Weź sam siebie poczytaj na spokojnie... 1. Silnik nie odpala na ciepło, ale chodzi ok. 2. Jedziesz to "tunera", który zamieszał w sofcie. Efektem tego jest większy problem. 3. Tuner nie odkręca swoich poczynań, ale grzebie fizycznie w pompie. 4. Udaje się wam coś dalej spierdzielić, po czym dalej brniecie w chaos :/ Kumasz? 1. Dojdź do ładu z pompą....
jaka jest wartość dawki i kąta ?
Panowie ja też specem nie jestem ale wydaje mi się, że dawkę rozruchową można zmienić samemu nie potrzeba tu żadnych tunerów. Znalazłem taki opis zmiany dawki startowej: 1.Po odpaleniu Vaga wybierasz sterownik engine. 2.Następnie logowanie i wpisujesz wartość 12233 ( prawdopodobnie logowanie to nakierowuje vaga w jaką strefę zmian w programowaniu sterownika...
Silnik S359, specjalnie potężny to on nie był w tym zastosowaniu. Do sprawdzenia ustawienie kąta wtrysku, oraz same wtryskiwacze. Dawki proponuję nie ruszać, żeby nie było nieprzyjemnego zdziwienia. Tam jest dość duże wyprzedzenie początku tłoczenia - 18,5° przed GMP, ciśnienie otwarcia wtryskiwacza 220kPa. Do sprawdzenia potrzebna kapilara, albo jak...
Podejrzewam że on podaję sygnał do pompy paliwa do tej co jest na rozrzadzie i nią też steruje. NIE! G62 mierząc temperaturę cieczy chłodzącej określa (sterownik J248): 1) CZAS grzania świec 2) wartość Korekty DAWKI paliwa 3) wartość Korekty KĄTA (punktu) wtrysku https://obrazki.elektroda.pl/8123493700_...
Odpowiedź dla kolegi robi31102 : jeśli nie zapala się nawet na moment kontrolka świec żarowych to musisz wyjąć przekaźnik 109, przeczyścić dokładnie pilniczkiem nóżki oraz zdjąć jego plastkową obudowę i poprawić lutownicą luty na jego płytce drukowanej, wtedy będzie komunikacja ze sterownikiem silnika i silnik odpali, faktycznie w baku masz wstępną...
W gwoli ścisłości olzel piszesz bzdury nie związane z tematem. Ta pompę rozebrałem i odziwo nastawnik kąta się nie zaciera, był już najwyraźniej robiony ani nastawnik dawki nie wykazuje problemów. Nawet jakiegokolwiek syfu w postaci opiłków nie było, sparcialy 3 oringi i uszczelniacz walka wyglądał na zużyty.. pompa ustawiona na wartość przed zdjęciem...
spalanie poprawiło się o 4 litry - z 37 na 33 ...ale dopiero po WYMIANIE JEDNOSTKI STERUJĄCEJ SILNIKA i żaden serwis Scanii na to nie wpadł, tylko człowiek - magik, do którego mogę podać kontakt na PW ( jeżeli wyrazi zgodę ) Teraz znowu spalanie skoczyło o + 4, z info uzyskanego w Scani dowiedziałem się, że : CIŚNIENIE NA WOLNYCH OBROTACH POWINNO BYĆ...
Witam szanownych kolegów! Jest wiele wszędzie o dawce paliwa w silniku TDI i wszyscy twierdzą, że im mniejsza wartość tym faktycznie większa dawka, niestety nigdzie nie znalazłem wyjaśnienia dlaczego tak jest. Osobiście mam do tego sceptyczne podejście i trochę temu nie ufam. Faktem jest, że gdy wartość się zmniejszy, to samochód robi się żywszy, ale...
są 2 rzeczy do zrobienia bo widzę, że u Ciebie występują obie jednocześnie - problem z odpaleniem zimnego silnika - do sprawdzenia ustawienie kąta początku tłoczenia - w Golfie Mk4 ustawia się go nie poprzez poluzowanie i obrót pompą wtryskową tylko jej kołem pasowym na "fasolkach" a jeśli chodzi o problem z usruchomieniem ciepłego silnika to trzeba...
Zacznę od końca. Ciśnienie podawane na boost pina zwiększa mi dawkę . Aktualnie pin mam ustawiony na mniejszy kąt http://obrazki.elektroda.pl/1428618900_1... Obudowy wtryskiwaczy są takie same , na wszystkich jest bosch 175 Bar ale na takiej ręcznej pompce otwierały się przy 135 barach tak samo jak wtryski Lucasa (przynajmniej moje stare...
Proszę szanownych forumowiczów o pomoc w prawidłowym zdiagnozowaniu usterki pompy Vp-44 w mojej VB y22dtr. Jak w temacie, uporczywie uszkadza się elektrozawór przestawiacza kąta wtrysku (0281002173) ten dolny na cieńszych kabelkach. Uszkadza sie w ten sposób że następuje zwarcie międzyzwojowe w jego cewce, jej oporność robi się 2 ohm zamiast 8-10 (Tyle...
Witam dzisiaj zabrałem sie za podpięcie pod komputer themy 2.0 16v V.I.S bo mam problem z błedem 1223 według autodaty to bład oznaczający złe działanie grzałki sondy lambda, na forum Lancia Klub Polska jest opis ze to bład oznajmiający :Usterka wskazań sondy lambda.Natomiast tester którym podpinałem pokazuje bład : szybka korekta dawki paliwa na granicy.Ponizej...
Witam Wczoraj w nocy rozebrałem dwa zaworki n18, n75 wyczyściłem je oraz przesmarowałem n75 był strasznie zabrudzony ciężko pracował teraz jest ok do tego wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia na nowe. W n18 ktoś kombinował i pokleił jeden wężyk do zaworu bo urwał jeden odczep, dostałem za darmo inny n18 który miał uszkodzone mocowania i zamieniłem...
nie wiem na pewno ale ja próbowałem kiedyś vagiem 4.9 i nie mogłem znaleźć kąta wtrysku.Podobno vag com 311-2 w pełnej wersji pokaże te wartości w kanale 00
Nastawnik pompy wtryskowej, rozciągnięty łańcuch rozrządu. Podjedz na kompa i odczytaj dawkę paliwa i kąt wtrysku. Jak będą skakały wartości to warsztat.
Witam, szukam informacji na temat ustawiania cewek paliwowych w scani hpi tzn. przy jakiej wartości powinny się otwierać i czy cewki kąta i dawki ustawia się na to samo ciśnienie?
Wchodzisz w adaptacje 10 wybieramy 1-engine 11 login i tu wpisujemy zależnie od silnika 12233 dla 1,9tdi 10 adaptacja W adaptacji możemy zmienić 1 - dawkę paliwa- można podnieść będzie mocniejszy 2- ustawiamy wolne obroty silnika 3- współczynnik wypełniania EGR (podając graniczne wartości można go wyłączyć całkowicie) 4- przesunięcie kąta wtrysku 5...
Opór oporem, najpewniej podmienić że sprawnego, chyba że masz oscyloskop i możesz skonfrontować sygnał wału i wałka, w tym przypadku wtrysku sterującego. Sprawdź jeszcze przewody do wtrysków czy nie są beczki pozagniatane. Jeszcze jedno. W puszcze sterownika jest bezpiecznik 10A zasilania zaworu stop, dawki paliwa i zaworu wyprzedzenia wtrysku, sprawdź...
Sorki, rzadko wpadam. Ale widzę po nick'u, że zapewne już znalazłeś te wartości. :] Witaj. Dla pozostałych jeśli by mieli tu zaglądać, w m51 w BMW wartości wzorcowe: - kąt wtrysku: 0,95 (+-0,03), 0,9 przy większym przebiegu (+-0,03) (wzór: 2,51 stopnia) - dawka paliwa: 3,5-4,5mg (wskazanie komputera, niektórzy podają nawet do 6mg) - obroty jałowe: 727rpm...
Filtr zmieniony.Kąt wtrysku: po odłączeniu czujnika (na VAGu ok -30st. C) kąt w granicach 130, na podłączonym ok 55-60.Dawkę sprawdzę po południu. Jaki powinny być wartości kąta i dawki rozruchowej? Aha i jeszcze coś. Jak sprawdzam przewody paliwowe to na zasilaniu pompy są pęcherzyki powietrza.
Jakie chcesz znac wartości ? Dawka wtrysku 5 przy 90 stopniach kąt zmienny zaleznie od obrotów
Wyjaśnię dla zamknięcia tematu. Ustawienie wału korbowego „na kołek” w kole zamachowym to rzeczywiste 20°/4.5 mm przed GMP. To dlatego, iż dla ułatwienia obsługi i wyeliminowania pomyłek przewidziano ustawianie początku wtrysku przy ustawieniu dźwigni gazu na dawkę rozruchową (pełen „gaz”). Tłoczek sekcji pompy wtryskowej posiada...
Napisz zatem jaką masz teraz dawkę. Wartość liczbowa a nie "dawkę mam dobrą".
tylko jak ciepły ( ale nie zawsze długo kreci ) Proponowałbym sprawdzić akumulator, czy ma odpowiedni prąd rozruchowy - w każdym serwisie powinni mieć, jeżeli ma to rozrusznik. To chyba troszkę nie logiczne, prawda? . Jeśli akumulator by był do d..., to przede wszystkim na zimnym silniku byłby problem z odpaleniem. Jak na mój gust to pompa może być...
Jakimi wartościami sugerować się przy diagnostyce wtrysków? Są manuale opracowane przez producenta wtryskiwaczy. Nawet w tej samej grupie, tym samym typie szeregu, mogą być bardzo różne dane, B. ogólnie to: równomierność dawki, jakość rozpylenia, kąty rozpylenia, ciśnienie otwarcia i wiele innych. Ceny to przeciętnie od 1200 do 1500 za komplet. Zależy,...
Kąt wtrysku trzeba sprawdzić komputerem. Bo jak pompa szrot i przestawianie kąta wtrysku nie działa to takie objawy. Jeśli komp pokazuje ci małą dawkę to w rzeczywistości masz ustawiona dużą (komp zszedł do małej wartości bo realnie jest wyższa). PS Żeby sprawdzić kąt wtrysku komputerem wtrysk sterujący musi być sprawny.
Jeśli padnie tylko czujnik temperatury powietrza zasysanego, to sterownik podstawia wartość domyślną, żeby mógł w ogóle przeliczyć dane z przepływomierza. Wartość 50°C jest prawie maksymalną, więc zmniejszy nieco dawkę max, zmieni kąt wtrysku itp.
1. Poprawne ustawienie rozrządu 2. Poprawne wartości kąta wtrysku 3. Poprawne dawki startowe zakładam że świece sprawne i grzejące, aku mocny, wtryski sprawne a filtry czyste.
No też tak myślałem ale pompiarz powiedział ze niby to nie jest pompa bo jak się podłączył komputerem to wartości kąta falowały ale już dawki nie ? I nie wiem czy to może być nastawnik czy nie ?
Witam Poszukuje wytłumaczenia gdzie można zmierzyć kąt wtrysku , dawkę PD, ciśnienia pompy. Opis wszystkich grup wartości. Co każda grupa pokazuje. gdzie należy wejść aby te informacje uzyskać. Poprawiłem treść
a ja mam pytanie posiadam POLSKI VAG 4.9 USB - OBD2 KKL i mam pytanie gdzie w tym programie podana jest wartosc do ustawienia wtrysku dziękuje za odp
Kolego przerabiałem ten temat kilka razy dość ciężka usterka do zdiagnozowania trzeba wiedzieć jaka wartości czujnika nox . Witam . Też walczę z tym problemem . Wymieniłem obydwa noxy (nie oryginalne) , pomogło na 2 tygodnie. Jakie wartości powinny wskazywać noxy ? Ja , na teście scr mam ok 400 ppm przed katem i od 0 do 200 za katem. Dawka adblue prawidłowa...
Witam, Pacjent to opel combo 1,7 DI silnik isuzu z 2001r. Podpinam komputer i widzę w wartościach że kąt wyprzedzenia wtrysku VV wynosi 22. Czy to jest prawidłowa wartość? Dawka paliwa 5mg na skok. Ogólnie to autko odpala dobrze, ma moc, mało pali ale pod obciążeniem silnik wydaje lekko dziwny dźwięk. Poza tym, nic szczególnego nie zwróciło moją uwagę.
Ten sterujący ma być na 4?? Był w dwóch nic nie zrobili!! Wole sam sie pomęczyć i zrobić. Niech mi ktoś jeszcze poda wartości dla VAGa odnośnie: Pierw ustawiam kąt wtrysku - ma być... Potem dawkę paliwa tę głowiczką mam rozumieć - jest to pod jakim adresem i jaka ma być wartość?
źle spojrzałem, mniej więcej na jaką dawkę się kierować, czy tam na kąt wtrysku,(jakie wartości) a już dokładność to zrobię w jeździe
EMS 135 Ciśnienie zasilania Opis Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie. •Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty. •Filtr...
Witam prosiłbym o pomoc jak podkręcić dawkę paliwa w pompie Lukas CAV DPS. Sądzę, że brakuje ci szybkości maksymalnej, a przyspieszenia są ok - tak zachowuje się w Transicie pompa CAV Lucas, zwłaszcza są takie odczucia przy skrzyni czwórce. Dawka wtrysku jest ustawiona już fabrycznie na stosunkowo dużą wartość ( na granicy dopuszczalnej dawki wtryskiwaczy),...
Przysiada pomału pompa wtryskowa. Zacznij od diagnozy kąt wtrysku oraz dawka. Kanał 000 i 001. W internecie znajdziesz właściwe wartości dla sprawnej pracy pompy
Jeżeli podmiana czujnika zbytnio nie obniży wskazań Nox (czyli uszkodzony czujnik) rozkręć elektrozawory kąta i dawki i zobacz czy się nie rozkręciły....jeżeli nadal nie będzie poprawy wywal ślimacznice i zobacz jak katalizator wygląda.
004-4 jak sama nazwa wskazuje cold start valve- zawór dawki rozruchowej że tak to nazwę, wartość zmienia się przy nagrzewaniu sinika.
To ja jeszcze spytam co do zaworów dawek i kąta wtrysku. Czy ich niesprawność jest widoczna gołym okiem? Jak to wykryć? Na pewno komputer, chyba że się ma dużą ilość elektrozaworów na podmianę; za 2 koła za elektrozawór sztuka i to sprawnych! ;P 1-3 i 4-6 to są grupy cylindrów którymi steruje po 2 elektrozawory 1 od dawki i 1 od kąta. Jeśli wartości...
http://obrazki.elektroda.pl/8403014300_1... Dla ułatwienia wstawiam foto, żeby dla wszystkich było jasne o czym mowa ;) Początek tłoczenia jest zapisany jako mapa charakterystyk w funkcji prędkości obrotowej silnika oraz dawki paliwa jako miary obciążenia silnika. Współczynnikami korygującymi są temperatura silnika i zasysanego powietrza...
im więcej dmuchnie turbo i więcej paliwa tym więcej mocy. oczywiście z zachowanie rozsądku. Czyli wnioskuje że dawka jest za duża i optymalna będzie 51mg tak?? Jeśli się nie mylę max. dawkę wyznacza się przez wzięcie max. wartości zasysanego powietrza z mapy ogranicznika dymienia, czyli w tym wypadku 950mg i dzielimy to wartość przez 1:17, czyli 950/17=...
Witam. czy problem został rozwiązany? Dziwne są te wartości dawki. U mnie na zimnym silniku wynoszą około 7-8 mg. Ja walczę z kątem wtrysku który u Ciebie jest taki sam. Prawdopodobnie po rozgrzaniu silnika kąt wtrysku powinien zmierzać do 1 stopnia. U mnie stoi na 3.55* wyprzedzony. Pewnie za miękko nie pracuje :)
Ale dlaczego mam ruszać nastawnik??? Zastanawia mnie to, bo moja dawka paliwa jest okej i kąt też jest okej, bo ma 51. Chyba że nastawnik zmienia coś innego w tym przypadku. Ja regulowałem kąt na pompie, luzując koło i obracając kołem kluczem 22, tak by ustawić wartość 51, po czym sprawdziłem sobie jeszcze dawkę paliwa. Wszystko robiłem na rozgrzanym...
jeszcze raz powtarzam jesli na danych rzeczywistych wynika że wszystkie wartości sa w normie i był sprawdzony czujnik temperatury oraz przestawienie kąta zapłonu nic nie pomaga i wyczerpały się wsztkie możliwe próby włacznie z podmianą pompy wtryskowej to zwiększyć dawkę rozruchową w programie Pozdrawiam
Jak masz VAGa to zrobisz sam bez problemu. Nastawnik zostaw nie ma go co rozbierac. Możesz jeszcze sprawdzić dawkę. Sprawdź dawkę na nagrzanym silniku vag 01 - 08 i tam zobacz jaka jest wartośc w 3 polu jak pamietam. A kąta to 01 - 04 i kanal 000 i zobacz 2 i 3 pole kąt na ciepłym silniku powinien byc około 43 stopnie
Po podłączeniu diagboxa nie ma żadnych błędów w sterowniku, silnik nie zgłasza błędów, check się nie zapala. Wszystko wydaje się być w normie. W parametrach bieżących wszystko jest w normie po za kątem wtrysku wstępnego i katem wtrysku głównego. Te dwa parametry są identyczne i zmieniają się jednocześnie. Stąd wnioskuje ze dawki wstępnej po prostu nie...
tylko ten kąt mógłby byc ok55 Kąt dla mojego silnika według tego wykresu dla temperatury około 120 kąt wychodzi około 70.Na dzień dzisiejszy mam 60 by przetestować ale na 70 palił lepiej. http://obrazki.elektroda.pl/5053320100_1... wartość skacze bo sterownik prubuje utrzymać równomierność pracy Równomierność pracy to chyba regulowana...
Była wymiana paska rozrządu???Do sprawdzenia tylko i wylącznie dynamiczny kąt wtrysku i dawka rozruchowa paliwa.Trzeba zrobić odczyt wartości mierzonych i wszystko będzie jasne ale to w dobrym serwisie,który się na tym zna.TDI podgrzewa świece dopiero poniżej -3 st.więc na razie nie kombinuj z odłączeniem czujnika.
U mnie rzeczywiście spalony był bezpiecznik od świec. Udało mi się go zlokalizować, znajduje się pod nogami pasażera. Fakt, że palenie poprawiło się, ale nieznacznie i rano nadal muszę kręcić rozrusznikiem zanim zapali. Mniej niż wcześniej, ale nadal problem nie jest rozwiązany. Witam wszystkich ja mam taki sam problem. Niedawno kupiłem swoje A6 C4...
Mogę podesłać na priv, ale dopiero za parę dni, jak wrócę i będę miał dostęp po "urlopie" do kompa z mapami. Ma ktoś w ogóle damos do 1.5 dci delphi dcm1.2, ale nie ten, który krąży na sieci za darmo (bodajże z renault clio albo daci logan)? Mógłbym odkupić. Zastanawiam się jak działa mapa FTD_TIMING_DMND_TEMP_CORR_APM (Map for timing trim given from...
Już na samym początku kolegę fortserwis wprowadzacie koledzy w błąd, przecież nie rozbierał nastawnika tylko go zdemontował, poprawił uszczelkę i założył, więc po co ma sprawdzać wartość napięcia czujnika drogi przesuwu regulacyjnego, po drugie - po co ma ustawiać kąt wyprzedzenia początku wtrysku skoro zdejmował tylko nastawnik i po trzecie - od kiedy...
Silnik rozgrzany.Vag silnik 08 i 01 sprawdz dawkę pompy,powinna zawierać się od 2-9.silnik 04 nastawy podstawowe blok000 pozycja 2 od 45-55(kąt wtrysku)przy wartości z bloku 9 powyżej 120(ważne)
Do sprawdzenia dokładnego są wtryskiwacze, w szczególności pod kątem ciśnienia otwarcia oraz stan końcówki.Tam masz pewnie 2 spręż, więc musisz sprawdzić te dwie wartości. Vag widzi dawkę wtrysku wyłącznie po czasie otwarcia zaworu wysokociśnieniowego . Dawka zależy od czasu i ciśnienia. Vag nie wie jakie jest aktualne ciśnienie, więc przyjmuje wartości...
Twierdzisz, że kąt ustawiony. Na jakie wartości na czujniku albo w VAGU? Dodano po 1 Jaka dawka po naprawie pompy?
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
Witam forumowiczów, wiem, że dużo jest już podobnych tematów (nawet cały ocean ;) ), ale mój problem wygląda następująco: auto kompletny brak mocy. Podpiąłem pod VAG' a i ustawiłem dawkę paliwa nastawnikiem na 2,8. Dalej nic. Robiłem test wyjść na VAG'u (silnik) i po sprawdzeniu zaworu N108 (wyczytałem, że reguluje kąt wtrysku) wartość kąta wtrysku...
W takim razie, jeśli nie ma żadnej możliwości przedostawania się oleju do paliwa, czy do komory spalania, to według mnie, pozostają trzy opcje: 1. Paliwo złej jakości (np. duża domieszka oleju silnikowego, mazutu, itp); 2. Przestawiony rozrząd o niewielki kąt, np. wskutek zbyt luźnego łańcucha rozrządu - patrz sprawność działania napinacza łańcucha....
Trans-servis zapewne masz racje. Ja pożyczyłem urządzenie od kumpla. U mnie na wcześniejszych ustawieniach tj. 0.77 silnik byl głośniejszy bardziej dynamiczny i trochę lepiej palił jak byl zimny. Po przestawieniu na 0.54 silnik jest cichszy ale gorzej pali i mulasty trochę. CO zrobić i jakie wartości ustawić? Słyszałem coś o dawkach rozruchowych czy...
Grupa 4 pole 3 to kąt wtrysku ale nie początek tylko wartość kątowa trwania. Zależna od wielu rzeczy. To taki odpowiednik czasu wtrysku ale bardziej zależny od kilku czynników. Temperatura paliwa (czym zimniejsze tym kąt większy bo paliwo o większej lepkości) , od obciążenie widomo większe obciążenie dawka większa czyli kąt, synchronizacja wałka (czyli...
Ciąg dalszy reanimacji angielskiego pacjenta.Auto pojechało do warsztatu ,podłączyli go do prądu (KTS) i obserwowali jak się wychyla.Błąd przepływomierza ,lekko opóźniony kąt wtrysku (lekko znaczy ,że niewiele brakuje do wartości prawidłowych) .Dawka wtryskowa -prawidłowa.Chciałem zostawić złomka w warsztacie ,żeby sprawdzili spręż ,wtryski, sprawdzili...
witam tego nie można określić z góry , komputre dobiera mieszanke w zależności od parametrów temperatura silnika prędkość pojazdu obroty silnika otwarcie przepustnicu odczyt sondy lambda oprucz dawki paliwa zmienia sie tez kąt wyprzedzenia zapłonu , komputer po analizie tych parametrów dobiera z mapy charakterystyk odpowiednie wartości ( dawke paliwa...
a nie jest na 000 jak dobrze pamietam? a dla przykładu na 11 jest turbo Na 000 sprawdzasz statyczny kąt wyprzedzenia, czyli mechanicznie ustawioną wartość bazową. Powinien zawierać się w granicach 40 - 60. 60 oznacza że jest dość mocno wyprzedzony, co również może powodować spadek prędkości rozrusznika. Dynamiczny kąt to grupa 4, pole 2 i 3 mają być...
to będzie wina wtrysków. ale tu wszystkie nadają się do regeneracji za duże rozbieżności. Przepraszam, że odgrzewam ale... Co za bzdura. Najwyżej jeden, a i tak nie ma pewności, bo za mało danych. Najwyżej podejrzenie o ponadnormatywne. Brakuje danych o kącie wyprzedzenia, ciśnienia na szynie (różnica w wartości wymaganej i faktycznej), dawki średniego...
Czy w moim passacie 2001, 130 koni o silniku AVF 1855 istnieje mozliwosc przesunięcia zębatki na pasku w celu korekcji dawki paliwa? Jak w każdym PD i nie dawki a kąta synchronizacji wałka Oraz jakbym miał walnięty czujnik to Ecu by informował ? Tak - błąd P0321 Jakie sa symptomy złego ustawienia tego wszystkiego ?. Przy "późnej" synchronizacji auto...
Witam posiadam Audi a4 2.5 TDI 163KM 2004r. Mam problem ponieważ auto niema mocy jak by nie chodziła turbina na niskich obrotach przy 30km/h multitronic ma wrzucony 4 bieg, praca silnika na biegu jałowym jest straszna silnik chodzi głośno a tłumiki buczą jak w aucie na zawody wrx. sprawdzałem rozrząd to jest ustawiony prawidłowo, lecz na przepustnica...
Widać, że MAF zaniża i tnie dawkę. Troszkę za krótki log żeby ocenić co się dzieje z suszarką... Poza tym dziwna jest wartość w bloku 4 BS ciągłe 0, silnik pracuje normalnie, nie klekocze za mocno? Jakby kąt wtrysku się nie ustawiał...
Ustaw kąt wyprzedzenia wtrysku na wartość 49-51 w 000 w trybie BS, EGR daje prawidłowe odczyty ale falowanie obrotów widać w grupie 001 statycznej - skaczą obroty i dawka paliwa. Jeśli filtr paliwa nie był wymieniany dawno to wskazane jest to zrobić a i przy okazji sprawdź czy widać bąble powietrza w przezroczystym wężyku paliwowym. Zloguj potem ponownie...
No jeszcze może ulec awarii czujnik w nastawnik i pokazywać źle napiecie. Wtedy konieczna jest jego wymiana, bo bez względu na to czy przelicznik jest prawidłowy czy nie jest to niezbędny sygnał sprzężenia zwrotnego potrzebny do pozycjonowania nastawnika. Tym co interesuje ECM jest właśnie informacja o tym położeniu w odpowiedzi na wysterowanie solenoidu....
Modyfikowane parametry to, jak już napisałeś, kąt wyprzedzenia wtrysku, oraz czas otwarcia wtryskiwacza. Z reguły kat wyprzedzenia wtrysku to ok 20 - 50° przed ZZW. Współczynnik nadmiaru powietrza zawiera sie w granicach 1,2 - 1,8. Dane które podałem to średnie wartości dla normalnych (urzytkowych) samochodów. Ale w nowoczesnych jednostkach napedowych...
Kąt wtrysku ma bardzo duży wpływ na prace silnika, spalanie,moment obrotowy oraz jego osiągi. Z Twojego opisu wynika, że prawidłowo wykonujesz regulacje wyprzedzenia wtrysku. I teraz tak : Pompa która leżała bardzo długo , może być odpowiedzialna za prace silnika. Przed montażem mogłeś ja sprawdzić na stole probierczym. Być może jest z nią coś nie tak....
Witam. Przyjechał na lince T4 jak z tematu. Kręci jak szalony i nie pali. Co sprawdzone : Przy kręceniu z wydechu wali bialym dymem, jakby timing się nie zgadzał Obroty wału widzi ok Dawka przy kręceniu w grupie 1 rośnie Zasilanie ecu jest Nastawnik działa w zakresie 0.74-4.64V Zasilanie N109 jest Na samostarcie chodzi Rezystancja wtrysku sterującego...
kąt wtrysku łatwo sprawdzić mając VAG'a w wersji 311v2 lub 409.1 łączysz się z "Engine" potem "Basicc setings" grópa "00" i drugie okienko. trzecia wartość to dawka paliwa czyli inaczej mówiąc wychylenie nastawnika.. Ciebie interesuje drugie okienkow w którym jeśli silniik jest naprawdę zdrowy powinna widnieć wartość około 25-40jednostek. jeśli silnik...
Dzięki zainteresowanym za odp. Pytanie do Elektronik2 - Skąd takie podejrzenia że Pompa może mieć wytarte elementy?Miałeś może taki przypadek? Dodam że Pompa po regeneracji Mechanicznie+Nastawnik- Firma Konkretna(chociaż każdy może popełnić błąd) przed regeneracją problemu nie było - powodem regeneracji było ciężkie palenie + błąd "Zatarty przestawiacz...
Na gazie (1/2 gen) nie uda mu się podnieść obrotów (nie zwiększy dawki paliwa). Na benzynie zresztą też mu się nie udaje... Może zwiększyć obroty manipulując kątem wyprzedzenia zapłonu? Obroty na pewno nie wzrosną ponad wartość wyjściową przy odłączonym IAC. Więc możemy założyć: stałe obroty, stałe otwarcie IAC, większe obciążenie. Jaki mechanizm w...
Jeżeli masz czym to sprawdz jakie masz podciśnienie na dolocie paliwa . Odłącz przelew na wtryski i podłącz tam manometr mierzący podciśnienie nie powinno być więcej na wolnych jak -0,25 bara Po dodaniu gazu miej wiecej ta sama wartość. A ciśnienie wewnączne czyli przetłaczania 8 atm za przy dwóch tysiącach 16atm. Wydaje mnie się że masz problem z zasilaniem...
Witam wszystkich. Dziś z racji wolnego postanowiłem przygotować się do czyszczenia nastawnika dawki paliwa,wynalazłem na forum masters tuning dokładną instrukcję czyszczenia nastawnika pompy vp-37. i jest tam napisane aby przed demontażem nastawnika przy użyciu vag com spisać dokładną dawkę i ustawienie nastawnika na pompie w bloku pom. 01 poz 3 niby...
Mam dane z porannego rozruchu. Temperatura otoczenia 0 stopni. Wszystkie czujniki temperatury pokazują prawidłowe wartości. Rozruch silnika trwał około 6 sekund. Przez ten czas silnik od razu jakby łapał i kichał i dopiero po tych 6 sekundach kręcenia rozrusznikiem odpala i pracuje normalnie. W załączniku wykres przedstawia parametry kąta wtrysku podczas...
...............Czujnik położenia nastawnika dawki G149 nadzoruje kąt obrotu mimośrodowego watka nastawnika dawki w pompie wtryskowej. Jest to czujnik bezstykowy. Sygnały czujnika są bezpośrednio przekazywane do sterownika silnika. Czujnik składa się z dwóch cewek indukcyjnych, których sposób działania wykorzystuje zasadę transformatora różnicowego....
Witam serdecznie, Tak jak w tytule samochód nie ma mocy na wyższych obrotach - nie osiąga 200 km/h a powinien bez problemów. Mam wrażenie, że pali również trochę za dużo. W zakresie 2000-3000 obr/min jedzie dobrze (np. wyprzedzanie na krajówkach). Auto w moich rękach od 8 lat, a dwa lata temu zrobiłem generalny remont silnika (nowy słupek z allegro)....
Przychodzi zima i mrozy to zaczynają wychodzić te perełki z 100 tyś przebiegu :P a na poważnie. Jeżeli auto na ciepłym zapala i pracuje ok i bez dymienia to aby zapalało bez problemu trzeba: -ciśnienie sprężania, najprostrza rzecz do sprawdzenia a powie nam dużo o kondycji silnika -świece żarowe, sprawdza się albo opór albo grzanie na wymontowanej,...
Może działa, ale tylko w ten sposób że samodiagnostyka nie wyrzuca błędu przerwy w obwodzie EGR. ECU powinien wykrywać brak przepływu przez EGR — brak obniżenia ilości zasysanego powietrza, pomiędzy wartością zadaną a wysterowaniem zaworu EGR w % (błąd P0400). Prawdziwy emulator powinien obniżać pomiar z przepływomierza, tylko po co. To dalej doprowadza...
Możliwe: - zły kąt wtrysku - leją wtryski (spr. czy kopci) Nie sądzę, zbyt opóźniony kąt wtrysku miałby wpływ na kłopoty z uruchomieniem zimnego silnika, przy zbyt wyprzedzonym silnik głośno i twardo by klekotał a tu stan nagrzania silnika nie ma znaczenia, nie ma też fabrycznie problemów z obrotami rozrusznika i dawką paliwa gdyż te silniki nie mają...
Witam, kupiłem niedawno passata b4 z silnikiem 1.9tdi 1z, na chwile obecna nie mam z nim problemów, pali od strzała, nie kopci, dobrze przyśpiesza. Podczas testów vagiem i innym interfejsem zauwazyłem, że dawka jak i kąt wtrysku odbiegają od norm(w załączniku wykresy i wartości) Jak wcześniej wspomniałem auto jeździ "dobrze", moze troche więcej spala....
na zimnym silniku można ostro jechać nawet do 5tyś obrotów i nic sie nie dzieje.Dopiero po przekroczeniu temperatury 70-90st przy dynamiczniejszej jeździe i czasem przy obciążeniu pod jakieś wzniesienia auto zaczyna szarpać.Od dwóch dni nie zgasło. Dodano po 3 dzisiaj podpinałem kompa pod auto.Sprawdzaliśmy z kumplem wszelkie możliwe uszkodzenia i możliwe...
potem ewentualnie szukać przyczyny przy pompie Nieprawidłowości położenia nastawników w pompie skutkują zawsze w Epicu trybem awaryjnym. Ponieważ wiadomo, że wolne obroty są programowane fabrycznie na wartośc 850, a można je zmienić tylko w zakresie 800 - 900 obr/min (dedykowanym Epicowi testerem FDS 2000 lub STAR (NGS)), to na pewno gdyby była to...
https://obrazki.elektroda.pl/6671459600_... Aby sprostać wyzwaniom stawianym konstruktorom przez kolejne przyjęte normy emisji, poziom zaawansowania technicznego jednostek napędowych stał się bardzo wysoki. Obecnie jedynym stosowanym układem zasilania w samochodach osobowych z silnikiem Diesla jest system COMMON RAIL. Zadebiutował...
Zacierający się tłoczek to tylko i wyłącznie błąd p1220. Błąd p1631 to coś z dawką lub zaworem dawki. Może też przegrzewać się tranzystor sterujący tym zaworem. Osobiście też siedzę w temacie pomp vp44 i vp30. Zajmuję się regeneracją sterowników PSG5 pomp wtryskowych bosch. Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek...
przyjmijmy, że kolega ma silnik o mocy 90 KM o oznaczeniu ALH (PD o tej mocy też były - ANU - ale montowane w innych samochodach koncernu VAG, kolega się pomylił i już, nic wielkiego się nie stało); jeśli chodzi o dawkę startową to podniesienie jej wartości vagiem odbywa się tylko w niewielkim zakresie jej wartości i może ona być niewystarczająca, wtedy...
Brakuje logu 011 dynamicznie, zmniejsz obroty biegu jałowego do takich jak były poprzednio a zwiększ sobie dawkę paliwa bo masz niską, silnik nie dogrzany - albo uwalony termostat albo czujnik G62 zaniża, kąt wtrysku zbyt późny, zawór N108 w pompie wtryskowej nie wyrabia, sprawdzić jeszcze raz poprawność ustawienia rozrządu i podciągnąć kąt wtrysku...
]Specjalnym, czyli jakim? Specjalnym, czyli takim, który jest przystosowany do spalania mieszaniny CO, H, CH4 i wielu innych bardziej lub mniej złożonych związków. Nie znamy dokładnej liczby oktanowej takiego paliwa, więc trzeba by na bieżąco korygować kąt zapłonu, wartości opałowej jak i stosunku stechiometrycznego też nie znamy, więc trzeba by mieć...
Zwłaszcza grupy 004 bo anomalia to już widać : http://obrazki.elektroda.net/89_12818953... Nie nie, to było na zgaszonym silniku aby tylko pokazać temperaturę, a regulator ładnie trzyma kąt zadany 1.2-1.3. Dziś po odpaleniu silnik szarpał i zapaliła się sprężynka. Błąd N146 wartość maksymalna. Nie gasząc silnika podpiąłem VAGa i spojrzałem na dawkę...
Teraz mam takie dane na prawie rozgrzanym silniku na biegłu jałowym (temperatura około 80st C): Czujnik przepływu powietrza 43kg/h Wyliczona masa powietrza 42,4kg/h Temperatura paliwa 13st C Temperatura paliwa 3,61V Bieżąca dawka wtrysku 6,3 mm3/suw Regulacja kąta wtrysku głównego 0,0VV Rampa paliwa ciśnienie w układzie 27,03MPa Rampa paliwa ciśnienie...
A co do ustawień pompy nie bardzo rozumiem gdzie na pompie ustawia się kąt statyczny, Przy wkładaniu pompy należy zachować kolejność czynności. Koło łańcuchowe pompy ma otwory fasolkowe mocujące je do wałka pompy, pozwalające na obrót o pewien kąt jedno względem drugiego. Blokując kołkiem pompę, blokujesz wałek pompy, a nie koło. Tak więc należy zawsze...
Mam taki sam problem ale w passacie B6 2.0 TDI BKP VcDS Problem polega na tym ze w silnik 01 grupa 051 pokazuje w pozycji 2 wartość czujnika wałka rozrzadu (g40) i są takie same jak wału (g28) , auto ciezko odpala na ciepłym . Czujnik wymieniony , wiązka sprawdzona multimetrem na przerwanie od czujnika do sterownika -wszystko ok . Jakieś pomysły ???...
kolego czy możesz mi coś powiedzieć na temat tych korekcji czy nie? jak nie to po co tyle piszesz i w ten sposób mi nie pomagasz?? O to artykuł o którym pisałem: Jak można zdiagnozować wtryski Common Rail, że one leją, ponieważ nie daje się ich wykręcić? Co to znaczy? Może diagnosta odmówił dalszej współpracy, gdyż nie mógł wykręcić wtrysków? Zmień...
Witam wszystkich ostatnio w moim sharanku zaczeła ciec ropka z pompy i kapała bezpośrednio na przewod od chlodzenia po czym przewod spuchl i plyn wylecial. Postanowilem wymienic wszyskie oringi w pompie, przy okazji wyczyściłem też nastawnik. Zczytałem wszystkie wartości przed naprawą i było to: 1. Kąt wtrysku 59-62 2. Dawka 4,4-4,6mg 3. Napiecie RSW...
http://obrazki.elektroda.pl/6446327700_1... Takie są wartości oporu czujnika dla określonych temperatur cieczy. Może Kolega sprawdzić czujniki nawet w garnku z wodą i termometrem - czy zachowują parametry; a drugą drogą jest kupno rezystora (potencjometru "głosu" do radyjka) o wartości do 10kΩ i wpięcie go we wtyk zdjęty z czujnika...
wartość kąta wtrysku wartość kąta kierownicy miernik kąta
opryskiwacz silnik spalony akumulator tester diagnostyczny oprogramowanie
przycisk okrągły podświetlany klikanie lodówka
Zasięg hulajnogi elektrycznej przy 3 kreskach baterii i -1°C SEAT Alhambra 2018 - Kod błędu P0401 EGR