Uzwojenia wirnika nie wyglądają na przepalone czy uszkodzone? Jeśli sam wirnik jest sprawny to problem tkwi w szczotkach. Zostały zamontowane węglowe które nie wytrzymują większych prądów. Trzeba kupić węglowo-miedziane.
Witam wentylator znajduje się za schowkiem, dojście jest proste. W moim przypadku zawieszała się szczotka , dodam ze wentylator jest raczej nie rozbieralny.
Odłącz wiatrak i podaj mu napięcie 12v bezpośrednio z akumulatora. Jak zadziała to znaczy, że któryś czyjnik. Nie pamiętam ile w polonezie. A jak nie zadziała to znaczy, że padł wiatrak. Może szczotka, wirnik...
Najprościej jest sprawdzić przejście na tych przewodach do silnika,powinno być każdy z każdym . Jeżeli jeden nie będzie miał to znaczy ,że jest przerwa (być może szczotka zawieszona).Oczywiście mierzymy na wtyku do silnika przy odłączonej instalacji.
Posprawdzalem wszytko wychodzi na to ze dmuchawa jest spalona i teraz pytanie jak ja wyciagnać ? Pomoże ktoś? Dodano po 34 Ok udalo mi sie juz rozwiązać problem przyczyna niedziałającego wentylatora była uszkodzona szczotka, a co do wyjęcia to trzeba odchylic taki plastik i mocno przekrecic caly wentylator w lewo lub prawo zalezy jak sie patrzy i wyjdzie...
Witam! Chłodzenie wygląda tak: http://obrazki.elektroda.net/5_125939406... 1. Te kołeczki należy przekręcić w lewo tak aby radiator odczepił się luźno. http://obrazki.elektroda.net/45_12593942... 2. Pastę należy sczyścić jakimś alkoholem. 3. Wentylator trzeba zdjąć. Te zaczepki trzeba odczepić np, płaskim śrubokrętem Podciągamy je do...
Witam Miałem taki sam problem jak Państwo z robotem sprzątającym Tefal z tą różnicą ze to seria 40. Po kilkunastu sekundach pracy robot zatrzymywał się. Wyczyszczone szczotki, kółko przednie wyjęte wyczyszczone, nowy akumulator i bez zmian. Rozkręciłem odkurzacz i sprawdziłem czy silniki poszczególnych podzespołów pracują zasilane z poza płyty. Silni...
Iskrzenie na szczotkach.
Wymieniłem tranzystory. Ten duży i ten mały. Dwa razy bo po podłączeniu do auta paliło mi je. Zbyt duży był pobór prądu przez wentylator. Wcześniej jeszcze wymieniłem w wentylatorze szczotki na nowe bo były krótkie i wydawało mi się że powodują iskrzenie i w tym leży problem(wiem wentylator jest nierobieralny ale polak potrafi ;) ). Jednak to nie pomogło...
Witam, Mam problem z odkurzaczem Rowenta RR6976WH. Po wyjechaniu ze stacji ładowania zatrzymuje się i zaczyna piszczeć (10 mignięć przyciski, 1 pisk). Po przejechaniu tego kawałka na początku załącza mu się wentylator, ale wirnik ze szczotka się nie kręci. Podejrzewam spalony silnik od właśnie tego wirnika lub za słaby akumulator żeby mógł załączyć...
Sprawdź przy wentylatorze regulator jest tam (nieraz 2) tranzystor który lubi nawalać pomierz napięcia czy sterujące wariuje czy ten tranzystor.
Dziękuję za pomoc zawiesiła się szczotka, wentylator działa prawidłowo lecz zobaczymy ile pochodzi bo jest już wytarty komutator i prawie brak szczotek. Mam jeszcze małe pytanko , jaki olej wlać do niego przy przebiegu ponad 250tyś. sentetyk,półsentetyk, mineralny.... Olej to chyba transformatorowy. Bo to forum o elektrotechnice... Nie przyginaj z takimi...
Mogą być szczotki w wentylatorze do wymiany.
A nie prościej podłączyć sam silnik wiatraka i upewnić się na 100% że działa? Bo: wykluczam zanieczyszczenie szczotek i podobne zużycia, ale żeby nie było, włączyłem nawiew, wsadziłem łapę i kręciłem wentylatorem. to nie sprawdzanie. Mogła się szczotka ułamać, mogła kość wypalić itp...
Gdzie szukać problem. Najczęściej wentylator do wymiany. Włącz klimę i delikatnie postukaj w silnik prawego wentylatora, jak rusza to koniec szczotek.
To jest silnik szeregowy, biały do plusa - prąd płynie przez cewkę stojana, potem szczotka wirnik i druga szczotka do masy
Już mogłeś "naprawić" wyjmując i wkładając szczotki (czasem "puchną" blokując się w szczotkotrzymaczu, lub na sproszkowanym pyle pozostałym po startych szczotkach, czyli brud i warto przeczyścić, lub ścienić szczotki), lub dokładając śrubki, zwiększyłeś docisk do komutatora i chwilowo dalej je przepchnąłeś. Jak iskrzyło, to iskrzył pył ze szczotek i...
Co do dmuchawy, to tam może być wentylator z trzema szczotkami, tak miałem w Ładzie 2107, a to pokrewna konstrukcja. Pewnie jedna szczotka padła.
Długą i ostra igłą to zrobisz, ja tak robię. Drugie-tam muszą być szczotki miedziografitowe a nie weglowe, miedziografitowe mają mniejszą rezystancję poprzeczną.
Jak nie ma śladów we wtyczce, a raz działa raz nie, to pewnie kończą się szczotki w wentylatorze. Jak stanie jeszcze raz, stuknij go czymś parę razy, czy ruszy.
Zastanówcie się co będzie w przypadku butanu jak się rozszczelni parownik i zaiskrzą szczotki wentylatora. Już chyba wolałabym airbagiem w pysk dostać niż całą deską
Miałem identycznie w jakimś fordzie. Przyczyną był zużyty wentylator chłodnicy (szczotki). W pewnym momencie przestaje kręcić i ciśnienie idzie na ful. Usterka występuje tylko na postoju, w korkach.
Temat zamykam. Po przywiezieniu wentylatora od elektryka działa jak należy. Po prostu zepsuty został sprzedany, był przypalony komutator i stopiona szczotka. Grunt ze już śmiga. Pozdrawiam
I jeszcze jeden temat: W agregacie Carrier Xarios 500 w silniku wentylatora skraplacza zawisły szczotki przez co silnik nie pracował. Po wymianie szczotek też nie pracuje, na wtyczce nie ma napięcia. Wentylatory na paca pracują. Czy jest gdzieś jakiś bezpiecznik zabezpieczający ten wentylator?
Dziś jestem na świeżo po naprawie wentylatora klimy 4-pinowego.Moj samochód to BMW E38 z 1997 roku. Okazało się, że odkleił się jeden z magnesów na stojanie i jednocześnie stanęła szczotka komutatora. Magnes przykleiłem na Cyjanopan a szczotka po oczyszczeniu i rozruszaniu pozostała ta sama. Robota wyjatkowo dla majsterkowiczów, ponieważ zaden z elektryków...
Grala opisał Ci książkowo co i jak. masz na 99% usterkę "opornicy" czyli zwarty główny tranzystor. Układ jest taki - od plusa po zapłonie do silnika wentylatora, z silnika wentylatora do modułu PWM (opornica), z modułu do masy. To był oczywiście opis kabli prądowych. Sterujące lub sterujący z modułu PWM do panela sterowania. Usterkę którą opisujesz...
W tych wentylatorach nie ma szczotek są to silniki bez szczotkowe.
Witam, wiem że temat stary, ale komus może się jeszcze przydać. Więc tak: mój błąd to 4F9, jak się dowiedziałem jest to błąd związany ze szczotkami wentylatora. Rozbierałem wentylator i szczotki są OK. Kostka jest jak nowa, nie ma żadnych śladów przepalenia. Po skasowaniu błędu na razie dmuchawa chodzi. Pozdro
Ja już u siebie znalazłem przyczynę. Problem polegał na tym, że szczotka się już skończyła od pierwszego biegu w silniku wentylatora chłodnicy. Proponuję tam sprawdzić, (ale najpierw proponuję sprawdzić czy wogóle dochodzi napięcie na wentylator). Również na szczotko-trzymaczu znajdują się dwie opornice. Niestety całość nie rozbieralna. Przewody od...
Witam, po 27 latach, może szczotki wentylatora się skończyły.
sprawdziłeś szczotki wentylatora ? tak wentylator jest sprawny szczotki i komutator. Pisałem wyzej ze nie ma sterowania z modułu
Jeśli dobrze pamiętam w Lagunie z climatronikiem jest moduł na tranzystorach (taki miałem w scenicu II ) u mnie też nie działał nawiew, przyczyną były szczotki w wentylatorze-skończyły się.
efekt jest taki jakby ktoś kabelki przykładał i pozwalał żeby iskrzyły Wiesz że coś nie kontaktuje dobrze to teraz tylko znajdź co. Ewentualnie w samym wentylatorze szczotki mogą się kończyć.
Witajcie forumowicze! Potrzebuję informacji czym jest jakiś czujnik, tak to nazwę, w silniku Andoria 4c90. Znajduje się on za kołem pasowym wentylatora, przy pompie wody. Wygląda trochę jak szczotka alternatora bo wysuwa się z niego powierzchnia cierna, którą obciera o tył tego koła pasowego. Jeden przewód do tego idzie. Czy jest to coś niezbędne do...
Kup nowy wentylator i nie kombinuj, jak skończyły się szczotki to i pewnie komutator ma dość
Ok, ale nadal do sprawdzenia szczotki, możesz opukać wentylator jak zadziała to szczotki, ale nie zawsze to może zadziałać.
1. Reset do ustawien fabrycznych program 31. - zmieniasz nie na tak i czekasz chwilke. ( z poziomu specjalisty). 2. Odpowiednie parametry spalania czyli CO2. Masz w instrukcji jakie ma byc, na wydruku z analizatora masz ile jest. Porownaj. Po kazdej wizycie serwisu, jezeli zmienial cokolwiek (oprocz nastaw automatyki), powinna byc zrobiona. 3. Czyszczenie...
a sprężarka się załącza? jak tak to weź pierdyknij kluczem albo czymś metalowym. Powinien ruszyc. i zacznij sie rozglądac za nowym silnikiem do wentylatora. ;] albo cały wentylator. szczotki ci się zacieły albo się kończą ;]
Co do szczotek to możliwe ale jeszcze istnieje możliwość że bedzie przegrzany (przepalony) a wtedy to tylko nowy lub urzywany. Jeśli chodzi o naprawę to zapewne sie da tylko czasami z marnym skutkiem :) Napisz do jakiego auta i jak masz numer z wentylatora to też napisz bedzie komus łatwiej określic czy da sie zrobic czy nie :)
Przy okazji weź miernik w dłoń i zmierz napięcie jakie tam dochodzi (do tego rezystora). Spójrz, czy nie masz problemu z masą, oraz możesz zerknąć na stan szczotek w wentylatorze. Lepiej się przyłożyć i zbadać wszystko, niż później być zdziwionym.
Może być bezpiecznik, przekaznik, opornica i na końcu szczotki taka układanka
Bazując na mocnych domysłach wydaje mi się, że wentylator elektrycznie zakłóca radio. Oznaczać to może, że wentylator ma silnik szczotkowy i iskrzenie na szczotkach powoduje emisję zakłóceń radiowych. Można to wyeliminować na dwa sposoby. Pierwszy - to zmiana silnika ba bezszczotkowy a drugi - zastosować układ filtrujący, Najprostszy to ekranowanie...
Brak wszystkich biegów?Jak tak to brak zasilania na wentylatorze,wytarte szczotki,padła opornica.Sprawdź czy masz napięcia przy wentylatorze opornica też tam jest.
Kolega się upewni jak je ułożył i ułoży inaczej. Kolega me pewność, że problemem nie są szczotki?
Nie, tam jest tak, że w momencie rozruchu stacyjka odcina zasilanie na deskę, no i na światła, wentylator.. Ma po prostu zdarte szczotki w rozruszniku, typ szczotek PSX148-149 :)
Myślałem jeszcze o szczotkach i tu moje pomysły się kończą Prawidłowa diagnoza.
Zrobić test wyjść ? . Jeżeli nie zakręci wentylatorami to pewnie dojdą jeszcze szczotki do wymiany ?
chyba jednak uszkodzony jest alternator bo nie ładuje on poprawnie akumulatora a piszczenie przekaznikow ustępuje kiedy pokręce nim ręką. Dodano po 3 jedna szczotka byla upalona bo zbyt krotka.PO wymianie szczotkotrzymacza wszystko ok z ładowaniem.Zmyliło mnie to wycie przekaźnika...zostal jeszcze problem z wycieraczkami i wentylatore.Jeśli dobrze rozumiem...
Znalazłem wyjście kabelka który uciekał do komory silnika. Otóż to kabel wchodzi w kostkę wpiętą w komputer pojazdu... po spryskaniu złącz sprayem kontaktowym do podzespołów elektrycznych nie zmieniło to niestety niczego,dalej pojawia się przerwa i stąd moje kolejne pytanie: czy w przypadku faktycznie luzu na wirniku, lub przy wypalonych szczotkach...
Wydrzyj wentylator i sprawdz w jakim stanie sa szczotki i komutator, albo sie przyjaral albo wpadly Ci jakies liscie i inne syfy.
Ja myśle że szczotki się kończą
Po odpaleniu silnika na nowych szczotkach należy dotrzeć je specjalną pałeczką ścierną. Komutator jak wyglądał ? rowek jusz jest? Wypadało by tesz przetoczyć komutator. Bez tego bedzie cykać jeszcze długo, tymbardziej że dałes utwardzane i komutator przez to ucierpi. PS: NIGDY nie wymienia sie szczotek na używane !!! docisk jest nierównomierny i objawia...
Szczotki wentylatora.
Chciałbym zbudować generator ozonu i podsumowując ten wątek wybrałem opcję: - zasilanie 12V z instalacji samochodowej - generator impulsów PWM na NE555 zestrojony na ok.200Hz na wyjściu MOSFET - cewka samochodowa lub motocyklowa (6V) - "lampa" ze szklanej rurki, siatka na zewnątrz, wewnątrz stalowa/mosięzna szczotka do czyszczenia rur 1,5 cm średnicy...
(at)jahaha Skoro łożysko nie jest kryte, to zapewne był to odrzutnik pyłu z wentylatora i szczotek. Jak już się możesz domyśleć, nie spełniał swojego zadania. Załóż kryte łożysko.
Witam z tego co Panowie opisujecie to wentylator nie chodzi na 1 biegu, obstawiam ze szczotki w wentylatorze są zacięte, jeżeli tak jest wentylator nie chodzi to ciśnienia się wyrównują i Klima zaraz przestaje działać.
Sprawdź sam wentylator często nie ma szczotek . To stare truchło a wentylator non stop się kręci jak tylko odpalisz.
Witam. Orientuje się ktoś z kolegów jaki rozmiar mają szczotki wentylatora nawiewu w CLIO3, wentylator najprawdopodobniej VALEO GMV B85.Sam sobie odpowiem,mam już na miejscu silnik,szczotki z pomiaru to 5.9x7,3mm,wysokośc coś koło 13mm..Głębokość otworu na szczotkę to 19mm, ściśnięta sprężynka ma ok.6mm.Wyprowadzenie linki tylne boczne na mniejszej...
Witam. Jeżeli zasilanie na wentylator zostało sprawdzone i faktycznie dochodzi to może być to wina samego wentylatora, spalony, lub skończyły się szczotki. Jeżeli jesteś pewien że zasilanie dochodzi to zdemontuj wentylator i sprawdź go na stole czy działa w sumie możesz sprawdzić też w samochodzie. Jak okaże się że wentylator nie działa na stole to...
Jeżeli na wybojach włącza się wentylator nawiewu to szczotki mogą się zawieszać, kończyć w silniku nawiewu. Jeżeli tłuste szyby to nagrzewnica może puszczać.
DO Grala1. Dziekuję za rozumiałe i merytoryczne wyjaśnienie tematu działania wentylatorów espace. Wniosek jest jeden ubity "mały"(skończone szczotki) wentylator skutecznie uniemożliwia, eliminuje chłodzenie na niskim biegu (dwa szeregowo załączone wentylatory przez przekaźnik R9 nie działają bo jeden z nich ma przerwę.
Jeśli to komuś pomoże (trochę czasu minęło, coś mogłem podkręcić) U mnie problemem był uszkodzony jeden z wentylatorów (szczotki) . Przy około 90 stopniach oba wentylatory zaczynają pracować w połączeniu szeregowym, jeśli temperatura rośnie dalej łączone są równolegle. Zawsze mają pracować 2 Sterownik od wentylatorów znajduje się w lewym przednim nadkolu...
Zużyte szczotki w silniku wentylatora. Oficjalnie nienaprawiale (trzeba wymienić całość) ale można rozebrać i wymienić szczotki.
Bezpieczniki od wentylatora są dwa pod maską na akumulatorze. Jeden to zwykły bezpiecznik - pierwszy od strony silnika (są tam 3 bezpieczniki) Drugi to blaszka - środkowy (jest ich 5). Ilość bezpieczników zależy od wyposażenia auta. Czasem też wentylatory nie działają bo skończyły się w nich szczotki.
Witam. Chciałem podzielić się rozwiązaniem przypadku nieprawidłowego działania robota sprzątającego Conga 4090. Nie zamieszczam zdjęć, bo sprawa okazała się banalna, ale może zaskoczyć jej przyczyna. Awaria polegała na tym, że robot nie zbierał zanieczyszczeń. Szczotka środkowa i boczna się obracały, silnik wentylatora pracował. Z otworu wylotowego...
Witam miałem podobnie jak mondeo kończyły się szczotki wentylatora nawiewu. Tak na marginesie klimatyzacja to nie to sam co nawiew.
Witam Jakiś czas temu remontowałem starą myjnie sprowadzoną z zachodu Całe sterowanie było na stykach,interesująca cię szczotka górna nie miała tak jak i boczne nie posiadała żadnych czujników zbliżania do samochodu. Szczotki w myjni posiadają długie włosie które podczas obrotów siła odśrodkowa je wyprostowuje po dotknięciu do karoserii szczotka sama...
Jaki zatem silnik musi być w wentylatorze aby dał się tak sterować? Żeby móc sterować prędkością obrotową za pomocą zwykłego regulatora fazowego (ściemniacza do żarówek) wentylator musiałby być wyposażony w silnik komutatorowy (ze szczotkami). A takich silników w wentylatorach raczej się nie stosuje. Natomiast prędkość silnika indukcyjnego można regulować...
Musisz rozebrać obudowę tak aby parownik był na wierzchu, w zależności od zabrudzenia spryskać środkiem do czyszczenia, wyczyścić miękką szczotka, spryskać dezynfekantem, wyczyścić tacę ociekową, zbiornik skroplin jeśli jest. Wyczyścić filtry przedtem, skraplacz jeśli pokryty kurzem. Wentylatory mogą czasem być też brudne.
Pewnie skończyły się szczotki w wentylatorze. Jeżeli pomożesz mu ręcznie ruszyć to zacznie działać do następnego wyłączenia.
Tak jak pisze kolega spinacz, może być awaria wentylatora, napchany pył ze szczotek w przerwy komutatora, przytarta ośka albo zapchany filtr kabinowy. Czyli zbyt duży pobór prądu albo złe warunki chłodzenia.
Z tego co opisujesz to wygląda na koniec szczotek. Jeżeli masz dojście do kostki wentylatora to zamiast niego wepnij żarówkę 21W i sprawdź czy żarówka będzie reagowała na regulację obrotów.
Dla pracy silnikowej trzeba połączyć 16 z 18 i do plusa z zasilania akumulatora a 10 to do minusa tegoż akumulatora Te prądnice były robione dla plusa na masie i w takim układzie silnikowym będzie się kręcić odwrotnie czyli szczotki "pod prąd" i wentylator "z wiatrem". Najprościej obrócić dekielek z szczotkami o 180st. i wtedy będą prawidłowe obroty...
no to wysteruj ceweczkę obcym napięciem [odłącz ten przewód ze sterownika] i poszarpaj wtyczką przy wentylatorze ,może szczotki ,lub coś wtym typie ,i czy swobodnie sie obraca śmigło
Szczotki i bieżnia są w wentylatorze, żeby się do nich dostać trzeba go wykręcić. Jeśli nie czujesz się na siłach to może warto poszukać całego na wymianę.
https://obrazki.elektroda.pl/2116284100_... https://obrazki.elektroda.pl/8212789100_... https://obrazki.elektroda.pl/4588698600_... https://obrazki.elektroda.pl/8674202400_... Witam, dziś postanowiłem wyczyścić swój komputer, zmieniłem pastę na GPU i CPU, robiłem wszystko tylko w bieliźnie...
Kiedy on rozbierze wentylator i oczyści komutator i szczotki?
Dobra, a więc wjechałem na kanał, wymieniłem cały kompletny wentylator( ze starego przełożyłem plastikowa ramkę i osłonę plastikową na tył silnika) Założyłem nowy bezpiecznik 30A, dla próby odpiałem kostkę od termowyłacznika i zwarłem dwa styki wentylator działa. Zastanawia mnie sprawa samego termowyłacznika, wczoraj dla próby zrobiłem bezpiecznik z...
Dziś przyjrzałem się obu urządzeniom,a w szczególności bocznikom do pomiaru prądu.W sprawnym prostowniku bocznik jest jasny czysty chyba to jakiś stop mosiądzu,w uszkodzonym jest ciemny może nawet przegrzany . Lutownica w rękę i niestety nie obyło się bez pomocy 2 innych ale udało się.Papier szczotka i wyglądał jak nowy,sądziłem że nalot działał szkodliwie...
Wyjaśniło się szczotki wentylatora się zawiesiły.
Jeśli to silnik szczotkowy, to istotne jest odpowiednie usytuowanie biegunów N i S magnesów względem szczotek. Liczba biegunów magnesów musi być równa liczbie biegunów elektromagnesu wirnika (trzeba włączyć prąd i sprawdzić, gdzie pojawiają się bieguny). Niewielkie przesunięcie magnesów względem szczotek powoduje zwiększone iskrzenie na szczotkach;...
W Vectra-ch C i Signum-ach dość typową usterką są zacierające się silniki wentylatora, dlatego ja na początku sprawdził bym silnik i szczotki.
A jak zanim poczujesz napełni komorę nagrzewnicy w stężeniu wybuchowym? Iskrzą przełączniki, iskrzą szczotki wentylatora.
Do wirnika można się dostać bardzo prosto zdejmujesz osłonę wentylatora u dołu wraz z wentylatorem i wyciągasz szczotki teraz zabierasz się za górę jeśli idzie zdjąć same plastiki to fajnie (nie pamiętam) jak nie to rozbierz zaznaczoną 1 następnie 2 gdyż ona chyba trzyma 3 element. Następnie zobaczysz dwa amortyzatory po obu stronach wyciągnij je w...
Kolejny raz robię wentylator w poprzedniej wypowiedzi podałem wymiary szczotek oryginalne były 8/9/22 poprzedni wpisałem 23. Vitek zrobił juz około 600 tys km tak więc kolejny raz zabrałem się za wymianę szczotek gdyż objawy były podobne. Co się okazało? wyrobiłem mocnego rowa na komutatorze i były tam ślady uszkodzenia gdyż wykruszyła się szczotka....
http://obrazki.elektroda.pl/3609868700_1... http://obrazki.elektroda.pl/7753408200_1... Więc tak, zawiozłem do w miarę renomowanego warsztatu elektronicznego, gdzie diagnoza była - silnik wentylatora, szczotki etc., przekaźniki prąd dają więc wentylator. Nie dało mi to spokoju, wentylator chodził cicho więc jakoś mi...
Ok. Szybka relacja. SPAWARKA 100% ok. Wentylator pracuje przez cały czas Bardzo bardzo czułe pokrętło prądu Krótki kabel masowy Beznadziejny młoteczek i szczotka Trudno mi porównać z innymi spawarkami bo nie miałem doświadczenia i to były moje pierwsze spawy ale... Miałem w domu łom ok 100cm i bez problemu ciągnąłem spaw za spawem elektrodą 2mm aż cały...
Witam kolegów na forum. W moim Citroenie C5 również był nie sprawny wentylator. Powodem tego były zużyte szczotki w silniku wentylatora, 4 sztuki wchodzą. Naprawa u znajomego elektryka 60 zł. Dodano po 1 Witam kolegów na forum. W moim Citroenie C5 również był nie sprawny wentylator. Powodem tego były zużyte szczotki w silniku wentylatora, 4 sztuki wchodzą....
Masz problem... zakładasz 1u.Włączasz radio (jeżeli masz).Włączasz wentylator.Pojawiają się zakłócenia? Tak? Lecimy w górę z pojemnością. Nie? Zostawiamy jak jest.
Na 99% wentylator do wymiany, powód, brak szczotek, powód, wentylator obraca się nawet kiedy klima nie pracuje a auto jedzie ponad 80km/h to pęd powietrza go obraca.
tak właśnie sprawdziłem bez wentylatora
Ze zdjęć wydaje się, że elektronika jest zasilana beztransformatorowo. Zasilanie silniczka często jest pełnookresowo przez diody z odczepów grzałki. Może sprawdzić napięcie wyprostowane, czy któraś nie traci kontaktu? Co ze szczotkami silniczka? Jeżeli ma przebłyski sprawności podejrzewam jakieś styki. Jednak tam wszędzie jest napięcie sieciowe!
Otóż chciałem zapytać czy w silniku ( na prąd stały, nap. 12V ) może coś powodować zwiększenie temperatury na szczotkach No jasne, że tak. Jednym z czynników jest tak jak napisał kolega wyżej Wyższa temperatura na szczotkach silnika świadczy o zbyt dużym prądzie jaki płynieprzez uzwojenia silnika elektrycznego Przyczyną wyższego prądu płynącego poprzez...
Była gorąca, czujnik nowy, mam 3 i sprawdzałem je w garnuszku w domu, wszystkie włączają obieg. Jak się płyn zagotował to wentylator się nie włączył. Jak się temperatura płynu w chłodnicy podniesie do 100 stopni to wentylator musi się włączyć.Problemem może być : spalony bezpiecznik w obwodzie wentylatora lub skorodowane końcówki kabla w kostce którą...
wlasnie wrocilem z garazu. Upalilo mocowanie jednej ze szczotek co spowodowalo ze szczotka wpadla do srodka wraz z czescia sprezyny. Teraz mam pytanie czy ktos sie orientuje czy jest mozliwosc wymontowac silnik lub zdemontowac wentylator (ten plastik) w vectra b? Mam drugi silnik ktory wymienilem ze wzgledu na ulamanych kilka lopatek w wentylatorze....
Typuję (trochę "strzelam") - iskrzenie szczotek silnika (prądu stałego) wentylatora? Przy czym - zakładam te zakłócenia (z silniczka) nie przenoszą się przez zasilającą do TV (spodziewam się, że USB na płycie laptopa oraz jego zasilacz raczej nie pozwalają na to), tylko przenosi się w powietrzu i zakłóca odbiór TV (?)
Po rozbiórce okazało się, że jednej szczotki prawie już nie ma, a pierścień ślizgowy jeden nadawałby się do toczenia, a drugi (na którym już się zjechała szczotka), jest zużyty do samego plastiku. Kolega napisał, że pierścienie mogą być do wymiany. Nie wiem jak to zrobić i czy jest to możliwe w domowych warunkach. Jutro mam mieć inny wirnik, ale jeszcze...
o dziwo, przedmuchanie wentylatora w okolicach szczotek pomogło. Pył musiał powodować zwarcie. Nie potrzebnie wymieniałem tranzystor.
Moc z dużym zapasem (prawidłowo), ale oporność za mała. Skoro szybszy bieg pobiera 9A to wolniejszy powinien pobierać mniej, załóżmy 5A , więc myślę że musisz dać opornik powyżej 1 Ω. Pomiar oporności na szczotkach nic nie wnosi do tematu z zasady działania takiego silnika. Najlepiej dobrać taki opornik doświadczalnie.
A co szczotki poszły? Dobrałeś sie chociarz do kabli w wentylatora w konsoli?
szczotka wentylator szczotka wentylator klimatyzacja szczotka dyson
palet maszyna samsung ue55f6500 bezpiecznik awaryjnych
skymaster ustawienie kanałów zasilacz laboratoryjny
Mercedes E Klasa W213 miękka hybryda - brak ładowania Wkrętaki Parkside: Jak rozpoznać pełne naładowanie?