Kolega robokop ma rację. Umyć przepustnicę, wykasować wartości wyuczone i zaadoptować przepustnicę. Wszystko zgodnie z procedurą. Jeśli to nie pomoże to szukaj dziury lub uszkodzonego czujnika temperatury.
Jedyny sposób to 01->10->kanał 00 i jak tester zapyta czy wymazac wartości wyuczone potwierdzić tak.
Komputer w tym modelu nie resetuje się,a wymazuje się wartości wyuczone,Robi sie to testerem VAG1552 lub VAS 5051,5052
Możesz zresetować wartości wyuczone, ale nie zmieniać.
Po włożeniu wtrysków powinien zagadać, ale dobrze jednak wprowadzić wtryski do PCM, wykasować wartości wyuczone i niech sobie zrobi samoadaptację. Ostatnio ktoś walczył z 2.0 ( Ford - nierówna praca, klekotanie ) dopiero kodowanie i samoadaptacja, która powinna trwać 20-30 km, a u niego trwała 300km zmieniła zachowanie samochodu.
"Poprawne " wskazania sondy na gazie biorą się z emulatora. Właściwa procedura naprawcza w twoim przypadku powinna wyglądać następująco:Reset wartości wyuczonych sterownika silnika. Sprawdzenie ciśnienia benzyny na szynie paliwowej , sprawdzenie sprawności wtryskiwaczy (mogą być zapieczone) sprawdzenie sprawności 1 sondy (bank 1 sensor 1 ) przy użyciu...
Jeżeli masz szczelny układ ssący to trzeba wziąć lepszy sprzęcik i zrobić kasowanie wartości wyuczonych i następnie ustawić pożądanie jałowe na taką wartość jak chcesz. Launch tego nie robi, ale robi Carmanscan. Sprawdź jeszcze czy ECCS nie widzi "lewego" sygnału z: -pracującej klimy -wspomagania
Po kolei. 10 ( dopasowanie) kanał 00 gdy VAG zapyta czy skasować wyuczone wartości potwierdzić Q Wyświetli "wartości wyuczone zostały skasowane" Sterownik po tym nie ma żadnych "poburdań" pamięci adaptacyjnej. po tym 04 ( przejście do nastaw podstawowych) kanał 098 ( choroba, a może 001, albo 060 ?Zawsze to robię odruchowo) pokaże w 4 okienku "adaptacja...
Nic nie da odpinanie akumulatora. Dotyczy to wykasowania wartości wyuczonych.
Sonda nie zmienia mieszanki i nigdy tego nie robiła. Sonda jest czujnikiem a sterownik zmienia mieszankę na jej podstawie. Jakbyś używał interfejsu do robienia diagnozy a nie kasowania błędów to byś zauważył że sterownik ma jakiś margines w którym może się zmieścić i po przekroczeniu tych +/-10% powiadomi błędem że limit został przekroczony. Widać to...
EGR po każdej wymianie, wyczyszczeniu powinno się zaadaptować - wykasować wartości wyuczone, bo może zmienić się zakres działania.
Wartości wyuczone to się w adaptacjach kasuje.
To niech napiszą jak to się robi a nie ktoś coś pisze bez potwierdzenia. Żeby ECU się nauczyło wszystkiego od nowa to trzeba wykasować z niego wartości wyuczone. Można zrobić adaptację np. EGR, przepustnicy ale nic więcej.
Bez diagnoskopu nic nie zrobisz, trzeba podejrzeć parametry co i jak, zrobić reset wartości wyuczonych, przyuczyć przepustnicę i egr. Jak pracują sondy?
Auto naprawione, wymieniona pierwsza sonda lambda, ustawiony rozrząd (był przestawiony na wałku wydechowym o jeden ząbek), wykasowane wartości wyuczone oraz zrobiona adaptacja EGR i przepustnicy.
Na pewno dobrze sprawdzać na gorącym silniku. Wykasuj po prostu wartości wyuczone i błędy bo sterownik się "uczy" i wyrównuje korekty. Odczyt wartości na wolnych i nie zaszkodzi przy wyższych obrotach np 3000. Obserwuj działanie sond i korekt. Coś powoduje że jest za bogato.
Bo źle to robisz. Wpierw 10->kanał 00 i na zapytanie testera czy skasować wyuczone wartości potwierdzić Q
Trzeba tu rozróżnić dwie rzeczy, bo chyba o to Koledze chodzi. Pierwsza rzecz to chiptuning, zmiana oprogramowania sterownika silnika, najczęściej w celu zwiększenia mocy, czasem usunięcia na stałe niektórych błędów, czy deaktywacja EGR, DPF czy SCR. Do tego trzeba mieć dedykowany sprzęt i oprogramowanie. Druga rzecz to tak zwane „kasowanie wartości...
Przecież wyżej masz nie czytasz? Wtryski,dawka paliwa,złe paliwo,sonda,rozjechane adaptacje. Tester i odczyt parametrów jak i reset wartości wyuczonych . Można też zrobić tzw injector balance test,odkręcić świece sprawdzić jaki mają kolor,zmierzyć sprężanie itd. Jak widzisz jest mnóstwo rzeczy do sprawdzenia. Czytanie samych błędów to amatorszczyzna...
było te auto u mnie, Adaptacja przepustnicy pomogła od reki, kolejna sprawa auto miało gaz, i trzeba było robić testerem reset wartości wyuczonych
A czy nie jest tak w tym multecu ze gubi wartości wyuczone po zdjęciu klemy? Jak ciśnienie paliwa dobre to musi jechać po takim resecie. Bo niby pompę zmieniłeś ale jakie ciśnienie to już wróżyć trzeba. No jeszcze teoria z tymi dwoma paliwa możliwa.
Witam walki ciąg dalszy - zrobiłem kasowanie wartości wyuczonych. Po skasowaniu tych wartości samochód na niskich obrotach pracuje nierówno - dopiero jak się pojeździ trochę sytuacja się stabilizuje. Ale nie to jest najważniejsze. Po skasowaniu wartości wyuczonych praca sondy lambda jest nieprawidłowa - wskasuje ciągle około 40mV i waha się do max 120mV....
Możliwe jest że po wymianie czujnika potrzebna jest jego adaptacja żeby zaśpiewał swoje wartości a nie wartości wyuczone. Ale pewności nie mam.
Jaki to sterownik Simos?Przed przeprowadzeniem adaptacji nie wyrzuca błędów?Jezeli tak to adaptacja nie może być wykonana.Wykasowałeś wartości wyuczone?Czym próbujesz tą przepustnice zaadoptować
Adaptacje czy kasowanie wartości wyuczonych?
Wiec zrób adaptację egr i po problemie. Sam się z tym pieprzyłem, wymieniałem MAP, szukałem nieszczelności i kupa. Zawsze trzeba robić adaptację EGR po: -wykasowaniu wartości wyuczonych (kanał 00) -wykonaniu nastaw podstawowych (001, 060, 098)
Wartości wyuczonych przepływomierza.
kasowanie wyuczonych wartości; - 01 silnik - 04 nastawy podstawowe - grupa 00 - idź/uruchom jak pojawi się informacja; wyuczone wartości zostały wykasowane, wyjdź z procedury i wyłącz zapłon na około 30 sekund... natomiast co do adaptacji przepustnicy to masz ładnie opisane na stronie ADAKO; https://www.vag-com.pl/index.php?mod=sit...
Nie chodzi o wykasowanie błędów tylko wartości wyuczonych.
Sama adaptacja nie pomoże, wpierw sie robi wykasowanie wartości wyuczonych.
Daj nr błędów wraz z dokładnymi opisami. Próbowałeś samej jazdy na PB i wykasowania wartości wyuczonych w ECU? Próbowałem samej jazdy na PB i jest to samo, wartości wyuczonych nie da się wykasować ponieważ potrzebny jest do tego kod pin którego nie znam a domyślne nie działają. EDIT :
Na gazie czy na benzynie. Reset wartości wyuczonych i sprawdzenie szczelności kolektora ssącego.
Przed robieniem nastaw podstawowych przepustnicy kasowałeś wartości wyuczone? I jeszcze wartości pomiaru grupa 14 -wypadające zapłony ilość sumaryczna, gr 15 1,2,3 cyl ,gr 16 cyl 4, co tam widac?
Zaczął bym o pierwszej rzeczy (jak jest gazownia)-wykasowania wartości wyuczonych.
Zatykałem jeszcze przed założeniem tematu, auto oczywiście gaśnie. Jak zgasnie to podciśnienie się długo utrzymuje, nie słychać by gdzieś była nieszczelnośc. Tam jest taka odma z podgrzewaczem i membarama ją też odpiałem na próbe jest to samo. Dziś jeszcze zrobiłem ecu restet wartości wyuczonych całkowity testerem grupa 00 w adaptacjach i po 10km błędu...
Nie masz czasem tam koła fonicznego? Ząb nie ukruszony? Jeżeli nie to zrób kasowanie wartości wyuczonych i zaadaptuj koło foniczne.
Reset wartości wyuczonych to reset wartości wyuczonych a nie żadna adaptacja. zaadoptować sondę lambda Kolejna bzdura. Reset przydaje się tylko jak Ci się spieszy żeby oddać auto po naprawie, jak nie to wystarczy że silnik trochę popracuje na wolnych, trochę pojeździć i sam się na nowo "wyuczy".
To skasuj wartości wyuczone
wartości wyuczone wykasowałeś?
Czym są wartości wyuczone ? Czy wystarczy tylko skasowanie błędów ?
Nie skasowac adaptację a wartości wyuczone. Nie trza... IN00 zawsze się pokazuje po kasowaniu inspekcji.
Reset wartości wyuczonych był? Przepustnica nowa, czy używka?
Wyczyść przepustnice, zatkany jest pewnie mały otworek łączący dekiel zaworów rurką z przepustnicą, potem nastawy początkowe-[reset wartości wyuczonych] i powinno być ok.
Eeee tam się rozsypała. Wymaż wartości wyuczone i juz. Nic nie trzeba programować.
Myślę z na początek pasowało by wykasować wartości wyuczone.
Aaa widzisz. Więc wpierw wymaż wartości wyuczone.
Masz LPG na mieszalniku czy na wtryskach? Wykasuj wartości wyuczone w sterowniku silnika.
Wykasuj wartości wyuczone i wtedy sprawdź wykres sygnału sond.
Panowie, zresetowanie wartości wyuczonych to chwila, w dodatku nic nie kosztuje.
Zrób doświadczenie - zresetuj wartości wyuczone i "przepałuj" auto przez kilka km - zobaczysz czy sonda nie ożyje.
Zamontowanie nowej nic ci nie da jak jej nie adoptowałeś.Sprawdź na starej wyczyszczonej zrobić adapt.ale najpierw wyzeruj ecu z wartości wyuczonych.
to jest immo 3 a więc nie kasuje sie wartości wyuczonych
Zresetuj wartości wyuczone przez odpięcie akumulatora.Sprawdź ciśnienie paliwa.Zatankuj świerzej benzyny.
Na początek reset wartości wyuczonych ,pomiar ciśnienia paliwa.
Jest to możliwe, po kilku dniach powinno wrócić do normy. Można spróbować wykasować wartości wyuczone w ECU o ile jest taka opcja.
a po co ci mapa,zrób reset wartości wyuczonych techem.
Wykasować wartości wyuczone, pojeździć tylko na PB. Jeżeli błąd nie wyskoczy to sprawa jasna. Jeżeli wyskoczy to szukać lewego powietrza w dolocie.
Korekta ltft na plus to właśnie mieszanka uboga. Jest za mało paliwa o 10.9% w stosunku do powietrza. Jeśli pomiary robisz na lpg a na pb też są problemy to nie tędy droga. Może wystarczy skasowanie wartości wyuczonych i problemy na pb się skończą?
pierw skasuj wartości wyuczone,a nastepnie zrób nastawy i powinnobyc ok. one tak czasem mają.
Wykasuj najpierw wartości wyuczone w sterowniku. Ten sterownik niema progów adaptacji potrafi sie rozjechać na amen.
Jak dokonać adaptacji samodzielnie? zazwyczaj podłącza się pod kompa i robi się reset wartości wyuczonych, trzeba podjechać do jakiegoś warsztatu koszt nie duży
Kolega skasuje wartości wyuczone a jak nie będzie można to odłączy akumulator na 10 minut. Fiatom czasami odbija jak głupot się nauczą ale to by było szczęście.
Co ty tam chcesz resetować klemą, jak wszelkie wartości wyuczone są w pamięci nieulotnej i wymazuje się testerem.
Wymień przepływkę i zrób mu reset wartości wyuczonych. Czasami pomaga zdjęcie klemy, czasami kasowanie przez diagnoskop.
Zobacz czy przepustnica otwiera sie do końca jak wciśniesz gaz. Wykaoswałeś wartości wyuczone? Ty nie masz blędu dotyczącego MAP tylko tego że co innego widzi sterownik z przepustnicy a co innego z MAP.
Jaki to błąd? a te 550 to włąsnie wartość wyuczona cos mi sie wydaje że błąd dotyczy zwarci ado plusa czy tak?
Te logi to (sorry) . Adaptacja z kasowaniem wartości wyuczonych. ps.byle czym zrobi to ktoś kto wie jak.
Ale jest ,,wykasowanie wartości wyuczonych,, Tu nawet tego nie ma, tylko mogę sobie sprzęgło odpowietrzyć. Przyuczanie robiłem OpCom-em. To jest uniwersalny tester więc nie wymagaj cudów. No co ty, to samo pisałem w poście #18 :D
Nie piszesz czy zresetowali ci wartości wyuczone, jeżeli nie, wymiana sondy niewiele da.Zrób jak pisałem wcześniej, tzn.odłącz aku na noc, a później pojeździj na benzynie, a sterownik na razie zostaw w spokoju.
A może pojechałbyś do kumatego elektronika. Reset wartości wyuczonych,kontrola parametrów pracy,sprawdzenie DTC całego pojazdu.itd. Może gaz rozwala ci całą mapę.
Najpierw 01 ,10 , 00 skasować wartości wyuczone potem 04 ;01 i tęperatura pow. 80*C
z tego co pamietam to w AEE nie adaptuje sie komina, tylko kasuje wartości wyuczone. a może linke ktoś zbytnio naszpanował ? i nie "widzi" "0" ?
A w parametry bieżące zaglądałeś? Wartości wyuczone wykasuj i na benzynie pośmigaj, daj mu na wolnych obrotach pochodzić.
Jakie masz ciśnienie paliwa, może regulator szwankuje. Masz gaz, wykasuj wartości wyuczone i wtedy zobacz czy tak przelewa. Zaobserwuj jak to wygląda po nagrzaniu silnika.
Sprawa prosta, zakręcasz gaz na butli, kasujesz wartości wyuczone, jeździsz kilkaset km na pb ecu uczy się na nowo. TYLE. Jeśli jednak korekty będą odchodzić od normy to masz coś uszkodzone.
A wyczyść mu komin jeszcze raz. (porządnie-z demontażem). Sprawdź czy oś przepustnicy nie ma luzu. Porządna adaptacja (reset wartości wyuczonych)
Zrozum jedną rzecz. ECU doucza się do nieszczelności, i teraz możesz mieć efekt taki jak masz, spowodowany tym że ECU jedzie na wartościach wyuczonych wcześniej, stąd szarpania.
Po zamontowaniu potencjometru przepustnicę ustawiłem na 0,51V co odpowiada krokowi 33. Ale i tak trzeba było wykasowac wartości wyuczone, co dziwne w Clipie nie widziałem w tej funkcji za to poszło walizką (G60*)
Tyle że po tym zabiegu należy wykasować wartości wyuczone w sterowniku i zrobić adaptację przepustnicy. Nie spotkałem się jeszcze z 1.4 16V który miałby przepływomierz, tam masz czujnik ciśnienia w kolektorze. Jego też warto wyczyścić.
na szczęście to jednopunkt,wartości wyuczone wymazałem od razu,nie zwruciłem uwagi czy jest emulator:(. jest emulator,ale sygnał z niego nie zmienia się,padł po roku.klijent wysłany do gazownika.
Cytat: W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.4 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właściwą procedurą adaptacji przepustnicy, należy wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00). Dodam że spotkałem się z kilkoma pojazdami , którym ta procedura i adaptacja nie...
Czy jest możliwe aby po wyczyszczeniu przepustnicy przez pierwsze dwa dni jeszcze były falowania a teraz od 2 tyg już nie ??? Przejechał 200 km od czasu usunięcia błędów i nic się nie pojawia . Cudowne uzdrowienie ??? 😂😂 Robiłeś adaptacje po wyczyszczeniu przepustnicy? Może przez te 2 dni sterownik ustalal sobie nowe wartości wyuczone...
Adaptacja VAG 01-silnik 02-kasowanie usterek 10-00 -kasowanie wartości wyuczonych 04-nastawy kanał 098 gotowe.
Wykasuj wartości wyuczone, zrób jego adaptacje. Może masz tak zawalone rurki od EGR że ECU widzi po podciśnieniu w kolektorze że pomimo otwarcia EGR podciśnienie w kolektorze się nie zmienia tak jak powinno.
Jak masz sondę z 6 przewodami to sterowana jest bezpośrednio z ECU, jak z 4 to przez przekaźnik. Skoro uważasz że jest tak przez wartości wyuczone to wykasuj je w zerowym kanale adaptacji w ECU.
Test przelewowy tow dieslu na układzie CR. Z obrotami po włączeniu klimy to nie jest normalne. Wygląda na to że rozjeżdża się mapa bo masz źle ustawiony LPG. Możesz pojeździć przez tydzień na samym PB i problem powinien ustąpić. Nie pamiętam ale chyba w Clipie idzie usunąć wartości wyuczone.
Jaką masz instalację lpg? Domyślam się, że mieszalnikową. Odłącz akumulator, sterownik wykasuje wartości wyuczone. Czy usterka na benzynie nadal występuje? Jakieś błędy ? Auto widziało ostatnio mechanika? Problem występuje od kiedy?
Coś mnie się wydaje że źle trafiłeś do niewłaściwych mechaników po padniętym aku zawsze trzeba zrobić kasowanie wartości wyuczonych a potem nastawy podstawowe i powinno wszystko zatrybić to w serwisie tego nie zrobili?
Jeżeli nie było konieczności zgrywania to może wywalił immo całkowicie. jak tobrze pamiętam to tam się tylko dopasowywało jednostkę przez kasowanie wartości wyuczonych "00"
Witam. Zrobiłem tak jak pisałeś i straszna lipa. Po tym zabiegu 3 tygodnie walczyłem z niemożliwością poprawnej jazdy na benzynie. W sterowniku się całkiem powaliło. Samochód nie chciał wchodzić na obroty, mulił i strzelał w dolot. Nieświadomy tego, że to przez to chwilowe zmasowanie sondy szukałem wszędzie. Sprawdziłem pompe paliwa, filtr, listwę wtryskową,...
Sorrki nie wiedziałem ze mozna ten program pobrać tylko z tamtej strony przyznaje się do błędu . A co do resetu elektronik to można w Feli to jak najbardziej można wstawić nowe wartości wyuczone i wykasowa je też. Wstawianie wartości wyuczo dlaprzepustnicy wstawia sie w Nastawach Podstawowych grupa 98
Przepustnica może być też od silnika 1.0. Kupiłem kiedyś kilka takich i w większości zamontowałem w silniku 1.4. Do dziś jeżdżą i nic nie faluje. Adaptacje zrobić na rozgrzanym silniku i po wykasowaniu wartości wyuczonych.
Podłącz VAG-a i sprawdź przed kasowaniem wartości wyuczonych jaką masz w blokach 08 na rozgrzanym silniku temperaturę. Może być że sterownik odczytuje zimny silnik z czujnika i zwiększa dawkę wtryskiwanego paliwa. tzw. ssanie.
Jechać do gazowników, pewnie IV generacja, zła regulacja LPG rozstraja kompa PB, być może LTFT się zmieniło i trzeba skasować wartości wyuczone i zaadaptować od nowa auto na PB, potem wymienić uszkodzone elementy instalacji LPG i ustawić auto w trasie od nowa.
Nie zrobiłem bo już nie przyjechał .Był niby w serwisie i tam po podłączeniu pod niby techa zrobili reset kompa(wartości wyuczonych) i ustawili nim obroty jałowego .Twierdzi że teraz jest ok.Może chodziło tylko o reset BLM ?Kur.a czasem żałuje że nie mam tego techa.
aha ok teraz rozumiem, wartości wyuczone są już skasowane przed adaptacją, postaram się zrobić tak jak mi poradziłeś ale nie wiem dlaczego ale mam wrażenie żeciągle słychać jakiś dziwny odgłos syczącego powietrza pod maską a wszystkie wężyki od podciśnień są sprawdzone i wszystko związane z powietrzem jest w porządku, a i jeszcze jedno przekładałem...
podmieniłem nawet drugie które działało kilka godzin ładnie i bez błędu a potem objawy wróciły. Zrób reseta tego który masz aktualnie w aucie (odłącz klemę). Jeśli po skasowaniu wartości wyuczonych będzie pracował poprawnie przez jakiś czas , to ecu jest sprawny .
Dzięki za odpowiedź. Jutro rano sprawdzę, napiszę co z tego wyniknie. Mam pytanie co daje odłączenie akumulatora na 30 min, czy chodzi o wartości wyuczone? Bo czytałem że błędy zapisuje na eepromie. Czytałem też że po usunięciu usterki i 20 odpaleniach błąd się kasuje, czy to się sprawdza?
Witam, mam ten sam silnik w skodzie Octavi, i ten sam sterownik simons, żeby działały inne funkcje w vag-u trzeba zmienić ustawienia w opcjach programu: start baud 9600 blk25 char0 Po tych zmianach na pewno będzie dostęp do wszystkich funkcji programu,:) SPRAWDZONE. Ale ja osobiście używam vag4.9pl(nie trzeba nic zmieniać w opcjach) i aby zrobić adaptację...
Pokaż jakie błędy w ECU, jak wygląda wartość wyuczona dla lambdy. Golf 4 1.6 8V palił mi w cyklu mieszanym 10. Trasa 7/8 a po mieście 12. Żony Octavia 2.0 8V miała to samo spalanie a przynajmniej było czuć że jedzie i chce jechać. Ogólnie z autem wszystko ok?
wykasować wartości wyuczone kasowanie wartości wyuczone wartości podciśnienia
bezpieczniki mitsubishi carisma przekaźnik światła skoda felicia schemat gniazdo przyczepki
wymiana stopy tefal nadajnik iskrowy
Jak zablokować wyskakujące okienka na ekino i furher.in? Parametry zasilacza-testeru ZTR-80A