ale jakie ma mieć prawidłowe wskazania na mierniku ten czujnik na zamkniętej i otwartej przepustnicy
Jakie powinny być wartości oporności przy skrajnym i maksymalnym położeniu?
http://obrazki.elektroda.net/24_12342778... 1 - TPS - throttle position sensor - czujnik położenia przepustnicy 2 - przepustnica zamknięta 595 Ω, otwarta 3570 Ω, napięcie dochodzące do czujnika 5V. Jeżeli serwis podaje pewne wartości to powinny takie być, wszelkie odchyłki powodują nieprawidłową pracę silnika.
Witam Poszukuje wartości oporności jakie powinien mieć czujnik połozenia przepustnicy (tps) w pozycjach otwarta przepustnica , zamknieta przepustnica. Czujnik wyglada jak pod podanym linkiem : http://www.allegro.pl/item132006928_pote... Pozdrawiam
Witam potrzebuję wartości w jakich oscylują napięcia czujnika tps w przepustnicy 1.8t AWT (przepustnica elektroniczna). Czy dla przepustnicy mechanicznej wartości są takie same?
Wartości czujnika położenia przepustnicy: przewód żółto czerwony - 5V po zapłonie zielono biały - masa środkowy niebieski - sygnal (całkowicie zamknięta -4,42V , całkowicie otwarta - 0,51V)
a ciepły silnik ? Zapala od razu ? Sprzwdź czy nie odłączył ci się czujnik temp. silnika (dwie żyły), i sprawdź czy działa .Oporność powinna spadac ze wzrostem temp. Później ci napisze jakie wartości. Czujnik poł. przepustnicy też można sprawdzić przyrządem.
Nie ma tam żadnego ssania, to silnik ze sterowanym elektronicznie wtryskiem wielopunktowym. Ponadto nie liczy się rezystancja czujnika przepustnicy, tylko wartość napięcia w położeniu spoczynkowym.
Są dwa czujniki położenia przepustnicy, ich odczyty powinny się zgadzać, choć w VCDS wartość czujnika 2 powinna być 100%-wartość czujnika 1.
Czy błąd dotyczy przepustnicy "gaszącej" ? Jak tak to jedno pytanie, jakie są wartości napięć? I gdzie kod silnika?
Prosto.Na niebieskim kablu podczas gdy przepustnica jest w położeniu spoczynkowym masz mieć około 0,7V i płynnie narastać,proporcjonalnie do otwarcia przepustnicy do wartości około 4,3V
Witam Jaki silnik, 1.6 czy 2.0 oraz jaki przebieg samochodu? Do sprawdzenia: - Czujnik położenia przepustnicy - wartości: Przepustnica zamknięta: 0.45-0.55V - Zaciski 2 i 3 Przepustnica otwarta: ok. 4V - Zaciski 2 i 3 - Przepływomierz - Układ zapłonowy: świece, kable (oporność między 6-10 Kohm w zależności od długości kabla), rozdzielacz zapłonu - Oporności...
masz tam drogi kolego najprawdopodobniej (pisze bo nie wiem który to rocznik) TPS z jednym potencjometrem trzy piny w kostce. Zmierz opory na tych zewnętrznych pinach poruszając płynnie przepustnicą. Wartości powinny płynnie liniowo rosnąć lub maleć bez żadnych przerw czy skoków w odczytach.
Poco znów wymieniałeś tą pompę skoro nic Ci już nie ciekło i ciśnienie było OK a w dodatku jeszcze tak długo się utrzymywało?? strata pieniędzy kable do świec nie przebijają? jak nowe to czy aby nie Janmor?? świece wymienione? (byle nie NGK...) Rozrząd nie przeskoczony? Nie pamiętam czy tam jest mapsensor na wężyku, ale jak tak to wężyk do sprawdzenia...
Koloego tzok zaraz na kolektorze dolotowym jest umieszczony zawór biegu jałowego, przez wielu nazywany silnikiem krokowym i taka też nazwa widnieje na różnych portalach aukcyjnych. Inna nazwa to zawór IACV - zwykły elektromagnes z zaworem odpowiedzialnym za dawkowanie powietrza bocznym obiegiem na obrotach jałowych... Dodano po 3 Może wiesz jeszcze...
Ja właśnie rozwiązałem problem u siebie w Renault Clio 2 (2001) 1.4 16V ze skrzynią DP0. Objawy : - szarpanie przy zmianie biegów na zimnym - późna redukcja z 2 na 1 przy zatrzymywaniu na światłach - zmiany biegów w górę i w dół w nie odpowiednim czasie Przyczyna : - silnik łapał lewe powietrze w okolicy przepustnicy, co powodowało że komputer skrzyni...
97 to juz stary rzęch.. sluchaj, siadaja tam czasem czujniki temp. (przykrecany w kolektorze ssacym) sprawdź tez działanie silnika biegu jałowego i wartości mierzone przez czujnik położenia przepustnicy.
Witam. Sprinter 906 2.2L z dwoma turbinami. Błędy w silnik: P0105 - ciśnienie atmosferyczne między modułem sterowania silnika a czujnikiem ciśnienia doładowania jest nieprwidłowe P2904- zwiększ kontrolę przepustnicy ciśnienia Czytane autocom-em. W parametrach czujnik ciśnienia w dolocie obok przepustnicy powietrza pokazuje ciągle 800mbar - czyli wartość...
Ewidentnie na pierwszy rzut oka ja widzę uszkodzony CPP- czujnik położenia przepustnicy, a tym bardziej mnie umieścileś w przekonaniu gdy napisałeś, ze na kompie wyskakuje błąd przepustnicy. Sprawdź omomierzem czy wmiare równo zwiększa wartość i nie przerywa ten potencjometr.
Podaje to co komputer mi jest w stanie pokazać : Czujnik położenia pedału gazu 1 : 1.0V Czujnik położenia pedału gazu 2 : 0.5V Czujnik pozycji przepustnicy pedału A : 0,65V Czujnik pozycji przepustnicy pedału B : 4,39V Wszystkie wartości mierzone na biegu jałowym . Niestety nie miałem okazji zrobić pomiarów w trakcie awarii.
Sterownika nie naprawiaj, tylko wymień, będziesz miał dużo mniej nerwów. A co do samej pracy silnika, to zobacz jakie wartości widzi czujnik temp płynu. Zajrzyj do przepustnicy. A rozrząd ustawiałeś na ori blokady czy z all....?
Przestaw na stare miejsce czujnik położenia przepustnicy ,ale wartości nie pamiętam.
Oporności na czujniku nie znam, ale na pinie 19 komputera powinno być od 0,7V do 4,5V na pełym gazie. (pewnie masz gaz i wałi błąd czujnika położenia przepustnicy?) Pozdrawiam.
Kochani nardzo proszę o pomoc. Mam daelim otello 2017 rok. Na zimnym silniku wszystko jest ok,gdy się rozgrzeje zapala mi się chcec engine i obroty falują i na wolnych gaśnie. (Swieca, przewód i sonda lambda wymieniona) Dodaje film z kodem błędu ,ale nienwiem jak go odczytać. (Najpierw mrugnie raz, później dwa, później raz i później dwa) Bardzo proszę...
Sprawdziłeś ten czujnik temperatury cieczy G62? najlepiej jak byś podłączył kompa i porobił logi statyczne wszystkich czujników które są odpowiedzialne za skład mieszanki, sonda lambda czujnik temperatury cieczy G62 MAF zaniża wartości lub nie wskazuje zadanych wartości czujnik temp. zasysanego powietrza czujnik położenia przepustnicy dodaj również...
Witam! Mam problem z odpaleniem na zimnym, gdy ciepły pali bez zarzutu. Silnik po kapitalnym remoncie, nowa pompa paliwa, podłączałem do komputera PC poprzez interfejs wykonany samodzielnie na gniazdo ALDL z programem FSO monitor 3.4. Komputer w samochodzie z napisem "DELCO". Podczas testów program nie wykrył zadnych kodów błędów a parametry odczytywane...
W tym escorcie nie ma takiego czujnika utrzymywania ciśnienia paliwa, ciśnienie paliwa jest regulowane raz za pomocą śruby w gaźniku a MAP sensor jest wykorzystywany w układach wtryskowych do dokładnego wyliczenia aktualnej ilości zasysanego powietrza, aby ECU silnika dokładnie wyliczyło dawkę paliwa ( oczywiście oprócz MAP sensora ECU do tego celu...
Możliwe objawy Lampka kontrolna awarii (MIL) jest aktywna Możliwe przyczyny Czujnik kąta 1/2 dla aktora przepustnicy (G187 / G188) jest uszkodzony Zasilacz dla czujników kątowych 1/2 dla aktora przepustnicy (G187 / G188) jest uszkodzony Okablowanie / Złącza od / do Czujniki kąta 1/2 dla aktora przepustnicy (G187 / G188) są wadliwe Możliwe rozwiązania...
Dziękuje bardzo za odpowiedź, co do CRP 123 odpuszczę sobie, bo średnio podoba mi się wydawać 1000zł za coś, co może 10-20 razy użyje :) odnośnie Creader VI można tam też sprawdzać wartości czujników? typu map sensor, położenie przepustnicy, czujnik położenia wału korbowego, czujnik spalania stukowego itd?
Wygląda na to że w przepustnicy coś się dzieje z czujnikiem położenia - to dwa potencjometry. Te wartości nie odpowiadają ECU. Trzeba by zobaczyć w blokach pomiarowych co widzi ECU w przypadku uchylenia przepustnicy. Pewnie przez nie idzie zrobić adaptacji. Co dom wycieraczek to patrzałeś na czujnik w zamku klapy?
Na początku piszesz , że obroty spadają, potem że po zaślepieniu już nie falują a to ma znaczenie . Jak falują to najczęściej jakaś nieszczelność w dolocie. Czy po wciśnięciu hamulca falują cały czas czy to chwilowe. Jaka wartość podciśnienia z czujnika, adaptacja przepustnicy idzie prawidłowo ? Spróbuj też zaślepić przewód od egr .
Dzisiaj pomierzyłem wartości. Więc tak czujnik położenia przepustnicy: między B i H jest 1,985 kΩ, między C i G jest 4,286kΩ Napięcie na b= 5,025V, napięcie na g= 5,026V. Czujnik położenia pedału przyspieszacza Między 1 a 5 jest 1,965 kΩ, między 2 a 4 jest 1,137kΩ. Napięcie zasilania na 1= 5,021V i na 2= 5,021V
Jaką wartość temperatury widzi komputer - odczyt z vaga. Jaką widzi po odpięciu wtyczki czujnika temp. Adaptacja przepustnicy to jeszcze nie wszystko - czasem trzeba cofnąć wartości adaptacyjne po wynianie jakiegoś komponentu np: przepustnicy. Pojeździć na benzynie.
Dzisiaj sprawdziłem Lexią: błąd czujnika temperatury cieczy chłodzącej 71 st. C (rzeczywista temp. ok 28 st. C). Wskaźnik pokazuje poprawnie (wskazówka lekko podniesiona). Podstawiłem potencjometr (jako regulowany opornik) i przy regulacji od zera do 5k wskaźnik zachowywał się poprawnie, natomiast odczyt temp. z Ecu bardzo dziwnie; od 70 st. C malał...
Czujnik przepustnicy to zwykły potencjometr, który z czasem się wyciera. W bardzo dużym uproszczeniu dzięki niemu komputer "wie" jak mocno i czy w ogóle wciskasz pedał gazu. Kiedy czujnik się uszkodzi komputer przyjmuje jakąś wartość zastępczą otwarcia przepustnicy, stąd m.in. podniesione wolne obroty. Z uwagi na naturalne zużywanie się tego czujnika,...
Witam, Suzuki 1.9 ddis 2008 kod błędu DF226 nienormalna wartość napięcia błąd stały świeci zygzak + spadek mocy ktoś ma jakieś sugestie ? gdzie szukać spadku lub nadmiernego napięcia ? Wstępna ocena dostępnych informacji Kod błędu DF226 w Suzuki 1.9 DDiS z 2008 roku wskazuje na problem z nienormalną wartością napięcia, co może być związane z układem...
Zalałem do pełna zrobiłem 100km i znów zalałem do pełna i wlałem około 13 żeby zapełnić. Dodano po 1 Trochę czytałem o czujniku położenia przepustnicy i map sensorze. Czy na teście diagnostycznym wyjdzie że czujnik położenia przepustnicy podaje za dużą wartość? W poniedziałek będzie drugie podpięcie.
Witam, czy zostały sprawdzone wartości zasilania przepływomierza i przepustnicy?
Byłem na diagnostyce podczas trwania usterki. Jest odczyt z potencjometru pedału gazu więc jego chyba możemy wykluczyć, natomiast brak odczytu w polu: czujnik położenia przepustnicy, wartość w polu o nazwie uchylenie siłownika przepustnicy również się nie zmienia. Facet który robił diagnostykę mówi, że musi jeszcze sprawdzić wiązkę przewodów idącą pod...
Ciężka sprawa z TPS'em, 300zł używka, która nie wiadomo czy będzie sprawna. To może od sprzedawcy sie dowiedz ile jest pinów? Udało mi się znaleźć na czeskiej stronie schemat. Według niego TPS ma 3 piny. Sprawdzałem przejście do ECU, wszystko się zgadza. Po wykonaniu pomiarów czujnika położenia przepustnicy wartości podane w manualu dla 50ccm zgadzają...
(at)ElektrodaBot Właśnie podmieniłem sterownik silnika na nowy sklonowany i nadal to samo Dodano po 1 Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik poinformował, że po wymianie (i sklonowaniu) sterownika silnika (ECU SID310) problem z brakiem zasilania 5 V i kodem błędu P0641 nie ustąpił. Dodatkowo pojawia się błąd DTC0638, często powiązany z pracą...
Przecież obroty silnika zależą od tego jak bardzo wciśnie się pedał gazu (otworzy się przepustnicę). ECU silnika sprawdza napięcie na potencjometrze czujnika przepustnicy (określa w jakim stopniu jest otwarta przepustnica) sprawdza też odczyt z czujnika prędkości obrotowej silnika. Pytanie brzmi: jak te dwie wartości są ze sobą związać, żeby ECU nie...
Jak ci jakiś czujnik temperatury całkiem padnie ecu bierze wartość zastępczą najczęsciej -30st. Nie dotyczy tryb awaryjny/zastępczy czujników zapłonu i przepustnicy. Jak padnie sonda to ecu wzbogaca mieszankę do "końca mapy".
Zobacz na wskazania MAP, ta centrala podaje je w idiotycznej wartość "wysokość słupa rtęci" Nie centralka lecz program... wartość którą zwraca centralka należy pomnożyć przez 4 aby uzyskać wynik w hPa lub przez 3 aby uzyskać wynik w mmHg... mój program (IAW Scan 2) podaje w hPa, choć w dokumentacji FIATowskiej rzeczywiście wszędzie jest w mmHg. Tak...
Jeśli błąd jest od czujnika stopu, a nie od układu przepustnicy, to trzeba w blokach wartości mierzonych sterownika silnika sprawdzić czy sterownik dostaje oba sygnały z czujnika, czyli zwarty w spoczynku i zwarty po naciśnięciu pedału, nie pamiętam w którym bloku to było trzeba znaleźć blok z ciągiem zer i jedynek w którym zmieniają się wartości z...
nie posiadam oscyloskopu i nie mam jak sprawdzic czujnika położenia przepustnicy gdyż sądze iż jest jego wina. CDIF nie pokazuje błędów Przecież w CDIF możesz podejrzeć bieżącą wartość (kąt) otwarcia przepustnicy... to jest MPI czy SPI? Możesz też sprawdzić ten czujnik zwykłym multimetrem, po co Ci do tego oscyloskop?
Potencjometr jest przy pedale gazu. Na pewno go jutro sprawdzę. Wystarczy sprawdzić oporność czy się zmienia czy jakieś inne wartości są do zmierzenia?
witaj moze to ci troche pomoze(czas otwarcia wtryskiwacza są korygowane odpowiednio do wartości sygnałów z czujnika temperatury płynu chłodzącego i czujnika położenia przepustnicy oraz napięcia akumulatora.)
gdy czujnik ulegnie uszkodzeniu komputer włącza( czyta) wartości standardowe z mapy pamięci czy są w ogule jakieś objawy nierównej pracy czy poprostu chcesz go wymienić? świeci check engine ?
między stykami 1-5 520...1300Ω między 1-2 600...3500Ω wartość zmienna do osiągnięcia ¼ uchylenia przepustnicy potem wartość stała między 1-6 600...6600 wartość stała do osiągnięcia ¼ uchylenia przepustnicy potem wartość zmienna Ps. w tym silniku nie ma krokowego
Wymień czujnik polożenia przepustnicy, lub sprawdź okablowanie. Zapala się ESP , bo czujnik podaje zbyt dużą wartość (brak masy- przerwa na ścieżce, lub zwarcie do plusa) i pewno opony zrywają kontakt z drogą na wskutek dużej mocy, lub wręcz sterownik silnika to widzi i ustala tryb awaryjny. To takie moje domysły.
Witam, czy problem został rozwiazany, bo ja mam podobny. Citroen C4 picasso 1.6HDI 2007r. Wyswietla bład P0220 czyli obwód potencjometru przepustnicy błedy odczytane lexia. Samochód po tym błedzie wyswietla ESP i hamulec reczny. Na moment zwieksza obroty do 1000 i brak reakcji na gaz. Wszystkie te objawy wystepuja na ciepłym silniku. Wymieniono EGR...
No właśnie posługuję się programem esi tronic i nie wiem czy znajdę tam parametry napięć jakie powinny być na kostkach tych czujników. Wiem że np. są wartości aktualne przepustnicy i żądane. ale muszę popatrzeć czy coś będzie z tymi czujnikami do podglądu. Popatrzę z tym oscyloskopem. A nie wiecie jakie silnik dci powinien mieć napięcia, może ktoś sprawdzał...
No cóz masz sporo do sprawdzania dorzuce jeszcze jedno taki mały czujnik TPS (połozenie przepustnicy) wartość sztywna dla niego to (bieg jałowy)0.64V .Niestety w lanosach potrafi sobie sam się zmiejszać a raz zwiększać -kwestia wiazkiCo to znaczy dla normalnej jazdy mozna sie domysleć tzw.kangury.Latwo sprawdzić i i też łatwo naprawić
No do sprawdzenia wartości ciśnienie atmosferyczne , ciśnienie (podciśnienie) w kolektorze. Ewentualnie jak czujniki wskazują poprawnie to szukać dziury w dolocie.
Witam Mam problem z Fiatem Mulipla 1.6 16v Otóż czasami nie odpala :p ogólnie to nie ma zasady kiedy nie odpala Wymieniłem już sondę, wyczyściłem przepustnice, wymieniłem wszystkie filtry, wymieniłem czujnik map, czujnik wału, świece, kable, i teraz zabieram się za przepustnice bo są w niej czujniki z czego jeden to położenia przepustnicy i wartości...
Muszę znaleźć jakie wartości powinny być Najważniejszy jest czujnik MAP/ czujnik ciśnienia temp., którego już też podmieniałem wcześniej , przejścia ma do sterownika bo sprawdzałem. Czujnik położenia przepustnicy A sterowanie biegu jałowego jest ok raczej Czujnik położenia wału ma opornośc 130 ohm, podobna jest w drugim skuterze A jest możliwość że...
Po kolei. 10 ( dopasowanie) kanał 00 gdy VAG zapyta czy skasować wyuczone wartości potwierdzić Q Wyświetli "wartości wyuczone zostały skasowane" Sterownik po tym nie ma żadnych "poburdań" pamięci adaptacyjnej. po tym 04 ( przejście do nastaw podstawowych) kanał 098 ( choroba, a może 001, albo 060 ?Zawsze to robię odruchowo) pokaże w 4 okienku "adaptacja...
Błędów nie ma ale sprawdź wartości odczytów z czujników temperatury (jak mieści się w zakresie -50C- 150C to błędu nie ma) ,czujnika ciśnienia w kolektorze, kąta otwarcia przepustnicy. Generalnie przejrzyj bloki pomiarowe jak nie odpala i szukaj dziwnych wartości nie odpowiadających stanom faktycznym.
Zmierzyłem dzisiaj (wbijając igłę w przewody) napięcie na potencjometrze przepustnicy (tak zwany TPS lub jak kto woli czujnik położenia przepustnicy). Odczytane wartości wydają mi się trochę zaskakujące. Mianowicie. Na wejściu potencjometru wygląda, że jest wszystko prawidłowo - jest 5,1V. Natomiast wyjście potencjometru (środkowy przewód - regulowane)...
Przepustnica może być też od silnika 1.0. Kupiłem kiedyś kilka takich i w większości zamontowałem w silniku 1.4. Do dziś jeżdżą i nic nie faluje. Adaptacje zrobić na rozgrzanym silniku i po wykasowaniu wartości wyuczonych.
witam Czy połącze się kablem diagnostycznym Viaken KKL w BMW E34 portem ADS z programem DIS ewentualnie INPA ? Z tego co wiem do E34 potrzebna jest linia K+L, a wyczytałem że kabel Viaken przełącza się między liniami K. Oczywiście połączenie fizycznym portem RS232. Czy mógłby mnie ktoś naprowadzić? Jeżeli się nie da, czy zakup kabla ADS Viaken wystarczy...
Niby tak, spróbuję je zmierzyć. Możesz podrzucić na których pinach jest zasilanie 5V a na których powrót do sterownika wartości odczytanej? Ja odkręciłem czujnik TPS z korpusu przepustnicy i próbowałem ustawiać wartości 1-10% tak żeby je utrzymać przez kilkanaście sekund na stałym poziomie. Nie było z tym problemu. W ogóle dziwi mnie trochę konstrukcja...
Według Autodaty mierzymy następująco: Zacisk 1 i 5: zapłon włączony, wartość ok. 5V Zacisk 1 i 2: zapłon włączony, przepustnica zamknięta, wartość ok. 2,1V Zacisk 1 i 2: zapłon włączony, przepustnica całkowicie otwarta, wartość ok. 4,9V Zacisk 1 i 4: zapłon włączony, przepustnica zamknięta, wartość 0V Zacisk 1 i 4: zapłon włączony, przepustnica całkowicie...
Siemens SID 801 nie ma potencjometrów lecz dwa czujnika halla. Naprawa nie wchodzi w rachubę. Masz możliwość podglądnięcia wartości rzeczywistych tych czujników? Sygnał czujnika A jest na pinie nr. 1 gniazda.
Zaczne od tego ze nie widzialem tego konkretnego silnika na oczy, zadam kilka pytan ktore moga pomóc w ustaleniu przyczyny. Rozumiem,że przed wymianą przepustnicy nie było powyższych problemów, auto paliło tak jak powinno ? Co bylo powodem zmiany przepustnicy ? Przepustnica napewno pracuje poprawnie (otwiera sie, czujnik położenia przepustnicy/potencjometr...
Panowie czy czujnik ciśnienia atmosferycznego to ten przy przepustnicy na dwie śrubki?? Wedle WOW Wurth Ma on mieć rezystancje 3708 Omów mi pokazało 1.236 jednak ja sprawdzałem wartością 6K omów czy jest to prawidłowe sprawdzenie? Napięcie do kostki dochodzi. 2 Czujnik ciśnienia spalin ten koło turbo tak? Pokazywało mi 2k parę omów a ma być 4670 omów....
Steward- to urządzonko to jest czujnik położenia przepustnicy(w środku jest potencjometr)-sprawdzamy go omomierzem-musi plynnie zmieniać wartość podczas obracania pozdr.$$
Możesz sprawdzić jakie są wartości z tpsów vag/silnik/bolki pomiarowe/grupa 60 . Tam masz dwie wartości procentowe od dwóch czujników położenia (jest podwójny). Suma ich wartości powinna być 100%. Bodajże pierwszy rożnie drugi maleje z otwarciem przepustnicy. Wartości dla nieodpalonego sinika 5-15 % i odpowiednio 95-85%
boozyt, tu nie ma nastawnika przepustnicy, jest silniczek krokowy więc ustawień przepustnicy nie da się zrobić. Jest czujnik położenia przepustnicy, sprawdzałem go podaje wiarygodne wartości uchylenia. Co do świec to chyba nie czytałeś za bardzo - zmienione i bez efektu. Podpinałem go pod CARMANA taki okrojony mały tester ale sczytasz wartości rzeczywiste,...
Ja bym sprawdzil TPS a w szczególnosci jego zasilanie. Brednie. To jest diesel, nie ma czegoś takiego ja Czujnik położenia przepustnicy. Parametry sprawdzić. Tester i obserwować wartości rzeczywiste.
ECU EDC BOSH M7 1. wlaczasz stacyjke (niekoniecznie uruchamiasz silnik) 2. przytrzymujesz przycisk diagnozy az do zapalenia kontrolki na desce rozdzielczej 3. puszczasz przycisk - kontroilka powinna zgasnac a po chwili o ile sa bledy wymrugac bład. 4. aby odczytać kolejne będy powtórzyć pkt 2-3. Jesli bład się powtarza oznacza to ze nie ma wiecej błedów....
Witam Hamowanie silnikiem z wtryskiem następuje zawsze kiedy zdejmie się nogę z gazu (całkowicie) a jednocześnie obroty silnika są wyższe od biegu jałowego. Przy obniżeniu obrotów do granicy biegu jałowego silnik automatycznie wznawia pracę. Łatwo można zauważyć ten moment jeśli podczas hamowania wytrzymamy nerwowo i nie będziemy wciskać sprzęgła to...
Kolega robokop ma rację. Umyć przepustnicę, wykasować wartości wyuczone i zaadoptować przepustnicę. Wszystko zgodnie z procedurą. Jeśli to nie pomoże to szukaj dziury lub uszkodzonego czujnika temperatury.
00561- dopasowanie, ustalenie składu mieszanki przekroczona wartość adaptacji 09-00- limit adaptacji przekroczony Może być uszkodzony czujnik położenia przepustnicy. Sprawdź wtyczke i przewody. Do sprawdzenia jeszcze gumowa podkładka pod przepustnicą.
Jeżeli na jałowym masz takie wyprzedzenie zapłonu to znak że leży regulator biegu jałowego, zresztą zobacz w parametrach czy wartość obciążenia CLV nie przekracza 40%, jeżeli jest sprawny zawór to wynosi przeważnie 24%. Sterownik nie mogąc wyregulować biegu jałowego owym nastawnikiem wyprzedził zapłon. Moze to też byc tym, że zle pracuje czujnik ciśnienia...
Wymieniłem kilka pasków w fiatach uno,punto jednak dostęp był lepszy. Najgorsze jest to że stoje pod blokiem. Dzieki za dotychczasowe rady ide posprawdzam to co mozliwe. Jak padła elektryka to będe zmuszony scholować go na warsztat . Dodano po 3 Iskra jest na kazdej świecy auto stoi na lewarku, zostało mi odkręcenie koła pasowego wału korbowego w celu...
[url=http://www.motonews.pl/forum/?op=fv... masz opis. Wiem, że to opis do czujnika z escorta, ale filozofia jest taka sama. Czujnik położenia przepustnicy to zwykły potencjometr w trochę dziwnej obudowie.
Witam, mam takie pytanie: jak sprawdzić czujnik otwarcia przepustnicy (tps) jakie powinny być prawidłowe wartości rezystancji. Mój problem polega na tym, że jak jadę na pb to tak na połowie skoku pedału gazu silnik się przydławia a jak dam gaz w podłogę do jest ok, czyli tak jakby nie dostawał płynnie dawki paliwa na lpg jest ok. W związku z tym podejrzewam...
Witam, Mam 2 problemy z autem (prawdopodobnie jedna przyczyna). Pierwszy problem jest taki, iż auto na biegu jałowym nie ma stałych obrotów (ok. 800 obr/min) jak zawsze, tylko obroty skaczą od 400 do 1600, dodatkowo w trakcie jazdy szarpie autem, czasami powodując gaśnięcie pojazdu przy ruszaniu. Drugi problem jest taki, że od momentu powstania tych...
Wizyta w warsztacie i odczyt wartości rzeczywistych -na zimnym silniku-jest podstawą.Możliwe jest m.inn.zarbudzenie przepustnicy lub uszkodzony czujnik temperatury.
Jeżeli zaczyna falować po osiągnięciu danej temp. to raczej nie serwo Co z pracą sondy w tym momencie i z wartością z czujnika temperatury?
Raczej i chyba nie. Połączenie przepustnicy z pedałem gazu sprawia, że to wartość TPS 'mówi' komputerowi jak mocno depczesz gaz. Na forum, któe zalinkowałem obstawiają brudną przepustnicę, błąd akcelerometru, albo padnięty czujnik położenia przepustnicy. Sorry, nie wiem
Błąd od nowa się pojawił ten sam. Na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku 6kg/h po dodaniu gazu do oporu koło 100kg/h powietrza 1,35V czujnik przepływu powietrza 36oC temperatura powietrza Obroty 1000 1 czujnik położenia przepustnicy 6,65 2 czujnik położenia przepustnicy 4,33 Uboga mieszanka Sonda przed kat. 700 ,200,100 na wolnych obrotach tak skakała...
Ciekawostka: Gdy odłącze czujnik temperatury w obudowie termostatu silnik działa bardzo dobrze, nic nie szarpie oraz ma moc. Żadna ciekawostka. Sterownik przechodzi w tryb pracy awaryjnej, przyjmując wartość zastępczą CTS bodaj 20 stopni C. Przestaje brać poprawkę na wskazania czujników MAP i O2, a pracuje tylko na podstawie sygnałów czujnika wału...
Witam serdecznie Mam Volvo xc60 2.4d5 215km 2014 r automat dwie turbiny z dużą ilością błędów Ogólnie samochód przechodzi w tryb ograniczony brak mocy nie zmienia biegów może 2 góra 3 begi używa Różnica ciśnień na DPF wynosi 5mbar na biegu jałowym A pokazuje błąd DPF zapchany Sądzą 44g Po zresetowaniu DPF i przejechaniu 2 km to samo Błędy jakie odczytałem:...
Nareszcie udało mi się podłączyć i zczytać kody. Oto efekt: 518 Potencjometr przepustnicy -G 69 sygnał poza wartościami granicznymi 281 Czujnik prędkości pojazdu-G68 brak sygnału 638 Elektr.połączenie 2-silnik/skrz.biegów brak sygnału Jednak silnik nie pokazuje żadnych błędów, co chyba powinno mieć mejsce przy uszkodzeniu czujnika przepustnicy? W którym...
Witam serdecznie, Jest bardzo dużo podobnych tematów, ale niestety nie udało mi się rozwiązać problemu. Objawy: Na co dzień rano gdy był mróz, nie wsiadając odpalałem auto do grzania (żona w ciąży), nie zwracałem uwagi na kontrolki i oczywiście zabierałem się za skrobanie i do auta wsiadałem dopiero po ok. 5-10 min. żeby nim jechać. Żadne czek endżiny...
Daewoo i wolne obroty to temat rzeka. Rozumiem, że nie masz komputera, żeby podejrzeć wartości rzeczywiste z czujników? Czujnik się sprawdza, nic tam się nie czyści. Sprawdź oporność, spróbuj go podgrzać i zobacz czy zmienia oporność. Wysokie obroty mogą jeszcze być spowodowane lewym powietrzem, uszkodzonym czujnikiem ciśnienia w kolektorze, uszkodzonym...
MAF służy wraz z z czujnikiem położenia przepustnicy i czujnikiem obrotów do ustalenia obciążenia silnika i z tego tytułu wyliczenia potrzebnej dawki paliwa. Lambda służy tylko do korekcji - takie kontrolne sprzężenie zwrotne, czy wyliczona wartość składu mieszanki jest poprawna.
Witam Mam na warsztacie Fiata ducato 2014r 3,0 hdi samochód przyjechał z brakiem mocy i check na liczniku po podpięciu pod kompa DELPHI okazało się ze jest coś nie tak z doładowaniem. lecz kiedy włączyłem wartości zadane i rzeczywiste doładowanie okazało się ze na postoju cisnienie doładowania jest na minusie. wymieniłem czujnik cisinienia doładowania...
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
Mam problem z Mercedesem A klasa A 140. Problem zaczął się około 8 miesięcy temu. Pierwszy raz samochód zaczął na trasie słabnąć, aż Stanął, włączyło się ESP. Samochód jechał tylko przy stałym wciskaniu gazu....Elektronik samochodowy stwierdził, że to wina przepływomierza. Wymienił go i po tej wymianie było dobrze przez około 3 miesiące. Potem znów...
Witam. Niedawno udało mi się połączyć tym programem (DDT2000) z moim VOLVO V40 z 1998 r, w którym siedzi sterownik Fenix 5.1. No cóż, większość zawartości tego narzędzia jest w języku francuskim, ale jakoś daje radę. Mam natomiast pytanie w kwesti: Czy w programie jest taka opcja, żeby odczyt (LIVEDATA) na pracującym silniku (np. podczas jazdy) "nagrać"...
Najpierw skasuj błędy,potem odczytaj pozostałe-jeżeli się pojawią na odpalonym silniku.12 -to W alternatora,w pierwszej kolejności naciągnij paski klinowe. Dodano po 4 Kasowanie błędów: 1.wciśnij i trzymaj przycisk CODE 2.włącz zapłon 3.wciśnij pedał hamulca 4. zwolnij hamulec 5.puść przycisk CODE 6.wyłącz zapłon Włącz ponownie zapłon i sprawdź czy...
Jak masz wycięty DPF, a dalej, się wypala to może być źle zrobiony soft w sterowniku i po resecie wywaliło. Sprawdź co do tego EGRa czy po odłączeniu wiązki pokazuje inny błąd i też przy odpięciu przepływomierza. Może też winowajca jest jednak uszkodzony ten EGR i po czyszczeniu nic to nie dało, a on przycina się. Wiązka przy EGR nie jest uszkodzona...
MERCEDES BENZ ACTROS, ATEGO, AXOR TRUCK LISTA KODÓW USTEREK LISTA KODÓW BŁĘDÓW JEDNOSTKI STERUJĄCEJ UKŁAD PRZECIWBLOKUJĄCY (ABS) mercedes-truck-fault-codes-1 0160 Komunikacja między danymi w magistrali CAN samochodu ma błąd 0162 Sygnał prędkości przez magistralę CAN z tachografu ma błąd 0163 Bus IES-CAN: otwarta komunikacja 0167 Brak sygnału CAN GS...
Witam, poszukuje informacji na temat wskazań/wartości prawidłowych dla pracy przepływomierza, przepustnicy, czujników walków rozrządu w silniku opla z1.8xer. Ponieważ walczę z falującymi obrotami silnika na ciepłym i zimnym, na luzie i podczas jazdy , obroty falują od 740 do 830. Brak błędów w ECU, świece, cewka nowa, lambdy pracują w zakresie 110 do...
DTC P0236 Działanie czujnika wspomagania turbosprężarki Warunki ustawień DTC •Moduł ECM wykrywa że sygnał czujnika ciśnienia doładowania nie mieści się w przedziale modelu uzyskanego prędkości obrotowej czujnika, czujnika BARO, czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP), czujnika pozycji przepustnicy oraz czujnika ciśnienia...
A i jeszcze jeden obrazek(właściwie dwa). W sumie zastanawiam się teraz jak bardzo silnik może zwiększyć swoje obroty podczas jednego obrotu wału? Co do wyprzedzenia to wiadoma sprawa że trzeba je zmieniać. Pisząc jedna wartość z pamięciu miałem na myśli jedną dla aktualnych obrotów. A jeżeli mamy rozdzielczość 100RPM i obroty do 10000 to daje 100 róznych...
bezpiecznik czujnika przepustnicy schemat czujnika przepustnicy wymiana czujnika przepustnicy
pilot zmiennym kodem volvo przerywa gniazdka angielskie
Regulacja drzwi lodówko-zamrażarki Whirlpool: porady i wskazówki Niedziałający lewy tylny kierunkowskaz w Oplu Astra K: przyczyny i diagnostyka