Kolega robokop ma rację. Umyć przepustnicę, wykasować wartości wyuczone i zaadoptować przepustnicę. Wszystko zgodnie z procedurą. Jeśli to nie pomoże to szukaj dziury lub uszkodzonego czujnika temperatury.
Po włożeniu wtrysków powinien zagadać, ale dobrze jednak wprowadzić wtryski do PCM, wykasować wartości wyuczone i niech sobie zrobi samoadaptację. Ostatnio ktoś walczył z 2.0 ( Ford - nierówna praca, klekotanie ) dopiero kodowanie i samoadaptacja, która powinna trwać 20-30 km, a u niego trwała 300km zmieniła zachowanie samochodu.
Jedyny sposób to 01->10->kanał 00 i jak tester zapyta czy wymazac wartości wyuczone potwierdzić tak.
Po kolei. 10 ( dopasowanie) kanał 00 gdy VAG zapyta czy skasować wyuczone wartości potwierdzić Q Wyświetli "wartości wyuczone zostały skasowane" Sterownik po tym nie ma żadnych "poburdań" pamięci adaptacyjnej. po tym 04 ( przejście do nastaw podstawowych) kanał 098 ( choroba, a może 001, albo 060 ?Zawsze to robię odruchowo) pokaże w 4 okienku "adaptacja...
Sonda nie zmienia mieszanki i nigdy tego nie robiła. Sonda jest czujnikiem a sterownik zmienia mieszankę na jej podstawie. Jakbyś używał interfejsu do robienia diagnozy a nie kasowania błędów to byś zauważył że sterownik ma jakiś margines w którym może się zmieścić i po przekroczeniu tych +/-10% powiadomi błędem że limit został przekroczony. Widać to...
Bo źle to robisz. Wpierw 10->kanał 00 i na zapytanie testera czy skasować wyuczone wartości potwierdzić Q
Cytat: W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.4 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właściwą procedurą adaptacji przepustnicy, należy wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00). Dodam że spotkałem się z kilkoma pojazdami , którym ta procedura i adaptacja nie...
Po pierwsze opcja szukaj :) A to opis dla wszystkich zeby juz takich prostych pytan nie było 2.2.2Dla modeli z immobilizerem w zestawie wskaźników Funkcja 17 – zestaw wskaźników Funkcja 11 – login (wpisujemy czterocyfrowy tajny kod immobilizera, poprzedzamy do zerem) Funkcja 10 – dopasowanie Kanał 21 Cyfra w prawym górnym rogu „2”...
Sterownik ma wyuczone jakieś tam wartości nastaw dla biegu jałowego, zeskrobałeś brud i nastawy już nie pasują, dlatego kolebie nim na wolnych obrotach. Ten silniczek krokowy otwiera tzw. bypass w przepustnicy i reguluje obroty biegu jałowego. Tej śrubki od przepustnicy nie ruszaj, jest do ustawienia wstępnego. Sam sterownik silnika nie może regulować...
Auto naprawione, wymieniona pierwsza sonda lambda, ustawiony rozrząd (był przestawiony na wałku wydechowym o jeden ząbek), wykasowane wartości wyuczone oraz zrobiona adaptacja EGR i przepustnicy.
Na pewno dobrze sprawdzać na gorącym silniku. Wykasuj po prostu wartości wyuczone i błędy bo sterownik się "uczy" i wyrównuje korekty. Odczyt wartości na wolnych i nie zaszkodzi przy wyższych obrotach np 3000. Obserwuj działanie sond i korekt. Coś powoduje że jest za bogato.
Wartości wyuczone to się w adaptacjach kasuje.
kasowanie wyuczonych wartości; - 01 silnik - 04 nastawy podstawowe - grupa 00 - idź/uruchom jak pojawi się informacja; wyuczone wartości zostały wykasowane, wyjdź z procedury i wyłącz zapłon na około 30 sekund... natomiast co do adaptacji przepustnicy to masz ładnie opisane na stronie ADAKO; https://www.vag-com.pl/index.php?mod=sit...
A czy nie jest tak w tym multecu ze gubi wartości wyuczone po zdjęciu klemy? Jak ciśnienie paliwa dobre to musi jechać po takim resecie. Bo niby pompę zmieniłeś ale jakie ciśnienie to już wróżyć trzeba. No jeszcze teoria z tymi dwoma paliwa możliwa.
Temat miernika uniwersalnego powraca jak bumerang co jakiś czas. Nic w tym dziwnego; nowe pokolenia potrzebują miernika uniwersalnego do pomiarów jak największej wielkości elektrycznych (żeby mieć "wszystko w jednym" za stosunkowo niewielkie pieniądze) a i na rynku pojawiają się coraz to nowsze modele. Jak zapewne wiecie (pisałem wzmiankę w jakimś temacie)...
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
Ty nie jezdzij po wszystkich swoich mechanikach, gazownikach czy innych cudakach. Podejdź do elektromechanika i powiedz że chcesz czasowo odłączyć gaz bo masz fanaberie latać na samej benzynie. Człowiek ten powinien zakręcić gaz na butli, wypalić lub wypuścić gaz z przewodów. Następnie przywrócić instalację elektryczną do stanu sprzed montażu gazu....
PEUGEOT 308sw 2011 1,6 THP 156KM. Po wymianie rozrządu. Na laptopie pokazuje że: 1) a) Stan uczenia przesuwnika fazy wałka rozrządu dolotu - Wyuczone b) Wartości uczenia przesuwnika fazy wałka rozrządu wydechu - Wyuczone 2) a) Stan spójności między położeniem wałka rozrządu zaworów dolotowych i wału korbowego - Spójne b) Stan adaptacji wałka rozrządu...
Potwierdzam, że jest to książka zidentyfikowana przez Łukasza. Nie mam pod ręką egzemplarza - praktykantów będę miał dopiero w maju, a na własną książkę na tym poziomie szkoda mi kasy. W każdym razie zgadzam się z oceną wartości merytorycznej tej pozycji jako śmieciowej. Nie zgadam się z tym, że Ta książka nadawała by się dla uczniów 7-8 klasy podstawówki...
Czy jest możliwe aby po wyczyszczeniu przepustnicy przez pierwsze dwa dni jeszcze były falowania a teraz od 2 tyg już nie ??? Przejechał 200 km od czasu usunięcia błędów i nic się nie pojawia . Cudowne uzdrowienie ??? 😂😂 Robiłeś adaptacje po wyczyszczeniu przepustnicy? Może przez te 2 dni sterownik ustalal sobie nowe wartości wyuczone...
Obecnie brak błędów (kasowane jakieś 30km temu) Przed kasowaniem były 4 (widocznie OBD na bluetooth ich nie wykryło) : 16684 Przerywanie zapłony przy losowym/wielu cylindrach Sporadyczny: 16687 Przerywanie zapłonu cylindra 3 Sporadyczny: Te 2 były pewnie bardzo stare ze względu na to że przed wymianą kabli zapłonowych jak kabel do cylindra nr 3 był...
wartości wyuczone wykasowałeś?
To skasuj wartości wyuczone
Wykasuj wartości wyuczone i wtedy sprawdź wykres sygnału sond.
Jest to możliwe, po kilku dniach powinno wrócić do normy. Można spróbować wykasować wartości wyuczone w ECU o ile jest taka opcja.
Masz LPG na mieszalniku czy na wtryskach? Wykasuj wartości wyuczone w sterowniku silnika.
Kolega skasuje wartości wyuczone a jak nie będzie można to odłączy akumulator na 10 minut. Fiatom czasami odbija jak głupot się nauczą ale to by było szczęście.
Zrób doświadczenie - zresetuj wartości wyuczone i "przepałuj" auto przez kilka km - zobaczysz czy sonda nie ożyje.
Wykasuj najpierw wartości wyuczone w sterowniku. Ten sterownik niema progów adaptacji potrafi sie rozjechać na amen.
Zresetuj wartości wyuczone przez odpięcie akumulatora.Sprawdź ciśnienie paliwa.Zatankuj świerzej benzyny.
Eeee tam się rozsypała. Wymaż wartości wyuczone i juz. Nic nie trzeba programować.
aha ok teraz rozumiem, wartości wyuczone są już skasowane przed adaptacją, postaram się zrobić tak jak mi poradziłeś ale nie wiem dlaczego ale mam wrażenie żeciągle słychać jakiś dziwny odgłos syczącego powietrza pod maską a wszystkie wężyki od podciśnień są sprawdzone i wszystko związane z powietrzem jest w porządku, a i jeszcze jedno przekładałem...
Jakie masz ciśnienie paliwa, może regulator szwankuje. Masz gaz, wykasuj wartości wyuczone i wtedy zobacz czy tak przelewa. Zaobserwuj jak to wygląda po nagrzaniu silnika.
Co ty tam chcesz resetować klemą, jak wszelkie wartości wyuczone są w pamięci nieulotnej i wymazuje się testerem.
Najpierw 01 ,10 , 00 skasować wartości wyuczone potem 04 ;01 i tęperatura pow. 80*C
A w parametry bieżące zaglądałeś? Wartości wyuczone wykasuj i na benzynie pośmigaj, daj mu na wolnych obrotach pochodzić.
Właśnie nie można pozbyć się błędów . Rwchode w adaptacje grupa 0 kasuje wszystkie wartości wyuczone ,wtedy pojawia się błąd brak nastaw przepustnicy i EGR . Wchodzę w nastawy grupa 60 przepustnica się adaptuje błąd znika , następnie wchodze w grupę 74 , adaptacja staruje ale w 4 kolumnie pojawia się komunikat " błąd " ( w czasie adaptacji zawór pyka...
Tyle że po tym zabiegu należy wykasować wartości wyuczone w sterowniku i zrobić adaptację przepustnicy. Nie spotkałem się jeszcze z 1.4 16V który miałby przepływomierz, tam masz czujnik ciśnienia w kolektorze. Jego też warto wyczyścić.
W końcu znalazłem trochę czasu aby wrócić do tematu. W międzyczasie pojawił się problem z grzaniem drugiej sondy lambda (sprawdziłem miernikiem opór i rzeczywiście złom) który po wymianie zniknął. Zakupiłem też interfejs LPG, z programu STAG wynika że rozjezdza się mapa benzyny i LPG: https://obrazki.elektroda.pl/2820169200_... Nic...
Witam. Zrobiłem tak jak pisałeś i straszna lipa. Po tym zabiegu 3 tygodnie walczyłem z niemożliwością poprawnej jazdy na benzynie. W sterowniku się całkiem powaliło. Samochód nie chciał wchodzić na obroty, mulił i strzelał w dolot. Nieświadomy tego, że to przez to chwilowe zmasowanie sondy szukałem wszędzie. Sprawdziłem pompe paliwa, filtr, listwę wtryskową,...
Jak masz sondę z 6 przewodami to sterowana jest bezpośrednio z ECU, jak z 4 to przez przekaźnik. Skoro uważasz że jest tak przez wartości wyuczone to wykasuj je w zerowym kanale adaptacji w ECU.
Jechać do gazowników, pewnie IV generacja, zła regulacja LPG rozstraja kompa PB, być może LTFT się zmieniło i trzeba skasować wartości wyuczone i zaadaptować od nowa auto na PB, potem wymienić uszkodzone elementy instalacji LPG i ustawić auto w trasie od nowa.
Wrzuciłem starą sondę żeby jeszcze raz na spokojnie sprawdzić parametry. Na ten moment jest tak regulacja lambda +-1,5%, napięcie trzyma 1,48V. Adaptacja na biegu jałowym około -4,6% i adaptacja przy częściowym obciążeniu około -19%. Silnikiem wyraźnie trzepie. Tak jak poprzednio jak siknę w dolot praca się na moment wyrównuje. Sonda raczej sprawna....
Sorrki nie wiedziałem ze mozna ten program pobrać tylko z tamtej strony przyznaje się do błędu . A co do resetu elektronik to można w Feli to jak najbardziej można wstawić nowe wartości wyuczone i wykasowa je też. Wstawianie wartości wyuczo dlaprzepustnicy wstawia sie w Nastawach Podstawowych grupa 98
1-RESET WARTOŚCI WYUCZONYCH Upewnij się że:1- Stare wartości wyuczone usunięte z ECU silnika 2-Napięcie akumulatora jest większe niż 11.5V 3-Brak kodów usterek w ECU silnika 4-Tęperatura silnika od 5 do 115 stopni C 5-Przepustnica w pozycji biegu jałowego 6-Zaplon włączony. ,silnik nie pracuje Procedura : 1-Zapłon włączony. ,silnik nie pracuje 2-Wybur...
Gaz jest ale to występowało również przed założeniem gazu. Objaw dzieje się na benzynie również. Świece są nowe. Korekta krótka od -4 do 4, długa około 2-3. Kasowałem wartości wyuczone i jeździłem tylko na pb - nie powoduje to żadnych zmian. Przepływka pracuje prawidłowo, klapy w twin porcie się nie zacinają. Przepustnica druga jest to samo. Zauważyłem...
Komputer w tym modelu nie resetuje się,a wymazuje się wartości wyuczone,Robi sie to testerem VAG1552 lub VAS 5051,5052
Sorry że musze Cie sprowadzić na ziemię , ale odwaliłeś niezłą kaszankę. Nie dość,że pewnie sonda była ok, to założyłeś zamiast rezystancyjnej zwykłą 1 voltową. A wystarczyło : skasować wartości wyuczone ,wymienić MAF, usunąć przyczyne rozjeżdżania się adaptacji sterownika. Ciekawe czy nie uwaliłeś ECU... A wystarczyło dać zarobić fachowcowi. Ech.
Na LPG może być skrajnie ubogo lub bogato a i tak będzie chodzić, na benzynie granice palności mieszanki paliwowo-powietrznej są dużo węższe. Please!!! Mam problem, mówię jak jest, nie stało się to nagle - tylko jak przełączyło się na gaz w trakcie adaptacji - po resecie wartości wyuczonych sondy, przepustnicy i vvtti. Wiem do czego jest lambda i jak...
Witam ponownie, zdjąłem kleme ujemną na kilkanaście minut, wyzerowałem wartości wyuczone przepustnicy a następnie prawidłowo ją zaadoptowałem. Gaz został wyłączony w ogóle go od wczoraj nie załączam. I nic się nie zmieniło silnik dalej pracuje nierówno. Dalej wywala błąd: 2 Faults Found: 16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1 P0171 - 35-00 - - 16555...
kasowanie wartości wyuczone wykasować wartości wyuczone wartości podciśnienia
silnik elektryczny toyota prius foxess norma zasilanie cewki kondensatora
peugeot regulacja swiatel zestaw komputerowy
Ferguson Ariva Combo 150 - Komunikat ASH i jego rozwiązanie Wpływ grubości portu bas refleks na rezonans