Kolega robokop ma rację. Umyć przepustnicę, wykasować wartości wyuczone i zaadoptować przepustnicę. Wszystko zgodnie z procedurą. Jeśli to nie pomoże to szukaj dziury lub uszkodzonego czujnika temperatury.
Po włożeniu wtrysków powinien zagadać, ale dobrze jednak wprowadzić wtryski do PCM, wykasować wartości wyuczone i niech sobie zrobi samoadaptację. Ostatnio ktoś walczył z 2.0 ( Ford - nierówna praca, klekotanie ) dopiero kodowanie i samoadaptacja, która powinna trwać 20-30 km, a u niego trwała 300km zmieniła zachowanie samochodu.
Jedyny sposób to 01->10->kanał 00 i jak tester zapyta czy wymazac wartości wyuczone potwierdzić tak.
Po kolei. 10 ( dopasowanie) kanał 00 gdy VAG zapyta czy skasować wyuczone wartości potwierdzić Q Wyświetli "wartości wyuczone zostały skasowane" Sterownik po tym nie ma żadnych "poburdań" pamięci adaptacyjnej. po tym 04 ( przejście do nastaw podstawowych) kanał 098 ( choroba, a może 001, albo 060 ?Zawsze to robię odruchowo) pokaże w 4 okienku "adaptacja...
Sonda nie zmienia mieszanki i nigdy tego nie robiła. Sonda jest czujnikiem a sterownik zmienia mieszankę na jej podstawie. Jakbyś używał interfejsu do robienia diagnozy a nie kasowania błędów to byś zauważył że sterownik ma jakiś margines w którym może się zmieścić i po przekroczeniu tych +/-10% powiadomi błędem że limit został przekroczony. Widać to...
Bo źle to robisz. Wpierw 10->kanał 00 i na zapytanie testera czy skasować wyuczone wartości potwierdzić Q
Cytat: W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.4 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właściwą procedurą adaptacji przepustnicy, należy wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00). Dodam że spotkałem się z kilkoma pojazdami , którym ta procedura i adaptacja nie...
Po pierwsze opcja szukaj :) A to opis dla wszystkich zeby juz takich prostych pytan nie było 2.2.2Dla modeli z immobilizerem w zestawie wskaźników Funkcja 17 – zestaw wskaźników Funkcja 11 – login (wpisujemy czterocyfrowy tajny kod immobilizera, poprzedzamy do zerem) Funkcja 10 – dopasowanie Kanał 21 Cyfra w prawym górnym rogu „2”...
Sterownik ma wyuczone jakieś tam wartości nastaw dla biegu jałowego, zeskrobałeś brud i nastawy już nie pasują, dlatego kolebie nim na wolnych obrotach. Ten silniczek krokowy otwiera tzw. bypass w przepustnicy i reguluje obroty biegu jałowego. Tej śrubki od przepustnicy nie ruszaj, jest do ustawienia wstępnego. Sam sterownik silnika nie może regulować...
Na pewno dobrze sprawdzać na gorącym silniku. Wykasuj po prostu wartości wyuczone i błędy bo sterownik się "uczy" i wyrównuje korekty. Odczyt wartości na wolnych i nie zaszkodzi przy wyższych obrotach np 3000. Obserwuj działanie sond i korekt. Coś powoduje że jest za bogato.
Auto naprawione, wymieniona pierwsza sonda lambda, ustawiony rozrząd (był przestawiony na wałku wydechowym o jeden ząbek), wykasowane wartości wyuczone oraz zrobiona adaptacja EGR i przepustnicy.
Wartości wyuczone to się w adaptacjach kasuje.
kasowanie wyuczonych wartości; - 01 silnik - 04 nastawy podstawowe - grupa 00 - idź/uruchom jak pojawi się informacja; wyuczone wartości zostały wykasowane, wyjdź z procedury i wyłącz zapłon na około 30 sekund... natomiast co do adaptacji przepustnicy to masz ładnie opisane na stronie ADAKO; https://www.vag-com.pl/index.php?mod=sit...
A czy nie jest tak w tym multecu ze gubi wartości wyuczone po zdjęciu klemy? Jak ciśnienie paliwa dobre to musi jechać po takim resecie. Bo niby pompę zmieniłeś ale jakie ciśnienie to już wróżyć trzeba. No jeszcze teoria z tymi dwoma paliwa możliwa.
Temat miernika uniwersalnego powraca jak bumerang co jakiś czas. Nic w tym dziwnego; nowe pokolenia potrzebują miernika uniwersalnego do pomiarów jak największej wielkości elektrycznych (żeby mieć "wszystko w jednym" za stosunkowo niewielkie pieniądze) a i na rynku pojawiają się coraz to nowsze modele. Jak zapewne wiecie (pisałem wzmiankę w jakimś temacie)...
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
Ty nie jezdzij po wszystkich swoich mechanikach, gazownikach czy innych cudakach. Podejdź do elektromechanika i powiedz że chcesz czasowo odłączyć gaz bo masz fanaberie latać na samej benzynie. Człowiek ten powinien zakręcić gaz na butli, wypalić lub wypuścić gaz z przewodów. Następnie przywrócić instalację elektryczną do stanu sprzed montażu gazu....
PEUGEOT 308sw 2011 1,6 THP 156KM. Po wymianie rozrządu. Na laptopie pokazuje że: 1) a) Stan uczenia przesuwnika fazy wałka rozrządu dolotu - Wyuczone b) Wartości uczenia przesuwnika fazy wałka rozrządu wydechu - Wyuczone 2) a) Stan spójności między położeniem wałka rozrządu zaworów dolotowych i wału korbowego - Spójne b) Stan adaptacji wałka rozrządu...
Potwierdzam, że jest to książka zidentyfikowana przez Łukasza. Nie mam pod ręką egzemplarza - praktykantów będę miał dopiero w maju, a na własną książkę na tym poziomie szkoda mi kasy. W każdym razie zgadzam się z oceną wartości merytorycznej tej pozycji jako śmieciowej. Nie zgadam się z tym, że Ta książka nadawała by się dla uczniów 7-8 klasy podstawówki...
Czy jest możliwe aby po wyczyszczeniu przepustnicy przez pierwsze dwa dni jeszcze były falowania a teraz od 2 tyg już nie ??? Przejechał 200 km od czasu usunięcia błędów i nic się nie pojawia . Cudowne uzdrowienie ??? 😂😂 Robiłeś adaptacje po wyczyszczeniu przepustnicy? Może przez te 2 dni sterownik ustalal sobie nowe wartości wyuczone...
Obecnie brak błędów (kasowane jakieś 30km temu) Przed kasowaniem były 4 (widocznie OBD na bluetooth ich nie wykryło) : 16684 Przerywanie zapłony przy losowym/wielu cylindrach Sporadyczny: 16687 Przerywanie zapłonu cylindra 3 Sporadyczny: Te 2 były pewnie bardzo stare ze względu na to że przed wymianą kabli zapłonowych jak kabel do cylindra nr 3 był...
wartości wyuczone wykasowałeś?
To skasuj wartości wyuczone
Jest to możliwe, po kilku dniach powinno wrócić do normy. Można spróbować wykasować wartości wyuczone w ECU o ile jest taka opcja.
Wykasuj wartości wyuczone i wtedy sprawdź wykres sygnału sond.
Masz LPG na mieszalniku czy na wtryskach? Wykasuj wartości wyuczone w sterowniku silnika.
Kolega skasuje wartości wyuczone a jak nie będzie można to odłączy akumulator na 10 minut. Fiatom czasami odbija jak głupot się nauczą ale to by było szczęście.
Zrób doświadczenie - zresetuj wartości wyuczone i "przepałuj" auto przez kilka km - zobaczysz czy sonda nie ożyje.
Wykasuj najpierw wartości wyuczone w sterowniku. Ten sterownik niema progów adaptacji potrafi sie rozjechać na amen.
Zresetuj wartości wyuczone przez odpięcie akumulatora.Sprawdź ciśnienie paliwa.Zatankuj świerzej benzyny.
Eeee tam się rozsypała. Wymaż wartości wyuczone i juz. Nic nie trzeba programować.
aha ok teraz rozumiem, wartości wyuczone są już skasowane przed adaptacją, postaram się zrobić tak jak mi poradziłeś ale nie wiem dlaczego ale mam wrażenie żeciągle słychać jakiś dziwny odgłos syczącego powietrza pod maską a wszystkie wężyki od podciśnień są sprawdzone i wszystko związane z powietrzem jest w porządku, a i jeszcze jedno przekładałem...
Jakie masz ciśnienie paliwa, może regulator szwankuje. Masz gaz, wykasuj wartości wyuczone i wtedy zobacz czy tak przelewa. Zaobserwuj jak to wygląda po nagrzaniu silnika.
Co ty tam chcesz resetować klemą, jak wszelkie wartości wyuczone są w pamięci nieulotnej i wymazuje się testerem.
Najpierw 01 ,10 , 00 skasować wartości wyuczone potem 04 ;01 i tęperatura pow. 80*C
A w parametry bieżące zaglądałeś? Wartości wyuczone wykasuj i na benzynie pośmigaj, daj mu na wolnych obrotach pochodzić.
Właśnie nie można pozbyć się błędów . Rwchode w adaptacje grupa 0 kasuje wszystkie wartości wyuczone ,wtedy pojawia się błąd brak nastaw przepustnicy i EGR . Wchodzę w nastawy grupa 60 przepustnica się adaptuje błąd znika , następnie wchodze w grupę 74 , adaptacja staruje ale w 4 kolumnie pojawia się komunikat " błąd " ( w czasie adaptacji zawór pyka...
Tyle że po tym zabiegu należy wykasować wartości wyuczone w sterowniku i zrobić adaptację przepustnicy. Nie spotkałem się jeszcze z 1.4 16V który miałby przepływomierz, tam masz czujnik ciśnienia w kolektorze. Jego też warto wyczyścić.
W końcu znalazłem trochę czasu aby wrócić do tematu. W międzyczasie pojawił się problem z grzaniem drugiej sondy lambda (sprawdziłem miernikiem opór i rzeczywiście złom) który po wymianie zniknął. Zakupiłem też interfejs LPG, z programu STAG wynika że rozjezdza się mapa benzyny i LPG: https://obrazki.elektroda.pl/2820169200_... Nic...
Witam. Zrobiłem tak jak pisałeś i straszna lipa. Po tym zabiegu 3 tygodnie walczyłem z niemożliwością poprawnej jazdy na benzynie. W sterowniku się całkiem powaliło. Samochód nie chciał wchodzić na obroty, mulił i strzelał w dolot. Nieświadomy tego, że to przez to chwilowe zmasowanie sondy szukałem wszędzie. Sprawdziłem pompe paliwa, filtr, listwę wtryskową,...
Jak masz sondę z 6 przewodami to sterowana jest bezpośrednio z ECU, jak z 4 to przez przekaźnik. Skoro uważasz że jest tak przez wartości wyuczone to wykasuj je w zerowym kanale adaptacji w ECU.
Jechać do gazowników, pewnie IV generacja, zła regulacja LPG rozstraja kompa PB, być może LTFT się zmieniło i trzeba skasować wartości wyuczone i zaadaptować od nowa auto na PB, potem wymienić uszkodzone elementy instalacji LPG i ustawić auto w trasie od nowa.
Wrzuciłem starą sondę żeby jeszcze raz na spokojnie sprawdzić parametry. Na ten moment jest tak regulacja lambda +-1,5%, napięcie trzyma 1,48V. Adaptacja na biegu jałowym około -4,6% i adaptacja przy częściowym obciążeniu około -19%. Silnikiem wyraźnie trzepie. Tak jak poprzednio jak siknę w dolot praca się na moment wyrównuje. Sonda raczej sprawna....
Sorrki nie wiedziałem ze mozna ten program pobrać tylko z tamtej strony przyznaje się do błędu . A co do resetu elektronik to można w Feli to jak najbardziej można wstawić nowe wartości wyuczone i wykasowa je też. Wstawianie wartości wyuczo dlaprzepustnicy wstawia sie w Nastawach Podstawowych grupa 98
Gaz jest ale to występowało również przed założeniem gazu. Objaw dzieje się na benzynie również. Świece są nowe. Korekta krótka od -4 do 4, długa około 2-3. Kasowałem wartości wyuczone i jeździłem tylko na pb - nie powoduje to żadnych zmian. Przepływka pracuje prawidłowo, klapy w twin porcie się nie zacinają. Przepustnica druga jest to samo. Zauważyłem...
1-RESET WARTOŚCI WYUCZONYCH Upewnij się że:1- Stare wartości wyuczone usunięte z ECU silnika 2-Napięcie akumulatora jest większe niż 11.5V 3-Brak kodów usterek w ECU silnika 4-Tęperatura silnika od 5 do 115 stopni C 5-Przepustnica w pozycji biegu jałowego 6-Zaplon włączony. ,silnik nie pracuje Procedura : 1-Zapłon włączony. ,silnik nie pracuje 2-Wybur...
Komputer w tym modelu nie resetuje się,a wymazuje się wartości wyuczone,Robi sie to testerem VAG1552 lub VAS 5051,5052
Sorry że musze Cie sprowadzić na ziemię , ale odwaliłeś niezłą kaszankę. Nie dość,że pewnie sonda była ok, to założyłeś zamiast rezystancyjnej zwykłą 1 voltową. A wystarczyło : skasować wartości wyuczone ,wymienić MAF, usunąć przyczyne rozjeżdżania się adaptacji sterownika. Ciekawe czy nie uwaliłeś ECU... A wystarczyło dać zarobić fachowcowi. Ech.
Na LPG może być skrajnie ubogo lub bogato a i tak będzie chodzić, na benzynie granice palności mieszanki paliwowo-powietrznej są dużo węższe. Please!!! Mam problem, mówię jak jest, nie stało się to nagle - tylko jak przełączyło się na gaz w trakcie adaptacji - po resecie wartości wyuczonych sondy, przepustnicy i vvtti. Wiem do czego jest lambda i jak...
Witam ponownie, zdjąłem kleme ujemną na kilkanaście minut, wyzerowałem wartości wyuczone przepustnicy a następnie prawidłowo ją zaadoptowałem. Gaz został wyłączony w ogóle go od wczoraj nie załączam. I nic się nie zmieniło silnik dalej pracuje nierówno. Dalej wywala błąd: 2 Faults Found: 16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1 P0171 - 35-00 - - 16555...
Witam , mam problem nie mam pojęcia na jakich blokach moge sprawdzić moja sondę . Chodzi o silnik ADR , po przeczytaniu paru postow i zasugerowaniu sie tymi informacjami Silnik pracuje na jałowym biegu. Temperatura pracy katalizatora minimum 350oC (grupa wskazań 34, pole wskazań 2). Odczytywanie bloku wartości mierzonych 30. Wskazanie na wyświetlaczu:...
Witam Jeżeli chodzi o wartości wyuczone to tak, w zakłądce 10-Adaptation od razu po wejściu zrobilem READ, nie wiem czy tak być powinno ale w pozycji Stored Value czyli wartość zapisana nie odczytało nic jedynie wykreskowane ---, po naciśnieciu SAVE potwierdzilem komunikat o zapisie jak na foto: http://obrazki.elektroda.net/53_12443106... Gdy...
A ja mam ten sam problem przy A3 1.8 97r AGN, przepustnica na linkę. Ma problemy w całym zakresie obrotów, jak mu wcisnę pedał to raz jedzie chwile potem tak jakby go coś trzymało, potem znowu jedzie i tak w kółko, objawy raz mocniejsze raz słabsze, na Pb i lpg to samo, wymieniłem już poł silnika, kable, świece, sonda, adaptacja i czyszczenie przepustnicy,...
"Poprawne " wskazania sondy na gazie biorą się z emulatora. Właściwa procedura naprawcza w twoim przypadku powinna wyglądać następująco:Reset wartości wyuczonych sterownika silnika. Sprawdzenie ciśnienia benzyny na szynie paliwowej , sprawdzenie sprawności wtryskiwaczy (mogą być zapieczone) sprawdzenie sprawności 1 sondy (bank 1 sensor 1 ) przy użyciu...
Witajcie, mam problem z moim audi. Auto dziwnie się zachowuje, ogólnie jest tak jakby było słabsze niż przedtem, objaw jest taki żę jak nagle chce się przyspieszyć to czuć dosłownie jakby samochód coś trzymało, potem puszcza i jedzie i potem znowu. Nie ma reguły czy zimny czy ciepły. Auto ma lpg, i na tym paliwie i na tym jest to samo. Auta zachowuje...
W oryginalnej pełnej instrukcji jest podane wyraźnie jako wartość szczytowa z narysowanym oscyloskopem z ikonką sinusoidy z oznaczeniem właśnie tej wartości. Tak? To zamieść te rysunki z tej ''oryginalnej'' instrukcji. Jeżeli korzysta się z darmowego skrótowego opracowania to można sobie "gdybać" i stosować wyuczone szablony. Jak dotąd to ty właśnie...
Możesz zresetować wartości wyuczone, ale nie zmieniać.
PRZED WPROWADZENIEM NASTAW PODSTAWOWYCH WEJDŻ W DOPASOWANIE GRUPA 10 I USUŃ WYUCZONE WARTOŚCI WPISUJĄC W TYM KANALE 0 NASTĘPNIE TESTUJ I ZAPISZ I DOPIERO WTEDY WPROWADŻ NASTAWY POWINNO ZADZIAŁAC
W google pełno o tym, ale co tam. 2.2.2 Dla modeli z immobilizerem w zestawie wskaźników Funkcja 17 – zestaw wskaźników Funkcja 11 – login (wpisujemy czterocyfrowy tajny kod immobilizera, poprzedzamy do zerem) Funkcja 10 – dopasowanie Kanał 21 Cyfra w prawym górnym rogu „2” oznacza ilość kluczyków którą możemy zaprogramować....
Jeżeli masz szczelny układ ssący to trzeba wziąć lepszy sprzęcik i zrobić kasowanie wartości wyuczonych i następnie ustawić pożądanie jałowe na taką wartość jak chcesz. Launch tego nie robi, ale robi Carmanscan. Sprawdź jeszcze czy ECCS nie widzi "lewego" sygnału z: -pracującej klimy -wspomagania
Może jesteś nie przyzwyczajony :lol: 900 ma w zasadzie dwa tryby jazdy, w podłodze albo na jałowym. :lol: Teraz serio. Świszczenie obok koła to może być wężyk od pochłaniacza par paliwa. Lecim dalej. Nieszczelność na dolocie (mieszalniku) ?, lewe powietrze na czujniku podciśnienia ? Wartości wyuczone ECU skasowane ? Może mu ktoś wsadził "korek" w dolot...
Tylko zanim ją zbierzesz to najlepiej wyzeruj adaptacje w sterowniku benzyny i przejedź się z 20-30km na benzynie lub nieco większy dystans bez kasowania adaptacji. Tak dokładnie zrobiłem (skasowałem wyuczone wartości vagiem oraz stare mapy w sterowniku gazu), niestety autko na gazie odmówiło współpracy i mam tylko mape benzynową, wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/8403546900_1...
Witam. Widzę, że "parę" razy temat maglowany, ale nie do końca. Problem był taki: Pacjent Polo 1.4 16V. Kiedyś jechałem i auto straciło moc. Po podłączeniu vcds'a wyskoczył błąd g61 czujnik spalania stukowego. Objawy były takie, że dopóki silnik nie osiągnął 70* to szedł normalnie potem już można było zapomnieć o wyprzedzaniu. Wymieniłem czujnik na...
Witam Po montażu instalacji gazowej IV-generacji w moim oplu pojawiły się znaczne problemy z pracą silnika. Po przejechaniu ok 50-150 od montażu gazu silnik po nagrzaniu zaczął szarpać (na biegu jałowym lekkie pojedyncze szarpnięcia, oraz podczas przyspieszania - najbardziej odczuwalne na niskich obrotach). Mimo, że kontrolka "check engine" nie zaświeciła...
trans-serwis a co w tym jest śmiesznego?? jak wiesz czy się domyślasz co jest grane to napisz konkretnie a nie się bawisz w jakieś zagadki. po to założyłem temat żeby ktoś kto się zna napisał jakiś konkret. chyba że nie wiesz co jest grane. co do adaptacji to myślę że znam już ją na pamięć (tą którą robię, ale nie wiem czy ona działa) dodam że przed...
Jest to kopia cudzego postu :-) (dużo pisania) 2.2.2 Dla modeli z immobilizerem w zestawie wskaźników Funkcja 17 – zestaw wskaźników Funkcja 11 – login (wpisujemy czterocyfrowy tajny kod immobilizera, poprzedzamy do zerem) Funkcja 10 – dopasowanie Kanał 21 Cyfra w prawym górnym rogu „2” oznacza ilość kluczyków którą możemy...
10->kanał 00 to nie procedura adaptacji a wykasowania wyuczonych wartości. To cytat z instrukcji VCDS Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki: ► Brak błędów a pamięci sterownika silnika. ► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V ► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy"...
To jaki tam błąd po stronie komputera? Możesz owszem skasować wartości wyuczone, czyli w tym aucie klikasz opcję wymiana ECU, zobacz wtedy. Wtedy skasują się wartości nauczone.
Czyściłem i nadal to samo, przechodzi adaptację (ADAPT OK) ale nic sie nie poprawia. A kwesti jak zrobic adaptację: W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.4 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właściwą procedurą adaptacji przepustnicy, należy wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym"...
Nic nie da odpinanie akumulatora. Dotyczy to wykasowania wartości wyuczonych.
Skrót myślowy - ileś tam suwów na mieszance ubogiej, potem tyle samo na mieszance bogatej (oczywiście wahania na poziomie lambda = 0,98 - 1,02, a nie np. 0,9 - 1,1). No teraz się zgadza. :) Regulator PID No przecież ja cały czas o takiej regulacji mówię. Cytat: Najczęściej celem regulatora jest utrzymanie wartości wyjściowej na określonym poziomie,...
Zobaczysz różnicę natywnej rozdzielczości matryc czyli 50, 100 i 200 Hz. Pozostałe wartości to marketingowy szum. Nie obowiązują już żadne tajemnicze 3,4 czy 6 odległości. Teraz są opracowane tabele: http://www.hdtv.com.pl/forum/119946-post... Przy nowym systemie UHD będą jeszcze mniejsze. System 3D jest w odwrocie . Wszystkie stacje najważniejsze...
EGR po każdej wymianie, wyczyszczeniu powinno się zaadaptować - wykasować wartości wyuczone, bo może zmienić się zakres działania.
To niech napiszą jak to się robi a nie ktoś coś pisze bez potwierdzenia. Żeby ECU się nauczyło wszystkiego od nowa to trzeba wykasować z niego wartości wyuczone. Można zrobić adaptację np. EGR, przepustnicy ale nic więcej.
Bez diagnoskopu nic nie zrobisz, trzeba podejrzeć parametry co i jak, zrobić reset wartości wyuczonych, przyuczyć przepustnicę i egr. Jak pracują sondy?
Trzeba tu rozróżnić dwie rzeczy, bo chyba o to Koledze chodzi. Pierwsza rzecz to chiptuning, zmiana oprogramowania sterownika silnika, najczęściej w celu zwiększenia mocy, czasem usunięcia na stałe niektórych błędów, czy deaktywacja EGR, DPF czy SCR. Do tego trzeba mieć dedykowany sprzęt i oprogramowanie. Druga rzecz to tak zwane „kasowanie wartości...
było te auto u mnie, Adaptacja przepustnicy pomogła od reki, kolejna sprawa auto miało gaz, i trzeba było robić testerem reset wartości wyuczonych
Przecież wyżej masz nie czytasz? Wtryski,dawka paliwa,złe paliwo,sonda,rozjechane adaptacje. Tester i odczyt parametrów jak i reset wartości wyuczonych . Można też zrobić tzw injector balance test,odkręcić świece sprawdzić jaki mają kolor,zmierzyć sprężanie itd. Jak widzisz jest mnóstwo rzeczy do sprawdzenia. Czytanie samych błędów to amatorszczyzna...
Witam walki ciąg dalszy - zrobiłem kasowanie wartości wyuczonych. Po skasowaniu tych wartości samochód na niskich obrotach pracuje nierówno - dopiero jak się pojeździ trochę sytuacja się stabilizuje. Ale nie to jest najważniejsze. Po skasowaniu wartości wyuczonych praca sondy lambda jest nieprawidłowa - wskasuje ciągle około 40mV i waha się do max 120mV....
Możliwe jest że po wymianie czujnika potrzebna jest jego adaptacja żeby zaśpiewał swoje wartości a nie wartości wyuczone. Ale pewności nie mam.
Wiec zrób adaptację egr i po problemie. Sam się z tym pieprzyłem, wymieniałem MAP, szukałem nieszczelności i kupa. Zawsze trzeba robić adaptację EGR po: -wykasowaniu wartości wyuczonych (kanał 00) -wykonaniu nastaw podstawowych (001, 060, 098)
Adaptacje czy kasowanie wartości wyuczonych?
Jaki to sterownik Simos?Przed przeprowadzeniem adaptacji nie wyrzuca błędów?Jezeli tak to adaptacja nie może być wykonana.Wykasowałeś wartości wyuczone?Czym próbujesz tą przepustnice zaadoptować
Przed robieniem nastaw podstawowych przepustnicy kasowałeś wartości wyuczone? I jeszcze wartości pomiaru grupa 14 -wypadające zapłony ilość sumaryczna, gr 15 1,2,3 cyl ,gr 16 cyl 4, co tam widac?
Wartości wyuczonych przepływomierza.
Sama adaptacja nie pomoże, wpierw sie robi wykasowanie wartości wyuczonych.
Nie chodzi o wykasowanie błędów tylko wartości wyuczonych.
Na gazie czy na benzynie. Reset wartości wyuczonych i sprawdzenie szczelności kolektora ssącego.
Daj nr błędów wraz z dokładnymi opisami. Próbowałeś samej jazdy na PB i wykasowania wartości wyuczonych w ECU? Próbowałem samej jazdy na PB i jest to samo, wartości wyuczonych nie da się wykasować ponieważ potrzebny jest do tego kod pin którego nie znam a domyślne nie działają. EDIT :
Reset wartości wyuczonych to reset wartości wyuczonych a nie żadna adaptacja. zaadoptować sondę lambda Kolejna bzdura. Reset przydaje się tylko jak Ci się spieszy żeby oddać auto po naprawie, jak nie to wystarczy że silnik trochę popracuje na wolnych, trochę pojeździć i sam się na nowo "wyuczy".
Nie skasowac adaptację a wartości wyuczone. Nie trza... IN00 zawsze się pokazuje po kasowaniu inspekcji.
Nie masz czasem tam koła fonicznego? Ząb nie ukruszony? Jeżeli nie to zrób kasowanie wartości wyuczonych i zaadaptuj koło foniczne.
Zaczął bym o pierwszej rzeczy (jak jest gazownia)-wykasowania wartości wyuczonych.
Wyczyść przepustnice, zatkany jest pewnie mały otworek łączący dekiel zaworów rurką z przepustnicą, potem nastawy początkowe-[reset wartości wyuczonych] i powinno być ok.
Reset wartości wyuczonych był? Przepustnica nowa, czy używka?
Aaa widzisz. Więc wpierw wymaż wartości wyuczone.
Myślę z na początek pasowało by wykasować wartości wyuczone.
Zatykałem jeszcze przed założeniem tematu, auto oczywiście gaśnie. Jak zgasnie to podciśnienie się długo utrzymuje, nie słychać by gdzieś była nieszczelnośc. Tam jest taka odma z podgrzewaczem i membarama ją też odpiałem na próbe jest to samo. Dziś jeszcze zrobiłem ecu restet wartości wyuczonych całkowity testerem grupa 00 w adaptacjach i po 10km błędu...
Na początek reset wartości wyuczonych ,pomiar ciśnienia paliwa.
Zamontowanie nowej nic ci nie da jak jej nie adoptowałeś.Sprawdź na starej wyczyszczonej zrobić adapt.ale najpierw wyzeruj ecu z wartości wyuczonych.
kasowanie wartości wyuczone wykasować wartości wyuczone wartości podciśnienia
wymienić gniazdo procesora bezpośrednia synteza dyndns porty
sterownik zaworu proporcjonalnego sterownik zaworu mieszajacego
Kod błędu 23 w odkurzaczu Hoover - co oznacza? Lokalizacja i opis jednostki startującej A1 w Valtra 6850