Powerbank - zasilacz bateryjny. Bateria akumulatorów z przetwornicą stabilizującą napięcie (stabilizator impulsowy) i ładowarką (to na zewnątrz, to zasilacz do telefonu, ale spece od reklamy mają większą siłę przebicia niż technicy, więc g..mowa się szerzy bez trudu jak Covid-19). Chcesz zrobić sobie ładowarkę do dodatkowej baterii - ok, może tak być,...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Dostęp do Google i YouTube wam zablokowano? Tutaj jest przykład poradnika ładowania akumulatorów Li-ion/pol: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=... Co do akumulatorów kwasowo-ołowiowych, to nie warto ślepo małpować metod przyjętych w samochodach, bo jest tam tzw. ładowanie cykliczne, czyli w praktyce wymuszanie (totalnie na chama),...
Najpierw sprawdź napięcie na akumulatorze po dłuższym postoju przed odpaleniem. Kolejne to sprawdzenie poboru prądu na postoju - miernik masz to kwestia wpięcia się szeregowo pomiędzy plusową kleme akumulatora a odpięty plusowy kabel. Podaj wartość amperów z miernika. A kręcił w ogóle coś czy odrazu wszystkie podświetlenia przygasały jak nie chciał...
ale jak tam jest bezpiecznik to co to znaczy ze jak ładowanie będzie wyższe niz napięcie znamionowe bezpiecznika to go przepali Przepali ale po jakim czasie to zależy od tego o ile % prąd ładowania będzie wyższy od znamionowego prądu bezpiecznika. Jeżeli będzie niewiele wyższy to może naładować a bezpiecznik się nie przepali. Przykład z karty charakterystyki...
Nie wiem po co i w sumie jak. Wartość prądu 70A alternatora to nie jest podana wartość ładowania aku jest to maksymalna wydajność alternatora. Czyli przy obciążeniu 70A będziemy mieli podane napięcie 14,2-14,4V Alternator nie służy tylko do ładowania aku, zasila on cały samochód podczas jazdy. Prąd ładowania akumulatora zależy od różnicy potencjałów...
Uporządkujmy, bo już trochę zaczynam bzdury pisać. Działanie prądnicy wg. oryginalnego schematu. Prądnica nie ma żadnej regulacji napięcia wzbudzania w zależności od napięcia będącego na jej wyjściu. Napięcie wzbudzenia jest podawane z instalacji pojazdu przez bezpiecznik F1 -> styki przekaźnika K6 ( 30, 87b) -> rezystor R1, którego rezystancja, jest...
Schematy poszły na PW. Chyba kolego nie do końca rozumiesz jak to działa. W układzie ADR wyłącznik prądu to nie taki zwykły hebel. Jest w nim jakaś elektronika i przekaźnik. Drugi przekaźnik znajduje się na pozycji RP13 i jego zadanie to wyłączyć "ładowanie" alternatora zanim odetniesz napięcie wyłącznikiem pod akumulatorami lub wyłącznikiem na desce...
Tak ma być. Alternator ładuje metodą stałonapięciową, czyli stara się utrzymać napięcie 14,4V za wszelką cenę. U Ciebie jest 14,6V. Na zimę dobrze, na lato za wysokie, a może to tylko błąd pomiaru i trzeba zmienić woltomierz? Bateria akumulatorów w miarę ładowania będzie zwiększała swoją SEM i przez to będzie spadał prąd ładowania. Przyjmuje się, że...
Akumulatory zamontowane w samochodach nigdy nie są ładowane przez alternator wg. tych warunków a pracują poprawnie wiele lat Oj, demagogia... Jak to nie? Napięcie ładowania: Alternator w samochodzie ładuje do napięcia ok. 14,2 - 14,4V i ani ani więcej. Jest więc zabezpieczenie nadnapięciowe. Zabezpieczenie nadnapięciowe/ograniczenie napięcia ładowania...
powiem tak dawniej było lepiej teraz jest ekonomia i zysk i tego nie zmienimy. żeby szybciej żeby łatwiej bezobsługowo i padło zaraz po gwarancji. pierwszy z brzegu co przyszedł mi do głowy autopart galaxy gold i pokrewne to nie reklama taki użytkowałem żeby omówić to by było dużo pisania są już w autach nawet baterie 14V to taka ciekawostka. a daje...
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
Czesc! Czy alternator powinien caly czas trzymac 14-14.4V czy po naladowaniu regulator powinien zmniejszyc napiecie na ponizej 14V ? Jak to powinno dzialac ? W tym momencie testowalem dwa rozne alternatory, kazdy z nich jak pracuje z czasem obniza napiecie. W skrajnym przypadku w trasie po paru godzinach jazdy mam 13.3 na alternatorze Valeo 180 A. Tak...
rafbid napisał: tomus2k napisał: 1. rozładujemy go głęboko , kręcąc długo rozrusznikiem lub pozostawimy sam. na światłach na noc i nie możemy już uruchomić pojazdu. Jak ktoś spieszy do pracy to ładuje 10-20min aby tylko uruchomić pojazd dalsze ładowanie alternatorem też jest nie zdrowe sytuacja nagli Poczytaj sobie o ładowaniu stało prądowym i stało...
TAK JA KW TEMACIE , JAK TO SIEROBI ZEBY SPRADZIC ŁADOWANIE AKU PRZEZ ALTERNATOR????
Witam Jak sprawdzić czy alternator ładuje.... ? Prosze o dokładną instrukcje
Napięcie trzeba mierzyć na alternatorze. Cały czas ma być 12V na grubym przewodzie. Alternator trzeba wzbudzić i potem może już ładować cały czas. Jeżeli to jest alternator 9 diodowy to na chwilę podajemy 12V na wyjście kontrolki ładowania. Można prad podać przez miernik ustawiony na min. 10 A i sprawdzić jaki prąd popłynie. Prawidłowa wartość to ok....
jakie ładowanie powinien mieć alternator z włączonymi światłami i bez włączonych i czy ładowanie sprawdza sie normalnie na akumulatorze czy bezpośrednio na alternatorze
Witam. Alternator uległ uszkodzeniu? i nie ładuje, tzn. ładuje tylko na wolnych obrotach -kontrolka "braku ładowania" NIE świeci, ale jak tylko troszkę depnę na pedał gazu, to zaczyna świecić -akumulator mi padł podczas jazdy na światłach... Odpiąłem akumulator przy uruchomionym silniku na wolnych obrotach i chodził normalnie, po czym troszkę przygazowałem...
mam następujący problem mam golfa 1.6 16V miałem w nim akumulator 44 ah i od początku jak stał kilka dni i było chłodno popiskiwał mi alarm przy zapalaniu i migotało mi podświetlenie zegarów napięcie na aku wtedy było 12,00 V i jak był zapalony silnik i włączone światła 14,3-14,4 V myślałem że to wina akumulatora więć kupiłem teraz nowy ale 54 ah po...
Wytłumaczcie mi łopatologicznie następujące kwestie 1. którą metodą naładujemy szybciej akumulator do pełna alternatorem czy prostownikiem automatycznym powiedzmy od 50% do 100% od 12.1 do 13V i czy w ogóle jest możliwe naładowanie akumulatora do pełna alternatorem bądź prostownikiem 2. Dlaczego prostownikiem ładujemy prądem 1/10 a alternator daje np...
Trafiła do mnie kolejna walnięta maszyna budowlana. Tym razem nie ma ładowania. Silnik sw 400, osprzęt elektryczny chyba typowy.Typu alternatora nie moge doczytać, bo go już "fachowcy" zdarli, a dane na obudowie nawet młotkiem zatłukli (ręce opadają). Regulator mechaniczny typu chyba W9 (wibite na pokrywie regulatora). Objawy sa takie: brak ładowania,...
Witam Jakie powinni być napięcie na akumulatorze podczas normalnej pracy silnika - bieg jałowy? U mnie wynosi miedzy 12 V (włączone światła mijania), a 12,5 V (wyłączone) - wg. mnie to ie jest normalne i powinno być ponad 14 V. Często jak jest wilgotno na dworze, to po uruchomieniu silnika słychać jak piszczy pasek klinowy, dopiero jak jak przycisnę...
Witam Mam taki problem - ciągle niedoładowany akumulator. Jak sprawdzam napięcie na zaciskach akumulatora to jest 11.5 V. Przy wlaczonym silniku 12,5 więc zdecydowanie za mało. Miesiąc temu był robiony alternator więc chyba jest ok. Czy może to być wina akumulatora że jest już zużyty i alternator nie jest w stanie naładowac go więcej niż te 12.5V? Jak...
Alternator po remoncie (wymiana regulatora ze szczotkami, pierścień, łożyska) na maszynie pokazywał 14,5V. Po zamontowaniu w samochodzie miernik pokazuje zaraz po uruchomieniu 14V, po włączeniu świateł napięcie spada do 13,7V, dalej naciskam stop, włączam przeciwmgielne i nawiew to napięcie spada do 12V. Jaka może być przyczyna? Czy jak dam dodatkowy...
Witam mam ponownie problem z zasilaniem wszystko było ok, ale odkąd zacząłem jeździć na światłach zaczęły się problemy z zasilaniem. Aktualnie mam alternator 90A i 2 akumulatory 55Ah. Pierwszy objaw pojawił się przy odpalaniu auta włączone radyjko się wyłączało na skutek spadku napięcia, czego wcześniej nie było. Dzisiaj zaczęły się większe problemy...
Witam, jakis czas temu przy wyzszych obrotach (ok 4000) migala kontrolka ladowania (Felicia 1.3). Poniewaz wymiana regulatora napiecia nic nie dala, wymienilem wirnik (pierscienie wydawaly mi sie dosyc zuzyte). Od tego czasu na wysokich obrotach jest juz ok, natomiast problem jest na biegu jalowym (okolo 800). Otoz praktycznie brak ladowania, napiecie...
Witam! Mam problem z ładowaniem akumulatora. Na uruchomionym silniku:13.99-14 (wolne obroty), po dodaniu gazu ok.3000 obr./min. zwiększa się tylko do 14.03-14.04. Po włączeniu świateł spada do 13.82-13.85. Dodanie gazu zwiększa tylko o 0.02V. Po włączeniu dmuchawy spada dalej do 13.5-13.6., dodaję ogrzewanie szyby i dalszy spadek 13.3-13.4. Dodanie...
Witam Mam problem z ładowaniem na wolnych obrotach w kosiarce po dodaniu gazu do okolo 1200 obrotow ladowanie sie pojawia i jest juz na wolnych obrotach Prad wzbudzajacy jaki dochodzi do alternatora to 11.7v i na tym kabelku w szereg wlutowany jest opornik o wartosci mierzonej miernikiem 374kohm Po co ten opornik.Kontrolka od ladowania to dioda jak...
Witam Chciałem zapytać cz ytrzeba ładować nowy akumulator kwasowy samochodowy. Porpostu kupiłem nowy akumulator i po kilku dniach pracy wyładował sie i to w znacznym stopniu. Więc czy trzeba ładować go po zakupie
TEMAT dyskusji Ładowanie - Alternator Po ok 5 godz pracy ciągnika na wolnych obrotach nie pali sie ani nie ża rz y kontrolka ładowania tylko pulsuje z częstotliwością co 1-2 sekundy jak obroty wzrastaja to przestaje swiecić, lub po zapaleniu np świateł postojowych (na wolnych obrotach) Czekam na opinie Pozdrawiam Marka sprzętu? Marka alternatora? Może...
Mianowicie jest tam alternator wielkości DF, żuka i podczas jazdy na światłach łądowanie jest ok ale dodatkowe 9A pobierane przez 2 wentylatory powoduja że napięcie spada do 26,1V i wiadome - problemy z rannym rozruchem. Regulator daje całe napięcie na szczotki ale wydajność prądowa alternatora jest mała i nie wydoli. Wie ktoś może co poradzić na to....
- Akumulatory mają 2 lata, autko też. Teraz gwarancyjnie wymieniony został alternator na nowy ale to nie pomogło. Instalacja sprawna, ale ja webasto włączam nawet latem na noc, do tego dochodzi w czasie snu przewietrzanie kabiny co jakiś czas co również pobiera trochę prądu. Dlatego ze standardowych 2x225Ah mam dołożone dodatkowe 2 ale mało to pomaga,...
Akurat skończyłem odrabianie lekcji na ten temat i podzielę się moimi wnioskami wyciągniętymi z tej lekcji. 1. Modyfikacja pierwsza dotyczy wyłączenia ładowania po osiągnięciu napięcia 14,4V. LELEK zaprojektowany jest do utrzymywania prądu konserwującego przy napięciu 14,4V. Zależy mi na tym aby po osiągnięciu napięcia 14,4V na akumulatorze prostownik...
Pytanie retoryczne? Jeśli maluszek gdyby miał jeszcze prądnicę czy warto doładować akumulator zaraz po kupnie? I czy lepiej nowy mimo wszystko doładować na prostowniku? Czy lepiej niech sam alternator samochodowy doładuje nowy akumulator? ps Kupiłem jakiś czas temu z "rodzimej" produkcji nowy akumulator. Oczywiście nie miałem problemów z uruchomieniem...
Trymer01, twoje informacje o alternatorach są jakby lekko nieaktualne. Komputer pokładowy "wie" jakie ma włączone odbiorniki i na tej podstawie "zgłasza" zapotrzebowanie na prąd do komputera silnika, który, dodając do tego własną "wiedzę" o uruchomionych przez siebie urządzeniach, tak wysterowuje alternatorem aby akurat wystarczyło. Mierząc napięcie...
brati ! Popraw mnie, jeśli się mylę (i jeśli rozumiesz to, co czytasz)... Akumulator samochodowy o pojemności 50Ah ma zgromadzoną energię 12Vx50Ah=600Wh (watogodzin), ale tyle odda tylko wtedy, jeżeli jest obciążony stosunkowo niewielkim prądem (tzw. "dziesięciogodzinnym" = 5A). Jeżeli zamiast tego będzie obciążony prądem wielokrotnie większym, to odda...
Sprawdzałem zasilanie na wtyczce sterownika pompy ABS, są tam 2 plusy: czerwono-żółty — ma on ponad 12 V i po odpaleniu auta podnosi się do wartości, jak ładuje alternator, czyli około 14,5 V; drugi zaś, czerwono-szary, przy wyłączonym zapłonie ma około 0,15 V i wskakuje maksymalnie na wartość 4 V po odpaleniu samochodu, czy te kable mają mieć oba po...
Mogły "się skończyć" szczotki, uszkodzony regulator. Alternator do przeglądu/naprawy bądź wymiany.
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
Jeżeli masz kompletny agregat, tj, silnik spalinowy, prądnica, osprzęt. To podłączasz tylko akumulator i o ile wszystko jest sprawne, ma działać. Agregat nie ma elektronicznej regulacji napięcia (AVR). Napięcie na uzwojenie wzbudzania prądnicy podawane jest wprost z akumulatora ( ładowanego poprzez alternator), przez rezystor o wartości w zależności...
Zobacz czy przewód ładujący akumulator przy alternatorze nie jest poluzowany, i zmierz na alternatorze zasialnie ładowania czyli na śrubce do której jest przykręcony przewód łączocy alternator z plusem akumulatora, może on iśc przez skrzynke z bezpiecznikami pod maską, mają one duże wartości po 20 A lu 30 A . tez miałem taki przypadek okazało się że...
Wewnątrz alternatora są połączenia lutowane osłonięte koszulkami. Miałem idento przypadek ze swoim. Rozebrałem, sprawdziłem, wszystko w porządku złożyłem, szedł dzień i ładowanie skakało w niebezpieczne wartości. A winne było przebicie na jednym z łączeń cewki z masą. Nie uszkadzało to regulatora tylko jak by go omijało. Dokładnie było to na cewce która...
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
Witam. Dziś zmierzyłem spadki napięcia na kablach i lądowanie na samym alternatorze. Obudowa alternatora - biegun ujemny akumulatora spadek 180 mV. Wyjście z alternatora - biegun dodatni Aku spadek 560 mV. Wiem, że to całkowicie niedopuszczalne, taka wartość. Ale o dziwo nic się nie grzeje. Ewentualnie ja coś źle mierzę. Chociaż w test mode pod V30...
A magistrala lin jaka ma wartość sprawdź przy alternatorze i UPC , a te wartości ładowania to z komputera czy mierzysz jakimś miernikiem
Ok, a jak sie okaże że i przy alternatorze wartości są zbliżone czyli słabe ładowanie? Tzn że alternator do roboty tak?
Miałem taką usterkę. Normalnie pobór idealny, około 0,01 A. Aż podczas któregoś pomiaru wartość około 4 A. Oczywiście winowajcą okazał się alternator. Ładował idealnie a przywierał "kiedy mu się chciało. Moja rada na tę usterkę - odepnij tylko energetyczny od alternatora i zobacz wówczas co się stanie.
Na pracującym silniku, zmierz sobie jeszcze napięcie między: obudową alternatora oraz minusem aku (fizycznie ołowianym kołku, nie klemą z kablem) oraz między + alternatora (śruba) i + aku (j.w. ołowiany kołek) I napisz tu. Wartości powinny być małe, rzędu ułamka wolta.
Sprawdziłem ładowanie na alternatorze. Tj plus z alternatora i masa z silnika. Te same wartości co mierzone przy aku.
Ładuje po czasie ,by alternator nie obciążał silnika w czasie rozruchu i zaraz ponim.To normalne. Ten regulator,sprawdza napięcie na akumulatorze przez zacisk S i nie tylko.Problemy z brakiem przejścia na wtyczce i zaciskach mogą powodować takie skoki. Odłącz wtyczkę od alternatora, powinien regulować tylko przez D+ w trybie awaryjnym. Będziesz wiedział...
Jeśli po 12 godzinach ładowania prąd nie spada, nie jest bliski lub równy zeru, a jest na tym poziomie co na początku to A jeśli po 12 godzinach wartość prądu spada i jest bliski równy zeru to i tak akumulator może być do wymiany. Ja bym sprawdził najpierw instalację bo ewidentnie coś rozładowuje akumulator, oraz ładowanie alternatora bo jeśli: Dopiero...
Jestem na etapie rozbierania alternatora . Znalazłem przykręcony cylindryczny element który jest chyba kondensatorem ale niestety niema na nim opisu jakiej wartości powinien on być
Robiłeś adaptację EGR-a ? Bo masz "wartość nieznana" jakby błąd natury adaptacyjnej. Podpowiedź #4 sprawdź wiązkę, zasilanie komputera oraz EGR-a i przy okazji ładowanie alternatora.
On ma czasem tak, ze po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają drastycznie i gaśnie. Nie mogę wyjechać nigdzie z rozładowanym aku, bo w Niemczech za lawetę mi policzą więcej niż wartość rowera Dodano po 44 Jest opcja, żeby na biegu jałowym akumulator sie naładował? Jak najbardziej. 20 minut powinno mu bardzo pomóc. Nie wiadomo czy Ci ktoś nie dowali za...
Regulator już kupiłem i nie sprawdził się, ładowanie jest niewystarczające. A ile to jest to niewystarczające? Dla akumulatora 24V powinno być 28,6 - 28,8V . Zrób pomiar - nic na oko!
Witam mam pytanie pacjent renault trafic 2.5 dci 2007 rok alternator z kostką na dwa piny. Może mi ktoś podpowiedzieć jakie zasilanie powinno być na tych dwóch przewodach? Nowy alternator ładowanie dalej się pali z góry dzięki !
Żarówki te 100 w chyba nie są oryginalne hehe., bez świateł będzie pewnie tak jak przykazano czyli 14.4V Wydaje mi się, że mogą się zawieszać szczotki podczas jazdy dlatego pali się kontrolka. Przy tych żarówkach 100w napięcie na akumulatorze oraz w instalacji ma za małą wartość stąd wariacje. Pisałeś, że gdy wyłączysz światła przy zapalonej kontrolce...
Czyli wszystkie czujniki praktycznie masz uszkodzone +alternator. Chyba że po części masz zakwizytowane przebiegi zdarzeń, które wystąpiły i nie zostały skasowane. Jeśli o takie rzeczy pytasz, to raczej sam nie poradzisz. Wszystko jest do naprawienia, ale warunek-trzeba określić kondycję mechaniczną motoru, choćby ciśnienie w cylindrach,rozrząd cisnienie...
cześć to stąd te inne błędy w VIS.Ten błąd vis 79 jest aktywny czy sprawdzałeś zasilanie i zero na pinach przekaznika,który to rok tej scanii podaj jak możesz 7 ostatnich cyfr z numeru vin aby dobrać odpowiedni schemat elektryczny do rocznika Dodano po 59 ten przekaznik ma oznaczenie R19 ze sterownika VIS z wtyki D z 18 pinu po uruchomieniu silnika...
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Czyli sytuacja jest banalnie prosta. Sprawdzamy napięcie po kluczyku, obwód lampki (lamki jako takie już wyginęły, ale tak nazwę), który powinien wystawić 12V przy delikatnym obciążeniu i baterii. Baterię należy sprawdzać przykładając miernik w zakresie V-DC do zacisku alternatora i do zacisku na akumulatorze. Wartość po odpaleniu to strata na baterii. Po...
Raczej wszystko jest ok. Maksymalne napięcie ładowania wynosi 14,4V. W różnych samochodach różnie jest zrealizowanie sterowanie. Np. w starym nissanie po odpaleniu napięcie ładowania miałem 14,4V. W trakcie jazdy powoli spadało aby ustabilizować się na wartości około 13,6V po 20min jazdy. W Hondzie ładowanie jest dwufazowe - jeśli aku pobiera prąd to...
Mogę odpowiedzieć tylko częściowo. Ładuję akumulator w samochodzie z panelu PV, ale bez takiego regulatora jak na rysunku (a mam PWM), tylko z układem kontroli napięcia. Uruchamiam czasem silnik, bez odpinania panelu i nic nienormalnego się nie dzieje. Prawdopodobnie z regulatorem będzie podobnie, bo on gdy osądzi, że akumulator jest naładowany, to...
Jest to układ prostownika do ładowania akumulatorów 12V z zastosowaniem samochodowego regulatora nap. alternatora który po osiągnięciu nap.14.4V przestaje ładować akumulator. Apropo trafa to sobie możesz dać z podwójnym uzwojeniem 12 i 24V albo z regulacją a wtedy masz możliwość testować każdy regulator.Diody i tyrystory w mostku prostownika to 10A/50V,ew....
Hm. tak na prawdę akumulator ładuje prąd, a nie napięcie. - a czy ja pisałem, że akumulator ładuje napięcie? Raz jeszcze napiszę: w instalacji samochodowej mamy stały poziom napięcia ustalany regulatorem. Więc niezależnie od tego, czy podepniemy do instalacji jeden akumulator, czy trzy wszystkie będą się ładować ze źródła o tym samym napięciu. Problem...
Zmniejszając wartość rezystora, zwiększysz prąd wzbudzenia, i nie jest to rezystor "na diodzie" tylko równolegle do niej. Jeżeli alternator nie osiąga odpowiedniej prędkości obrotowej to nie zacznie ładować, choćbyś nie wiem jak zwiększał prąd wzbudzenia, z pustego w próżne...
W początkowej fazie ładowania zastosować przetwornice step-up z ograniczeniem prądowym CC, do momentu gdy napięcie na akumulatorach dodatkowych osiągnie ustaloną wartość np. 13,5V. Albo kupić dedykowaną do tego celu przetwornicę np. "Układ ładowania dodatkowego akumulatora MR12". Jednak moim zdaniem do takiego akumulatora ( łączna pojemność 220Ah )...
Toyota od zawsze kombinowała niepotrzebnie z tymi układami ładowania i alternatorami. W tym modelu ładowanie jest sterowane przez ECU (PCM). Moduł w alternatorze stanowi jedynie „końcówkę mocy” która steruje uzwojeniem wzbudzenia. Masz wejście PWM i wyjście DFM. Nie ma możliwości sprawdzenia temperatury alternatora, ponieważ nie masz inteligentnego...
wartość ładowania alternator mazda alternator ładować toyota ładować alternator
ariston wywalać bezpiecznik bootowalny windows pendrive radio jedynka
serwer minecraft serwer minecraft
Radio w Mercedesie W211 wyświetla tylko logo Błąd F05 w kotle Ferroli DivaCondens - przyczyny i rozwiązania