zakupiłem taki komplet chłodnica z wentylatorem i z silnika wentylatora ida trzy kable Czy kupiłeś chłodnice od e36?
Jest to silnik 230V prądu zmiennego. Jeżeli nie posiadasz odpowiednich uprawnień, zabawy tym silnikiem są niebezpieczne. Nie jest przystosowany do zasilania poza sieciowego. Odpuść sobie, bo zrobisz sobie krzywdę. Jak ci potrzebny silnik, kup sobie silnik 12V DC. Oferta jest szeroka i z doborem silnika nie będzie problemu. Temat zamykam, żebyś sobie...
To jest zwykły włącznik termiczny, nie ma na nim minusa. Odłącz silnik wentylatora bo na nim masz stałą masę i leci przez uzwojenie silnika na włącznik.
Grala opisał Ci książkowo co i jak. masz na 99% usterkę "opornicy" czyli zwarty główny tranzystor. Układ jest taki - od plusa po zapłonie do silnika wentylatora, z silnika wentylatora do modułu PWM (opornica), z modułu do masy. To był oczywiście opis kabli prądowych. Sterujące lub sterujący z modułu PWM do panela sterowania. Usterkę którą opisujesz...
Najpierw sprawdż pracę wentylatora poza okablowaniem instalacji samochodu czy pracuje.W moim przypadku skorodowały końcówki kabla w kostce zasilającej wentylator tuż przy silniku wentylatora.
Wentylatory w B5 i B6 nie są zamienne, to dwa różne systemy. W dużym wentylatorze jest sterownik obsługujący oba wentylatory, odłącz cienki kabel idący do dużego silnika (kabel żółto/fiolet), jeśli silniki i moduł są sprawne to oba wentylatory powinny się włączyć po włączeniu zapłonu.
Mam "trochę" do czynienia z rozruchem wentylatorów więc napiszę tak: - rozruch takiego silnika powinien być przeprowadzany za pomocą albo układu gwiazda/trójkąt (2 kable do silnika ale o mniejszym przekroju) albo poprzez układ softstartu (jeden "grubszy" kabel). - wentylator łatwiej rusza (krótszy rozruch) gdy ma zamknięte klapu na ssaniu (wiem z praktyki...
Jaki masz czujnik ciśnienia klimy? Jakie auto i silnik? Klimatronic? W klimatroniku możesz zobaczyć warunki włączenia kompresora. Jak nie masz klimatroniku to w sterowniku silnika. Sprawdź bezpiecznik 16 w desce rozdzielczej, zasilania sterownika wentylatorów, pognite kable, i sam sterownik.
A co szczotki poszły? Dobrałeś sie chociarz do kabli w wentylatora w konsoli?
http://obrazki.elektroda.pl/3773714600_1... jeśli to silnik wentylatora to jeden z tych przewodów jest początkiem uzwojeń a reszta wygląda na odczepy służące do zmiany prędkości. Teraz miernikiem należałoby zmierzyć rezystancję pomiędzy tymi przewodami.
Wentylator jest pod kierownicą z lewej strony,dość głęboko patrząc od spodu.Sprawdź czy po włączeniu przełącznika nawiewu pojawia śię napięcie na kablu do silnika. Jeśli wentylator VALEO to na 99% szczotki.Robiłem ostatnio dwa takie wentylatory i była ta sama usterka.Kiepskie dojście ale można wyciągnąć bez rozbierania plastików.
Chcę schemat tego wentylatora i czy przez kondensator na pierwszym zdjęciu musi mieć przejście prądu
Szara farelka z potencjometrem z tyłu. Gdzie powinny być podlutowane kable od silnika wentylatora? Potrzebuję zdjęcie lub opis.
Zacznij od usunięcia izolacji z końców wyprowadzeń poszczególnych cewek. Należy to zrobić ostrożnie za pomocą noża, tak by nie przeciąć wyprowadzenia. Potem należałoby końcówki te pobielić (tj. pocynować z pomocą lutownicy i lutu). Konieczne jest też nałożenie koszulek izolacyjnych na poszczególne wyprowadzenia. Przykład połączeń: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
Do silnika dochodzą trzy kable-dwa grube i jeden cienki?
Pisałem niebieski jest do climatronica, a odnośnie V71 to raczej ciężkie dojście to ta klapka pod filtrem a wyżej niż klapka recyrkulacji. Silniczek za schowkiem między nagrzewnicą/dmuchawą a prawym bokiem nadwozia powyżej wentylatora, nad silnikiem wentylatora masz do niego wtyczkę szeroką 5pin a po kablu dojdziesz. Tylko ta klapka nie dużego wpływu...
temp. pełnego otwarcia termostatu 85stopni plus, minus 2, ciśnienie w układzie 1,4-1,6 bara, termowłącznik wentylatora znajduje się w chłodnicy i bezpośrednio załącza wentylator, aby sprawdzić wentylator należy przy włączonym zaplonie odszukać plus zasilania i połączyć kablem najpierw z jednym pinem 1-szy bieg, potem z drugim 2-gi bieg
Renault megane 96r. 1.6 8v Problem z Wentylatorem chłodnicy i centralnym zamkiem. . Czujnik włącza wentylator przez przekaźnik w skrzynce bezpieczników na lewym nadkolu w komorze silnika. Tam powinny być trzy przakaźniki: jeden od pompy paliwa i dwa od wentylatora chłodnicy (jeśli dwubiegowa). Trzeba sprawdzić przekaźnik, no i kable: czujnik - cewka...
Jeżeli instalacja i czujnik są ok błąd ma się skasować, jeśli jest stały to jeszcze jest gdzieś kicha przeswietlone były kable od wtyczki ABS do czujnika?. Czujnik można przełożyć z sprawnego Koła tam wychodzą bez problemu te czujniki.
Wentylator zalacza sie mimo zimnego silnika, pracuje po wylaczeniu zaplonu przez jakis czas. Nowy czujnik temp., odlaczalem panel klimy, czujnik cisnienia... Ktos mial problem podobny? Wentylator przestaje pracowac jak odlacze mu kabel sygnalowy od sterownika.
Witam Mam problem z odczytaniem schematu na naklejce silnika pochodzącego z jednostki zewnętrznej klimatyzacji Sanyo. Jest to silnik wentylatora wyciągnięty z jednostki posiada trzy kable biały czerwony i czarny. Rozumiem że podłączyć powinienem przez kondensator (mam taki). Tylko nie wiem jaki kabel do czego podłączyć. Dołączam zdjęcie silnika wraz...
sprawdz . podłacz do silnika wntylatora dwa kable + I - obojentnie jak podłaczysz tylko uwarzaj na rece i czy przypadniem ocos wentylator niezawadzi. jak niezakreci to walniety silnik wentylatora a jak zakreci to szukaj winy w kablach lub bezpieczniku.
Witam Mam problem z nawiewem - czasem się włączy ale częściej nie działa. Sprawdziłem silnik wentylatora - sprawny Brak plusa na grubym kablu który idzie do wentylatora . Sprawdziłem bezpiecznik w komorze silnika nr 11 40A sprawny ale nie ma na nim napięcia :(. Czy mogę prosić o schemat . Pozdrawiam i czekam na sugestie
Czyli ten kabel 3 żyłowy (pierwsze foto ) to "wychodzi" z silnika? Ta firma produkuje wentylatory z sinikami jednofazowymi. Takiego konkretnego typu nie podłączałem ale inne tak i były bez kondensatora rozruchowego.
w niedziele będę miał trochę czasu to porobię zdjęcia. Silnik nie ma kondensatora, ma 4 szczotki. Dokładnie jest to sinik wentylatora klimatyzacji z bmw e38 740i Próbę robiłem na stole. podłączać kabel do akumulatora samochodowego. Kable mocno iskrzyły a po chwili zrobiły się ciepłe. silnik stał w miejscu.
Masz błąd jak byk. Moduł wentylator lub kabel sterujący na linii moduł-sterownik silnika.
Ilobiegowy silnik wentylatora? Ile kabli idzie do wtyczki, dwa lub trzy? Ile kabli idzie do czujnika?
W tym rozwiązaniu masz silniki dwubiegowe wentylatorów (do silników dochodzą trzy kable). Pierwszy wolniejszy bieg realizowany jest przez zasilanie silnika przez rezystor ograniczający, drugi szybki bieg to zasilanie bezpośrednie 12 V. Rezystor ograniczający prąd znajduje się wewnątrz silnika elektrycznego. Przy jego usterce temperatura wzrasta do około...
Witam. Z racji że nie znalazłem odpowiedzi na pytanie dodam coś od siebie. Tak jak wcześniej napisano. Wentylator trzyma się na jednej śrubie. Po odkręceniu tej śruby trzeba na dolnym zaczepie rozchylić takie dwa "dziubki" tzn odbezpieczyć wentylator by się go dało obrócić. Ja w swoim przypadku to wyłamałem. Co do ucięcia kabla to wentylator jest bez...
No właśnie nie mam czym go zasilić. Po zakręceniu ręką czuć wyraźny opór oraz śmierdzi z niego. Przy pomiarze rezystancji pomiędzy każdym kablem wychodzi około 7ohm
uszkodzony opornik wentylatora i chodzi tylko z jedna predkoscia jedz po kablu od silnika wentylatora a znajdziesz opornik
Temat został zakończony wentylator był od czegoś innego i tylko Zamieniliśmy kable przy samym w silniku wentylatora i teraz już chłodzi
Moduł elektryki komory silnika czarna kostka(12pinów) pin 9 kolor kabla łososiowy - podaje on masę na przekaźnik opisany jak k06 - wyjście na wentylator fioletowy.
Najczęściej wypala sie styk (kabel zółty) na UCBIC'u,ale ty piszesz że napięcie dochodzi do opornicy.... Więc sprawdz czy na czarnym kablu silnika masz pewną masę,no i czy silnik sprawny.
Potrzebuje samemu wysterować wentylator chłodnicy w samochodzie. Wiatrak posiada dwa biegi a komputer samochodu decyduje na którym ma pracować, załączając przekaźnik RL1 lub RL2. W obwodzie sterowanym przekaźnikiem RL1 odpowiadającym za pierwszy bieg, jest bezpiecznik o natężeniu 30A, kable są cienkie. Obwód drugiego biegu (na przekaźniku RL2) ma bezpiecznik...
Jak masz wsólmy kanał w bloku zakaz ozywania wentylatorów.
W mojej staruszce (astra F '96r x16xel bez klimy) jest tylko jeden bieg wentylatora i nie ma rezystora R19. Wtyczka czujnika ma trzy kable.
Pisząc "sprawdź" miałem na myśli napięcie na silniku (w momencie gdy ma działać). Skoro takie napięcie jest na silniku jak na powyższych fotkach, to problem musi leżeć gdzieś pomiędzy silnikiem a sterownikiem - w kablu?
Silnik Tico jest akurat bardzo fajny i mocny, tyle, że ma nie traktorową charakterystykę - czyli mały moment na niskich obrotach, za to lubi wysokie obroty, dużo lepiej się nada 900-tka z Cinqecento/Seicento - ten silnik to stare OHV i on bardzo mocno ciągnie z dołu. Co do elektryki Tico to z aparatu zapłonowego wychodzą 2 kable - brązowy i czarny z...
Sprawdź kable czy nie są przetarte od czujnika temperatury i wentylatora. Wentylator nie działa i się grzeje, co innego gdyby działał wtedy można podejrzewać uszczelkę pod głowicą.
No jeśli mój silnik powinien mieć sygnały takie jak pisałeś to jest uszkodzony bo mam zwarcie kabla czarnego i białego na samym silniku i zostaje mi tylko 2 kable do sterowania
Wyglądać ma dobrze .. :D JA używam do czujników kabla YTKSy 3x2x0,5 ekw, w zasadzie wystarcza do wszytkich elementów, zewnętrzny sygnalizator można 5x2 bo może wymagać zasilania układu akumulatora. W myśl zasad powinieneś separować kable od instalacji elektrycznych ,szczególnie lamp wyładowczych, układów zasilania silników ( klimatyzacje, wentylatory...
w komorze silnika z przodu po lewej stronie na podłużnicy ,jesli masz problem z lokalizacją to idz po grubych kablach wentylatora chłodnicy
Problem rozwiązany. Uszkodzony jest kabel zasilający. Poprowadzę dwa osobne kable do wentylatorów i podłączę do osobnych bezpieczników.
Hejka a jakieś dane auta? Oznaczenie silnika ile kw ?
To Musisz kupić przekaźnik JQX-15FA-1C i wymienić go. W zeszłym roku wymieniałem w swoim takim samym jak Twój sterowniku ten przekaźnik. Miałeś dużo szczęścia podłączając na próbę podajnik do gniazda wentylatora, bo ten sterownik ma wentylator włączany przekaźnikiem, a nie triakiem, gdyby tak było, to sterowanie wentylatora też by się uszkodziło, bo...
Czyli czeka mnie jeszcze jedna rozbiórka obudowy i sprawdzenie jak wygląda rezystor oraz wtyczka silnika dmuchawy. Podejrzewam, że wtyczka silnika powinna być na dłuższym odcinku kabla, tak aby do kostki dało się dojść bez ruszania obudowy silnika wentylatora... EDIT- przeglądam oferty z ogłoszeniami i widzę, że kabel zakończony wtyczką jest wpinany...
Witam Szanowne Grono Gdzie szukać rezystora dmuchawy w Pandzie 2007 1,3 multijet? Do silnika wentylatora dochodzą dwa kable (przynajmniej tyle widać), pod pokrętłem regulatora jest tylko 4-ro pozycyjny przełącznik (zweryfikowany- sprawny).
gdyby byl zle nastawiony pasek rozrzadu to silnik zupelnie inaczej by chodzil. Nie mialby mocy, i odglos pracy silnika bylby zupelnie inny. Ja obstawiam zjechana kopulke + kable + swiece. Zresetuj tez komputer (klema na 5 min i pozniej nagrzanie silnika na wolnych obrotach do wlaczernia wentylatora) Termostat wymieniaj wtedu jesli silnik nie łapie wlasciwej...
Zmiana kabli nic nie da w tym wypadku. Zmiana kierunku obrotów w tych silnikach możliwa jest tylko poprzez zmianę (obrócenie) wirnika, lub przez zmianę samego wentylatora (turbinki).
Około 80A.
Nie znam tego wentylatora. Bardzo ale to bardzo pomocna byłaby fotka tabliczki znamionowej tego silnika i puszki przyłączeniowej na nim. Samo łączenie zależy na tym co masz napisane na tabliczce znamionowej tego silnika.
N to po prostu zero w gniazdku - kabel neutralny. Kondensator możesz wlutować, połączyć na kostce wago, skręcić z przewodem - wszystko jedno
Jak świat światem sterowanie wentylatorem idzie że sterownikiem silnika. Leć po cienkim kablu i szukaj zwarty skoro z USA to pewnie bita.
Gdy włączam osuszacz kompresor działa ale wentylator się nie załącza. Chciałem najpierw sprawdzić czy na pewno wentylator padł. Sprawdzałem miernikiem czy jest napięcie (Sprawdzałem gdy wszystko było podpięte w swoje miejsca.) Masę wziąłem z obudowyi po kolei Niebieski jest 220v Ale ani czerwony, jaki czarny nie miały napięcia Zajrzałem do płytki sterującej...
Może chodzi ci o czujnik który był w układzie aisana ,załączał przy 15* inne parametry pracy silnika ,teź jest już niepotrzebny.tam sie często kable obrywały i pewnie stąd punkty lutownicze.Co do temperatury to 90* jest prawidłowa wentylator się załącza powyżej.
Wstaw ten opornik z anglika i podłącz z powrotem, tylko tak aby go powietrze z dmuchawy studziło, wyprowadzenia na silnik masz...a z wersji europejskiej wyprowadź kable silnika (czerwony i niebieski na ostatnim zdjęciu i podepnij pod dwu pinową kostkę angielską:) Pamiętaj o kierunku obrotów:)
Wentylator elektroniczny (PWM). Na dużej 2 stykowej kostce ma być "+" i masa. Jak nie ma zasilania to szukaj pod skrzynką bezp. w komorze silnika - bezpiecznik maxi 50A, pierwszy z lewej. Na małej 3 stykowej kostce: 1 - sygnał zwrotny do ECM (D4, 48 styk. czarna), 2 - sterowanie z ECM (C3, 48 styk. czarna), 3 - "+ po zapłonie" ze skrzynki bezp. w komorze...
Pokarz kable od silnika i płytkę sterowania jak podłączone.
Czyli że zwarcia nie ma ale nie pisz że "musi tak być" bo nie powinno. Jeśli jest brak ścieżki to uzupełniamy ją cienkim drucikiem cynowanym np. z linki, a nie glutami z cyny i następna sprawa: Razem z wentylatorem chłodzącym włącza się motor od zamka drzwi , a potem silnik od zamka i grzałka termoobiegu chodzą cały czas To co wreszcie się dzieje?
Pytam bo nie wiem czy jest sens pisać. Otwierałeś chociaż maskę? Sprawdzałeś chociaż wzrokowo kable wtyczki wtrysków?
Witam. Sprawdź silnik wentylatora czy działa "na krótko" jeżeli nie działa to masz uszkodzony silnik. Jeżeli działa to sprawdź kable do przełącznika i przełącznik funkcji bo tu musi być "zonk"
Czy mogę użyć zamiennego silnika np takiego? https://a.aliexpress.com/_vqsL0w Gdybym chciał kupić ten co jest cena jest 100 zł większa więc nie kalkuluje się. Ten silnik rozni się mocą ma 50w i ma 5 kabli zamiast 6
z silnika wyprowadzone są na dławicy 3 przewody 3 fazowy będzie miał 4 kable.Tutaj masz myślę 2 prędkości. Drobne sprostowanie z silnika wychodzą 3 przewody nie kable, a 3 fazowy będzie miał ich 3 lub 6 lub 9 .
Musisz zobaczyć jak pętla z modułu idzie. Napotkasz kondensator od tego silnika i oprócz tej kostki która masz na foto powinna być krótka wiązka od tego wentylatora z kondensatorem zaczynająca się dwoma kablami i kostka które idą z modułu. Rozepnij podłącz kondensator i tymi dwoma przewodami z kostki od modułu podaj zasilanie.
Jeśli piszesz to co masz to najpierw sprawdż gniazdko i kabel oraz wyłącznik jak istnieje.
łączenie równolegle wyłącznika z silnikiem wentylatora nie jest najlepszym pomysłem. Po prostu robisz zwarcie wyłącznikiem. Tak przynajmniej wynika z twojego rysunku. Wyłącznik musi być połączony szeregowo z silnikiem, czyli tłumacząc na nasz, jeden przewód od zacisku akumulatora prowadzisz do wyłącznika, od wyłącznika do silnika wentylatora i dopiero...
Trudno jednoznacznie na to pytanie odpowiedzieć. Zakładam że pierwszym zdjęciu (górne) przedstawiony jest ten wentylator (silnik) i do tego wentylatora ma być podpięty widoczny na tym zdjęciu kondensator, widoczny jest też schemat jak ten kondensator ma być podpięty do tego silnika. Na środkowym zdjęciu widać kondensator i z lewej strony, przypuszczam,...
i jeszcze mam pytanie czy po odłączeniu kabli z panelu i zapaleniu silnika wentylator nawiewu powinien pracowac bo jeśli nie to miałbym gotową odpowiedź co jest popsute
https://www.gebruikershandleiding.com/It... Jakiś pierwszy z brzega oznaczenia kolorów kabla silnika. Inne jeśli znasz model. https://www.gebruikershandleiding.com/It...
W tym escorcie z 91r. jest silnik EFI 1,6. wentylator nie jest podłaczony, kable są ucięte.
Kolego jeżeli pali bezpiecznik i kable to masz spalony silnik wentylatora i pomóc może tylko jego wymiana. Napisał że to CC700 .P
Sterownik wentylatorów, jeśli sterownik silnika zgubi z nim komunikakacje lub źle odczyta temp. odpala awaryjne wentylatory, aby nie przegrzać silnika. Sterownik zlokalizowany między nadkolem a zderzakiem od strony kierowcy, co ciekawe pod zbiornikiem spryskiwaczy. Warto obejrzeć kable i wtyczki.
Tam powinno być sterowanie pwm.Sprawdź zasilanie żarówką głównej linii 12v(grube kable) bezp. 50A.Jeden cienki kabel chyba czerwono biały to 12v po zapłonie bezp F23 w komorze silnika.Drugi cienki kabel to sterowanie.Al bo siedzi moduł silnika albo ugnity ten cienki kabel.
[b]witam auto jak w temacie, było delikatnie dojechane przodem problem tkwi w tym ze nie kręci wentylator wtedy kiedy powinien czyli koło 95 stopni C chłodnice po wymianie, silnik wentylatora na krótko chodzi, kable mają przewodność, przekaźnik w atrapie chłodnicy nowy, bezpieczniki w bsi i bsm wymienione, klima jeszcze nie nabita-tak się zastanawiam...
Z tej strony wiem ze muszę go przykręcić do masy. ale chodzi o to ze tam jest biały kabel do plusa ktory dochodzi po prawej stronie tego czarnego okrągłego pokrycia silnika wentylatora. a gdzie w tym silniku podłączyc minus. Bo u mnie jest tak jak by ten kabel byl wyrwany czy go wogule nie bylo
1. Czy stosując taki regulator będzie potrzebny kondensator? Kondensator jest gdzieś w tym klimatyzatorze -więc nie będzie potrzebny żaden dodatkowy. Kondensator musi być przy takim silniku. 2. Po co są dwa kable z kondensatora na silnik? Jeden przewód (porańczowy i brązowy są prawdopodobnie połączone na kondensatorze) to zasilanie (L), a drugi (czerwony)...
Masa silnika "na włosku" szarpinik kablem solidnie przy skrzyni może ci zostanie w ręce.
Musisz znależć ten plus, dwa przekaźniki bo z stopnie prędkości wentylatora, wentylator załącza czyjnik, jest na chłodnicy patrząć od strony silnika na dole po lewej stronie. Na przekaźnik musi iść masa i plus, sprawdż dokładnie bezpieczniki w komorze silnika po prawej stronie, jak nie pomoże to trzeba iść po kablach od przekaźnika idą te przewody dołem...
silnik c20ne
Kable mają ten sam kolor. Skąd wiesz który to plus zasilania a który minus? Odwrotnie podłączając wentylator albo nie zadziała albo spalisz układ sterujący silnikiem.
Witam posiadam auto Leon 1M 2005 ARL z Climatronikiem, czujnik ciśnienia F129 3 pinowy. Wentylatory są na warsztacie więc je będziemy pomijać, w miejsce wentylatorów wstawiłem odpowiednio 4 żarówki sygnalizujące pracę wentylatorów. Z poziomu VCDS ORG odpaliłem dla silnika test wentylatorów uruchamia on tylko pierwszy bieg i tutaj już pojawił się problem...
Problem rozwiązałem Przyczyną był nie sam silnik ale jego montaż w fabryce. Pewnie dlatego buczenie było od samego początku użytkowania. Otóż kabel od silnika był źle poprowadzony (z tyłu silnika) co powodowało, że był przyciśnięty do tylnej obudowy lodówki co spowodowało, że drgania z silnika przenosiły się na obudowę lodówki. Stąd te "buczenie" ....
Witam, wracając dzisiaj do domu, mój teść zauważył dziwne wskazanie temperatury, pokazywało mu się przez chwilę - 30 stopni. Samochód to Opel Astra F 1.4, 97 rocznik. Pod maską w domu zauważył, że ma odpięte kable, zdjęcie w załączniku. Po podpięciu jednego z nich i odpaleniu silnika wentylator chodził cały czas, pytanie, jaka może być tego przyczyna?...
Jakikolwiek błąd krytyczny w sterowniku silnika np.wypadanie zapłonów uruchomi wentylator na full obroty. Zobacz w bsi jaką widzi temperaturę zewnętrzną, bo miałem przypadek przełamanych kabli w przelotce drzwi pasażera (czujnik jest w prawym lusterku), bsi widziało 65°C, włączało wentylator na pełne obroty i działał nawet do 10min po zgaszeniu silnika...
Są 3 bo jeden idzie do komputera drugi do licznika a trzeci pewnie jakiś wysokoprądowy do wentylatora, odpinaj po koleji i jeśli są 2 kable to powsadzaj opornik 1k dojdziesz do tego prosty temat licznik na pewno nie jest uszkodzony skoro raz działa raz nie.
Te wyprowadzenia do których przykładasz przewody to są chyba piny zasilania cewek silnika. Zasilanie miało iść tam gdzie były przylutowane oryginalne przewody (na brzegu płytki), nie wiem czy takim manewrem nie uszkodziłeś sterownika silnika.
Kable sprawdziłem od wentylatorów do skrzynki bezpieczników w komorze silnika i są ok, ale bez schematu ciężko znaleźć gdzie dalej są wyprowadzone. Jeszcze raz bardzo pilnie proszę o schemat.
Witam, chciałbym prosić o pomoc w podłączeniu tego silnika. Od razu mówię że jestem trochę zielony w tym :P Tak więc, jest to silnik od starego wentylatora z którego wychodzą 4 kable (czerwony,czarny,biały,niebieski) i do tego jakiś kondensator? (jest na zdjęciu) Prosiłbym o jakiś schemat gdzie i jak to podłączyć. Z góry dziękuje za pomoc! ;)
prosze o pomoc z tym wentylatorem bo nie bardzo wiem jak sie do tego zabrac prosze o dokladne opisanie jak naprawic nawiew pokretla dzialaja i przewodza prad i kable prowadza pod deske mile widziane by byly fotki co i jak zrobic mam anglika i mysle ze z fotkami bedzie mi latwiej w serwisie powiedzieli mi ze tszeba rozkrecic te obudowy(pulpit) i dopiero...
Pomierzyłem i nic z niczym się nie gwiżdże, omomierz też nic nie wykazuje. Albo kable są tam dla ozdoby albo ktoś faktycznie namieszał. Muszę rozłożyć silnik i zajrzeć do środka. Może ten kilkustopniowy włącznik się uszkodził?
Twój ommomierz niezupełnie poprawnie mierzy. 560+200+100=860Om, a masz 880 Wymierzyj jeszcze opór między 4 i drugim końcem kondensatora. Prawdopodobnie, że między 4 i 2 końcem kondensatora opór będzie 250-350Om. Jeśli między 4 i 2 końcem kondensatora będzie chociażby w przybliżeniu wskazany opór, to włącz wentylator do sieci przez żarówkę 40-60W . Kabli...
Robiłem coś podobnego. Na przekaźniku masz dwa cienkie przewody sterujące. Na jednym z pinów masz stały plus, a drugi (-) jest podawany przez czujnik temperatury (on/off). Prawdopodobnie czujnik walnął i nie zamyka obwodu dla przekaźnika, a ten z kolei nie uruchamia wiatraka. Fajnie mieć jakąś sprytniejszą probówkę, szybko można dojść do wniosków....
Przy czujniku na chłodnicy we wtyczce masz dwa kable.czarny i szaro-czarny? Ten czarny to masa a szaro-czarny idzie na silnik . Sprawdź ten szaro-czarny czy po drodze nie dotyka do masy. Wentylator chłodnicy sterowany jest masą więc musi być jakiś powód że ją dostaje.Jeśli wymieniałeś czujniki temperatury to dokładnie odpowietrz układ chłodzenia.Kontrolka...
Witajcie, Muszę podłączyć wentylator tunelowy z 3 biegami. Z silnika wychodzą kable oznaczone: L1, L2 i L3. Moje pytanie brzmi - czy na najniższym biegu zasilanie podaję tylko na L1, na średnim na L1 i L2 a na najwyższym na wszystkie 3 linie? A może każda linia to inny bieg i tylko ta konkretna ma być zasilana?
Witam. Mam taki dziwny problem, auto nie zalacza sprężarki klimatyzacji, podświetla śnieżynkę i nic się nie dzieje. Podpinając się inpa do klimatyzacji mogę ją wysterować z poziomu programu. Błędów w silniku i klimie brak. Kable wszystkie przedzwonione i są dobre. Czujnik ciśnienia ok, przekładany z innego sprawnego. Zresztą, jak dawałem inne napięcie...
Jeszcze jedną refleksją się podzielę. Mianowicie w modelach wentylatorów tej samej firmy, w której występuje silnik AC nie ma tego kondensatora na tej części. Tzn, że silniki DC zakłócają mocniej?
mkpl zastosowałem się do twojej porady. Pomogło w dużej mierze ale nadal nie rozwiązało problemu. Blisko maksymalnych obrotów wentylatora zakłócenia nadal są i to bardzo mocne. Jest to w granicy 10V -11V. Poniżej tych wartości, wszystko pięknie i bez problemowo. Masz jakieś rowiązania na to? Jeżeli mógłbyś doradzić... Gotowych rozwiązań to chyba nikt...
Była gorąca, czujnik nowy, mam 3 i sprawdzałem je w garnuszku w domu, wszystkie włączają obieg. Jak się płyn zagotował to wentylator się nie włączył. Jak się temperatura płynu w chłodnicy podniesie do 100 stopni to wentylator musi się włączyć.Problemem może być : spalony bezpiecznik w obwodzie wentylatora lub skorodowane końcówki kabla w kostce którą...
Myślę tzn przynajmniej to co montowałem to z pod tej osłony z tyłu silnika powinien wychodzić kabel od enkodera. Tak miałem we wciągarkach włoskich. Enkoder znajdował się za wentylatorem. Masz tą wciągarkę i gdzie wyprowadzone są wyjścia enkodera ?
wentylator czarne kable frania silnik kable silnik gramofon kable
przesunąć tablica cewka pompa zegary renault master
lampa macan instrukcja obsługi silvercrest rch7s52
Przegrzanie wzmacniacza Technics SU-A900: skutki i rozwiązania Schemat podłączenia instalacji elektrycznej silnika Alpina ST 350 – rozruch i zapłon