ale jak tam jest bezpiecznik to co to znaczy ze jak ładowanie będzie wyższe niz napięcie znamionowe bezpiecznika to go przepali Przepali ale po jakim czasie to zależy od tego o ile % prąd ładowania będzie wyższy od znamionowego prądu bezpiecznika. Jeżeli będzie niewiele wyższy to może naładować a bezpiecznik się nie przepali. Przykład z karty charakterystyki...
Mogły "się skończyć" szczotki, uszkodzony regulator. Alternator do przeglądu/naprawy bądź wymiany.
Ale sprawdziłeś miernikiem wartość ładowania alternatora?
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
Ok, a jak sie okaże że i przy alternatorze wartości są zbliżone czyli słabe ładowanie? Tzn że alternator do roboty tak?
Powerbank - zasilacz bateryjny. Bateria akumulatorów z przetwornicą stabilizującą napięcie (stabilizator impulsowy) i ładowarką (to na zewnątrz, to zasilacz do telefonu, ale spece od reklamy mają większą siłę przebicia niż technicy, więc g..mowa się szerzy bez trudu jak Covid-19). Chcesz zrobić sobie ładowarkę do dodatkowej baterii - ok, może tak być,...
Jeżeli masz kompletny agregat, tj, silnik spalinowy, prądnica, osprzęt. To podłączasz tylko akumulator i o ile wszystko jest sprawne, ma działać. Agregat nie ma elektronicznej regulacji napięcia (AVR). Napięcie na uzwojenie wzbudzania prądnicy podawane jest wprost z akumulatora ( ładowanego poprzez alternator), przez rezystor o wartości w zależności...
Sprawdziłem ładowanie na alternatorze. Tj plus z alternatora i masa z silnika. Te same wartości co mierzone przy aku.
Zobacz czy przewód ładujący akumulator przy alternatorze nie jest poluzowany, i zmierz na alternatorze zasialnie ładowania czyli na śrubce do której jest przykręcony przewód łączocy alternator z plusem akumulatora, może on iśc przez skrzynke z bezpiecznikami pod maską, mają one duże wartości po 20 A lu 30 A . tez miałem taki przypadek okazało się że...
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
Na pracującym silniku, zmierz sobie jeszcze napięcie między: obudową alternatora oraz minusem aku (fizycznie ołowianym kołku, nie klemą z kablem) oraz między + alternatora (śruba) i + aku (j.w. ołowiany kołek) I napisz tu. Wartości powinny być małe, rzędu ułamka wolta.
Każdy azjatycki samochód w obwodzie ładowania ma bezpiecznik,norma. Przeważnie ma wartość od 70A wzwyż,albo to jest standardowy bzpiecznik Maxifuse,albo tzw fusible link. Oznaczany bywa jako ALT lub Charge.
Zmierz napięcie na zacisku alternatora i porównawczo na słupku akumulatora. Wartość 70mA na wyłączonym zapłonie jest akceptowalna, pewnie masz niefabryczne radio albo alarm.
Niestety parę razy "udało" mi się rozładować akumulator. Ładowałem kilkadziesiąt minut, odpalałam i resztę zrobił alternator. I do następnego rozładowania.
Jestem na etapie rozbierania alternatora . Znalazłem przykręcony cylindryczny element który jest chyba kondensatorem ale niestety niema na nim opisu jakiej wartości powinien on być
I tu ja mam inne spojrzenie na to. Jak akumulator jest nie jest do pełna naładowany, to każda możliwość żeby to zrobić jest wskazana. Alternator, to stałonapięciowe źródło prądu, czyli wartość prądu ładowania zależy od różnicy napięć między źródłem prądu i alternatorem. Panel PV należy traktować jako źródło stałoprądowe i tu prąd ładowania nie zależy...
Nie wiem po co i w sumie jak. Wartość prądu 70A alternatora to nie jest podana wartość ładowania aku jest to maksymalna wydajność alternatora. Czyli przy obciążeniu 70A będziemy mieli podane napięcie 14,2-14,4V Alternator nie służy tylko do ładowania aku, zasila on cały samochód podczas jazdy. Prąd ładowania akumulatora zależy od różnicy potencjałów...
Wewnątrz alternatora są połączenia lutowane osłonięte koszulkami. Miałem idento przypadek ze swoim. Rozebrałem, sprawdziłem, wszystko w porządku złożyłem, szedł dzień i ładowanie skakało w niebezpieczne wartości. A winne było przebicie na jednym z łączeń cewki z masą. Nie uszkadzało to regulatora tylko jak by go omijało. Dokładnie było to na cewce która...
Miałem taką usterkę. Normalnie pobór idealny, około 0,01 A. Aż podczas któregoś pomiaru wartość około 4 A. Oczywiście winowajcą okazał się alternator. Ładował idealnie a przywierał "kiedy mu się chciało. Moja rada na tę usterkę - odepnij tylko energetyczny od alternatora i zobacz wówczas co się stanie.
Które alternatory od niskiej wartości obrotowej mają pokaźny prąd ładowania ?
Dostęp do Google i YouTube wam zablokowano? Tutaj jest przykład poradnika ładowania akumulatorów Li-ion/pol: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=... Co do akumulatorów kwasowo-ołowiowych, to nie warto ślepo małpować metod przyjętych w samochodach, bo jest tam tzw. ładowanie cykliczne, czyli w praktyce wymuszanie (totalnie na chama),...
Witam. Dziś zmierzyłem spadki napięcia na kablach i lądowanie na samym alternatorze. Obudowa alternatora - biegun ujemny akumulatora spadek 180 mV. Wyjście z alternatora - biegun dodatni Aku spadek 560 mV. Wiem, że to całkowicie niedopuszczalne, taka wartość. Ale o dziwo nic się nie grzeje. Ewentualnie ja coś źle mierzę. Chociaż w test mode pod V30...
Jeśli problem jeszcze nie rozwiązany, to proponuję lampkę kontrolną ładowania (żarówka 4W; 12V) podłączyć tak jak na obrazku poniżej: http://obrazki.elektroda.pl/1355974400_1... natomiast oryginalną lampkę kontrolną ładowania zostawić bez podłączenia. Uruchomić silnik i zobaczyć jak zachowuje się nasza zastępcza lampka kontrolna, jeśli...
Witam mam pytanie pacjent renault trafic 2.5 dci 2007 rok alternator z kostką na dwa piny. Może mi ktoś podpowiedzieć jakie zasilanie powinno być na tych dwóch przewodach? Nowy alternator ładowanie dalej się pali z góry dzięki !
Jeśli po 12 godzinach ładowania prąd nie spada, nie jest bliski lub równy zeru, a jest na tym poziomie co na początku to A jeśli po 12 godzinach wartość prądu spada i jest bliski równy zeru to i tak akumulator może być do wymiany. Ja bym sprawdził najpierw instalację bo ewidentnie coś rozładowuje akumulator, oraz ładowanie alternatora bo jeśli: Dopiero...
Przy okazji, jak powinien wyglądać wykres ładowania w samochodzie? nie spodziewam się oczywiście idealnie sztywnej prostej kreski ale jakie tętnienie napięcia jest w miarę w normie? Wykres ładowania pomijając napięcie tak wygląda. W starszych alternatorach przy zwykłym sterowaniu regulator działa zero jedynkowo czyli podbija napięcie, rozłącza obwód...
Jak miałem takie Punto to sobie pociągnąłem nowy kabel bezpośrednio z alternatora do akumulatora (oryginalnie idzie przez rozrusznik) i problemy z ładowaniem zniknęły, cały czas miałem 14,3-14,5V... ale wartości podane przez autora nie są najgorsze.
Teoretycznie akumulator może naładować się z prawie do napięcia 32V , co nie znaczy, że w obwodzie alternatora nie wytworzy sie napięcie o wiele wyższe. Należy przeanalizować przypadek, gdy regulator napięcia ulegnie uszkodzeniu (zwarcie układu regulacji napięcia) i wówczas napięcie to może przekroczyć wartość 36V. Sposobem na taką awarię byłoby zbudowanie...
Jak słusznie zauważył autoelektryk, spadek napięcia nie możwe być efektem obciążenia, lecz słabego styku, np w którymś przekaźniku, jak ktoś wcześniej wspomniał, albo kostka stacyjki. Spadek napięcia do wartości napięcia aku jest wynikiem pełnego obciążenia alternatora, a nie braku ładowania. Nie wiem czy dotykałeś którykolwiek przekaźnik, bo onich...
Pasek może dawać tylko chwilowe inne wartości obrotowe. Tu się Pan Grubo myli. Proszę rzetelnie sprawdzić stan paska, kól pasowych i sily naciągu.
A może LM723 jako regulator ładowania? Napięcie ustala się przy użyciu dzielnika, łatwo na nim uzyskać charakterystykę CC-CV... Ale do włączania ładowania wypada użyć jeszcze TL431 i tranzystora PNP - LM723 tego nie załatwi. I TL431 przy braku ładowania będzie zużywał prawie 1mA z głównego akumulatora. Zamiast TL431 można użyć tranzystora NPN i mieć...
Nie da się tak po prostu zwiększyć prądu ładowania że alternator ma ładować 20A. W tej sprawie trzeba się kierować napięciem ładowania aby alternator podnosił napięcie akumulatora do wartości o 20 % większej niż napięcie znamionowe akumulatora a prąd ładowania zmienia się proporcjonalnie do obciążenia. Jeżeli alternator jest obcowzbudny zalecam przerobić...
Czyli normalnie podpinam +do+ -do- i sprawdziam miernikiem jakim prądem ładuje? I jakie powinny być wartości takie jak pod alternatorem czyli koło 14v i jak sprawdzić ile ma amper
Regulator już kupiłem i nie sprawdził się, ładowanie jest niewystarczające. A ile to jest to niewystarczające? Dla akumulatora 24V powinno być 28,6 - 28,8V . Zrób pomiar - nic na oko!
Jeśli ładowanie jest i alternator daje stałą wartość napięcia to padł akumulator, można by sprawdzić prąd upływu, ale w przypadku kiedy kontrolki wskazują na usterkę akumulatora to jego wymiana załatwi sprawę.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Czyli sytuacja jest banalnie prosta. Sprawdzamy napięcie po kluczyku, obwód lampki (lamki jako takie już wyginęły, ale tak nazwę), który powinien wystawić 12V przy delikatnym obciążeniu i baterii. Baterię należy sprawdzać przykładając miernik w zakresie V-DC do zacisku alternatora i do zacisku na akumulatorze. Wartość po odpaleniu to strata na baterii. Po...
Jeżeli podłączając bez regulatora napięcie pod obciążeniem spada bez względu na obroty to chyba ten alternator jest coś cienki. Do jakiej wartości napięcie spada:?:
z obrotami to zaczął bym od silniczka krokowego może się zacina a do ładowania sprawdzałeś na akumulatorze rozumiem jakie wartości miałeś przed zapaleniem i po? posprawdzaj połączenia z akumulatorem przewodów i alternatora. A zimny na pycha pali czy też ma ciężko? jeśli pali to posprawdzaj połączenia masy z silnikiem. co do chłodnic to możesz mieć albo...
Akumulatory "bezobsługowe" - czyli o aktualnej konstrukcji, mogą być ładowane do napięcia 14,4V (aku 12V), które jest granicą, powyżej której zaczyna się gazowanie, utrata elektrolitu i zniszczenie akumulatora. Poniżej tego napięcia można ograniczyć początkowy prąd ładowania, np. do wartości "C10", choć w rzeczywistych warunkach eksploatacyjnych - gdy...
Ale mierzyć miernikiem plus od jednego aku a minus od drugiego ? I miernik ustawiony na wartości 20 czy więcej ?
OK, ale jaką wartość należy przyjąć za "napięcie spoczynkowe"? Bo mądre źródła podają 12,5-12,8V, więc maksymalne napięcie ładowania wyniosłoby (dla górnego progu) 14,6V, a standardowo alternator "pakuje" 14,4V... W dodatku "wapniaki" potrzebują jeszcze wyższego napięcia, by osiągnąć "nirvanę" :P Ale, jak na wrzuconym przeze mnie w innym wątku [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v...
Ta, widzę sporo tu znawców. Tak mnie tylko ciekawi który ma chociaż prawo jazdy. I czy wie jak alternator w samochodzie obsługuje akumulator. Ja mam prawo jazdy od ponad 50-ciu lat i doskonale wiem jak to wyglądało z 20 lat temu. Było to jasne i spójne i nie obowiązywała tam zasada ładowania akumulatora prądem Q/10. Akumulator brał nadwyżkę prądu dawanego...
Masz źle podłączony amperomierz. Należy go włączyć tak jak na schemacie - z rozrusznika do amperomierza na jeden zacisk, a drugi zacisk do stacyjki. Podłączenie alternatora to druga sprawa, ale niezależna od amperomierza. Amperomierz ma być po prostu szeregowo wpięty na kablu zasilającym pomiędzy stacyjką, a rozrusznikiem [akumulatorem]. Amperomierz...
Co z obciążeniem małego akumulatora prądem 15A podczas ładowania? Czy mierzyłeś kiedykolwiek ładowanie takiego akumulatora z instalacji samochodowej? To może następne pytanie będzie nie o 15A, a o 150A - lub inną wysoką wartość, której też nie zaobserwujesz? Przy okazji: żarówka 10W/12V przy napięciu 3V (taka jest różnica między napięciem z alternatora,...
Czyli na razie nie ma potrzeby grzebać przy alternatorze?? a przy jakich wartościach powinienem go "zregenerować"
Regulator napięcia stabilizuje je do odpowiedniej wartości. Również on wysterowuje kontrolkę ładowania.
Gdzie zmierzyłeś te 25V? Jeżeli na akumulatorach podpiętych do alternatora, to znaczy, że nie są naładowane, gdyż naładowane powinny mieć 27,6V. Czy zmierzyłeś prąd, jakim ładują się te akumulatory? 55A to jest wartość dopuszczalna dla alternatora, nie znaczy, że będzie tak stale - zwłaszcza, że akumulator 40Ah nie powinien być ładowany stale taką wartością...
Postaraj się kupić oryginalny Boscha To włąśnie te oryginały padają jak muchy. Ileż się tego namontowałem i oryginały i zamienniki i jeszcze nigdy nie miałem reklamacji. Często wymieniam te regulatory na "otwartym sercu" (bez wyjmowania alternatora z samochodu). W Boschu zauważyłem powstawanie bardzo cienkich drucików powstałych od ścinających się...
Robiłeś adaptację EGR-a ? Bo masz "wartość nieznana" jakby błąd natury adaptacyjnej. Podpowiedź #4 sprawdź wiązkę, zasilanie komputera oraz EGR-a i przy okazji ładowanie alternatora.
http://obrazki.elektroda.pl/3854031300_1... Opornik trzeba dobrać tak, aby przy maksymalnie wyładowanym aku 12V/18Ah i napięciu alternatora 14,4V prąd ładowania nie przekroczył 2A. Diody Schottky dobierz na wartość prądu pobieraną przez elektronikę - 5A ? Pytajnik, bo chyba coś kręcisz. Jeśli pobór prądu wynosi 5A to akumulator 18Ah...
A jeśli ktoś nie słucha na postoju jak to jest w moim przypadku, akumlator 75Ah a alternator "I don't known", wzmacniacz 30A. Czy jest się zagrożonym, że braknie kiedyś prądu?? A zwłaszcza, ze teraz światła obowiązują przez całą dobę. Każdy jest zagrożony bo nie wiadomo jak ładuje Ci się ten akumulator. Zresztą jak jeździsz głównie na krótkich odcinkach...
cześć to stąd te inne błędy w VIS.Ten błąd vis 79 jest aktywny czy sprawdzałeś zasilanie i zero na pinach przekaznika,który to rok tej scanii podaj jak możesz 7 ostatnich cyfr z numeru vin aby dobrać odpowiedni schemat elektryczny do rocznika Dodano po 59 ten przekaznik ma oznaczenie R19 ze sterownika VIS z wtyki D z 18 pinu po uruchomieniu silnika...
Raczej wszystko jest ok. Maksymalne napięcie ładowania wynosi 14,4V. W różnych samochodach różnie jest zrealizowanie sterowanie. Np. w starym nissanie po odpaleniu napięcie ładowania miałem 14,4V. W trakcie jazdy powoli spadało aby ustabilizować się na wartości około 13,6V po 20min jazdy. W Hondzie ładowanie jest dwufazowe - jeśli aku pobiera prąd to...
Jaką moc pobiera pompka? Podłączając zasilanie z akumulatora, możesz nabawić się problemów z ładowaniem akumulatora. Chyba bardziej rozsądnym rozwiązaniem będzie wyprostowanie napięcia mostkiem Graetza i podłączenie pod alternator (zasilanie świateł). Napięcie skuteczne RMS będzie wynosić w granicach 12V, mimo że wartość szczytowa może być kilkakrotnie...
Witam Po nocy odpalam auto i ładowanie 14,2V przy włączonych światłach. Po rozgrzaniui silnika (w tym alternatora) ładowanie systematycznie spada i osiąga wartość 13,6 V z włączonymi światłami i tak sie utrzymuje niezależnie od prędkośći obrotowejk silnika. Czy ktoś wie dlaczego tak się dzieje ?? Pasek?? Auto to Escort 89 1.3 benzyna Pozdrawiam
Alternator jest ok. Akumulator jest do wyrzucenia. Szkoda nawet roztrzasać dlaczego, chociaż jestem w stanie powiedzieć. Czy w każdej celi była ta wartość jednakowa?
Kolego kris2 - na pytanie czy w czasie ładowania akumulatora odkręcać korki, odpowiem pytaniem - czy w samochodzie jak alternator ładuje akumulator korki są odkręcone?. Czym się różni ładowanie prostownikiem od ładowania alternatorem (prądnicą)? - tylko tym, że alternator ładuje przy stałej wartości napięcia 14.2-14.4V przy którym nie powinno dochodzić...
Jak chcesz użyć tyrystorów do rozruchu, to lepiej nie mieć stale wysterowanych tyrystorów. Powinny być załączone tylko gdy napięcie akumulatora spadnie poniżej pewnej wartości. Gdy tylko alternator zacznie ładować akumulator, to ten prostownik rozruchowy musi się samoczynnie odłączyć. Tyrystory właśnie idealnie się do tego celu nadają. Oczywiście można...
Raczej jeżeli już to wcześniej. Zajrzałem do maszyny juz uszkodzonej wiec Jeżeli miałby się uszkodzić to wcześniej. Czyli uważasz ze takie zachowanie maszyny -ze sterownik działa poprawnie na wyższym napięciu oznacza ze jest on uszkodzony? A co z wartościami napięcia jeśli chodzi o ładowanie są ok alternator zachowuje się poprawnie? Dziekuje,
Odświeżam temat. Jest pewien progres, a mianowicie dzisiaj podczas skanowania vagiem udało usunąć się te dwa błędy, na wszelki wypadek przeskanowałem jeszcze obdeleven i również błędy się nie pojawiły, lecz kontrolka akumulatora z zielonej szybko zmieniła kolor na żółtą. Wniosek nasuwa się taki że mam do wymiany akumulator, ponieważ jego napięcie bez...
Witam! Trochę teorii z zakresu elektrochemii. Rozpatrujemy tu baterię akumulatorową tzw. 12-to woltową składającą się z sześciu ogniw. W przypadku ogniw kwasowych SEM na zaciskach ogniwa w pełni naładowanego, przy temperaturze 20°C wynosi 2,2V. 6*2,2V=13,6V Przy nominalnym obciążeniu wartości 0,05C( obecnie pojemność podaje się jako 20-to godzinną)...
Ładuje po czasie ,by alternator nie obciążał silnika w czasie rozruchu i zaraz ponim.To normalne. Ten regulator,sprawdza napięcie na akumulatorze przez zacisk S i nie tylko.Problemy z brakiem przejścia na wtyczce i zaciskach mogą powodować takie skoki. Odłącz wtyczkę od alternatora, powinien regulować tylko przez D+ w trybie awaryjnym. Będziesz wiedział...
Zmniejszając wartość rezystora, zwiększysz prąd wzbudzenia, i nie jest to rezystor "na diodzie" tylko równolegle do niej. Jeżeli alternator nie osiąga odpowiedniej prędkości obrotowej to nie zacznie ładować, choćbyś nie wiem jak zwiększał prąd wzbudzenia, z pustego w próżne...
Minimalna wartość ładowania akumulatora, to 13,8V Akumulator zapewne dobry. A, że nie trzyma to tak jak napisane powyżej. "Brak ładowania" A za takową sytuację odpowiedzialny jest tylko jeden element. Odpowiedzialny jest alternator.
Napięcie 14.5V podczas pracy silnika jest jak najbardziej poprawna. Akumulator może być już zużyty. Sprawdź napięcie na akumulatorze "po nocy". 12.6V będzie poprawną wartością. Dodatkowo sprawdź w warsztacie akumulator pod obciążeniem. Będziesz wiedział, czy go wymienić na nowy.
Miałem problem z ładowaniem.Nawet roczny aku reklamowałem 😉.Okazało się ( banalna sprawa) Rozkręciłem przewód masowy od aku do karoserii( w dwóch punktach) i od silnika( przy skrzyni bieg).Wyczyściłem styk i z ładowania 13.6v uzyslałem 14.15v.Należy najpierw sprawdzić wartość napięcia ładowania bezpośrednio z alternatora( niestety od spodu,...
Prosta sprawa, transformator ma wyższe napięcie znamionowe, i jak akumulator się naładuje (niski prąd), to napięcie dochodzi do tego znamionowego. Po co wyższe napięcie? po to, aby podczas ładowania (duży prąd), napięcie nie spadało poniżej wartości napięcia ładowania. W samochodzie masz 14.4V, gdy alternator pracuje.
Ok. I tak zrobię, tylko czy ładować standardowo prądem 10% wartości akumulatora czy mniejszym skoro są niepewne?
Ok to czy to normalne aby tak spadało napięcie przy rozruchu na aku średnio do 7V. I jak mogę sprawdzić jaka wartość daje alternator ( alternator jedno kablowy )
Żarówki te 100 w chyba nie są oryginalne hehe., bez świateł będzie pewnie tak jak przykazano czyli 14.4V Wydaje mi się, że mogą się zawieszać szczotki podczas jazdy dlatego pali się kontrolka. Przy tych żarówkach 100w napięcie na akumulatorze oraz w instalacji ma za małą wartość stąd wariacje. Pisałeś, że gdy wyłączysz światła przy zapalonej kontrolce...
Za słabe ładowanie jak dla mnie, nie osiąga wartości nawet 14V na surowym odpalonym silniku, a przy obciążeniu schodzi do nawet 13,6V z tego co widzę. Także alternator do roboty, w sprawnym powinno napięcie utrzymywać się w okolicach 14V Podejrzewam, że krótkie odcinki i bilans ujemny, akumulator niedoładowany itd.
(at)damianduda0111 Błąd ten pojawia się tylko i wyłącznie przy hamowaniu silnikiem oraz przy wartości napięcia na zacisku 30 w granicach od 15 do 16,5 V. Regulator napięcia jest wymieniony na nowy, ładowanie alternatora jest wręcz książkowe. Jak alternator ładuje prawidłowo, zakładam że ok 14,4 V, to skąd wyższe napięcie 16,5 V, ciekawe?
W początkowej fazie ładowania zastosować przetwornice step-up z ograniczeniem prądowym CC, do momentu gdy napięcie na akumulatorach dodatkowych osiągnie ustaloną wartość np. 13,5V. Albo kupić dedykowaną do tego celu przetwornicę np. "Układ ładowania dodatkowego akumulatora MR12". Jednak moim zdaniem do takiego akumulatora ( łączna pojemność 220Ah )...
On ma czasem tak, ze po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają drastycznie i gaśnie. Nie mogę wyjechać nigdzie z rozładowanym aku, bo w Niemczech za lawetę mi policzą więcej niż wartość rowera Dodano po 44 Jest opcja, żeby na biegu jałowym akumulator sie naładował? Jak najbardziej. 20 minut powinno mu bardzo pomóc. Nie wiadomo czy Ci ktoś nie dowali za...
Zmierzyć napięcie lądowania oraz stan połaczenia kabel minusowy i plusowy idący do alternatora i rozrusznika. To podaj nam tutaj te wartości ładowania: -na biegu jałowym bez obciążenia -przy 2500 obr bez obciążenia -na biegu jałowym z obciążeniem -przy 2500 obr z obciążeniem Obciążeniem ma ją być światła mijania + drogowe, ogrzewanie tylnej szyby,...
Czyli wszystkie czujniki praktycznie masz uszkodzone +alternator. Chyba że po części masz zakwizytowane przebiegi zdarzeń, które wystąpiły i nie zostały skasowane. Jeśli o takie rzeczy pytasz, to raczej sam nie poradzisz. Wszystko jest do naprawienia, ale warunek-trzeba określić kondycję mechaniczną motoru, choćby ciśnienie w cylindrach,rozrząd cisnienie...
Najpierw sprawdź napięcie na akumulatorze po dłuższym postoju przed odpaleniem. Kolejne to sprawdzenie poboru prądu na postoju - miernik masz to kwestia wpięcia się szeregowo pomiędzy plusową kleme akumulatora a odpięty plusowy kabel. Podaj wartość amperów z miernika. A kręcił w ogóle coś czy odrazu wszystkie podświetlenia przygasały jak nie chciał...
"Bezpieczny" w nazwie prostownika należy rozumieć, że nie grozi tzw. "przeładowanie", czyli przekroczenie dopuszczalnego napięcia ładowania. Za takie uważam ok. 15V - powyżej może zacząć się gazowanie elektrolitu, co prowadzi do jego ubytków. Tym niemniej warto mieć jakiś miernik (woltomierz, czyli np. tani miernik uniwersalny lub wspomniany wcześniej...
Tak zgadza się, zawsze jak największy. O ile pozwolą jego gabaryty (rozmiary) A co do problemu. Czy autor dałby radę zmierzyć napięcie ładowania. Wystarczy najprostszy miernik. Napięcie ładowania akumulatora powinno być powyżej 14,2V Akumulator ładowany poniżej tego napięcia pociągnie nie długo. Szczególnie gdy cały układ elektryczny zostanie obciążony...
Różnica na zacisku a alternstorze To 0.4V alternator jest nowy. Instalacja jest podstawowa. Nic nie ma dołożone nawet na 0 jak usfawoe klucz jest takie napięcie słabe Wartość ta wskazuje, że akumulator jest ładowany. Jak kolega ma podłączony kabel prądowy? Ze śruby na alternatorze, na śrubę na rozruszniku, czy inaczej.
Schematy poszły na PW. Chyba kolego nie do końca rozumiesz jak to działa. W układzie ADR wyłącznik prądu to nie taki zwykły hebel. Jest w nim jakaś elektronika i przekaźnik. Drugi przekaźnik znajduje się na pozycji RP13 i jego zadanie to wyłączyć "ładowanie" alternatora zanim odetniesz napięcie wyłącznikiem pod akumulatorami lub wyłącznikiem na desce...
Znowu jak pojadę do tych "speców" to nic nie wskóram. Odpowiedz będzie taka sama. Znająć życie to z nimi się nie dogadam. A może by dać na próbę jeszcze jeden przewód od zacisku alternatora (+) do aku i wtedy mierzyć wartości na akumulatorze?
akumulator mam zmieniony, bo stary nie trzymał prądu, pierścienie są ok, szczotki ok, łożyska zmienione, mierze ładowanie na alternatorze, a nie na akumulatorze, na alternatorze nie mam nawet takich wartości jak powinno być:/, myślisz że to może być wina regulatora? Jutro jadę do firmy co robili ten alternator..... niech wrzucą na stół i pokażą co się...
(at)roznicowka Miałeś kiedyś alternator w ręku, albo na maszynie do sprawdzania alternatorów. Dopóki się nie wzbudzi to praktycznie nie stawia żadnego oporu. Opór zaczyna stawiać gdy się wzbudzi i zaczyna ładować. Blokować będzie gdy przez wirnik popłynie prąd o wartości amperów (max 4 do 5). Proponuję zaczerpnąć troszku wiedzy a nie pisać głupoty,...
Uszkodzone alternatory nie ma prawa, gdy już ładuje spadać do takiej wartości. 3 używki są mniej warte niż 1 po regeneracji.
Granica początku gazowania jest nieco powyżej 14,4V, więc dopóki akumulator nie osiągnie takiego napięcia, to nic się nie dzieje złego. Alternator współpracuje z regulatorem napięcia, który standardowo ogranicza napięcie wytwarzane przez alternator do wartości 13,8 ... 14,4V. Wydajność prądowa alternatora 100A nie oznacza, że akumulator "dostanie" właśnie...
Witam. Clio 3 z 2009 roku, silnik benzynowy 1,4. Alternator Bosch 0 124 425 034. Problem - ładowanie po odpaleniu prawidłowe około 14,4 V stabilne. Po włączeniu dmuchawy na "4" plus grzanie szyby plus klima napięcie spada do około 14,2 i jest stabilne. Wyłączenie tych odbiorników powoduje wzrost napięcia ładowania do poziomu 15,6 V. Tak duże napięcie...
Inna sprawą jest to, że nawet sprawny rozrusznik nigdy nie naładuje akumulatora w 100%, gdyż 14,5 V jest do tego wartością za małą. Aby akumulator odzyskał 100% ładunku I wszystko jasne w kwestii ładowania akumulatorów . To nie alternator robi robotę :D Pozdrawiam kolegę .
Witam. Mam pewien problem z Hyundajem i30, mianowicie nie ma ładowania. Wada polega na tym iż po ok 1-4min ładowanie zanika do wartości 12,67V. Auto jest wyposażone w fabryczny układ załączania świateł (DRL), gdy jest w pozycji off ładowanie spada do podanej wartości, natomiast po normalnym załączeniu świateł ładowanie jest i wynosi 14,75V. Nie pomogła...
Jest to układ prostownika do ładowania akumulatorów 12V z zastosowaniem samochodowego regulatora nap. alternatora który po osiągnięciu nap.14.4V przestaje ładować akumulator. Apropo trafa to sobie możesz dać z podwójnym uzwojeniem 12 i 24V albo z regulacją a wtedy masz możliwość testować każdy regulator.Diody i tyrystory w mostku prostownika to 10A/50V,ew....
Mamy 10,5V po stronie ładowanej baterii. Mamy 14,4V po stronie alternatora. Prą w obwodzie zależy od napięcia i oporu. I=U/R. Różnica napięć 14,4V-10,8V=3,6V. Z oporem nie będzie lekko. Można mierzyć, można wierzyć... Opór akumulatora kwasowo ołowiowego 9mΩ, cztery t akie równolegle to wypadkowy opór 9mΩ/4=2,25mΩ. Trzeba dodać opór przewodów...
Czujnik temperatury zewnętrznej w porządku? Temperatura wpływa na wartość napięcia ładowania i na komunikat "over voltage".
trudno coś napisać nie dotykając ale ja jeszcze bym sprawdził sam alternator na stole czy ładuje i czy ma sprawny regulator i czy nie robi chwilowych wzrostów napięcia do wartości powyżej normy (to tylko sugestia)
Po odłączeniu "-" klemy wszystkie zamki się uruchomiły i samochód się zamknął z kluczykiem w środku . Na pewno po odłączeniu, czy podczas majstrowania przy klemach? W mojej polówce ostatnio mierzyłem napięcie w akumulatorze i ile pobiera prądu Rzeczywistego pomiaru prądu podczas postoju należy dokonywać przy zamkniętym aucie, po odczekaniu min. 15...
Sprawdź ładowanie alternatora. Jak za duże też potrafi świrować. Optymalnie 14,50V.
Witam Umieszczę schemat dzisiaj jak go poszukam. Gdy podłączymy uzwojenie 380 V do 220V to zmniejszymy magnesowanie rdzenia i jednocześnie spadnie nam moc na wtórnym. Podstawowy parametr 45/s na liczbę zwoi. Transformator stanie sie " miękki" Napięcie wtórne zmienne mierzone miernikiem uniwersalnym 19 -21 V. Potem diody 2 lub 4 zależności od uzwojenia....
mam podłączony do gniazda zapalniczki na stałe elektroniczny woltomierz. Zimą przy ujemnych temp. pokazuje napięcie dochodzące do 14,9 V. Latem ok 14,6 V. Radzę skonfrontować to wskazanie z normalnym woltomierzem, o którym wiadomo, ze pokazuje prawidłowo. Piszę o tym dlatego, że też kupiłem taki elektroniczny woltomierz i porównałem jego wskazania...
Pozostaje sprawdzić regulator napiecia alternator.
Najlepiej połącz cztery w mostek i podłącz pod 12V. Szybkie gotowanie akumulatora świadczy albo o jego małej pojemności, albo o zbyt dużym napięciu ładowania.
wartość ładowania alternator mazda alternator ładować toyota ładować alternator
podstawowy narzędzie lutowniczy hasło wygasa citizen swift
quadral wzmacniacz quadral wzmacniacz
Przekształcenie działki zagrodowej na budowlaną - procedury i wymagania Czy trzeba spuszczać wodę z bojlera przy pękniętej rurce?