Włączyć silnik, zagrzać do temperatury roboczej (ok.85-90°), włączyć ogrzewanie na maksimum, odkręcić korek zbiornika wyrównawczego i po chwili zakręcić i czekać do załączenia się wentylatora chłodnicy. Gdy wentylator załączy się, odczekać aż się wyłączy i wyłączyć silnik, ogrzewanie i raz jeszcze odkręcić korek i zakręcić. Jeśli syknął znaczy że nadciśnienie...
To o czym Kolega pisze jest ważne, ale pominięta została kluczowy, w zasadzie najbardziej istotny parametr wentylatora. Jego wydajność, czyli ilość powietrza, którą taki wentylator pompuje w jednostce czasu. Unikałbym dobierania chłodzenia tylko na wymiar. Co do samej wymiany wentylatora to jeśli zasilacz nie hałasuje, tylko trzeba się wsłuchać, to...
Po zatrzymaniu z pod klocków hamulcowych zaczyna się wydobywać szaro-niebieski dym, a więc ostudziliśmy go trochę i pasem awaryjnym przetoczyliśmy się do najbliższego zjazdu, hamując biegami. No i zjechaliśmy, zatrzymujemy się przy stacji, otwieram maskę, odkręcam korek płynu chłodniczego, a tam wulkan. Auto wypluło płyn z przegrzania, na dodatek nie...
korek oleju i miarka zakrecona prawidlowo?
... Jeśli kolega chciał by się podjąć naprawy/wyciszenia, pomocne może okazać się to => https://majsterkowo.pl/jak-naprawic-glos... W podanym linku pokazany jest kompletny demontaż. To nie jest konieczne. Wystarczy zdjąć korek i kapnąć. Nie zgodzę się też ze stwierdzeniem Gdy gumowy koreczek jest dobrze spasowany, naklejkę można...
Pierwsze to do sprawdzenia termostat, potem termo wyłącznik, ten w chłodnicy, wiem, że pisałeś iż wymieniłeś te elementy. Moim zdaniem masz dwie usterki i albo obieg wody przez chłodnice jest zbyt mały (np zamulona chłodnica, uszkodzona pompa wody, zapowietrzony układ) albo masz usterkę termo włącznika. Zmierz temperaturę na chłodnicy, bo gorąca to...
Wygląda na to że zapowietrzony, tego nie brałem pod uwagę. Spróbuj dolać płynu chłodniczego do poziomu między max a min czyli połowy zbiorniczka, następnie nagrzej silnik do temperatury 90'C i pozwól aby zadziałał wentylator chłodnicy co będzie oznaczało w pełni nagrzany układ chłodzenia. Następnie powoli odkręć korek na zbiorniczku wyrównawczym uważając...
Mam matiza i wiem że nawet bez korka nic sie nie dzieje. Pozatym uciałen już dawno kolektor dolotowy od strony alternatora i zaślepiłem wyjście wody bo tam wiecznie się leje. Pozatym podgrzewanie przepustnicy też czasami szwankuje. Musisz zalać do pełna wodą i czekać aż sie włączy wentylator na 1 prędkości . Oczywiście korek zamknięty, zobaczysz skąd...
Jeżeli masz nieszczelny układ chłodzenia to nie narasta ciśnienie i wentylator się nie załączy bo temp włączenia wentyla to coś ponad 100C (dokładnie nie wiem) Napisz czy silnik ma prawidłowe obroty (zimny około 110 ciepły 850). Jeżeli obroty są prawidłowe to czujnik jest OK a awaria to brak ciśnienia w chłodzeniu - może korek zbiorniczka do wymiany....
Żeby układ się udało odpowietrzyć musi być obieg płynu, silnik musi być nagrzany, płynu na max i co ważne - zakręcony i sprawny korek zbiornika wyrównawczego. W korku jest zawór upustowy ciśnienia (jednokierunkowy). Jeśli ten zawór jest uszkodzony (stale otwarty) lub korek nie będzie dokręcony to układu nie uda się odpowietrzyć. Ale od początku Ci piszę...
Zapchane ujście ze spadającego wężyka, korek z zaworkami, bo to on reguluje ciśnienie, turbo jeśli chłodzone. Dodam jeszcze że gdy zaczyna się grzać auto automatycznie przestaje lecieć ciepłe powietrze w kabinie. Brak płynu w nagrzewnicy, w silniku też, dlatego dolewałeś. Chłodnica i oba węże do niej są gorące? Wentylator się włącza?
Witam po latach, dużo czasu minęło ale warto napisać, ponieważ może kogoś uchronić przed niepotrzebnymi wydatkami. Winnym całego zamieszania był korek od chłodnicy który wpuszczał wodę do zbiorniczka, ale nie pozwalał jej wrócić do obiegu. Koszt 13 zł i po problemie. Pozdrawiam Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny...
Każdy samochód ma mały odpowietrznik na przewodach łączących silnik z chłodnicą luc silnik z nagrzewnicą albo korek samoodpowietrzający na zbiorniczku wyrównawczym . Jak dla mnie każdy samochód odpowietrza się w inny sposób. Co do Twojego auta to ja zrobił bym to w taki sposób zalewasz układ płynem do momentu aż przestanie zasysać ze zbiorniczka wyrównawczego,...
Hehe miałem to auto, to trzeba robić po pełni księżyca i przed odtańczyć idianski taniec. A na poważnie. 1. Masz termostat? Bez termostatu płyn "nie wie" gdzie płynąć. 2. Ogrzewanie działa więc na 90 zarówno odpowietrzony jak i pompa działa poprawnie. 10 że masz cos niedtandardowo w instalacji. Ogrzewanie działa "skokowo" - pompa lub zapowietrzony....
https://obrazki.elektroda.pl/2128460100_... Przedstawiona tu maszyna jest wynikiem gruntownej przebudowy i modernizacji szwajcarskiej wiertarki FK 300. Jest to wysokoobrotowa (od 24000 do 48000 obr/min) wiertarka odwrócona, mogąca pracować jako wiertarka „optyczna” (wymierzanie otworów przy pomocy mikroskopu) lub półautomatyczna kopiarka,...
To że wąż na dole zimny niewiele znaczy. Przypomnij w czym masz problem bo załapałem tylko że wskazówka wskaźnika poza połową (a to nie problem tylko normalka) powstaje pytanie jak daleko za połową? Zrób tak: odpal przestudzone auto i czekaj aż wentylator się włączy jednocześnie namacalnie kontrolując temp węży. Działa to tak: silnik sie nagrzewa wąż...
Korek chcę jutro jechać kupić nowy do ASO. Korek to może być dobry trop. Pytanie dla mnie zasadnicze w tym wypadku, jaka jest faktycznie temperatura silnika w momencie jak wywala płyn. Ja sprawdziłbym też czujnik temperatury odpowiedzialny za załączanie wentylatora, bo to on może być powodem tych kłopotów. Może być sytuacja, ze na ac wentylator chodzi...
Dasz radę ;). Daję opis z forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=... - proszę moderatora o nieusuwanie linka :). Dodam, że robiłem to już 2 razy i sposób działa w 100% Prawie we wszystkich BM-kach, wcześniej, czy później pojawiają się problemy z układem chłodzenia. Jego niedomagania objawiają się ogólnie przegrzewaniem lub niedogrzewaniem,...
Auto zostało zakupione wczoraj. Po przejrzeniu podejrzewam, że winowajcą jest korek wlewu oleju silnikowego – brak uszczelki, zasysanie powietrza.
Wentylator działa, jak łapał tem to wzorcowo 2biegi włączały się przy 95 i 100 st Korek sam wymieniłem na samym początku na oryginał Co do pompy, to też już były sugestię, chodź jeżeli była wymieniana 8k temu
Na podstawie dostępnych informacji (schematy i fora dyskusyjne dla modeli C3 1.4 benzyna z AC z lat 2005-2011, silnik TU3JP/KFV), opiszę poniżej, jak działa system, możliwe przyczyny i kroki diagnostyczne. Schematy elektryczne dla Twojego modelu nie są publicznie dostępne w pełnej formie bez narzędzi diagnostycznych Citroena (np. Lexia), ale opieram...
Cześć wszystkim, Dzisiejszy pacjent to Citroen C3 1.4 8V. W czym problem. Otóż autko mam już ponad 3 lata i jakiś czas temu żona zaczęła sugerować że po trasie 15km miasto/droga średnicowa jak zgasi auto coś się jej jakby przelewa w środku... Parę razy jechałem i nic. Raz zajrzałem pod maskę jak stanąłem po podróży i pusto w zbiorniku. Odkręcam korek...
Chłodnica jest gorąca i węże są takie że da się ścisnąć jak mocniej nacisne. Wiem ze na ciepłym silniku płyn powraca tym wężykiem zobaczę jeszcze na zimnym. Bo powinien od razu lecieć po odpaleniu samochodu ? Termostat wymieniony na nowy i chyba działa bo rury są gorące do chłodnicy. Tak samo nowa pompa wody i korek od zbiornika wyrównawczego. Na ciepłym...
Z racji tego, że to mój pierwszy post, witam wszystkich w tym temcie i na tym forum. Śledzę temat już od ponad roku i mam już określone preferencje co do myjek. Moimi typami są: Karcher HD1090, HD1094, Kranzle K1050. Moje potrzeby są dość standardowe 2 auta, ciągnik jakieś maszyny i parę metrów chodnika. Mam instalacje 400V w różnych miejscach i wodę....
zmieniałeś korek wlewu płynu chłodniczego? On ma zaworek i utrzymuje odpowiednie ciśnienie by płyn nie wrzał. U siebie zmieniałem co roku - koszt kilka/kilkanaście PLN w motoryzacyjnym.
Witam, pacjent Avensis T25 2005 r. 2.2 D-CAT 177 KM, nalot 261 tys. Problemem jest, że w trakcie jazdy wyrzuca płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego. Przy normalnej jeździe (V max 120), przejadę ok. 100 km i wskazówka od temperatury zaczyna iść do góry, gdy pojadę mocniej V powyżej 140, to nie zrobię więcej niż 50 km i wskazówka już się podnosi....
To nie jest korek, tylko odlew, wzmocnienie dla osi. Musisz zdjąć wentylator z osi.
Zaślepiłem korek i uważenie obserwowałem co pare kilometrów jak się będzie zachowywał układ chłodniczy. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów- zatrzymaniu się i odczekaniu minute przed zgaszeniem silnika, bulgot płynu chłodniczego był słyszalny nawet w kabinie, a po otwarciu maski słychać było jak się gotuje płyn w wężach i w zbiorniczku. Dalsza jazda...
Tu masz schemat elektryczny układu chłodzenia. Termostat masz sprawny ? Spróbuj zmienić termostat oraz korek zbiorniczka wyrównawczego
Czy przed wyrzuceniem płynu przez korek wentylator się załącza i jaką temperaturę pokazuje wskaźnik temperatury?
Witam od dłuższego czasu walczę z używającym płynem z układu chłodzenia płyn ubywa zwłaszcza na dużych trasach typu 1000 plus potrafi nawet ubyć ponad 2litry płynu ! Ponadto auto potrafi nic nie piszczeć ani nic dopiero na 2 dzień przy odpaleniu informuje że ma mało płynu test na zimnym na ciepłym szukanie wycieku nic na uszczelkę też był robiony test...
Witam, Mam kłopot z utratą płynu chłodniczego w B8 2.0 TDI (150 KM). Na odcinku 20 km potrafi mi wylecieć blisko 1 l płynu, jeśli mocniej "pocisnę", przy delikatniejszej jeździe nie wycieka nic. Jeden serwis już się poddał, stwierdził, że nie wie, co jest przyczyną. Co udało mi się ustalić, to na 99% płyn wylatuje przez korek w zbiorniczku wyrównawczym...
Witajcie, chciałem zasięgnąć opinii bardziej doświadczonych kolegów bo sam już nie mam pomysłu. Postaram się skondensować to do minimum. Pacjent M156, około 187tkm nalotu. 2008. W moim posiadaniu od dwóch miesięcy. Po zakupie auto jeździło bardzo dobrze. Zdecydowałem się na wymianę chłodnicy wody (była już wizualnie zmęczona) oraz wszystkich doprowadzających...
W samochodzie wymieniłem - chłodniczkę oleju bo był kanał wodny zatkany, nagrzewnicę, termostat, oraz korek na zbiorniczku bo nie był szczelny. Samochód oddałem klientowi bo prawdopodobnie jest gdzieś usterka w bloku silnika (dlatego został sprzedany). Trzy razy płukałem układ, robiłem próby z zamianą węży, i nic, zero poprawy. Byłem u trzech znajomych...
zostaw go na 2500 ob Ktoś go trzymał na tych obrotach? Zasada jest jedna, odkręć ten korek po jeździe kiedy silnik już jest nagrzany, niech się odpowietrzy. Druga osoba niech go trzyma na obrotach i niech się w końcu ten układ zagrzeje tak długo aż się włączy wentylator chłodnicy. Obydwa węże musza być gorące od chłodnicy, nagrzewnicy i płyn w zbiorniczku...
Zrób diagnostykę i sprawdź jaką temperaturę widzi ster. silnika, jeśli prawidłową to do wymiany korek zbiorniczka
Dzień dobry. Mam problem z ładowarką teleskopową massey ferguson 9407. pracowała 20min w upale na powietrzu, zauważyłem że temperatura silnika jest wysoka, ale wskazówka nie wchodziła na poziom czerwony. zdecydowałem że uruchomie wentylator na gorące powietrze żeby ochłodzić silnik. Później dokończyłem prace (10min) i wyłączyłem silnik. wtedy płyn chłodniczy...
Jeśli wentylator jednostki wewnętrznej pracuje bez zarzutu to na 90% ubytek czynnika a 10% uszkodzony EZR lub korek w instalacji chłodniczej. Wzywać serwis nie czekać.
Witam. Szukam instrukcji obsługi do folwalder osa 260 . Chodzi o rodzaje olejów i schematu elektryki (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź • Folwalder OSA-260 to olejowa (immersyjna) spawarka transformatorowa prądu przemiennego 260 A. • Producent zaleca klasyczny, wolny od PCB olej transformatorowy zgodny z IEC 60296 / PN-EN 60296, lepkość 10-12...
egr i tak niema nic do gotowania się, tak samo sondy lambda, niema się co nad głupotami tu rozwodzić jak się go tuje to: albo się nie włącza wentylator bo czujnik/bezpiecznik/przekaźnik/wentylato... uszkodzony albo UPG się kończy albo zapowietrzony układ chłodzenia albo termostat uszkodzony albo pompa wody rozleciana (bardzo rzadki przypadek) ja już pisałem...
Aktualizacja sytuacji: 1. uzupełniłem płyn chłodzący w zbiorniczku do poziomu max. 2. odpowietrznik znalazłem tylko na wężach nagrzewnicy przy grodzi kabinowej (za filtrem powietrza) 3. wymieniłem czujnik temperatury oraz termostat na nowe części. Auto na biegu jałowym (na luzie) przy obrotach 900 równo pracuje, temperatura powoli wzrasta do 90st .C...
Jak jest korek zamknięty to trzyma temperaturę, wentylator normalnie się załącza po co grzebiesz?
Każdy z nas chyba spotyka się z tym problemem. Po pewnym czasie wentylator staje się nieznośnie głośny, brudny i dokuczliwy. Wydałeś pewną kwotę na dobry wentylator ale każdy z nich prędzej czy później zaczyna hałasować. Poniższy poradnik jest całkowicie mojego autorstwa. Nie ma tu kopiowanych tekstów, zdjęcia są zrobione przeze mnie oraz opisana metoda...
Odkręcaj korki i patrz czy nie ma blokady. Jeden to jest korek spustowy a drugi zalewowy i to jest oczywiste,jednak niekoniecznie tylko do obsług muszą służyć. Patrząc na foty to widać że nie da się tego rozłożyć bez rozdzielenia z silnikiem. Jeśli nie ma więc niczego pod korkami to wbij kliny i upukuj z boku aż puści . Możesz też w ostateczności zdjąć...
Mechanik podpinał sharana pod vag-a i wszystko było ok Dodano po 2 Wentylator włącza się prawidłowo, a jak mam sprawdzić te ciśnienie czy jest 1,5 bara??? Dodano po 4 Jak odkręcę korek w zbiorniczku wyrównawczym na zimnym silniku to podnosi mi się poziom płynu z minimum na wysokość pełnego zbiorniczka pod sam korek, czy to normalne? A przy tym coś bulgocze...
Również mam Enderka to dobra drukarka ale do zmiany na wstępie: - Nadmuch - Zakup Hegron gel spray - dzięki temu drukuję z petg na zimnym stole (oszczędność energii). Do kupienia w Rosmann. Na sieci sprzedają to jako klej do druku 3D za 4x większą cenę... - Zwiększenie przyspieszeń dla osi X i Y bo są tak niskie, że drukarka realnie osiąga te 60mm/s....
albo coś w silniku. Co może rozwalić w silniku? Blok ? Cylinder? Do autora , skoro już podolewałeś tego płynu chłodniczego to proponowałbym aby pierw silnik zagrzać do PORZĄDNEJ temperatury roboczej (15-20km "mocnej" jazdy zgodnie z przepisami) zatrzymać się gdzieś na parkingu/ podwórku i Siebie , odkręcić korek poczekać aż się odgazuje a następnie...
Mam już . Trzeba zdemnotować obudowe karty graficznej odkręcić wentylator od obudowy. Pod spodem będzie naklejka pod nia korek gumowy zdjąc i tam parę kropli oleju
Witam Serdecznie. Mam pytanie dotyczące Mercedesa S 400 CDI z 2004 roku (191,00 kW). Płyn chłodniczy wycieka ze zbiorniczka wyrównawczego nie przez zabezpieczenie w korku, lecz jednym - dokładnie lewym wężykiem stojąc przodem do pojazdu. Po jeździe pojawiają się krople płynu pod tym wężykiem. Prawy wężyk, który przychodzi do tego naczynia jest suchy....
Korek zbiorniczka wyrównawczego jest nowy bo był niedawno wymieniany, wentylator działa prawidłowo, rozrząd razem z pompą oryginalne Reno był wymieniany w serwisie a zrobiłem już 15 tys po wymianie dodatkowo była również robiona regeneracja wtrysków i wymiana zaworu ciśnienia-stukowego ... Auto ma przejechane 152 tys od nowości a był kupowany w salonie...
korek skrzyni korek płyn korek paliwa
filtr przeciwzakłóceniowy polar astra przekaźnik klimatyzacji arduino sterowanie przez bluetooth
denon avr2113 lodówka samsung czujnik temperatury
Ricoh Aficio MP – uzupełnianie tonera RT-M2503AN, reset chipa, kompatybilność proszku Toyota Touch 2 with Go – aktualizacja oprogramowania i map przez MyToyota USB