Tak, ale osobiście jestem zwolennikiem nie smarowania tych połączeń w ogóle. Zamiast tego wolę przy każdej zmianie akumulatora (która wypada średnio raz na 5 lat) zwyczajnie przeszlifować klemy przed zamontowaniem drobnym papierem ściernym i odtłuścić całość szmatką z ipą. Po takim procesie zakładam akumulator i dokręcam klemy (z wyczuciem, nie do oporu)....
Twój smar również może być smarem tzw. bezkwasowym, jego odczyn nie jest kwaśny, przez co nie dochodzi do korozji zabezpieczanych elementów. Nie jestem specjalistą, ale z moich doświadczeń wychodzi, że jest to po prostu najtańszy smar, gdzie nie przykładają się do oczyszczenia go, dlatego kolor jest od jasnożółtego, do jasnobrązowego. Dobre smary bezkwasowe...
Bezkwasowa będzie najlepsza do tego zastosowania :)
Witam. Z tego co pamiętam wazelina jest jakąś kuzynką parafiny wiec jest izolatorem. Jej rola w połączeniach elektrycznych polega na przeciwdziałaniu utleniania tych połączeń i co za tym idzie zmniejszenia ich oporności. V541 ma rację. Więc według was jest izolatorem i nie przewodzi prądu.
Ok dzięki za podpowiedzi. Przelutuje ponownie wszystko i zobaczymy jaki będzie efekt Jak to nie przyniesie zadowalającego efektu to rozbierz jeszcze raz przełącznik i dokładnie go wyczyść. Jak będziesz nakładał wazelinę techniczną czy preparat W701 to nałóż go niewielką ilość aby przełącznik nie pływał w wazelinie technicznej.
(at)sosarek Co to ma dać? Wilgoć wnika pod izolację przewodu i takich efektów nie unikniesz przy DC. Jedyne wyjście, to wymienić przewody na nowe, a końce zabezpieczyć wazeliną techniczną bezkwasową lub koszulkami termokurczliwymi z klejem.
Wewnątrz zespolonego jest smar/wazelina techniczna. W jakim jest stanie? Nie ma metalicznego koloru? Takiego samego, jak blaszki, która tam są użyte na stykach? Wyczyść dokładnie, przemyj, zweryfikuj stan styków i nasmaruj czystą wazeliną techniczną.
Witam, pojawiła mi się ryska (mało widoczna, ale jednak) na monitorze 27GP850-B.AED. Przeczuwam, że wymiana całej matrycy jest nieopłacalna, zapewne taniej/lub lepiej jest kupić nowy monitor. Widziałem ten temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... i trochę się obawiam, że nie pogorszę sprawy. Chciałbym to zatuszować wazeliną techniczną,...
Smaruję wazeliną techniczną.
raczej nie. wazelina techniczna i specjalny olej do maszyn do szycia
Styk widać, że jest porządny i nie powinno być z nim problemu. Więc ja bym mu zaufał. No chyba, że zdjęcie tego tak nie oddaje i styk jest kiepskiej jakości. Jedynie co to można jeszcze zrobić to zabezpieczyć styk i miejsca gdzie będą podłączone przewody wazeliną techniczną przed wilgocią.
Ten specyfik to wazelina techniczna. Pewnie można ją dostać w sklepie elektronicznym.
biały smar To wazelina techniczna.
Witaj. Bardzo ważne jest aby smarować właśnie elektrody akumulatora, najtańszym środkiem jest wazelina techniczna ale najlepszym (ja też to stosuję) jest specjalny smar miedziany.Co do styków są specjalne spray ja korzystam z oferty Wurt Polska. Za 2 dni mogę Ci podać szczegółowe dane tych spray i preparatów.Pozdrawiam "Jeżeli pomogłem kliknij pomógł"
Możesz użyć zwykłej wazeliny technicznej. Pozdrawiam.
Jeżeli jakieś nowe części trzeba posmarować to olej wrzecionowy i wazelina techniczna, a tak starsze jak chodzą, to się niczym nie smaruje.
Sprawdź połączenie przewodu masowego (- akumulatora) do karoserii. Wyczyść klemy i wyprowadzenia akumulatora i po skręceniu zakonserwuj wazeliną techniczną.
Teraz się pokazały - na listwie zębatej smar albo wazelinę techniczną stosuję - zresztą to tylko mechanizm wysuwania szuflady wiec jest rzadko używany.
Smar silikonowy lub wazelina techniczna w ilościach homeopatycznych powinny pomóc. Prawdopodobnie trochę się wytarły i straciły osiowość w prowadzeniu.
Wykręć pompę i przesmaruj uszczelki wazeliną techniczną.
Odchyl i posmaruj smarem białym, wazeliną techniczną lub czymś podobnym gumową osłoną przekładni kierowniczej przy ścianie grodziowej. Poza tym masz usterkę silnika.
Temat wody bym tu zostawił w spokoju. Tu trzeba poprawić producenta alternatora, wystarczy trochę farby i wazeliny technicznej i do tego odrobinę pracy. Jeden warunek, trzeba to zrobić jeszcze przed jego uszkodzeniem. Gdyby producent tak od razu robił, to te alternatory mogłyby być jednymi z najmniej zawodnych. Gdzieś w moich postach opisałem dokładniej...
Kup nowe złącze, cewka i świece. Jak będziesz montował, to złącze cewki posmaruj wazeliną techniczną i będzie idealnie. Złącza sicma dostępne są na allegro, u dealera oraz w hurtowniach gordon. Piny zazwyczaj się palą jak jest problem z masą lub niepewnym stykiem.
Bez pasty? Dość odważne :). Wyczyść, posmaruj pastą i sprawdź czy wentylator się dobrze kręci (może trzeba przesmarować np wazeliną techniczną, albo smarem do silników).
Części gumowe - zalecana wazelina techniczna. Metalowe części gwintowane - osobiście daję ciut smaru miedziowego. Co nie znaczy, że robię dobrze. Z tym, że u mnie na szkockiej wsi jest bardzo miękka woda (spływająca z gór pokrytych torfem).
Simmering i jego tuleję powinieneś posmarować np. wazeliną techniczną przed włożeniem bębna do zbiornika, jeżeli tego nie zrobiłeś simmering może się szybciej zużyć (jeżeli jest dobrej klasy to niekoniecznie)
Spróbuj to posmarować - prowadnice szyby wazeliną techniczna a przekładnie jakimś smarem stałym. Mialem podobne problemy. Rama szyby się od (u mnie od wysokich temperatur :D) deformuje czasowo i też tak bywało.
Zmień na niskoszumny. Jak brzęczy to rozbierz drania, wyczyść i nasmaruj np wazeliną techniczną. Zobacz, czy radiator nie jest zawalony kurzem i innymi diabelstwami - może jest przez to procek cieplejszy niż zwykle.
Czy ktoś, tak „na szybko”, mógłby mnie poratować instrukcją, jak zwiększyć moc domykania bramy? Tak na szybko, to trzeba przyjrzeć się wszystkim ruchomym częścią i zawiasom i je nasmarować smarem. Jak użyjesz WD-40 to będzie to krótkotrwały skutek, wiec polecam smar, może to być olej silikonowy lub wazelina techniczna.
Nie mając pod ręką żadnego diagnoskopu, można zdjąć ten boczny plastik tunelu. Ten silniczek znajduje się zaraz pod nim, zamontowany nad samą nagrzewnicą. Zmieniając temperaturę z min. na max, powinien się poruszać. Jeżeli będzie stał, pomimo wszelkich manipulacji na panelu klimatyzacji, to prawdopodobnie zabrudzeniu uległ jego potencjometr. Przy odrobinie...
co do zabazpieczenia stykow na rozruszniku to mozesz spokojnie kupic gumowe kapturki(takie jakie zabezpieczajaprzewod pradowy na alternatorze.dodatkowo po dokreceniu srubki na stykach delikatnie przesmaruj je wazelina techniczna-taka jaka zabezpiecza sie klemy na akumulatorze)powinno wystarczyc.
Masłem? Hmm. Raczej wazeliną techniczną. No, Jeśli głośnik był zamontowany w aucie i nie pracował, to panujące wewnątrz kabiny warunki, od tropikalnych po arktyczne, mogły spowodować zesztywnienie zawieszenia. Proponował bym też, odłączenie głośnika który pracował i podłączenie (na jakiś czas) głośnika który nie pracował. Miałem podobny problem z 15"...
Jak będziesz go reanimował, to zamiast oleju proponuję użyć smaru lub wazeliny technicznej. Olej szybko "wypływa" choć wazelina też szybko się kończy. Ja używam do tego smaru ŁT42 - wciskam do oporu (trzeba później tylko sprawdzić czy się wentylator jeszcze kręci, zatykam tym plastikowym korkiem dokładnie czyszczę resztki i jazda.
Aktualnie działa w ten sposób, że jak nacisnę 1 (FM) napięcie wynosi ok. 15V, jak 2 - 9V jak 3 - 14 a jak 4 ok 18V. Poczytaj sobie o warikapach. To rodzaj diod których pojemność zmienia się w zależności od przyłożonego do nich napięcia stałego. Tak więc masz głowicę UKF w której zamiast kondensatorów zespolonych w agregat masz diody a zamiast zmieniać...
Witam!!!! Ja na twoim miejscu sprawdziłbym stan połączenia klem na akumulatorze i je oczyścić i nasmarować najlepiej wazeliną techniczną. A jeśli sytuacja by się powtórzyła to sprawdziłbym jeszcze wszystkie punkty masowe w samochodzie, przedewszystkim te obok akumulatora.
Ja kiedyś musiałem posmarować, żeby siedział w rowku oring jak przykręcałem pokrywkę od filtra i użyłem wazeliny technicznej. Nic się do tej pory nie dzieje, co nie znaczy, że dobrze zrobiłem. ja bym użył smaru silikonowego jakbym miał. Jest on przeznaczony do części gumowych. Gaz propan butan tu nie ma znaczenia.
(at)Grzegorz740 Jak to wazelina techniczna bezkwasowa to ja nie widzę przeszkód.
Polecam olej maszynowy lub wazelinę techniczną. WD40 się nie nadaje, bo reaguje z plastikiem, gumą i wysycha z czasem. Bez zajrzenia do środka nie ma co gdybać. Regenerowałem sporo wentylatorów tą metodą. Docelowo oczywiście zalecam wymianę na nowy, ale można się pobawić w regenerację.
Do rurek bergmana wciąga się pojedyncze przewody DY! Wyciąga się stare przewody, pamiętając aby zostawić jeden, który posłuży nam jako pilot. Nowe przewody warto nasmarować wazeliną techniczną przy dłuższych odległościach. Wciąganie YDY do rurki bergmana to bezsens.
Sprawdź prowadnice listwy skanującej, możesz ją śmiało przesmarować wazeliną techniczną, i powinno działć częso bywa tak iż jak jest ciągnięta za pomoca paska żebatego w jedną stronę śmiga ładnie a w drugą klinuje się, przyczyną może być to iż już jest wypracowana.
Mozna smialo uzyc wazeliny technicznej bezkwasowej No, nie za bardzo, bo za niska temperatura topnienia. Owszem, są smary przeznaczone do uszczelniaczy, ale drogie, więc najlepiej użyć standardowego ŁT, którego to technicy agd używali od dziesięcioleci.
Posprawdzaj wszystkie przewody pod maską czy nie jest żaden urwany. Ja ostatnio miałem przypadek z oberwanym przewodem od masy alternatora, auto odpaliło ale nie było ładowania i zaraz zgasło. Kontrolek po zapłonie również nie było. Poczyść połączenia i nasmaruj wazeliną techniczną dla zabezpieczenia.
Witaj, kolego żebyś nie załatwił sobie kilku potencjometrow tak jak ja, IPA bardzo dobrze czyści , jednak Izo propanol rozpuszcza wszystkie pozostałe substancje i zostawia powierzchnie bez żadnego smaru , dobrze ze wyczyściłeś IPA ale teraz przesmaruj je wazelina techniczna żeby ten materiał odpowiedzialny za zmianę rezystancji nie uległ szybkiemu (zniszczeniu)...
prawdopodobnie krańcówka pod maską ma zbyt mały skok,podnieś ją trochę,przeczyść i posmaruj wazeliną techniczną,woda z deszczu i z myjni rozpuszcza różne sole z otoczenia i tworzy mieszankę łączącą styk krańcówki z masą samochodu i stąd problem.
Raczej chodzi o siłę dokręcenia niż o grubość. Nie będąc pewny użyj klucza dynamometrycznego , lub wymień śruby i nakrętki na " 100-tki " a nie jak w standardzie na 5,8 ( lub 5,6 nie pamiętam twardości ). Po dokręceniu zakonserwuj wazeliną techniczną lub towotem i będzie ok.
Kolega styki może posmarować delikatnie wazelina techniczna... gdzieś załatwiłem sobie taka fajną czerwoną... smaruje się nią styki na rozłącznikach napowietrznych wysokonapięciowych :) fajna bo przewodzi prąd a wszystko wolniej się utlenia/wypala i nic nie iskrzy:) Pozdrawiam Punkty rozdajcie potrzebującym w dziele "oddam punkty" czy jakoś tak:)
tam jest masa przykrecona do podłuznicy, wyglada tak jak na zdjeciu, oczyscilem papierem sciernym, skręciłęm i na ten moment działa. To należało zrobić w pierwszej kolejności. Dodatkowo do wyczyszczenia połączenie masowe: karoseria - silnik. Przy samym rozruszniku też wyczyścić połączenia. Czopy akumulatora jak i powierzchnie czynne klem powinny być...
Też kiedyś takowego szukałem. Jedyne, co teraz można kupić to Smar windy podnośnika ramienia gramofonu. Powinien być dobry ( szukaj na allegro). Zastanawiałem się też nad wazeliną techniczną. kolejna opcja - w potencjometrach np. Telpodu też jest "podobny" smar. Wysłałem do nich maila ale nie odpowiedzieli - miałem zadzwonić, ale jakoś mi to umknęło.
Antena powinna być zamontowana puszką w dół, tak aby woda mogła z niej wypływać. Symetryzator lepszy byłby na pasmo I-III https://luxon.com.pl/pl/producer/BADMOR/... . Ja daję na śrubki wazelinę techniczną i jest ok, można po kilku latach bez problemu odkręcić. Dookólna - tak jak napisano wcześniej, kiepski zysk ale i słaba kierunkowość. Czasem to zaleta...
Witam dobrze myślisz zacznij od mas w samochodzie, przejżyj wszystkie , odkręć śruby bo pod nimi będzie rdza i nie ma dobrego kontaktu.Sprawdz wtyki w komorze silnika użyj do czyszczenia WD40.Sprzwdz w kabinie połączenia i w gniazdach bezpiecznikowych.Wyczyść dobrze klemy na akumulatorze i zabezpiecz wazeliną techniczną lub innym środkiem.Pozdrawiam
a moze pasta silikonowa N? wazeline wymyslili...
Nadal są resztki wyschniętego smaru czy innego świństwa wewnątrz isostatów. Nie radzę rozwiązań siłowych *wciskania na siłę) bo wewnątrz są dość delikatne blaszki stykowe i na pewno się odkształcą. Jeśli już to nie IPA a nafta, lub benzyna (do zapalniczek). Tak czy owak aby w pełni zregenerować te przełączniki TRZEBA je wylutować, rozebrać i solidnie...
Teoretycznie smar do złączy elektrycznych (oczywiście niskonapięciowych). Ponieważ pewno mała opłacalność nabywania smaru specjalnie dla tego przypadku to stosuje sie wazelinę techniczną (lub kosmetyczną) oraz smary silikonowe. Skoro zawodzą syki to prosty wniosek, że należy je posmarować ale delikatnie.Powierzchnie z tworzyw w zasadzie nie wymagają...
Kontakt PR. To środek w aerozolu stosowany w takich przypadkach. Nie mniej jednak, radziłbym wymontować zespół potencjometru i dokładnie przyjrzeć się mechanizmowi. Możliwe, że coś dostało się do przekładni i stąd zacięcia. Sam zespół silniczka i przekładni ze sprzęgłem można wymyć do czysta w benzynie ekstrakcyjnej i nasmarować np, Kontakt'em 701 (wazelina...
Zastanawiam się jak by wypadła wazelina techniczna, albo prosty smar. (te materiały zazwyczaj też są pod ręką)
Jeżeli luz jest taki, że przeszkadzają stuki w czasie pracy gramofonu, to najprostszym sposobem zaradzenia temu jest zdjęcie elementu obracającego się na osi wyczyszczeniu osi oraz otworu w elemencie obrotowym, a następnie nasmarowanie rzadkim smarem lub wazeliną techniczną osi i złożenie całości. Po tym zabiegu nie usłyszysz już stuków a talerz będzie...
Odegnij blaszki w obudowie, rozbierz, wyczyść, przesmaruj suwak (nie ścieżki oporowe) leciutko wazeliną techniczna i złóż, partyzantka, ale będzie działać. Z racji, że odkurzacz nie jest wiele wart, mogę go po prostu zablokować w pozycji maksymalnej mocy? Jeśli tak, to wystarczy zewrzeć przewody, czy jakaś minimalna oporność tam musi zostać? Można i...
jeszcze jedno pytanie: czy moge powierzchnie deckla po ktorej "pracuje" v-ring posmarowac smarem silikonowym, czy ev. jakims innym? Koniecznie! I to najlepiej wazeliną techniczną, a nie żadnym towotem, czy innym smarem (chyba, że w komplecie z v-ringiem, bądź "deklem" otrzymasz specjalne mazidło). Powodzenia.
Wazelina techniczna załatwiła u mnie sprawę. Nie widzę ryski.
Odkręć jeszcze z tyłu ten plastik z mechanizmem obrotu wiatraka, tam jest jeszcze takie łożysko ślizgowe. Popryskaj jakimś środkiem smarującym. Mam jeden podobny, rozkręciłem cały, wszystko poczyściłem, próbowałem różnych smarów, środków itp. -nie pomaga na długo. Raz pochodzi tydzień i potem znowu się coś przytrze i znowu trzeba rozbierać i smarować...
5 lat to niedużo, temperatura spalin zależy od temperatury zadanej na kotle. Tylko że choćby kocioł pracował na max to nie powinno to zabić uszczelek. Po prostu teraz nie opłaca się produkować rzeczy trwałych. Na uszczelki działa nie tylko temperatura ale i skropliny, a nie jest to czyste H2O. Ważne że usterka rozpracowana i usunięta. Oby następne 5...
Wazelina techniczna jest izolatorem. Do takich rzeczy tylko smar miedziany
Pamiętam ze starych czasów (jak przystało >na emeryta<), wszelkie łączenia przewodów do przewodów czy przewodów do anten, symetryzatorów itp, pozostajace na zewnątrz zabezpieczaliśmy wazeliną techniczną (w naszym warsztacie zawsze stała dyżurna beczka (!) tego specyfiku). Po prostu puszkę przyłączeniową czy z przedwzmacniaczem wypełnialiśmy wazeliną...
jakiś czas temu jak robiłem odlewy z żywicy to powierzchnię formy smarowałem wazeliną techniczną dostępna w każdej aptece. chodzi oto aby powierzchnia była albo tłusta no albo folia
Witam Krótko i węzłowato: minimum to pojemność 125Ah i prąd rozruchowy 690A, optimum to 145Ah i prąd rozruchowy 800A. Napięcie oczywiście 12 woltów. Osobiście polecam akumulatory ZAP - sprawdzone, przetestowane wielokrotnie. Przy okazji wymiany/montażu nowego akumulatora sugeruję czyszczenie styków przewodu plusowego i masowego oraz zakonserwowanie...
wazelina techniczna
Ten "popiół" to po prostu siarczan ołowiu, produkt reakcji elektrolitu (kwas siarkowy) z ołowiem elektrody. Elektrolit nie powinien wydostawać się z wnętrza baterii, ale czasem odrobina... Powierzchnię akumulatora przetrzeć wilgotną szmatką z kurzu i ew. pozostałości elektrolitu, czopy biegunów oczyścić mechanicznie z osadów (dość delikatnie, aby nie...
Klemę jak już smarować to nie olejem a np wazeliną techniczną. Przyczyn słabego odpalania może być wiele , za mało danych jakie objawy.
Ten żel/galaretka/silikon to był pewnie zastosowany do zabezpieczenia przed wilgocią i zalaniem. Nie jako pasta termoprzewodząca. Po taką pastę udaj się do sklepu elektronicznego/komputerowego i kup zwykłą silikonową (białą) typu 'H', lub jak chcesz zainwestować więcej niż 3zł to w komputerowym coś za około 15zł do chłodzenia CPU. Nie musi być jakaś...
Jeszcze tak dla pewności spytam. Czy w przełączniku funkcji musi być smar? jeśli tak to jaki bo podczas czyszczenia wyczyściłem też owy smar a nigdzie w internecie nie mogę znaleźć nowego przełącznika wiec gdyby ten uległ uszkodzeniu przez takie niedopatrzenie to była by lipa. Może być ale nie koniecznie. Odrobinka wazeliny technicznej ( nie za grubo...
Kiedyś tylko towot lub wazelina techniczna bezkwasowa. Obecnie dobrze sprawdzają się preparaty w sprayu typu... nie wiem czy mogę podać nazwę, żeby nie było kryptoreklamy. Ale chodzi o coś co zawiera litery W i D.
niektórzy nawet proponują szlifować warstwę oporową papierem ściernym. Kto? Podaj przykład takiego Pomysłowego Dobromira to się pośmiejemy... smarować to czymś czy nie? . Sam sobie odpowiedziałeś w pierwszym poście. Odrobina wazeliny technicznej nie zawadzi na pewno - raz zmniejsza tarcie (a więc i zużycie ścieżki i ślizgacza) a dwa - zapobiega utlenianiu...
Witam U mnie okazało się, iż był wyciek czynnika na dolnej rurce z lewej strony parownika... Odkręcenie rurki, przetarcie papierem ściernym 500, plus nowy O-ring. Przetarłem wazeliną techniczną i złożyłem... Nabicie klimy... Do dziś spokój...
Witaj, ja zawsze używałem wazeliny technicznej.
Olej to nie jest dobry pomysł w tym miejscu. Chyba że neutralny, silikonowy lub wazelina techniczna. Znacznie lepiej szybciej prościej po prostu smarujesz mydłem w płynie. Tak to już jest nowy nie wygniecione to czasem ciężko włożyć.
Ja polecam do smarowania po wyczyszczeniu wazelinę techniczną bezkwasową. A do czyszczenia chemicznego nalotów na stykach to wodę amoniakalną - tylko uwaga, z wentylacją "bo śmierdzi" :-)
Przecież tłuszcz nie przewodzi A np. w rozdzielniach stacji transformatorowych połączenia szyn Al trzeba było co roku rozkręcać i smarować wazeliną techniczną.
Można posmarować wazeliną techniczną, dość dobrze zabezpiecza przed kwasami. Na ogół blaszki łączące ogniwa jak i puszki ogniw są z blachy cynkowanej galwanicznie, działanie kwasu z temperaturą a także w stopie cyny powoduje pęknięcia w powłoce cynkowej i wniknięcie kwasu pod tą warstwę powodując dodatkowo elektrokorozję. Nie powiedział kolega jakiego...
Jak wyżej - złącze krzyżowe. Jak jest pod ziemią to albo studzienka probiercza i wazelina techniczna lub bez studzienki, bezpośrednio w ziemi owijamy dedykowaną taśmą Anticor.
Oczywiście można skręcić przewody ale : - najlepiej kombinerkami/szczypcami a nie palcami (kwaśny odczyn potu) - po skręceniu dobrze połączenie zabezpieczyć substancją obojętną (sylikon w sprayu/ wazelina techniczna) Pamiętaj że w instalacjach z xDSL wszelkie odgałęzienia robimy dopiero za splliterem w innym wypadku drastycznie pogarszamy parametry...
Encoder można zregenerować. Wiem, bo sam wielokrotnie tak robiłem. Opis co prawda widziałem nie jeden na forum, ale - wystarczy delikatnie rozchylić/odgoiąć zaczepy z blaszek korpusu, rozsunąć na dwie części, i delikatnie wyczyścić styki stałe (takie "słoneczko" wacikiem zanurzonym w IPA, oraz ruchome (te szczególnie delikatnie, żeby nie pogiąć). Po...
Już wszystko działa, przyczyną były skręcone przewody aluminium z miedzią i topiła się izolacja, sam naprawiłem dając na przewody wazelinę techniczną i stosując kostkę tą zwykłą pomarańczową.
W pokazanej przez Ciebie części nic ciekawego nie "mieszka". Iglicę czyścimy jak najmniejszym papierkiem ściernym żeby nie pokaleczyć iglicy. Zmieniamy uszczelkę oringową nakładając odrobinę wazeliny technicznej , przykrywamy to podkładką i zabezpieczamy trójkątną (taki ma mniej więcej kształt) zawleczką. Może kupiłeś za dużą uszczelkę oringową ? Po...
to można użyć wazeliny technicznej. Przełącznik jest w suszarce do włosów. Wazelina techniczna zmienia gęstość wraz ze wzrostem temperatury. Dlatego zaproponowałem smar na bazie silikonu.
Tak jak kolega napisał kup zestaw naprawczy ok 5 PLN i wazelinę techniczną. Nie zwlekaj z naprawą bo może ci się za niedługo zatrzeć iglica oby tylko nie w pozycji brania wody bo nieszczęście gotowe. Mogą ci się urwać śruby od mocowania układu wodnego, dlatego spryskaj je wcześniej jakimś środkiem np. WD40. Mogą ci się urwać a wtedy zostaje rozwiercić...
Jedynie facjowiec co przewijał silnik naprawi Tobie usterkę. Do zmiany kierunku obrotów doszedłeś? Silnik w łapy i do majstra. Odśrodkowe wyłączniki uzwojenia rozruchowego lubią zacinać się. Trzeba to wszystko dobrze wyczyścić, odrdzewić fosolem przesmarowac wazeliną techniczną. Zaniedbanie w tej kwestii poskótkuje ponownym spaleniem silnika. I podstawa...
Wydrapać, umyć wodą ciepłą z płynem np. do naczyń, wypłukać, wysuszyć, zakonserwować np. wazeliną techniczną!
Do czyszczenia od lat używam Valvoline Contact Cleaner, zarówno do potencjometrów jak i przełączników. Potencjometry składam na sucho, przełączniki na Electrolube SGB35, choć tak naprawdę wystarczy wazelina techniczna wysokiej czystości.
I już po sprawie. Trochę wazeliny technicznej wystarczyło. Jak będą zainteresowani naprawą to przy następnym czyszczeniu umieszczę zdjęcia i szczegółowy sposób naprawy. Będzie to za około dwa miesiące. Tak na koniec to nie polecam (wręcz odradzam) zakup piecyków Vaillant. I już nawet nie chodzi o to że mechanizm zapycha się co dwa miesiące, ale o to...
A może spróbować przesmarować styki we wtyczce cienką warstwą wazeliny technicznej (bezkwasowej) ?
No dobra... 1/ Wylutować encoder z płytki. 2/ Delikatnie odgiąć "wąsy" trzymające dolną blaszkę do korpusu (cztery wąskie blaszki po dwie z boków) 3/ Umyć wnętrze (NIEWIELKĄ ILOŚCIĄ!!!) nafty technicznej, a następnie KONTAKT'em WL, lub KONTAKT'em 60. OSTROŻNIE Z MYCIEM BLASZEK sprężystych!!! 4/ Psiknąć odrobinę KONTAKT'u PR (do potencjometrów) lub nawet...
Zdejmij głowicę od spodu go wypchniesz, użyj octu celem oczyszczenia tulei przed włożeniem nasmaruj wszystko wazeliną techniczną a przy okazji zmień olej.
Dzięki wielkie Panowie za pomoc. Znalazłem styk tuż koło napędu od silnika. Był zabrudzony delikatnie wazeliną techniczną (prawdopodobnie to mój błąd przy smarowaniu trybu od kieszeni). Wszystko miło śmiga jak nowe. Dzięki wielkie. Pozdrawiam.
To złącze jak nowe. Miałem zabezpieczone wazeliną techniczną. Nic nie skorodowane. Przewody mają przejście i dobry styk.
Brudny zacisk na akumulatorze może być przyczyną takiego zachowania. Podczas startu rozrusznik pobiera bardzo duży prąd i jeśli kontrolki aż gasną to od tego właśnie bym zaczął. Można też przy pomocy drugiej osoby sprawdzić czy podczas próby odpalania któraś klema się nie grzeje. Najlepiej jednak dla pewności oczyścić porządnie klemy i zaciski i posmarować...
Więc tak: To nie potencjometr, a encoder - rodzaj przerywacza. Psikaniem "po wierzchu" nic nie zdziałasz. Trzeba go wylutować delikatnie rozgiąć blaszki mocujące otworzyć i wyczyścić wacikiem do uszu umoczonym w Kontakt S, 60, lub IPA, a jak wszystko co trzeba będzie czyste/srebrne pokryć powierzchnię tarczy z polami stykowymi CIENIUTKĄ warstwą wazeliny...
Biały smar teflonowy jest najlepszy. Może też być inny o podobnych parametrach, np. wazelina techniczna.
Czyli można kręcić gałką "na okrągło" - bez ograniczeń? Poradziłbym w takim razie regenerację encodera. Należy się do niego dostać, wylutować, delikatnie rozłożyć (niczego nie gubiąc), przemyć w nafcie lub benzynie usuwając stary, zaschnięty smar, wymyć później w "KONTAKT WL" części ze stykami i blaszki kontaktowe, zakroplić odrobinę "KONTAKT 701" (wazelina...
Jak napisałem powyżej, to łozyskowanie umieszczone głębiej jest nierozbieralne. To bliższe Ciebie to rzeczywiście 6204, może być typu ZZ, RS lub takie jak miałeś RSC. Niby te z plastikową uszczelką (RS, RSC) wytrzymują dłużej, ale ja mam swoją teorię i zawsze zakładam łożyska typu ZZ. Oprócz łozyska potrzebny jest stożkowy v-ring 25. Oczyść powierzchnię...
SF-40 znam b. dobrze :) - robi go firma gdzie kiedyś pracowałem więc: Jest pokryty dość pokaźną warstwą lakieru i proponuję go zeszlifować w miejscu gdzie ta trójkątna podkładka w stopie anteny się z nim styka, po tym należny bezwzględnie go zabezpieczyć przed korozją poprzez zasmarowanie porcją wazeliny technicznej. Zabezpieczyć należy też małe wkręty...
wazelina techniczna drukarka wazelina potencjometrów wazelina lutowanie
równania kirchhoffa niszczy świecę radio zakodowane
naprawa podświetlenia koszt philips naprawa podświetlenia koszt philips
Nokia 3210 nie akceptuje karty SIM - przyczyny i rozwiązania Montaż zawiasów w starym piekarniku - krok po kroku