Sprawdź przy wentylatorze regulator jest tam (nieraz 2) tranzystor który lubi nawalać pomierz napięcia czy sterujące wariuje czy ten tranzystor.
w 406 moduł sterujący prędkośćią wentylatora nagrzewnicy umieszczony jest w obudowie silnika tego wentylatora, z prawej strony deski rozdzielczej od dołu. Nie jest to klasyczny opornik lecz elektroniczny sterownik , przewarznie pada w nim tranzystor.
Jak w każdym PSA w obudowie nagrzewnicy, centralnie na środku kokpitu
Uszkodzona opornica zwykła przy manualnej nagrzewnicy. Szukaj w tunelu powietrza, zaraz za wentylatorem.
Mam schemat całego układu klimy ale podaj jeszcze symbol silnika
nigdy nie podnosiłem zbiorniczka :) , ale w większości wystarczy żeby był płyn. 1.odkręcasz wszystkie odpowieczniki (dodatkowo można naciskać gumowe węże przyśpieszy sprawę , nalewasz płyn do zbiorniczka gdy zaczyna lecieć płyn z odpowiecznika zakręcasz go następnie odpalasz samochód i grzejesz czekając aż włączy się wentylator
Panowie widzę, że przerabialiście temat a nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi. Gdzie w 407 znajduje się silnik dmuchawy i jak go wymienić? Bardzo dziękuję z góry za odpowiedź
W starych (nie wiem jak w nowych) VW na klapie z dziurami jest naklejona taka cienka gąbka , która próchnieje i zimne powietrze przedostaje się przez te dziury . Nie wiem jak w Twoim aucie . Wiem , że sprawdzenie jest upierdliwe (w VW leżenie plecami na progu i rozpinanie kanału) ale może to byç trop . Kamerka inspekcyjna wprowadzona od strony wentylatora...
Jak się nie mylę to dmuchawa znajduję się "pod nogami pasażera" a najczęściej pada opornica (rdzewieją piny na wtyczce ) wystarczy je wyczyścić i powinno pomóc http://sprzedajemy.pl/opornik-rezystor-w...
zapchana mimo tego że jest gorąca gdy nie ma włączonego wentylatora ?
2. odpowietrznik znalazłem tylko na wężach nagrzewnicy przy grodzi kabinowej (za filtrem powietrza) Pominąłeś najważniejszy, nie napisałeś jaki silnik, ale większości jest przy termostacie, na głowicy nad skrzynią biegów. co załącza wentylator ? Oczywiste że sterownik, to nie lata 80-te.
W tych zespołach nagrzewnicy, dotyczy to również Citroena C5 lubią się ukręcać plastikowe osie klapek, ale wtedy zazwyczaj zostaje nadmuch tylko na szybę, lub na nogi, nie działa również regulacja temperatury. jak wentylator działa a nie masz w ogóle nadmuchu to zacznij od sprawdzenia filtra kabinowego
Witam, posiadam peugeota 306 1.8 16v auto gotuje sie nawet w mrozie wchodzi na czerwone pole. Najbardziej jest to uciążliwe latem w mieście. Wentylatory zalaczaja sie po 90 stopniach ale nie sa w stanie zbic temperatury. Raz doszło do przegrzania i wystrzelila nagrzewnica wszystko wymienione na nowe ale problem pozostał.
Pooglądaj na tych schematach To wszystkie od Peugeotów 306.Komplet to chyba z 30 schematów -nie chcę zaśmiecać elektrody.
Przy okazji proszę o podpowiedź czemu co chwila pali się 40A bezpiecznik od wentylatora chłodnicy A może wentylator ma jakieś opory mechaniczne, i ciężko się kręci. Gdzie szukać przyczyny W napędzie wentylatora. Czyli silniku.
Witam. Panowie posiadam Boxera HDI 2.2 z klimą. Wyciągnąłem schowek, odkręciłem 3 śruby wentylatora, ale za żadne skarby nie mogę go wyciągnąć całego, po prostu blokuje go kawałek nagrzewnicy. Przerabiał ktoś ten temat? Jak się dobrać do niego?
Temperatura wlaczenia - 97°C, wylaczenia - 92°C. Zapach, o ile czujesz go wewnatrz samochodu, to prawdopodobnie przecieki plynu w nagrzewnicy. Nie bylo by to dziwne po przegrzaniu silnika (wzrost cisnienia mogl "dobic" sfatygowana nagrzewnice). Pozdrawiam, Georges
I będziesz codziennie zastanawiał się czy aby wyłączyłeś wentylator po opuszczeniu samochodu? Przecież będzie on miał możliwość działania nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki
Witam, posiadam Peugeot 508 rok 2012 140 KM, chciałbym odpowietrzyć układ ponieważ od strony pasażera słabo grzeje ogrzewanie, auto rozgrzane do 75 stopni odpowietrznik przy termostacie popuszczany i nadal problem. Nagrzewnica nowa termostat nowy klapy sprawdzone. Przy wejściu do nagrzewnicy jeden wąż gorący drugi natomiast mniej. Wentylator nie chce...
A nie prościej jest po prostu podać zasilanie na sterownik klimatronika z diodą, żeby nie cofać napięcia w instalację? Zyskujesz pełną funkcjonalnośc klimatronika ze sterowaniem temperaturą, klapami i wentylatorem. Wystarczy - teoretycznie - podać +12V na sterownik klimatronika "po stacyjce" i to samo z wentylatorem wnętrza (chociaż to już zależy od...
Tutaj chodzi o pend płynu w przewodzie w którym powietrze jest uwięzione, lub zazwyczaj w nagrzewnicy, im szybciej płyn płynie tym więcej z sobą zabierze np.powietrza. Jeśli jest inaczej proszę mnie poprawić.
Miałem podobny problem w nissanie Primera, ale tam zestaw oporników do regulacji stopni nawiewu był przy wentylatorze nagrzewnicy. Na opornikach płytkowych zrobiły się mikropęknięcia- zlutowałem i goliło. Mirek
U mnie jest tak jak po odpalaniu nie nacisnę gazu to nie ładuje alternator widać to w nocy jak pali się światło w kabinie a po wciśnięciu zaraz pali się jaśniej i tak już zostaje tak samo się dzieje z wentylatorem od nagrzewnicy łapie większe obroty po naciśnięciu gazu i zostają.
Dzięki za odpowiedź. Spróbuję użyć tego odpowietrznika. Nie napisałem, że wyjście z nagrzewnicy jest zimne. Jest prawie zimne. To znaczy, że jakiś przepływ tam jest. Poza tym czasem jest cieplejszy a czasem zimniejszy. Przy wymianie płynu odpowietrzali mi układ odpowietrznikiem zlokalizowanym przy termostacie. O innym odpowietrzniku chyba nie wiedzieli....
Piszę znów bo naprawiłem ale tylko na chwilę,myślałem że przy wtyczce nie styka ale jednak okazuje się że regulator w wentylatorze nie łączy.Prosze niech mi ktoś powie jak go wyjąć z obudowy,wiem że później trzeba kolumnę odkręcić ale nie mam pojęcia jak go wyrwać z nagrzewnicy. Gdzie jest jakaś śrubka czy co bo dostęp jest bardzo utrudniony i trzeba...
Witam a ja mam podobny problem pegout 406 Hdi 2.0 2000 rok Od ostatniego czasu zaczelo leciec zimne powietrze wiec pierwsza czynnoscia byla wymiana termostatu i to byl dobry pomysl bo przedtem slinik troche dlugo mi sie zazwyczaj nagrzewal a teraz zdecydowanie szybciej dochodzi o 90 stopni wiec watro zainwestowac w nowy termostat napewno wzroci sie...
Wersja z automatyczną klimatyzacją i dwoma wentylatorami: https://obrazki.elektroda.pl/3855978400_... A5 - konsola wskaźników A35 - sterownik silnika A57 - sterownik skrzyni biegów A63 - sterownik klimatyzacji A91 - sterownik ogrzewania A95 - sterownik wentylatora A123 - wzmacniacz czujnika prędkości A161 - wyświetlacz B24 - czujnik...
andzej789 a jakiej firmy jest nagrzewnica która kupiles? Ja miałem identyczna sytuacje w Peugeocie 205 po wymianie nagrzewnicy na nowy zamiennik. Walczylem z tym długo, sprawdziłem wszystko co się dalo sprawdzić, i skonczylo się tym ze kupiłem oryginalna, uzywana nagrzewnice. Po zamontowaniu używanej Peugeot grzeje tak jak dawniej - w duze mrozy musze...
Witam, Mam problem z ogrzewaniem w moim Peugeot 207 (rok produkcji 2007, silnik 1.4), który posiada climatronic dwustrefowy. Zauważyłem, że gdy ustawiam temperaturę na maksymalną wartość na pokrętle, auto grzeje normalnie (jest wtedy bardzo gorąco, tak jak powinno być), ale kiedy zmniejszę temperaturę o 3 stopnie (na przykład na 25), zaczyna lecieć...
Jak zdejme kostke z brązowego czujnika wentylatory sie załączaja. Zakładam z powrotem i się wyłaczaja. Objawy jak na ten model peugota chyba normalne. Mostkowanie pinów we wtyczce nic nie daje jest tylko i wyłacznie reakcja on off podczas wpiecia kostki. i jej zdjęcia. Autko pracuje kilka minut. Węze od nagrzewnicy sa jeszcze letnie i.... odpala sie...
A, w lecie ogrzewanie używasz. To może zimą klimatyzacja? Wyłącz wentylator. Daj jakieś 2tyś obrotów i zobacz czy obydwa przewody są cieple. Jak tak włącz dmuchawę na 1 bieg i wtedy zobaczy smucą ciepłe powietrze i się nie schładza po chwili.
Witam. W Peugeocie 2008, miałem zwykłą klimę manualną (z pokrętłami). Postanowiłem zmienić na klimatronika. Wymieniłem nagrzewnicę, dołożyłem panel sterowania klimą. Z początku przy ustawieniu nawiewu na maxa w ogóle przestały kręcić wentylatory. Trzeba było zmniejszyć intensywność dmuchawy. Zmieniłem typ klimatyzacji w BSI i to pomogło. Czyli wentylatory...
Auto z silnikiem 2,0 Hdi r.2000, klimatyzacja manualna. Od paru dni, silnik nagrzewnicy wydaje z siebie nieludzkie dźwięki. Tylko na najwyższych obrotach zjawisko nie występuje, ale od punktu zero ( po uruchomieniu silnika wentylator leciutko się zawsze kręci ) i potem na następnych położeniach dźwigni wentylatora słychać piski o różnych częstotliwościach,...
Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem Peugeota 308 1.6 vti, niestety już brakuje mi na niego pomysłów. Po odpaleniu silnik pracuje idealnie, osiągnie na blacie 70 stopni i z automatu załącza na maxa wentylator chłodnicy, wywala błąd P11AA, błąd czujnika ciśnienie w kolektorze dolotowym zgodność i w tym samym momencie zmienia mieszankę i kopci na biało....
Witam. Odświeżę, gdyż mam podobny problem. Peugeot 307 2.0 hdi 136 km 2004 r. klimatyzacja automatyczna jednostrefowa. Nadmuch jest bardzo słaby, da się wyczuć dopiero powyżej ok. 3/4 prędkości wentylatora. Filtr przeciwpyłkowy nowy. Regulacja obrotów sprawna, ale słychać przez chwilę piszczenie wentylatora przy wyższych ustawieniach. Zmiana kierunków...
Dzień dobry, Zachciało mi się wymiany termostatu. Z historii pojazdu wiem, że poprzedni właściciel zrobił uszczelkę pod głowicą. Jak zrobiłem trasę, samochód nie osiagnął 90 stopni. Zastanawialo mnie to, bo ogólnie zima, ogrzewanie letnie, temp silnika według wskaźnika na desce ok 80 stopni. Zwalilem to na to, że jest zima. Poczytałem, postanowiłem...
Jak dobrze rozumiem to sterownik wentylatora masz po lewej stronie nagrzewnicy - nad pedałem gazu. Tutaj masz schemat. http://obrazki.elektroda.pl/2329252300_1... Zobacz czy z panela wychodzi sygnał. Jeżeli wychodzi to czy sterownik ma zasilanie a jak jest to pewnie nie ma PWMu podawanego na tranzystor.
Jest trójpozycyjne przekrętło Jesli juz, to 4 - pozycyjne lub ciagla regulacja jesli jest klima. Bez klimy, w pozycji 0 wentylator jest wylaczony. Nie ma klapy zamykajacej doplyw powietrza z zewnatrz. Musi byc przeplyw powietrza, aby kierowca sie nie poddusil i nie stracil przytomnosci, a i bez przeplywu powietrza szyby zaszlyby rosa ograniczajac widocznosc....
Zrobiłem tak sobie w Voyagerze CDR, tam wystarczyło podać sygnał masy aby webasto zastartowało. Ponieważ ma ono moc bodajże 4kW to dałem dwie pompki jedną przy piecyku i drugą przed nagrzewnicą kabiny + dodatkowo wysterowywany temp. płynu wentylator nawiewu z obiegiem zamkniętym powietrza w kabinie. Odpalam zdalnie z pilota dalekiego zasięgu z automatycznym...
przy wymianie wentylatora spuszczali plyn z ukladu chlodzenia? jesli tak, to byc moze po zlym ponownym uzupelnieniu stworzyla sie poduszka powietrzna w nagrzwnicy - rezultat niska wydajnosc chlodzenia. Sprobuj spuscic caly plyn z ukladu, pozniej uzupelnic pamietajac o tym aby zawor na nagrzewnicy byl w pozycji otwartej (czyli nagrzewanie na max).
Witam wszystkich Postanowiłem zamontować sobie klimatyzacje automatyczną w moim peugeocie 206 silnik 1.1 benzyna 1999r . Jeśli chodzi o mechanikę to bezproblemu sobie wszystko zamontuje , jednak jeśli chodzi o podłączenie elektryczne to zwracam się o pomoc do was , mianowicie gdzieś trzeba będzie podpiąć sprężarkę:) no i wiązkę od nowej nagrzewnicy:)...
Czy ktoś posiada instrukcję serwisową dla Peugeot 206, 806, 307, Citroen Evasion, Picasso, Fiat Ulysses i może podać jakąś charakterystykę czujnika 6445CG ? Oznaczenie fabryczne BEHR 90.01537, wycofany ze sprzedaży , zamiennik niedostępny. Montowany z boku nagrzewnic w wymienionych modelach. Jeden z użytkowników opisywał kilka lat temu , że po jego...
Po odpieciu rury od chlodnicy trzeba bylo odkrecic odpowietrzniki na obudowie termostatu i rurze do nagrzewnicy oraz, oczywiscie, korek zbiorniczka wyrownawczego. Bez tego w ukladzie tworzy sie podcisniene, ktore nie pozwala na jego oproznienie. Odpowietrzanie klasyczne: odkrecic odpowietrzniki az wyleje sie plyn bez powietrza (najlepiej z dodatkowym...
W swojej 306 robię to tak. Na zimnym silniku i przy otwartym zaworze nagrzewnicy wymieniam płyn. Wstępnie odpowietrzam układ chłodzenia na pracującym silniku. Czekam aż ostygnie wtedy wlewam płyn do chłodnicy pod korek (uzupełniam braki) zakręcam i nagrzewam silnik do chwili gdy zadziała wentylator na chłodnicy. Wyłączam silnik i czekam do całkowitego...
Witam mam problem z temperaturą chłodzenia. Temperatura podczas jazdy zachowuje się normalnie tzn jest 83-91'C ale na postoju potrafi wskoczyć do 95-98'c a wtedy załączyć się wentylator i zabije do 91 Czy to normalne? Dodam że wcześniej tego nie miałem a zaczęło się od kiedy wymieniłem oringi przy nagrzewnicy i zalałem nowym płynem układ chłodzenia...
Spróbuj włączyć nagrzewnice podczas jazdy , będzie gorąco ale , zaobserwujesz czy następuje spadek temperatury . Jeżeli tak , to wina termostatu lub nie włączają się wentylatory lub zatkana chłodnica jak kolega wyżej wspomniał . A pro po chłodnicy to sprawdź czy nie jest za syfiona z zewnątrz między żeberkami , bo wtedy nie ma przepływu powietrza .??...
teraz bd miał chwile czasu więc znowu spróbuje uporać się z problemem;) Układ odpowietrzyłem tak jak ktoś wcześniej pisał wlewałem przez lejek który do zbiorniczka wszedł pasownie co pozwoliło mi podnieść poziom płynu ponad wszystkie odpowietrzniki 1 na chłodnicy zalany full 2 na termostacie (śrubka) zalana full 3 na wężach nagrzewnicy zalany full silnik...
Jak to jest poczciwy HDI który pali 3,5 litra ropy to z czego ma dogrzać ? Z resztą jak pamiętam moją 206 z benzynowym silnikiem 1.4 to też temperatura skakała, a kiedy latem padł wentylator chłodnicy to przez kilka dni jeździłem chłodząc silnik nagrzewnicą ustawiając grzanie na max. Tu masz pokazany postęp technologiczny. Kiedyś wystarczyło 3,5 litra...
Witam. Mam problem z peugeot 207 1.4 8V, a mianowicie wyrzuca płyn jak jest odkręcony korek od zbiorniczka. Jak jest korek zamknięty to trzyma temperaturę, wentylator normalnie się załącza. Dwa miesiące temu był wymieniany termostat, teraz była wymieniona uszczelka pod głowicą (głowica była splanowana, sprawdzona na szczelność, wymienione zawory, uszczelniacze...
Witam ! mam taki problem w samochodzie PEUGEOT 306 BREAK 1,8 16v 1999 r nie dziala wentylator nawiewu ! Przez jakis czas dzialal nie dzialal tzn. jadac samochodam czasami sie wlaczyl dzialal kilka dni pozniej nie dzialal i tak na zamiane az do teraz od 3 misiecy wogle sie nie odezwal ! A ze jest cieplo to mam duzy problem poniewz nagrzewnica caly czas...
Witam kolegów Szykuję się do kolejnego zadania związanego z Peugeot’em 206+. Samochód został sprzedany mojej mamie z „prawie” sprawną klimatyzacją. Według sprzedawcy miało brakować jedynie rurki od skraplacza do wymiennika. Rzeczywistość okazała się o wiele bardziej brutalna. Dane auta: Peugeot 206+, rocznik 2009 VIN VF32M8HZA9Y129998...
witam mój problem polega na tym ze auto grzeje się temperatura skacze od 90 do 110 stopni wymieniłem termostat sprawdzając go i otwiera się chłodnica równomiernie nagrzana wszystko dobrze odpowietrzone a temperatura nadal skacze i co najdziwniejszego nie mam ogrzewania chodź nagrzewnica jest czysta ,cały układ tez nigdzie żadnego zatoru do 80km/h temperatura...
Ustawienia LPG mogę pokazać najwcześniej wieczorem gdy auto do mnie wróci. Co do temperatury: wchodzę do samochodu, podlączam PP2000, temp cieczy chłodzącej 9*C. Odpalam auto, temp. w PP bardzo powoli rośnie do 15*C; w tym czasie wskazówka na desce pokazuje 60-70*C. Jak już pisałem w ramach testu podłączyłem zamiast czujnika temp. cieczy opornik. Niezależnie...
Witam Mam pytanie, nie spotkałem się jeszcze żeby ktoś miał taki problem dlatego piszę. Mianowicie od paru dni jeździłem przy włączonym nawiewie na full 28 stopni i grzało tak średnio: od strony kierowcy średnio, od strony pasażera troszkę lepiej. Po paru dniach przestało grzać wogóle tylko zimne powietrze z obu stron. Za jakiś czas znowu jakieś przebłyski...
https://obrazki.elektroda.pl/7620949300_... Dzisiaj zrobiłem następujące rzeczy. Opisze je chronologicznie. Samochód stał z odpiętą klemą plusową (+) prawie dwa dni. Nie padał deszcz i wilgotność była na pewno mniejsza niż w dniu wystąpienia usterki. Podłączyłem klemę plusową i od razu wiedziałem, że nie odpali bo wyskoczył czerwony...
Ten dolny wąż nie może być zimny jeśli osiągasz temp 90 stopni, ma być w miarę ciepły. Druga sprawa czy wentylator nie chłodzi ci za długo, może czujnik temp jest uszkodzony. Nagrzewnica nie ma nic do tego, jak co to byś nie miał ogrzewania.
Przepraszam za te skróty w temacie, ale ciężko w dwóch słowach zasygnalizować problem. Sprowadziłem z Niemiec peugeota 406 2.2 hdi z 2003 r. Nie zauważyłem podczas oględzin, że nie działa dmuchawa. Dzisiaj okazało się, że ktoś wypiął i najprawdopodobniej bezczelnie ukradł cały moduł sterowania wentylatorem nagrzewnicy. No i d... zbita, bo jest to jakiś...
Wiem że przy PP2000 nie ale chcę zobaczyć jakie wyposażenie miałem przez fabrykę przewidzianą:) Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)07248 89 3 0135 Charakterystyki pojazdu Model406 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)07248 89 3 0135 Data Początku Gwarancji01.01.1990 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP...
Witam będe montowac ogrzewanie w peugeocie 806, mam kompletne z poprzedniego auta ze zbiorniczkiem w sobie.Przewody wodne podepnę przed nagrzewnicą.Cofdzi mi o podłaczenie wentylatora idą tam 2 przewody czerwony i czarny.W hondzie do wentylatora podłaczony był tylko brąz jakby masa czerwony na którym był prąd był zaizolowany,wentylatorbył ręcznie sterowany.Jak...
Charakterystyki pojazdu 3008 (P84E) CROSS OVER 5-DRZWIOWY 1.6 HDi 120 FAP (DV6FC) AUTOM SKRZ BIEGÓW 6 PRZEŁOŻEŃ TYPU STT Model 3008 (P84E) Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 14826 89 2 0708 Data Początku Gwarancji 31.08.2017 Numer seryjny silnika 10 JBHY 3061051 P4A 9813169299 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP...
Jeśli mogę to poproszę o rozkodowanie VIN Peugeot 2008 VF3CUBHY6FY123964 Proszę; Model 2008 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 14189 88 2 0459 Data Początku Gwarancji 08.11.2015 NRE(homologacja) e2*2007/46*0070*24 P4A 9807590799 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU PEUGEOT LINIA PRODUKTU 2008 TYP...
Francuzom ufać niestety nie można???!!! :-D Jeśli chodzi o francuzkie auta do 2000r. To jest kolega w błędzie. 4 lata temu, kupiłem do firmy w której pracuje, jako służbowy samochód, Peugeota 309 1.3 b. 1988r. Z przebiegiem 107.000 km. Jest to stare auto, ale sprawdza się znakomicie, jak na swój wiek i warunki w jakich pracuje, mianowicie porusza się...
W Peugeocie 308 była elektryczna nagrzewnica wspomagająca i fakt, szybciej się robiło ciepło. Nie znam mocy ale przewód na oko około 10mm² o czymś świadczy. W Lupo 3L też były elementy PTC w nagrzewnicy ale to auto było całe po...ne, "na prąd" było wszystko, a i system start-stop wymagał potężnego akumulatora, nie wiem czy nie większego niż blok silnika....
Może jeszcze ja coś dodam. Sam wykonałem już kilka bloków i twój post przypomniał mi kilka błędów, które sam popełniłem. 1.Jeśli chcesz zrobić blok tylko na CPU nie interesuje cię to i nie będziesz rozbudowywał układu, to lepiej sobie to daruj i kup jakiś używany, na allegro można dostać jakiś w dobrej cenie. Nie chce cie zniechęcać, ale jak policzysz...
wentylator nagrzewnicy wentylator dmuchawy nagrzewnicy wentylator nagrzewnicy mercedes
programator zmywarki hotpoint ariston własny pompa ciepła bosch sterownik silnika
pomiar małych rezystancji ładowarka giant
Wyłączenie silnika podczas jazdy w Peugeot Boxer III 2.2 HDI Renault Master 3 dCi – błędy DF569 i DF054 pod obciążeniem, ciśnienie doładowania i paliwa