Witam Jak pisze kolega Motronic spokojnie 30A,możesz jeszcze sprawdzić dla pewności podłączając amperomierz ,lub cęgi ditza.
Witam Ja miałem podobnie z poborem prądu, a winny był sterownik wentylatorów chłodnicy, w moim przypadku w touranie
Sprawdz zasilanie na aku i masy silnika ja kiedyś miałem lużnią klemę minusową tylko że wtedy gasł jak jak włączał się wentylator chłodnicy(zwiększony pobór prądu)
A ja od razu wygooglałem wątek: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Gdzie napisane zostało: "Silnik od wentylatora Poloneza ma 96W mocy znamionowej przy sprawności 58% i obrotach 2000/min,M-2,75daNcm. Nie ma przekładni." Czyli prąd wynosi około 8A
Wycieraczki juz zrobilem, nad bezpiecznikami byl przekaznik,(albo to jakis stabilizator?) byla w nim przerwana sciezka, zlutowalem i wycieraczki juz ame sie nie wlaczaja,. Wentylator,: przeczyscilem styki jak mi znajomy doradzil i teraz wlacza sie caly czas, ma byc dobrze:)
Masz wentylator do wymiany, to potwierdzi pobór prądu. Lub zapchane lamelki chłodnicy to stwierdzisz latarką kub karcherem.
Przekaźnik od pompy paliwa, oraz od wentylatora chłodnicy.
Jak Ci się spalił ten rezystor to sprawdź pobór prądu przez wentylator chłodnicy.
Dobrze by było jeszcze zamieścić z jakiego samochodu jest wentylator żeby zoriętować się co do prądu poboru przez silnik.Dla przykładu już niewielki gabarytami wentylator chłodnicy od CC pobiera prąd około 8.5A.
Używasz skutera do stuntu czy to EVO że potrzebujesz wymuszonego chłodzenia? Chyba najprostsze rozwiązanie to zwykły wentylator z komputera (80x80, 90x90) lub chińskiego quada (120x120), pobór prądu niewielki, wydajność wystarczająca.
A więc takie wentylatory mają moc ok 400-450 W (jeśli występuje jeden). Czyli wygląda na poprawny pobór.[/tex]
Nie ma nic. Szukałem po modelu auta i też nic. Aby mam info, że przekaźnik ma 40A a bezpiecznik 60A. Przed silnikiem jest skrzynka do której wchodzą 2 grube kable i jeden cienki. Na dwa grube dałem prąd i działa. Chyba 20A sterownik starczy? A czy na wolnych obrotach pobór prądu jest mniejszy czy wiatrak cały czas bierze max prądu?
Witam wszystkich posiadam Palio 98 rok 1,4 silnik. Mój problem to niewyłączający się wentylator chłodnicy, pracuje nawet na zimnym silniku. Wyłączam go z bezpiecznika. Poradźcie co sprawdzać - czy to cudo posiada przekaźnik wentylatora - podejrzewam że tak po przy poborze prądu 40A powinien - jeśli tak to gdzie jest? Czy np padł wyłącznik bimetaliczny
Co wy chcecie sprawdzać jak nie wiecie nawet jaki jest pobór Oj nie pamiętam jaki był pobór prądu ale mieścił się w normie Jutro sprawdzę Czekanie na wynik nie ogranicza nas w stawianiu innych hipotez niż nadmierny pobór prądu po wyjęciu klucza ze stacyjki.
Przerabiam na pompę ciepła stary agregat od klimatyzatora Fujitsu AOYG45LETL. Chłodnica była podsufitowa ABYG45. Złożyłem wszystko do kupy z wymiennikiem płytowym i generalnie działa, właśnie na próbę grzeję wodę w zbiorniku. Wentylator turbiny od chłodnicy zostawiłem podłączony. Wszystko było by ok, bo niewielki pobór prądu silnika wentylatora mi nie...
Ja zrobię chyba tak, na początek wykopię 1 studnie, do środka hydrofor, chłodnicę z wentylatorem do kuchni, powrót wody do studni zwykłym wężem. Dalej proszę o kontakt osoby, które znają z praktyki takie rozwiązania. - ja znam. Koszt wykopania studni + hydrofora + chłodnicy przewyższy koszt zakupu klimatyzacji. Pobór energii hydrofora + wentylatora...
Nieznany jest typ oraz moc wentylatorów i tak wentylator chłodnicy o samochodu CC pobiera około 10A Podłącz wentylator pod akumulator włączając szeregowo amperomierz i już będziesz znał pobór prądu przez zarówno jeden jak i drugi wentylator.Jak zsumujesz prądy obydwu to pozwoli ci to na opracowanie danych transformatora w celu budowy prostownika.
Pod tym bezpiecznikiem w jakiejś vectrze b, jeszcze widzę awaryjne i coś od wentylatorów chłodnicy Do tego jeszcze przełącznik kierunkowskazów.
Po wyciągnięciu bezpiecznika auto normalnie pali, wszystko działa, żadnych błędów. Akcesoria wszystkie po wyjęciu bezpiecznika działają? Zamek centralny, szyby elektryczne, radio, ogrzewanie tylnej szyby, nawiew? Wentylator chłodnicy?
Lodówka pracuje 16-17h na 24h. Pobór prądu między 1,2-1,4 kWh. Górna komora ustawiona na 1, zamrażarka na minimum. Czy tak wysoki pobór prądu to norma w lodówkach NO-FROST? Dodatkowo denerwujący jest mały wentylator. Znajdujący się na małej chłodnicy koło sprężarki. Z tej chłodnicy poprowadzona jest rurka do plastikowego pojemnika (skraplacz?). Wentylator...
Sprawdz napięcie ładowania o ile spadnie po włączeniu się dmuchawy i się przekonasz czy to duży pobór prądu powoduje spadek obrotów silnika przez większe obciążenia alternatora
Zmierz pomiar prądu silnika.Prawdopodobnie suche panewki powodują zwiększenie poboru prądu i dlatego "padaja"rezystory.
Nie trzeba i bez tego pomysł na wskroś budżetowy, dla producenta oczywiście. On za zużyty prąd nie płaci, a i kasę klienta liczy tylko przy sprzedaży. To rozwiązanie, to tylko proteza dla taniej klimatyzacji, która po dodaniu zaworu rewersyjnego i jednego czujnika temperatury, lub i bez niego, nagle dumnie dołącza do grona pomp ciepła i puchnie w cenie...
Szukam materiałów na temat regulatorów PWM, ale pracujących przy dużych prądach. Znalazłem taki schemat na NE555: http://obrazki.elektroda.net/28_12469920... I teraz pytanko: Czy można to zaadoptopwać aby pracował z obciążeniem pobierającym prąd 60A :?: W sumie wyjaśnię o co chodzi. Chcę zbudować taki układ abym miał pierwszy bieg wentylatora chłodnicy...
a stawiam na układ sterowania pracą wentylatora chłodnicy... Mój silnik to ABS 66kW-nie ma "dochładzania głowicy"
To znowu ja - wróżbita Przemek ;) Spróbujmy wejśc w menu serwisowe komputera klimatyzacji (jesli taki wogóle jest w tym aucie ;) ) Przyciskamy REST przez pięć sekund, na wyświetlaczu panela klimatyzacji zmienia sie treść, przyciskami +/- przechodzimy na kolejne odczyty komputera, temeratura zew/wew, temp. silnika, cisnienie czynnika, itd... kilkanaście...
Podłączasz miernik i obserwujesz wskazania: 1- zaraz po odpaleniu(bez dodania gazu) 2- na wysokich obrotach 3- przy włączonych urządzeniach "prądorzernych" - światła drogowe, ogrzewanie tylnej szyby, dmuchawa, wentylator chłodnicy ... i kombinacje powyższych.... wskazania powinny być około 14,4 - zawsze!
Andy, tak na logikę to tak jakbyś był zmuszony trzymać na wyciągniętych rękach 20 kilo przez 5 godzin, dopóki ktoś nie pozwoli Ci ich opuścić na 2 minuty. W przypadku człowieka - niewykonalne. W przypadku przekaźnika - owszem ale w aucie, gdzie podczas dodawania gazu napięcie wzrasta, przy zwalnianiu i ruszaniu w korku znacząco spada, będzie się iskrzyło,...
Nie,jest w skrzynce za akumulatorem.Mechanizm usterki jest taki-zaciera się ośka wirnika,w związku z tym rosną opory mechaniczne na wirniku,powoduje pobór znaczengo prądu przez silnik,w wyniku czego zwęgla się izolacja uzwojenia,co powoduje zwarcie i przepalenia bezpiecznika.
Generalnie jest to normalny pobór prądu. W B5 miałem kiedyś problem z wentylatorami które losowa się włączały i właśnie była loteria z tym kiedy auto nie odpaliło. Które wentylatory? Chłodnicy? I co było przyczyną włączania, czujnik temperatury? Ma moduł klemy akumulatora? Nie rozumiem.
No to mnie oświeć - jaka powinna być wartość temperaturowa termistora, i jakie zadanie pełni on w układzie opornicy wentylatora. W tym przypadku raczej nie powinno go być. Maksymalny prąd zabezpieczenia Microtemp to 10A, elektrowentylator chłodnicy ma pobór prądu znacznie większy, zwłaszcza w momencie rozruchu.
Okazało się że ktoś wyjął wtyczkę od lewego wentylatora chłodnicy. Cały czas mam wzbudzony przekaźnik FAN NO.1 i FAN NO.2 Po wyjęciu ich gasną wszystkie podejrzane kontrolki a pobór prądu spada do 0,03A. Dodano po 9 Wyjęcie bezpiecznika RADIO 15A wyłącza wzbudzenie obydwu przekaźników. Co to może być ?
Licznik i ECU tez odłączałeś? Czy na pewno wyjąłeś wszystkie bezpieczniki (za wyjątkiem głównego) czy tylko rozłączałeś złącza? Stacyjka ma złącza na przewodach (gdzieś przy ramie). Za bezpiecznikiem głównym idzie przewód czerwony połączony ze stacyjką, regulatorem i trzeba bezpiecznikami (wentylator chłodnicy, licznik, pompa paliwa). Zawilgocenie styków...
Odczyt i kasowanie błędów przy pomocy panela ogrzewania/klimatyzacji Odczyt DTC: 1. Obróć klucz do pozycji zapłon. 2. Ustaw lewę temperature na “HI” i prawą temperature “LO.” 3. Na ok 10 sekund, naciśnij i przytrzymaj równocześnie “REST” i “EC”. 4. Dioda (LED) w guziku recyrkulacji powinien zacząć mrugnąć....
Sam silnik działa zasilany z prostownika, pobór prądu ok 6A, na 100% gdzieś jest jakiś wyłącznik lub przekaźnik bo z bezpiecznika jest fioletowy a z silnika wentylatora czerwono czarny i oba idą wiązką chyba w stronę kierownicy, rok produkcji 99 i silnik spi 100% MPI były chyba od 2002 i mają inny filtr powietrza Dodano po 4 Witam, awaria usunięta,...
Nie bardzo cię rozumiem. Pewnie chodzi tobie o regulator napięcia, ten w alternatorze? Jeśli tak, to nie ma prawie, żadnego wpływu, znaczy jeśli jest sprawny. Natomiast duży pobór prądu przez wiele odbiorników, ma wpływ. Czasem jak włączy się światła, lub właczy się wentylator chłodnicy, to silnik przygasa. Duże obciążenie alternatora. To jest normalny...
Witam Mam problem dotyczący wentylatorów w Golf VI 1.6 APF Komputer pokazuje mi błąd 18070Wentylator chłodnicy drugi bieg - zwarcie do masy Problem polega na tym że wentylatory załączają się na 2-gi bieg ale dosłownie na 1 sekundę i tak co 3-4 sek. Pobór prądu jest dość spory przez takie załączanie się wentylatorów i doprowadziło to do stopienia bezpiecznika...
Powinieneś jeszcze podać jakie napięcie panuje na klemach akumulatora, w sytuacjach które to właśnie powyżej wymieniłeś. Chodzi o to jakim napięciem w tych momentach ładowany jest akumulator. Czyli: Włączenie ogrzewania tylnej szyby. Włączenie świateł mijania, drogowych. Włączenie się wentylatora chłodnicy (jeśli oczywiście możesz to wymusić, ale nie...
Ja chyba nie mam żadnego rezystora, zauważyłem że jeden z przekaźników w normalnym stanie łączy wentylatory w szereg (pobór prądu 2A) i wtedy kręcą się oba wolno natomiast gdy ten przekaźnik zmieni stan to może pracować tylko prawy wentylator na maxa (pobór prądu 4A) Czyli wygląda na to że steruje nimi ECU. Sprawdzę jeszcze raz wszystkie styki masy...
Panowie skrzynka nowa już leży w garażu tylko nie wiem czy już teraz ją wymienić i wtedy sprawdzić . Bezpiecznik org jest 30A. Tylko dziwi mnie to że stara skrzynka tak się mocno wytopiła. Fakt mechanicy też się nie popisali robiąc to obejście bo aż kuje w oczy ... W garażu mam miernik cyfrowy uniwersalny i w tym momencie mam zmierzyć pobór prądu jaki...
Witam. pacjent: Peugeot 307SW 2004 2.0 HDI 90KM (10123) 2 dni temu po powrocie do samochodu po około 1 godzinie okazało się że nie odpala. Transmiter FM pokazał 9V na akumulatorze. Po wyjęciu i zawiezieniu do domu napięcie wzrosło do 11V ( czyli aku był czymś obciążony). Po naładowaniu (przyjął jakieś 30Ah) i zamontowaniu auto odpaliło i przejechało...
Wentylatory to planuję max. 1200RPM, a jakiejś ogromnej chłodnicy tam nie zmieszczę, więc myślałem o 2 chłodnicach... To sam nie wiem, da coś ta druga czy faktycznie niewiele?
Witam dziękuję za zainteresowanie otóż od klimatyzacji są dwa wentylatorWitamy przedni lewy i tylny prawy,tylny prawy został zmieniony na większy i mocniejszy bo będąc na tak zwanych pojezdzawkach,nie dawał rady i grzała się instalacją Był 280mm 300w i na klimatyzacji chodził około połowa mocy,wleciał 350mm 450w z instalacją i robi huragan tylko na...
Po włączeniu świateł zwiększasz dość znacznie pobór prądu przez auto i obciążenie alternatora. I obroty mogą się nieznacznie podnieść. Dziwi tylko, że spadają po wciśnięciu stopu. Możliwe, że wentylator jest włączany w instalacje po stacyjce. Musiał byś to sprawdzić w schemacie auta. Jeśli ten "koleś" nie jest pewny usterki, to znaczy, ze nie sprawdził,...
Witam Mam Forda Escorta z silnikiem 1,6.Gdy temperatura silnika osiągnie swoją górną granicę elektrozawór na wężu zamyka obieg prądu i pali bezpiecznik. Czy jest w tym układzie jakiś przekaźnik, a jeśli tak to gdzie on się znajduje? Jaki pobór prądu powinien mieć wentylator przy przy starcie w tym modelu. W moim przypadku jest ok 30 A, a po ustabilizowaniu...
Dzień dobry Moje Polo 6r 1,4 mpi style pobiera około 90 mA po uśpieniu i o ile jeśli auto jest intensywnie użytkowane to nic się nie dzieje ale jeśli auto długo stoi lub użytkowane jest na króciutkich trasach to akumulator trzeba co dwa tygodnie ładować. Winowajcą wydaje się coś co kryje się za bezpiecznikiem nr 23 odpowiedzialnym za: Dźwignia skrzyni...
Dziękuję za zainteresowanie tematem. Ten błąd pochodzi od czujnika ciśnienia klimatyzacji, presostatu. Klimatyzacja jest pusta, ze względu na nieszczelność, dlatego też ten błąd raczej nie przyczynia się do niniejszego problemu. Klimatyzacja nie jest używana. Podczas jazdy silnik pracuje bardzo dobrze, w całym zakresie obrotów. Niepokoi mnie niestabilne...
Zico63 wkleił link, zamiast głupio się kompromitować, wpierw poczytajcie co tam jest napisane. Tego typu amperomierz wpina się tak, aby mieć obraz ładowania i poboru prądu z akumulatora. Takim miejscem na pewno nie jest alternator. Miejscem takim może być dowolne, (Ale wygodne i sensowne) "przecięcie" kabla prowadzącego od śruby zaciskowej + na rozruszniku...
Witajcie! Mam pytanie odnośnie Golfa 4 silnik 1.8 benzyna 1999r. Usterka polega na tym iż mam zbyt duże pobory prądu na wyłączonym i pozamykanym samochodzie. Najpierw miałem 4.6A ale zauwazyłem że po podłączeniu klemy załącza się sprężarka klimy(cyka elektromagnes) oraz cały czas pracuje (wolno)wentylator klimy przy chłodnicy. Nawiew wnętrza działa...
Olej na wylocie to tylko separator chyba że coś pękło i wylewa się gdzieś?separator jak jest dobry wymienia się co 6000h ale przy dzisiejszym rynku potrafi odrazu być do d.... I przepuszcza ,trzeba też sprawdzić odsysanie oleju z separatora niekiedy przypcha rurkę i nadmiar nie jest odsysany i powoli uchodzi przez separator ale to raczej w maszynach...
Witam, znów problem z moim tragicznym polonezem. Problem dość dziwny, bo nie wiem już gdzie szukać przyczyny, a rozbebeszyłem już pół samochodu. Alternator w aucie od początku gdy go kupiłem nie ładował jakoś super dobrze, dopiero przy ~1300 obrotów gaśnie lampka, ale generalnie, nie było tragedii, prądu starczało. Ostatnio natomiast wystarczy zgasić...
Po przerwie znalazłem chwilę na dalszy opis. Kolejnym podzespołem jest przetwornica napięcia trakcyjnego na 12V; według danych producenta ma wydajność prądową 70A, przy zasilaniu z właściwego napięcia. Jeśli będzie zasilana z napięcia mniejszego - wtedy jej wydajność też będzie mniejsza i nie jest to szkodliwe, o ile w aucie jest sprawny akumulator....
Witam wszystkich. Mam samochód Peugeot 206 rok produkcji 2000, silnik 1,1 benzyna, bez klimy. W zimie miałem lądowanie w rowie pełnym śniegu i próbując wyjechać zagrzał się silniki przy temp ok 90st, chciał się włączyć wentylator, ale że było nabite tam śniegu więc był unieruchomiony i zaczęło potem z niego czuć spalenizną. Teraz po zimie w korkach...
Mam w moim młynku zamontowany silnik od wentylatora chłodzenia chłodnicy z jakiegoś Forda z 1996r. Jest to duży silnik, który pobiera stosunkowo duży prąd (2-3A, nie mierzyłem) Na razie chodzi na starym zasilaczu od komputera, ale jak wiadomo młyn chodzi po 8h, a ten zasilacz ejst na prawdę stary i zniszczony. Pobór mocy z gniazdka wynosi 40W na włączonym...
Pozwólcie że "odgrzeje kotleta". Przejrzałem temat o budowie elektrowni wiatrowej ale nie natknąłem się na interesującą mnie kwestie. Mianowicie: przymierzam się do budowy trenażera rowerowego. Jako obciążenie chciałbym wykorzystać prądnice albo alternator. Pomysł z silnikiem od wentylatora chłodnicy wydaję się ciekawy. Ale: 1. Jak poznać czy silnik...
Witam. Jeżeli komuś zdarzy się podobny problem tzn. wyjmowanie bezpieczników nie zmniejsza poboru prądu na postoju, proponuję z ostrożnością aby nie urwać bezpieczników odkręcić i sprawdzić po kolei główne przewody zasilające jak w załączniku. U mnie zbyt duży prąd pobierał uszkodzony (aczkolwiek po podpięciu na krótko pracował) wentylator chłodnicy....
Cześć. Wiem że jest kilka podobnych tematów na forum ale żaden nie opisuje rozwiązania problemu. Otóż: przymierzam się do budowy trenażera rowerowego. Jako obciążenie chciałbym wykorzystać prądnice albo alternator. Pomysł z silnikiem od wentylatora chłodnicy wydaję się ciekawy. Ale: 1. Jak poznać czy silnik jest wysoko czy wolnoobrotowy? Ja potrzebuje...
co do problemu 3. to znalazłem schematy na elektrodzie. poszukałem i znalazłem... klapa nie domykała przycisku co powodowało zapalenie cały czas oświetlenia bagażnika (jakiś czas temu miałem problem z zamkiem za wysoko podciągnąłem zaczep). Ale mimo wszystko zostało jeszcze 0.08A. Jak ktoś ma taki samochód i ma schematy to niech mi napisze co jeszcze...
Ja mam fi10 i fi15 więc te fi 10hmmmmmmmmmmmmmmm Niby chłodnik mówił że takie ładują taką mi dał ale wiesz może dał co miał Jakaś cinka ze sprężarki wychodzi 15 dalej 15 układ obliczony na 15 a tu 10? chyba zakombinuje nazw. zawór i bajpas chnczyk nie odróżni .Do chłodzenia szkoda prądu - mam dobrze ocieplone i chcę zrobić coś yakiego ; mam kominny...
Problem jak w temacie. Sprężarka Denso, bezsprzęgłowa. Wyjątkowo w tym roku po zimie się włączyła (był robiony test szczelności z barwnikiem UV ale nie udało się zlokalizować wycieku, na automacie po 6 minutach jest -937mB). Odkąd mam to auto to w upały bardzo głośno pracuje sprężarka klimatyzacji i stawia duży opór (łatwo zgasić auto przy ruszaniu,...
Zacząć od tego, co napisał kolega enauto. Zmierzyć prąd pobierany przy wyłączonym silniku i wszystkich odbiornikach. Podać nam. Wyciągać bezpieczniki i sprawdzać czy spada, w ten sposób zlokalizować obwód w którym to potencjalne "zwarcie" występuje. Jeżeli miernik nie zareaguje na żaden bezpiecznik, odkręcić przewód plusowy od alternatora. Nie pamiętam...
Witamy w nowoczesnym samochodzie. Takie zachowanie jest jak najbardziej normalne. Za takie zachowanie obwinialbym klimatyzację. Wiem, ze sprężarka jest napędzana paskiem osprzętu, ale zapominasz o jeszcze jednej rzeczy - wentylatorze chłodnicy, który pracuje bardzo intensywnie wtedy, kiedy samochód stoi w korku. A wentylator chłodnicy potrafi pociągnąć...
Witam Kolego „damianwlkp” usiłujemy Ci wytłumaczyć że najprostsze pomysły są prawie nie zawodne , bo urządzenie o którym myślisz to / podejrzewam / jest dla ciebie nie wykonalne . Poza tym układ do regulacji płynnej wentylatora o takim poborze prądu tylko przedroży całą zabawę . Można zastosować co prawda wentylatory od nowszych modeli aut...
Bez zaworów na grzejnikach lipa trochę. Ale zaworki już mam. Sterownik pompy CO też. Piec pójdzie do komina, do prawej ściany więc tego grzejnika tam nie będzie (chyba że na polu :) ) Chłodnica chodzi sobie z zasilacza komputerowego za 5zł, kupiłem dziś 2 kolejne zasilacze po 7zł. Łącznie 14 zł wysyłka 9zł. Wentylator pracuje na napięciu 5V, pobór prądu...
Założyłem sterownik (dzisiaj odebrałem), ładowanie zaczyna się od 14,4V :) , po 40 min. wolnych obrotów 14,2V, ruszam w teren miejski, po 1,2 godz. jazdy napięcie utrzymuje się na stałym poziomie 13,8-13,9V. Czy odtrąbić sukces?- sam nie wiem, dmucham na zimne i może kilka dni jazdy pokaże efekt. A nowe fury maja spadek napięcia, bo np A8 zastosowała...
W pozycji kiedy kluczyk mamy tylko włożony do stacyjki radia włączyć się nie da, chociaż stosowny zestyk jest i jest na bank podłączonym do CEM bo z kluczykiem w stacyjce auto się nie zamknie, wyjmij i połóż na siedzenie to poznasz miłego Pana od otwierania zamków. Sprawdziłem to osobiście, moje Volvo ma autoalarm, może bez niego by się nie zamykało....
Dziwny zapach jest tyko na początku uruchomienia nawiewu, a po 1-2dniach zanika. Nawiew uruchamiam jak nikogo nie a w domu, ale również jak sa domownicy. Działa w pokojach dzieci i nie zauważyłem żadnych chorób z tego tytułu. Właśnie o ten dziwny zapach chodzi! Co w tym "zapachu" jest nie wie nikt, a dowie się jak zrobi badania. NA 100% będą w nim...
No tak! 1. przy załączonym silniku jeszcze nie nagrzanym wentylator nie powinien pracować. Mówisz"klima wylaczona nawet po wyjeciu kluczyka nadal dziala" czyli wg mnie klimatyzacja jest włączona cały czas a tak nie powinno być. Spróbuj odłączyć któryś z czujników klimatyzacji znajdują się gdzieś w okolicy chłodnicy, powinna klima się wyłączyć "odczytane...
Sam niewiem odpinałem wtyczki od wentylatorów chłodnic i to samo jeszcze od kompresora zobacze.
A pomyslale,ze moze ci sie nie otwierac termostat(Po rozruchu zimnym 10 min i wrze..)?I w jaki sposob wymysliles sobie,ze:(chlodnica wiąże się z poborem prądu rzędu 30 A)???? Już odpisuje: Mój model ma już jeden wyciek z chłodnicy wody. Jest na niej dość dużo osadzonego skrystalizowanego glikolu. Dlatego podejrzewam że w w środku jest znacznie więcej....
Stacyjka ma tylko trzy położenia: 0 - wszystko wyłączone; 1 - zapłon (kontrolki etc.); 2 - rozrusznik. W niektórych autach jest jeszcze jedna pozycja oznaczona jako ACC (z niej mógłbym zasilić cewkę przekaźnika), ale w Seicento niestety tego rozwiązania brak. Czujnik ciśnienia oleju to najprostsze możliwe rozwiązanie jakie chyba istnieje. Ma jedno wyjście...
Nieco się dziwię, że osoby związane z motoryzacją, nie potrafią wytłumaczyć tematu. Sposób ładowania aku w pojazdach odbywa się na zasadzie stałego napięcia około 14,4V, przez co prąd ładowania "nie jest tak istotny", bo szybko maleje (np. po uruchomieniu silnika, początkowy, chwilowy, osiąga nawet 30-40A - sam mierzyłem). Po paru minutach 5-10A. Przy...
Miernik normalnie pokazuje 14.2-14.3 V ale w chwili zapadu spada do 10-11V. Rozumiem, że pomiar napięcia i obserwacja jego spadków dokonywane są zgodnie ze sztuką, czyli na zaciskach baterii. Jeśli tak jest, to zwarcie/pobór prądu powodujący aż czterowoltowy (sic!) spadek napięcia akumulatora musi występować w obwodzie wysokoamperowym. Alternator został...
Dzień dobry. Od razu chciałbym zaznaczyć, że dwa dni szukałem odpowiedzi na moje pytanie na forum i bezpośrednio nie znalazłem takowej. Historia jest krótka i treściwa. Mamy upały, a w garażu skwar, chciałbym popracować przy aucie. Ceny wentylatorów w sezonie to nieporozumienie, więc stwierdziłem, że spróbuję przyoszczędzić i zrobić wentylator z tego,...
Otóż chciałem zapytać czy w silniku ( na prąd stały, nap. 12V ) może coś powodować zwiększenie temperatury na szczotkach No jasne, że tak. Jednym z czynników jest tak jak napisał kolega wyżej Wyższa temperatura na szczotkach silnika świadczy o zbyt dużym prądzie jaki płynieprzez uzwojenia silnika elektrycznego Przyczyną wyższego prądu płynącego poprzez...
Każdy cooler można rozebrać i nasmarować np olejem maszynowym. Odlejasz naklejke ściągasz zapinke zabezpieczającą na łożysku i rozpinasz łopatki od mechanizmu, kropelka oleju i już wporządeczku :) Skręcasz i cooler chodzi cichuśko :) A co do zdejmowania go całkowicie to robisz to na własne ryzko dostanie jakiś triak temperatury albo tranzystor i sam...
Pobór w czasie jazdy po równym terenie jest w granicy 1.5 - 2 A ! Pod górę wzrasta do 5 A ! Nie ośmieszaj się, Kolego, z wynikami tych pomiarów :D Moj skuter elektryczny (dwukołowy !) - cztery baterie żelowe ołowiowe 12V/18Ah, czyli 48V system, silnik BLDC zabudowany w feldze tylnego koła o mocy 0.8kW (1,2KM) pobiera podczas rozpędzania po równym terenie...
Witam serdecznie. Mija drugi dzień przedzierania się przez stertę zupełnie bezużytecznych informacji dotyczących nie tylko mojego problemu. Osobę(y) która(e) postanowi(ą) mi odpisać proszę o konkrety a nie przypuszczenia - naprawdę mam dosyć "być może, chyba, a u mojego kumpla itp". Nie działa prawidłowo wentylator chłodnicy. Jest to model ze sterownikiem...
Jeżeli mówimy o silniczku nadmuchu wewnętrznego, bo już sam nie wiem, jeden mówi o wentylatorach na chłodnicy a inny o silniczku w aucie, co do zafiry B moduł nie znajduje się w lewym nadkolu, ten moduł znajdował się w zafirze A i Astrze G i sterował wentylatorami na chłodnicy i sprężarką oraz chłodzeniem silnika, nie miał oddziaływania na silniczek...
Nad elektrycznym się nie zastanawiałem. Dodatkowo nie ma tam miejsca na drugi alternator. Jaki jest pobór prądu przez taką nagrzewnice? Tam kiedyś była prądnica a może alternator sam nie wiem co to było raczej prądnica z regulatorem mechanicznym podobnym do c330 . Wyrób Boscha. Jako że miałem problemy wstawiłem alternator od poloneza. Po ukreceniu śrubek...
Witam, mam problem z alternatorem w samochodzie volvo 440 (1991r) 1.7 gaźnik. Przygotowuje go wrakrace'a. Samochód kupiłem za dosłownie grosze gdyż był wybrakowany (brak wnętrza, wiązki elektrycznej itp). Jestem w trakcie odtwarzania wiązki elektrycznej potrzebnej do prawidłowego funkcjonowania silnika i reszty podzespołów. Posługując się niemieckimi...
Trudno w to uwierzyc przecież w chłodzeniu wodnym nie ma nic takiego 1 wentylator i chłodnica, która nie jest na prad, a na ciecz :) wiec pobór pradu jest taki jak dobrego chłodzenia powietrznego. Ja bym sprawdził ta karte graficzna w innym komputerze. Jesli będzie wszystko dobrze to znaczy, że płyta gówna nie daje rady mówiac dokładniej sekcja zasilania...
maszyna do lodow carpigiani EF 131/iecs maszyna na termometrze pokazuje okolice 5 st ale masa dalej jest rzadka. moim przypuszczeniem jest zepsuty termostat. jak do dobrać? skraplacz jest czys... 1. Bezpośrednia odpowiedź – Przy temperaturze ok. +5 °C w cylindrze masa ZAWSZE będzie płynna; w trybie produkcji lody muszą schodzić co najmniej do –6…–8...
http://obrazki.elektroda.pl/8284813000_1... http://obrazki.elektroda.pl/1111524700_1... http://obrazki.elektroda.pl/6729248900_1... http://obrazki.elektroda.pl/7268448500_1... Chciałem Wam przedstawić moją recenzję chłodzenia hybrydowego procesora i karty grafiki. Powodem recenzji była...
Silnik wentylatora ma przeważnie ponad 100W, oznacza to ciągły pobór prądu ok 10A, podczas startu nawet 3x tyle ! Skup się raczej na sterowaniu przekaźnika, dlaczego czujnik nie podaje napięcia (lub masy) na jego cewkę
Kurczaki, a ja nie mogłem znaleźć nic podobnego do mojego mostka. Miałeś do czynienia z takim alternatorem/ mostkiem? Nie wiem czy nie warto byłoby wymienić tego mostka na inny -standardowy (oprócz ceny nowego mostka) ten alternator pracuje w kombajnie zbożowym (pobór prądu jak w ciągniku rolniczym) i jest tam dużo pyłu, kurzu - mostek zabija się tym...
Witam serdecznie i zaznaczam, że nie mam pojęcia o termodynamice. Z tego powodu moje pytanie brzmi jakie parametry powinna mieć chłodnica by chłodzić olej transformatorowy by wychładzać urządzenie do względnie niskiej np 50 st. C temperatury. W normalnej pracy urządzenie chłodzone powietrzem zużywa 1330W (włącznie z wentylatorami) prądu osiągając temperaturę...
Mamy serwerownię, małą, ok 25m2, wypełnioną już mocno elektroniką. Pobiera ponad 20kW prądu, wytwarza olbrzymie ilości ciepła, które wynosimy na zewnątrz klimatyzatorami 2 x 14kW (a mamy jeszcze rezerwowe 2x7kW), cała ściana tylna budynku obwieszona złomem i wyjąca jak diabli, no ale cóż wyjścia nie było. Przy okazji wymiany czwartego albo piątego klimatyzatora...
Witam. Problem dotyczy citroena c5 III generacji, pobór prądu na poziomie 0.27A . Udało mi się zlokalizować którym obwodem pobiera prąd natomiast nie wiem co on zasila. W skrzynce bezpieczników koło akumulatora bezpiecznik F3 - zaznaczony na zdjęciu strzałką. Na jednym zagranicznym forum znalazłem że zasila wentylator chłodnicy ale moduł wypinałem,...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Dziękuję za odpowiedź. Wentylator jednostki zewnętrznej podczas grzania pracuje na maksa. Wszystkie oszczędzania energii, cicha praca wyłączone. Zrobiłem dłuższy test i wygląda to tak samo: https://obrazki.elektroda.pl/3442064700_... Po kilku godzinach pracy parametry: Temperatura przed chłodnicą: 22,1 °C Temperatura za chłodnicą: 27,7°C...
Hałasować będzie, bo wychłodzenie tego procesora jest dość trudnym wyzwaniem. To nie wentylator będzie pobierał prąd przy hałasowaniu, tylko procesor (wentylator 6W, procesor >200W, więc nie o wentylator bym się martwił jeśli chodzi o pobór prądu). Jak miało być ciszej, chłodniej i znacznie oszczędniej (pod względem prądowym) - trzeba było pomyśleć...
Witam, mam spory problem z moim Fiatem Punto 1 - mianowicie tydzien temu rano, odpalilem auto, wlaczylem radio i pojechalem do pracy - droga do promu zajela mi jakies 10 minut a w kolejce na prom stalem okolo pol godziny z wlaczonym silnikiem i radiem. Po wjezdzie na prom, silnik zgasilem a radio ( podlaczone bezposrednio pod akumulator ) caly czas...
uświadomiłem że jednak ten wiatrak to od parady producent nie montował. Pojawia się pytanie w jakim celu producent montuje wiatraki? Moim zdaniem w celu schłodzenia grzejących się podzespołów- przede wszystkim tych zamontowanych na radiatorach. Jeśli coś się nie grzeje to chyba nie trzeba tego czegoś chłodzić, a może się mylę? Zrobiłem 15minut temu...
Nie rób tego. "Przytulanie" jakiegokolwiek wymiennika do płaszcza wkładu kominkowego prowadziło by do jego miejscowego wychłodzenia i generowało nieprzewidzane przez producenta naprężenia miejscowe. Mówiąc w skrócie wkład kominkowy może pęknąć. W każdym razie istniej takie ryzyko. Miałby sens wymiennik powietrze-woda przy wymuszonym jego obiegu (DGP)....
Witam. Jako, że moja wiedza z elektroniki jest na poziomie podstawowym prosiłbym o sprawdzenie poprawności wykonanego przeze mnie schematu: http://obrazki.elektroda.pl/8500018500_1... Zasilanie układu 12V (zasilacz komputerowy). Układ będzie mierzył temp płynu w chłodzenie wodnym i regulował prace wentylatorów na chłodnicach w zależności...
Czytałem ten wątek jesienią i podchwyciłem ten pomysł, bo wprawdzie za ok. 600zł (a nawet 450) można już kupić silnik gotowy, ale gdzie satysfakcja i oszczędność w kieszeni. Niestety nie przewidywałem, że będę się chwalił tutaj efektem pracy, więc nie fotografowałem elementów w trakcie ich powstawania, a szkoda. Będę więc w miarę dokładnie opisywał....
Źle odczytałem z notatek informacje, bo tam było podane 16kW, ale to jest wydajność chłodnicza tu jest specyfikacja tego urządzenia tylko nie wiem czy tu też chodzi o model 4dc-5.2Y-40s bo w specyfikacji podany jest tylko (4DC-5.2Y), a ten agregat to dokładnie Bitzer 4dc-5.2Y-40s https://www.hosbv.com/data/specification... W tej specyfikacji...
Mam poloneza z fabrycznym alternatorem A125 55 i teraz dokupiłem sobie alternatorek od BMW E34 115A bo mam niestety klime i chłodnice od Diesla 1,9 a skraplacz klimy zasłania całą chłodnice silnika i wentylator silnika prawie non stop chodzi a wkorku to i drugi się włącza a wentylator klimy chodzi non stop po jej włączeniu !.A w zimie swiatła i wentylator...
wentylator pobór prądu pobór prądu przez wentylator wentylator pobór
płyta gazowa bezpiecznik inwertor samsung reset płyty głównej laptop samsung
stary klimatyzator laguna świecić wtrysk
Jak sprawdzić stan akumulatora domowym sposobem Pioneer VSX-C300: Końcówki mocy i specyfikacja