Schemacik ustawienia i kasowania luzów poniżej, może będzie pasował
Jeden znak masz na kole pasowym wału (gmp pierwszego cylindra). Drugi znak jest na kole zębatym wałka wyrównoważającego. Ma trafiać na otwór w obudowie, w który wkładasz trzpień ustalający.
To jest dość częsty zabieg nie tylko w BMW np. grupa VAG 2.0 tdi cierpi na takie wałki. Demontujesz i tyle, żadnych dodatkowych przeróbek jak zaślepianie kanałów olejowych czy inne historie. Jeśli efekt nie będzie dla Ciebie zadowalający zawsze można wrócić do oryginału, ale jestem pewny, że tak zostawisz na wieki ;) Powodzonka
Wez tez zespol poloz przed oczami i intuicyjnie dojdziesz do tego. Wał w GMP a odwazniki skierowane calkiem w dół a zanim zalozysz walki na auto to popatrz z gory na to ustrojstwo to czesci plaskie walkow pokrywaja sie na rowno. Jakby cos to odezwij sie na pw czy tam jak to pomoge bo ostatnio walczylem z tym tematem. Zwroc jeszcze uwage na podstawowa...
U mnie jest wersja nowego typu- pod wałkami nie ma żadnej osłony tak jak na pierwszym foto. Ok czyli przeciw wagi w dół, a wał na blokadzie. Bardzo dziękuję za pomoc.
W zależności od mocy 150 koni i więcej występują , a jeżeli ma mniej kucy to ich brak. Najlepiej jak zmontujesz jak było ,bo wątpię by ktoś je usuwał .
Wałki wyrównoważające. Masz przecież na rysunku.
Nobel dla koncernu VW za ich pompę olejową z wałkami wyrównoważającymi w 2.0 tdi
Cześć. Posiadasz wiedzę z jaką siłą dokręcić śruby wałków i tego koła pośredniego?
Raczej to nie jest normalne. Mogą być tego dwie przyczyny: 1. Luz na główce korbowodu, zużyty tłok lub luz na stopie korbowodu. 2. Jeśli silnik generuje wibracje, wtedy inne części hałasują. Jednak w tym silniku trzeba mieć "wrodzone umiejętności" aby źle ustawić koła zębate napędu wałka wyrównoważającego.
Coś zostało pominięte jaki kod silnika? Są wałki wyrównoważające czy pompa oleju na pasek?
Z tego co pamiętam to na dolnym są nabite 2 punkty i na wałku 1 , ustawiasz go między nimi.
Witam.Kolego potrzebuję schemat ustawienia wałków wyrównoważających takiego mercedesa.
Koledzy szukam schematu ustawienia rozrządu mercedes w203 1.8 kompresor M271 . Najbardziej zależy mi na schemacie wałków wyrównoważających .
Tylko dobrze potem ustaw wałki wyrównoważające bo będzie telepało silnikiem strasznie.
Jak ktoś wie jak to zrobić to proszę o pomoc, bo wszystko obszukalem obdzwonilem mechaników i dupa nikt nie wie jak to zrobić, chodzi o wytłumaczenie jak ustawic te wałki balansujace żeby wpasować to z wałem, nie chce kręcić na oko żeby potem mi wal z bloku nie wyskoczył. Za każdą odpowiedź z góry dziękuję.
Najpierw diagnostyka, a potem wymiana.Cylinder 1 V141 Opis Awaria wtrysku w cylindrze 1 V141. Cylinder 1 wytwarza większy moment obrotowy niż oczekiwano. Przyczyna • Awaria wtryskiwacza paliwa. • Awaria zaworu butli. • Nieprawidłowo zamontowane wałki wyrównoważające.
Witam. Również potrzebuję informację na temat ustawienia wałków wyrównoważających w audi a6 2.0 tfsi oznaczenie silnika BYK Proszę o pomoc.
Rozrząd przestawia się na zębach taki urok tego silnika i nie oni pierwsi mieli z tym problem. Trzeba sprawdzić jak zachowuje się napinacz paska rozrządu jak silnik pracuje. Jeżeli wariuje to długo nie pojeździsz. Nowy pasek trzeba założyć na duże koło rozrządu i sprawdzić czy zęby pokrywają się z dobrze z kołem na całym obwodzie. Są paski, których...
Lub pada napęd wałków wyrównoważających ale można coś więcej napisać jak podasz kod motoru
Koledzy potrzebuje pomocy przy montażu wałków wyrównoważających gdyż nie zaznaczyłem przy demontażu, posiadam tylko takie zdjęcie: https://obrazki.elektroda.pl/6327970200_...
Podaj kod silnika bo nie we wszystkich są wałki wyrównoważające tylko np. w BLB i to jest fabrikfehler.
Jest dokładnie tak jak napisał szogun0. Zdemontowałem pompę oleju i wałeczek napędu pompy okazał się "obrobiony na okrągło" po stronie wałka wyrównoważającego.
allroad1 witam. Czy udało rozwiązać problem. ja obecnie mierze się z podobną sytuację ale w moim przypadku rozleciało się koło zębate tych wałków wyrównoważających. Może byłby mi Pan w stanie odsprzedać swoje używane :)?
trudno mi się odnieść do tego wykresu bo nie są one z obrotów jałowych, no i jest to też zupełnie inny silnik. Co do tego rozrządu był wymieniany wcześniej i był ustawiony perfekcyjnie że tak to powiem. Tylko ostatnio zaszła konieczność wymiany piasty wału oraz uszczelniacza, więc rozrząd został rozpięty tylko i wyłącznie na wale korbowym, uprzednio...
Witam od jakiegoś czasu napastuje mnie kontrolka poziomu oleju co jakies 50km wywala info na fisie, mimo iż fizycznie stan jest na maksa. Czytałem ze może to być mikrostyk w zamku , ma ktoś możne jakieś doświadczenia w tej materii? Vcds nie wywala błedów, dodam, że misa oraz przód był ściągany do modyfikacji pompy olejowej (wywalenia wałków wyrównoważających)...
w ake niema wałka wyrównoważającego
Kolego masz napęd pompy olejowej(moduł wałków wyrównoważających) napędzany łańcuchem-czyli na wale masz zębatkę która poprzez łańcuch napędza zestaw wałków balansujących.Łańcuch jest wyciągnięty,(napinacz go nie dopina) przeskakuje po zębatce na wale.Jeśli chcesz to na pw mogę przesłać Ci zdjęcia jak wygląda kompletnie zniszczony napęd pompy oleju od...
Nawiązując do mojego tematu, to był ścięty klin na wałku wyrównoważającym. Poza tym wszystko było ustawione ok. Klin naprawiony - trzęsienie znikło... Życzę powodzenia z twoim autem...
Skoda Octavia 2003 2.0 benzyna AZJ. Na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach ciśnienie oleju to 5 bar, przy 3000 obrotach rośnie do 7 bar. Auto "wypycha" olej simmeringami oraz uszczelką filtra oleju. Jak rozwiązany jest tam regulator ciśnienia oleju? Jest jakaś regulacja? Pompa zintegrowana z wałkami wyrównoważającymi.
Te silniki mają po 3 łańcuszki. Jak urwie się ten co napędza wałki wyrównoważające to po silniku.
Wiem miałem taką A 6 pękły prowadnice łańcuszka napędu beznadziejnej pompy z wałkami wyrównoważającymi
Witam.. Potrzebuje porady od kogoś, kto przerabiał temat. Pacjent silnik VAG o oznaczeniu CUPA. Został zdemontowany wał do szlifu. Ma ktoś patent na ustawienie wałków wyrównoważających? Według Elsy w silniku z wałkami, wału się nie demontuje, co brzmi jak jakiś ponury żart.. Dziękuję z góry za wskazówki..
Fiat produkował silnik z wałkami wyrównoważającymi napędzanymi oddzielnym paskiem, kiedyś były kłopoty z dostaniem tego paska i składało się rozrząd bez tego paska. Silnik pracował normalnie, nie było żadnych drgań.
Już znalazłem pochodzenie tej pompy wraz z wałkami wyrównoważającymi, a mianowicie jest od Seata Ibiza 1.2 2003r. 64KM. Temat zamykam. Dziękuję!
Witam . Mam takie zapytanie chodzi o wałek wyrównowyważający, bo nigdzie nie mogę znaleźć. W jakiej pozycji musi być tłok żeby ustawić znaki na trybach od balansera i na tym trybie na wale korbowym? Wiadomo że te kropki muszą się do siebie na ząbkach pasować . Chodzi tylko o położenie tłoka . Jest to pojazd quad Hsun farr 400 . Dodano po 7 Czy ma to...
Nieprawidłowe ustawienie wałka wyrównoważającego względem wału korbowego. Koła zębate należy ustawić na znaki oraz upewnić się że wpusty pod kołami zębatymi nie są ścięte.
Ten silnik znaczy który? Lifan 162FMJ to stary dobry OHV i wałka wyrównoważającego nie posiada (w ogóle rzadko OHV go mają), natomiast większość chińskich OHC już taki wałek posiada (i dlatego mają mniejsze wibracje). OHC mają ten ten wałek często w głowicy, nie w komorze korbowej.
Silniki w Mitsubishi mają znaki jak byki do ustawiania rozrządu. Nie stanowi to większego problemu. Trzeba ustawić jak należy i wibracje znikną (w szczególności pasek wałka wyrównoważającego).
wszystkie passaty b6 mają wałki wyrównoważające 8Vrównież, audi 2.0 tdi też. Nie miały ich auta klase niżej-golf, a3 itd.
Tak. Sam się zastanawiam na ile % są wyważone chińskie wały korbowe, wydaje mi się że przeciwwagi są za ciężkie w stosunku do lekkiego tłoka, niestety nie miałem okazji bawić się takim wałem i mierzyć stopień wyważenia. Poza tym problem z wibracjami jest spowodowany uproszczeniem konstrukcji silnika (brak wałka wyrównoważającego) oraz sposobem zamocowania...
W moim polo 9n też wymieniłem komplet łańcucha i pompy oleju oraz wałka wyrównoważającego przy okazji zmiany rozrządu. Mój miał przebieg 188 tyś km miał wyraźne ślady wytarcia na napinaczu. Moje odczucia po zmianie to mniejsze wibracje ,cichsza praca. A co do ustawienia po wymianie to są znaki na łańcuchu i kółkach wałów. Mają się pokrywać. Jak w PDF...
Jak bym chciał znać stan wkładek panewek to bym po prostu odkręcił półpanewki dolne W tym silniku to nie jest takie hop-siup (posiada wałki wyrównoważające). Swoją drogą jest to rozwiązanie zapożyczony z motocykli jednocylindrowych z dużą pojemnością. :D https://obrazki.elektroda.pl/8670246700_...
tego łańcucha. Uważaj bo go tam znajdziesz :lol: Albo panewka, albo koła zębate rozrządu, albo wałki wyrównoważające w misce olejowej. schemat tego łańcucha Hasło dla Ciebie: Master 2.5 DCI rozrząd, jest tam to samo.
O ile się orientuję jest to silnik 2.0 T.S. ze zmiennymi fazami rozrządu. Do poprawnego ustawienia paska konieczne są blokady wałków rozrządu. Widziałem kilka prób wymiany paska bez blokad, efekt - do naprawy głowica. Na koniec pozostaje ustawić pasek wałków wyrównoważających.
Ups mój błąd. Akurat składam BF 4m 2011 i tak poszło z rozpędu. Czy silnik ma wałki wyrównoważające? W czym pracuje? Czasem zdarza się że uszkodzeniu ulega uszczelniacz pompy hydraulicznej i do silnika dostaje się olej hydrałliczny. Co czasem powoduje zacieranie się wałka rozrządu. Jak dotychczas nie widziałem takiego uszkodzenia. Może po prostu miałeś...
Tam się nie przestawi rozrząd, napęd wałków rozrządu jest realizowany przez zębate koła pośrednie, a napęd paska masz wyżej pod plastikową osłoną nad kołem pasowym paska akcesoriów, a pompa oleju jest napędzana z wałków wyrównoważających w misce olejowej. Może przez te 50 km olej całkiem wyleciał i się cosik więcej posypało.
Łańcuch i napinacz (z postu wyżej) po przebiegu ok 150-200 tyś km nadaje się na złom. Naciągnięty łańcuch plus wyrobione ślizgi napinacza dają efekt w postaci przestawionego wałka wyrównoważającego co prowadzi do drgań. W polo żony wymiana była przy 170 tyś km i po wymianie wibrację zmalały znacznie. W polo 9n z silnikiem diesla czasem też obudowa powietrza...
Ten silnik ma więcej niespodzianek w sobie. Napęd łańcuchowy wałków wyrównoważających do szczytu inżynierii nie należy a powiedział bym że to chyba jedna z większych wpadek poza 2.5 TDi V6 w A6 . Zużywa się koło zębate i koniec zabawy. Zestaw naprwczy przez Audi został wycofany i teraz można kupić tylko gotowy zestaw do przerobienia z łańcucha na zębatki...
Czyli co z tym teraz zrobić jak komputer jeden,drugi nadal go widzi? Żeby nie zakładać kolejnego tematu rzuce jeszcze jeden problem,auto po nagrzaniu cały czas nie pokazuje 90stopni tylko nieco powyżej.Miałem info,że tuż przed moim zakupem poprzedniemu właścicielowi stanęła pompa oleju,wałki wyrównoważające i turbina.Dzwoniłem do gościa który to robił...
Witam , auto jak w temacie dodam jeszcze że z 2007 roku , 163 KM , kod silnika 204D4 , mam pytanie , czy przy montażu pompy oleju trzeba ją odpowiednio ustawić względem wału , jeśli tak to jak to ustawić. Pompa oleju ma coś w rodzaju wałków wyrównoważających. http://obrazki.elektroda.pl/3438166600_1... http://obrazki.elektroda.pl/4708163000_1...
Witam, mam problem z ustawieniem wałków wyrównoważających w silniku n47d20c. Czy mógłbym prosić o pomoc w ich ustawieniu.. Byłbym bardzo wdzięczny za każdą pomoc.
Witam, czy w silniku N47 pompa oleju napędza walki wyrównoważające czy mają osobny napęd z wału korbowego?
Witam czy ktoś ściągał zębatkę z wału w Hondzie XL 500,jest mocno zużyta bo nie był napięty łańcuch od wałków balansu,wydaje mi się że jest wkładana na wcisk na gorąco ale nie jestem pewien,może ktoś już ją ściągał .Pozdrawiam!!!
Silnk BMS to 1.4 tdi na pompowtryskach (takie 1.9 z wycietym trzecim cylindrem). Klasyka w tym silniku to uszczelki pompowtrysków czasem nawet rozjechane ich gniazda z tego biorą się problemy z paleniem. Z klasyki to jeszcze wycierający się wałek rozrządu który potrafi zjeść szklanki hydropopychaczy ,padająca tandem-pompa Luk-a. Na koniec tylko w 1.4...
Prawdopodobnie zabierak w pompie olejowej "stał się" okrągły :D. Nie poradzisz sobie z tym, to bardzo duża usterka i wymaga sporego doświadczenia z dziedziny mechaniki. Są dwie opcje naprawy: 1 z wymianą wału (zachowanie oryginalności), lub (prostsza i tańsza) z wymianą samego koła zębatego. Nie będę więcej się rozpisywał (nie ma sensu), bo i tak sobie...
Czwarty przypadek - kolega - o włos nie zabił silnika, bo zerwał się pasek od wałka wyrównoważającego a jest on bezpośredni przy napędzie rozrządu (Mitsubishi Galant). I tak sobie jeździł nie wiadomo ile z kikutem wkręconym milimetry od napędu rozrządu. Gdyby nie przegląd nikt by nie nie zauważył. Jakim cudem tego nie wyczuł? Przecież silnikiem musiało...
Ten dodatkowy pasek jest od wałków wyrównoważających i zadanie to minimalizacja drgań silnika w wielkim skrócie. Ale z szarpaniem nie wiele ma wspólnego. Co do pocenia się kapy jeśli się nie poci to tematu nie będę rozwijał ale nieszczelność objawia się szarpaniem w dolnym zakresie. Co do testu z klimatyzacją hmmm.. sprawdzałeś ciśnienie na cylindrach?...
Auto wreszcie zrobione , wszystko zamknęło się w kwocie 1300 zł z olejem. Wszystkim dziękuję za pomoc i napiszę kilka uwag gdyby ktoś to kiedyś czytał. Śruby do głowicy muszą być nowe bo stare rozciągają się w trakcie dokręcania - myślałem że to nie możliwe ale wystarczy "zapiąć" starą z nową i okazuje się że gwint nie pasuje (pasuje tylko na początku...
Mokre. To jest skutek tego, że sprzęgło nie rozłącza do końca, tzw. sprzęgło ciągnie. Jeśli skrzynia mocno trzaska przy wrzucaniu pierwszego biegu, oraz czuć że motocykl zaczyna ruszać, to znaczy że masz problem. Do sprawdzenia tarcze cierne i przekładkowe pod kątem deformacji oraz sprężyny sprzęgła pod kątem równej siły ugięcia. Jednakże podobno lekko...
Które wersje silników 2.0 TDI są awaryjne? Zasadniczo silniki 2.0 TDI można podzielić na trzy kategorie: najgorsze, godne uwagi i polecane. Najbardziej awaryjne są jednostki wyprodukowane przed 2008 rokiem, montowane w samochodach klasy średniej – mają one pompę oleju o wadliwej konstrukcji, przez silnik traci smarowanie i zaciera się turbosprężarka,...
Dziś osłuchał silnik jeden mechanik stwierdził ze: 1.albo zawory albo 2.uszkodzony tłok lub zbyt duże luzy w cylindrze (tylko że silnik mi nie bierze oleju nic a nic) co do pompy to owy objaw miganie lampki smarowania wystepuje tylko po długim postoju co najmniej 12 godzinnym więc pompę oleju wykluczam na ciepłym silniku nic już nie miga. Co do wałka...
Głowica zdjęta. Sama uszczelka wytrzymała, nie przepaliło jej ale puściła w obrębie środkowego cylindra po stronie zaworów wydechowych. Widać to na zdjęciu, które zamieściłem. Sama głowica po stronie zaworów wydechowych "obsiadła" zrobił się rant na około 0,1mm na każdym z cylindrów (drugie zdjęcie). Byłem też w serwisie pytać o części. Na obecną chwilę...
Jeśli chodzi o wolne obroty to są dwie sprawy, po 1 ciśnienie oleju, a po 2 chłodzenie. Ogólnie pompa wtryskowa we władku na wolnych obrotach dziwnie pracuje, tzn silnik pracuje "zrywami", to pewnie za dobre nie jest dla układu korbowo-tłokowego, ale ważniejsze jest ciśnienie oleju (które potrafi dość mocno spadać wraz z rozgrzaniem oleju - luzy na...
Powiedz mi, jak środek zmniejszający tarcie zlikwiduje powiększony luz? Zwyczajnie gdyż producenci idą w to na co jest darmowa reklama. Wystarczy zrobić motodoktor z dodatkiem "cudownego" MoS2; inną opcją jest wsypanie dużej ilości proszku MoS2, że olej zrobi się gęstszy (wypełniacz jak trociny). W normalnych olejach tego dodatku jest bardzo mało i...
Tarcza owszem jest, ale obecnie koszenie na tarczy dłużej niż 15minut kończy się brakiem czucia w ramionach - wibracja poza tym wibracje w niej są ogromne przez co wygoda pracy stoi na bardzo niskim poziomie Trochę mało wiarygodne. Jedyne wibracje powinny pochodzić ze silnika — nie stosuje się wałków wyrównoważających, ale ich poziom nie powinien być...
Tak czytam i oczom nie wierzę. Toż u nas mamy Case-a IH z 1985 z silnikiem d239 (3,9 dm3) seryjnie 72KM. Obecnie ponad 8000 mth. Przy około 7000 mth dołożona turbosprężarka pompująca 1 bar i podkręcona dawka paliwa. Silnik jest nominalny. Żadnych stuków, zero dymu, nie ubywa oleju, odpala w każdy mróz. Sam silnik jest cichutki (może zasługa świetnie...
1.4 TDI miały kilka wad/bolączek. 1. To co na filmie problem z napinaczem i łańcuchem napędu pompy oleju oraz wałka wyrównoważającego. Problem pojawia się przy około 160-200 tyś km. Łańcuch się rozciąga a plastikowe powierzchnie napinacza wycierają się. Łańcuch nie jest prawidłowo napięty co prowadzi do dziwnego dźwięku i zwiększenia wibracji na biegu...
Witam. chcę wymienić rozrząd w bmw e90 z silnikiem prawdopodobnie n46 z automatyczną skrzynią biegów, ale nie wiem gdzie znajdę dziurę blokowania wału prawdopodobnie jest gdzieś pod rozrusznikiem ale nic tam nie znalazłem dodam jeszcze ze są w misie wałki wyrównoważające. Z góry dzięki :)
Witam, Na kole pośrednim rozrządu (największe z kół w środku mechanizmu rozrządu) - masz cztery znaki: P, T, Y, C. Każdy z nich powinien pokrywać się ze swoim odpowiednikiem na kołach: wałka rozrządu, napędu pompy olejowej, napędu pompy wtryskowej oraz pośrednim mechanizmu wyrównoważającego. Powodzenia vper
Rozciąganie się łańcucha moim zdaniem mało zależy od jakości oleju, jeśli chodzi o fizyczne rozciągnięcie elementów ogniw - oczywiście im większe opory tarcia elementów rozrządu (wałki rozrządu, wyrównoważające, popychacze, elementy układu przestawiania faz) tym zużycie będzie w jakiś sposób większe, na to bardziej ma chyba większy wpływ sposób eksploatacji....
Wrażenia... hmmm.... spod świateł marnie to się zbiera, nawet w wersji 75KM. Podobno wersja 60KM od 75KM różni się nastawami komputera. Te dodatkowe 15koni jest dostępne, ale dopiero powyżej 5000rpm. Dokładanie 1,5tysia za soft modyfikujący nastawy na tak wysokich obrotach jest bez sensu. VW Grupa z większością silników robi to samo i jakkolwiek w...
No ja mam rotax 122 i z wałkiem wyrównoważającym , bardzo mi pomogłeś z tym gaźnikiem i wężykami , ale mam jeszcze pytanie związane z jakimś pstryczkiem po lewej stronie tuż obok klaksonu do czego to służy ? nie mogę tego rozkminić . ktoś mi powiedział żeby nie bawić się z dozowaniem oleju bo prędzej czy później zatrę silnik i radzi wlewać do baku mieszankę...
ok super o to właśnie mi chodziło... bo znalazłem gdzieś że jest jakiś regulator ciśnienia oleju lecz nie powinno być takich objawów jak u mnie... a co sądzisz o wałkach balansujących czy też wyrównoważających bo z dwoma nazwami się spotkałem.? tam są jakieś siteczka o ile dobrze to rozumiem. mogą one coś mieć z tym wspólnego? nie miałem doczynienia...
Jestem ciekaw, co to za cylinder 90 cm3? Wał korbowy jest ze zwiększonym skoku? Zestaw Malossi Big Bore kosztuje prawie 4000 zł, ale nie słyszałem o tym zestawie do AM6. Zapłon standardowo ustawiony jest na 1.4 mm przed GMP. Wibracje mogą być spowodowane źle ustawionym wałkiem wyrównoważającym (chyba że został usunięty).
Honda CBR 125 posiada silnik z wałkiem wyrównoważającym, dlatego nadmierne wibracje silnika nie powinny być odczuwalne. Gdyby tak było, to wskazywałoby że silnik ktoś rozpoławiał i źle złożył przełożenie wał korbowy/wał wyrównoważający. Tyle że w tym silniku balans wiruje pomiędzy przeciwwagami wału korbowego, znaczne przestawienie oznaczałoby kolizję...
Witam, jak zgodnie z instrukcją producenta demontuje się i montuje pompę olejową z wałkami wyrównoważającymi w silniku VW 2,0 20V ALT ? http://obrazki.elektroda.pl/1423958600_1...
VW T5 2.5 TDI 175 KM rok produkcji to 2006 rok z przebiegiem 27500 km Moje pytanie. Jak tam jest wykonany rozrząd, na pasku, czy na łańcuchu? Drugie pytanie. Co ile kilometrów trzeba ów rozrząd wymieniać? Jakie informacje jeszcze będą potrzebne w celu uzyskania dokładnej odpowiedzi? Wstępna ocena dostępnych informacji Analizując podane przez Ciebie...
Robię właśnie Opla 2.2 dti i mam problem. Chciałbym się dowiedzieć jak ustawić walki wyrównoważające. Znalazłem miejsce na blokadę, czy o to chodzi?
Silnik z outlandera 2011r, 2.2hdi 156 km. Dostałem w częściach, jak ustawić zespół wałków balansu? [url=https://www.eurofrance.pl/Walki-Bal... tak wyglądają
Witam jak w temacie szukam instrukcji serwisowej ww silnika, głównie chodzi mi o złożenie tego motoru, momenty dokręcania , ustawienia wałków wyrównoważających względem wału , itp . kompletnie nigdzie nie mogę tego znalezć , może ktoś pomoże będę bardzo wdzięczny pozdrawiam Mariusz
Wałek wyrównoważający także należy prawidłowo ustawić względem wału korbowego, inaczej nastąpi kolizja przeciwwagi z korbowodem.
Żadne przeciwwagi tu nie pomogą, sił drugiego rzędu nie da się wyrównoważyć bez użycia wałków obracających się dwa razy szybciej. Wiec trzeba odwrócić przełożenie i przerobić wałek rozrządu na wałek wyrównoważający.
Witam ponownie. Widzę,że jesteś konsekwentny i chcesz sam zrobić tą wymiane.a to się ceni. Więc w szczegółach zrób tak. Po ściągnięciu osłon paska rozrządu i koła pasowego na wale korbowym poszukaj na kołach rozrządu na wale korbowym i wałku rozrządu / UWAGA jeżeli silnik posiada inne wałki, które napędza np. wyrównoważający lub napędzający aparat zapłonowy...
Witam. Jak zakończyła się sprawa z opiłkami?
Witam wlasnie chce kupic audi a4 b7 z roku 2006 2.0 tdi i nie wiem z jakim oznaczeniem szukac silnika z tego co widze to BKD jest ok mam racje prosze o opinie lub sugestie pozdrawiam W Audi A4 B7 nie montowano seryjnie silnika BKD, mozesz zato znalezc Inne takie jak: BLB, BMN.... ale przed zakupem lepiej poczytaj o nich bo tam masz problem z wadliwie...
ustawić wałki wyrównoważające ustawic wałki głowica wałki
ploter wycinania urwany kabel cewki downloader samsung
wybor pralki clarion wxz468rmp
Błąd DC1 na bieżni - przyczyny i rozwiązania Niedokręcona żyła miedziana a sygnał DVB-T2