Według Autodaty mierzymy następująco: Zacisk 1 i 5: zapłon włączony, wartość ok. 5V Zacisk 1 i 2: zapłon włączony, przepustnica zamknięta, wartość ok. 2,1V Zacisk 1 i 2: zapłon włączony, przepustnica całkowicie otwarta, wartość ok. 4,9V Zacisk 1 i 4: zapłon włączony, przepustnica zamknięta, wartość 0V Zacisk 1 i 4: zapłon włączony, przepustnica całkowicie...
Kolega robokop ma rację. Umyć przepustnicę, wykasować wartości wyuczone i zaadoptować przepustnicę. Wszystko zgodnie z procedurą. Jeśli to nie pomoże to szukaj dziury lub uszkodzonego czujnika temperatury.
Napiszę ci tak. Jak mniej to szczelniej. Jak więcej to dziura. Mówimy tutaj o pomiarze za przepustnicą, a nie między przepustnicą a filtrem. Błędy ? A co w tym dziwnego?
http://obrazki.elektroda.net/24_12342778... 1 - TPS - throttle position sensor - czujnik położenia przepustnicy 2 - przepustnica zamknięta 595 Ω, otwarta 3570 Ω, napięcie dochodzące do czujnika 5V. Jeżeli serwis podaje pewne wartości to powinny takie być, wszelkie odchyłki powodują nieprawidłową pracę silnika.
Witam potrzebuję wartości w jakich oscylują napięcia czujnika tps w przepustnicy 1.8t AWT (przepustnica elektroniczna). Czy dla przepustnicy mechanicznej wartości są takie same?
Przepustnica po oczyszczeniu do adaptacji ,egr wysterować przez spr. elementów wykonawczych (ma klikać) ,potem nastawy egr grupa 74.Wartość z czujnika grupa 3 pozycja 3,na jałowym 320-400 mbar w miarę stabilna wartość
Witam Poszukuje wartości oporności jakie powinien mieć czujnik połozenia przepustnicy (tps) w pozycjach otwarta przepustnica , zamknieta przepustnica. Czujnik wyglada jak pod podanym linkiem : http://www.allegro.pl/item132006928_pote... Pozdrawiam
Witam Jaki silnik, 1.6 czy 2.0 oraz jaki przebieg samochodu? Do sprawdzenia: - Czujnik położenia przepustnicy - wartości: Przepustnica zamknięta: 0.45-0.55V - Zaciski 2 i 3 Przepustnica otwarta: ok. 4V - Zaciski 2 i 3 - Przepływomierz - Układ zapłonowy: świece, kable (oporność między 6-10 Kohm w zależności od długości kabla), rozdzielacz zapłonu - Oporności...
17524Podgrzewana sonda lambda strona 1. Najprawdopodobniej skończyła się grzałka w sondzie. 17549Obliczenie mocy - wartość nieprawdopodobna. Przepustnica, czujnik ciśnienia, przepływomierz o ile jest. Trzeba zrobić diagnostykę kompem parametrów bierzących i coś się może rozjaśni.
masz tam drogi kolego najprawdopodobniej (pisze bo nie wiem który to rocznik) TPS z jednym potencjometrem trzy piny w kostce. Zmierz opory na tych zewnętrznych pinach poruszając płynnie przepustnicą. Wartości powinny płynnie liniowo rosnąć lub maleć bez żadnych przerw czy skoków w odczytach.
ale jakie ma mieć prawidłowe wskazania na mierniku ten czujnik na zamkniętej i otwartej przepustnicy
Na 99% czujnik temp wody na zegary jest pod przepustnicą trochę ciężki dostęp. Omomierz w rękę i trzeba sprawdzić jaką wartość mają na zimnym i ciepłym silniku. Najlepiej obydwa czujniki ten pod przepustnicą i pod aparatem dla pewności.
Nie tyle jest istotna wartość tego kąta co płynność jego zmian podczas powolnego wciskania i zwalniania pedału przyspieszenia (przy wyłączonym silniku) oraz stan flagi "Przepustnica w skrajnej pozycji".
Jakie powinny być wartości oporności przy skrajnym i maksymalnym położeniu?
Witam kupiłem a3 APF 1,6 z gazem. Strzelala dusiła się, okazało się brak kompresji na 4 garze. Dół zrobiony glowica tak samo. Uszczelki rozrząd nowy (tylko dolotowego stara). Autko odpala ładnie jak ciepła jak i zimna ale po chwili dusi się i strzela (nie mocno strzela czasmi). Po przeliczeniu na gaz jedzie jak na 1.6 wmiare ale potrafi strzelić i szarpie...
W sterowniku silnika jest ogranicznik prądowy na zasilaniu linii 5V na czujniki. Przy zwarciu niepełnym jakie występuje często w wiązce ecu ograniczy wartość prądu stąd spadek napięcia linii zasilania 5V. Problem ze znalezieniem usterki może być spory. Elektrycy też nie lubią takich klientów bo mogą przy aucie siedzieć 8h i nawet usterki nie zobaczą...
Prosto.Na niebieskim kablu podczas gdy przepustnica jest w położeniu spoczynkowym masz mieć około 0,7V i płynnie narastać,proporcjonalnie do otwarcia przepustnicy do wartości około 4,3V
Po przejrzeniu internetu wynika, że kąt wyprzedzenia zapłonu nie jest prawidłowy i są zbyt duże korekty długoterminowe. Jako że parę miesięcy temu czyściłem przepustnice i po odłączeniu jej i ponownym zamontowaniu zauważyłem krótkotrwałą poprawę na 1-2 dni, to stawiam na walnięty czujnik nastawnika przepustnicy, który wysyła błędne informacje do ECU....
(at)ElektrodaBot Właśnie podmieniłem sterownik silnika na nowy sklonowany i nadal to samo Dodano po 1 Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik poinformował, że po wymianie (i sklonowaniu) sterownika silnika (ECU SID310) problem z brakiem zasilania 5 V i kodem błędu P0641 nie ustąpił. Dodatkowo pojawia się błąd DTC0638, często powiązany z pracą...
Przepływomierz hmy może się mylę ale go nie ma ;/ , podejrzewam ze jest czujnik który szczytuje wartość przepływu , tylko który to ? Nie ma tak jak w większości siników przepływki po miedzy filtrem powietrza a przepustnica , od filtra powietrza idzie rura bezpośrednio do turbiny i od turbiny na przepustnice z tym ze znajduje się tam jeden czujnik właśnie...
Nastawnika turbo. To Ducato model 250? Teraz se w program patrze i widzę że one nie miały jeszcze czujnika pozycji turbo, ani wartości wysterowania zaworu. I nie jest sterowana przez ECU. Wywaliłeś cały dolot? Zacięta przepustnica mogła by dawać podobne objawy. Ew uszkodzony/zapchany katalizator. Skoro dolot nie pomógł to zluzuj wydech, np wykręć sondę...
niech mnie ktoś poprawi jeśli sie myleale podciśnienie jest największe na jałowym. Witam. Dokładnie tak. Na jałowym biegu masz zamkniętą przepustnicę. Pozdrawiam
Passat 99r 1.6 AHN Objawy : Bardzo ciężko pali na zimnym silniku. Pokazuje błędy : - przepływka - przepustnica - sonda - sonda przekroczony próg - górna wartość - czujnik temp (wszystkie błędy są błędami sporadycznymi) Wymieniona : - przepustnica (przez właściciela) - sonda. Po wejściu w TEST Wyjść -> Wskazówki licznika. Wszystko idzie ładnie od 0 do...
Wartości czujnika położenia przepustnicy: przewód żółto czerwony - 5V po zapłonie zielono biały - masa środkowy niebieski - sygnal (całkowicie zamknięta -4,42V , całkowicie otwarta - 0,51V)
Witam Mam na warsztacie Fiata ducato 2014r 3,0 hdi samochód przyjechał z brakiem mocy i check na liczniku po podpięciu pod kompa DELPHI okazało się ze jest coś nie tak z doładowaniem. lecz kiedy włączyłem wartości zadane i rzeczywiste doładowanie okazało się ze na postoju cisnienie doładowania jest na minusie. wymieniłem czujnik cisinienia doładowania...
Witam Jestem w trakcie robienia aktywnego układu wydechowego i potrzebuje drobnej pomocy ze sterowaniem przepustnicą. Chcę wykorzystać do tego celu przepustnicę z silnikiem krokowym z jakiegoś samochodu. Otwarcie przepustnicy w układzie wydechowym będzie umożliwiało spalinom szybsze opuszczanie go krótszą drogą - przelotowy układ wydechowy, gdy przepustnica...
Kochani nardzo proszę o pomoc. Mam daelim otello 2017 rok. Na zimnym silniku wszystko jest ok,gdy się rozgrzeje zapala mi się chcec engine i obroty falują i na wolnych gaśnie. (Swieca, przewód i sonda lambda wymieniona) Dodaje film z kodem błędu ,ale nienwiem jak go odczytać. (Najpierw mrugnie raz, później dwa, później raz i później dwa) Bardzo proszę...
Witam Mam problem z Fiatem Mulipla 1.6 16v Otóż czasami nie odpala :p ogólnie to nie ma zasady kiedy nie odpala Wymieniłem już sondę, wyczyściłem przepustnice, wymieniłem wszystkie filtry, wymieniłem czujnik map, czujnik wału, świece, kable, i teraz zabieram się za przepustnice bo są w niej czujniki z czego jeden to położenia przepustnicy i wartości...
7. czy falownik może sterować kilkoma silnikami na raz teoretycznie tak , ale praktycznie 1 falownik jest przypisany 1 silnikowi , można by zastosować układ włączający raz jeden raz drugi silnik pod ten sam falownik , ale wymaga to stworzenia odpowiednich blokad sprzętowych umożliwiających przełączenie w określonych warunkach Tylko w jaki sposób mogę...
a ciepły silnik ? Zapala od razu ? Sprzwdź czy nie odłączył ci się czujnik temp. silnika (dwie żyły), i sprawdź czy działa .Oporność powinna spadac ze wzrostem temp. Później ci napisze jakie wartości. Czujnik poł. przepustnicy też można sprawdzić przyrządem.
Vitara 2.0 V6 ma ten urok jeśli mikser jest zamontowany przed samą przepustnicą. Niestety zakłóca to przepływ powietrza obok któregoś czujnika i sterowanie silnikiem na benzynie. Po przeniesieniu miksera w pobliże filtra powietrza problem jest rozwiązany, niestety zwiększa to objętość mieszanki powietrzno- gazowej w dolocie co w razie detonacji jest...
Czujnik temperatury cieczy oraz temperatury powietrza w dolocie pokazują dobre wartości. Silnika krokowego nie ma - elektroniczna przepustnica. Ciśnienie w cylindrach pewnie będzie sprawdzone, ale najpierw wolałbym wykluczyć jakieś czujniki etc... Odnośnie pompy paliwa: padłaby z dnia na dzień? Dodatkowo, gdy silnik jest ciepły to nie jest odczuwalny...
MAF służy wraz z z czujnikiem położenia przepustnicy i czujnikiem obrotów do ustalenia obciążenia silnika i z tego tytułu wyliczenia potrzebnej dawki paliwa. Lambda służy tylko do korekcji - takie kontrolne sprzężenie zwrotne, czy wyliczona wartość składu mieszanki jest poprawna.
Wygląda na to że w przepustnicy coś się dzieje z czujnikiem położenia - to dwa potencjometry. Te wartości nie odpowiadają ECU. Trzeba by zobaczyć w blokach pomiarowych co widzi ECU w przypadku uchylenia przepustnicy. Pewnie przez nie idzie zrobić adaptacji. Co dom wycieraczek to patrzałeś na czujnik w zamku klapy?
Przecież obroty silnika zależą od tego jak bardzo wciśnie się pedał gazu (otworzy się przepustnicę). ECU silnika sprawdza napięcie na potencjometrze czujnika przepustnicy (określa w jakim stopniu jest otwarta przepustnica) sprawdza też odczyt z czujnika prędkości obrotowej silnika. Pytanie brzmi: jak te dwie wartości są ze sobą związać, żeby ECU nie...
https://obrazki.elektroda.pl/2019773600_... https://obrazki.elektroda.pl/9911780000_... https://obrazki.elektroda.pl/4165111200_... https://obrazki.elektroda.pl/2212679800_... Witam ponownie w temacie wkradł się błąd chodzi o volvo s80. 2.0 benzyna 1999r. Dzisiaj trochę popracowałem...
Witam, reset stosuję się w ostateczności - może podasz więcej danych o tym samochodzie ? podepnij pod SCAN'a daewoo i sprawdź TPS'a czy ma odpowiednią wartość - o ile dobrze pamiętam powinno być około 0.60V. pzdr
Kłaniam się Państwu. Mam kłopot z pojazdem a mianowicie pacjent Volvo S60, rok 2001, 2.4 benzyna z gazem. Objawy wyglądają następująco: po rozgrzaniu silnika włącza się wentylator silnika a silnik zaczyna szarpać, temperatura wskazuje czerwone pole, ale silnik nie gaśnie i można jechać tyle że szarpnie od czasu do czasu kiedy włączą się kontroli silnika...
A to napięcie to obniża w jakiś "inteligentny" sposób czy o stałą wartość, bo jak jest stała wartość to można wpiąć zwykłą diodę (ewentualnie 2, 3) i obnizyć napięcie o 0,7V (1,4; 2.1V). Niestety w inteligentny sposob. No ale ciśnienie w kolektorze dolotowym i tak jest niższe niż normalnie, bo masz przecież wstawiony mikser, który stanowi dodatkowy...
Od lewej na schemacie jest: przepustnica, filtr, nagrzewnica i wentylator. Regulacja odbywa się poprzez pomiar temperatury na kanale nawiewnym i porównaniu jej z wartością zadaną. Następnie regulator zadaje nagrzewnicy sygnał analogowy 0-10V lub cyfrowy do startu. co do wentylatora nie ma on powiązania z nagrzewnicą lecz jest sterowany osobnym algorytmem...
Witam! pacjent to Astra 3 2004 r. 1,7 dth, przez chwilę nie doladowuje a powyżej 3000 obr przeladowuje i nie zawsze odcina moc jedyny błąd to p0234 wartość przekroczona. Zostało wymienione turbo, zawór do turbiny, czujnik ciśnienia, egr, przepustnica i dalej nic.... Jakieś pomysły??? Dzięki z góry za konkrety...
Silnik ma moc i nie muli wszystko jest ok tylko za dużo pali.... pompa nie była sprawdzana a przepustnica chodzi o tą pod wtryskiem ??? a czujnik jakie powiniem miec wartości na rozgrzanym silniku ???
00561- dopasowanie, ustalenie składu mieszanki przekroczona wartość adaptacji 09-00- limit adaptacji przekroczony Może być uszkodzony czujnik położenia przepustnicy. Sprawdź wtyczke i przewody. Do sprawdzenia jeszcze gumowa podkładka pod przepustnicą.
Witam, samochód i problem jak w temacie. Błąd jaki był dotyczył świecy żarowej. Wymieniłem na nową. Paliwo dochodzi do wtrysków. Pompa i zawór - OK. Ciśnienie zgodnie z oczekiwanym. Synchronizacja - OK. EGR wyczyszczony. Jedyne co mi pokazuje w parametrach to nieprawidłowa wartość elektrozaworu obejścia przepustnicy i zawór elektromagnetyczny odcięcia...
Witam. E87 lift, 2010 r. Silnik n43b20a oznaczenie 116i. Silnik na zimno pali ciężko - mocno przebiera nie może przepalić. Gdy przegazuje zaraz po odpaleniu z 2-3 razy zaczyna chodzić dobrze po paru sekundach nie od razu. Wtryski sprawdzone - są dobre, cewki i świece ok, czujniki paliwa ciśnienia wysokiego i niskiego pokazują prawidłowo. Jeszcze mam...
Nie ma tam żadnego ssania, to silnik ze sterowanym elektronicznie wtryskiem wielopunktowym. Ponadto nie liczy się rezystancja czujnika przepustnicy, tylko wartość napięcia w położeniu spoczynkowym.
Witam, czy problem został rozwiazany, bo ja mam podobny. Citroen C4 picasso 1.6HDI 2007r. Wyswietla bład P0220 czyli obwód potencjometru przepustnicy błedy odczytane lexia. Samochód po tym błedzie wyswietla ESP i hamulec reczny. Na moment zwieksza obroty do 1000 i brak reakcji na gaz. Wszystkie te objawy wystepuja na ciepłym silniku. Wymieniono EGR...
Byłem na diagnostyce podczas trwania usterki. Jest odczyt z potencjometru pedału gazu więc jego chyba możemy wykluczyć, natomiast brak odczytu w polu: czujnik położenia przepustnicy, wartość w polu o nazwie uchylenie siłownika przepustnicy również się nie zmienia. Facet który robił diagnostykę mówi, że musi jeszcze sprawdzić wiązkę przewodów idącą pod...
Dzień dobry!!! Mam mały problem, poszukuje wartości rezystancji przy zimnym silniku i nagrzanym dla czujników temperatury cieczy chłodzącej i czujnika mieszanki paliwa (tak sie chyba on nazywa i do tego słuzy) oba są niedaleko siebie. Jeżeli zdejmę wtyczke z czujnika temp. płynu chłodzącego to silnik inaczej sie zachowuje, jezeli zdejmuję wtyczke z...
Zacznij tak jak napisałeś - od przepustnicy (częsta usterka). Dobrze by też było ją zaadaptować po czyszczeniu, a przynajmniej odpiąć klemy z akumulatora na kilka minut/chwil. Następnie (jak nie pomoże i nie uspokoi się) do sprawdzenia czujnik prędkości i szczelność dolotu oraz podpiąć pod komputer i sprawdzić czujniki temperatury oraz MAP. To, że po...
Witam, Suzuki 1.9 ddis 2008 kod błędu DF226 nienormalna wartość napięcia błąd stały świeci zygzak + spadek mocy ktoś ma jakieś sugestie ? gdzie szukać spadku lub nadmiernego napięcia ? Wstępna ocena dostępnych informacji Kod błędu DF226 w Suzuki 1.9 DDiS z 2008 roku wskazuje na problem z nienormalną wartością napięcia, co może być związane z układem...
Dzisiaj badałem małym interfejsem diagnostycznym parametry pracy silnika i parametry jego osprzętu (czujników). Komputer nie zwraca, ani nie ma zapisanych żadnych błędów. Na wolnych obrotach odczyt z pedału gazu wynosi 0%, a przepustnica 14%. Natomiast przy pełnym wciśnięciu pedału mam odczyt: przepustnica 22-25%, a pedał gazu 75%. Przy pełnym wciśnięciu...
Raczej i chyba nie. Połączenie przepustnicy z pedałem gazu sprawia, że to wartość TPS 'mówi' komputerowi jak mocno depczesz gaz. Na forum, któe zalinkowałem obstawiają brudną przepustnicę, błąd akcelerometru, albo padnięty czujnik położenia przepustnicy. Sorry, nie wiem
Mam dokładnie ten sam problem z Polo 1,4 16V podmieniłem przepustnice czujnik w kolektorze ssącym i założyłem nową sondę....wyrzuca mi błąd 1142 Obliczanie wartości obiążenia -sygnał z niski...straciłem już nerwy do tego auta...:/
Sprawdź czy działa zestyk przepustnicy po puszczeniu gazu i czy sterownik widzi że jest bieg jałowy. A i nie wiem dlaczego drugi czujnik przepustnicy pokazuje taką samą wartość jak pierwszy, wartość powinna być odwrócona czyli 100% - wartość pierwszego, lub tak jak ktoś już napisał 100% + wartość pierwszego. Ale może to być błąd w oprogramowaniu. Dobrze...
A przed odpaleniem? Jak nie ma około 100 to walniety czyjnik albo kabelki do niego. Bo przepustnica jest za czujnikiem i ecu nią reguluje na podstawie głownie wartości z przepływomierza. Ma dwa zadania regulować przeplyw aby zagadzał sie z zadanym i egr mógł w częściowym obciążeniu zawrócić więcej spalin i dwa jako klapa gasząca do lagodnego gaszenia...
nie zgodzę się z kolegą.... to benzyna a nie diesel.... wydaje mi się ze jest to anormalne... powinno cały czas pokazywać jedną temp... ale nie mam zielonego pojecia co moze powodować taką anomalie... Dodano po 6 Układ sterowania silnika / Motronic M 2.9 WARTOŚCI ŻĄDANE Czujnik temperatury płynu chłodzącego przy 20 °C / 80 °C 2,1...3,0 kOhm Wartość...
Proszę o pomoc... Captiva 2012r 2.2D P02E4 -Zawór przepływu powietrza dolotowego - Zablokowany otwarty P122D-Czujnik położenia zaworu przepływu w układzie dolotowym -przekroczona wartość graniczna dla przyuczenia Będę bardzo wdzięczny za jakieś wskazówki... Dodano po 3 Może to być jakies "mechaniczne zacięcie"
Kod 29 PRZEKAŹNIK POMPY PALIWA NAPIĘCIE NISKIE usterka wystąpi gdy:w obwodzie sterującym przekaźnikiem pompy paliwa wystąpi zwarcie do masy. Kod 22 CZUJNIK POŁOŻENIA PRZEPUSTNICY NAPIĘCIE NISKIE usterka wystąpi gdy: silnik pracuje, napięcie potencjometru < 0,16V wymagane wartości : przepustnica zamknięta - napięcie 0,3...1V przepustnica całkowicie...
z opisu niektórych użytkowników samochodów wynika, że komputer wskazuje konkretnie np. pedał gazu, lub przepustnicę a okazuje się że nie. Komputer oprócz błędów podaje też wartości odczytywane "na żywo" z czujników i to one są podstawą diagnozy. Samo odczytanie błędów to zaledwie pierwszy krok na ścieżce diagnostycznej i w oparciu o niego rzadko kiedy...
Kody których nie wypisałem są mało istotne, więc nie wklejam opisu. BSC 18 Komunikacja z tachografem (TCO) Opis Komunikacja z tachografem (TCO) została przerwana. COO 570 Komunikacja z tachografem Opis Komunikacja między koordynatorem a tachografem została przerwana. Przyczyna Przyczyny usterki mogą być następujące: •Usterka w obwodzie żółtej...
Dalej nie uporałem się z moim autkiem byłem w serwisie aso i proponują tylko nową przepustnice za 14070 zł czy naprawde nie da się nic zrobić z tymi obrotami dlaczego czujnik stukowy wykazuje cały czas błędy i dlaczego sonda lambda spada z wartością blisko 0
Krokowy odpada bo on odpowiada za obroty biegu jałowego, czujnik wału sprawdzony. cewka wymieniana (na starej i nowej to samo), przepustnica ok (aluminiak) TPS ma odpowiednie wartości. Dopiszę jeszcze, że świece jak i kable WN tez wymienione.
Witam Walczę od dłuższego czasu z tym autem. Ogólnie miało przerywniki,brak zbierania się z niskich obrotów,strzela z tłumika podczas lekkiego przygazowania,rozdarło ostatni tłumik itp itp Żadnych błędów ale podczas sprawdzania Scanxl na charakterystyce po lekkim dodawaniu gazu w połowie przypadków nie widać było skoków położenia przepustnicy a reakcja...
Zaczne od tego ze nie widzialem tego konkretnego silnika na oczy, zadam kilka pytan ktore moga pomóc w ustaleniu przyczyny. Rozumiem,że przed wymianą przepustnicy nie było powyższych problemów, auto paliło tak jak powinno ? Co bylo powodem zmiany przepustnicy ? Przepustnica napewno pracuje poprawnie (otwiera sie, czujnik położenia przepustnicy/potencjometr...
Przepustnica może być też od silnika 1.0. Kupiłem kiedyś kilka takich i w większości zamontowałem w silniku 1.4. Do dziś jeżdżą i nic nie faluje. Adaptacje zrobić na rozgrzanym silniku i po wykasowaniu wartości wyuczonych.
Opis: 1.6 NFU, rok produkcji 2006, sterownik ME745 Auto odpala dopiero drugi raz latem, za pierwszym odpaleniem nie odpala, za drugim odpaleniem jest zawsze ok. Zimą odpala bez problemów. Jeśli silnik jest ciepły w lecie (np. kilka godzin po jeździe odpala od razu, jeśli zatrzyma się przed nocą odpala dopiero drugi raz) Wystarczy trochę pokręcić rozrusznikiem...
Problem może leżeć w czujniku. Możliwa również nieszczelność kolektora, zanieczyszczenie gardzieli przepustnicy zmieniające uchylenie jej klapy poza możliwości adaptacji i problem z samą przepustnicą. Generalnie defekt ten odnosi się do braku spójności pomiędzy ciśnieniem w kolektorze obliczonym przez sterownik a wartością sygnału podawanego z czujnika.
Witam. Mam problem z taką corsa. Silnik 1.4 z dwoma wariatorami. Chyba a14xer. Auto trafiło do mnie z problemem nierównej pracy po zapaleniu, falowanie obrotów, przygasanie. Po jakiejś minucie praca się w miarę stabilizuje. Przed tym po zapięciu wakuometru w kolektor ssący zamiast serwa hamulca, wakuometr pokazuje wartości bliskie ciśnienia atmosferycznego,...
Nie zaczynajmy od nowa. Kręć, patrz ,i podaj wartość ciśnienia na szynie. Normalnie bez wklejania obrazków. Te błędy nie powinny wpływać na rozruch. Te od przepustnicy to sprawdź przepustnice na dolocie,kabelki itp.Ten od prędkości obrotowej to sprawdź poziom oleju w silniku koniecznie. Jak ok i zmieniany to trzeba "poinformować o tym auto". Zostaje...
Mam podobny problem od dwóch dni. Odpalam zimny silnik i za pierwszym razem samochód pracuje 2 sekundy i gaśnie. Odpalam drugi raz, silnik pracuje na 1200 obrotów ale słychać że troszkę szemra. Też mam błąd składu mieszanki ale wcześniej też miałem i silnik normalnie odpalał. Poza tym sonda nie działa od razu po odpaleniu. Jutro sprawdzę ten czujnik...
Co ustaliłem : usterka występuje na ciepłym silniku. Na postoju ciężko jest zagrzać silnik tak aby usterka wystąpiła, dopiero podczas jazdy i tu wystarczy te 500m by zaczął szarpać. Jak już się konkretnie nagrzeje szarpie że nie idzie jechać,stanę w miejscu silnik pracuje ok na jałowych po dodaniu gazu krztusi się. Cewka wymieniona nic to nie dało,...
Witam wszystkich. Mam problem z adp na czystym Pb w a4 z 95r. Na zimnym silniku przy delikatnym dodaniu gazu lekko poszarpane ale przyspiesza gdy da się gwałtownie gazu strzela prycha szarpie i potrafi zgasnąć,chwilę kręci i odpala, na wolnych pracuje idealnie. Gdy silnik się rozgrzeje problem nie występuje.. Czujnik temperatury na kompie pokazuje ok...
Witam. Może ktoś będzie miał pomysł bo moje się już wyczerpały.. Załączam dwa zrzuty ekranu z danymi z auta. Jeden na biegu jałowym a drugi jazda na autostradzie. Zastanawiają mnie dwie rzeczy. Skąd przepustnica bierze dane? U mnie pokazuje cały czas jedynie wartości 12,9 lub 13,3 bez względu na obroty. Wymienialem ja na druga używana i sytuacja jest...
W Świdnicy wymienili czujnik temperatury, uszczelki pod kolektorem, uszczelki na przepustnicy jednak nic to nie pomogło, nie ma żadnych błędów ani żadne wartości nie odbiegają od normy, pomimo tego obstawiają przepustnice. Podobno cały kolektor dolotowy był zaolejony, to już chyba kres sensu inwestowania w to auto
Na ciepłym(po dłuższej jeździe) samochód jedzie jakby miał tempomat (stała prędkość, stałe obroty). Po wciśnięciu sprzęgła obroty lecą do 4-5 obrotów i nie spadają. Ta wypowiedź wskazuje mi na lewe powietrze na dolocie. Wtedy silnik dostaje za dużo powietrza którego nie umi zredukować przepustnicą i obroty idą do góry a silnik pracuje na dawce ubogiej....
W moim i innych przypadkach za kąty, i skutkujące od nich dziwne obroty odpowiadał czujnik położenia przepustnicy. Jego złe napięcie podawane do sterownika silnika powodowało złą pracę regulacji kąta zapłonu. Z okolic 5 stopni na jałowych, sterownik zwiększał kąt do ok 30. Błędu czujnika przepustnicy nie było, bo w moim samochodzie właściwie tylko przerwa...
przepustnica jest z początku lat 90 więc jest bardzo trudno o info jak to było oryginalnie sterowane lub jakie są parametry silniczka który się w niej znajduje. Nie szukał bym gotowych informacji, ale spróbował dowiedzieć się jak najwięcej z tego co masz, w tym celu trzeba by rozebrać (a nie zepsuć). Widziałem już trochę różnych konstrukcji podzespołów...
97 to juz stary rzęch.. sluchaj, siadaja tam czasem czujniki temp. (przykrecany w kolektorze ssacym) sprawdź tez działanie silnika biegu jałowego i wartości mierzone przez czujnik położenia przepustnicy.
Czy błąd dotyczy przepustnicy "gaszącej" ? Jak tak to jedno pytanie, jakie są wartości napięć? I gdzie kod silnika?
Niby tak, spróbuję je zmierzyć. Możesz podrzucić na których pinach jest zasilanie 5V a na których powrót do sterownika wartości odczytanej? Ja odkręciłem czujnik TPS z korpusu przepustnicy i próbowałem ustawiać wartości 1-10% tak żeby je utrzymać przez kilkanaście sekund na stałym poziomie. Nie było z tym problemu. W ogóle dziwi mnie trochę konstrukcja...
Mam problem z autem jak w temacie. Przepustnica "błysk" Adoptowana Clipem, Oringi pod kolektorm nowe. Dolot szczelny, sprawdzane kilka razy.Jak się nagrzeje do 80st to po przegazowaniu zostaje na wysokich obrotach. Błędów brak.Na zimnym jest ok. Przepustnice podstawiałem inną i to samo. Ręce opadają! Po zgaszeniu i odpaleniu ładnie trzyma 850 obr. Przepustnica...
Komputera nie mam ale miernik mam tylko jak to sprawdzić ?? Wyciągnąć czujnik z filtra powietrza wezmę suszarkę podgrzeje i przyłożyć końcówki miernika i ustawić miernik na ohmy.czujnik w kolektorów to jest MAP SENSOR ??? Jeżeli chodzi o przepustnice to wyjąć i sprawdzić wyczyścić a kleme to odłączyć i zobaczyć czy się skasuje błąd i czy się zresetuja...
.... z TECHA nie ta się podniesc bo jest informacja, ze "bieg jalowy nie jest aktywny"... Całkiem mozliwe, że gazownicy ustawiając Ci "wolne obroty" zrobili to poprzez uchylenie przepustnicy. Stan biegu jałowego jest brany z czujnika TPS i skoro są takie wartości jak piszesz to całkiem możliwe, ze przepustnica teraz nie zamyka się do końca. Podniesienie...
Problem jest upierdliwie prosty, a wynika z błędnej konstrukcji sterowania... Nie zastosowano tu jakichkolwiek wyłączników krańcowych używając do tego wysokiego stanu tranzystora sterującego, po prostu po przekroczeniu wartości około 65 mA program mikrochipa uznaje, że damper jest w swoim krańcowym położeniu, a w połączeniu z czujnikiem temperatury...
Koloego tzok zaraz na kolektorze dolotowym jest umieszczony zawór biegu jałowego, przez wielu nazywany silnikiem krokowym i taka też nazwa widnieje na różnych portalach aukcyjnych. Inna nazwa to zawór IACV - zwykły elektromagnes z zaworem odpowiedzialnym za dawkowanie powietrza bocznym obiegiem na obrotach jałowych... Dodano po 3 Może wiesz jeszcze...
Niestety nie, ciągle nie wiem co to może być. A ostatnio zauważyłem że jak go odpalę i obrotomierz spadnie do 1000rpm (czyli źle) to jak poczekam minute i zgaszę i odpalę to już działa prawidłowo 1200rpm i tak jest za każdym razem. I jeszcze jedno jak odpalę i ma 1000rpm po czym go zgaszę i znowu odpalę to potrafi mieć 500rpm (jest tak słaby jak by...
więc zacząłem go mierzyć: miedzy A i B 7500om miedzy B i C(przy zamkniętej przepustnicy) 7000om ( powinno być w granicach 1000-3000om) miedzy B i C (gdy otwieram przepustnice) wartość rośnie od tych 7tys do 10tys. om OK- na pewno jest z tym problem, teraz kwestia jak to wpływa na sterowanie silnika? Ja to rozumiem tak:w momencie kiedy przepustnica jest...
Witam Nie mam w tej chwili książki , ale jutro postaram się poszukać wartości kontrolnych czujników żebyś mógł sprawdzić. Acha jeszcze jedno,czy silnik krokowy działa prawidłowo- to znaczy czy po włączeniu zapłonu słychać takie krótkie bzyknięcie(to znaczy że się wysunoł i lekko otwarł przepustnicę) jeżeli nie to krokowiec nie działa. Pozdro!:|
Renault Scenik 2 1.9 dCi 96 kW 131 km. Witam, po przejechaniu kilkunastu km wyskakuje błąd DF980 DTC2A0068 Funkcja czujnika składu mieszanki 2. def obecny (poniżej min. wartości). Gdzie szukać przyczyny? Gdzie jest czujnik ciśnienia spalin w tym Sceniku? Gdzie szukać, jakieś zdjęcia czy coś? Pozdrawiam https://obrazki.elektroda.pl/7909130100_...
Witam Auto jak w temacie-silnik C14NZ 1994. Brak błędów w sterowniku, auto bardzo ciężko pali na ciepłym a gdy już odpali ma bardzo niskie obroty by po chwili wejść na ok. 2000. Nigdzie nie dostaje lewego powietrza, wtryskiwacz sprawny, silniczek krokowy sprawny. Z wtryskiwacza wydostaje się zbyt dużo paliwa, przepustnica przymknięta. W wartościach...
TPS czujnik uchylenia przepustnicy,u Ciebie sygnał TPS-u jest błędny,na wolnych obrotach to wartość około 0.6V.Uszkodzony czujnik TPS.Aktuator to silnik krokowy na przewodzie gumowym doprowadzającym gaz,reguluje ilość podawanego gazu w czasie rzeczywistym zależnie od sygnału sondy lambda,tps.Obroty pływają bo komputer benzynowy i gazowy widzi otwartą...
Witam Posiadam forda focusa mk1 1.6 99r. I jest w nim kilka problemów, do których nie bardzo wiem jak już podejść. Mianowicie, kiedyś zaczęło się od typowego falowania obrotów, co oczywiście zostało rozwiązane. Jednakże, gdy tak codziennie jeżdżę nurtuje mnie to, że jego spalanie odbiega nieco od normy bo nie móc przejechać 300km na 30l Pb to normalne...
nie wiem jak to zmierzyć, bo tam jest podwójny potencjometr, a przez OBD nie jestem w stanie uzyskać tej wartości. Kiedyś rozbierałem ten czujnik, psikłem contact cleanerem i deko dogiąłem te blaszki, żeby lepiej przylegało. Mam tu z książki coś takiego, da radę pomierzyć bez odkręcania tego pedała? Na aucie chyba prędzej niż na wyjętym, bo wiadomo,...
Jedyna rzecz - naciskasz hamulec podczas hamowania silnikiem. Co wtedy pracuje? W silniku nic, tzn nic co by dawało jakieś rezultaty pracy, przepustnica zamknięta, monitoring czujników i zapłon jeszcze iskrę daje. Co pracuje poza silnikiem? Skrzynia biegów - bez znaczenia, zaciski hamulcowe - robią co trzeba, pompa hamulcowa - tak jak zaciski. Nie bez...
Witam, mam problem taki, że jak gwałtownie wcisnę gaz to gaśnie. Jak silnik jest zimny to wchodzi sam po odpaleniu na 2000 obrotów, jak się nagrzeje to wraca do normy, ale nie zawsze, czasem obroty falują też nie wiadomo dlaczego. Przeglądałem różne fora internetowe i tam ludzie pisali że może być przepustnica, czujnik położenia wału, temperatury. Ja...
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
Sory, ale teraz z kolei Ty piszesz niejasno. Po pierwsze, w przepustnicy owszem, są dwa czujniki, ale jeden to cz. temperatury powietrza za sprężarką, a drugi to czujnik ciśnienia powietrza doładowanego. Nigdzie wcześniej nie pisałem o czujniku przepustnicy. "Czujnik położenia" jak się wyraziłeś (rozumiem, że masz na myśli czujniki położenia przepustnic)...
Sterownika nie naprawiaj, tylko wymień, będziesz miał dużo mniej nerwów. A co do samej pracy silnika, to zobacz jakie wartości widzi czujnik temp płynu. Zajrzyj do przepustnicy. A rozrząd ustawiałeś na ori blokady czy z all....?
Nie będę ukrywał że właśnie na Kolegę liczyłem, większość ludzi z Forum o Oplach twierdzi że właśnie tylko TECH 2 da radę, i tym się zasugerowałem. Jak szukać usterki? Na wysokie obroty na biegu jałowym może wpływać: - Przepływomierz powietrza - najlepiej podmienić na inny i sprawdzić czy jest różnica - Czujnik temperatury - A) Sprawdzić w OP-comie...
wartość czujnik oleju czujnik przepustnica matiz czujnik przepustnica laguna
elizabeth sanyo compaq 6720s bateria stukać skręt prawo
odbiornik reakcyjny odbiornik reakcyjny
Czerwony wskaźnik w bezpieczniku B16 - co oznacza? Schemat płyty głównej HP ENVY x360 15 - dostępność i alternatywy