Wałek kopnika nie ma nic wspólnego ale już uszczelka tak. Może ciągnąć "lewe powietrze" przez nieszczelność lub uszkodziłeś simering przy naprawach. Sprawdź uszczelkę na wierzchu i simering od strony zapłonu. Uszczelkę do sprawdzenia można poratować silikonem ale to tylko do sprawdzenia a potem nowa uszczelka.
Tekstolit jest tworzywem kompozytowym, uzyskanym przez polimeryzację żywicy fenolowej z wypełniaczem tekstylnym. Jest niezbyt dobrym przewodnikiem ciepła (zależy od wypełniacza), patrz tu: http://en.wikipedia.org/wiki/Thermal_con... , rybryka " Fibre-reinforced plastics ".
Typ świecy jest też okreslany przez jej wartość cieplną. Im wyższa liczba określająca wartość cieplną świecy to wyższa jest jej odporność na zapłon żarowy a mniejsza odporność na zanieczyszczenia, no i odwrotnie im niższa wartość cieplna świecy to mniejsza jest jej odporność na zapłon zarowy a większa odporność na zanieczyszczenia. ----------------------------------------...
wygląda na to że się przyciera ewentualnie źle dobrana wartość cieplna świecy
Albo zbyt duża wartość cieplna świecy, albo gaźnik do regulacji.
I tutaj warto dodać, że wyższa wartość cieplna to świeca zimna, a niższa to ciepła. Taka drobna zmyłka, ale wartość cieplna w kodzie większości producentów to zdolność odprowadzania ciepła przez izolator.
mariuz2 zapewne miał na myśli, że mało jest już osób, które potrafią dobrać świecę na podstawie wartości cieplnej i innych parametrów. Teraz jedynie katalog: marka, model, rocznik pojazdu i sprawdzają jaka świeca jest w tabeli.
Zamontuj właściwą świecę zapłonową tj. dedykowaną do Twego pojazdu (ustal jej wartość cieplną z instrukcji obsługi). Sprawdź dokładnie ustawienie zapłonu oraz stosuj paliwo zalecane przez producenta pojazdu.
Ugotujesz silnik ustawiając na 3 mm, lepiej daj mniejsze wyprzedzenie i pojeździj sobie trochę spokojniej niech się silnik dotrze skoro jest po remoncie. Świece wystarczą zwykłe iskry F95, setki będą za duże i się nie oczyszczą. Wiesz co ja ci proponuje, jeśli świece masz ceglaste to jedyne rozsądne wytłumaczenie uszkadzania świec to jazda na krótkich...
Witam! Zwróć uwagę na wartość cieplną świecy zapłonowej-jeżeli jest nieodpowiednia,to gorąca może nie dawać iskry. To raczej delikatnie mówiąc nieprawda. Wartość cieplna ma wpływ i na inną wartość użytkową świecy.
Świeca ma dobrą wartość cieplną? Z olejem też nie przesadziłeś?
Jeśli osad jest czarny , matowy ale suchy to zbyt bogata mieszanka -do przeglądu gaźnik i filtr powietrza. Jeśli osad jest tłusty , smolisty to silnik spala olej. Remont czeka. Poza tym zdarza sie, że montowane są świece o nieprawidłowej wartości cieplnej . Za zimna świeca tez będzie okopcona na czarno jak przy zbyt bogatej mieszance.
na swiecy byl czarny nagar Niewłaściwa wartość cieplna świecy, za bogata mieszanka, zbyt późny zapłon.
Trzeba sprawdzić, czy jest stosowane paliwo o odpowiedniej liczbie oktanowej, oraz czy świece zapłonowe mają odpowiednią wartość cieplną. Miałem podobny przypadek, taki efekt pwodowała lużno dokręcona podpora mocująca rozrusznik. Uderzała o blok silnika przez co czujnik identyfikował to jako spalanie stukowe. Kolejną przyczyną może być....właścicielka....
Czy styropian ekstrudowany będzie miał takie same właściwości mimo że będzie cieńszy? Nie. XPS ma podobne wartości przenikalności cieplnej w porównaniu do EPS grafitowego (czarny), i sporo lepsze od białego EPS, jednakże uwzględniając grubości obu materiałów, 4cm XPS będzie miał 2x większą (gorszą) przenikalność cieplną od 10cm białego EPS.
Właśnie jak w ostatnim poście, silniki te chłodzone są wodą zaburtową i zimna woda trafia na górny cylinder, a na dolny już bardziej ciepła. Wniosek - górny cylinder przechłodzony i podejrzewam, że zarzuca się świeca górna (nie osiąga temperatury samooczyszczania). Proponuję zastosować w górnym cylindrze świecę o niższej wartości cieplnej. W silnikach...
Do MZ przychodzi standardowa świeca M14 z krótkim gwintem (12.7 mm) i bez projekcji elektrody, z wysoką wartością cieplną (tzw. „zimna”). Fabrycznie była montowana świeca Isolator ZM14-260 (obecnie produkowana przez firmę BERU), a w Polsce zamiennik to Iskra F100. Obecnie najlepiej użyć świecy zapłonowej z wewnętrznym rezystorem przeciwzakłóceniowym,...
Może te świece mają złą wartość cieplną i za bardzo się nagrzewają.
M9YH M – gwint świecy: M14 (standardowy gwint dla wielu silników) 9 – wartość cieplna (NGK stosuje skalę, w której niższa liczba oznacza cieplejszą świecę, a wyższa – zimniejszą) Y – typ elektrody (np. Y oznacza elektrodę masową z wycięciem) H – długość gwintu: 12,7 mm (krótki gwint NGK nie oznacza daty produkcji bezpośrednio w kodzie modelu świecy...
Mam pytanie. Jaką energię ma 1 litr wodoru pod ciśnieniem 1 atmosfery? Witaj na forum, bardzo dobrze, że zadałeś to pytanie! Energię zawartą w 1 litrze wodoru można obliczyć, ale potrzebujemy najpierw dokładnie zrozumieć, o jaki rodzaj energii pytasz. Wodoru jako paliwo można używać na różne sposoby, jednak najczęściej mówimy o energii wydzielanej...
Myśle że podstawową wiedzę mam zaworek się nie zacina a pływak był regulowany w ogóle cały gaźnik był czyszczony iglica na 2 wycięci ja myśle że to wina świecy tak jak ty mówiłeś że ma za dużą wartość cieplną bo nawet po ściągnięciu fajki nie zgasł
Ceki zapłonowe nic do tego nie mają, zobacz jeszcze wartość cieplną świec, być może jest za wysoka. Mi pomysłów brak.
Wartość cieplna dobra?
Dlatego że mogą być źle dobrane, wartość cieplna odstęp elektrod. Ale ja bym się nie łudził tylko zaglądał do sterownika.
Blechę trzeba dać bo skropliny wpije wełna a wełna mokra to będzie lipa bo 1 gnije a po2 traci wartość izolacji cieplnej Wełna = 4 lub 5cm mata =0,5cm więc lipa :cry:
Świeca o zbyt dużej wartości cieplnej - mokra = zalana. Nawet jeśli jest iskra to będzie ona znikać w cylindrze pod ciśnieniem.
A ta którą montujesz, ma prawidłową wartość cieplną?.
Nieciekawie wygląda ta świeca. Na pewno ma już spory przebieg, elektroda masowa jest już zużyta. Na świecy jest sporo popiołu którego można było zeskrobać, to ze spalania niskiej jakości paliwa lub oleju ze silnika. Jednakże martwi mnie kolor izolatora i elektrody masowej, jakby dochodziło do przegrzewania świecy z powodu niskiej wartości cieplnej....
może masz złą swiece tzn o złej wartości cieplnej
(at)wojtaz132 A może jak się nagrzeje to spalania stukowego dostaje i to nie tłok szura a "nakrętki dzwonią". Świecę masz z odpowiednią wartością cieplną?
Ja bym zaczął od rozebrania gaźników, wyczyścił je, sprawdził poziom paliwa w komorach. Ewentualna druga opcja to źle dobrane świece zapłonowe (zła wartość cieplna).
Idź do sklepu motocyklowego. Tam sprzedadzą Ci świece z właściwą wartością cieplną.
Wymień świecę na zimniejszą - o większej wartości cieplnej. Np z F80 na F100.
Jak będziesz miał źle dobraną wartość cieplną świec to może się właśnie tak dziać.
nawet gdyby szła benzyna z gazem to co to ma do samozapłonu. albo przestawiony zapłon albo wartość cieplna świecy nie prawidłowa
Zmień rodzaj świec wygląda na przegżewanie się ich czyli niewłaściwa wartość cieplna ew. zawczesny zapłon.
okopcona.Za bogata mieszanka(wadliwie działa ssanie,brudny filtr powietrza,za duzy poziom paliwa w komorze),świeca o nieodpowiedniej wartości cieplnej (za zimna,ma byc Iskra F65P,Bosch WR7DC). W SC(wtrysk) taka usterka może być spowodowana przez czujnik temp silnika,lub nieodpowiednią wartość cieplną świecy,ale też takie zjawisko występuje w bezrozdzielaczowych...
Witam, też obstawiałbym niewłaściwy skład mieszanki albo źle dobraną wartość cieplną świecy. Albo za mało powietrza w kołach, tak gdybać to sobie można bez końca. Spróbuj podmienić cewkę zapłonową, możliwe że ma zwarcie w uzwojeniach. Z podmienianiem świec też można próbować na jakieś o większej wartości cieplnej, wrzuć może F95Super Iskry i zobacz...
Kolego możesz zastosować świecę, która ma taką samą wielkość gwintu i długość części gwintowanej. Istotna jest też wartość cieplną świecy.
Przyczyn może być kilka, źle ustawiony skład mieszanki, źle wyregulowany zapłon, zużyty silnik, niewłaściwie dobrana wartość cieplna świecy.
jest ok. Wahania są spowodowane jak pisałem bezwładnością cieplną.
Witaj,kabel WN na pewno do wymiany,co do świecy-czy na pewno wkręcasz świecę o właściwej wartości cieplnej ?
Zrób zjecie elektrod świecy i pokaż na forum. Powinna być wypalona po dłuższej jeździe na kolor kawy z mlekiem/piaskowy. Jeśli jest czarna, okopcona lub mokra to masz albo brudny filtr powietrza albo rozregulowany lub niesprawny gaźnik. Świeca powinna być o odpowiedniej wartości cieplnej zalecanej do tego silnika, nie żadna dowolna. Profilaktycznie...
Według mnie to oznaka przegrzania. Możliwe przyczyny: - niewłaściwa wartość cieplna świec; - za uboga mieszanka; - za wczesny zapłon.
Gdy wyczyszcze platynki iskra się pojawia. Czy przerwa nie jest zbyt mała? Albo kondensator do dudy i przypala styki. Jeszcze przerwa na świecy- czy nie zbyt duża. Pomijam wartość cieplną- zbyt krótki czas.
Ja w świecach Bosch widzę taką różnicę: 1. Wartość cieplna nieco większa (mniej więcej odpowiada 7 NGK, czyli o jeden numer chłodniejsza świeca). 2. Mniejsza projekcja izolatora elektrody centralnej (w tym przypadku lepiej). 3. Świeca z boczną iskrą, nieco mniejsza projekcja. Wprowadza drobne różnice w kwestii inicjacji płomienia i rozprzestrzeniania...
Często wymienia się stare grzejniki żeliwne na stalowe płytowe. W starych instalacjach z lat 70. dobierano je do instalacji centralnego ogrzewania o parametrach 90/70°C. Jeden człon (żeberko) grzejnika żeliwnego nr 1 ma powierzchnię grzejną około 0,25 m² i moc cieplną 110 kcal/h (130 W). W przypadku grzejnika nr 4 jest to odpowiednio 0,48 m²...
Kolega nie napisał jaką wartość cieplną miały świece NGK, jaki był kolor elektrod po wykręceniu i czy po nieudanych rozruchach świeca była mokra, czy nie. Przy prawidłowym składzie mieszanki paliwowo powietrznej kolor elektrod powinien być brązowy do beżowego. Przy zbyt ubogiej będzie jaśniejszy. Kolega niech jeszcze napisze w jakiej proporcji dodaje...
Sprawdzałeś ciśnienie paliwa mogą być tez świece zapłonowe jak nagrzany zmieniają swoje przerwy zła wartość cieplna świec a posiada autko lpg
Bzdura. Taka świeca daje również jedną iskrę, zależną od przerwy, jakości świecy, wartości cieplnej oraz jej przebiegu. Teoretycznie ten przebieg ma wydłużony, ale bardziej jest to chwyt handlowy.
Wkręć na niepalący cylinder świecę o innej wartości cieplnej,tzw:"gorętszą".Przy słabych silnikach(czytaj:problemów z kompresją)doskonałe rozwiązanie.
Może świeca straciła wartość cieplną lub jest nieodpowiednia zapewne ma być F80 według oznaczeń iskry. Mi w wsce 175 tez się tak działo świeca po jakiś 200-300 metrach przebijała na bok ale po postoju jechała dalej.
Patrz jak jest z dostępnością i cenami części zamiennych. Napęd brany jest być może z koła pasowego na wale silnika, zaraz pod plastikową osłoną przy nożu. Gdy osłona pęknie trawa będzie się dostawać pod nią i będzie spadać pas. Pchanie kosiarki bez napędu poskutkuje połamaniem rączki. Ja dostałem kosiarkę po przygodach - pęknięta obudowa, brak napędu,...
ale napewno masz dobrą świecę do tego modelu silnika??? Chodzi mi o wartość cieplną tej świecy to bardzo ważne. Na zimnym chodzi a potem już ma gorzej i gaśnie. poszukaj na necie jakie mają być to świece.
Championa RCJ7Y miałem... Udało mi się zdobyć świece markowe, jednak żadnej o długości odpowiadającej chińskim. Widać chińczyki robią świece pod jakąś swoją własną normą, przez co świece są dłuższe (i nie mieszczą się w pilarkach). https://obrazki.elektroda.pl/4396636600_... Denso W22MPR-U (#6043), z rezystorem przeciwzakłóceniowym...
Sprawdź świece. Na 99% to ich wina. Po zgaszeniu na LPG jest jeszcze gaz w dolocie a jak świeca ma złą wartość cieplną dobraną to dochodzi jeszcze do samo zapłonu.
Być może problem jest z wartością cieplną świecy. Jaka świeca jest teraz założona? Poniżej daje tabelki: http://swiecebosch.pl/technika/wartoscic... http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczegol... Oraz jakie powinny być: http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/s...
Jest to świeca firmy NGK z długim gwintem do autka na gaz/benzynka. Problem polega, że nie ma napisane na niej jaką ma wartość cieplną ale mam zamiar zainwestować w tym tygodniu w ISKRE no powiem Wam czy pomogło... Pozdro
Witam! W tym przypadku należy wziąć pod uwagę czas pracy świecy pnieważ zmienia się jej wartość cieplna i wypalają się elektrody, co może doprowadzić do samozapłonu. Czas pracy świecy (ilość kilometrów) określa producent.
Parametry świecy zapłonowej: - średnica gwintu - długość gwintu - rodzaj stożka izolatora - wartość cieplna - rodaj wykonania - ilość elektrod Wszystkie te parametry zawiera symbol na świecy. Świeca wieloelektrodowa wymaga większego napięcia i mocy cewki zapłonowej. Że u kogoś działa - zgoda, ale jak długo i jakie będą tego skutki?
4 przyczyny: 1. źle wyregulowany gaźnik 2. źle wyregulowany zapłon 3. za dużo oleju w mieszance lub uszkodzony uszczelniacz wału korbowego 4. niewłaściwa świeca za duża wartość cieplna Wybieraj sprawdzaj !
Witajcie, nie za bardzo wiem, jak obliczyć, czy przypadkiem ogrzewanie podłogowe nie ogrzewa stropu tak, że sufit mieszkania piętro niżej jest przypadkiem ogrzewany. Warstwy od górnej (moja podłoga) do dolnej, czyli sufitu sąsiada: 1. ogrzewanie podłogowe zainstalowane w wylewce (λ=1,15 W/m·K) wzmacnianej włóknami poprzez wyfrezowanie o głębokości ok....
DawidRY8 świece w/g katalogu części producenta , ilość elektrod i wartość cieplna są ważne przewody W/N , dobierasz w/g katalogu producenta, ważna jest odporność na przebicie ,oporność dopasowana do typu świec i układu zapłononowego
(smarowanie 1:24 czy 1:30 Mixolem) który nie spalał się całkowicie i zażużlał świecę, która dobrana na chybił-trafił, Mixolem ? Może Luxem byle jakim 1:20, lub jeszcze lepiej (aby nie za mało). Świeca jak dawała iskrę na zimno - O.K. Kto słyszał o wartości cieplnej. (bez pytajnika)
Proponował bym sprawdzic czy nie scieło wpustu na wale korbowym ustalającym koło magnesowe iskrownika. Byc moze tez sama cewka jest lużna i przestawia się punkt zapłonu. Czy świeca ma prawidłową wartośc cieplna , nie jest za gorąca?
Na okopcenie świecy mogą mieś trzy rzeczy . 1) Zbyt bogata mieszanka 2)Silnik spala olej w wyniku dużego wyeksploatowania 3)Świeca o złej wartości cieplnej , nie osiąga temp. przy której się samo oczyszcza . .
Jaką świecę masz wkręconą? Podaj dokładnie typ. Powinna być iskra F80, nie żadna F75 czy F95. Wartość cieplna świecy ma bardzo duże znaczenie. Jeśli świeca jest prawidłowa to izolator i elektrody świecy powinny być wypalone na kolor beżowy - kawa z mlekiem. Jeśli jest biała lub szara to masz za ubogą mieszankę paliwo - powietrze. Jak jest czarna, okopcona...
możliwe ze jest zła wartość cieplna świec cały czas zakładasz tej samej firmy świece ja przy swojej raz tylko zmieniłem na inna niż NGK i nie ujechałem na nich nawet 50 km po wykreceniu elektrody były ze sobą stopione tak jakby je ktoś pospawał
czyściłem też gażnik naftą-przecież to monowtrysk. ale do żeczy ;odpalasz go na gazie czy bęzynie? bęzyna:czujnik temp silnika!wartość cieplna świec. gaz:spuść kondensat z parownika,śmiecie w elektrozawoże,stary filtr gazu jak długo jeżdzisz na gazie?
Mogą być takie przyczyny :zamknięty zatkany uszkodzony kranik, zatkany przewód podciśnienia kranika, zatkany filtr paliwa w kraniku bądź poza zbiornikiem, korek lodu w przewodzie paliwa, zacięcie iglicy paliwowaka, za uboga lub za bogata mieszanka, nieszczelny kolektor, dysza paliwa główna zatkana, paliwo z wodą, świeca zapłonowa za zimna= o zbyt wysokiej...
z tymi wypowiedziami jest nie do konca prawda,świece mają swoje wartości cieplne,nie są to świece żarowe ze ważne jest tylko napięcie zasilania tu odgrywa rolę odstęp między elektrodami i tu jest ten typ do LPG bo maja ,one mniejszą przerwę od tych świec do benzyny,ten problem można załatwić samemu doginając elektrode,czy zrobimy precyzyjnie to okaże...
Witam Przede wszystkim patrz na przewodność cieplną termopadów. https://pl.wikipedia.org/wiki/Termopad Tak łatwo to znaleźć... PozdrawiaM.
Błąd spalania stukowego to- brak zapłonu na jednym lub więcej cylindrów, zła jakość paliwa, przestawiony rozrzad, niewłaściwie dobrane świece( chodzi o wartość cieplną) . A skąd pewnowc, że kondycja silnika jest dobra? Jak wyglądają świece po takiej pracy silnika?
To zależy jaką masz świece. Duża wartość cieplna=nieco gorsze odpalanie ale duża odporność na temperatury, na lato dobre, Np: Iskra F95 Niska wartość cieplna=nieco lepsze odpalanie ale za to przy wysokich temperaturach potrafi "gubić" iskrę no i jak się nagrzeje silnik to znacznie gorzej go odpalić z taką świecą. Np Iskra F65 Musisz sprawdzić jaką masz...
Oryginalne powinny działać bez zarzutu. Ja robiłem podobne zmiany z zapłonem przerywaczowym, ale na innym samochodzie. Po zastosowaniu zapłonu tranzystorowego (wyzwalanego przerywaczem), zmieniałem świece, aby dobrać najlepsze z zestawu: Iskra, NGK, Brisk. Iskra i NGK wyposażone w klasyczne elektrody czyli centralną i boczną. Brisk - świeca czteroelektrodowa...
Simson pali bez problemu o kopa na świecy F65, a gaśnie na F95. Masz słaby zapłon. Wartość cieplna iskry nie ma wpływu na łatwość uruchomiania silnika, chyba że izolator świecy był pokryty sadzą (zgaszony silnik był nierozgrzany, pracował tylko na biegu jałowym).
Chciałem założyć temat dla wszystkich tych, którzy nabyli gotowe instalacje solarne, zamontowali i użytkują. Interesuje mnie jakie wartości cieplne uzyskujecie obecnie. Prosiłbym o krótki opis w stylu: - producent - model - technologia - ilość kolektorów - pojemność bufora - temperatura zewnętrzna - wartości uzyskanych temperatur oraz krótki opis oczekiwań...
Objawy wskazywały by na źle dobraną wartość cieplną świecy,ale z praktyki wiem że zapłon iskrowy w wsk nie jednemu już spędził sen z powiek,pomimo swej banalnej konstrukcji. Miałem taki przypadek że koło magnesowe miało słabe magnesy ze starości i iskra była za słaba, koło od kolegi z garażu i wsk paliła od strzała.
Zmiejsz przerwę na świecach o ok. 0,1 mm. jeżeli ta operacja nie da pożądanych efektów to masz rację że sprzedane świece są nieodpowiedniej jakości / za mała wartość cieplna / i sprzedawca powinien wymienić ci je na nowe. Osobiście miałem kilka podobnych sytuacji ze świecami NGK.
Ale pytam o wartość przewodności cieplnej, czy może zastąpić silikon czy co to tam jest.
Kolor świecy i nagar na niej sugerują albo źle dobraną wartość cieplną, albo jej zużycie. Druga możliwość, to praca na zbyt ubogiej mieszance- zapnij manometr w przewód zasilający paliwa i niech ktoś zacznie kręcić. Interesuje mnie jak szybko ciśnienie wzrośnie o czy wogle osiągnie wartość nominalną. Oraz czy od razu po wyłączeniu nie spadnie do zera.
Witam, dowiedziałem się ostatnio, że wartość cieplna zależy od stopnia sprężania silnika, myślałem trochę nad tym i chyba w tym racji coś jest, pytanie trochę, z wyższej półki jak obliczyć wartość cieplną świecy znając stopień sprężania silnika chodzi mi o dwusuwy.
Tylko czy teraz skraplacze podłączyć szeregowo ze sobą czy równolegle?? Jak wspomniał Bobbo muszą być równolegle. Połączenie szeregowe spowoduje że wysoki parametr ( ok 50*C jak podałeś ) dostanie pierwsza nagrzewnica a kolejna podłączona szeregowo będzie otrzymywała parametr niższy o wartość oddanego ciepła na poprzedniej nagrzewnicy. Przy równoległym...
swiece wymienia sie kompletem kolega ma na mysli pewnie zeby wszystkie swiece miały tą samą wartosc cieplną ale ostatecznie mozna wymienić tą uszkodzoną tylko i tak efekt bedzie lepszy niz gdyby nie wymienić wcale .silniki w tych rocznikach to chyba były 1,8 i 2,0 litrowe.pozdr.
Siema, u mnie wraz z błędem sondy był komunikat ,że mieszanka jest za bogata lub za uboga.Regulacja długo terminowa.Sterownik silnika korygował stag pobierał dane korygował po swojemu i robił się motłoch.Spróbuj podmienić sondę od kogoś bo nowa trochę kosztuje.Z początku też na Pb było ok ,potem tak samo jak na LPG .Możesz jeszcze sprawdzić świece może...
Wszystko zależy od parametru jakim jest rezystancja termiczna (Rth) złącze-otoczenie. Jeśli dwie diody umieścimy w takich samych warunkach i w tej samej temperaturze to o wartości całkowitej rezystancji cieplnej będzie decydować rezystancja cieplna między złączem a obudową (w danych technicznych opisywana jako "junction to case"). I w danym przypadku...
http://obrazki.elektroda.pl/6715099200_1... "1,2 - Izolator ma szarawy lub brązowawy nalot. Spalanie w normie (prawidłowe). Świeca o dobrze dobranej wartości cieplnej. 3,4 - Świece zakopcone. Mieszanka paliwowo-powietrzna wytwarzana w układzie dolotowym, jest zbyt bogata lub świeca nie oczyszcza się samoczynnie, bo jej wartość cieplna...
a wartość cieplna świec ? - może zastosowałeś tak samo złe jak były ? Teraz takie pytanie - jak ci osłabnie czy potem normalnie kręci rozrusznikiem ? - pytam bo spotkałem się z przypadkiem "puchnięcia" nieorginalnych tłoków - efekt właśnie taki jak opisujesz. Jeszcze czy wyczówasz "wypadanie" zapłonów czy tylko słabnięcie ? - Kolejna sprawa - zawory...
Statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu lepiej nie zmieniać, powinien się znajdować w przedziale 5–10° przed GMP, inaczej będą występowały problemy z odpaleniem silnika. Dopasowanie kąta wyprzedzenia zapłonu pod paliwo o wyższej LO powinno polegać na zmianie charakterystyki regulatora odśrodkowego. Tutaj znaczenie ma twardość sprężynek i masa ciężarków...
Witam. Przewodność elektryczna 9,17×10^6 S/m, cieplna 6,66 W/(m*K) dla czystej cyny, dla stopów zapewne nieco inne wartości.
Taka informacja jest dostępna w instrukcji naprawczej silnika. Ale chyba sam rozumiesz, że nie ma wartości uniwersalnej, bo silniki różnią się pojemnością, średnicą tłoka oraz powiązanym z tym obwodem, cylinder ma jedną wartość rozszerzalności cieplnej, pierścień inną.
witaj jak podajesz wartość świecy 95 to jakiej jest marki ,czy ten odpowiednik podchodzi do samary ja podaje parametry iskry FE65PS ,lub FE65PRS długość gwintu -L-19 ,te świece mają dobre parametry i cena niska,probowałem innych typów ,b.ważne to jaką ma wartość cieplna a nie firma, nie ta seria wpłynie na pracę silnika. Eksploatuje te iskry i nie jest...
Witam Tak przeglądając sieć znalazłem taki ciekawy artukuł na ten temat. Oto pare zdań z tego artykułu: O działaniu świecy zapłonowej można twierdzić na podstawie jej oględzin, dokonanych krótko po zatrzymaniu pracy silnika. Przed badaniami pojazd powinien przejechać odcinek ok. 10 km ze zmienną prędkością w zakresie średnich obciążeń silnika, z wyłączonym...
Ciekawe czemu bronisz tych złodziejników ?? Ja się pytam z czego weźmiesz temperaturę w pomieszczeniu ??? Przecież ona jest fizycznie mierzalna więc nie ma opcji że jakieś współczynniki są potrzebne, jeśli jest możliwość podania niekwestionowanej wartości . Sprzężenie liniowe cieplne jest wartością stałą w odniesieniu do jednej wartości ... dlatego...
To że świeca daje iskrę " w powietrzu" nie oznacza że daje ją w cylindrze gdzie panują trudniejsze warunki na przeskok iskry. Zmień świecę na nową,najlepiej o innej wartości cieplnej tzw;gorętszej. Upewnij się czy układ zapłonowy wytwarza jednocześnie iskrę w dwóch cylindrach 1 z 4 lub 2 z 3 jeśli tak to je pozamieniaj miejscami ustalisz w ten sposób...
Wartość cieplną swiec trzeba koniecznie dobrać do silnika, jak jest zawysoka to występuje samozapłon mieszanki od rozgrzanej elektrody świecy,a jak zaniska to na świecach niezachodzi zjawisko samoczyszczania się elektrod z nagaru i to tyle, cztero elektrodowe miałem-myślałem ze będę miał cztery iskry , ale po próbach okazało się ze iskra jest jedna?dwie...
Po pierwsze akumulator , jaki bym zastosował to wyłącznie aku z płynnym elektrolitem. Akumulatory w technologi AGM lub żelowe wymagają stabilnego napięcia ładowania nie przekraczającego typowego napięcia gazowania elektrolitu. W innym wypadku aku szybko straci swoją pojemność z powodu odparowania wody z żelu. Akumulatory kwasowe z płynnym elektrolitem...
W silniku Romet po wykonaniu remontu kapitalnego stosowałem świece NGK B8HS. Kolor izolatora po przejechaniu kilkudziesięciu km piaskowy, czyli ok. Po zgaszeniu nie odpalał, należało poczekać aż ostygł i wówczas zapalał. Sprawdziłem iskrownik - bez skutku, Zamieniłem na Isolator-Beru, zapomniałem o problemie. Czemu tak? Nie wiem. Zauważyłem że świece...
Sprawdź jaka musi być wartość cieplna świecy do tego motorka, stosuj paliwo świeże ( fachowcy twierdzą, iż mieszanka może mieć ok. 1 miesiąca, natomiast czysta benzyna max. 3 miesiące). Ponadto sprawdź drożność dysz w gaźniku, poziom paliwa, ustawienie zapłonu oraz tzw. fajkę do świecy ( można zrobić próbę pracy silnika bez fajki tj. wprost z przewodu...
Panowie, spokojnie. Wykres ten jest dużym uproszczeniem. Palala - napięcia na cewce nie zmieniasz potencjometrem. Wzrost napięcia zapłonu wymuszony jest warunkami panującymi w cylindrze. Na wartość napięcia przebicia mają wpływ: odstęp elektrod,materiał z którego wykonane są elektrody, kształt i biegunowość, temperatura elektrod, ciśnienie i temperatura...
rozszerzalność cieplna elektrownia cieplna rezystancja cieplna
schemat electronics bufor wzmacniacz intel motherboard
termopara płyta gazowa termopara płyta gazowa
Zmiana UDMA 100 na UDMA 66 dla dysku Western Digital PATA 80GB Czym skleić ramkę od Nokii E66? Butapren?