Aby sprawdzić czy silnik dmuchawy nie jest zatarty to można do wentylatora się dostać od strony komory silnikowej, tam gdzie się wymienia filtr kabinowy. Po wyjęciu filtru można do środka włożyć rękę i sprawdzić ręką jak się kręci wirnik.
Jeżeli chodzi o wycieraczkę to prawdo podobnie jest zatarta ośka przekładni w silniczku, co do wentylatora dmuchawy może być wiele przyczyn, zacząłbym od sprawdzenia czy dochodzi do niego zasilanie.
Może wentylator ma zatarte panewki? Myślę że kropelka oleju powinna na jakiś czas pomóc.
A co ma wentylator od dmuchawy do wentylatora od chłodnicy jak miałeś zatarty od chłodnicy to klima by Ci sie wyłaczała ale tylko kompresor nie dmuchawa. Pierwsze wyciagnij wentylator ten który. Ci nie działa i sprawdz na krótko czy działa jesli tak to wyciagnij opornice z kanału powietrznego gdzies blisko dmuchawy (chyba) bo za zmiane predkosci dmuchawy...
Do sprawdzenia zasilanie/opornica wentylatora dmuchawy oraz sam silnik dmuchawy czy nie zatarty to wszystko pod deska rozdzielczą opornica jest w kanale powietrznym i jest z niego chłodzona , jak zapchany filtr kabinowy to się pali z przegrzania.
Ratuje tylko nowy wentylator twój jest zatarty.
Okazało się że zatarty był wentylator. Dziękuję za zainteresowanie tematem.
Tym bardziej wygląda że to przegrzany silniczek lub zatarty.
Taki dźwięk może powstać, gdy unieruchomiona na wale (zatarta) panewka obraca się w gnieździe.
Może to wentylator staje dęba, jest zatarty, i zaraz spali następny :?: rezystor ? Masz tylko 3 biegi ? Czwarty, najszybszy jakby co, działa ?
Coś zniknął mój kolejny wpis ten pod zdjęciami wyżej ! wieczorem poszedłem do auta zobaczyć jakie jest podejście do wentylatora i kręciłem go nawet ręką , kręci się to raczej nie jest zatarty ,zlokalizowałem też przekaźniki i gdy nimi poruszałem to wentylator działał ,a potem znów przestał, :( nie wiem który przekaźnik jest od wiatraka? ten który zaznaczyłem...
Climaatronic w fabii 1 to biały kruk więc zakładam że masz zwykłe pokrętło 4 biegowe. Przyczyną przeważnie jest rezystor dmuchawy (przepalony rezystor od pierwszego biegu) lub sama dmuchawa (zatarta na tulejkach i jest za duży opór by wystartowała na 1 biegu) z doświadczenia aby mieć spokój na lata w leciwej już fabii 1. Trzeba wymienić i rezystor i...
Ostatnio robiłem ciągnik rolniczy John Deere. Wywalało bezpiecznik od wentylatorów ale tylko raz na jakiś czas. Po rozkręceniu okazało się że jeden wentylator był całkowicie unieruchomiony, a drugi na tulejce miał luz koło 2mm. Po naprawie tego z luzem i wywaleniu chwilowo tego drugiego wszystko działa jak należy. I chodzi na wszystkich biegach. Ale...
Czy sprawdzałeś może sprawność samej dmuchawy nawiewu? Zobacz, czy jej silnik nie "stanął" - nie uległ zatarciu. Wtedy będzie wyczuwalny wyraźny opór przy próbie obrócenia łopatek. To powinno obracać się bardzo swobodnie. Sprawdź też rezystor wentylatora dnuchawy - on znajduje się wewnątrz pod 5-pinowym złączem, do którego masz wpięty wtyk wiązki (tak,...
No to mnie oświeć - jaka powinna być wartość temperaturowa termistora, i jakie zadanie pełni on w układzie opornicy wentylatora. Mistrzuniu, ten termik zabezpiecza nie instalację, tylko sam opornik przed przepaleniem, w razie zbyt dużego prądu pobieranego przez silnik, a spowodowanego oporami zatartymi łożyskami wirnika. Instalację chroni bezpiecznik...
Te rezystory się palą, powodem są zatarte osie silników - wentylatory wyją, pomimo że obracają się lekko gdy j wyjąć do kontroli. Rezystor bym proponował zastąpić np. pewnie umocowaną żarówką reflektorową z połączonymi równolegle włóknami - będzie namiastka wolnego biegu, bądź dostępną na jarmarkach spiralką do piecyków kuchennych do pieczenia ciast...
W astrze jest pod filtrem pyłków ( pod plastikową nakładkąpod podszybiem ) wentylator na pewno na osiach jest zatarty dlategoi słabo sie buja. Bardzo ciezko go wymyontowac ( robiłem to wiec wiem) sprób€j doraznie strzykawlą z jakims wd40 i węzykiem dojść do oski wentylatora i popsikaj ją moze odpusci. Pozdrawiam
Niedługo bedziesz wymieniał na nowy. Przepalanie się termika , to skutek , a przyczyna jest inna.Mieli racje servisanci z pierwszego postu. Kolega ma rację - przyczyna jest inna... Mam ten sam problem i już wiem co jest powodem ciagłego przepalania się "termika". U mnie łożyska wentylatora są niestety lekko zatarte. Powodują one bardzo duże opory obrotu...
Jeż sprawny, tylko trochę przygrzany. Oczyścić ze starej cyny, polutować od nowa. Wymienić wtyczkę wraz z pinami w jeżu. Osobiście bym zamiast konektorów dolutował przewody, uciął wtyczkę i zastąpił ją typową z konektorami 6.3 mm. Problemem może być kończący się silnik wentylatora. Zatarte panewki, które powodują zbyt duże opory. Przyjrzałbym się też...
Witam. Mam problem z dmuchawą. Mianowicie zatarło się łożysko przy wentylatorze, przez co zatrzymał sie silniczek pod czas pracy i chyba popalił wszystko co sie dało;/ wymieniłem bezpiecznik a na silniczek na żadnym biegu nie idzie prąd. Co można z tym zrobić?
U mnie miałem identyczny problem. Nie wymieniłem całego rezystora tylko spalony był termik. Zamiast termika wlutowałem bezpiecznik 10A główny bezpiecznik od dmuchawy w skrzynce ma 20A. Przeczyściłem wentylator i nasmarowałem tulejki bo górna się prawie zatarła i dlatego spalił się termik. Pozdrawiam
tego bezpiecznika nie da się w złym miejscu podłączyć bo to cała kostka jest i wchodzi w obudowe od silnika dmuchawy bez konieczności jakiegokolwiek wyciągania jakichkolwiek innych wtyczek itp. jedyne co to trzeba zdemontować kieszeń od pasażera i masz wolny dostęp. Wybieram się dzisiaj do elektryka włąsnie i zobaczymy co powie Dodano po 3 Jeśli jest...
Utopił się nawet wentylator. Kilka godzin mielił wodę.. aż stanął. Wymontowałem go wtedy, osuszyłem porządnie i ruszył. Jednak ostatnio nie załączał 3 pierwszych biegów. Działa tylko na 4 najmocniejszym. Standard - wentylator się zatarł, pobierał za duży prąd i przepalił się rezystor dmuchawy. Samochody po "dziadkach" niestety mają to do siebie, że...
W moim Punto I '94 55S miałem identyczny problem. Nie wymieniłem całego rezystora tylko spalony był termik. Zamiast termika wlutowałem bezpiecznik 10A główny bezpiecznik od dmuchawy w skrzynce bezpiecznikowej ma 20A (myślę że 10A wlutowane to bezpieczny sposób). Przeczyściłem wentylator i nasmarowałem tulejki bo górna się prawie zatarła i dlatego spalił...
webasto, czy eberszprecher, coś bliżej na temat podgrzewacza, jest tego kilka modeli...., ale jak ogólnie, to ogólnie. ja bym sprawdził w pierwszej kolejności świecę żarową (przepala się). częstą usterką jest też zatarcie łożysk kulkowych silnika dmuchawy(i tu jest problem z wyważaniem wentylatora osadzonego na osi silnika dm.).nie śpieszyłbym się ze...
zatarty wentylator wentylator zatarty wentylator dmuchawy
instalacji origin paliwo vectra zbiornik elizabeth sanyo
trabant schemat trabant schemat
Jak uruchomić Bluetooth w radiu Renault Master? Samsung DE41-00377A Control Board for Microwaves