. Przepływomierz powietrza m-ki BOSCH nr. 0280 202 130 czujnik temp. zasysanego powietrza o ujemnej wspołczynniku temperaturowym mierzonej rezystancji umieszczony w przepływomierzu. Rezystancja czujnika mierzona jest miedzy zaciskami 1 i 4 przeplywomierza powietrza. Rezystancja : - przy 0 st. 5500 Ohm....
Witam.Grzebalem na necie i znalazlem artykul gdzie jest opis przyjmowania wartości zastępczych przez sterownik(motronik montowany w bmw).Przy uszkodzeniu czujnika temp zasysanego powietrza, sterownik przyjmuje jako temp zastępczą 20C°(objawy to nierówne obroty biegu jalowego i trudności z rozruchem na gorącym silniku).Natomiast przy uszkodzeniu czujnika...
Skoda fabia 2004 1.4 75KM silnik BBY bez gazu wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach. Świece wymienione, wtryskiwacze wyciągnięte, sprawdzone ok. Ciśnienie paliwa 3 bary stałe. Kompresja 14-15 na każdym cylindrze. Podciśnienie 430 milibar. Serwo, odma zaślepione bez zmian. Egr sprawny, wyciągnięty testowany na stole, zawór par paliwa zaślepiony...
W mapie EGR jest zmieniona wartość na zamknięty a komputer nie steruje nim i wszystkie dane powietrza zasysanego się zgadzają przez to check się nie zapala. Chyba że się mylę bo dopiero od niedawna się tym zajmuje to może jakiś tuner PRO się wypowie :).
Odpiołem czujnik który mieści się między kolektorem powietrza a filtrem powietrza i oglądnołem go dokładniej i ma 4 wyprowadzenia, poczytałem na internecie i okazuje się że są tam dwa czujniki w jednej obudowie, jeden z nich jest od wagi zasysanego powietrza a drugi IAT od temperatury powietrza, ale nie mogę nigdzie znaleśc jakie wartości ma IAT i na...
ECU pokazuje temperaturę otoczenia 4 st C Otoczenia czy temp. zasysanego powietrza? To dwie różne sprawy. Sam zaś przepływ wydaje się być w porządku, 1,9 ciągnie 40 kilo na godzinę. To 25MPa dla biegu jałowego bądź podwyższonego biegu podczas pracy silnika bez żadnego obciążenia może być. Co się dzieje z tym Fiatem? W czym problem?
No właśnie ten czujnik zasysanego powietrza raz po podłączeniu do omomierza pokazuje co chwilę inne wartości raz 1450 za chwilę 120 a raz w ogóle nic jak już pokażę jakąś wartość to po sekundzie znika dlatego wydaję mi się że jest do wymiany. Ten czujnik ma duże znaczenie przy odpalaniu?
Jeśli masz dostęp do KTSa to zobacz co dzieje się z sygnałem z sondy i czasami wtrysku gdy zaczyna się dławić. Zwykle opisane objawy daje sonda. Jeśli napięcie z sondy nie oscyluje wtedy w przedziale 0-1V tylko osiąga wartość <200-300mV a czasy otwarcia wtryskiwaczy rosną to masz przyczynę. Nie każda usterka objawia się jako zarejestrowany błąd,...
Brak mi doświadczenia by oceniać pracę silnika na słuch. Właściwie doświadczenia i porównania. Ale nie o tym. Wydaje mi się że, w tym gaźniku nie ma jak regulować składu mieszanki. Wynika to ze specyfiki jego pracy. Którą rozumiem tak. Opary benzyny i powietrza nad lustrem cieczy są zasysane do komory. W gaźniku tworzy się podciśnienie zasysające powietrze....
Chyba się nie rozumiemy, w logach widzę jakie są przepływy powietrza i są dużo większe niż wynikające z mapy smoke limitera - tam max chyba mam 850 mg. Mam logi z zimy i są wartości bardzo podobne jak teraz. Jednak dawka paliwa nie była wycinana o ok. 5 mg na suw pracy jak teraz. Wpadłem na szybki pomysł dla sprawdzenia czy ogranicza mnie temperatura...
Proszę o powstrzymanie się od złośliwych uwag bo pytanie ma bardziej charakter prowokacyjny niż merytoryczny. Załóżmy na początek, że silnik wolnossący. Zatem: Jeśli znamy pojemność skokową silnika, wartość RPM, otwarcie przepustnicy z TPS, aktualne ciśnienie atmosferyczne i temperaturę powietrza zasysanego to idzie wyliczyć masę powietrza/tlenu wciąganego...
Szczyrkanie, różnie możemy sobie nazwać takie odgłosy, może być spowodowane i też mechanicznie, wtryskiwacz, jakiś zaworek, i nieszczelnością układu dolotu/wydechu. Efektem złego spalania. Internetowo to ciężko określić i trafić. Może tu, przy dzisiejszej technice nagraj dźwięk, i udostępnij. Może ktoś coś bardziej sobie skojarzy ? Są na pewno, tylko...
To możesz obejrzeć na klimatroniku, sprawdź co Ci pokazuje. KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Dostępne kody diagnostyczne....
No nie ..... sam piszesz że masz uwalony EGR i zaślepiony i dziwisz się że przepływka pokazuje większą masę powietrza zasysanego ? Przecież jak nie dostaje odpowiedniej ilości spalin spowrotem w kolektor dolotowy to musi zassać więcej powietrza przez przepływkę a wartości w górnym zakresie obrotów są ok bo wtedy EGR jest normalnie zamknięty :)
Na każdy litr pojemności silnika, na wolnych obrotach silnik będzie zasysał 6kg/h powietrza. I tak-silnik 1L (np X10XE) pokaże 6 kilo. 2 litry (np X20XEV) pokaże 12 kilo. U ciebie, przy 1,8 wartością poprawną będzie około 10 kilo.
świece dawno były zmieniane ?? ,poza tym przyjrzałbym się czujnikom temperatury ( co prawda komputer silnika ma wpisane wartości awaryjne i pozwoli na jazdę ale może one wprawadzają tu problem)zwlaszcza czujnik zasysanego powietrza umieszczony na kolektorze ssacym
Dzisiaj wymieniłem czujnik temperatury powietrza zasysanego.. ale zrobiłem to tak, kupiłem w sklepie elektronicznym termistor NTC o wartości 2.2 kOhm przy 20 °C i podmieniłem w miejsce starego czujnika. Zobaczę jak się teraz będzie auto zachowywało.
Możliwe etapy kontrolne ► Sprawdzić wiarygodność wartości „Masa powietrza modelu masy powietrza” i „Przepływomierz powietrza” za pomocą systemu MAN-cats w menu „Silnik/Monitoring/Dodatkowe wartości” ► Sprawdzić wkładkę filtra powietrza pod kątem uszkodzeń i poprawnego stanu zamontowania ► Sprawdzić drożność zaworu odprowadzania wody na kanale ssącym...
Teraz walczę z drugim błędem P246E-Czujnik 4 temperatury spalin; zespół 1 - usterka elektryczna. Kasowanie VCD-esem nie pomaga w blokach pomiarowych czujnik cały czas wskazuje wartość 998 stopni. Jakieś podpowiedzi?
Witam wszystkich. Mam audi 100 92 r. 2.0 R4 MONO i problem polega na tym że po rozgrzaniu powyżej 45 stopni obroty zaczynają falować ( 750 - 1000 ) a przy około 60 stopniach pochodzi chwile i gaśnie. Jeżeli jest dobrze rozgrzany 90 stopni to praktycznie zaraz po zapaleniu gaśnie. Nie ma instalacji LPG Brak błędów w sterowniku silnika. Poza tymi obrotami...
Dziękuję, dziś zmierzę ile pali mi palnik przy ciągłej pracy przez 1h. Szacuję że około 2,5l, ale to się okaże. Rado.....fakt że Twój kocioł ma zadeklarowane 21 kW jest przy idealnym ustawieniu spalania palnika na OO. Jeżeli posiadasz palnik OP w kotle na paliwo stałe, deklarowane przez producenta osiągi na paliwo stałe są dla Ciebie bezużyteczną informacją....
SPN 4025 Przepływomierz powietrza – odchylenie czujnika Strategia monitoringu Monitorowanie czujników Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale • Centralna lampka ostrzegawcza świeci się stale na żółto podczas jazdy i podczas postoju pojazdu • Sygnał akustyczny (brzęczyk) jest aktywny Failure...
http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml https://www.youtube.com/watch?v=9LwF9OK9... Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Dostępne...
To chyba żart. Im mniejsza oporność czujnika tym mniejsza ilość paliwa a to ssanie automatyczne jest już we wszystkich autach. Ja mam auto 10 lat i wszystkie auta mają takie ssanie - chyba że jego nazwa jest inna Tłumaczę zatem: Układ elektroniki silnika na podstawie odczytu min. wartości temperatury silnika i temperatury zasysanego powietrza wzbogaca...
Turbina za późno wstaje przyczyna może być nieszczelność w układzie zasysania powietrza przed turbiną i stad masz zaniżone wartości na przepływomierzu lub uszkodzony przepływomierz Jeśli tam masz wszystko ok masz problem z turbiną (geometria źle ustawiona lub nieszczelna puszka) chyba że źle zrobili turbinę Najlepiej udaj się do innego zakładu na konkretną...
Witam! Mam do rozwiązania jeszcze jeden problem z autem jak w temacie (automat z instalacją LPG) . Jest kłopot z uruchamianiem ciepłego silnika, ale dość specyficzny. Otóż zimny odpala bardzo ładnie; gorący (np. kilka minut po zgaszeniu) również. Ale gdy postoi ok. pół godziny po jeździe to trzeba długo kręcić, czasem odpala z trudem "kulejąc" za drugim,...
Pacjent: Fiat Albea 1.4 8v, rok 2007, silnik 350A1.000, sterownik silnika Magneti Mareli IAW 5SF.MP Problem jak w temacie błąd czujnika temp. płynu chłodzącego P0115. Samochód ma problem z porannym rozruchem, odpala na 2-5 razy, po odpaleniu przez chwile pracuje nierówno coś w stylu wypadania zapłonów. Jak już odpali to nawet po natychmiastowym wyłączeniu...
A mam pytanie odnośnie sondy, czujnika zasysanego powietrza i czujnika ciśnienia bezwzględnego. Wiem że można sprawdzić te 3 rzeczy mierząc miernikiem wartości tylko ja ich nie znam. No i czy jak sonda jest przed katalizatorem to wywali jej błąd ????
Witam, Mam problem z przepływomierzem. po podłączeniu do komputera okazało się, iż jest uszkodzony kod błędu P0100 za wysokie i za niskie napięcie błąd stały temp. 0 ilość zasysanego powietrza 0 kg/h. Po wymianie na nowy (made in china) 5WK9620M, znów ten sam błąd ale temp. 10, ilość zasysanego powietrza 0 kg/h. Zakupiłem w końcu oryginał Renault 7700109812...
Witam! Proszę o pomoc! Dzisiaj będąc na Słowacji włączył mi się alarm "Silnik usterka". Jazda była równa, bez jakichś gwałtownych ruchów pedałem gazu. Prędkość raczej też spokojna. W związku z tym, że nie mam assstance za granicą, postanowiłem jak wracać do Polski. Jadąc spokojnie, ale z duszą na ramieniu przejechałem granicę, gdzie zrobiłem sobie przerwę....
Membrana ciśnieniowa na pokrywie głowicy cylindra jest uszkodzona Rozwiązania Uruchomić silnik na biegu jałowym Sprawdzić membranę ciśnieniową Umieścić źródło dymu w pobliżu otworu obudowy przepony Uwaga: Jeżeli zasysana jest nadmierna ilość powietrza Lub: Odgłos silnika zmienia się po przykryciu obudowy Wymienić membranę ciśnieniową Kryteria: Do numeru...
witam jak w temacie.jak jest zimny zapali i zgaśnie i tak za 5 razem zapali normalnie jak jest ciepły pali na dotyk.na diagnostyce wyskakuje błąd czujnika temperatury silnika,wymieniłem 2 z katalogu ale zamienniki i nic zero poprawy .w serwisie fiata stwierdzili że musi być orginalny czujnik fiatoski magneti mareli sprowadzili i dalej to samo.czy może...
Witam mam problem passat 1.8 20v adr 99r. instalacja gazowa brg rano ma nie równe i gaśnie jak juz załapie to są stałe obroty ale długo trzyma ssanie do czasu przełączenia na gaz ( ponadto zaznaczę że przy odłączeniu przepływomierza jest ok ) poźniej już jest wszystko ok na benzynie i na gazie podłączony pod kts komp boscha (może pomyliłem sie w nazwie...
Sprawdź pasek osprzętu. Podłącz przewód diagnostyczny i zobacz jakie jest wskazanie na sterowniku. możliwe ze gdzieś jest problem z czujnikiem temperatury. Może dostał się jakiś osad lub brudny . Układ regulacji ciepłe zimne powietrze do przepustnicy silnika by sprawdzany. Może być tak że na postoju przełącza na ciepłe powietrze do silnika wtedy temperatura...
Witam wszystkich. Posiadam Mercedesa W203 2,2cdi, 2005r. Pomimo, że auto powinno mieć 150KM, na pewno nie posiada takiej mocy. Auto fabrycznie nie posiadało filtra cząstek stałych. Spala dosyć spore ilości paliwa. Było diagnozowanie nie przez jednego mechanika. Niestety nikt nie postawił poprawnej diagnozy. Większość wymieniłaby wtryskiwacze. Nie jestem...
Witam. Nie mogę odpalić ustrojstwa. Auto z Niemiec , przywieziony z obróconą panewką na wale. Dół już naprawiony ( wymiana całego dołu) , wnioskuje ,że Megane chodziło do końca. Nie wiem co jest grane że wtryskiwacze nie podają paliwa. Na pompie przy kręceniu rozrusznikiem 400 bar , komputer nie pokazuje błędów , pokładowy również nic nie wskazuje....
Tak, tylko że prawdzie turbo/kompresor jest napędzany energią silnika - im wyższe obroty silnika (większe zapotrzebowanie na powietrze) tym wyższa wydajność/większe ciśnienie doładowania. I rośnie ono proporcjonalnie do obciążenia/zapotrzebowania silnika. A taka elektryczna "suszareczka" raz że ma jakiś górny punkt wydajności, powyżej którego już będzie...
-masa powietrza zasysanego(rzeczywista); 550mg/skok stoiii w miejscu Czyli brak odczytu z czujnika MAF i podstawiona wartość zastępcza (tryb awaryjny). Przepływomierz może być sprawny, a uszkodzeniu mogła ulec jego wiązka elektryczna.
Witam Mam od tygodnia problem z silnikiem ,mianowicie chodzi o brak mocy , dziury w gazie , czasami falujące obroty na biegu jałowym . Po sprawdzeniu przewodów doprowadzających powietrze do silnika , wymianie świec , przeczyszczeniu przepustnicy (adaptacja zrobiona) brak błędów na komputerze. Silnik sprawował się dobrze niestety przez jeden dzień Po...
Tzoku, ale z chwilą odpięcia czujnika temperatury ECU i tak podstawi wartość domyślną (zazwyczaj tak robi) lub ostatnio zapamiętaną i ją ukaże w parametrach. Tak że pozostaje podłączenie potencjometru na czas prób.
...będe czekał na dokładne dane. Zarówno czujnik płynu chłodzącego (zielona wtyczka), jak i czujnik zasysanego powietrza mają takie same charakterystyki: 0 st C = 5500 Ohm 10 st C = 3500 Ohm 40 st C = 1200 Ohm 60 st C = 525 Ohm 80 st C = 300 Ohm 100 st C = 175 Ohm Pewnie już zauważyłeś, że oba czujniki pracują w standardzie NTC (Negative Temperature...
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 04C-906-020-CHY.clb Oznaczenie elementu: 04C 906 057 AB HW: 04E 907 309 CB Komponent i/lub wersja: R3 1.0l MPI H20 2707 Kodowanie: 01110012020405080000 Kod serwisu: WSC 73430 031 00000 Zbiór danych ASAM: EV_ECM10MPI01104C906057AB 001003 (SK26) ROD: EV_ECM10MPI01104C906057AB.rod VCID: 65C14058649D9B624E-8030 4 - ilość znalezionych...
Passat 3C 2,0TDi 140KM BKP 2006r. Na silniku vag wykrywa następujące błedy: VIN : WVWZZZ3CZ6 Numer Sterownika : 03G906018A Nazwa : R4 2.0l PPD1.1 G Kodowanie : 03 78 SW : 39373233 DTC : 4071:66 P0113 Czujnik temperatury zasysanego powietrza - G42 za duża wartość sygnału Zwarcie do plusa Lamp OFF DTC : 40EE:66 P0238 Czujnik ciśnienia doładowania sygnał...
powietrza zasysać zasysać powietrza czujnik powietrza zasysać
slaby sygnal dioda selenowa płyta bosch kondensator
Hyundai i30 Smart 2023 - Nowoczesny kompakt z zaawansowanymi technologiami Jak sprawdzić wirusa na iPhone: objawy i kroki