Najprawdopodobniej wyeksploatowany wałek główny skrzyni. Nowy wałek + nowy popychacz + nowe śruty.
Nie podałeś ile koni ale masz tu przykładowy katalog od 32... ftp://ftp.rapid.ch/Iseki/Traktoren%20-%2...
Witam posiadam SAMA z silnikiem 1hc102 i mam to sprzeglo które jest na zdjęciu w pierwszym poście tylko moje się już zuzyło i mam pytanie czy mogę zastosować to nowego typu czy raczej nie ??
Witam same okładziny to nie wszystko możesz sie narobić i tarcza bedzie do wymiany spawdź sprężyny czy nie mają luzu, jesli tak to po jakims niedługim czasie bedzie szumieć nawet może się rozlecieć, przy obciążeniu i luźnych sprężynach zrywa nity mocujące śirodkową część tarczy która przekazuje siłe na wałek skrzyni biegów.
Ale chyba nie michy? :) Wałek ze skrzyni jest trochę "przydługi", to chyba jedyna niedogodność przy wyjmowaniu i wkładaniu skrzyni.
Trzeba odjechac od tylnego mostu i od skrzyni redukcyjnej. Musisz mieć na blacie sama skrzynię biegów. pierwsze wujmujesz wałek idacy od skrzyni redukcyjnej a potem dopiero wałek koła atakującego. Jest jeszcze parę innych dupereli do odkręcenia z dolnego wałka.
Czyli pozostaje skrzynia. Wałek się namagnesował i daje więcej impulsów niż by wynikało z ilości krawędzi na wałku podającym impulsy??? Raczej wałek/koło magnetyczne popękało. Ale to łatwe do zbadania wystarczy zapiać oscyloskop i sprawdzić czasy impulsów.
A więc tak: Ford nie ma ciagników z hydraulicznymi skrzyniami biegów.Ani hydrokinetycznymi ,które w ciagnikach nie maja racji bytu ani hydrostatycznych.Takie ciagniki produkowal kiedys Case. To o czym piszesz to zwykla mechaniczna skrzynia biegow z dual shiftem(fordowska nazwa-Dual Power). Jej hydrauliczność polega na dwoch mokrych sprzegłach zaciskanych...
Tarcza sprzęgłowa 2 stopnia mogła polecieć lub jej wieloklin, nity. Włącz wałek zależnie przez skrzynie w tedy się potwierdzi.
Na odwrót. Napęd idzie z silnika na koła a na samym końcu przekazywany jest na wom od wałka zdawczego na dyferencjał. Idąc od tyłu napęd był by z womu na wałek ataku. Skrzynia biegów jest pomiędzy wałkiem koła ataku a silnikiem i nie bierze udziału w obrotach wałka zależnego. Jeśli zapnie jakkolwiek bieg nic to nie zmieni.
A czy przeguby przy skrzyni naturalnie się zatrzymuja gdy przy jedynce np. złapie ręką za wałek ? I czy ta skrzynia bd odpowiednia ? Skrzynia biegów, ta która była w moim "wozidle" to troszkę inny typ niż to co masz. W mojej to był jeden wałek czyli "wejście" i z drugiej strony drugi wałek, czyli "wyjście" ze skrzyni biegów. Przekładnia główna i mechanizm...
Skrzynia rozkrecona,wałek wyciągnięty.
Wygląda to na brak osiowości pomiędzy wałkiem skrzyni a wałem korbowym. Tulejki ustalające są na miejscu?
Ta tulejka jest zanitowana na wałku. Wałek Ci powinien wyjść z łożyskiem i tulejką w tył. Bez rozbierania skrzyni.
Żuka nie znam, ale w innych pojazdach, z którymi miałem styczność, dłuższa strona tulei zawsze była w kierunku skrzyni biegów. To ciekawe, bo w ursusie c385 (i całej ciężkiej) dłuższa strona jest do silnika inaczej tuleja oprze się o wałek skrzyni.
Jeżeli wał górny ma luz poprzeczny (na boki) to winne są łożyska główne, lub bieżnie pod tymi łożyskami, łożysko igielkowe utrzymuje wałek sprzęgłowy.
A w czym problem? Wał OT okienko przy skrzyni , wałek blokada , potem poluzować koło , blokada w koło pompy , zakładasz , napinasz , dokręcasz i gotowe . Chyba że rysunki chcesz .
U mnie szarpało samochodem przy ruszaniu i jak się zagrzał to przy wbijaniu 2ki potrafił zgrzytnac. Zdjalem skrzynie, wyczyściłem sworzeń na widełkach oraz wałek na skrzyni po którym porusza się łożysko oporowe, potem nasmarowalem i teraz pięknie śmiga
Był robiony remont silnika wymieniany wałek skrzyni biegów ,tarcze sprzęgłowe i wal tłok itp ogólnie remont silnika był robiony wcześniej przed remontem nic nie blokowało przy cofaniu i dlatego mam takie zapytanie co mogło się stać że blokuje gdy się cofa
Walek ma tylko 3 biegi! A zatarł się bieg 1. Walek będzie pasować bez problemu ale trzeba zwrócić uwagę na moduł zębów biegu 3 jeśli walek pochodzi z pierwszej połowy lat 90. Oczywiście nakretka końcowa nie będzie pasować, trzeba zakręcić starą. Jedyna różnica to ta nakretka, pomijając modernizacje synchronizatorów jakie występowały w czasie produkcji.
Podejrzewam ukręcony główny wałek skrzyni.
To wygląda tak, jakby jakiś element się oderwał i wpadł w to miejsce. Tak w ogóle: czy wałek główny skrzyni biegów ma wyczuwalny luz i czy nie ma gdzieś indziej opiłków?
Mam problem jak wyciągnąć wałek główny skrzyni biegów?? Jeżeli ktoś może pomóc to prosze o dokładne wytyczne.:)
Zawsze możesz, ale w pewnym momencie nie będziesz miał biegów - ani wrzucić ani wyrzucić nie będziesz mógł. Na dodatek może uszkodzić wałek skrzyni biegów.
Bieżnia wewnętrzna zalecane raczej zeby była nabita na stale na wałek skrzyni.
Tak, jak najbardziej diagnostyka komputerowa jest tutaj miarodajna.Trzeba podłaczyć davie, wejść w Transmission system (AsTronic lite), wejść w functions, dalej w sygnał prędkości wałka wejściowego skrzyni i następnie po wrybraniu wstecznego biegu patrzeć, czy prędkość wałka wejściowego do skrzyni spada aż do zera.Jeżli nie- to sprzęgło ciągnie.warto...
Znam podobny problem z Fordem 1.6 16V. Zużyta panewka oporowa, wał miał kilka mm luzu. Po wymianie dołu silnika na sprawny problem powrócił w niedługim czasie. Został więc wymieniony silnik razem ze skrzynią następnym razem i było git. Problem sprzęgła ? A może skrzyni i wałek sprzęgłowy naciskał na wał ? cuda ;)
Widzisz silnik mam taki sam. tylko jak odsuwam skrzynię od silnika oczywiście po zdjęciu kardana to wałek wyjściowy skrzyni styka się z wałkiem atakującym który jest w moście i nic z tego nie wychodzi ponieważ skrzynia wysuwa sie na wałku który jest wewnątrz skrzyni ( drążony z otworem) połączonym ze sprzęgłem hydrokinetycznym i lipa
czyli trzeba przerobic całe sprzeglo i taka jakby flansza zeby skrecic te skrzynie z silnikiem dobrze to rozumiem ? Dokładnie ta jak piszesz robisz flausze jej grubość zależy od tego czy wałek sprzęgłowy skrzyni audi jest podparty łożyskiem w wale korbowym silnika.Jak dobrze pamiętam to w audi jest podparty łożyskiem igiełkowym ,jeżeli tak jest ?to...
Więc wciskasz sprzęgło rozłączasz napęd na skrzynie, puszczasz to wałek w skrzyni zaczyna się kręcić . Czyli skrzynia biegów się odzywa.
Możesz zastąpić skrzynią 5-biegową ale sprawdzaj wałek sprzęgła żebyś potem sprzegła nie musiał zmieniać szukaj w podobnych wiekowo skrzyniach , ale chyba coś w kasecie będzie trzeba zmianić albo calą kasete zmiany biegów ale tego nie pamiętam .
Skrzynia nie była spawana? Wałek jest idealnie osiowo?
Jak ma olej to wiertarka. Proste przejście z kawałka węża i np końcówki zawiasu. Na uchwyt wiertarki cieńszą stroną zawias na grubszą wąż (krótki kawałek tak z 10 cm) z opaską (opcjonalnie) a na wałek skrzyni sam wąż. Wąż gumowy będzie pełnił role sprzęgła . Możemy wtedy ją rozpędzić i posłuchać czy bez obciążenia wydaje jakieś dziwne dźwięki i jak...
Wynika z tego że aby zamienić koła miejscami potrzebny będzie wałek 4b. Oraz wyglada na to że ta skrzynia była wymieniona. Skrzynia z wałkiem 4B numer katalogowy części 776406, można znaleźć w skrzyni mst 206 546.
Kolego bardzo prosto zakładasz docisk z tarczami na wałek skrzyni i zjeżdżasz to razem.Przez otwór z boku dokręcasz i regulujesz .Dla 1 stopnia luz między łożyskiem i dźwigienkami wyłączającymi napęd ciągnika powinien wynosić 4mm,co odpowiada 35mm skoku pedału sprzęgła.Dla 2 stopnia wału odbioru mocy wynosi 10mm.
Troche uporządkujmy. Wałek wom-u jest jakby przedłużeniem wałka sprzegłowego.(Mówimy w wałku womu-u tym w srodku bloku mostu,zanim wyjdzie na zewnatrz).Na nim jest tez zamontowana pompa hydr.skrzyni biegów.Nie ma cisnienia oleju ,nie ma biegow,blokady dyfra i nie ma wom-u.Ale nie ma tez hamulca wom-u więc wałek powinien sie krecic bez obciążenia. U...
czemu trzeba podnośnik zdemontować? Aby cofnąć wałek. Skrzynia na grunt to zły pomysł. Wystarczy na wózeczkach rozjechać.
Co dokładnie się stało ze skrzynie zablokowało . Jeśli odkręciłeś pompę olejową i zdemontowałeś złącze to musisz odkręcić kilka śrubek osłony łożyska tam pod nią jest pierścień, jak go zdejmniesz to wybijesz wałek do skrzyni biegów
Podbij klinami koło, zaciąg ręczny,skrzynia na luz, wejdź pod auto i sprawdź luzy na wale napędowym (poobracaj). Krzyżaki, podpora wału, wałek zdawczy skrzyni, wałek atakujący w moście. Co później chyba wiesz.
Obroty zmieniasz zamieniając wałek w skrzyni pośredniej na ten z przekaźnika.
Trzeba by było dodać koło pasowe silnika elektrycznego na wałek skrzyni coby silnik spalinowy mógł być rozsprzęglony.
Bez wałka nie ma napedu auto bo on przekazuje obroty silnika do skrzyni. Pytanie JAK pękł???
Witam jeżeli ktoś nie posiada lub nie może znaleźć reduktora żeby go przyczepić do silnika z malucha to nie wiem czy ktoś tak robił ale ja to u znajomego wykombinowałem tak że jako reduktor wykorzystywana jest skrzynia z malucha wystarczy wyjąc mechanizm różnicowy skrzynie zaślepić otwory po pół osiach, potem wymontować wałek zdawczy skrzyni biegów...
Trzeba odkrecic skrzynię od tylnego mostu, następnie wycofać do tyłu skrzyni wałek Wom aż koło napędzane wom zsunie się z wielowypustu wałka. Inaczej wałek I st. nie wyjdzie, bo koło wom przysłania gniazdo łożyska.
Biegi do regulacji, jednak wcześniej należałoby zminimalizować luzy na tzw. "wahadełku" i dać podkładkę 1.2 mm na wałek krzywkowy, dopiero wtedy skrzynia po regulacji będzie pracować idealnie. Jeśli występowałby problem z koniecznością naciskania dźwigni w dół przed zmianą biegów, to należałoby zlikwidować luz na sprężynie zwrotnej dźwigni zmiany biegów,...
Witam. Prawdopodobny powód wycia to uszkodzony wałek atakujący i talerz mechanizmu różnicowego.Moja rada wymienić skrzynie.
Witam sprzęgło mam juz na drobny frez wiec wałki z nowej skrzyni będą pasować co do łączenia tylnego mostu ze skrzynia od c 330 to własnie nie wiem jak to będzie ( ale mam stara tuleje łącząca wałek ze skrzyni z tylnym mostem i on nachodzi na wałek nowej skrzyni bez problemu wiec może i tryby łączące będą pasować
Tak sobie pomyślałem, czy to nie terkocze wałek skrzyni, bo odgłos jest takiego "podskakiwania" - może mieć jakieś luzy czy coś? Bo objaw ten występuje jak tylko zespół napędowy się rozgrzeje, jak jest zimno to wiadomo olej w skrzyni jest gęsty jak się rozgrzeje to jest rzadszy i wtedy.....??? Jest w ogóle to możliwe aby przy rozłączonej skrzyni on...
Na początek to zobacz czy wszystkie cięgna są całe i czy nie spadło z główki, jak otworzysz maskę to powinno być widać czy wałek od skrzyni prawidłowo zmienia swoje położenie, jeśli odepniesz cięgna od wałka przy skrzyni, ręką można zmieniać biegi, wałek nie może latać luźno przy zmianie powinien być wyczuwalny opór.
Witam. Posiadam silnik jak w temacie. Dane z tabliczki znamionowej: Typ 1AP100L-4S Moc 2,2kW Cos fi 0,82 I 5,1/8,8 A Obr 1480 obr/min Trójkąt/gwiazda 380/220V Silnik ma zastosowanie w małej DIY tokarce do metalu. Problem polega na jego rozruchu, dość ciężko startuje , czasem muszę mu ręką pomoc. Start ma pod częściowym obciążeniem przekładni pasowej...
Nic po rozmiarach, sporo łożysk skrzyni to tzw. złożenia igiełkowe, w których bieżnią jest wałek skrzyni lub/i koło zębate - części skrzyni. Po drugie klasyczne z wyglądu łożyska posiadają niekatalogowe wymiary i zatoczenia rowków i nic się nie dobierze. Tylko ori.
Jak biegi wchodzą wszystkie ok to prawdopodobnie przy wrzucaniu biegów 1 i wstecznego uderza wałek o korpus skrzyni biegów
Plan jest na traktorek duże prędkości nie są konieczne, nie będzie tez wykorzystywany do żadnych prac polowych raczej przywieź odwieź na tym koniec. Koła do tyłu planuje założyć 16" do tego opona jodełka. A połączenie silnika i skrzyni z Uaza myślałem zrobić tak aby z oryginalnej skrzyni 1.9 zostawić obudowę sprzęgła z oryginalnym sprzęgłem wałek skrzyni...
Po pierwsze nie może zgrzytać koło zębate bo go tam fizycznie nie ma, jest natomiast przesuwna tuleja która łączy dolny wałek w skrzyni z wałkiem WOM którego koniec widzimy z tyłu ciągnika. Objaw taki wskazuje na niewłaściwie ustawiony II stopień sprzęgła.
Skrzynai jak skrzynia. Auto do góry, odkręcasz kołyskę i w dół. Odpinasz co się da od skrzyni, odkręcasz 3 łapy, podwieszasz silnik zostawiając go na 1, potem wybijasz półosie, odkręcasz wszystkie śruby łączące skrzynie z silnikiem i wyciągasz ją (min 2 osoby). Składanie odwrotnie. Przydało by się wysprzeglik dać nowy i tarczę, a najlepiej całe sprzęgło...
A czy sprawdzony był wałek sprzęgłowy skrzyni biegów czy nie posiada luzu, jeżeli tak to źle dobrane części.
Przy dlugim nieużytkowania przyłapał wałek od cięgien w skrzyni. Skrzynia była do wyjęcia, wałek do wyczyszczenia i wszystko śmiga. Bez dtrki od kolegi wyżej bym sobie nie poradził. Dziekuje
Potwierdzam - skrzynie 1.6 i 1.9D różną się od siebie. Kołnierz można zmienić, ale w 1,9D jest grubszy wałek wieloklinowy. Tarcza i docisk też są masywniejsze. 1.4 nie miałem w ręku więc się nie wypowiadam. Trochę kombinowania jest z przełożeniem. Generalnie skrzynia z 1.6 nie wytrzyma w połączeniu z mocniejszymi jednostkami napędowymi w drugą stronę...
Witam. Ja sprzedałem ciągnik z usterką nawet nie próbowałem tego robić. Wcześniej robiłem sprzęgło i skrzynie w john deere 3130 i sprzęgło w case 995, ale usterki były łatwe do zdiagnozowania. W tym przypadku to zgadywanka. Nawet do głowy mi nie przychodzi co to może być. Zwłaszcza że orałem 4 obrotową i nic się nie działo, a bez obciążenia podczas...
Ja jak rozpoławiałem, to wałek ze skrzyni "wystawał" podwójny, tj. dwa wieńce zębate, jeden sztywny drugi luźny. Nie mówię, że wszystko robiłem dobrze bo nie jestem od tego specem.
Skrzynie różniły się od siebie wałkiem pośrednim jeden miał 12 zębów drugi 13, oraz średnicą wałka zdawczego. Ja składając skrzynie, nie wymieniałem trybów na nowe a jedynie je zamieniłem miejscami, jedynie co to wymieniłem wałek zdawczy bo był już powybijany. Jeżdżę tak już kilka lat i wszystko chodzi jak należy.
Kładziesz wszystko na prasie.Największym kołem zębatym do dołu(na tym kole opierasz) i wciskasz wałek.Czyli wałek spada pod prasę koła zębate zostają na prasie.
Witam wszystkich. Ma ktoś wiedzę, rysunek ewentualnie nr części- pacjent galloper 2.5td. Kupiłem padlinę z posadzonym silnikiem i drugiego dawce serca ze spalonym sprzęgłem. W silniku ze spalonym sprzęgłem, wewnątrz łożyska w kole zamachowym znajduje się tulejka stalowa -jakby prowadząca na wałek skrzyni biegów. W silniku zdemontowanym/ posadzonym tej...
Wymieniałem sprzęgło i docisk. Zdemontowałem skrzynie. Dzisiaj nadszedł czas na jej montaż. Skrzynia trzyma się na kilku śrubach i 2 szpilkach. Podniosłem. Ustawiłem mnw. w osi wałem i założyłem szpilki. zakręciłem nakrętki. Jednak odległość jest na tyle duża między skrzynią a blokiem silnika, że pozostałe śruby jeszcze nie łapią. Tarcze wycentrowałem....
Problem rozwiązany. Nie była to skrzynia a luźne sprzęgło na frezach. Efekt był taki jak by waliła skrzynia, ale waliło sprzegło. Zamykam. Szkoda że nikt nie pomógł.
Brakuje 4 biegu bo wałek sprzęgłowy pracował na jednym łożysku. W cenie samego tylko wałka sprzęgłowego kupisz sprawną skrzynię używaną.
Kolego jesli się nie mylę w c-360 lubił się również rozkręcić dolny wałek w skrzyni biegów jeśli tak to porostu trzeba zmienić nakrętkę na dolnym wałku i powinno być okej, Jeśli by wypadły igiełki to by hałasował na 5 biegu. ale jeśli są zużyte to najlepiej wymienić też wałek sprzegłowy pierwszego stopnia tych igiełek jest tam 23 sztuki dokładniej.
Wałek który idzie ze skrzyni jest połączony z atakującym tulejką. O czym dokładnie mówisz?
Nagwintować tulejkę, wkręcić śrubę i ciągnąć. Lub dopasować jakiś wałek na średnicę wewnętrzną tulejki, napchać w nią gęstego smaru, wbijać wałek.
Uzębienie jest dobre a a łożyska chyba też nie mam wybieraka ale przed tym biegi chodziły i wałek się normalnie kręcił
Żeby ustawić bieg jałowy wciśnij wałek zmiany biegów do oporu(wsuń do skrzyni biegów) a następnie wysuń o jedną pozycję(jedno wyczuwalne kliknięcie).
W tej skrzyni nie ma 4 tylko 3 biegi. (3 x 2 x 2)=12 Pomyliłeś pewnie 4 z pierwszym biegiem. Bez prasy co najmniej 15 ton nie podchodź. Wyprasowujesz całość: kompletną jedynkę "pełzające" i wsteczny plus łożysko, wszystko w jedną stronę
Mczapski nie wiem co masz na myśli mówiąc rowki ale mogę się domyślić że chodzi ci o sprzęgło kłowe bo bieg szosowe są przekazywane właśnie przez takie bezpośrednio przez górny wałek skrzyni na wałek koła atakującego dyferencjału. A zredukowane przez odpowiednie zazębienie zębatek reduktora przy rozłączonym sprzęgle kłowym. Jeśli to miałeś na myśli...
To wyciągnij go z wałkiem, który przechodzi przez cały silnik, w tym celu po prawej stronie wyciągnij zabezpieczenie krzywki automatu sprzęgła, tylko uważaj by "pieski" ze sprężynami nie wpadły ci do skrzyni a potem kombinuj co jest nie tak. Wg mnie nie ma możliwości zaklinowania tam wałka zmiany biegów/ rozruchu, jeśli jest możliwość zmiany z pozycji...
Ja w swoim traktorku silnik z malucha ze skrzynią z żuka będę miał połączony w następujący sposób: -silnik malucha z sprzęgłem maluch-owskim, -obudowa sprzęgła z malucha, -wałek sprzęgłowy malucha skrócony z jednej strony i zeszlifowany na sześciokant, -wałek sprzęgłowy (skrzyni żuka) skrócony i w nim otwór sześciokant, -i do tego flansza z blachy do...
Witam. Zostawię informacje dla potomnych. Wymieniony potencjometr pedału gazu i problem pozostał a nawet było gorzej. Przejrzana instalacja - wszystko OK. Ale sprawa wyjaśniła się wczoraj - padła skrzynia. Z tego co już wyszukałem brak reakcji na pedał gazu ma istotny wpływ na wałek pośredni. Skrzynia będzie dziś wyciągana, o dalszych losach napiszę...
W samochodach terenowych bywały wyciągarki mechaniczne napędzane wałkiem ze skrzyni redukcyjno-rozdzielczej. Poszukaj "wyciągarka mechaniczna" od STAR'a 66/660/266. Bywały też mniejsze np. w Toyotach 4x4, ale raczej starszych. Pewno też inne, może jakiś UAZ, GAZ. Obecnie pakują te elektryczne choć w sprzętach profesjonalnych ciągle bywają mechaniczne....
Poszedł wałek w skrzyni. A gaźnik musiał być źle ustawiony.
To jest związane z hamulcem wałka skrzyni. Może być wyciek powietrza, uszkodzony tłok lub zużyte tarczki 9 sztuk. I jest to pod wałkiem sprzęgłowym z sztywnym przewodem.
Witam, mam pytanie czy jest ktoś w stanie opisać mi co każdy numerek oznacza co to za cześć jest? I jeszcze szukam schematu do Ursusa C-360 wałek dolny skrzyni biegów Z Góry dziękuję
Może wałek ma luzy w skrzyni lub zębatka i dlatego tak się dzieje.Najprosciej weź oscyloskop i zobacz sygnał w dwóch skrzyniach wykluczysz tak skrzynie
VW 1,9 TDI miał chyba komputer do silnika co robionym ciągniku jest zbędne (no i trzeba podłączyć). Raczej 1,6 TD i wyrzucić turbinę i tak mocy będzie na tyle. Jakie koła z tył. Na jakie maszyny WOM. Ile biegów- potrzebne terenówki? Kolega dokładniej określi co to ma być to można coś zaprojektować. I najważniejsza sprawa- ile można wydać bo jak sprawa...
Konwerter na wałek założyłem i dopiero potem skrzynia do silnika. Starałem się nie uszkodzić simeringa przy celowaniu na wałek. Nie wiem, co jest grane.
Myślę, że najpierw wyreguluj cięgno , na którym jest kawałek gumowej tulejki. Cięgno to służy do hamowania dolnego wałka w skrzyni biegów! No i sprzęgło , pedał powinien wyłączać tylko I stopień i po wysprzęgleniu ma "spłaszczyć" gumową tulejkę hamującą dolny wałek w skrzyni . Do II stopnia służy dźwignia ręczna
Wymiana sprzęgła rozwiązała problem. Tarcza miała duże luzy na sprężynkach oraz na elemencie który nasuwa się na wałek skrzyni, stan wizualny prawie nowe. Docisk wizualnie idealny. Sprzęgło miało znikomy przebieg, było montowane 8 miesięcy temu. Jego marka to LUK. Skąd takie dźwięki nie mam pojęcia, nigdy wcześniej nie spotkałem się z takim dźwiękiem...
Dźwięk kiepskiej jakości ale wygląda to na skrzynie. Łożysko na wałku sprzęgłowym. Nie pociesze cie do wymiany łożysko i wałek. Nie ma tam szalki wewnętrznej jest nią powierzchnia wałka. Są na pewno już wżery.
Wałek sprzęgłowy to element skrzyni biegów znajdujący się pomiędzy silnikiem a skrzynią. Odbiera on moc z silnika poprzez sprzęgło.
stosuje sie dodatkowe podparcie wału z kołem pasowymna łozysku kulkowym.Wykorzystuje sie w tym celu obudowe sprzęgła z orginalnej skrzyni biegów(rozkręconą na mech. różnicowym).Do płaszczyzny rozpołowienia przykręca blache z obudową łożyska np.UCF.Taka konstrukcja odciąża łozyskowanie wału silnika. Dokładnie tak, łożyskujesz wałek skrzyni i na nim...
Jak wciśniesz sprzęgło, przestaje się kręcić wałek sprzęgłowy skrzyni... Olej w niej jest?
Ściąg górną dźwigienkę z wałka odsuwając skrzynie wałek się obróci na tyle ,że łapki wyjdą z łożyska.
Mam pytanie panowie odnośnie połączenia skrzyni żuka z silnikiem malucha. Otóż tak...załóżmy taką sytuację,że jest silnik z oryginalnym sprzęgłem maluchowskim... Na jakie problemy napotkam przy montażu jej do powyższego napędu? Czy wałek skrzyni pasuje do otworu z frezami na sprzęgle? (średnica) Czy taka adaptacja zamyka się tylko do dorobienia odpowiedniego...
Najprawdopodobniej tak. Nawet sprzęgło ( wraz z dociskiem) przy 9A i przy ABF jest takie samo więc w obu jest "gruby" wałek.
Witam wszystkich. Otóż dalsza walka ze skrzynią biegów. Sprawa wygląda następująco: oszust z pod Kalisza sprzedał traktor po tuningu, czyli spawane koło napędu przystawki przedniego napędu - dołożona jakaś tuleja. Koła się nie zgrywają. A że jest to skrzynia traktroniczna, czyli wałek napędu jest na stałe napędzany poprzez tłumik drgań przez silnik,...
Nie da się. Ja wyjmowałem wałek do tyłu, ale miałem zdemontowany most napędowy.
Tarcza do wymiany. Albo kupiłeś krzywą, albo skrzywiłeś przy 'zjeżdżaniu'. Efekt to właśnie takie szarpanie. Zamówię nową i zobaczę jak będzie się obracała. Bo wątpię w to żeby wałek ze skrzyni był ukrzywiony. Dodano po 41 Jak kolega dokręcał docisk. W sensie jak? Włożyłem tarczę I stopnia, bolca w środek i założyłem docisk i go dokręciłem.
Witam czy w Man TGA 26.430 skrzynia automatyczna ZF, wymienię wałek odbioru mocy na przystawkę. Bez demontażu skrzyni?
Cześć Stare auto i stary problem. Zaciera się wałek widełek sprzęgła. O ile pamiętam jest umieszczony blisko rury wydechowej - przenikająca na wałek woda i róznice temperatury powodują opisany objaw. Przy naprawie warsztatowej wyjmowano skrzynię (dosyć niewdzięczna robota w tym aucie) i odpowiednio dobranym rozwiertakiem kalibrowano otwór w którym pracuje...
Witam. W MF 255 pompa wychodzi do góry, nie musisz rozjeżdżać ciągnika, ściągasz plecak, rozpinasz wałek napędu mechanizmu różnicowego, wyciągasz wałek WOM (musisz go wybić), odkręcasz kołki z boku skrzyni. To tak pokrótce, bo dawno tego nie robiłem ale jak masz trochę pojęcia to ogarniesz to w 2 góra 3 godzinki.
Witam, Przyczyny tego stanu są trzy: 1) Niewłaściwa regulacja mechanizmu Blokady zmiany biegów (popuszczanie sprzęgła żeby zmienić bieg) zużyty wałek. 2) Wytarte prowadzenie w podłodze (pokrywie górnej skrzyni biegów) 3) Zużyte wodziki i widełki .
Pod warunkiem że jest na tyle dużo miejsca w kierunku prawej podłużnicy żeby wysunąć wałek sprzęgłowy zw sprzęgła.
wałek dolni skrzyni urwany wałek skrzyni wytarty wałek skrzyni
ciśnienie układ chłodzenia ustawienia modemu huawei e3131 aparat zacina telefon
schemat podłączenia różnicówki schemat podłączenia różnicówki
Webasto działa z minimalną mocą bez błędów – przyczyny i rozwiązania Zamiana przekaźników w samochodzie - ryzyko uszkodzeń