To jest tak wisko jest sterowane elektrycznie przez FFR za pomocą PWM. Wisko bez prądu jest zasprzeglone. Sterownik może sterować wisko tak by posiadało odpowedni poslizg. Zależnie od temperatury silnika. Nie ma sensu chłodzić zimnego silnika. Jak wisko nie jest sterowane to wiatrak robi huragan a spalanie rośnie szczególnie w zimie. Wisko kręci sie...
Masz racje Przepraszam chodziło mi jednak o to ze jesli jest przerwa na tej lini to bedzie zgłaszało bład
1-2 to cewka, czyli zasilanie/sterowanie przekaźnika. Przyłącz tam 12 V z akumulatora żeby sprawdzić czy przekaźnik się wysteruje, czyli zewrze swój zestyk 3-5.
Kolego-przez rezyatncję jaką stanowi silniczk popłynie jakiś prąd wyrównawczy, który "podniesie" (co prawda nieznacznie, ale zawsze) napięcie na linii +5V. Dramat się zacznie jak silnik się zdymi i zewrze na amen. Sorka, ale tu w tym dziale mozna bezkonsekwentnie pisać porady szkodliwe? To ja jestem pierwszy chętny.
Witaj. 1. Czujnik temperaturowy na chłodnicy, który załącza wentylator - zewrzyj przewody to pominiesz czujnik. 2. Zasilanie wentylatora - patrz bezpieczniki duże w komorze silnika. Pozdrawiam.
Niech kolega zewrze tak jak to pokazałem na foto. Powinien wystartować zasilacz i powinien kręcić się wentylator. Jeśli nie to zasilacz do naprawy/wymiany. http://obrazki.elektroda.net/29_11860813...
Z tego co odpisujesz to masz uszkodzony sterownik wentylatora mylnie nazywany opornicą. Panel podaje sygnał do sterownika a ten steruje prędkością. Skoro po odpięciu panela działa cały czas wentylator to jest zwarcie na sterowniku wentylatora. Wygląda to na uszkodzony tranzystor w sterowniku. Chyba że masz zwarcie w instalacji pomiędzy sterownikiem...
czujnik ktory zalacza wentylator powinien byc na chlodnicy, 2-pinowy i to on zalacza wentylator gdy czujnik zewrze styki , a apropo czujnika temperatury wyswietlanej na liczniku to proponuje podgiac wsuwke damska nachodzaca na czujnik i sprawdzic czy wsuwka dobrze trzyma sie przewodu, jak chcesz zalaczyc wentylator to polacz 2 styki na czujniku dochodzacym...
Dziękuję za odpowiedź. Wentylator chodzi lekko i zatrzymuje się powoli, tak że łożyska odpadają zastanawiam się tylko czemu po odłączeniu wentylatora na serowniku nic nie wywala (zostawiłem tak na całą noc z włączonym rozpalaniem). Zmieniałem też przewody od wentylatora podłączając bezpośrednio do serownika ale to nic nie dało (tak że przewody odpadają)....
Raczej nie znajdziesz schematu, ogólnie do zasilaczy UPS zwłaszcza tych lepszych ciężko o schematy (no chyba że tutaj jest inaczej). Zacząłbym od prostej diagnostyki, czyli znalezienie elementu wykonawczego który załącza wentylator i sprawdzenia czy dostaje odpowiedni sygnał do załączenia i czy przychodzi tam zasilanie.
Dzięki bardzo za schemat, tylko czy dobrze rozumiem, że włącznik manualny w tym momencie nic mi nie da na włączonym zapłonie, włączą się wiatraki dopiero gdy się czujnik nagrzeje do swojej temp i zewrze?
Nie kombinuj z czujnikiem bo jeszcze uwalisz sobie ECU chodź teoretycznie nie powinno nic się stać, jak chcesz sprawdzić sam wentylator to zewrzyj styki 30 i 87 przekaźnika.
Witam. Niedawno kupiłem Kawasaki KLE 500. Zauważyłem, że nie załącza się wentylator. Zwarłem kostkę przy czujniku i nadal nie odpala. Czy ktoś może mi pomóc, jak rozwiązać problem?
Zatrzymał się wentylator. Zwarcie na zasilaniu jego, stąd widocznie cały układ siada. Widocznie sterowanie na MOSFET-ach. Rozbiórka.
Witam, 1. Twój przycisk "reset" nie zadziała, bo niby jak? Żeby zresetować układ, musisz rozładować kondensator, a w Twoim układzie to się nie stanie. Włącz switcha szeregowo z małym (<< R1) rezystorem i wszystko to równolegle do C3. Albo zwiększ R1, zmniejsz C3 i obejdzie się bez rezystora. 2. Tak podłączony fototranzystor nie zadziała. Podłącz...
Nie jestem Fachowcem, ale te tranzystory to najprawdopodobniej bramki. Sterowane są napięciem 3V a przepuszczają 12V. Na pewno nie przetwarzają napięcia.
Witam Problem wygląda następująco. Producent wentylatora przewidział filtr powietrza wykonany z siatki plastikowej. Aby zapewnić bezpieczeństwo pracy wentylatora umieścił mały, plastikowy mechaniczny czujnik podciśnienia. Jednak ze względu na fakt, iż kurz wchodzi do tego czujnika to nic nie widać a silniki wentylatora się przegrzewa i pali bo nie...
Sprawdź lub podmień czujnik temperatury. Sprawdź przewody. Sprawdź na krótko pracę samego wentylatora (zewrzyj piny na wtyczce).
czyli jak sie przekaźnik nie włacza to bedzie uszkodzony czujnik temp silnika? BO jak sie zewrze styki recznie to wentylator chodzi. Przkekaznik sprawdzałem poza samochodem i chodzi a na gniazdo dochodza dobre napiecia.
dziękuję za podpowiedź. Tak uszkodzony -przepalony ten bezpiecznik https://obrazki.elektroda.pl/2561731500_...
piotrekwoj1 , próbowałem najlepiej wytłumaczyć ale nie wyszło ,wentylator jest jeden i tak dwu biegowy, a wentylator rusza jak się rozepnie czujnik temperatury. Przekaznik jest jeden dla dwóch biegów, jak się zewrze styki przekaznika to wentylator działa. Strumien swiadomosci swia - dziękuje za podpowiedz z tym potencjometrem ,to jest bardzo dobry pomysł.
Jak to jest przy chłodnicy to jest raczej włącznik wentylatora, a nie cz.Temperatury. Jak zewrzesz te dwa do kupy to powinien załączać się wentylator. Miejsce w które podłączysz kabelki mogą mieć tylko wpływ na ten żółty kabelek który zapewne informuje komputer w jakim stanie jest wentylator.
ie wiem czy jest on uszkodzony i można go z powrotem przylutować ? Wentylator raczej na pewno nie uległ uszkodzeniu... Możesz przylutować przewody tylko tym razem w pewniejszy sposób.
witam, po pierwsze kotly turbo nie cierpią na usterkę presostatu tylko na instalatorów ktorym niechce się czytać instrukcji montażu,a w szczególności zasad dotyczących komina-ODPOWIEDNIA DO SYSTEMU I DŁUGOŚCI KRYZA(zamontwoana fabrycznie w kotle niezawsze jest ok i dlatego dają jeszcze dwie i wcale nie jako gadżety ani do zabawy) po drugie test elektroniki-presostat...
P0694 bieg 2 wentylatora zwarcie do plusa P0692 bieg 1 wentylatora zwarcie do plusa
Jak po odpięciu wentylatora nie ma zwarcia ,to raczej on winny. Gdyby wina była w elektronice ,to by palił dalej.
to orona udezył w wentylator i zwarł kable to typowe było teraz poprawili ..
W Vento i golfie 3 nie ma przekaźnika i jest tylko włącznik "dwu pozycyjny". Pierwszy bieg uruchamia się przy 95° a drugi przy 105°. "Pierwszy bieg" łączy przewody czerwony z czerwono białym, a drugi bieg czerwony z czerwono czarnym.
Witam. Przy próbie regulacji timera wentylatora nastąpiło zwarcie śrubokrętem na kostce zasilającej. Wymieniony został rezystor ten 1W, prócz tego uszkodzenia płytka cała, elementy również. na mierniku na wyjściu ciągle ok 11V. wentylator nie startuje. czy ktoś z kolegów orientuje się jak można uporać się z problemem? http://obrazki.elektroda.pl/5429822900_1...
Zatarty wentylator zrobił zwarcie, przez to popalone bezpieczniki i świętujący klimatronik.
COO 24;czujnik poziomu paliwa, złe wskazania. Sprawdź kabelki do czujnika lub sam czujnik uszkodzony.COO 72 ;włącznik ciśnieniowy / czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego, wartość poza zakresem.Zwarcie lub przerwa w obwodzie czujnika/ włącznika. ACC25 ; usterka sprężarki klimatyzacji.W koordynatorze ( COO) są usterki związane z klimatyzacją więc w pierw...
A co w przypadku gdy ktoś wsadzi Jack 3-polowy? Zewrze zasilanie do TX/RX czy zewrze masę do TX/RX? Ja bym polecił złącza EDG w rastrze 3.5 mm lub podobnym. Ciasno wchodzą, mocno się trzymają. Można też w łatwy sposób zmienić kolejność pinów. Można też zastosować delikatniejsze złącza z rodziny WS/HS lub nieco większe z rodziny 402/403 (molexy takie...
Na chłodnicy jest wkręcony włącznik termiczny wentylatora. Odepnij i zewrzeć piny w wiązce powinien zadziałać wentylator.
Odłącz jeden z wężyków P1 lub P2 z prezostatu nie pamiętam spróbuj na przemian i uruchom piec jeżeli to nie pomoże przy uruchomieniu wentylatora zrób zwarcie między przewodami prezostatu jak się elektrody włączą to znaczy że jest problem z prezostatem lub przepływem spalin. Częsta przyczyna to woda w wężykach lub wentylatorze po długotrwałej przerwie...
Cześć, Mam piekarnik Amica, model EBG8752. Piekarnik raz na jakiś czas wybija korki. Podejrzewałem, że przyczyną jest np. skraplająca się para, która powoduje zwarcie. Otworzyłem obudowę i wygląda na to, że podejrzenia w jakimś stopniu są słuszne. Na wewnętrznej stronie obudowy widać zaschnięte krople oparów. Dodatkowo na wentylatorze widać, że to...
Temp zwarcia styków wentylatora to 90 - 94 st C.
Musisz sprawdzić czy jest masa i czy jest plus na wtyczce wentylatora jak włączysz zapłon i zewrzesz styki na wtyczce od czujnika w chłodnicy. Brakuje tam masy lub plusa i trzeba wiedzieć czego by znaleźć gdzie jest problem.
To nie czujnik tylko presostat, auto przed 2000r. Zwykły miernik. Jeden styk normalnie zwarty i wtedy jest info że ciśnienie ok. Gdy drugi styk sie zewrze to wtedy rusza drugi bieg wentylatorów. 1 z 2 ma być zwarte gdy ciśnienie jest odpowiednie. Przydało by się wiecej danych auta.
Nic nie podawaj na wentylator. Odłącz wentylator i włącz normalnie z kabiny tylko bez podpiętego wentylatora. Jak problem jest w wiązce to i tak spali bezpiecznik bo zwarcie będzie na przewodach. Jak zwarcie jest na drugim biegu wentylatora to bezpiecznik przeżyje bo zwarcia nie będzie gdyż wentylator jest odłączony. Testu nie rób długo bo bez wentylatora...
To działa w drugą stronę. Aby osiągnąć maksymalne obroty, czujnik trzeba zewrzeć.
sprawdz czy po wypieciu czujnika klimatyzacji gasnie wentylator moze byc zwarty czujnik
Czyli ta para normalnie zwarta zapewne rozłączy się przy 30bar, natomiast druga para NO zewrze się przy 17bar i z niej poprzez przekaźnik możesz włączać wentylator chłodzący skraplacz. Problem jest z pierwszym stykiem, bo można przez niego zasilić sprzęgło kompresora, zabezpieczy układ przed wzrostem ciśnienia powyżej 30bar, natomiast nie zabezpieczy...
Uszkodzeniu uległ zasilacz twojego urządzenia. Na pewno poleciały warystory i być może tylko on. Pokaż lepsze zdjęcie okopconej płytki i podaj pełen model urządzenia Model urządzenia już nie potrzebny znalazłem dokumentacje od twojego sterowania zasilacz który Ci się uszkodził dostarczał 24V DC. Jeśli nie uda się go naprawić wystarczy podmienić go na...
PWM jest na pine 4 - sterowanie nie-PWM to sterowanie napięciem na pine 2 który chcesz odpiąć. Przy nie-PWM czwarty pin jest nieużywany. Z tymi kolorami jesteś pewien? Większość wentylatorów 4pin ma czarny masa czerwony 12V żółty RPM i niebieski jako PWM. Więc upewnij się czy żółty to ten o który ci chodzi. Obejrzyj gniazdo - zaczep jest nie na środku....
Ja mam wersję 6400+ tego procesora (no prawie, bo ja mam jądro Windsor i 2x1mb cache). Ja bym sprawdził ustawienia wentylatora. U siebie zwarłem termistorek w wentylatorze, obroty znacznie wzrosły, w stresie nie wychodzi mi ponad 50stC. W spoczynku, przy 3770RPM mam 31stC. Oczywiście należało by zmienić pastę termoprzewodzącą. Jaki masz rodzaj radiatora?...
Mam identyczny problem, ale jak już uda mi się załączyc komputer to dysk działa normalnie. Mnie to na zwarcie nie wygląda, bo jak się zewrze którąś z lini do masy to wentylatory nawet nie drgną...
Jeśli masz zasilanie wentylatora niezależne od oświetlenia. tzn napięcie jest na nim niezależnie od włącznika światła. W takim układzie można zastosować przekaźnik który w momencie zasilenia (zapalenia światła) rozewrze styki zasilania wentylatora, kiedy zgasisz światło styki się zewrą a wentylator się uruchomi na określony czas ( napisałeś że masz...
Z Twojego opisu wynika, że głównie zmieniałeś / przepinałeś wentylatory. Spróbuj odpiąć na chwilę wszystkie od płyty głównej / zasilacza i zobacz, czy komputer wystartuje. Zdarzyło mi się kilka razy, że uszkodzony [został omyłkowo odwrotnie włożony do gniazdka - wbrew pozorom jest to zupełnie możliwe] wentylator (ściślej mówiąc mini-elektronika wentylatora)...
Może coś więcej informacji . Jak sprawdzić termostat ? Wtyczka do czujnika temperatury znajdującym się z lewej strony chłodnicy ma trzy przewody . Nie wiem czemu jak zewrze dwa po przekątnej to owszem wentylator się włącza . A jak zwierałem dwa pozostałe to słyszałem jakieś cykanie pod maską (termostat ?)nie wiem co to było . Druga sprawa z mostkowałem...
OK. Czyli tak jak myślałem, przy obciążeniach rezystancyjnych jest w miarę ok a przy indukcyjnych - czary. Zatem dołóż jeszcze diodę od drenu do plusa zasilania. Tak jakby miała przewodzić od drenu do 12V, jakby odwrotnie - nie wiem jak to powiedzieć, żeby nie musieć rysować, ale rozumiesz mnie? Chodzi o to, żeby dioda zwarła induktor przy wyłączaniu...
Tak, ten "pierdzielniczek" to termistor. Możesz go zastąpić zwarciem, wtedy wentylator osiągnie max.
Witaj, zasilacz leży na półce od grudnia 2021r. i dalej nie został naprawiony, pamiętam, że nad zasilaczem głowiłem się tydzień i po zmarnowanych ok. 50 godzinach na diagnozę odpuściłem sobię ale skoro wspomniałeś o tym tranzystorze to go sprawdzę. PS: Sprawdziłem chyba każdy element elektroniczny na tym zasilaczu :D
Z opisu wynika że padł moduł sterowania znajdujący się w dużym wentylatorze, jeśli kable całe, nie pognite, wentylatory do wymiany.
Wygląda na to że oba wentylatory nie działają na pierwszym biegu. Najlepiej zdjąć wtyczkę z termo-przełącznika na chłodnicy - są tak trzy przewody czerwony i dwa czerwone z paskami. Czerwony to zasilanie a czerwone z paskami to biegi wentylatorów. Zewrzyj czerwony z obojętnie którym i patrz czy kręcą wentylatory, później zewrzyj czerwony z kolejnym...
Tak. Podłączyłem przekaźnik równolegle do wentylatora i zwarcie przekażnika mówi sterownikowi kiedy działa, kiedy nie. Działa bezbłędnie.
http://obrazki.elektroda.net/74_12641744... Witam. Na początek od razu mowie ze wiem ze jest już taki temat, ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu :( Mianowicie: uszkodzenie zasilacza na 99% powstało w skutek zwarcia +12V lub +5V do masy przez złe podpięcie zasilania do stacji FDD. Objawy: zasilacz po podłączeniu daje normalnie +5V SB, ale...
Bester STB-225 pali bezpiecznik 0.8A Jaka przyczyna? Czy kondensator może mieć zwarcie? Zmierzyłem omomierzem i wygląda na sprawny.A może wentylator robi zwarcie?
Dla pewności daj jeszcze zdjęcie drugiej strony płytki. Edit: Te czarne to do wentylatora, jak zewrzesz to : a) uszkodzisz wszystko b) zadziała wyłącznik nadmiarowi prądowy
mam podobny problem wentylator nie kreci a wskazówka od wody prawie na max, przewody do chłodnicy gorące ze dotknąć nie idzie, przekaźniki zdrowe ale po ich zwarciu wentylator nadal milczy, po zwarciu wentylatora na krótko do ako w końcu ruszył, bezpiecznik przy kierownicy ok i co jakiś czas wywala mi błąd (nie wiem jaki) niedawno była wymieniana chłodnica,...
85 to styk przekaźnika który łączysz do czujnika, 86 do zasilania. 30 to styk prądowy jak czujnik zewrze do masy to przekażnik połączy zworę 30 z 87 zasilając wentylator.
Po pierwsze zasilacz to szmelc. Objawy drgnięcia wentylatora świadczą o zwarciu. Odepnij kabel ATX12 4pin i zobacz czy wystartują wentylatory. (Jeżeli tak to uszkodzona sekcja zasilania CPU) Jakie dźwięki wydaje ten komputer? http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... (który nie odpala? Ten pierwszy czy ten drugi?)
Nie mam instrukcji do tego kotła. Musisz sobie poszukać. Mi się udało coś na rosyjskich stronach znaleźć. Aby procedura odpalania poszła w większości kotłów musi być: Stb zwarte Presostat wentylatora rozwarty, a po starcie wentylatora zwarty
Witam. Mam pytanie. Zaraz po włożeniu karty załącza się wentylator na maksa (dodam że był zalany wodą ). Moje pytanie: czy to może być czujnik temp. na chłodnicy i gdzie go znaleźć. Poratujcie. Dodam jeszcze że wyskoczył błąd po podłączeniu kompa. Błąd obwodu dużej prędkości wentylatora zwarcie lub obwód przerwany Espace 4 2005r. Przepraszam za pisownię;)
Znaczy się, działa non stop wentylator, ale nie grzeje? Możliwe, że padł tranzystor sterujący (zwarcie) wentylatorem.
Witam. Jak zewrzesz styki to załączy się? Jeżeli tak to wymień czujnik. Pozdrawiam
Wentylator prawdopodobnie nie dostaje napięcia lub jest uszkodzony. Zawarcie presostatu musi nastąpić po załączeniu wentylatora. Jeśli zewrzesz presostat zanim płyta wysteruje wentylator to automatyka wykryje błąd.
robisz zwarcie na plycie dlatego tez zasilacz sie wyłacza
Zwarcie na wentylatorze lub ledach od wentylatora - miernikiem sprawdź wentylator i jego podświetlenie LED. Jak na innym działa a na tym nie problemem jest chłodzenie be quiet pure rock 2 fx i reklamuj je.
Błąd który Ci się wyświetla dotyczy wentylatora chłodnicy a nie nawiewu. Nagrzewnicy nie trzeba wyciągać, przecież da się wyciągnąć wentylator od strony pasażera. W pierwszej kolejności sprawdź bezpieczniki od nawiewu. Istotne jest również czy masz klimatyzację czy nie - po podaniu tego szczegółu będzie można zastanawiać się co dalej. PS. Poza tym było...
Żeby chodził na max obrotach, musisz zewrzeć czujnik.
na 99% to tranzystor sterujący
Sprawdź, czy po zwarciu przewodów włącznika wentyl ruszy.Następie podepnij miernik(ustawiony na biper) do włącznika na chłodnicy, odpal, nagrzej silnik i zaobserwuj, czy zewrze się po osiągnięciu wysokiej temp. przez silnik
Zasilanie cewki z bezpiecznika nr 15 to tak jak by zasilanie było bezpośrednio z akumulatora czyli tak jak napisałeś Kolego wcześniej. Więc chyba sterowanie odbywa się za pomocą masy którą steruje BITRON. To by wyjaśniało że jak się zewrze masę i pin 1 czyli masa (popłynie) dalej do cewki i załaczy ją to włączą sie oba wentyle na I bieg
"Wszytko ładnie grało, aż tu nagle huk, z głośników i system się wyłączył." Jeżeli miałeś głośny huk to jest duże prawdopodobieństwo uszkodzenia końcówki mocy co rzutowało by na głośną pracę wentylatora.
Napisałam, że dolna ma opór 36,5 Ω, czyli jest sprawna. A sam przełącznik jest spalony – jak próbuję przełączyć na działanie piekarnika, mimo odłączonych grzałek i wentylatora, robi zwarcie i wysadza bezpiecznik. Zamówię ten przełącznik, podłączę i sama zobaczę, czy zadziała. W ogóle to jestem kobietą, nie facetem 🤦♂️
Jak uważasz... Ja bym tam wolał oddać i mieć zrobione z free. Jak chcesz czekać na koniec gwarancji i wydawać kasę na naprawę to Twoja sprawa. Tyle, że teraz dostrzegłem, że to MSI, więc nie wiem jak oni zareagują, bo ja miałem na myśli serwis firmy Gigabyte. Nie wiem czemu ubzdurałem sobie, że to płta Gigabyte-a jest, bo przecież nawet nie takie oznaczenie...
Z pewnością czyszczenie komputera nie mogło spalić tych elementów, chyba że ktoś miotaczem płomieni wypalał kurz :D Wygląda na linię 12V do zasilania wentylatorów. Prawdopodobnie uszkodzony wentylator spowodował zwarcie i doszło do spalenia dławika który tam powinien być obsadzony. W zależności od obsadzenia elementów mógł tam być również rezystor 0...
O bezpiecznikach wiem, są dobre , zasilania + stały na dużej 2-pinowej wtyczce i masa są prawidłowe. 12v po zapłonie na 3 pinie małej 4-pinowej wtyczki też ok, podanie masy na 1 i 2 pin małej wtyczki uruchamia kolejne biegi wentylatora. Zwarcie pinów w dużej wtyczce wentylator na max chodzi. Dlaczego w teście (Autel, kts) nie startuje wentylatora? To...
Wentylator zwarłem i było gut. Chodził super. Może ten czujnik jest nawalony... Posiadam 1.9D 1999rok wersja bez klimatyzacji.
niektore plyty maja taki feature (np czesc ecs) ze nie wystartuja jezeli nie ma impulsow z wentylatorka - zapobiega to spaleniu procka w razie awarii wentylatora
A czy mogę ominąć ten opornik i zewrzeć pin 1 i 3 (grube kable) "drutem", aby sprawdzić, czy bez opornika ruszy wentylator?
Jeśli pobiera za dużo prądu to widzę dwie możliwe przyczyny. 1.Za duży opór łożysk(zacierają się). 2.Uszkodzenie uzwojenia silnika wentylatora(zwarcie międzyzwojowe).
witam mam problem z wentylatorem klimy, chodzi cały czas nawet na wyłaczonej klimie, kts pokazuje: przekaznik wentylatora zwarcie do masy,gdzie znajde ten przekaznik?
Po lewej stronie na dole chłodnicy jest 3 stykowy bimetaliczny włącznik wentylatora, zewrzyj kawałkiem kabla i zobacz czy wiatrak się uruchomi
Tak mam na myśli tą wtyczkę po stronie pasażera przy wiatraku. Wyczytałem, że jak się zewrze wtyczkę od czujnika temperatury tą na dole przy chłodnicy też od strony pasażera to wentylator powinien działać. (Bo ten czujnik włącza ponoć wentylator) Ta wtyczka od czujnika nr 11 - czujnik temperatury cieczy chłodzącej http://obrazki.elektroda.pl/5733297000_1...
Znajduje się on obok silnika dmuchawy tzn cały układzik, ale z doświadczenia wiem że nie opornik siadł tylko bezpiecznik termiczny którego wystarczy zewrzeć (jeśli jest wszystko wporzo z silnikiem dmuchawy).
[quote="sigi"]Szukaj w okolicy silniczka. to racja, a dokładnie jest wpuszczony na kanale powietrza od wentylatora, na 99% padł termik zabezpieczający, który jest podobny do diody prostowniczej, albo wymienisz całą opornice za kilkadziesiąt pln, albo go poprostu zewrzesz i też będzie ok.
Nie wiem po co te wywody skoro sprawdził że wentylator się włącza się po zwarciu styków czujnika i usterka wystąpiła stojąc w korku więc tylko i wyłącznie sprawa czujnika.P
Skoro świeci na pomarańczowo, to zasilacz jest w trybie stand-by i trzeba go uruchomić. Znajdziesz w Internecie co zewrzeć, aby wystartował.
Dziwi mnie jeszcze tylko czemu na niektórych aukcjach są wszystkie 3 kolory w przejściówce. Przejściówki są tak robione, że mają wyjścia żółty-czarny (12V), czerwony-czarny(5V) i bywają też żółty-czerwony(7V) - tego ostatniego połączenia nie polecam - można wszystko popalić ! Gdy nastąpi zwarcie na wentylatorze to +12V pójdzie na linię +5V - a co wtedy...
Doskonale zrozumiałem Twoją intencję zresztą to ze schematu odręcznego widać blokadę termowyłącznika. Jak wentylator uruchomisz za wcześnie będzie niedogrzany silnik a to ma wpływ na zużycie paliwa.Jak go zewrzesz i znacznie podniesie się temperatura może dojść do zniszczenia termowyłącznika poprzez nieodwracalne przegięcie styków
Posiadam golfa 2 z 1986r. autko dotychczas spisywało się na medal nie licząć oczywiście PROBLEMÓW z gażnikiem. Niestety pojawiły się nowe a mianowicie, za każdym razem po wyłączeniu zapłonu włącza sie wentylator chłodnicy, kiedy kluczyk jest przekręcony wyszystko jest ok wentylator nie pracuje. Podejżewam, że problem tkwi w tacyjce może jakieś zwarcie...
to bład dotyczacy wentylatora klimy
Zdjęcie musiałoby być w trybie makro ale na pierwszy rzut oka to mosfet sterujący wentylatorem na procesorze .Sam z siebie nie pada ale za to zwarcie na przewodach wentylatora potrafi go momentalnie ubić (przeważnie producenci nie dają tam żadnych zabezpieczeń bo i po co- zwarcie może się tam pojawić w zasadzie tylko za sprawą użytkownika.Jeśli to faktycznie...
... Gdzie to znajdę w LEXII - kalkulator silnika? Czujnik temperatury silnika może być wadliwy? Pusc test kompletny i Laxia sama znajdzie ECU. Błąd wiatraka był przy 89 stopniach - "Zespół wentylatora 2 Zwarcie między 2 przewodami lub otwarty obwód". Gdzie szukać? Pozdrawiam Masz przeciez schemat. Dodano po 1 Odłączyłem "Czujnik temperatury płynu chłodzącego"...
Najdziwniejsze jest to że jak się przechyli laptopa to wszystko wraca do normy. Odlepia się układ BGA, terkocze wentylator, zwarcie (zgaduję)?
Potencjometr 470Ω jest odpowiedzialny głównie za temperaturę załączania wentylatora, choć potencjometr 10k też ma na to wpływ. Głównym zadaniem tego układu jest stworzenie dużej pętli histerezy. Gdy temperatura radiatora osiągnie wartość nastawioną, to podobnie jak w poprzednim układzie załączy się wentylator. W tym samym momencie dodatkowy styk...
https://support.hp.com/in-en/document/c0... Czujnik otwarcia obudowy (antysabotażowy) Jak zewrze 3 piny pc się wyłączy jak będzie włączony?
Witam Coś takiego jest w mazdzie 626 silnik 2.0 FE lub w starych pralkach automatycznych (wiatka lub polar PS tylko nie pamiętam w których styki są rozwierane po osiągnięciu temperatury)
Albo w ustawieniach ktoś zmienił nastaw minim. obrotów na max. wentylatora (nieświadomie), albo czujnik uszkodzony, albo przekaźnik w sterowniku zwarty, zablokowany.
falownik zewrze zewrze matryca zewrze brama zewrze
elektrownia wiatrowy śmigło skoda octavia odpalać zimne silnik tranzystor polowy wzmacniacz
Bosch 1607502211 AL 1115 CV Charger Schematic, Circuit Diagram, Common Faults Magazyn energii niskonapięciowy vs wysokonapięciowy – różnice, BYD, Pylontech, SolarEdge, zastosowania