Nie. Jest to driver z wbudowanym czujnikiem Halla. https://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-...
akumulator 12v wentylator 12v Tak więc minus wentylatora do minusa akumulatora. Plus wentylatora, szeregowo z włącznikiem do plusa akumulatora.
Elektryka jest przyczyną. Na początek odłącz sterownik wentylatorów koło akumulatora.
Na pin nr2 przychodzi prąd z akumulatora, bezpiecznik albo w module wentylatorów albo na akumulatorze.
Też takie widziałem, a nawet miałem okazję używać takie maski spawalnicze i szlifierskie. Ale nie są to zbyt wygodne rozwiązania, zwłaszcza na budowie, gdzie trzeba dużo się ruszać i przemieszczać. Dla spawacza czy szlifierza na hali produkcyjnej jak najbardziej, ale dla budowlańca słabo to widzę.
Pompa powietrza wtórnego.
Szukaj wentylatora tunelowego na 12V. Zasilisz go najprostszym zasilaczem do LED, a w razie zaniku prądu jakimkolwiek akumulatorem 12V.
Prostownik samochodowy będzie za mocny. Chyba że masz taki elektroniczny "z biedronki".
Wentylator podepnij pod akumulator dwoma przewodami https://obrazki.elektroda.pl/2446694900_...
Akumulatory samochodowe w UPS to słaby pomysł. Żywotność będzie tragicznie niska. Kolejny problem to kalibracja UPS na większym niż fabryczny akumulator. No i problem dodatkowy to prąd ładowania niedobrany do pojemności.
Tak bezpośrednio do akumulatora, to się nie da podłączyć. To silnik jednofazowy prądu przemiennego (kształt przebiegu: prostokątny, 57 V, 400 Hz, 0,33 A) z pomocniczą fazą kondensatorową (C=0,68 µF). Diagram połączeń dla tego modelu silnika: https://obrazki.elektroda.pl/3712786000_...
Jaki bezpiecznik założyć do tego wentylatora? Akumulator 12 V/7 Ah, wentylator 12 V/6,2 W. https://obrazki.elektroda.pl/6853244400_...
Jeszcze nie zamontowałem ale napiszę jak skończę .Może innym się przyda
Jeśli napięcia są takie same, możesz bez obaw podłączyć pod akumulator. Nic się nie stanie. Sugeruję tylko nie podłączać wentylatora bezpośrednio, ale na przykład przez prosty układ z zabezpieczeniem (bezpiecznik).
Skoro czujnik temperatury wymieniony to pozostaje sam sterownik wentylatorów oraz czujnik ciśnienia klimatyzacji. Można to dosyć łatwo sprawdzić, na noc odłącz wtyczkę z czujnika ciśnienia klimy. Jeżeli rano akumulator będzie rozładowany to pozostaje do sprawdzenia sterownik wentylatorów. Wstań trochu wcześniej aby mieć czas na naładowanie w razie czego...
Pierwszy akumulator ma odpowiednie napięcie ale drugi niestety nie, nie " pociągnie". Ku woli ścisłości wydajność akumulatora 2000mA=2A czyli teoretycznie przy zasilaniu 6 wentylatorów, które pobiorą 1,1A wystarczy na niecałe 2h a praktycznie na 1-1.5h a to już zależy od stanu technicznego tego akumulatora.
Grabarz ! Sam możesz sobie to policzyć, to nic trudnego! Akumulator 12V/50Ah (samochodowy) ma zgromadzoną ENERGIĘ E=U x Q = 12V x 50Ah =600Wh (watogodzin), czyli 0,6kWh (kilowatogodziny). Gdyby sprawność akumulatora i przetwornicy były 100%, to z takiego akumulatora mógłbyś "ciągnąć" 1000W przez 0,6 godziny (36 minut). W rzeczywistości sprawność większa...
Sprawdziłeś bezpieczniki? Sa dwa 30-40A i 5A. Zasil wentylator z akumulatora. Wentylator ma w sobie rezystor dla wolniejszych obrotow. Proponuję forum www.fabiaclub.pl
łączenie równolegle wyłącznika z silnikiem wentylatora nie jest najlepszym pomysłem. Po prostu robisz zwarcie wyłącznikiem. Tak przynajmniej wynika z twojego rysunku. Wyłącznik musi być połączony szeregowo z silnikiem, czyli tłumacząc na nasz, jeden przewód od zacisku akumulatora prowadzisz do wyłącznika, od wyłącznika do silnika wentylatora i dopiero...
Są dostępne na rynku wentylatory akumulatorowe typu DEDRA DED7074. Natomiast jeśli pytanie tak naprawde brzmi: Mam zwykły tani nieużywany wentylator podłogowy, mogę podłączyć go pod akumulator? Odpowiedź brzmi: nie, w takich wentylatorach stosuje się zwykle jednofazowe silniki prądu przemiennego. Tzn, jednofazowe to one są z punktu widzenia zasilania.
To sprawdź kable o których pisałem wcześniej, to zasilanie modułu sterującego(pod akumulatorem) wentylatorami i klimą.
Pod lewą podłużnicą, pod akumulatorem jest sterownik wentylatorów, trzeba sprawdzić zasilanie, czy nie dostała się woda do niego i/ lub do złącz
P1491 Awaria obwodu przekaźnika sterującego wentylatora chłodnicy P1684 Akumulator został odłączony w ciągu ostatnich 50 uruchomień
Takie cudo faktycznie trudno podłączyć. http://obrazki.elektroda.net/28_12487262... Dwa przewody z transformatora do styków oznaczonych ~ i dwa na wyjście oznaczone + / -
Jak mnie pamięć nie myli to tutaj pierwszy bieg jest bezpośrednio zasilany z termowłącznika na chłodnicy - jeżeli chodzi o chłodzenie silnika. Wentylatory mają dwa biegi - zobacz czy działają oba. Zmostkowałeś coś we wtyczce ale nie wiadomo który bieg uruchomiłeś. Dość często padają rezystory w tych wentylatorach przez co brak pierwszego biegu. Zrób...
Wg specyfikacji na akumulatorze 4Ah urządzenie może pracować około 45 minut. To odnośnie czasu. Jeżeli zaś chodzi o to czy możesz użyć tego wentylatora - oczywiście że tak. Nie wiem tylko czy ten akumulator ma zabezpieczenie przez zbyt głębokim rozładowaniem, ale to raczej jedyna rzecz o którą należy zadbać.
Bezpiecznik od wentylatora jest na akumulatorze
Z tego co sie oriętuje to tam nie ma żadnego bezpiecznika, przekaźnika też nie ma. Wentylator chłodnicy jest podłączony bezpośrednio do akumulatora przez włącznik termiczny znajdujący się z boku chłodnicy (przy akumulatorze). Wentylator załącza się niezależnie od tego czy silnik pracuje czy nie czy jest włączony zapłon czy nie. Mogą występować dwa rodzaje...
Widzę, że nie patrzysz do podanych linków. Ten układ: http://obrazki.elektroda.net/100_1231062... tranzystor wykonawczy BUZ11 pracuje do 30A, wiec 5,5A dla niego to pryszcz ...
Zobacz i zmierz dokładnie bezpieczniki na akumulatorze, może być zielenina.
Moc zasilacza może być i 100 razy większa a wentylator weźmie tyle pradu ile potrzebuje. Przykładowo można takie wentylator podłączyć do akumulatora samochodowego 12V i powinien wentylator działać tak samo gdybyś dał zwykłe baterie o takim samym napięciu. To, ze użyłaś zasilacza niestabilizowanego i nie obciążyłeś go prądem znamionowym powoduje, ze...
Uszkodzoną masa pod akumulatorem.
Sprawdzam napięcie zasilania na kostce od wentylatora. Podłączyłem wentylator bezpośrednio do akumulatora (innego niż mam w aucie) i prąd wynosi 5,8A wentylator ma opory jak się nim zakręci palcem. Ale pod Aku śmiga bez problemu
ELM i Torque nie pokazują błędów Wykonaj diagnostykę innym testerem diagnostycznym. ELM327 nie działa zbyt dobrze z autami koncernu PSA. Pracujący stale wentylator chłodnicy, może świadczyć o braku prawidłowej komunikacji sterowników z magistralą CAN lub VAN.
763 W przez 24 h daje 18,3 kWh, czyli zestaw akumulatorów 12 V musiałby mieć minimum 1530 Ah, a lepiej więcej żeby nie zabrakło kiedy pojemność spadnie w wyniku zużycia akumulatorów. Czy tej lampy i wentylatora nie można kupić w bardziej energooszczędnej technologii?
Wentylator podłączyłem "na krótko" bezpośrednio pod akumulator. Przekaźnik wentylatora posiada 5 przewodów: 2 przewody, do których jest podłączony wentylator, i 3 przewody, które sterują przekaźnikiem.
Witam. Chciałbym podłączyć zwykły wentylator 80x80 do akumulatora 12V . Rozbroiłem wtyczke molex lecz ku mojemu zdziwieniu po przyłożeniu do akumulatora wentylator nawet nie drgnął. (do molexa wchodzą dwa kabelki od wentylatora, jeden czerwony i czarny) Fotki pokazują ocb a także schemat molexa. Może jest ktos kto mi pomoze? http://obrazki.elektroda.net/60_12668842...
Witam. Od razy widać że urządzenie jest wykonane przez starego praktyka, rzuca się w oczy staranność rysunku schematu i wzór ścieżek, a nie tylko wydruki z komputera, albo jak już ręcznie to nabazgrane że ledwo da się rozczytać. Pełen szacunek za to. Co do układu, napisał Pan: "Wentylator jest podłączony na stałe do napięcia z akumulatora." Na schemacie...
To ile czasu ten wentylator chodzi? Przy sprawnym akumulatorze nawet jak pochodzi 20 minut to nie powinieneś mieć problemu z ponownym rozruchem.
Pod akumulatorem przy podłużnicy masz sterownik do wentylatorów w środku są przekaźniki najprawdopodobniej zgrzewają sie styki! Para wodna jest naturalnym zjawiskiem towarzyszącym spalaniu !!! Dodano po 1 Pod akumulatorem przy podłużnicy masz sterownik do wentylatorów w środku są przekaźniki najprawdopodobniej zgrzewają sie styki! Para wodna jest naturalnym...
Dziwna rzecz, wygląda na usterkę modułu wentylatorów pod akumulatorem. Lepiej kupić używane, ale ważna jest liczba pinów w ten mniejszej wtyczce (10-12-14).
O pryzmatycznych myślałem, ale nie wiem jak ugryźć temat. Po pierwsze przy 72V potrzebuję mniej więcej 110ah, więc potrzebuję 20 takich ogniw (https://eu.nkon.nl/eve-lf105-prismatic-... po drugie ich prąd rozładowania to 105...
Charakterystyki rozładowania wynikają z szybkości procesów elektrochemicznych, jakie zachodzą w masach elektrodowych. Przy dużych prądach proces "nie nadąża", a więc coraz więcej jest cząsteczek, które "nie zdążą" wziąć udziału w reakcji, a to oznacza spadek sprawności procesu czyli pojemności. To jest też tak np. przy spalaniu: jeśli jest czas, to...
Jeżeli bezpiecznik ten z brzegu skrajny to wentylator.
Zajrzyj tutaj: http://www.ekoland4.com/main.html Nie są to najtańsze rozwiązania, ale zrobienie prądnicy niskoobrotowej o rozsądnej wydajności w warunkach domowych jest trudne. Można zastosować dynamo z roweru, lecz problemem jest przełożenie. Przy tych mocach stosowanie jakiejkolwiek przekładni traci sens. Lepszym rozwiązaniem jest silnik od przesuwu...
Kolego, sprawdzałeś dwa biegi na tym wentylatorze czy tylko jeden. Prawdopodobnie masz uszkodzone rezystory na pierwszym biegu. Bezpieczniki od wentylatorów sa na akumulatorze - pierwszy mały od strony skrzyni i środkowy (blaszka). Wentylator jest zupełnie nowy, a w Passacie nie ma bezpieczników na akumulatorze tak jak w Golfie czy Skodzie.
Bo "zwykłe" UPS-y projektowane są do awaryjnego podtrzymania zasialnia a nie do ciągłej pracy. Spotkałem model Fideltronika z końcówką LT (long time) i tam nawet była opcja podłaczenia dodatkowych akumulatorów. I ten model był projektowany na "długie czasy" podtrzymania- wielka skrzynka z wentylatorem, specjalne gniazdo na dodatkowe akumulatory itd.....
Kolego polecam założyć temat z tym zapytaniem w dziale [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/f... domowa. Tam prędzej ktoś Ci pomoże w tym temacie ;)
To "coś"co wymieniłeś pod akumulatorem to właśnie sterownik wentylatorów..coś z nim jest nie tak-wentylatory w G4 wlanczają sie ZAWSZE parami....spalony jeden wentylator?
Jeżeli mieszkasz w bloku, to nie możesz używać wentylatora ani w łazience ani w kuchni(okap z elektrycznym wyciągiem). Czy zakaz ten obowiązuje tylko na wentylację grawitacyjne czy także na mechaniczne? Pozdrawiam,
A jak to sorawdzic? Najprościej posiedzieć kilkanaście godzin w aucie. Możesz nawet tam spać. Wystarczy równolegle do wentylatora podłączyć dzwonek na 12V, obudzi cię gdy wentylator ruszy.
Witam ile pradu bierze wentylator z pompka paliwa w 231? Probuje dobrac jakis zasilacz do tego i nie wiem jaka ma miec moc. Wiem ze swieca bierze okolo 17A i ja bede rozgrzewal z akumulatora, ale wentylator z pompka rozladowywuje mi akumulator juz po 2h i dlatego chce podlaczyc stale zrodlo pradu.
Po co RasPi4 ? Nie szkoda energii na w sumie bezproduktywne robienie niczego a przynajmniej niewiele? Nawet jak będą różne czujniki to Arduino powinno wystarczyć. Druga sprawa to wentylator. Nie powiedziałbym, że ma on wystarczające możliwości ssące by podołać wciąganiu brudu. Dojdzie do szybkiego zatkania filtra przed nim a tym samym znacznego spadku...
Jeśli to Zafira a to będzie pasować. W tym modelu różnica była w module chłodzenia za zderzakiem lub przekaźnikami obok akumulatora.
Bezpieczniki od wentylatora są dwa pod maską na akumulatorze. Jeden to zwykły bezpiecznik - pierwszy od strony silnika (są tam 3 bezpieczniki) Drugi to blaszka - środkowy (jest ich 5). Ilość bezpieczników zależy od wyposażenia auta. Czasem też wentylatory nie działają bo skończyły się w nich szczotki.
Zacznij od bezpieczników na akumulatorze.
Luknij do modułu USM w skrzynce obok akumulatora,pewnie mu mokro
Niewiele można pomóc bez testowego sprawdzenia i porównania parametrów tych urządzeń, a papier (chiński) wiele przyjmie, jeśli chodzi o podawane przez producenta dane. Z doświadczenia wiem, ze nie są to urządzenia ciche. Raczej stawia się je w kotłowni, czy innym pomieszczeniu technicznym niż koło sprzętu HiFi. W czasie pracy z baterii i w czasie jej...
Na początek zdały by się chyba jakieś dane, o tej pompce i wentylatorze. Na jakie są napięcie, jaki prąd pobierają. Jeśli ciężarówka to 24Vdc z akumulatorów?? Jeden przekaźnik do zasilania pompki i 3 diody prostownicze z rodziny 1Nxxx powinno dać radę.
Tak, sprawna, brak przebicia
Moc takiego wentylatorka to prawdopodobnie 30 - 50W (powinno być gdzieś wybite na obudowie). To oznacza, że powinieneś użyć transformatora 230/24V o mocy np. 60W i mostka prostowniczego na prąd ok. 3 - 5A. Jeżeli możesz, sprawdź wpierw ten silniczek na napięciu 12V, np. zasilając go z akumulatora w samochodzie (masz dostęp?), zmierz prąd. Jeżeli bedzie...
A i nie martw się, akumulatora nie rozładuje, bo wentylator napędza "solar" w szyberdachu.
Mamy tam dwa błędy, 18339 i 18010. Drugi nieopisany, bo to shareware. Zrób test Elementów wykonawczych, cz wentylator pracuje, sprawdź bezpieczniki modułu wentylatorów, czy nie zaśniedziałe. Akumulator też pewnie niebogaty, bo ABS ma problemy z czujnikiem kąta skrętu, często spotykany przy kiepskim akumulatorze.
Spróbuj odłączyć wentylatory i/lub zawór filtra węglowego, podłącz akumulator, zobacz czy będzie wśród innych byków.
Po pierwsze sprawdź 3 małe bezpieczniki na akumulatorze, po drugie sprawdź czy wentylatory ci działają.
Tak, to właśnie rezystor ceramiczny, co kolego byś mi proponował ? Odwinąć jeszcze trochę transformator czy zastanowić się nad dużym radiatorem + wentylator ?
Jeśli poszukujesz ładowarki do akumulatorów systemu Makita LXT 18V, wybór odpowiedniego modelu zależy od kilku czynników, takich jak czas ładowania, dodatkowe funkcje (np. wentylator chłodzący), oraz to, czy potrzebujesz ładowarki do jednego czy dwóch akumulatorów naraz. 1. DC18RC: Czas ładowania 22 minuty. Wentylator chłodzący Jest to jedna z najpopularniejszych...
Witam! Odłacz czujnik temperatury. Jeżeli silnik bedzie się dalej załączał - to wina przekaźnika, a jeżeli nie będzie się już załaczał - to wina czujnika.
Ja natomiast sprawdziłbym pasek i ewentualnie wymienił.Czy napięcie mierzone na alternatorze czy akumulatorze?
Dzięki chłopaki za podpowiedzi i sugestie, potestuję to co się od was dowiedziałem i podzielę się z wami wynikami testów. Update: Dzisiaj przeprowadziłem testy na dwóch akumulatorach 18650 połączonych równolegle i podpiętych do step up. Efekt jest zadowalający, wentylator daje wyczuwalny powiew powietrza. Jednak nadal nie mam odpowiedzi na pytanie o...
te francuzy to mają coś z tymi wentylatorami. 1,4 vti znajomemu rozładował akumulator i to nie raz. Dzięki za kierunek naprawy
Takie "dziwne" zachowanie transformatora w tym układzie nie jest niczym dziwnym. Generalnie nie należy transformatora sieciowego tak zasilać - pojawia się tam składowa stała prądu, transformator buczy, wręcz podskakuje. Najlepiej zachowywały się transformatory składane z kształtek - większość pracowała bez tych objawów, ale nie wszystkie. W tych, które...
Wyglada na brak zasilania. Bezpiecznik dobry??????. To sprawdź wiązke przedewszystkim pod akumulatorem.
Sterownik wentylatorów koło akumulatora.
Czujnik w chłodnicy ma trzy piny - zasilanie, wyjście na 1 bieg, wyjście na 2 bieg. Jeżeli podawałeś zasilanie na oba biegi i cisza to masz uszkodzone wentylatory lub brak zasilania. Wentylatory są zasilane z bezpiecznika na akumulatorze - pierwszy bezpiecznik od lewej (plastikowy). Te 2 obok są od ABSu. Ten bezpiecznik podaje zasilanie na czujnik a...
Witam. Uważam, że nie ma potrzeby stosowania drugiego transformatora. Jeśli ładowarka będzie pobierała maksymalnie 0,5A, to wskazany wcześniej transformator ma jeszcze zapas mocy i może zasilić wentylator. Pzdr.
Możesz śmiało założyć, nic nie popsujesz. Jedyny problem, to że jak zapomnisz wyłączyć wiatrak, to rozładuje akumulator do zera
Wiatrak wentylatora - czy napewno sprawdzony ogromny bezpiecznik obok akumulatora Wycieraczka - moze byc zatarty mechanizm.
Dziwna ładowarka... Ale najpewniej albo wentylator albo akumulator podłaczony odwrotnie.
Użyj wentylator na 5V. Zasilacz antenowy ma słaby stabilizator LM78L12 o maksymalnym prądzie 100mA. To, że działa nie oznacza, że będzie działał długo z prądami, które wskazałeś. Elektronika tego prostownika, to prostownik pełnookresowy złożony z 4 diod. Za nim występuje napięcie jednokierunkowe tętniące, które nie bardzo nadaje się do zasilania wentylatora....
Cześć! Hobbystycznie jako studenci tworzymy projekt pojazdu, do którego sami budujemy akumulator. Wszystko już zostało zaprojektowane i działa, ale brakuje dość istotnej rzeczy - chłodzenia. Celki bez chłodzenia rozgrzewają się do 70 stopni w tempie 0,016 st/s. Pytanie brzmi jak dobrać wentylator - przepływ powietrza. Poszukuję literatury bądź przykładu...
Kiedyś w AUDI S3 miałem podobny problem tylko jak wentylator się załączał to wyłączał dopiero jak rozładował się akumulator lub jak odpiąłem klemy. Winny był sterownik w wiatraku dużym który wymienia się z całym wiatrakiem.
Silnik Tico jest akurat bardzo fajny i mocny, tyle, że ma nie traktorową charakterystykę - czyli mały moment na niskich obrotach, za to lubi wysokie obroty, dużo lepiej się nada 900-tka z Cinqecento/Seicento - ten silnik to stare OHV i on bardzo mocno ciągnie z dołu. Co do elektryki Tico to z aparatu zapłonowego wychodzą 2 kable - brązowy i czarny z...
Wentylator chodzi przy bezposrednim podlaczeniu do akumulatora? Pod skrzynka bezpiecznikow silnika jest listwa z bezpiecznikami maxi - sprawdz pierwszy z lewej. Jesli jest przepalony to wymien i koniecznie sprawdz rezystory/rezystor wiatraka - jesli brak przejscia to wymien. Przy braku niskich biegow (w przypadku uszkodzonego rezystora) bezpiecznik...
Pewnie urwała sie gdzieś jakaś masa w komorze silnika, lub skorodowały bezpieczniki obok akumulatora, te duże maxi
Masz uszkodzony przekaźnik wentylatorów, jest pod czarną skrzynką z bezpiecznikami blaszkowymi, tą koło akumulatora.
Jesli jest to pod akumulatorem.
Może być to sterownik wentylatorów, znajduje się pod akumulatorem. Zobacz stan styków. On jest diagnozowany przez VAG więc podpięcie pod kompa jest jak najbardziej celowe.
Bo alternatory od 20-30 lat mają ograniczenie prądowe plus kilka innych funkcji jak ograniczenie prądu względem temperatury. I pewnie przez te 5 minut idzie na max. Bo trzeba pamiętać ze alternator nie tylko ładuje akumulator ale zasilać odbiorniki ( światła, moduły sterujące , wentylatory itp)
Jakiekolwiek baterię ogniw na 12 V prądu stałego nie mniej niż 0,3 Ampera. Napisane posiadasz na wentylatorku. Plus pod czerwony, minus pod czarny. Ale na jakiejkolwiek baterii nie pochodzi za długo. Chyba że podłączysz pod 12 V akumulator.
Witam, podobnie - passat b5 kombi 98r, i zero nawiewu - a idzie zima :(, czy ma ktoś jakiś pomysł - jak to zdiagnozować - bezpiecznik 25 (30A) jest ok. a jeszcze - wykręciłem już wentylator - i podpięty do akumulatora kręci :|
To Ci wystarczy. https://www.gotronik.pl/modul-sterownika...
No ja wiem że parę minut to nic wielkiego, tylko że właśnie te parę minut tak rozładowuje akumulator że nie da się odpalić. Tak samo jest jak np. jak zgaszę samochód i chce go odpalić jak jeszcze wiatrak chodzi to już w ogóle nic nie kręci. Więc jeśli to nie akumulator ani nie wentylator to gdzie może tkwić problem?
Czasami nie ma tam sterownika wentylatorów jak w innych autach grypy VAG - pod akumulatorem.
Do wyciągnięcia i przeczyszczenia styków bezpiecznik w skrzynce na akumulatorze.
Może nie do końca pomogę, ale ostatnio odkryłem istnienie ładowarek tego typu - warto wiedzieć, że takowe istnieją: https://www.zasilacze-meanwell.pl/3137-p... Ładuje to prądem (w tym przypadku) 20.85A (wiadomo, tak długo, jak akumulator chce tyle pobrać) i trzyma napięcia w bezpiecznym zakresie. Nie...
Jak Ty wentylator pod akumulatorem sprawdzasz to powodzenia w dalszej naprawie. Z takim podejsciem załatw sobie fachowca, który zna sie na rzeczy a sam raczej nic dobrego nie zrobisz. Pozdrawiam
Dać się da. Tylko obawiam się że szybciej te akumulatory się rozładują niż naładują. W dalszym ciągu uważam że warto skończyć szkołę podstawową. By mieć podstawowe wiadomości z fizyki i matematyki.
niestety zapalniczka wiecznie zajęta przez koguta który musi chodzić. Kiedys ( z jakies 6 lat temu) za 70zl w biedronce kupiłem ale się popsuł. i to był zwykły wentylator tylko ze miał wbudowany akumulator/baterie coś jak przenośna wiertarka. był bardzo fajny. szukam czegoś podobnego. na o mi wentylator za 300zl...
Witam, potrzebuję schematu elektryki wentylatora chłodnicy do Audi 80 B4 2,3 benzyna 91 r. kabrio bez klimatyzacji. A dokładnie rozchodzi się o podłączenie przekaźnika 272, który steruje wentylatorem chłodnicy w czasie wykrycia zbyt dużej temperatury w komorze silnika. Problem polega na ciągłej pracy wentylatora aż do rozładowania akumulatora, przekaźnik...
wentylator łazienka wentylator akumulator padnięty akumulator akumulator kymco akumulator
wyciek prądu fujitsu siemens wymiana procesora iphone blokada ekran
inwerter wyspowy dewalt dcb107
Wymiana uszczelki pokrywy zaworów w Kia Sorento I 2.4 benzyna 2004 Jak wyjąć wtyczkę od czujnika sprzęgła Seat Altea 1.6 benzyna