Jak robiłeś remont to był szlif, honowanie czy wymiana kompletu? Może źle dobrany tłok. Ja jak nie mam czym zmierzyć a jest komplet to patrzę na przerwę w pierścieniu .To żadna w sumie profi metoda,ale chociaż tak sprawdzam poprawność.
Pod spodem jest koło przekładni- złe ustawiania koła pośredniego wałka zdawczego silnika względem przełącznika obrotów. Lub coś z tym powiązanego- trzeba rozebrać, zobaczyć. Mechanizm bardzo prosty.
Przy założeniu że d=m×z=100 to na wale koła zębatego potrzebne 135Nm, 57 rpm, 0.81kW. W praktyce motoreduktor 1.1kW z obrotami wałka zdawczego 60rpm. Dla 1440rpm silnika i= 24.
Żal ograniczać jej prędkość, może zdławić na gaźniku zmniejszając średnicę gardzieli, zmianę dysz w gaźniku na mniejsze, zmiana koła łańcuchowego na wałku zdawczym.
https://www.google.pl/search?q=wsk+175+%...
Silnik trzeba rozpołowić, co oznacza rozbiórkę prawie na czynniki pierwsze. Do wymiany praktycznie kompletna skrzynia biegów. Samego wałka raczej nie dostaniesz, a od innej skrzyni może nie pasować. Tak samo skrzynie biegów, każdy chińczyk robi inaczej.
Zrób duże nauczanie i zapisz wyświetlone błędy. Bardzo możliwe, że winny jest tylko siłownik przełączający planetarkę. Ale w tych autach częstą usterką jest popękana obudowa satelitów na wałku zdawczym, nie wytrzymuje agresywnej jazdy w trudnym terenie.
Skrzynie różniły się od siebie wałkiem pośrednim jeden miał 12 zębów drugi 13, oraz średnicą wałka zdawczego. Ja składając skrzynie, nie wymieniałem trybów na nowe a jedynie je zamieniłem miejscami, jedynie co to wymieniłem wałek zdawczy bo był już powybijany. Jeżdżę tak już kilka lat i wszystko chodzi jak należy.
Witam. Zdjąłem osłonę sprzęgła i z wałka zdawczego wychodzi popychacz sprzęgła on się minimalnie rusza. Zdjąłem łańcuch i gdy zakręciłem kołem sprzęgła okazało się jest krzywe albo źle założone albo mam krzywy wałek zdawczy. Jak mam ściągnąć sprzęgło z wałka zdawczego?
Na odwrót. Napęd idzie z silnika na koła a na samym końcu przekazywany jest na wom od wałka zdawczego na dyferencjał. Idąc od tyłu napęd był by z womu na wałek ataku. Skrzynia biegów jest pomiędzy wałkiem koła ataku a silnikiem i nie bierze udziału w obrotach wałka zależnego. Jeśli zapnie jakkolwiek bieg nic to nie zmieni.
Coś mi tu nie pasuje. Max prędkość obrotowa wałka zdawczego to ok 7k RPM. Czyli max przełożenie przekładni to 2:1, bo nie sądzę aby alternator Forda wytrzymał więcej niż 15k RPM . Przy 3k RPM silnika będziemy mieli ok 1.5k RPM alternatora czyli praktycznie zero ładowania... Coś mi tu nie pasuje. Jeśli max obroty wałka to 7k RPM to przy przekładni 2:1...
Nie lepiej zrobić to raz a dobrze. Zaspawanie nakrętki zębatki to półśrodek.
Niestety, silnik na pół. A ile z tym pracy? Dla kogoś, kto to robił, to chwila, jeśli to pierwszy raz, to dłużej. Ale kiedyś trzeba się tego nauczyć jeśli samemu chce się sprzęt naprawiać.
Witam,mam podobny problem,to znaczy zatarte łożysko na wałku zdawczym. Czy można zdjąć koło zębate przekładni kątowej z walka bez rozbierania silnika? Z góry dzięki za podpowiedzi. Nie da się, tryb przekładni jest całością wałka zdawczego, do wyciągnięcia wałka i łożyska trzeba wyciągać całą skrzynie i zdejmować pojedyncze tryby.
Odświeżam. Wymienione : Wałek zdawczy, tulejka dystansowa, simmering, nakrętka, zębatka. Po około 5 minutach po rozgrzaniu silnika widać pierwsze krople na betonie .. nie mam już sił.
Witam. W aucie okazał się uszkodzony czujnik wałka zdawczego skrzyni. Szybka diagnostyka i chwila lektury pozwoliła rozwiązać problem. Dzięki za pomoc. Zamykam temat.
Potwierdzam. Podłączenie kolumny J84 wg schematu jak na moich zdjęciach jest poprawne. Nie doczytałem się tutaj nigdzie jednak bardzo ważnej informacji - wspomaganie to działa po około 5sekundach i warunkiem jego zadzialania jest opór na wałku zdawczym. Dzięki za pomoc.
Witam Usterka usunięta, przyczyna to brak dystansu ( podkładki) pod tuleją prowadzącą łożysko oporowe. Dodatkowo wyszedł problem z łożyskiem wałka zdawczego ( szumi). Pozdrawiam
Pierwszy i ostatni bieg są takie same. Różnica polega na przełożeniu II biegu w 3B i II/III biegu w 4B. W praktyce w skrzyni 4B są mniejsze różnice w obrotach silnika pomiędzy biegami. Mimo tego, w skrzyni Simsona problemem jest bardzo duża różnica przełożeń pomiędzy I a II biegiem. Porównując do jakiegoś włoskiego czy japońskiego 2T ze skrzynią 6B,...
Tak to tylko ta podkładka tam jest. Ten silnik był złożony ale kupiłem go bo był piasek na wale i w ogóle. Szkoda, że wcześniej nie sprawdziłem jak to chodziło ale jak rozpołowiłem go nie do końca to połówki się rozjechały i nie można było złożyć. Podejrzewam, że wina była właśnie z tej strony. Ta podkładka tym wklęsłym idzie na wałek a od zdawczego...
Kiepski pomysł. Niestety w motocyklach sportowych (rzędowych czwórkach) pompa oleju oraz cieczy jest montowana na jednym wałku, a napędzana poprzez łańcuszek lub przekładnię zębatą od kosza sprzęgła. Drugi problem to brak końcówki PTO. Z jednej strony masz alternator i ew. wolne koło rozrusznika. Z drugiej dość cienką końcówkę wału korbowego, łańcuch...
Witam! Po raz kolejny wkurzyłem się na poprzedniego właściciela mojej WSK 125. Dziś rozpołowiłem silnik i .........zauważyłem,że wał z jednej strony ma dziurę ;/ ehh Co mogę z tym zrobić?? Czy pozostaję mi tylko kupienie nowego wału?? Mój drugi problem jest taki:Dziś wymieniłem wszystkie łożyska w silniku,byłoby git,gdyby nie to,że łożysko na wałek...
Czyli do wolnoobrotowych konstrukcji taki wielobiegunowy silnik byłby idealny, wystarczyłoby dodać małą, wysokosprawną przekładnie aby uzyskać owe 20rpm. Pod jakim względem idealny ? Cięższy, zużywający więcej energii, droższy, większy, wymagający większego amperażu ze względu na niższy współczynnik mocy. W obu przypadkach reduktor niezbędny, w obu...
Pomijając oczywistą tabliczkę znamionową silnika, na tabliczce reduktora dane w kwadratach to masa - 42kg, prędkość wałka zdawczego - 56 rpm, moment na wałku zdawczym 254Nm.
Napęd karetki: oś silniczka - duże koło na osi karkasu - małe koło na osi karkasu(niewidoczne z przodu umieszczone na tej samej osi tuż za dużym - z niego wychodzi najdłuższy pasek - kawałek widać na 3. zdjęciu) - koło wałka napędowego przekładni zmiennej - kółeczko wałka zdawczego przekładni zmiennej - koło karetki.
Nie wiem czy wiesz ale łańcuch powinien byc naciągnety z luzem na wysokośc 1,5 cm minimalnie. jak jedziesz po dziórach to on sie mocniej naciaga i dlatego jest słaby a rozwiercanie dysz nic cie nie da poza wiekszym zuzyciem paliwa, siweca tez nie ma nic do zeczy, odkręc rure i przepal na samym kolanku. jak chcesz tuningowac to najlepiej przetocz tłook...
Czyli telepatycznie trafiłem w wypusty (tylko wodzik umknął :) ) . Ale obrobiło te otwory w wałku zdawczym ? Bo jeśli tak, to lepiej wymienić na nowy. A i sprawdzałeś tulejkę w wałku zdawczym? Może już jest luz i też będzie wyskakiwać.
może zębatka na wałku zdawczym się odkręciła lub obrobił się wieloklin lub problem tkwi w sprzęgle
Mam taki sam ekstruder, który założyłem do Endera 3. Przed złożeniem od razu wyrzuciłem śrubkę, która miała być osią do wałka zdawczego. Wykorzystałem kawałek osi o średnicy 3 mm wyjętej z jakiegoś starego napędu dyskietek czy CD.
mam pytanko.czy wie ktoś czy przy motorku shl 175 na wałku zdawczym powinien być simering.bo w żaden sposób mi nie pasuje.:cry:
Ten obr.wyjaśni Ci jak prawidłowo powinna być złożona skrzynia biegów. http://obrazki.elektroda.net/64_12637546... 1.Koło zębate na wałku głównym-20zębów/na rys.nr4/,zabierakami do wałka zdawczego. 2.Kolo zębate na wałku pomocniczym-18zębów/na rys. nr 12/,zabierakami do kola nr.3. 2.Prawidłowo założony wodzik-uwaga przy składaniu karterów.
Witam wygląda na łożysko oporowe sprzęgła bądz łożysko w skrzyni na wałku zdawczym.
On jak rozumiem chce wymienić klulki - Śruty czyli te co blokuja koło zembate względem wałka zdawczego. A tu mowa o innych kulkach, tez znajdujących się w wałku zdawczym i służących do ustalania położenia wałka kulkowego. Tych wymieniać nie chce bo i po co, a ja opisuję sposób jak ich nie wysypać.
Na zdjęciu jest ścięcie na klucz, na wałku zdawczym. To sugeruje od razu, że uchwyt jest nakręcany a nie na stożku. Dla stożka nie było wycięcia na klucz bo i po co. Demontuje się taki uchwyt następująco: W uchwyt zamiast wiertła zaciskamy klucz imbusowy (krótszą stroną w uchwyty). W lewą rękę bierzemy wiertarkę a w prawą młotkiem należy raz i porządnie...
Witam. Czy ktoś wymieniał sprzęgło,docisk i łożysko oporowe w astrze?. Wyczytałem w książce że nie trzeba demontować skrzyni , albo silnika żeby wymienić sprzęgła.Ściągłem książkę w której braknie nie których rysunków np:rys7658 tam jest opis jakiegoś ściągacza do wałka zdawczego z sprzęgła .
Otwory w wałku zdawczym są w porządku "zabieraki" też, automat ma ledwie wyczuwalny luz
Dzięki wielkie pomogłeś mi zrozumieć o co chodzi z tym 2 biegiem. Może na wałku pośrednim muszę dać podkładkę od strony wałka zdawczego aby tryby lepiej się zazębiały?
Strasznie się rusza Na wałku zdawczym?
Łożysko wałka zdawczego rozsypało się. Problem rozwiązany. Zamykam temat.
Włożyłem dzisiaj jak już wyżej napisałem tą podkładkę dystansową między łożysko a dekielek wałka zdawczego no i jak na razie śmiga super, ile będzie działać czas pokaże. Dzięki wielkie za pomysły i podpowiedzi które napisaliście co do tej sprawy. Myślę że temat można zamknąć.
No to czekam na zdjęcia w ramach możliwości. Nie myślałem jeszcze na samym rozruchem. Na razie udało mi się dość ładnie rozkuć łańcuch który skrócę i użyję jako napęd wałka zdawczego. Wyjdzie mniej więcej coś takiego: 1052505 Obroty zredukowały by się na nim o połowę.
lecz gdy wrzucę jałowy bieg czyli luz zębatką na wałku zdawczym bardzo cieżko się kręci. Przekręcenie rękami jest prawie niemożliwe. Podkładki dystansowe dobrze założone? Założone na właściwe wałki i miejsca, zgodnie ze schematem? http://obrazki.elektroda.pl/5922333600_1... http://www.jawa50.fora.pl/usterki,3/wsk-...
jeżeli tylko na biegu to może być łożysko na wałku zdawczym (6004)
Tulejki były wyrobione i poszły ząbki za wałku zdawczym.
Kolego to normalne że wałkiem zdawczym (tym grubszym) nie da się pokręcić. Cieńsza strona ta bez wystającego wałka.
silnik rozbierałem jakis czas temu i nie zauwazyłem żadnych rozwalonych trybów oprócz wałka zdawczego i zebatki która jest obok niego ale juz ich wymieniłem
Co do tej 2 wyskakujacej to pdłóż poprostu jakąś podkładke pod łożysko wałka zdawczego i to powinno pomóc:D
Rozebralem silnik i wszystko zdaje się ok tylko jeden simering na wałku zdawczym jest zepsuty nie wiem czy to tego wina że zasysało lewe powietrze ale uszczelki pomiędzy karterami były jak Gazeta czy to dlatego wsk nie zapala?
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy popychacz kulek w wałku zdawczym na 1 biegu powinien wychodzić z tegoż wałka pod lekkim kątem? Bo mi się wydaje,że dźwignia(wahadełko) krzywo wyciąga ten popychacz.
Mi to wygląda na zużyte lub źle założone zabezpieczenie zębatki. Zabezpieczenia wkłada się nie celując w otwory tylko po wsunięciu należy je obrócić aby pasowało w otwory i jednocześnie zablokowało się w rowku wałka zdawczego. Jeśli natomiast odkręcają się śruby to albo podkładki sprężyste albo klej do gwintów.
Witaj, Ja bym jednak rozebrał i wymienił wszystkie simmeringi oraz łożyska i przy okazji poprawił tę zaślepkę. Ten silnik jest prosty jak konstrukcja cepa. Gdybyś miał problemy służę pomocą. I miałbym prośbę, mógłbyś podać rozmiar tulejki wałka zdawczego (uszczelniający) ?
nie polecam sie za to zabierac samemu bez kanały i sporego zapasu chęci po: 1- wałki zdawcze mocy nie wyjdą żadną breszką młotkami i innymi takimi (dzięki za rade) 2- trzeba zdemontować skrzynkę mechanizmu rużnicowego i wtedy odkręcic zabezpieczenie prawego wałka zdawczego wyciągną rozebrać cały mechanizm rużnicowy zdemontować zabezpieczenie lewego...
Pomyśl, przecież wrzucając 1 wałek główny może przesunąć się w stronę kosza, pozostałe biegi wrzuca się przesuwając tryby w kierunku wałka zdawczego. Czyli tylko 1 może odsuwać wraz z łożyskiem i wałkiem.
Okazało się, że brakowało podkładki dystansującej przed łożyskiem na wałku zdawczym zamykające wałki wewnątrz tego łożyska. Powodowało to, że wałek zdawczy miał 2mm luz osiowy, który powodował słabe zazębianie się z kłami od koła zębatego po lewej ;). Wytoczenie owej podkładki mam nadzieje wyeliminowało problem. Jutro dam znać jak silnik wyląduje w...
A może skrzynie ciasno chodzi :?: :D Wał korbowy może dawac odpowiednią moc tylko przez skrzynie jest duszony. łożysko na wałku zdawczym jest dobre? Tak samo jak i od koła przekładni stałej? łańcuch nie jest zbyt mocno naciągnięty? Na luzie lekko się kręci tylne koło?
Witam, Mam podobny problem. Wymieniłem sprzęgło (kompletne) w Roverze 25 i też szarpie przy ruszaniu. Jedyna nieprawidłowość jaką zauważyłem to lekki luz na łożysku wałka zdawczego w skrzyni biegów. Zastanawiam się czy to może nie jest przyczyną szarpania.
Jawa była rozebrana, ponieważ wałek zdawczy był zablokowany na wałku głównym i nie było biegów ani luzu i musiałem wytoczyć nową tuleje do wałka zdawczego. Wymieniłem także łożyska na wałku pośrednim. Nie wiem czy ta przegroda wału jest szczelnie umieszczona, ale przecież pomiędzy łożyskami w środku wału niema uszczelki tylko luźno umieszczona przegroda,...
Można zastosować tzw. koło pasowe pośrednie, z przełożeniem np.1-4. Zmniejsza się obroty, i większa siła na wolnych będzie. Ale to już lepsza zabawa. Tur ma max. obroty ok. 5000rpm, poszukać silnika o mocy ok. 60 W z prrzekładnią. Jeśli obroty max. wałka zdawczego będą na poziomie ok. 1300-2000rpm , powinno być ok./Szukać na olx, lub aleegro.
Jestem posiadaczem maszyny budowlanej z silnikiem Jelcz sw680 teraz wstawiam silnik Sw680 turbo. Mój problem dotyczy skrzyni biegów aktualnie jest założona skrzynia 6 biegów ale na tej skrzyni pojazd rozwija max 50 km/godz. Może ktoś z forumowiczów ma informacje dotyczące przełożeń skrzyni biegów. Podejrzewam, że były produkowane skrzynie z różnymi...
jest to dwuramówka- wersja M01- silnik i koła wsk a rama wfm. wyprodukowano ok 1500 szt wiec jest to "rarytas". ma przebieg oryginalny 7800 km i oprócz 2 rzeczy: zaspawaną nakrętkę wałka zdawczego oraz tylnej opony są oryginalne. nawet żarówki są z 1970 r ;) a i akumulator wysiadł (ale siedzi oryginalny)
Mam pytanie odnośnie tego sprzęgła. W skuterze zamontowane jest za przekładnią, natomiast ja musiałem sobie zamontować na wałku zdawczym z silnika. Sprzęgło załączało się od razu i nawet na wolnych obrotach było załączone. Zamontowałem najmocniejsze sprężynki i w dalszym ciągu ciągnie ale już dam rade nawet ręką utrzymać. Co zrobić żeby załączało się...
Do sprawdzenia zapłon i przerwa na przerywaczu nie może być zbyt mała. Tłok nie puchnie? Ustaw zawleczkę na iglicy na sam dół aby miał większą dawkę paliwa. W tym silniku można założyć odwrotnie jeden tryb i wówczas skrzynia będzie ciężko działać i nie chodzi tutaj o zmianę biegów tylko opory na wałku zdawczym szczególnie gdy się silnik nagrzeje. Mam...
to pisz jasno :) Znalezione w internetach "Witam czy mógł by ktoś pomóc w podłączeniu tego wspomagania? Problem polega na tym że podpinam + i - do głównej kostki i na ostatni pin w małej kostce +. W małej kostce jest 5 pinów a nie 8 jak to jest w przypadku x84. Gdy podłącze te kable to słychać taki "klik" i to wszystko a wspomaganie dalej nie działa....
Od strony wariatora masz w zasadzie trzy punkty z których może przedostać się olej , pierwszy to jak pisał poprzednik uszczelniacz na wale korbowym, drugi to uszczelniacz na wałku zdawczym do skrzyni biegów i ostatni to czujnik zmiany biegów , mnie właśnie kiedyś tam się rozszczelniło , a brak mocy to nic innego jak olej na pasku Pozdrawiam
Dawniej, jak miałem MZ 150 to starałem się ją udoskonalać, pamiętam że przerabiałem zapłon na elektroniczny z przerywacza. Polerowałem komorę wału korbowego na szkło, z wydechu wycinałem sita, z zębatką na wałku zdawczym też coś zmieniałem i wtedy miałem najmocniejszą i najszybszą MZ 150 z pośród kolegów.
Wartości <1, więc? Nie zagalopował się kolega trochę? https://pl.wikipedia.org/wiki/Nadbieg Doczytałeś to, co tam napisano? Skrzynia biegów składa się z przekładni, które mają przełożenie wyższe od 1, tzn. obroty silnika zawsze są większe od prędkości obrotowej wałka zdawczego, najwyższy bieg za to był biegiem bezpośrednim - o przełożeniu 1:1 -...
Ja na Twoim miejscu sprawdziłbym luz na tym "bębenku"(a więc podkładkę i seger) prowadzącym ramie wodzika wałka garbatego. Jeżeli chodzi o ustawienie biegów to najprostszym sposobem jest ustawienie na "suwmiarkę", ale najprościej robi się to ze zdjętym deklem. Na pierwszym biegu odległość od zewnętrznej krawędzi wałka zdawczego do wałka garbatego wewnątrz...
Rozwiązanie z regulowanym czujnikiem momentu bez elektroniki: silnik zawieszony wahliwie, oś obrotu zgodna z osią wałka zdawczego, moment przełączający regulujemy napięciem sprężynowych ograniczników wychylenia, wyłączniki krańcowe albo mikrostyki przełączane w maksymalnym punkcie wychylenia, sygnały idą na przekaźniki przełączające kierunek ruchu.
Trzeba wyjąć klin przesuwny z wałka zdawczego przyrządem lub z pomocą pręta 8 mm, a następnie zbadać (raczej potwierdzić) zniszczenie powierzchni wypychającej kulki. Uwaga, wyjęcie pręta bez przyrządu lub w nieumiejętny sposób poskutkuje posypaniem się kulek, ponowne powkładanie kulek z powrotem bez rozpołowienia silnika jest dość uciążliwe do wykonania.
rozumiem ale większość rębaków bębnowych tj na allegro jest napędzana bezpośrednio z wałka zdawczego ciągnika, bęben ma takie same obroty jak wałek i ścinki bez żadnego problemu wylatują- bez dodatkowego wentylatora, a ja zastosowałem przekładnie pasową od kosiarki rotacyjnej co pozwoliło mi osiągnąć o wiele większe obroty bębna, dlatego powinno być...
Ja w garażu używam narzędzi Einhell'a, wiertarki, szlifierki kątowej i szlifierki oscylacyjnej. Narzędzia te mam już od ponad 2 lat i wszystko śmiga jak należy. Ostatnio w szlifierce kątowej chciałem profilaktycznie wymienić łożysko na wałku zdawczym, ale okazało się że pomimo tego, że czasem dostała konkretny wycisk, łożysko miało o wiele mniejsze...
Witam kolegę, miałem K1200 RS i K1200 LT nie wiem ile ma twoja maszyna przejechane, ale jak więcej niż 80 tys. to pojawiała się wada firmowa z prawej strony silnika słychać "tz. chrobot" po ruszeniu zanika. To objaw luzów na wałku i przekładni pośredniej, stara sprawa jak nie musisz nie ruszaj, ale stawiam, że cofnęli licznik bo mój miał 44 tysie i...
Przerabiałem kiedyś temat chcąc przerobić melexsa montując silnik spalinowy skutera z automatyczną skrzynią biegów . Według mnie jako prrzekładnię nawrotną można wykorzystać skrzynię biegów starego typu od Warszawy Żuka czy Nysy . Skrzynia ta posiada dwie dźwignie odpowiedzialne za zmianę biegów . Unieruchamiając jedną z nich druga steruje biegiem pierwszym...
Witam, jestem na etapie napędu do bramy przesuwnej, przeczytałem sporo na tym forum ale jako że nie jestem elektrykiem (elektronikiem też nie) mam kilka pytań. Założenie jest takie że napęd ma być prosty jak drut - 3 piloty i przełącznik typu dzwonkowego, żadnych fotokomórek, jedynie zabezpieczenie przeciążeniowe, brama waży ok 200kg ale pracuje doskonale...
Silnik od Kosy spalinowej do takiej konstrukcji się nie nadaje. Jest to silnik wysokoobrotowy i z wolnych obrotów nie ruszy. Jak chcesz sobie pojeździć, to wykonaj konstrukcję tego silnika z rowerem. Bezpośrednio z kosza sprzęgłowego wyprowadź wałek zdawczy na tylne bądź przednie koło. Grubość wałka zdawczego dobierz metodą prób i błędów. Sam zrobiłem...
Witam. Nie mogę wyregulować nowej skrzyni 5 biegowej w simsonie. Standardowa regulacja jak w skrzyni 4 biegowej nic nie daje. Wbijając jedynkę regulacja głębokości w wałku zdawczym na 46,6 mm jak w skrzyni czwórce powoduje że nie mam w ogóle biegów a kręcenie śrubą regulacyjną co pół obrotu w prawo powoduje że ma tylko pierwszy bieg a kręcąc w lewo...
Może być to spowodowane nieszczelnością. :) Jak nie widać skąd cieknie to umyj i wytrzyj silnik i obserwuj gdzie następnym razem pojawi się wyciek. Jeśli to jest olej przekładniowy to może to być uszczelka między karterami, oring i/lub simering wałka startera, uszczelka pokrywy od strony sprzęga, ew. simering lub uszczelka wałka zdawczego (za zębatką...
Kolego, na wałek sprzęgłowy (mało prawdopodobne), czy na wałek zdawczy (6 zębów)?
Witam, proszę o fachową pomoc przy budowie windy, takiej jak na zdjęciu; http://obrazki.elektroda.pl/6278421300_1... Problem polega na tym że nie znam typu przekładni kątowej, silnik jest trójfazowy o mocy 0,55kW i obroty 1400, prędkość wałka zdawczego przekładni: 28 obr/min. udźwig jest do 125 kg i to jest troszkę za mało, czy do takiej...
Który z tych filmików pokazuje poprawnie złożony wałek zdawczy. czy na łożysko ma iść podkładka? https://www.youtube.com/watch?v=xlTFgI_U... czy ten https://www.youtube.com/watch?v=FA371EuF... mam też zdjęcia wałka zdawczego starego na którym jeździłem bez problemu i wałka który teraz założyłem i były problemy. różnią się od siebie i ten stary lepiej...
Próbowałem regulatorów obrotów dostępnych na allegro, rezultat był słaby. To należało oczekiwać od ściemniaczy żarówek. Potrzebny Ci jest motoreduktor jednofazowy o zadanej mocy, prędkości wałka zdawczego czy momencie obrotowym i nic więcej. Regulacja komutatorowego jest prosta i tania I nic nie warta nie zapominaj dodać, przy takiej aplikacji przede...
Pierścienie są dobrze założone, tłok też, strzałką do wydechu. Mój cylinder ma 4 szlif. Instrukcja z B1 i z B3 jest taka sama, co nie? Czy wymiana łożyska w główce ramy (chyba tak to się nazywa) jest skomplikowana? I mam jeszcze wyciek oleju na wałku/trybie zdawczym, tyle że ktoś zaspawał zębatkę i czy jest na to jakiś sposób.
Dwie opcje. 1. Wałek startera obraca się z oporem względem tulei dźwigni zmiany biegów - dźwignia zmiany biegów rusza się przy kopaniu. Zazwyczaj albo zamontowany złego rozmiaru oring albo źle wykonana podróbka wałka startera. Ewentualnie jak wyżej napisano, uszkodzona sprężyna zwracająca dźwignię zmiany biegów do pozycji wyjściowej lub automat zmiany...
Witam. Moim zdaniem powinieneś rozważyć zastosowanie elementów kserokopiarki. Znajdziesz tam motoreduktory (silnik z przekładnią) prądu stałego, napięciu 24V i mocy 100W. Prędkość obrotowa wałka zdawczego około 200 obr/min. Nie jest on zbyt głośny i dodatkową zaletą jest łatwość regulacji prędkości ( zwykły regulator prądu lub zasilacz regulowany)....
Wykonałem lata temu taki ciągnik.Jak podejmowałem próbę jego wykonania objechałem kilku zapaleńców którzy już mieli wykonane ciągniczki i omawialiśmy jakie wady popełnili przy ich budowie oraz ich zalety.Wadą było mocowanie na skrzyni Lublina tarczy sprzęgłowej od żuka gdyż ukręcała się tuleja sprzęgła na wałku zdawczym skrzyni biegów więc od razu zamontowałem...
witam Mam problem z silnikiem wycieraczek do samochodu scania. Jast to silnik 24 V o mocy nieznanej (na oko 500W) z zamocowaną przekładnią ślimakową. Silnik jest dwubiegowy - na wałku zdawczym ma, albo 24, lub 36 obrotów. Po rozebraniu okazało się, że nie ma tam żadnej elektroniki, są trzy szczotki. Jedna - masowa i dwie prądowe ustawione pod różnymi...
Większego idiotyzmu dawno nie czytałem. Powiedz proszę co to jest te dystansowanie skrzyni biegów i jak je się robi? Tylko konkretnie poproszę, wraz z uzasadnieniem jak wpłynie ono na ukruszanie się zębów współpracujących kół zębatych. Też tak uważam. Jak czytam o "dystansowaniu" skrzyni biegów, to już wiem, że piszący nie ma pojęcia jak działają sprzęgła...
Ganzconrad ,wiem że stopni przekładni będzie aż 3 tj. ślimakowa , łańcuchowa i przekładnia szlifierki.Ta ostatnia jest tylko po to, żeby uwolnić oś silniczka od niepotrzebnych sił bocznych. Dzięki elektronice zwierciadło będzie się nastawiać dość precyzyjnie na słońce, każdy przesuw będzie tylko malutkim ,,wycinkiem,, koła.W tym czasie silnik dzięki...
Te 48V były przykładowe , równie dobrze może być 60V albo 80V .Obydwa napięcia są wykorzystywane w wózkach akumulatorowych [platformy samobieżne] z nich można wykorzystać gotowe zestawy [oś napędowa z silnikami] taki wózek [BSG 80] napędzają 2 silniki po 3,4 KW [zmontowane z osią napędową] .jak mało 7KW, to dać 2 osie. To żelastwo na torach to istotnie...
Silnik Zutylizuj na rzecz silnika stacjonarnego typu bodajże S 301 dizel. Dodano po 12 Najlepiej w samach sprawdzał się skrócony do 120cm most od Lublina o nośności 3.5T oraz skrzynia Lublin.Silnik jaki tyrał w tej konstrukcji to dizel stacjonarny S 231 12KM który to silnik montowany był na niektórych częściach Ciapucha C 330 Do tego silnika posiadam...
A w ogóle był tam jakiś uszczelniacz? Wg. mnie nie jest potrzebny. Z tego co pamiętam w CZ/Jawa była tylko taka jakby podkładka z tekstolitu lub czegoś podobnego. Możesz spróbować dobrać jakiś simmering. Choć z taka małą średnica wewnętrzną będzie problem. Ew. wytoczyć taka podkładkę i dla pewności zrobić rowek na malutki oring wewnątrz otworu. Jeżeli...
Zastanów się nad szlifierkami od Hitachi. Miałem w rękach serie G12ss i G13SR3 ( doSS-ki akutat z założoną osłoną nie wejdzie tarcza do szlifowania betonu.. ) i 13SR3. Miło zaskoczyły mnie kulturą pracy ( niezbyt hałasujące ) fakt mają spory "strzał" przy włączeniu i ostro startują. Jakość wykonania bez zastrzeżeń. Fakt kilka złotych więcej ale nie...
Witam wszystkich a jednocześnie proszę o małą pomoc, podpowiedź. Ostatnimi czasy skrzynia biegów przy moim TOURANIE 1.9TDI zaczęła wydawać dziwne dźwięki na 1,2,3 biegu, słychać jak gdyby ktoś wsypał do środka worek śrubek, najbardziej uwydatnia się to na wstecznym biegu gdy puszczę gaz, wszystko było by dobrze gdyby udało mi się rozebrać feralną skrzynię...
Szlifierka będzie wykorzystywana sporadycznie i raczej nie dłużej niż 20-30 minut jednorazowo. Dostałem sporo podpowiedzi i zamierzam z nich skorzystać - poeksperymentuję jeszcze z pojemnościami kondensatorów. Jeszcze raz dziękuję za merytoryczne podpowiedzi i cierpliwość :) Edit: Dotarł do mnie zamówiony kondensator 50 µF. Podłączyłem i puściłem...
Być może masz rację w przyszłym tygodniu będę się za to zabierał więc zobaczę mam wariator mam sprzęgło oraz całe przełożenie napędu. Najpierw sprawdzę ile obrotów wykona wałek zdawczy względem wałka na którym osadzone jest sprzęgło.
Tylko bedziesz musiał wymyslić jakiś mechanizm rozprzęglający do awaryjnego ręcznego otwierania ( bo 3 fazowych tanich UPS-ów chyba nie robią....) Po stronie pierwotnej falownika napięcie idzie bezpośrednio na prostownik i ładuje baterię kondensatrów do jakichś 320V. Falownik tak małej mocy zasilany jest jednofazowo. Reduktor jest niezbędny, jak ktoś...
Jesteś pewien poprawnego założenia wodzików??? Nie zostały skrzywione przy montażu? Jest na 100% dobrze, wodzików odwrotnie założyć się nie da, montowałem we właściwej kolejności, czyli najpierw wałki z trybami potem wodziki z wałkiem krzywkowym a na końcu wsunąłem wałek wodzików z podkładką, wszystko wchodziło jak w masło, żadnego użycia siły. eśli...
nie ma tam żadnego klina zębatka jest przykręcona nakrętką a nakrętka zabezoieczona podkładką blaszaną. czasem gdy otwór jest wyrobiony w zębatce lubi się zakleszczyć na wałku.
Witam i proszę o pomoc Potrzebuję sterować silnikiem DC z wyjścia napięciowego (bipolarnego) PLC. /dokładniej będzie to serwonapęd na silniku z przekładnią ślimakową z enkoderem absolutnym (wyjście napięciowe) na wałku zdawczym/ Najbardziej przychylam się do rozwiązania ze wzmacniaczem operacyjnym: http://obrazki.elektroda.net/79_12010105... Silniczek...
Witam! Mam taki problem ze biegami dokładnie to z trójką, gdyż ona wyskakuje. Pewnego dnia wymieniłem ten trybik co zachodzi na walek zdawczy oraz sam walek. Po złożeniu silnika okazało sie ze wyskakuje trójka. Wymieniłem całą skrzynię i nic to nie dało. No to dlaczego ta trójka wyskakuje? Czyżby wina wałka? Proszę o pomoc!
wałka atakującego nastawnik wałka wałka pośredniego
kontrolka tempomat peugeot bipper silnik sprawdzić agregat lodówki indesit
trójfazowy stabilizator napięcia fajne obrusy
Podnośnik szyby Opel Mokka nie działa - jak zamknąć okno? Telefon pokazuje naładowanie, ale nie włącza się