Jeżeli wał górny ma luz poprzeczny (na boki) to winne są łożyska główne, lub bieżnie pod tymi łożyskami, łożysko igielkowe utrzymuje wałek sprzęgłowy.
Witam, mam pytanie czy jest ktoś w stanie opisać mi co każdy numerek oznacza co to za cześć jest? I jeszcze szukam schematu do Ursusa C-360 wałek dolny skrzyni biegów Z Góry dziękuję
Blokada jest cały czas włączona, czy nie da się jej włączyć. Odkręć dekiel pod pokrywą akumulatora, to się dowiesz co jest grane być może sprężynka pękła, lub to sprzęgło blokady się wyrobiło. A do wałka WOMU, o co chodzi z tą sprężynką i kulką, chodzi ci o wodzik w skrzyni biegów. Tą tulejką ogranicza seger, może ci wypadł z rowka, ja miałem taki problem...
Takie z głupia frant pytanie. Zatrzaski od biegów trzymają jak powinny?
Słyszałem też o takich przypadkach że wałek sprzęgłowy powodował że 5 bieg wyskakiwał a dokladnie to zużyty frez na nim. Ale nie wiem czy to mozliwe .
Dźwignia włączania jest sprawdzona wyregulowana przy skrzyni biegów ?
Slabe to jest ze nie ma czesci. Kolko do 6 biegu tez bylo szlifowane na wymiar
uwaga na nieosiowe koła bliźniacze 2 i 3 bieg ostatnio trafiło mi się 3 takie koła zębate zrobione nieosiowo. Po złożeniu pokręć wałkiem czy koło nie ma bicia.
Witam. Coś blokuje mi silnik, rozebrałem pokrywę górną skrzyni, patrze a tam w ogóle nie chodzi wałek, który idzie do sprzęgła, a jak dam jedynkę i inne biegi też to nie idzie upchać, coś go blokuję proszę o odpowiedź.
Co to wam robiło? Hałasowało jakby zwolnice wyły ale w konsekwencji może zablokować skrzynie jak się wałek przesunie
uszczelniacz uszczelniaczem ale jak wyrobiony wałek to już nie za bardzo
Czy sprawdziłeś łożysko w wale w które wchodzi wałek sprzęgłowy? Może już stanęło, piszczy i kręci wałkiem dlatego nie wchodzą biegi.
Przy dwuwałowych widziałem koła zębate z ciągnika C-360 z 4 biegu.
Chodzi mi o to : mikropompka pobiera olej ze skrzyni biegów i podaje go na wałek odbioru mocy - czy dojdzie do zmieszania z olejem, ktory znajduje się w tylnym moście ?
To jest pokrywa skrzyni pod siedzeniem kierowcy Nie plecak i nie pokrywa. Jest to podnośnik hydrauliczny. I nie skrzyni (biegów) lecz tylnego mostu. Oraz raczej nie tam będzie przyczyna tego zjawiska. Ja przyjrzałbym się bliżej układowi hamulcowemu.
Kolego jesli się nie mylę w c-360 lubił się również rozkręcić dolny wałek w skrzyni biegów jeśli tak to porostu trzeba zmienić nakrętkę na dolnym wałku i powinno być okej, Jeśli by wypadły igiełki to by hałasował na 5 biegu. ale jeśli są zużyte to najlepiej wymienić też wałek sprzegłowy pierwszego stopnia tych igiełek jest tam 23 sztuki dokładniej.
Wygląda na to że masz uszkodzone łożysko igiełkowe/występowały 2 typy pierwszy igiełki luzem dłuższe/ drugie dwa dwurzędowe/ jeżeli silnik pracuje górny wałek z wodzikami siłą odśrodkową ułatwia Ci przesuwanie ,po zgaszeniu opada i "kosi" dlatego ciężko / aby to zrobić skrzynia cała w proszek.
Do wymiany będzie najprawdopodobniej element oznaczony jako "1" na obrazku - sprzęgło 4/5 biegu http://obrazki.elektroda.net/51_12595296... , dodatkowo w wałku sprzęgłowym oznaczonym jako "4" od strony trybu powinna siedzieć albo tulejka ślizgowa, albo łożysko igiełkowe - opiera się na nim wałek głowny (czyli ten górny) skrzyni biegów - czasami te...
W c-360 można wałek włączyć przez tzw. "bieg". Mówiąc po ludzku dźwignia wałka w górne położenie, reduktora w środkowe i włączasz bieg, który Ci odpowiada. Ważne "ale". Wałek w pracy zależnej podobno przenosi dużo mniejszą moc. Musiałbyś to sprawdzić w instrukcji aby nie uszkodzić skrzyni biegów.
Co znaczy, że hamuje po wciśnięciu sprzęgła? Skoro rozpołowiłeś sprawdź tarcze sprzęgłowe, wycisk i łożysko oporowe oraz łożysko igiełkowe na wałku czy nie ma luzu wałek idący do skrzyni.
Żuka nie znam, ale w innych pojazdach, z którymi miałem styczność, dłuższa strona tulei zawsze była w kierunku skrzyni biegów. To ciekawe, bo w ursusie c385 (i całej ciężkiej) dłuższa strona jest do silnika inaczej tuleja oprze się o wałek skrzyni.
W c360 da się napędzać pompę hydrauliki, bez napędu WOM, ale trzeba prawą dźwignie (reduktora) na pokrywie skrzyni biegów ustawić w środkowe położenie (napęd nie jest przekazywany na koła), lewą dźwignię na 90% całkowicie do góry (10% że całkowicie w dół), włączyć bieg np. III i działa nam w tym momencie sama pompa, a wałek WOM się nie kręci. Edit:...
A zdejmij pokrywę skrzyni i zobacz co masz w środku, być może parę zębów zniknęło z kół lub w ogóle się nie obracają bo wałek zerwany.
Witam.Po wyjęciu mechanizmu różnicowego wałek atakujący razem z tuleją łożyskową wyciągniesz do tyłu. Musisz zdjąć też pokrywę skrzyni biegów bo z wałka zsunie ci się koło reduktora.
Wg mnie to skrzynia zaszła ci od oleju kupowanego luzem. I wodzik od wałka przesuwa ci też biegi które są pomiędzy wałkiem a reduktorem
Raczej nie uciagnie. Wałek womu w 4011 idzie przez cały tylny most i skrzynie biegów aż do wspornika łozyska sprzęgła. Przy sprzęgle jest na nim łożysko, seger i koło zębate, a w tylym moście przesówka. To poz 19. http://obrazki.elektroda.pl/9756054300_1... Chociaż może by się dało gdyby odkręcił pierwsze okienko od strony sprzęgła i...
Piszecie straszne głupoty... Odkręć górny wałek i dostań się do dolnego, musisz wyciągnąć tryb smarujący i dokręcić wałek kluczem 55 i wymień łożyska na dolnym wałku
tak rozbierałem kiedyś to w MF-255 to to samo co 3512, tylko że ja to odkręcałem żeby biegi odkleszczyć, ja odkręcilem tą pokrywę razem z dwoma dźwigniami i byly widełki pod reduktorem, a ten wałek co masz teź to jest to wodzik, masz jakieś foto? Pozdrawiam kolege
W stosunku do C330 w C360 będzie Cię irytować sposób włączania pompy podnośnika- otóż działa razem z wałkiem WOM-u (pominąwszy jej napęd od skrzyni biegów). Zaskoczyło mnie to przy próbie dźwignięcia glebogryzarki opuszczonej na beton z zapiętym wałkiem... Do tego według mnie 330 ma lepszy uciąg na śliskim, cofanie pod wzniesienie na mokrej trawie 360...
cichus Wiesz w którym miejscu zabezpieczany jest dolny wałek w C-330? Jak tak to wytłumacz mi w jaki magiczny sposób ta podkładka mogła przedostać się przez koło zębate napędzające licznik motogodzin do skrzyni biegów? Druga sprawa to jeśli podkładka leżała to gdzie nakrętka? Nie sugeruj się nią do końca bo jak to dawniej przy montażu jak coś wpadło...
Trzeba zaglądnąć do skrzyni i sprawdzić. Pewnie coś się tam "rozsypało", albo wałek sprzęgłowy (lub tarcza) nie ma już frezów - stąd chrobot.
Witam Niedawno wymieniłem tarcze sprzęgła I stopnia w ursusie c4011 i teraz nie dość,że ciągnie to jeszcze nie ma drugiego stopnia,a mianowicie jak wcisnę sprzęgło to najpierw wyłącza się wałek a pózniej dopiero bieg :| co zrobić? Czy mógłby mi ktoś pomóc
Zejdzie tylko ,że w stronę skrzyni biegów. Jeśli chcesz wymienić sam wałek wyjmnij mechanizm różnicowy odkręć tą nakrętkę która trzyma wałek, po uprzednim odbezpieczeniu i wałek wysuń w obudowy w stronę mechanizmu. Musisz zdjąć seger ,żeby tuleja poszała dalej w stronę skrzyni.
Najpierw zobacz czy to na pewno to koło. (zdjęcie pokrywy to 10 min) Można odjechać mostem od skrzyni i wtedy, ale nie trzeba. Możesz też zdjąć prawą zwolnice (blokadę chyba też), zdejmujesz podnośnik odsuwasz mechanizm, rozkręcasz wałek ataku i wymieniasz kolo reduktora.
Witam drodzy forumowicze nie dawno zakupiłem kosiarkę rotacyjną zawieszaną 2-wirnikową model Z-041/1 (1,35).Posiadam Ciągnik Ursusa C4011 nigdy nie miałem kosiarki i nigdy nie jeździłem z kosiarką i nie wiem jakimi biegami jeździć aby dobrze kosiła i jak ustawić dźwignię wałka przekaźnika na sam dół czy wałek ze skrzynią
Najszybciej będzie odkręcić górny dekiel i tam pobierznie obejrzeć stan poszczególnych kół zębatych. Przyczyn głośnej pracy może być bardzo wiele, począwszy od wyłupanych zębów, zużytych lub całkowicie zniszczonych łożysk a skończywszy na tym że mógł się rozkręcić dolny wałek. To tyle na początek bez rozbierania.
A czy wałek działa pod obciążeniem czy stwierdziłeś że działa bo się kręci?
Myślisz ze to moze być główna przyczyna ten wałek? Nic nie myślę. Robiąc remont silnika osadza się nowe panewki wałka, jeśli wałek jeszcze się nadaje, obrabia gniazda popychaczy i zakłada nadwymiarowe popychacze (szklanki). Ponadto chyba żaden silnik nie trzyma maksymalnego ciśnienia oleju, na biegu jałowym.
Najpierw zapytam się czy to na pewno jest C-360? Moje pytanie wyszło z tego iż jest nowy i stary typ wałka. Jeden jest dzielony i po spuszczeniu oleju wystarczy odkręcić 4 śruby z tyłu i go wyciągnąć. W starym typie wałek idzie przez cała długość mostu i skrzyni biegów. Ale i w tym przypadku powinno obyć się bez większych problemów.
To prawda że nie ma możliwości wbicia 4- tego i 5- tego biegu na raz , chociaż zatarcie wałka sprzęgłowego z wałkiem górnym skrzyni biegów może dać złudzenie blokowania biegu . Choć w tym przypadku zawsze będzie włączony 5-ty bieg . Pozdrawiam
No mam silnik oddzielony od skrzyni biegów , i zdiete łozysko wysprzeglające które będzie wymieniane. a wiec tak... gwizd z sprzegła słychać cały czas czy to traktor jest na "luzie" czy na biegu , czy podczas jazdy czy podczas postoju. zrzuciłem pasek napędzający pompe i alternator by sie upewnic że to na 100 % jest wina sprzegła te piszczenie. te piszczene...
witam panowie mam problem po remoncie skrzyni biegów w 60-ce wszystko działa biegi są wałek się kręci ale jest jedno ale po włączeniu napędu wom w skrzyni coś huczy (JECZY) W skrzyni był wymienione wszystkie łożyska wałki sprzęgłowe oba koło zębate trzeciego biegu i byłoby wszystko ok gdyby nie ten jęk po włączeniu wom-u dodam że jesli nie włączony...
tak na marginesie całe zdarzenie miało miejsce podczas jazdy pod góre a co do próby na 4 biegu to podnośnik podnosi, wałek się obraca ale da się go zatrzymać reką
Jeszcze na Maxa do tyłu -wajcha do pionu? Na czwartą pozycję? Nie wejdzie próbowałem szosowe-terenowe na luz wrzucam 4 i tylko włączę wałek i dalej nie idzie no chyba ze ja nie umiem
Witam,przed połączeniem ciągnika sprzęgła nie ustawisz ,ustawiasz przez to okienko z prawej strony ,a w jaki sposób bardzo prosty najpierw ustaw sobie łapki od docisku około 0,5- 1 cm od łożyska tak żeby łapki nie tarły po łożysku ,a potem regulujesz tymi śrubami co są skontrowane nakrętkami w docisku ,ustawiasz tak żeby przy wciśnięciu sprzęgła do...
Witam. Zmieniłem w swoim ursusie C330 M 89 rok wałek podnośnika, pierścienie w siłowniku i filtr oleju skrzyni biegów. Po złożeniu podnośnik działa podnosi ale dźwignia podnośnika bardzo ciężko chodzi (przed remontem tak nie było). Filtr był rozerwany ale myślę że to wpływu nie powinno mieć. Podpowiedzcie proszę co może być?? Co mogę sprawdzić?? Jakieś...
Dziękuję bo niektórzy to podpowiadają żeby zastosować w miejsce żółwia jakiś wałek dlatego że ten żółw jest awaryjny i słabo są jakościowo części. Szkoda że pan jest tak daleko bo my mamy tego Ursusa w Lubuskiem koło Szprotawy i teraz nie możemy znaleść mechanika do wymiany łożysk w skrzyni biegów i złożenia tego żółwia i skręcenia skrzyni pośredniej...
Ten zetor to przypadkiem nie to samo co ursus 1014 ? Jeśli tak to masz tam reduktor i wsteczny za skrzynią a tuż przy przekładni głównej. Natomiast wałek sprzęgłowy masz na samym początku dalej wzmacniacz momentu , skrzynia biegów i dopiero zespół reduktor/wsteczne.
Trzeba zdjąć górną pokrywę skrzyni i sprawdzić zazębienie kół. Wymieniałem kiedyś dźwignię zmiany biegów na nową i później wyskakiwała IV. Musiałem napawać tę kulkę na końcówce, bo producent "zaoszczędził" na materiale. Sprawdziłbym również wałek (wodzik) widełek, czy nie jest wytarty w miejscu wcięcia na kulkę zatrzasku. Oczywiście do sprawdzenia również...
Poza tym to jeszcze tylko jak wrzucam bieg 4 to słychać jakby śrut latał w skrzyni. Biegi nie kleszczą, wchodzą dobrze. Co może powodować takie odgłosy? Np.: uszkodzone łożysko igiełkowe między wałkiem głównym, a sprzęgłowym. Zdejmij górną pokrywę i sprawdź skrzynię.
https://obrazki.elektroda.pl/6588909400_... Witam, piszę z takim problemem, że Mianowice wymieniam wszystkie tryby w skrzyni i zaczynając składać skrzynię napotkałem taki problem, że tryb od wstecznego biegu nie nachodzi idealnie na tryb na dole, z jednej strony wystaje a z drugiej minimalnie brakuje, dolny wałek dokręciłem na maksa...
Witam, podczas pracy na polu doszło do awarii ciągnika. Dźwignia WOMu i pompy znajduje się w położeniu maksymalnie w przód (w normalnych warunkach ta pozycja odpowiada za napęd wału i pompy niezależny od skrzyni biegów), jednak aktywny jest tryb w którym napędzam wałek WOM zależnie od skrzyni biegów, dźwignię mogę podnieść tylko o jeden stopień do góry...
Mam do wymiany to łożysko i jeszcze coś w prawej zwolnicy i chciałem zapytać czy uda się wyjąć mechanizm różnicowy bez zdejmowania lewej zwolnicy żeby wyjąć wałek?I jeszcze jedno czy powinienem wymienić wałek sprzęgłowy I stopnia w przypadku wyszczerbienia górnej części jednego zęba póki co nie ma żadnych negatywnych objawów w pracy skrzyni biegów?
Czyli ciśnienie masz, a skoro po przełączeniu wzmacniacza - zatrzymuje się wałek, to ucieka wzmacniaczem. Napisz na jakiej pozycji jeździsz i jest OK - żółw czy zając i napisz po przełączeniu na którą zwalnia wałek pod obciążeniem? A mimo tego że zwalnia wałek pod obciążeniem, to czy po przełączeniu zmienia sie prędkość ciągnika? Są dwie możliwości...
Rozjechałem dziś ciągnik i zaobserwowałem następujące nieprawidłowości: łożysko w kole zamachowym stoi dęba nie kręci się w ogóle tak jak by dłuższa strona sprzęgła pierwszego stopnia była za długa, mało tego wałek od napędu ciągnika ma wytarte frezy przy końcu wałka i przy końcu tarczy też za€warzyłem lekkie wycięcie frezów. Przy składaniu wcześniejszym...
Jeśli chodzi ci o technikę jazdy to jest taka sama jak obsługa każdej niesynchronizowanej skrzyni biegów. bieg w górę przez dwa sprzęgła, bieg w dół przez przegazówkę, chcesz ruszyć wciśnij sprzęgło i poczekaj chwilkę aż zwolni tarcza sprzęgłowa z wałkiem. Reszta to kwestia wyczucia.
Sorry teraz to zobaczyłem Wielkie dzieki daj jakies zdjęcie.. Nie chodzi w głównym problemie o samą możliwość napędu.. Ale o jakby to powiedzieć możliwości sterowania w czasie rzeczywistym i napędem i wałkiem napędu urządzeń Tutaj co piszesz to rozwiązanie coś jak ursus c 360 polska klasyka tam taki napęd idzie juz do silnika przed głównym sprzęgłem...
Sprzęgło jest dwustopniowe. Stopień pierwszy to biegi, drugi to wałek z pompą podnośnika. Jeśli są efekty dźwiękowe pod obciążeniem to mogła się już skończyć tarcza sprzęgłowa. Rozpoławianie chyba cię nie ominie.
Opierając się na popularnym ciągniku Ursus C-360, zależny WOM można wykorzystywać także na postoju, tylko w tedy dźwignia reduktora skrzyni należy ustawić w pozycji luz. Ciągnik choć z wybranym przełożeniem stoi w miejscu. Napęd wałka zależnego przekazywany jest przez sprzęgło pierwszego stopnia (sprzęgło jazdy), a gdy wałek jest niezależny ze sprzęgła...
Witam Mogę przedstawić porównanie 4718 i C-360 3P. Ursus nie ma szans, chociaż na pewno mało pali. Zalety 4718: - zwrotny(blisko położone osie) - sprzęgło(biegi i wałek niezależne, a to się przydaje) - dobre przełożenie(mimo że wydaje się drobniejszy potrafi w trudnych warunkach (mokro, śnieg)ciągnąć ciężary z którymi Ursus 3P ma wielkie problemy),...
Skrzynia biegów zawsze obciąża silnik, nawet gdy jest na luzie, jedynie kiedy wciśniesz sprzęgło następuje częściowe rozłączenie skrzyni, a całkowite wałka sprzęgłowego. Dociskiem przez wałek okalający wałek sprzęgłowy stale jest przekazywany napęd na podzespoły tj. WOM, pompa hydrauliczna. W Twoim przypadku, sprawdziłbym jeszcze, połączenie akumulatora...
Lewa dźwignia ma trzy położenia. To na samym dole włącza wałek i podnośnik, środkowa nie wiem co robi bo nic się nie dzieje, i górna też nie wiem co robi bo nic się nie dzieje. Dolne położenie dźwigni to tak jak napisałeś - przekaźnik i pompa podnośnika włączone "na stałe", środkowe położenie to załącza przekaźnik w zależności od skrzyni biegów, czyli...
Koledzy co do części to macie i nie macie racji z tym, ze powinno się mieć stare na wzór bo wszystkiego nie można mieć nawet do jednego typu ciągnika w zeszłym roku zmieniałem obudowę skrzyni biegów do C-360 dopiero za 3 razem przyszła dobra tylko problem w tym ze dwie pierwsze swoje wady ukazały dopiero po ich zamontowaniu. Kiedyś do trzydziestki wymieniałem...
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi .Okazało się że to dźwignia przejścia z biegów polowe/drogowe się zawiesiła i był cały czas na luzie dla tego się dało obracać wałkiem . Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam .
Oj coś marnie mnie zrozumiałeś albo ja ciebie. Wałek pośredni to ten na dole. Zestaw kół na wałku jest skręcony nakrętkami i ustalony pierścieniami osadczymi. Dostęp w zasadzie tylko od góry i od tyły skrzyni. Inaczej mówiąc czeka cię kompletna demolka skrzyni biegów a tego nie da się zrobić bez wymontowania z ciągnika (niestety).
Bardzo dobry wybór na zamontowanie czujnika. Miałem to miejsce na myśli, choć zabrakło mi słownictwa. Przełożenia są w instrukcji obsługi ciągnika. Podobnie obrotomierz WOM można byłoby zabudować w skrzyni biegów. Czujnik magnetyczny jak w silnikach napędowych magnetowidów - czyli magnes, uzwojenie i koło zębate. Koło zębate już jest, pozostałoby uzwojenie...
Witam, mam problem ze skrzynią w ursusie c-360. Wymieniłem cały górny wałek w skrzyni wraz z wszystkimi zebatkami i łozyskami. Po złożeniu wszystkiego i odpaleniu słychać że jedna zębatka delikatnie ociera o inną. Postanowiłem odkręcić tą śrubę która dociska listwe zmiany biegów. Odgłosy ustały. Wynika z tego, że listwa za bardzo przesuwa się do tyłu....
Prawa wajcha ta od reduktora na luz a tą od biegów daj np. piątkę i tą lewą od pompy i wałka do samej góry ciągnij tylko tam są dwa stopnie na jednym tylko pompa a na drugim tylko WOM. Jak zadziałają to tak jak pisze dowódca tarcza WOM albo tuleja WOM do wymiany. Tylko sprawdzaj na zapalonym motorze i upewnij się ze wajcha od reduktora jest w pozycji...
Tarcza do wymiany. Albo kupiłeś krzywą, albo skrzywiłeś przy 'zjeżdżaniu'. Efekt to właśnie takie szarpanie. Zamówię nową i zobaczę jak będzie się obracała. Bo wątpię w to żeby wałek ze skrzyni był ukrzywiony. Dodano po 41 Jak kolega dokręcał docisk. W sensie jak? Włożyłem tarczę I stopnia, bolca w środek i założyłem docisk i go dokręciłem.
Witam. Problem polega na tym że kupiłem silnik od ursusa c330 koło zamachowe, zostało przetoczone z c328 żeby pasowało. Problem pojawił sie po złożeniu wszystkiego do kupy, brak sprzęgła, biegi nie wchodzą tarcza 1 stopnia założona poprawnie wałek i podnosnik działa. Żadna regulacja nie pomaga nowa tarcza, sprzegło podciągnięte do końca i dalej nic?...
Na pierwszym schematycznym rysunku wyraźnie jest zaznaczone które koła są przesuwne, które stałe z wałkiem a które na wałku się obracają. Na drugim tak samo. Koła stałe maja pokazani przekrój. Bez obrazy ale powinieneś poćwiczyć umiejętność czytania prostych rysunków (nawet nie) technicznych.
Witam kupiłem Ursus c-385 z niedziałającym wzmacniaczem momentu. Wyjąłem skrzynię biegów i wymieniłem : nowa pompa wzmacniacza i wom, nowy kosz z tarczkami komplet, nowy wałek + wszystkie pierścionki metalowe uszczelniające, nowa taśma, nowy kompletny tłok do jej zwalniania nowy bęben z satelitami ogółem cały układ wzmacniacza momentu, przedmuchane,...
Witam Planuję założyć skrzynię z Ursusa C-360 do 4011. Proszę o pomoc w wyklarowaniu co będzie do wymiany przy przekładce. 1.Z tego co wiem to będę musiał wymienić cały wałek atakujący na ten z Ursusa 360, czy moje małe koło atakujące będzie pasowało na nowy wałek z Ursusa 360? 2. Jak rozwiązać kwestię innego wałka WOMu. U mnie jest jeden długi, a tam...
Żeby to zrobić musowo rozjeżdżać, inaczej się nie da tak myślę. Ale tylko na 6 biegu tak rzęzi, tak dziwnie, na innych tego nie słychać, to koło przesuwne o którym mowa, też się go nie da zmienić bez rozpoławiania, robiłeś kiedyś taki remont, ile taki koszt. Zapomniałem dodać, że to skrzynia od M-ki, więc może z 5 razy ciągu swojego żywota była rozkładana...
...co do tego WOM`u. Nigdy poprzednio podczas jazdy, gdy WOM był wyłączony wałek się nie kręcił. Kręci się dopiero teraz, po remoncie w skrzyni. Doszedł też nowy problem. Mianowicie skrzynia bardzo się rozgrzewa podczas pracy, do tego stopnia że nie można jej palcem dotknąć. Przypomnę że były wymieniane: koło zębate 1 i 4 biegu(te na dolnym wałku),...
Użytkujesz ciągnik z kabiną czy bez kabiny? Skrzynia biegów C-330 ma wiele miejsc którymi może dostawać się woda deszczowa do wnętrza skrzyni, m.in. gumą dźwigni zmiany biegów, gumową przelotką przewodu hydraulicznego z pompy, wałkiem podnośnika. Czyli gdy nie ma kabiny, to normalne że do oleju dostaje się woda. Woda może pochodzić także z kondensacji,...
Od dłuższego czasu posiadam ciągnik Sam 4x4 na podzespołach silnik Ursus C330, skrzynia biegów od Gaza 66, reduktor od Gaza 66, na mostach Uaza 469B z blokadą tylnego mostu pneumatyczną do tego mam zrobioną przyczepę z napędem też na moście Uaza 469B a wałek który napędza przyczepę wychodzi z reduktora Gaz66 który jest przystosowany do takich przeróbek...
Witam wszystkich kolega poprosił mnie o pomoc rozbierając skrzynie biegów wybijał wałek na którym trzyma się pedał sprzęgła nie wyjoł klina i wybijając ułupał wewnętrzną część tego rantu co wchodzi tam uszczelniacz. Chce żebym mu to pospawał na ten ułamany kawałek ale jak mu to pospawam to napewno ten kawałek uniesie się delikatnie do góry powstanie...
A co się dzieje jak zgasisz silnik z podniesionymi cięgnami? Również opadną? Jeśli tak, to do naprawy/ regeneracji masz siłownik podnoszenia, który po prostu "cieknie" a ściślej mówiąc "leje się z niego". C360 ma 2 sprzęgła tzn dwie tarcze, jedną do skrzyni biegów czyli do jazdy a drugą do pompy oleju i wałek wom. Naciskając pedał sprzęgła wyraźnie...
Jeśli mowa o c-330 to trudno coś powiedzieć, natomiast jeśli to c 330m to sprawa może wyglądać następująco: podczas jazdy słychać hałas który trudno zdiagnozować czy wydobywa się ze zwolnic czy mechanizmu różnicowego, ja tak miałem i co myśmy nie robili długo by opowiadać doszło do tego że traktor bez kół i pokryw na kołkach odpalaliśmy szukają luzu...
Zaczeło się w czasie prasownia słomy. Na zakrętach zaczoł stukać. Myślę wałek odbioru mocy ma zły kąt i na następnym jeździłem prosto. Pod koniec zaczoł co jakiś czas stukać. Póżniej jadąc zauważyłem, że stuka tylko na 2 i 4 biegu. Co może być przyczyną?
Podejrzewam uszkodzone łożysko któregoś wałka.Przy ślizganiu sprzęgła raczej by nie zgrzytał.
Temat rozwiązany, obyło się bez rozjeżdżania ciągnika, na szczęście. Winowajcą był wyrobiony seger, który trzymał wałek, koło przesuwne też już wyrobione ,ale na razie zostało w skrzyni. Koło nie zachodziło na wałek tylko go przesuwało, jedynie zahaczało go jakieś pół centymetra i przez to bieg wyskakiwał. Temat aktualny ponieważ kiedyś na wolnym czasie...
Radziłbym odjechać osobno silnikiem i osobno skrzynią biegów, dlatego że przy zjeżdzaniu będzie bardzo ciężko zmontować łożysko igiełkowe.Co do silnika to jeśli się nie ma żadnego wózka to należy wyposażyć się w długą kantówkę i na łańcuchu umocować ją do przedniego zaczepu tak aby jej koniec znajdował się na środku miski olejowej. Następnie należy...
Witajcie ponownie. Trochę się musiałem w między czasie do edukować żeby w ogóle wiedzieć o czym pisze. I teraz już co nieco wiem. A dokładnie chodzi o to, że już wiem na jakiej zasadzie działa to w zetorze bo widziałem na własne oczy w 7211. Tam jest zastosowane podwójne łożysko. Jedno mniejsze, drugie większe. Łapki od sprzęgła też są inne tzn 3 są...
Dzisiaj byłem w sklepie z częściami bo wymieniam również wałek 2 stopnia i okazało się że sprężyny stare nie dość że miękkie to i 2 cm krótsze Złożyłem, we wtorek test pod obciążeniem-zobaczymy co powie bo dzisiaj pojeździłem trochę i jak ruszam z 6 biegu nie ślizga Wracając do toczenia to chodzi o to aby poza tym że toczy miejsce gdzie siedzi tarcza...
witam panowie. zajrzałem dziś do tej skrzyni i jest taki problem, że górny wałek który łączy się ze skrzynią to tam jest od strony silnika taka zębatka z obsadą na trzy śruby i ona jest całkowicie odkręcona,czy to może być przyczyną tego że wyskakuje ta piątka?proszę o szybką odp z góry dziękuje.zależy mi na czasie.pozdrawiam.
Witam Źródło wycieku zlokalizowałem przez kolor i ubytki oleju z silnika części już kupiłem wiec jutro się do tego zabieram. A uszczelnienia na skrzyni też będą wymieniał skrzynia aktualnie jest remontowana dostała nowe wałki sprzęgłowy i stopnia i wałek przekaźnika więc uszczelnienia i łożyskowania będą nowe. Mam jeszcze jedno pytanie do was nie związane...
Witam ! Niedawno kupiłem z Niemiec agregat prądotwórczy (50KW), silnik o mocy 180km-złom, prądnica wygląda dobrze (nic nie grzebane), wymontowałem ją, dorobiłem wałek na próbę żeby napędzić ją Ursusem C-360 przekaźnikiem przez biegi. Niestety prądnica nie daje żadnych oznak życia. Próbowałem ją wzbudzić, za bardzo nie wiedziałem gdzie podłączyć napięcie...
O ile masz problemy nie tylko z jazdą , a i też z wałkiem WOM , przy więkrzym obciążeniu się ślizga . Moim skromnym zdaniem przyczyn może być wiele ,ale wszystko związane z brakiem ciśnienia oleju ,jakie wytważa mikropompka tzn duże ubytki oleju [ ciśnienia] szczególnie w kolicach żułw- zając , może być również zbyt mocno wypracowany rozdzielacz w pokrywie...
Mczapski nie wiem co masz na myśli mówiąc rowki ale mogę się domyślić że chodzi ci o sprzęgło kłowe bo bieg szosowe są przekazywane właśnie przez takie bezpośrednio przez górny wałek skrzyni na wałek koła atakującego dyferencjału. A zredukowane przez odpowiednie zazębienie zębatek reduktora przy rozłączonym sprzęgle kłowym. Jeśli to miałeś na myśli...
Dzięki panowie to jednak zostawię to w spokoju.A jeszcze jedno bo wyczaiłem luz poprzeczny między wałkiem głównym a sprzęgłowym(0,5-1mm) w miejscu łożyska igiełkowego pomogła by coś wymiana tych 23 igiełek czy lepiej nie dotykać?Mam wyjęty mechanizm różnicowy więc wymiana poszła by raczej szybko,tak myślę.
witam mam pytanie może trochę banalne ale wyczytałem w jakimś artykule, że przy jeździe na 5-biegu nie może być włączona pompa hydrauliczna. Nie jest tam właśnie sprecyzowane czy przy napędzie niezależnym czy zależnym od skrzyni przekładniowej. Wiec tu pytanie jak jadę z narzędziem zawieszonym to mam zawsze włączony wałek niezależnielnie ze względu...
Z kołami rozrządu oczywiście masz całkowitą rację. Jeśli chodzi o 5340 to jego starszym odpowiednikiem jest zdaje się 62xx. Ale głowy nie dam. 5340 jest konstrukcją tylko zmodernizowaną, bazującą na starszych modelach. Ma zmodernizowaną pompę wtryskową nie za bardzo na jego korzyść według mnie, tłoki z trzema pierścieniami i zmienioną pojemnością komory...
Witam wszystkich. Ja zawsze ustawiam tarcze sprzęgła "na oko" i nigdy nie było problemów z połączeniem silnika ze skrzynią biegów. Nawet jeżeli nie można połączyć za pierwszym razem to według mnie szybciej jest odjechać silnikiem i delikatnie przestawić tarczę niż meczyć się ze skręcaniem przez okienko. Czasami problemem jest trafić wałkiem w łożysko...
NIe, cięgło jest oryginalne pod podłogą kabiny. Bynajmniej tak mi się wydaje gdyż jest to coś w rodzaju śróby rzymskiej ( rurka a z obu stron wkręcane zagiete i zabezpieczone prety do regulacji naciągu. lecz te już są wkręcone do końca. Co do działania to biegi wchodza normalnie gdzy wciśnie sie obydwa stopnie sprzęgła, lecz gorzej jest już z załaczeniem...
To było nagłe zatrzymanie. Do awarii dołożyła się masa obracających elementów silnika i skrzyni biegów zwiększając moment na womie. Odpalanie silnika przez wom przez minutę czy dwie nie powinno go uszkodzić skoro wiele godzin z maszyną napędzaną wałkiem nie jest wstanie tego zrobić. Według mnie lepiej zainwestować w oryginalny rozruch niż jakieś kombinacje.
Jak rozbierzesz to zobaczysz Link najlepiej jak koła są ciasno na wałku pośrednim bo z czasem i tak wybijają wałek i wpust,wałek pośredni dałbym nowy koszt niewielki. PS a wicie moze jak da sie zmniejszyć wycie na 5 biedu cos tam wyregulowac trzeba na zwrotncy ciezarki... ostatnio cos mi zazelo własnie bardziej wyc na 5 biegu perkinsy walsnie to maja...
U mnie w C-360 (dokładniej w C-4011, ale teraz to jest zlepek tych dwóch typów - skrzynia biegów jest nadal z C-4011) jest to samo - załączam WOM i rzęzi coś z przodu skrzyni. Oddałem ciągnik do mechanika, rozpołowił go i sprawa wygląda tak: - na wałku głównym skrzyni jest małe koło zębate (napędzające WOM) - jest ono mocno zużyte, - poniżej jest WOM...
Witam, mam problem z podnośnikiem. Podczas pracy brat po kolejnym przejeździe nie mógł podnieść pługa. Wszystko stało się nagle i nic nie zapowiadało awarii. Obecnie sprawa wygląda tak, że po przełączeniu dźwigni nie włącza się napęd WOM, nie słychać też podczas włączania takiego zgrzytu i nie ma wrażenia, że dzwignia zaskoczyła. Oczywiście podnośnik...
wałek ursus ursus wałek wałek rozrządu ursus
pilot pioneer wzmacniacza instrukcje manual technics zmniejszyć moment obrotowy
kabel internetowy uziemienie wekta unifon
DEFRO Er40 – blokada serwisowa, licznik T66, czujnik podajnika, sterowniki SKZP, ST-37 Fiat Scudo 2.0 HDI 2008 – bezpieczniki wentylatorów chłodnicy, lokalizacja i wartości