W sensie jakim oznaczeniu ? Oznaczenie silnika to Z10XEP, wałek będzie pasował z innego silnika Z10XEP.
zdemontuj pokrywę zaworów i sprwadż wałek rozrządu.
duży przebieg? sprubój zaślepić EGR, albo łańcuszek się wyciągnął, sprawdź wałek rozrządu.
Mgłą olejową z odmy i rozbryzgowo od wałków. Odpal bez pokrywki to zobaczysz. He, he. Wilgoć w silniku jest, to normalne. Szczególnie zimą przy niewielkich przebiegach, a jak jest LPG to już całkiem...
Wałek przestawiony 45 stopni .Ktoś tu nie mówi prawdy. Tylko nie wiem dlaczego.
Przekręcony wałek o 180 stopni.
Który rok corsy?
Nic jeszcze straconego, tam pękają koniki. Rozrząd do wymiany, zawory pewnie też + koniki. W służbowym jeszcze wałek rozrządu się skręcił delikatnie.
Ty nie patrz na wałek, a rozbieraj silnik!!!!
Czyli jednak. Dzięki wielkie
Głowica: http://obrazki.elektroda.pl/1093323700_1... 1 etap - 25Nm 2 etap - 60° 3 etap - 60° 4 etap - 60° Wałek rozrządu: koło zębate - 50Nm=60° panewki - 8Nm pokrywa zaworów - 8Nm Panewki główne i korbowodowe też?
Poszukaj kolego oznaczenia na bloku. OHC to oznacza rozrząd tzn. wałek rozrz. w głowicy.
Ja bym sprawdził czy wałek rozrządu ma w ogóle krzywki jeszcze.
Jak by kogoś to interesowało to wałek do wymiany i krzywki + uszczelka pod głowicą.
Jak na czwartym nie ma komprechy to prawdopodobnie wałek ogolony, z powodu zbyt częstej wymiany i stosowania ''właściwego'' oleju.
No a jeśli wałek atakujący jest wytarty to wymiana tulei za wiele nie pomoże
Cześć. Czy ktoś z Was wie, czy wałki rozrządu (oba) są zamienne (takie same) od silnika Z12XE i Z14XE, Z14XEP? Inaczej czy do silnika Z12XE mogę wstawić wałek od silnika Z14Xe lub Z14XEP?
Miałem taki przypadek w Astrze H, powodem braku kompresji był krzywy wałek rozrządu. Po wymianie wałków wszystko wróciło do normy
Nie piszesz nawet co to za silnik, ale po 2 wałkach można się domyślić że jakiś CDTI. Szanse że nie pogięło zaworów są jak główna wygrana w totka. Pękają koniki, pozakładać 16 nowych i odpalisz auto. Swoją drogą dziwne że wałek sam z siebie pękł.
-a że wałek aparatu jest napędzany w wałka rozrządu... no skądś musi być :)
Nie tyle poślizg co niepełne wysprzęglenie w normalnej skrzyni objawem by było zgrzytanie wstecznego biegu ,może być zanieczyszczony wałek sprzęgłowy i tarcza nie przesuwa się swobodnie co powoduje niepełne wysprzęglenie.Niestety o jakieś doświadczenie w tym temacie będzie trudno ,ta technika dopiero niedawno weszła na rynek.Mam materiały na temat tego...
Dzięki wszystkim za pomoc. Akumulator okazał się być w porządku. Pękło łożysko i wałek w alternatorze. Niestety nie obyło się bez wizyty u mechanika.
A to ciekawe jak mozna wysunąć ten wałek sprzęgłowy? Mówimy o skrzyni F10 z dekielkiem od spodu z przodu?
JAk ci sie wałek schował w kolumnie to jego wyjęcie niewiele pomoże, po jakims czasie znowu opadnie. Kolumna do wyrzucenia albo na części...
Tak. Wałek naciągasz i blokujesz przed założeniem. Bolec w otwór ma tam wejść. Jak coś to rozbierz sobie tą zębatkę i zrozumiesz i co chodzi.
Wjechała nowa pompa, ale zamiennik GM NTY i jeszcze gorzej, ciśnienie tylko 1,5 bara na zimnym. Walka trwa dalej.
Nie wymieniałeś oleju co 10000km uwaliło wałek rozrządu. Zdejm górny dekiel głowicy i sprawdź w jakim stanie są krzywki.
Witam kolegów mam pytanie apropo. Chcę wymienić uszczelkę po głowicą Corsa b x12sz 8v.Czy przy popuszczaniu śrub głowica rozejdzie się w miejscu gdzie łączny się z obudową wałka rozrządu czy tylko w miejscu połączania z blokiem silnika. Ponieważ w sam naprawiam opel Corsa jest napisane "wyjąć dźwigienki zaworów" itd. Mi sie wydaje że sprężyny zaworów...
A jak wygląda płyn chłodniczy? normalnie czy z "glutami" ? jak by leciała benzyna olej będzie śmierdzieć benzyną. Zobacz jak kopci. Jak lekko na niebiesko to masz wode w oleju. Chyba że pali olej. Jesli przybywa oleju to ustrka jest poważna. Jesli przybywa oleju i UBYWA płynu chłodniczego - to masz jasną sytuację. Głowica i blok na szczelność. Jeśli...
Kostka stacyjki dla wersji bez automatycznej skrzyni biegów ma tylko wykorzystane piny 1,2,3,5 załączam schemat (S149 styki stacyjki dla wersji bez automatu) .. Częstym problemem są styki stacyjki(kostka) lub wyrobiony wkład stacyjki ( nie przełącza poprawnie ) ... Tak to mniej więcej wygląda u ciebie - po prostu ktoś poszedł na łatwiznę i nie wymienił...
co to za warsztat w którym staż masz i dopytujesz się na forum o powód braku ciśnienia. tam z rozrządem filozofi nie ma. blokada w wał /sprawdź czy tłok w gmp/, blokada na wałek i gotowe. reszta to hydraulika, podgięte zawory, źle uszczelka założona lub Bóg wie co tam jeszcze skopane
Kolego zwrócił bym uwagę na wałek rozrządu, co jest łątwe po odkręceniu 8 srubek. I zwrócił bym uwagę na silniczek krokowy , czyli wymienił go .
Piszesz, że jedno pokazuje 750 drugie zaś 1500, które jest wał, a które wałek? jak jest na obrotomierzu? Jeżeli na obrotomierzu masz 1500 to wał też ma 1500, to wtedy wałek musi miec 750. W silniku czterosuwowym na jeden pełen cykl przypadają dwa obroty wału
Sześć setek to już spory luz, wyczuwalny pod palcami. Jedyna w miarę miarodajna metoda jego oceny, to kalibrowany wałek, wtykany w prowadnicę. Ogólnie wymień uszczelniacze i tyle - tam są żeliwne prowadnice, w miarę odporne na zużycie.
to nie jest odma A czy napisałem, że odma?Tłukłem się parę lat oplem. Rzeczone kolanko rozsypało się samoistnie. Dopasowałem coś gumowego, kolankopodobnego. To kolanko gumowe łączy "dół" silnika z górną częścią(tą częścią gdzie jest wałek rozrządu) głowicy. Odmę masz z lewej strony pokrywy zaworów.
Pęknięty wałek rozrządu, obcięty klin na poluzowanym kole pasowym itd. Na dobrą sprawę do zdiagnozowania w kilka minut. Zamykam, dość tego kabaretu.
Niestety w drodze z warsztatu do domu (10km) pękł wydechowy wałek rozrządu między 2 a 3 cylindrem :( . Po zdjęciu pokrywy ukazały się odkręcone śruby panewek obu wałków (na wydechowym jedna nawet pęknięta). Tanio nie będzie... :(
Zmieniałem je wespół z właścicielem samochodu. Nie trzeba demontować głowicy. Trzeba uchylić zawór danego popychacza, wyjąć dźwigienkę, wyjąc popychacz i odwrotnie. Na każdym cylindrze. Ale jak nie masz o tym pojęcia, nie bierz się za to. Od 40 lat jestem mechanikiem, więc ogarniam pewne rzeczy sposobem. Dodano po 4 Wymień popychacze hydrauliczne napędu...
witam wszystkich zaczne od poczatku kobieta zapłakana po wymianie łancucha auto gasło na skrzyżowaniu kontrolka silnika( łzy w oczach) była w serwisie bład czujnika wałka czujnik podobno dobry, diagnoza łancuch przestawiony wiec cena przeraziła i przyjechała teraz do mnie (znaczy do garażu w ktorym pracuje ) wiele roboty niema wiec zagladam do wałkow...
Jaką walkę???? Tam nie ma opcji dezaktywacji tpms...
Podać powietrze pod cisnieniem przez świece i słuchać gdzie syczy - zaworami czy dołem. Na moje to wałek rozrządu krzywy. Może mechanik go skrzywił a może tak chodził bo kasatory były zblokowane, ruszyły się i zaczęły robić to co trzeba......
Witam Podczas wymiany rozrządu i napinania paska za luźne napięcie spowodował przesunięcie kilku ząbków tak że nie mogłem już wrócić do ustawień przed rozebraniem. Mam zaznaczone na pasku rozrządu które ząbki zachodziły na znak na kole wałka rozrządu a które na znak na kole wału korbowego. Jak raz kręci się wałek rozrządu to dwa razy obraca się wał...
a uszkodzenie szklanek widać gołym okiem, na co zwrócić uwagę ? bo jeśli tak to czas zmienić mechanika bo mierzył luzy zaworowe i jedynie domniemywał, że to szklanka, a żeby to sprawdzić mówił, że musi zdemontować wałek. Dodam, ze w poniedziałek będę miał stetoskop diagnostyczny, może on coś pomoże w ustaleniu miejsca ?
Jutro od rana walki z corsa ciąg dalszy . Dam znać co z dodatkową masa . Na bezpiecznikach 6 i 18 mam normalnie 12 volt . Na przekaźniku k9! z tego co pamiętam na jednym pinie jest 12 v . Przekaźnik k8 normalnie cyka jak jest próbą odpalenia ( z opisu to przekaźnik rozrusznika ) Jak byś mi pokoleii rozpisał gdzie co ma się pojawić chodzi o napięcia...
Zapomniałem napisać, zrobiłem to na początku walki z tym Oplem. ?
Witam, Jak jest paliwo, iskra i kompresja na cylindrze to ja bym sprawdził czy wałek rozrządu nie jest nadmiernie wyeksploatowany. Możliwe że zawory wydechowe nie całkowicie się otwierają i jest problem z wydaleniem spalin. Czy usterka nastąpiła nagle, czy z czasem się nasilała?
mogło się stac wszystko, poszedł ślizg i kaput z łańcuchem, mogł pęknąc któryś wałek, mógł się urwać korbowód, zatarł się zawór w prowadnicy i tłok o niego wali, może coś wleciało do obudowy sprzęgła. Wróżek tu nie ma.
Otoz wlasnie powinien odpalic w trybie awaryjnym tak jak przy sugerownym mi tez czujniku polozenia walka rozrzadu.
nie jestem ekspertem w tej dziedzinie. Wyciek jest widoczny (jak by to powiedzieć) jak patrze z przodu to od góry jest wąż (chyba dolot powietrza) a wyciek jest na wyjściu z turbo (po po prawej stronie, waż średnicy 4-5 cm ) nie jest to jaiś straszny ale olej widac ( a jeszcze jakiś czas temu tego nie było) Oleju jak narazie na 9 tys po wymianie ubyło...
czujnik masz w obudowie pompy wody super dojście od gory silnika. Kostka 2 piny obok czujnika połozenia wałka.Pzdrawiam.
Witajcie drodzy forumowicze, w swoich badaniach na mechaniką natrafiłem na ciekawą kwestię i chciałbym się wypytać co o tym myślicie: Pojazd: Opel Corsa C 1.0 3-garowy (sic!), 2006 rok silnik typu DOHC z dwoma wałkami twinport i teraz tak: - zgodnie z katalogiem wałek rozrządu z tego silnika ma również zastosowanie go Opel Corsa C 2000 - 2003 rok (przed...
Witam. Corsa B 1.2 / 2000r. 60tyś. Raczej chciałeś powiedzieć 560tyś. Nowa tarcza. I tu uwaga, bo tym razem zajęło to dwa miesiące i znowu. Coraz później zaczynało brać aż w końcu prawie wcale i musiałem gasić silnik żeby zmienić bieg na wsteczny. Samej tarczy nie powinno się wymieniać ponieważ przy przegrzanym docisku mogą być właśnie takie cyrki....
U mnie tez był brak mocy ale wyeliminowalem go w prosty sposob :) Zaliczylem dwóch mechanikow i mowilem im jakie czesci podejrzewam jako odpowiedzialne za brak mocy . Co sie okazalo ze (i te opinie sie pokrywaly) za brak mocy odpowiedzialna jest elektryka a nie zadna przepustnica , lambda , silniczek krokowy ect. ect. Wymiana Kopułki z palcem i przewodow...
nowe nie znaczy że dobre :) Byc może czyjnik "nie widzi" tego co powinien zobaczyć? Więc wyciąg go i zasymuluj mu to co powinien "wyczuć" :) Jest jeszcze szansa że nie ma synchro pomiedzy wałem a wałkiem,ale szansa mała-jest tam łańcuch,choć jeżeli zapinacz cos nawalił.....
Auto jest po diagnostyce. Okazuje się że nie ma błędów. Gość posprawdzał i wyszło że ciśnienie wzrasta na układzie wtryskowym a potem nagle odcina. Wiec prawdopodobnie mogła paść pompa wtryskowa. Dodano po 1 A tak przy okazji , żeby wyjąć wtryskiwacze , jest z tym jakaś większa walka?
No i sprawa wyjaśniona Podmieniłem jeszcze rano czujnik wałka rozrządu i dalej nic potem tchnęło mnie i zdjęłem pokrywę rozrządu i co się okazał to że ŁAŃCUCH PRZESKOCZYŁ O 4 OCZKA nie spodziewałem się tego a łańcuch luźny jak sznurek. To tak dla potomnych Co ciekawe auto przyjechało o własnych siłach - może podczas kręcenia po kasowaniu błędu czujnika...
miałem taki sam przypdek corsa D dwa dni walki reset smego ecu i bcm nie dało rady dopiero po tej procedurze odpalił: 1 reset IPC zestaw wskaźników 2 zresetowane bcm 3 reset moduł airbag SDM reset ecu 4 zaprogramowanie oryginalne klucze 5 wyłączyć zapłon na 30 sekund 6 zaprogramować IPC 7 zaprogramować BCM 8 zaprogramować airbag SDM programowanie ecu...
Ad. 1. Da się - ja sobie sam wymieniam jak mi trzeba. Jak trza to trza, a jak nie to nie. Ad. 2. A sprzęgło i wałek sprzęgłowy to z gumy jest żeby skrzynia była sobie osobno zamontowana? toż to się wszystko z silnikiem rusza. Poduszki są bo trzymają cały zespół napędowy więc poduszka pod, a raczej nad skrzynią trzyma również silnik. Otwórz chociaż maskę...
Zakładam że zatankowałeś właściwe paliwo 1.Sprawdź kompresję - jeżeli cylindry są wypłukane paliwem nie odpali. 2.Błędy - jeżeli w pojawiają się P0300, P0301......P0303 sterownik silnika może odciąć paliwo (żeby nie wypłukać cylindrów). 3. Wymień lub wysusz mokrą świecę (jeśli jest "przebita" suszenie nie pomoże) 4.Jeżeli brak kompresji - uszczelnij...
Otwieranie i zamykanie to pewnie zawory więc wytarte regulatory lub wałek. Mogła też się zatkać sama odma ale nie wiem czy dzieje sie to w tym silniku... bez rozkręcenia chociaż pokrywy zaworów i sprawdzenia co tam się dzieje nie dowiesz się niczego. Warto zajrzeć na rozrząd może przeskoczył i kompresja bije? Radze jechać do mechanika..
Jedyna trudność to napiąć tak pasek poprzez obracanie korpusem pompy wody by napinacz był ustawiony poprawnie na znaki. Ja to robiłem kilka razy tak, że wstępnie ustawiłem no i się nie zgadzało, że dojście do pompy jest / było trudne to zdjąłem pasek i przestawiłem pompę po czym założyłem pasek i sprawdzałem aż udało się trafić w sam środek znaczników....
nie nie wymrugasz. spraedz podlonczenie czujnika walka rozrzadu i walu korbowego
Mój znajomy kupił Fiata Brava 1.2 z gazem bo myślał,że będzie tanio jeździł.Po tygodniu już u mechanika był,żeby wymienić wałek rozrządu.A gazu to mu pali tyle ,że bardziej opłaca mu się jeździć na benzynie.Do tego jeszcze szpachla.Dał za auto ok. 3,5k a dołożył prawie 2 tyle.Myślę,że to Ci powinno dać dużo do myślenia.
Mechanik podejrzewa, że wałek rozrządu może być urwany, pęknięty. Być może jutro sprawdzi, bo to zajmuje trochę więcej czasu. Odnośnie tego przycisku pod klapą, to już doszedłem. Tak jak ktoś wyżej radził. Kabel całkowicie odizolowałem. Uprzednio stwierdziłem, że gdy mam załączony alarm, to z chwilą dotknięcia tym przewodem do masy, syrena zaczyna "wyć"....
Właśnie przerabiałem w serwisie wymianę przekładni kierowniczej w Clio II. Zamiennik z Turcji lub Chin za 400zł - przysyłali nam 2 razy i pomimo info w dokumentacji że ma otwór na czujnik kąta obrotów (wspomaganie elektryczne) to otrzymywaliśmy całkiem inną przekładnię - bez czujnika i z innym kątem pochylenia wyjścia na wałek kolumny kierowniczej......
mam to samo, 1,3 cdti w astrze, na tych mrozach nie chce zapalić w ogolę, jak jest cieplej, pomaga jak na zapłonie poczekam aż pompa paliwa napompuje, i to dwa razy i odpali od strzała, po pierwszym odpaleniu, pochodzi minute zgaszę i odpala normalnie. Czy ktoś sobie poradził z tym problemem, bo już sił mi brak. Wymienione: rozrusznik 900zl akumulator...
Pewnie ktoś coś kiedyś grzebał i nie dokręcił. Podejrzewam, że dokręcenie z jednej z śrub dało radę na tyle docisnąć, że silnik normalnie pracował. Dziwne tylko, że łożyska wałka nie pękły ale cuda się zdarzają :) Co do tarcia jeśli wcześniej tego nie było a po dokręceniu usłyszałeś, mógł byś ustawić wałek tak, żeby nie napierał na dany mostek, odkręcić...
Witam, Kąt wyprzedzenia ma być 10'. Dowiedziałem się że regulacje w pewnym zakresie można dokonywać kręcąc aparatem zapłonowym. Zauważyłem pewną rzecz. Wydaje mi się że mam przestawiony aparat zapłonowy. Ustawiony jest na wyprzedzanie zapłonu chyba. Czy możliwe jest że mechanik który wymieniał wałek za bardzo przekręcił aparat i to powoduje spalanie...
Dzisiaj po całym dniu pracy wymieniłem komplet łańcucha, da się to zrobić bez specjalnych blokad. (W żelaznym sklepie kopiłem tylko płaskownik 5mm o szerokości 5cm z którego wykonałem blokadę walka. W samochodzie był jeszcze oryginalny zestaw rozrządu (przebieg na liczniku 242tyś, pewnie realnie więcej), łańcuch był tak naciągnięty że przestawiał jeden...
pomocy muszę wymienić sprzęgło w corsie b 1,2 ale nie posiadam kanału.czytałem na forum że jest możliwa wymiana bez rozpinania skrzyni ale w moim przypadku jest to niemożliwe bo nie mam takichże narzędzi czyli tych spinek i tylu kluczy.czy jest dużo pracy z rozłączeniem skrzyni od silnika.proszę napiście co muszę zdemontować. a i jeszcze jedno czy...
http://obrazki.elektroda.net/57_12378442... To tak dla przykładu ta tabelka. W moim (astra,C16SE) jest B i ma wzniosy na ssącym i wydechowym: 6.12mm. C16SE też było w Corsach B, Vectrach A. Podobnie X16SZ w vectrach A. I jak można znaleźć wzniosy :?: :D. To jest tak jak napisał adam7009, tylko to "oko" musi mieć trochę doświadczenia. Zawór...
Czyli zły czuj pod ten steronik twierdzisz ?
No to wracam do tematu :-) Niestety, mam poważny problemik! Nerwy mi wczoraj przy Corsinie puściły... Może w punktach, będzie łatwiej i czytelniej: 1. ustawiłem wałek rozrządu z kołem zębatym w/g punktów nastawczych (GMP) 2. ustawiłem wał korbowy :-) w GMP (punkty nastawcze w/g schematów Corsy B 1.5D Isuzu) 3. wał rozrządu zablokowany itp. its. 4. zdjąłem...
Posiadm Opla Corse B 1.2 Katalizator z grudnia 93r. jak w temacie. Ostatnio robiłem remont silnika wymieniane było: - wałek rozrządu - 2 tłoki + komplet pierścieni na wszystkie tłoki - panewki - uszczelniacz wału - uszczelniacz wałku rozrządu - pasek rozrządu - świece - termostat - pasek alternatora - uszczelka miski - uszczelka kolektora ssącego i...
Witam jeden z forumowiczów prosił mnie, żeby opisać w jaki sposób można wykrzesać kilka kucy z silnika 1,4 na monowtrysku stosowanych w kadettach, astrach i corsach. Silnik chce trochę podłubać ponieważ i tak muszę zrobić remont. Chce to uzyskać przy zastosowaniu części z innych silników oplowskich. No to tak, głowice chce zastosować z 1,3 ponieważ...
ja mialem to samo wymienilem czujnik polozenia walka rozrzadu i teraz pali za kazdym razem....pozdrawiam
Kolego hmm tak mnie sie zdaje ze 335 to czujnik położenia wałka rozrządu a nie na wale ale mogę się mylić sprawdzę to dodam. Sprawa druga to taka ze bład ten wyskoczy także gdy nie ma zgrania miedzy wałkiem a wałem :) wiec sprawdź rozrząd. Sprawa trzecia to kontrolka z kluczykiem to chyba immo :) a nie silnik silnik to taki motorek na desce :) I sprawa...
Ok dzięki ale zapytam jeszcze o głowicę jest ona 2 częściowa osobno mam zawory a osobno walki rozrządu, jak dokręcić część górną z walkami czy identycznie jak głowicę z zaworami ?
Witam, Więc tak - kupiłem Corsę B nie palącą (tak, wiem że nikt normalny tak nie robi :) ). Corsa 1999r. 1.0 (973ccm), 3 cylindry. Czytałem już inne podobne tematy, podsunęły mi kilka pomysłów, no i w sumie po za sprawdzeniem masy na pompce/sprawdzeniu przekaźnika to nic mi narazie nie przychodzi do głowy. No ale to dziś sprawdzę tak około południa....
Narzędzia specjalne Przyrząd blokujący koła zamachowego - nr KM-911. Przyrząd blokujący koła rozrządu - nr KM-852. Podpórka silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-6001. Przyrząd regulacyjny silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-909-B. Podpórka silnika (2000→ Astra/Zafira) - nr KM-6001-A. Przyrząd regulacyjny silnika (2000→ Astra/Zafira)...
EFEKT KONCOWY, konieczna wymiana walka rozrzadu, pomimo tego ze nie bylo na nim bylo widac nadmiernego zuzycia. Wymiana POMOGLA. Dziekuje wszystkim zainteresowanym w rozwiazaniu problemu.
W moim oplu miałem identyczny problem,ale z wskaznikiem temperatury,wymienilem czujnik temp. pózniej cały termostat. Po tygodniu walki kupilem używaną tablicę wskazników,okazało się że winny był WSKAZNIK W TABLICY !!!(koszt wskazników ok 70zł)
30 kucy-przesada,ile fabrycznie ma ten motor 66KM,ludzie samym powietrzem auto nie jedzie,poza tym ciekawe jak długo silnik wytrzyma dodatkowe 30KM?przeciez zeby z punto 75-95KMczyli 20KM gosciu wymienil walki,kolo zamachowe,wydech,dolot,soft i ..... a wy myslicie ze podkrecicie turbinke i +30KM bez szkody dla motoru? litosci...
Właśnie wracam z walki Opcom'em i niestety podczas łączenia z zegarami nie pokazuje nr VIN który był przypisany do wymienionych zegarów :( Jest szansa że odczytam ten vin techem?? Pozdawiam
Witam, Robię remont Corsy C 1.0, 2001 z silnikiem Z10XE. Musiałem niespodziewanie wymienić wałek rozrządu z tarczą czujnika kątów rozrządu. Nie zaznaczyłem niestety jej położenia względem wałka, a nie mam szablonu, który ją ustawia, bo pozostałe 2 blokady (wałków i korbowodu) wykonałem samodzielnie. Potrzebowałbym więc informację o mierze kąta który...
Witam :D Od pewnego czasu myślę nad przejściem na mniej awaryjny układ zapłonowy DIS w mojej corsie jednak przed zabraniem sie za to chciałbym sie upewnić czy to zda egzamin bo mam zepsuty silnik właśnie z DIS-em i był on poprzednio w mojej corsie. Wiem ze konieczne bedzie przełozenie wiązki el silnika oraz komputera z X12SZ, czujnika położenia wału...
corsa wałek rozrząd wałek rozrząd corsa wałek rozrządu corsa
excel wyszukiwanie tekstu plastik przekładnia fiesta schemat
Kamera do nagrywania: Sony ZV-1 II, Panasonic GH6, GoPro Hero 12, DJI Action 4 – wybór i parametry Fiat Panda II – montaż i naprawa podłużnic, regeneracja korozji, żywica epoksydowa, mata szklana