Niebieski- czujnik temperatury płynu chłodzącego, steruje ssaniem, z niego sygnał idzie do ECU Czarny- również czujnik temperatury płynu chłodzącego lecz on tylko odpowiada za wskazania temperatury w zegarach, steruje wskazówką tak na chłopski rozum Odpowiednie wartości dla niebieskiego czujnika masz podane wyżej, dla czarnego się nie spotkałem z taką...
A czujnik temperatury, ten na termostacie (dwupinowy, z niebieską "główką") na pewno sprawny, czy wskazuje odpowiednie, właściwe wartości? Bo to właśnie on "steruje" składem mieszanki (ssanie) na zimnym silniku...
Myślę że powinieneś podjechać do kogoś kto sprawdzi porządnie na komputerze także wartości rzeczywiste. Możliwe że czujnik temperatury padł i sterownik nie odpala na ssaniu bo myśli że jest rozgrzany. Tak czy inaczej porządna diagnostyka komputerem nie tylko odczytanie błędów.
A po skasowaniu został jakiś,? Jak ruszasz na zimnym to masz ssanie bo trzyma obroty wyżej to nie gaśnie sprawdź czujnik temperatury wartości przepływomierza i lewe powietrze
Czujnik temperatury silnika. Nic się nie stanie jeżeli zostanie on poluzowany. Natomiast mógł ulec uszkodzeniu, przez co ECU nie odczytuje prawidłowej temperatury silnika, przez co nie ma kompensacji np. układu ssania lub ochrony przed przegrzaniem. W przypadku gdy autodiagnostyka ECU wykryje uszkodzenie czujnika (poprzez przerwę lub zwarcie) to ECU...
Ten obecny zawór to prawdopodobnie typ presostatyczny. Może zamieszczenie jego zdjęcia wyjaśniłoby sprawę. Ta śruba służy do ustawienia ciśnienia parowania czynnika. Ciśnienie to jest w miarę stałe podczas całego procesu schładzania, czy zamrażania. Ustawia się go na taką wartość, aby w końcowym procesie zamrażania maksymalnie wykorzystać powierzchnię...
Sprawdź czujnik temperatury czynnika chłodzącego jakie ma wartości na zimnym i na ciepłym silniku może jest uszkodzony i komputer widzi ze silnik ciągle jest ciepły wiec nie masz ssania i ciężko Ci odpala jak jest zimny.
Jest takie mądre przysłowie- "stać cię na konia, stać cię i na bat". Jaki sens tutaj jest radzenia jak i tak pewnie się nie zastosujesz. Niebieski czujnik jest od regulacji ssania, jeśli go odłączysz ECU przyjmuje jeśli dobrze pamiętam wartość dla temperatury płynu chłodzącego 60 stopni C. Jak myślisz nie zwiększy to tymczasem spalania?
8 bar na wysokim to nie rewelka, a ile na ssaniu ? Zobacz ile masz czynnika (przez odessanie) i w razie czego uzupełnij. Podaj LP z manometru, oraz ciśnienia przy 2000 rpm. A po cholerę, skoro sterownik nie widzi żadnego czujnika temperatury i przyjmuje wartości skrajne, przy których na pewno sprężarki nie włączy?
Czujnik temperatury płynu chłodzącego,znajduje się w okolicy termostatu-wkręcany,wtyczka 2 pinowa,jeden przewód czarny a drugi zielono-biały. Wartość 20°=2000 do 3000Ω 40°=1000 do 1500Ω 80°=250 do 400Ω
witam jak w temacie.jak jest zimny zapali i zgaśnie i tak za 5 razem zapali normalnie jak jest ciepły pali na dotyk.na diagnostyce wyskakuje błąd czujnika temperatury silnika,wymieniłem 2 z katalogu ale zamienniki i nic zero poprawy .w serwisie fiata stwierdzili że musi być orginalny czujnik fiatoski magneti mareli sprowadzili i dalej to samo.czy może...
Podłącz VAG-a i sprawdź przed kasowaniem wartości wyuczonych jaką masz w blokach 08 na rozgrzanym silniku temperaturę. Może być że sterownik odczytuje zimny silnik z czujnika i zwiększa dawkę wtryskiwanego paliwa. tzw. ssanie.
Witam ! Jak odpalisz przesłona ssania nigdy nie będzie otwarta w pozycji pionowej . Przy rozgrzanym silniku uchylenie przesłony jest uzależnione od pracy sondy lambdy. Na początek sprawdź czujnik temperatury - do sterownika gaźnika . Można go też odpiąć - sterownik będzie wtedy pracował w trybie awaryjnym - podstawi stałą wartość . Od tego bym zaczął...
Poszukuje charakterystyki czujnika temp. silnika (ten co podaje wartości do sterownika) - Seicento 900. Przy niskich temperaturach otoczenia po odpaleniu przez kilka minut silnik szarpie, natomiast na biegu jałowym pracuje w miarę równo lecz obroty ma takie jak przy rozgrzanym silniku - tak jakby nie pracował na ssaniu. Podejrzewam właśnie czujnik temp....
moja asterka szwankuje pomocy , zawsze po uruchomieniu silnika nie ma wolnych obrotów (gaśnie jak tylko zdejmę noge z gazu) , dopiero po około 10 minutach , przy gwałtownym przyspieszeniu wszystko sie normuje, ale nie zawsze. Czasami niskie obroty mają wartość około 500obr/min strasznie trzęsie silnikiem, lecz nie gaśnie. Wymieniłem czujnik temperatury...
Z doregulowaniem TZR to dużo nie zmienisz, najważniejsze aby dysza w nim za mała nie była. W jaki sposób chcesz odwrotny obieg uzyskać czyli grzanie mając 1 TRZ ? Jak słyszałem to zawór 4 drogowy przełącza się pod małym ciśnieniem czyli jak wyrównują się. Możesz sprawdzić, zaraz po wyłączeniu sprężarki podaj napięcie na ten zawór i na zegarach przy...
Podpiąłem się pod kompa, błędów brak, czujnik temperatury - wskazania prawidłowe. Poproszę o jakieś sugestie?? Proszę podać następujące parametry: -wartość kąta otwarcia przepustnicy, - widzianą przez sterownik temperaturę silnika, -wartość MAF/MAP na biegu jałowym.
Ogólna zasada działania "ssania" w silnikach z elektronicznym wtryskiem paliwa jest taka sama: elektronika wzbogaca mieszankę dużo ponad wartość stechiometryczną - na realizowane jest to poprzez wydłużenie czasu otwarcia wtryskiwacza[y], na podstawie wskazań czujnika temperatury silnika i pomiaru prędkości obrotowej silnika. Założenia są następujące:...
samochód jest na wtrysku jednopunktowym To mnie zastanawia gdzie przy wtrysku masz ssanie.To niby "ssanie"(jak w gaźnikch) zastępuje tzw.czas wtrysku zależny od temperatury cieczy chlodzącej.W silniku masz dwa czujniki. Jeden na wskaźnik temp. drugi do urządzenia sterującego wtryskiwaczem.Być może ten daje nieprawidłowe wartości do sterownika.Aby skrócić...
Najlepiej sprawdzać wymontowując z układu i sprawdzać w kąpieli wodnej obserwując zmiane rezystancji w miare wzrostu temperatury podgrzewanej cieczy.Czujnik czerwony stan (zwarty -rozwarty ) w temperaturze około 60°C .Czujnik czarny odpowiada za wskazania temperatury na desce , podpiąć w jego miejsce rezystor o wartości która spowoduje wychylenie wskaźnika...
Kolego przy za kupie auta na Twoim miejscu używanego auta,udałbym sie do warsztatu na mały przegląd i wymianę po kolei olejów,przewodów WN,świec to niewielki koszt w stosunku do wartości auta.Po za tym co koledzy wyżej ci napisali za spalanie odpowiada czujnik temperatury oraz sama temperatura silnika,napisz jaka temperaturę ci wskazuje zegar.Bo jeśli...
Czasami przy uruchamianiu silnika odpala i zachowuje się tak jakby nie pracował na ssaniu tylko ma obroty w granicach od 400 do 800 bardzo nierównomierne i tak przez minutę,dwie nieraz dłużej nieraz krócej a czasami odpala i łapie od razu obroty ok 1100 i silnik zachowuje się prawidłowo.Sprawdziłem świece wymieniłem przewody wysokiego napięcia.Mam założony...
Witam, mam problem ponieważ autko spala mi ok. 14-16L/100km. Nie wiem za bardzo czy ma do tego coś takiego jak trasy po 3km (do pracy i z powrotem), ale moim zdaniem tak być nie powinno. Jakie powinien mieć obroty silnik na biegu jałowym? Po odpaleniu przy temp bliskiej 0 stopni? A jakie po rozgrzaniu do tych 60-70 stopni. Zastanawiam się czy to nie...
To zużycie paliwa pokazywane przez komputer wygląda jakby pracował cały czas na "ssaniu", więc może to być wina czujnika temperatury, co tłumaczyło by też podwyższone obroty. Regulacja składu mieszanki też może mieć wpływ, może przy regulacji były jakieś nieszczelności w wydechu i teraz jest nieprawidłowy skład. Dodano po 10 W załączniku dodałem tabelę...
megaomy dla przykładu a chodzi o zasadę czy tak to jest czy inaczej jak inaczej to proszę o opisanie tego działania czyli na jakiej podstawie silnik wie kiedy naonczas ssanie kiedy ma wychylać wskazówkę i włączyć wentylator... Ty chyba sobie żarty robisz. Spadek napięcia na rezystancji jest proporcjonalny do jej wartości - prawo pana Ohma.
Włącznik termiczny wentylatora we Fiacie Seicento (i jeszcze do kilku innych) to taki dwu - pinowy włącznik termiczny wkręcany z boku w chłodnicę: https://obrazki.elektroda.pl/4113676300_... Właśnie ten wkręcony w chłodnicę odpowiada za załączanie wentylatora, temp. załączania wentylatora to 98 stopni Celsjusza. Są tam jeszcze dwa czujniki...
Czy ktoś się orientuje jakie powinno być podciśnienie w kolektorze na biegu jałowym w silniku psa 1.1 hfx. u mnie jest 310mbr czyli około -0.7bar. Napisze co sprawdziłem i co można wykluczyć -zmiana flasha w sterowniku te same objawy. -sterownik silnika podmiana na inny to samo zachowanie -Rozrząd dobrze ustawiony -luzy zaworowe prawidłowe -kolektor...
Pojawił się problem tylko na benzynie. Ostatnio tylko od czasu do czasu a teraz prawie za każdym razem. Odpalam rano zimny silnik, odpala super, chodzi na ssaniu, po około 30 sekundach zaczynają spadać obroty, zaczyna rzucać silnikiem i gaśnie. Po ponownym odpaleniu już jest dobrze lub znowu lekko przygasa i silnik krokowy lekko zafaluje obrotami które...
Współpracuje tzn., że masz jakąś jednostkę centralną odpowiedzialną za przeliczanie mieszanki. W samochodach z gaźnikiem było ssanie, w autach z wtryskiem jest elektronika, która bada dwie zmienne 1. temperaturę 2. lambdę spalin na podstawie tego wnioskuje, czy ma dać więcej benzyny czy mniej... Niewłaściwe działanie auta wyłącznie na zimnym silniku...
To chyba żart. Im mniejsza oporność czujnika tym mniejsza ilość paliwa a to ssanie automatyczne jest już we wszystkich autach. Ja mam auto 10 lat i wszystkie auta mają takie ssanie - chyba że jego nazwa jest inna Tłumaczę zatem: Układ elektroniki silnika na podstawie odczytu min. wartości temperatury silnika i temperatury zasysanego powietrza wzbogaca...
Miałem kiedyś identyczny problem z VW Jettą 1,6 TD. Ponieważ grzanie świec żarowych rozpoczyna się po obniżeniu temperatury silnika do ok. 70° C, to w przedziale od 90 do 70° C rozrusznik musi więcej razy obrócić wałem silnika, żeby uzyskać temperaturę zapłonu ON (komora wirowa w głowicy). Rozwiązałem problem w prosty sposób. Przesunąłem granicę zadziałania...
>nalezy wejsc w tryb serwisowy,przy pomocy zwory np 190E 3+9 w zaleznisci jaka karoseria. Czy mógłbyś ten wątek rozwinąć? Literatura serwisowa nic na ten temat nie wspomina. O składzie mieszanki przy rozruchu zimnego silnika decyduje w pierwszej fazie wtryskiwacz rozruchowy, po uruchomieniu wzbogacenie następuje na skutek sygnału z czujnika temperatury....
Jeśli chodzi o mnie to czujnik sprawdzałem miernikiem według tej instrukcji: czujnik sprawdź tak na zimnym silniku zdejmij wtyczkę od czujnika i najprostszym miernikiem uniwersalnym od ruskich zmierz opór na pinie 1 i 3 czujnika(numery są chyba na wtyczce) powinno być 2 000 - 3 000 omów / 20 °C jeśli będzie mniejszy to znaczy że coś z nim jest nie...
Z góry dziękuję za pomoc. Przed chwilą wróciłem po przejechaniu około 130km. Po zatrzymaniu się najpierw obroty wzrosły do 2000, a potem spadły do 1320. Podłączyłem VAG i oto wyniki. Temperatura chłodziwa w grupie 00 110 stopni, natomiast w grupie 01 53,6 stopnia. Czyli dużo za mało, a samochód pracuje jakby na ssaniu :( W tym czasie wskazówka cały...
Bzdura, sonda działa dopiero od momentu jak osiągnie temperaturę pracy i nie załącza żadnego ssania. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika. Ostrzeżenie. Pozwól iż się poprawię i zapytam co jest bzdurą ???? Przy starcie silnika ECU jedzie w trybie...
Witam. Wznawiam temat, bo nieuchronnie zbliża się pora zimowa. Myślę jednak, iż w/w metodę można byłoby w moim przypadku (VW Passat 1,8 ADZ Mono Motronic) nieco uprościć. Zamiast stosowania opornika i potencjometra można wykonać odcinanie sygnałów z czujników temperatury silnika i zasysanego powietrza (poprzez 2 przekaźniki rozłączające-przełączające...
Zaznaczam, że na oplach się nie znam, ale też mam auto z 93, w którym mechaniory nie chcą już grzebać - i dobrze, bo sam w nim grzebię i wiem do kogo miec pretensje w razie czego... (p106 1.1i). Możliwe, że masz pokorodowane złącza przewodów w wiązce od kompa do czujnika temperatury lub krokowca. Komputer zgłosił błędy, mechanior je odczytał, wymienił...
Ja piszę o napięciu na czujniku temperatury Czujnik sprawdzony , rezystancja ujemna zmierzona na złączu ECO. Jest OK zgodny ze specyfikacją. Odłączyłem wszystkie wtyczki i zasilanie elektryczne gazu. Nadal obroty wysokie. Pomierzyłem sygnał z czujnika ciśnienia zasysanego powietrza( podciśnienie) i mam wartość 1V , odłączyłem wężyk 5V a tu obroty spadły...
Witam, niedawno kupiłem Audi A3 8P Sportback 2.0 FSI kod silnika BLR rocznik 2005 przebieg 240tys, auto pochodzi od znajomego handlarza który sprowadził je z Austrii. Na jeździe próbnej auto spisywało się bardzo dobrze i raczej nie było szans by wychwycić problem który obecnie mnie męczy. Już pierwszego dnia po zarejestrowaniu i ubezpieczeniu auta zaświeciła...
Hm, mógłbyś napisać co to za urządzenie i do czego ono służy?? Jestem automatykiem w branży wentylacji i nigdy nie sterujemy wydajnością wentylatora do uzyskania żądanego parametru jaką jest temperatura powietrza za nagrzewnicą, gdyż oprócz parametru temperatury powietrza rozróżnia się jeszcze temperaturę odczuwalną, która niewątpliwe zależy od wydajności....
Witam Mam pewien problem/zapytanie Mam audi 80 1.8 silnik JN na mechanicznym wtrysku KE-jetronic. Chodzi mi o odpalanie silnika w pewnych zakresach temperatur. Kiedy silnik ma ok 30-50*, a raczej płyn chłodniczy, auto po odpaleniu gaśnie po czym po krótkim kręceniu rozrusznikiem odpala. Kiedy płyn ma mniejszą temperaturę odpala lekko spadają obroty...
http://obrazki.elektroda.net/27_12705045... Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna...
Witam. Ostatnio poczytałem trochę o tuningu silników wolnossących i znalazłem dość ciekawą rzecz. Chodzi o małe oszukanie komputera. Polega na zamontowaniu równolegle do czujnika temperatury zasysanego powietrza, rezystora o oporze około 400Ohm. Dzięki temu komputer "widzi" słabiej (albo bardziej, nie pamiętam) rozgrzany silnik niż jest w rzeczywistości...
Przecież opisałem żólty kolor z podpisem parowanie, to rurka cieczowa za rozdzielaczem z offsetem 5K. Po odwróceniu obiegu pokazuje temperaturę skroplongo czynnika za chłodnicą. Nie wiem czemu się burzysz? Staram się poznać i zrozumieć twój układ, więc pytam. Na razie wiedza jest mocno niepełna. Informacje "sprzedajesz" porcjami w sposób trochę wymuszony....
No taki układ chcę mieć, sprężarkę mam zwykłą bo to stara klima ale kupiłem falownik aby ja lekko sterować, za dużo nie poszaleję bo będzie kłopot ze smarowaniem. Sprężarka ma silnik 3f czy 1f? O ile dla 3f falownik może mieć jakiś sens to dla 1f falownik jest bez sensu. Niby istnieją falowniki z wyjściem 1f, ale dość że drogie, to jeszcze były by...
Sytuacja wygląda tak: 1. zmierzone opory potencjometru (piny 2-3) w odpowiednich miejscach otwierania klapki (pokazane na zdjęciu) 10 - 600 ohm, 11 - 800 ohm, 12 - 850 ohm, 13 - 750 ohm, 14 - 700 ohm, 15 - 650 ohm, 16 - 590 ohm, 17 - 540 ohm, 18 - 520 ohm, 19 - 450 ohm, 20 - 250 ohm. 2. opór pomiędzy pinami 3-4 książkowy: 560 ohm. 3. opór pomiędzy pinami...
Będe w czwartek na uczelni to podepnę pod adepa lub obd zwykłe i sprawdzę czy coś nowego nie pokazuje. a masz możliwość sprawdzić pracę silnika. i co wyszło ? po zmianie krokowego programowałeś komputer? żeby nauczył się , musi ustawić sobie kroki nowego silniczka. czyli reset i programowanie biegu jałowego -wolnych obrotów. problemy z paleniem, czy...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
1. silnik rozgrzany (do temp. termostatu około 80'C) 2. gdy auto jedzie po wrzuceniu na luz obroty spadają do 1,8tys. i tak się trzymają tak długo jak auto się toczy. 3. gdy auto się zatrzyma powoli spadają (3-4sek) do 1,0 tys. Problem występuje zarówno na PB jak i LPG (Instalacja STAG 2L) Wymieniony na nowy: silnik krokowy i termostat chłodnicy mały/duży...
Kolejny copy/past Czy ktoś tu się denerwuje :D Jak pisałem wcześniej najpierw chce sam zrozumieć jak to ustrojstwo działa, a dopiero sam ew działać. Wiec na spokojnie rozmawiajmy. I zaznaczę, że cały czas myślę wyłącznie o inwerterze, bo w on/offie te rzeczy są jak by prostsze. Myślę po chłopsku, zakładam 2K przegrzania, co już daje nie pełne wykorzystanie...
Witam Mam golfa 3 1.8 abs 90 KM na lpg. Moj problem jest taki ze auto nie ma mocy zarowno na bezynie jak i na gazie. Z trudem rozpedza się do 140 km/h, z dobrej gorki to i do 150, a z tego co wiem powinno bez wiekszego wysilku smigac nawet do 180km/h. Na 5 biegu obrotek dochodzi do ok 4000 i to wszystko. komp od gazu (bingo) jest podłączony do TPSa...
(at)ElektrodaBot . Poproszę cię o pomoc Agregat chłodniczy Relec Froid TR22 nie mogę znależć schematu instalacji elektrycznej lub dokumentacji serwisowej . Po prostu nie dostępna , dasz radę ? . Bezpośrednia odpowiedź 1. Relec-Froid nigdy nie publikował kompletnych schematów TR-22 w otwartych źródłach; dokumentacja krąży wyłącznie w serwisach partnerskich...
Para musi być podawana nie zależnie od przepustnicy, wynika to z tego, że będzie trzeba jej podać znacznie więcej niż powietrza (w końcu chcemy wypełnić cylinder) a powietrze jest podawane zawsze w stosunku 150% powietrza dla danej ilości paliwa. Podawając parę przed przepustnica, na zwężeniu w przepustnicy będzie się skraplać, dalej ochładzać i nic...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Problem wentylatora rozwiązany, wentylator się nie włącza w ogóle. Optymistycznie zakładam, że nie odłączyłem go na stałe:) Problemem był ten włącznik/stycznik. Dla potomności dodam iż to że dany stycznik jest zgodny z naszym numerem oryginału nie znaczy, że jest taki sam. Paranoja, jakiej jeszcze nie widziałem. Mam dostęp do różnych katalogów i zamienniki...
Nie chodzi mi o oszukiwanie ECU tylko ustawienie tego tak aby zaczęło działać jak fabryczne. Tak samo jak kilku magików w serwisach stwierdziło, że bez katalizatora też można jeździć, to są tego typu naprawy, a potem przychodzi dzień, temperatura, wilgotność gdzie to "oszukiwanie" bokiem wychodzi i silnik łapie głupawkę. Wszystko wyłączmy i najlepiej...
koledzy odświerzę troszkę kotleta. Kłopoty jakie znowu ostatnio mnie nękają z moim combo. Otórz auto jakby zminiło lekko prace silnika na twardsza, spaliny zrobiły się drażniące w zapachu, zauważam dziwne zachowanie jałowych obrotów. Usterek brak w silniku, parametry ok. Auto odpala ładnie, nie przerywa ma swoją moc. Jest tylko kłopot z obrotami jałowymi,...
Jeżeli nie chcesz kupować czujnika do kontrolki to wypnij przewód z niego(jest wkręcony w blok silnika lub w głowicę jak w przypadku 1.1) i owiń taśmą izolacyjną. Te czujniki i tak działają dopiero wtedy kiedy w 98% przypadków jest już za późno-czyli wyrzuca płyn lub upg poszła na spacer przez wydech. Co do wyrzucania płynu chłodniczego (nie wody, bo...
Problem wygląda tak, że samochód pali 15l/100 przy mega ekonomicznej jeździe, automat. To trochę za dużo.. Silnik w fajnym stanie, pali czy zimno czy cieplo, nie bierze ani grama oleju, ciśnienie oleju na rozgrzanym 1,5, wtryski ok, żaden nie leje, obroty nie falują, wszystko szczelne. Zaczynamy: Silnik zimny, brak błyskanych błędów na KE. Odpalam auto....
Czujnik temp. silnikaGdy pojawił się problem, że silnik nierówno pracował, pod obciążeniem był wyraźnie słaby i nawet zdarzało się że gasł to poprzedni właściciel wymieniał przewody WN i świece gdyż były takie objawy wskazujące na słabą iskrę szczególnie na przedostatnim i ostatnim cylindrze. Pozatym w okresie letnim było ok a jak temp spadła w zimie...
wartości czujnika temperatury ssania samsung wartość czujnika temperatury pozycja czujnika ssania
czyszczenie drukarka canon pixma mg5150 zmiana polaryzacji zasilania aktywacja usługa netia
Skrzynia biegów HHQ 6-biegowa w Volkswagen Passat i Audi A4 Gdzie kupić skrzynię biegów HHQ do VW Passat?