Czyli do wolnoobrotowych konstrukcji taki wielobiegunowy silnik byłby idealny, wystarczyłoby dodać małą, wysokosprawną przekładnie aby uzyskać owe 20rpm. Pod jakim względem idealny ? Cięższy, zużywający więcej energii, droższy, większy, wymagający większego amperażu ze względu na niższy współczynnik mocy. W obu przypadkach reduktor niezbędny, w obu...
Zaworek z dętki myślę że bedzie ok, ale to musiałbyś sprawdzić doświadczalnie i na czas znoszenia zakrecasz i potem odkręcasz, bo czy bedzie to na stałe działać to watpiłbym. Fsoliebhaber Sprawdzałeś klin na wałku zdawczym , pierścieniu na tłoku ? Filtr paliwa stosowałeś ? Może jakiś paproch wpadł i zatkał dyszę.
Jak robiłeś remont to był szlif, honowanie czy wymiana kompletu? Może źle dobrany tłok. Ja jak nie mam czym zmierzyć a jest komplet to patrzę na przerwę w pierścieniu .To żadna w sumie profi metoda,ale chociaż tak sprawdzam poprawność.
lecz gdy wrzucę jałowy bieg czyli luz zębatką na wałku zdawczym bardzo cieżko się kręci. Przekręcenie rękami jest prawie niemożliwe. Podkładki dystansowe dobrze założone? Założone na właściwe wałki i miejsca, zgodnie ze schematem? http://obrazki.elektroda.pl/5922333600_1... http://www.jawa50.fora.pl/usterki,3/wsk-...
https://obrazki.elektroda.pl/7255305200_... https://obrazki.elektroda.pl/8247034000_... Cześć, Wstęp ------- Chciałem podzielić się z Wami swoimi uwagami na temat taniej drukarki 3D Renkforce RF100. Drukarkę tę kupiłem jako swoje pierwsze narzędzie do rozpoczęcia zabawy w druk 3D. Ten konkretny model kupiłem z kilku...
możesz miec zużyty simering na wałku zdawczym
mam pytanko.czy wie ktoś czy przy motorku shl 175 na wałku zdawczym powinien być simering.bo w żaden sposób mi nie pasuje.:cry:
Prawdopodobnie masz wykruszony- uszkodzony tryb na wałku pośrednim który zazębia się z wałkiem zdawczym lub tulejki są mocno wyrobione na wałku pośrednim i są zgrzyty, pora rozbierać silnik.
Wykonałem lata temu taki ciągnik.Jak podejmowałem próbę jego wykonania objechałem kilku zapaleńców którzy już mieli wykonane ciągniczki i omawialiśmy jakie wady popełnili przy ich budowie oraz ich zalety.Wadą było mocowanie na skrzyni Lublina tarczy sprzęgłowej od żuka gdyż ukręcała się tuleja sprzęgła na wałku zdawczym skrzyni biegów więc od razu zamontowałem...
może zębatka na wałku zdawczym się odkręciła lub obrobił się wieloklin lub problem tkwi w sprzęgle
Pomijając oczywistą tabliczkę znamionową silnika, na tabliczce reduktora dane w kwadratach to masa - 42kg, prędkość wałka zdawczego - 56 rpm, moment na wałku zdawczym 254Nm.
Czy na wałku zdawczym nie ma jakiś zbędnych podkładek dystansujących? Czy to są kartery z jednego silnika, czy od 2-óch innych? 1.Łożysko powinno być na równo z karterem. 2.Biegi powinny trochę ciężko chodzić w ręce, szczególnie jak nie jest wsadzony wałek od startera i przykręcony dekiel. Jeszcze ważna uwaga: Miedzy wałkiem głównym a zdawczym jest...
Witam kolegę, miałem K1200 RS i K1200 LT nie wiem ile ma twoja maszyna przejechane, ale jak więcej niż 80 tys. to pojawiała się wada firmowa z prawej strony silnika słychać "tz. chrobot" po ruszeniu zanika. To objaw luzów na wałku i przekładni pośredniej, stara sprawa jak nie musisz nie ruszaj, ale stawiam, że cofnęli licznik bo mój miał 44 tysie i...
Do sprawdzenia zapłon i przerwa na przerywaczu nie może być zbyt mała. Tłok nie puchnie? Ustaw zawleczkę na iglicy na sam dół aby miał większą dawkę paliwa. W tym silniku można założyć odwrotnie jeden tryb i wówczas skrzynia będzie ciężko działać i nie chodzi tutaj o zmianę biegów tylko opory na wałku zdawczym szczególnie gdy się silnik nagrzeje. Mam...
Otwory w wałku zdawczym są w porządku "zabieraki" też, automat ma ledwie wyczuwalny luz
Dzięki za pomoc. Moment na wałku zdawczym wyliczyłem tak samo, ale z obrotami się machnąłem stąd takie moce. Powiedz mi proszę jak doszedłeś do tego momentu, bo ja go liczyłem mnożąc potrzebną siłę razy ramie czyli w tym przypadku promień koła zębatego. czyli 2700N x 0,05m = 135Nm d=m×z=100 nie bardzo rozumię ten zapis, tzn nie znam znaczenia poszczególnych...
Czyli telepatycznie trafiłem w wypusty (tylko wodzik umknął :) ) . Ale obrobiło te otwory w wałku zdawczym ? Bo jeśli tak, to lepiej wymienić na nowy. A i sprawdzałeś tulejkę w wałku zdawczym? Może już jest luz i też będzie wyskakiwać.
Rozebralem silnik i wszystko zdaje się ok tylko jeden simering na wałku zdawczym jest zepsuty nie wiem czy to tego wina że zasysało lewe powietrze ale uszczelki pomiędzy karterami były jak Gazeta czy to dlatego wsk nie zapala?
A może skrzynie ciasno chodzi :?: :D Wał korbowy może dawac odpowiednią moc tylko przez skrzynie jest duszony. łożysko na wałku zdawczym jest dobre? Tak samo jak i od koła przekładni stałej? łańcuch nie jest zbyt mocno naciągnięty? Na luzie lekko się kręci tylne koło?
On jak rozumiem chce wymienić klulki - Śruty czyli te co blokuja koło zembate względem wałka zdawczego. A tu mowa o innych kulkach, tez znajdujących się w wałku zdawczym i służących do ustalania położenia wałka kulkowego. Tych wymieniać nie chce bo i po co, a ja opisuję sposób jak ich nie wysypać.
Mam pytanie odnośnie tego sprzęgła. W skuterze zamontowane jest za przekładnią, natomiast ja musiałem sobie zamontować na wałku zdawczym z silnika. Sprzęgło załączało się od razu i nawet na wolnych obrotach było załączone. Zamontowałem najmocniejsze sprężynki i w dalszym ciągu ciągnie ale już dam rade nawet ręką utrzymać. Co zrobić żeby załączało się...
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy popychacz kulek w wałku zdawczym na 1 biegu powinien wychodzić z tegoż wałka pod lekkim kątem? Bo mi się wydaje,że dźwignia(wahadełko) krzywo wyciąga ten popychacz.
jeżeli tylko na biegu to może być łożysko na wałku zdawczym (6004)
Strzelaniem bym tego nie nazwał, lecz tak jak napisałem wyżej "szarpaniem" 1 i 2 bieg działa super bez problemowo, ale trójkę jak wrzucę to nawet jak jeszcze się dobrze nie rozpędzę to szarpie tak co 3-4 sekundy, i tak w kółko. W poniedziałek spróbuję jeszcze włożyć podkładkę dystansującą między dekielek wałka zdawczego a łożysko wałka być może coś...
Okazało się, że brakowało podkładki dystansującej przed łożyskiem na wałku zdawczym zamykające wałki wewnątrz tego łożyska. Powodowało to, że wałek zdawczy miał 2mm luz osiowy, który powodował słabe zazębianie się z kłami od koła zębatego po lewej ;). Wytoczenie owej podkładki mam nadzieje wyeliminowało problem. Jutro dam znać jak silnik wyląduje w...
Dawniej, jak miałem MZ 150 to starałem się ją udoskonalać, pamiętam że przerabiałem zapłon na elektroniczny z przerywacza. Polerowałem komorę wału korbowego na szkło, z wydechu wycinałem sita, z zębatką na wałku zdawczym też coś zmieniałem i wtedy miałem najmocniejszą i najszybszą MZ 150 z pośród kolegów.
Od strony wariatora masz w zasadzie trzy punkty z których może przedostać się olej , pierwszy to jak pisał poprzednik uszczelniacz na wale korbowym, drugi to uszczelniacz na wałku zdawczym do skrzyni biegów i ostatni to czujnik zmiany biegów , mnie właśnie kiedyś tam się rozszczelniło , a brak mocy to nic innego jak olej na pasku Pozdrawiam
Witam. Nie mogę wyregulować nowej skrzyni 5 biegowej w simsonie. Standardowa regulacja jak w skrzyni 4 biegowej nic nie daje. Wbijając jedynkę regulacja głębokości w wałku zdawczym na 46,6 mm jak w skrzyni czwórce powoduje że nie mam w ogóle biegów a kręcenie śrubą regulacyjną co pół obrotu w prawo powoduje że ma tylko pierwszy bieg a kręcąc w lewo...
Żal ograniczać jej prędkość, może zdławić na gaźniku zmniejszając średnicę gardzieli, zmianę dysz w gaźniku na mniejsze, zmiana koła łańcuchowego na wałku zdawczym.
Dwie opcje. 1. Wałek startera obraca się z oporem względem tulei dźwigni zmiany biegów - dźwignia zmiany biegów rusza się przy kopaniu. Zazwyczaj albo zamontowany złego rozmiaru oring albo źle wykonana podróbka wałka startera. Ewentualnie jak wyżej napisano, uszkodzona sprężyna zwracająca dźwignię zmiany biegów do pozycji wyjściowej lub automat zmiany...
Pod spodem jest koło przekładni- złe ustawiania koła pośredniego wałka zdawczego silnika względem przełącznika obrotów. Lub coś z tym powiązanego- trzeba rozebrać, zobaczyć. Mechanizm bardzo prosty.
witam Mam problem z silnikiem wycieraczek do samochodu scania. Jast to silnik 24 V o mocy nieznanej (na oko 500W) z zamocowaną przekładnią ślimakową. Silnik jest dwubiegowy - na wałku zdawczym ma, albo 24, lub 36 obrotów. Po rozebraniu okazało się, że nie ma tam żadnej elektroniki, są trzy szczotki. Jedna - masowa i dwie prądowe ustawione pod różnymi...
Te 48V były przykładowe , równie dobrze może być 60V albo 80V .Obydwa napięcia są wykorzystywane w wózkach akumulatorowych [platformy samobieżne] z nich można wykorzystać gotowe zestawy [oś napędowa z silnikami] taki wózek [BSG 80] napędzają 2 silniki po 3,4 KW [zmontowane z osią napędową] .jak mało 7KW, to dać 2 osie. To żelastwo na torach to istotnie...
A w ogóle był tam jakiś uszczelniacz? Wg. mnie nie jest potrzebny. Z tego co pamiętam w CZ/Jawa była tylko taka jakby podkładka z tekstolitu lub czegoś podobnego. Możesz spróbować dobrać jakiś simmering. Choć z taka małą średnica wewnętrzną będzie problem. Ew. wytoczyć taka podkładkę i dla pewności zrobić rowek na malutki oring wewnątrz otworu. Jeżeli...
Zrób duże nauczanie i zapisz wyświetlone błędy. Bardzo możliwe, że winny jest tylko siłownik przełączający planetarkę. Ale w tych autach częstą usterką jest popękana obudowa satelitów na wałku zdawczym, nie wytrzymuje agresywnej jazdy w trudnym terenie.
Skrzynie różniły się od siebie wałkiem pośrednim jeden miał 12 zębów drugi 13, oraz średnicą wałka zdawczego. Ja składając skrzynie, nie wymieniałem trybów na nowe a jedynie je zamieniłem miejscami, jedynie co to wymieniłem wałek zdawczy bo był już powybijany. Jeżdżę tak już kilka lat i wszystko chodzi jak należy.
https://www.google.pl/search?q=wsk+175+%...
Na odwrót. Napęd idzie z silnika na koła a na samym końcu przekazywany jest na wom od wałka zdawczego na dyferencjał. Idąc od tyłu napęd był by z womu na wałek ataku. Skrzynia biegów jest pomiędzy wałkiem koła ataku a silnikiem i nie bierze udziału w obrotach wałka zależnego. Jeśli zapnie jakkolwiek bieg nic to nie zmieni.
Coś mi tu nie pasuje. Max prędkość obrotowa wałka zdawczego to ok 7k RPM. Czyli max przełożenie przekładni to 2:1, bo nie sądzę aby alternator Forda wytrzymał więcej niż 15k RPM . Przy 3k RPM silnika będziemy mieli ok 1.5k RPM alternatora czyli praktycznie zero ładowania... Coś mi tu nie pasuje. Jeśli max obroty wałka to 7k RPM to przy przekładni 2:1...
Autor ma kiepską koncepcję, a wy radzicie w zaparte ładować się w enkodery, procesory etc. i nikt nie pomyśli po dlaczego czujnik nie miał by być umieszczony w jednej płaszczyźnie z piłą. Sprawę można rozwiązać czysto mechanicznie, wykorzystać ruch piły potrzebny do przecięcia deski (piła się przesuwa - czujnik się odsuwa). Przykładowo jak na SZKICU...
Witam. To mój pierwszy post tutaj. Pasowałby bardziej do działu DIY, ale tam pokazujemy gotowe konstrukcje. Na początek kilka słów wstępu. Pojazd który mam zamiar budować, to coś w rodzaju małej lokomotywy (drezyny) . Ma to być urządzenie, które nie ma jeździć samopas, ale z doczepianymi wagonikami. Na razie nie ma sensu pytać "gdzie?" - jest to nieistotne....
Silnik trzeba rozpołowić, co oznacza rozbiórkę prawie na czynniki pierwsze. Do wymiany praktycznie kompletna skrzynia biegów. Samego wałka raczej nie dostaniesz, a od innej skrzyni może nie pasować. Tak samo skrzynie biegów, każdy chińczyk robi inaczej.
Nie lepiej zrobić to raz a dobrze. Zaspawanie nakrętki zębatki to półśrodek.
Witam,mam podobny problem,to znaczy zatarte łożysko na wałku zdawczym. Czy można zdjąć koło zębate przekładni kątowej z walka bez rozbierania silnika? Z góry dzięki za podpowiedzi. Nie da się, tryb przekładni jest całością wałka zdawczego, do wyciągnięcia wałka i łożyska trzeba wyciągać całą skrzynie i zdejmować pojedyncze tryby.
Niestety, silnik na pół. A ile z tym pracy? Dla kogoś, kto to robił, to chwila, jeśli to pierwszy raz, to dłużej. Ale kiedyś trzeba się tego nauczyć jeśli samemu chce się sprzęt naprawiać.
Kolego to normalne że wałkiem zdawczym (tym grubszym) nie da się pokręcić. Cieńsza strona ta bez wystającego wałka.
Potwierdzam. Podłączenie kolumny J84 wg schematu jak na moich zdjęciach jest poprawne. Nie doczytałem się tutaj nigdzie jednak bardzo ważnej informacji - wspomaganie to działa po około 5sekundach i warunkiem jego zadzialania jest opór na wałku zdawczym. Dzięki za pomoc.
Witam. W aucie okazał się uszkodzony czujnik wałka zdawczego skrzyni. Szybka diagnostyka i chwila lektury pozwoliła rozwiązać problem. Dzięki za pomoc. Zamykam temat.
Pierwszy i ostatni bieg są takie same. Różnica polega na przełożeniu II biegu w 3B i II/III biegu w 4B. W praktyce w skrzyni 4B są mniejsze różnice w obrotach silnika pomiędzy biegami. Mimo tego, w skrzyni Simsona problemem jest bardzo duża różnica przełożeń pomiędzy I a II biegiem. Porównując do jakiegoś włoskiego czy japońskiego 2T ze skrzynią 6B,...
Witam Usterka usunięta, przyczyna to brak dystansu ( podkładki) pod tuleją prowadzącą łożysko oporowe. Dodatkowo wyszedł problem z łożyskiem wałka zdawczego ( szumi). Pozdrawiam
bicie wałku szczelina wałku talerzyk wałku
volvo silnika simtec z18xe podtrzymania godziny
napięcie paneli fotowoltaicznych tania drukarka laserowa
Exploring Irrigation Devices: OpenSprinkler, RainMachine, and More Drgania na lewarku biegów VW Passat B5 FL 1.9 TDI AVB