Widziałeś kiedy taki złamany kabel? Widzę że nie Wybacz ale widziałem i wewnątrz izolacji znajduje się linka a nie drut w woli ścisłości choćby ze względu na jej mechaniczną odporność na wielokrotne zginanie gdzie drut najzwyczajniej po kilku takich "wygięciach" się łamie wewnątrz izolacji.
Wszystko zależy gdzie jest dziura, jeśli wewnątrz izolacji, to za taką naprawę można zapłacić nawet 600zł. Tu już zaczyna się myślenie..
Ewidentnie jest gdzieś zwarcie, Więc miernik i sprawdzanie wszystkich elementów, począwszy od przewodu zasilającego, zwarcie może być niewidoczne wewnątrz izolacji.
Sprawdzałem przewody od lodówki do drzwiczek nie widać przetarć, To źle sprawdzałeś - nie są przetarte, tylko przerwane wewnątrz izolacji.
Ten bliżej silnika czarny czujnik, przewód spróchniały pewnie pękł. Zazwyczaj pękają wewnątrz izolacji więc nie licz na to że tylko wzrokowo coś znajdziesz.
No to wyobraź sobie teraz że wewnątrz izolacji masz przerwane druciki ale przez większość czasu się stykają, na chwilę obwód się przerwie i już masz błąd w ECU. To jest czujnik indukcyjny, więc ECU "widzi" cały czas ciągłość obwodu.
Witam. W twoim urządzeniu uszkodzony jest czujnik temperatury chłodziarki, który zainstalowany jest do parownika od tyłu wewnątrz izolacji .Taką naprawę może wykonać dobry doświadczony technik AGD.
Najczęstszą przyczyną bywa zasilanie 5V w sterowniku, ale ratować też może położenie nowych kabli z pinami włącznie, wewnątrz izolacji przerwana miedź pracuje na styk , kwestia g*****nych materiałów...
Punkt masowy jest poniżej lewej lampy, czarne przewody. Ale wątpię żeby tam to tam był słaby kontakt (chyba że po jakimś lakierniku), prędzej gdzieś przewód upalony wewnątrz izolacji, albo na złączu przy lampie przegrzane.
https://obrazki.elektroda.pl/7710784700_... Możesz korzystać ze schematów innych aut - to ta sama skrzynia 722.6 Np. C-klasa 203, Sprinter 906, E-klasa 211 i podobne. Odłącz wtyczki ze sterownika i zobacz, czy nie ma tam oleju. Bardzo powszechna usterka tej skrzyni to przeciekające złącze elektryczne. Olej ze skrzyni dostaje się do...
(at)Vendeur Wpisz w Google "izolacja termiczna od wewnątrz", będziesz miał rozwiązania na talerzu, bez zbędnych, nie wnoszących nic do wątku filozofii i komentarzy.
Na razie delikatny sukces - w nadkolu zgnił wewnątrz izolacji przewód zasilający sterownik. . A no gnije tam we wiązce za lewym błotnikiem kabel ze stałym plusem zasilający UCH; ale wtedy nie działają też kierunki, awaryjne, wycieraczki, zamek, bo całe UCH nie ma zasilania. Co do ciągle świecących zegarów to szukał bym awarii w wiązce silnika, w miejscu...
Jeżeli problem dotyczy TYLKO czarnego koloru to przyczyną jest sprzęgło które załącza napęd na czarną wywoływaczkę. Niestety wymiana wywoływaczki jak sugerował serwisant nie rozwiąże problemu ... Trzeba się dostać do napędu , wymontować sprzęgło i podlutować przewody ponieważ jeden z nich na pewno się przerwał wewnątrz izolacji. To dość powszechna usterka...
Sprawdź wiązkę jeszcze raz miałem kilka przypadków gdzie przewód wyglądał na nie ruszony a wewnątrz izolacji był zerwany w miejscu kolizji.
o parownik pytaj w serwisie gwarancyjnym, tylko część z wymianą będzie raczej na granicy opłacalności !! Na Twoim miejscu poszukał bym dobrego fachowca chcącego pobawić się w uszczelnienie tego miejsca W zależności od wielkości dziury są na to odpowiednie kleje ewentualnie do wymiany odcinek rury Z tym że z alu jest trochę kłopot , z fotki wynika że...
Wymienić przewody które widocznie przerwane są wewnątrz izolacji.
Nie wiem jak jest w oplu ale w clio miałem pęknięty wewnątrz izolacji przewód łączący tylną klapę z resztą pojazdu.
Jta. Widziałes je wewnątrz. Trafo nie gwarantuje dobrej izolacji.
Moim skromnym zdaniem to trzeba bardzo dokładnie zaizolować od wewnątrz izolacją paroizolacyjną. Czyli blacha, izolacja cieplna, folia i np. rigips. Jak ciepłe wilgotne powietrze dostanie się od środka do blachy to wtedy będzie na niej rosa. Szczeliny powietrzne praktycznie nie wpływają na poprawę izolacji cieplnej.
Jeszcze nawiążę do tytułu tzn "antykondensacyjny". Układ Kolegi jest właśnie pro-kondensacyjny, tzn. kondensacja (i przemarzanie) nastąpi wewnątrz tej przegrody zewnętrznej. O to chodzi w izolacjach ZEWNĘTRZNYCH aby kondensacja (punkt przemarzania) nie występował w przegrodzie budowlanej (kruchej w razie przemarznięcia) ale, jeżeli już, wewnątrz izolacji....
(at)rasputnik6502 mi się zdarza :) przy czym cyna ma większą tendencję do ugniatania, więc szybciej może się pogorszyć kontakt, tulejki są lepsze. No i cyna usztywnia linkę wewnątrz izolacji, co w niektórych warunkach zwiększa podatność na złamanie. A jak do podłączenia są jakieś sterowniki z małymi kostkami to często jest łatwiej pocynować, bo tulejki...
To że przewody wyglądają na całe, nie znaczy, że tak jest. Polecałbym rozłączyć "słonika" i sprawdzić przewody omomierzem lub żarówką przynajmniej 21W. Druty przewodów mogły się połamać wewnątrz izolacji, czego nie widać gołym okiem.
Nic. Kupić silnik. Masz przebicie na izolacji uzwojenia wewnątrz. Prawdopodobnie na stojanie.
To jest i zostaje wewnątrz - izolacja zewnętrzna przecież nie jest ażurowa, więc nie mam pojęcia o jakim szlamie płynącym po ścianach piszesz. bo ja nigdzie nie widziałem w opisie "nie nadają się do użytku domowego wewnątrz, bo będzie z nich wypływać szlam". Ech, brak słów, do wewnątrz stosujemy zwykłe przewody, chociażby Triset-113, Triset Profi......
Skoro "strzela" to na pewno się tam coś upala, może i nawet wewnątrz izolacji i tak od razu na pierwszy rzut oko nic nie widać.
A nie przypala Ci się od tego izolacja rurek i ta wyjściowa ze skrzynek ? Nie wiem, ocieplone są od wewnątrz izolacją kauczukową. Do tej pory 120 stopni wytrzymywało. Bardziej boję się o izolację kabla czujnika, choć silikonowa, żeby nie straciła elastyczności i nie popękała.
Układ dobry, zatem zaglądamy do wentylatora. Dokładnie kod E-09 mówi o kłopotach z wentylatorem: łożysko, płyta zliczająca obroty, okablowanie. Wymienione zostało: wentylator, płyta, zatem może jeszcze należałoby sprawdzić poprawność połączeń elektrycznych. Zdejmij wszystkie wsuwki, lekko pozaciskaj szczypcami i każdą pryśnij przed wsunięciem KONTAKTEM....
Żel jest trwalszy i ma grubszą izolację. Nawet przy uszkodzeniu zewnętrznej izolacji żel wewnątrz nie pozwala na dostawanie sie wody. Ja bym wybrał żelowany.
Wygląda na dosyć długi i solidny czyli mógł być używany do pracy z większymi obciążeniami. Jeżeli do pracy nie był rozwijany to bardzo prawdopodobne że gdzieś masz stopione izolację i zwarcie ( nawet postawie orzechy przeciwko kasztanom) wewnątrz zewnętrznej izolacji.
Na profilach i dopiero pustą przestrzeń wypełnił pianką. 1. Raczej ma być tanio. 2. Piana nie "oddycha", jeśli ktoś lubi pleśń w pomieszczeniu, to jak najbardziej można zastosować nieprzepuszczalną izolację wewnątrz pomieszczenia. 3. Profile nic nie wniosą, oprócz eskalacji kosztów i zmniejszenia metrażu pomieszczenia.
Kolega miał racje przewody zlamane wewnątrz izolacji.
Czy mógł być scalak walnięty czy problem będzie tranzystorach itp ? Jak to sprawdzić ? Tranzystory raczej nie. Bo jeśli by nawet któryś był niesprawny to drugi by jednak przerywał bo są niezależne. Po objawach jak opisujesz stawiałbym że górny (patrząc na schemat) generator (przełączający lewo-prawo) nie oscyluje i utkwił w stałym stanie. Czyli tam...
Może jakaś zwara w samym głośniku się rodzi pod wpływem wibracji, posprawdzaj zamocowanie gniazd i izolację kabli wewnątrz głośników.
Zdjęcie kabla po zdjęciu zewnętrznej izolacji, ew. złącza wewnątrz kamery?
Nawet popularne łączniki CEDAR natynkowe, które są w II klasie izolacji, wewnątrz obudowy posiadają zacisk do żyły ochronnej ;)
Nie jest prawdą że palące sie wiązki to typowa przypadłość tego modelu. Owszem - pierwsza seria Actrosa IV miała problem z wiązkami "biodegradowalnymi": izolacja pękała, woda dostawała się do środka, dochodziło do korozji przewodu i przerwania przepływu prądu. Od kilku lat jest to jednak zdecydowanie poprawione. Na drugim obrazku widać wspornik wiązki...
jednak w tym egzemplarzu występuje jeszcze jeden dodatkowy przewód. Jest on w przeźroczystej izolacji, a wewnątrz jest koloru srebnego. Czy wiecie może do czego może służyć ten przewód. Masa?
Problem rozwiązany jednak przyczyna była w przewodzie CAN H szyny silnika,problem tkwił w tym że dopiero po zrobieniu nowej szyny (na pająka na zewnątrz) wszystko ruszyło,więc obciążyłem jakieś 250W oryginalne przewody i wyszło że przewód jest uszkodzony wewnątrz izolacji wcześniejsze pomiary na 150W przechodził poprawnie i to mnie trochę zgubiło.
Wymień cały przewód masowy - przerywa się wewnątrz izolacji i jak masz styk to jest dobrze. Wymontuj ten z auta i sprawdź czy nie da się przerwać, jak będzie na wykończeniu to dziecko go zerwie.
Przebicia izolacji, pewnie wilgoć się dostała do wewnątrz.
Sprawdź wiązkę przewodów w miejscu zginania przy otwieraniu drzwi. Kilka przewodów może mieć przerwę. Przewody podczas sprawdzania trzeba naprężyć. Mogą mieć przerwę wewnątrz izolacji.
A to nie jest tak, że jak masz mocne podzespoły to może dojść do jakiegoś 'wystrzalu' prądu z obiegu i dlatego obudowy są uziemione żeby prąd wracał bezpiecznie?
izolacja nie jest jeszcze idealna, ale wyniki są obiecujące. Dla mnie wystarczająca. Lodówka turystyczna to chłodziarka a nie chłodziarko-zamrażarka. Dokładając warstwę izolacji wewnątrz lodówki, zmniejszasz jej pojemność. Pomyśl o izolacji zewnętrznej, coś na wzór ocieplacza na akumulator samochodowy.
Może być zerwany wewnątrz izolacji - sprawdź go multimetrem dla pewności.
Skoro przewód z obu stron nie jest do niczego podłączony, to są dwie możliwości. Albo izolacja wewnątrz kabla uległa uszkodzeniu i jest przebicie z jednej z faz, albo po prostu napięcie indukuje się z sąsiadujących przewodów (tworzy się coś w rodzaju transformatora powietrznego.) Sprawdź omomierzem opór pomiędzy tym przewodem a przewodami fazowymi (oczywiście...
Temat ogarnięty. Po dokładnym sprawdzeniu instalacji okazało się, że kable uległy destrukcji wewnątrz izolacji. Na mierniku niby sprawne, przekaźniki działały, ale wywalało błąd. Po wymianie kabli (od ECU do skrzynki z przekaźnikami) błąd się nie pojawia, auto już śmiga tak jak należy. Dziękuję za wsparcie. Wesołych świąt.
(at)xury, no właśnie nie chciałem żadnych bt, wifi, ir, itd... :) To miał być zwykły sterownik, który włączam i ma wyglądać :) (at)LA72 kabelek też nie do końca mi się podoba, chociaż w gąszczu gałązek nie rzuca się tak bardzo w oczy. Myślałem, że będzie gorzej :) Ma on jednak niepodważalną zaletę - żyły są stosunkowo grube, więc o spadki napięć się...
A co z wiązką zasilająca? Ona lubi zgnić wewnątrz izolacji, a tego nie widać.
Zasiarczony akumulator , "zjadło" przewód wewnątrz izolacji od strony klemy - domyślam się!
Najpewniej słynny "zielony kabelek" a dokładniej jego końcówki pod kopułką- odłącz od cewki-czujnika w aparacie zapłonowym i sprawdź czy nie trzyma się tylko końcówka na samej izolacji- tam wewnątrz przewód zawsze pęka od ciągłego przeginania. To taki prezent dla mechaników od fabryki ;)
Jeśli to gdzieś jakiś przewód pęknięty, w dodatku często wewnątrz izolacji tak że nie widać, to też całą instalację podmienisz?
Ad.3. Przyciemnianiem / rozjaśnianiem ekrany podczas pracy na baterii / ładowarce steruje zarządzanie zasilaniem. Do systemu na pewno powinieneś mieć sterowniki które rozwiążą ten problem. Ad.2. Zewnętrzna bateria - chodzi ci o ładowarkę? Długie ładowanie baterii może być powodowane: niesprawną baterią (elektronika), Bateria wymaga kalibracji. Sprawność...
Kolego-zasilacz oryginalny?Sprawdź kabel pod kątem uszkodzenia,np.przetarć,załamań(wyglądaj... jak "bulwy"wewnątrz izolacji)itp.
Nie wolno w taki sposób wykonywać dziś instalacji. To jest łamanie prawa. Taki jest pierwszy negatywny skutek gdyż w takim kształcie nie powinna ona zostać dopuszczona do eksploatacji. A drugi skutek jest taki, że w przypadku uszkodzenia izolacji wewnątrz oprawy pojawi się na niej napięcie i będzie czekało na Ciebie gdy będziesz np: wymieniał żarówkę,...
Napięcie przy założonej taśmie na nóżce 7 modułu 2000 nie zmienia się niezależnie od połozenia tego limitera. Włączyłem magnetofon w tej chwili, napięcie dla 7-mej nóżki wynosi -60mV Nie chodziło o przycisk limitera, tylko ten przycisk przy liczniku taśmy, oznaczony takimi dwoma, połączonymi kółeczkami, z czego jedno ma biały kolor. Skup się proszę....
Podaj więcej szczegółów... Przewody są Al czy Cu ? może któryś drut jest nadłamany wewnątrz izolacji... Najlepiej jak byś wezwał do tego mądrego elektryka..
Zazwyczaj wentylatory ze zintegrownymi sterownikami nie mają wewnątrz izolacji galwanicznej. Czyli po wyjęciu higrostatu z wnętrza należy zadbać o dobre zabezpieczenie przed porażeniem.
Witam ponownie, problem rozwiązany. W prawej lampie nie było masy, kabelek wizualnie wyglądał dobrze, ale wewnątrz izolacji był przełamany, w wyniku czego w żarówce świeciły dwa włókna jednocześnie. Po wymianie kabelka niebieska kontrolka świeci tylko na światłach długich. Dziękuję wszystkim za dobre rady. Zamykam temat.
Skąd tam 2-pinowy czujnik w 87 roku? Jaki tam silnik siedzi? W większości przypadków to się przewody przerywają wewnątrz izolacji przy samych wtykach.
Prawdopodobnie masz uszkodzone przewody... radzę sprawdzić nie tylko w przepuście drzwi, ale najlepiej na całej długości... przewody potrafią nawet "ugnić" wewnątrz izolacji czego nie widać z zewnątrz....
Wynika, że błedy dotyczą obu cewek (transformatorów) zapłonowych, co prawie w 100 % wyklucza ich niesprawność. Przede wszystkim należy szukać przyczyny w okablowaniu (przewody modułu cewek) niskiego napięcia. Poszukać przyczyny także przy "wejściu" kabli do wtyczki - jeden z nich może być naderwany wewnątrz izolacji.
Mnie również dziwi dlaczego to się tutaj pojawiło... Ale korzystając z okazji, widział ktoś może takie urządzenie ale w jednym krokodylkiem do podłączenia się do kabla (zamiast do dwóch kabli podpinamy się tylko do jednego). Ostatnio miałem potrzebę sprawdzenia która żyła w kablu jest przerwana (wewnątrz izolacji, wewnątrz nic nie widać). Gdy podpinałem...
Pomiar omomierzem przejścia na każdym przewodzie dałoby pewność że tu wszystko w porządku.Kabelek może być przerwany wewnątrz izolacji,a przy okazji przeczyść złącza konektorowe.
Nie rozumiem, co wg. ciebie znaczy, że kabel jest na prosto? Nie twierdzę, że uszkodzenie jest przy odgiętce, ale jeżeli tak jest, to przerwa zazwyczaj ma miejsce na jednej z żył wewnątrz pod izolacją i jest to niewidoczne.
Uszkodzenie izolacji wewnątrz kabla? Zapewne nie. Jest zupełnie prawdopodobne, że takie napięcie zmierzyłeś. Takie napięcie może wynikać z samej pojemności przewodu. Przewód ułożony blisko drugiego generuje jakąś tam pojemność (kondensator o zazwyczaj małej pojemności) Współczesne mierniki, multimetry są na tyle czułe, aby takowe napięcie wykryć, zmierzyć...
Powtórzę raz jeszcze - bufor jest PRZEŹROCZYSTY energetycznie - ma pewne straty wynikające m.in. z izolacji, ruchu wody wewnątrz itp. ale to są wartości znikome Tu nie chodzi o utratę energii, tylko o wymaganą podwyższoną wartośc temp. czynnika grzewczego, co w przypadku pompy ciepłą jest powiązane z parametrem COP. teoretycznie i praktycznie te 1,5*...
A jakie kabelki zasilające kupić ?? obecnie mam jakieś nie wiem jakie średnica wiązki wewnątrz izolacji to 5 mm ile to może być mm2. Nie masz może zdjęcia jak wygląda kondensator z podłączonymi kablami ??
Z tym dotykaniem elementów metalowych chodziło mi żeby uszkodzony kabel będąc blisko metalu nie spowodował łuku elektrycznego. A co do tego przetarcia sie kabla-owinę go w miejscu przebiegania przez szparę taśmą izolacyjną i wtedy będę wiedział ze jak taśma jest nieuszkodzona to na pewno nie zniszczyła sie izolacja. Czy jednak może w takim przypadku...
Miernik prymitywny, ale działa do dzisiaj po ok 30 latach, I pewnie będzie dalej działał. Tylko co to wnosi do tematu? Popełniasz podstawowy błąd, który jest do bólu wykorzystywany przez marketingowców. Mianowicie, dokonujesz projekcji przeszłości w przyszłość, co jest już dziś nieuprawnione, a co dopiero "jutro". To se ne wrati, jak ponoć mówią Czesi....
Izolacja od wewnątrz spowoduje że szybko zagrzejesz pomieszczenie (powietrze), ale cały sprzęt będzie nadal zimny.
Zmień świecę, czasami na porcelance są mikro pęknięcia, które powodują przeskok iskry. Nie na elektrodzie, a wewnątrz izolacji. Jeśli i to nie pomoże - następna świeca zalana, szukaj problemu w rozrządzie. Jeśli jest ustalony mechanicznie i stały, może się okazać, że przeciwwaga w wale korbowym/wał korbowy na skuwce jest obrócony.
Dziękuję za link. "Przewody muszą mieć możliwość oddawania ciepła, dlatego nie wolno układać ich wewnątrz izolacji termicznej np. poddasza." Czyli muszę zastosować kanały kablowe, dopiero później izolacja termiczna? Mam jeszcze pytanie, tym razem już teoretyczne, czy przewód dobrej klasy YDYp 3x2,5 300/500V obciążony dopuszczalnym prądem gniazdka "domowego"...
No to wypnij wtyki z czujnika temperatury silnika i z presostatu klimy (jeśli jest) i zobacz czy tam nie ma śladów płynu (jeśli wtyk przy czujniku jest hermetyczny to teoretycznie jest szansa, że przeciśnie płyn wewnątrz izolacji przewodu)... a może po prostu gdzieś kapie (jesteś pewien, że to płyn) na wiązkę i tam wycieka.
No i po moim przeszczepie-jak go rozłożyłem to w elektronice zobaczyłem totalną masakrę. Po dłuższych oględzinach zauważyłem że przewody idące z gwintu do elektroniki się zwarły,zespawały chyba z winy nadtopionej izolacji...czarna masakra i BOOM...ale czyżby było wewnątrz tak gorąco że izolacja nie wytrzymała :?:
Są takie usterki przewodów gdzie ktoś "mądry" nakłuje przewód i go nie zabezpieczy, a on zaczyna w tym miejscu zielenieć. Ja sprawdzam takie podejżane przewody przez "przepuszczenie" przez niego około 10 A. Tyle prądu dopali uszkodzenie i żarówka zgaśnie. W szereg z mierzonym przewodem instaluję żarówkę ponad 100 W i zasilam z prostownika 12 V. Innym...
Pepe to jest wina producenta a w renault nagminne śniedziejące styki ,przerwy na przewodach wewnątrz izolacji czasami walka jest nieopłacalna i czasochłonna i w niektórych momentach lepiej zrobić to na skróty
Zasadniczo masz informacje, zrób albo jak pisałem wykonując samodzielnie drugi iskrownik blisko modułu lub jej zewrzyj. Chodzi o to żeby wygenerowane wysokie napięcie nie próbował przebić izolacji wewnątrz modułu. Jak zewrzesz wyjście to siłą rzeczy napięcie nie narośnie.
Idąc po przewodach do zasilania poszukaj czy nie ma srebrzanki wchodzącej wgłąb uzwojeń - to może być "termik". Czasami jest montowany między uzwojeniami wewnątrz karkasu i po ściągnięciu izolacji zewnętrznej widać tylko przyłączenie przewodu zasilania do jednej z końcówek "termika". Poszukaj w sieci o tym by sobie wyobrazić :)
Kolega wyżej wyraźnie napisał: "Bo tam przewody pękają, często wewnątrz izolacji więc tego nawet nie zauważysz. Ta wtyczka to od czujnika położenia przepustnicy (TPS)." Czyli nie jest uszkodzony czujnik a przewody do niego idące ! Pozdrawiam.
Witam. W ramach uzupełnienia. Problem leżał we wiązce przewodów, jak to często w jaguarze bywa. Przewody się upaliły wewnątrz izolacji, tak, że nie było tego widać. Po prostu każdy przewód trzeba było pociągnąć i sprawdzić czy się rozerwie. Trochę roboty przy tym było ale się opłaciło. Dzięki za pomoce. W razie gdyby ktoś potrzebował zamieszczam opis...
Dlatego nie wyrzuciłem, a używam do USB zabytkową ladowarkę do Samsunga (5,2 VDC / 2 A z potężnym transformatorem wewnątrz. Sprawdzona miernikiem izolacji (500 VDC), między wejściem a wyjściem - < 200 MΩ. Jednak w łazience mimo wszystko staram się z niej nie korzystać, nawet siedząc na ,,Porcelanowym Tronie" :D
Przelotki - wszystkie przejścia instalacji pomiędzy karoserią a drzwiami i klapą bagażnika włącznie, osłonięte gumowymi harmonijkami, od przelotki drzwi kierowcy najpierw zacznij tj. zdejmij gumowe osłony i sprawdź stan izolacji, przewody często w tych miejscach pękają wewnątrz izolacji.
No to jeszcze jedna seria pytań. Wykonaj podczas nauki i sprawdź czy jak się zatrzyma to buczy cichutko i pomagania ręką idzie dalej? Jeżeli tak to może być kondensator do wymiany. Jeżeli stanie i nie buczy ani nie chce się przesunąć pomagając ręcznie to może być uszkodzony przewód wewnątrz izolacji na zgięciu między siłownikiem a słupkiem.
Ech. Popatrz na tabliczkę znamionową urządzenia i przeczytaj oznaczenia. Z nich wprost wynika, że to urządzenie pierwszej klasy ochronności, czyli MUSI być podłączone do PE. To samo będzie napisane w instrukcji obsługi. Jeśli nie będzie podłączone do PE to będziesz miał na obudowie kilkadziesiąt [V]. Jeśli uszkodzi się z czasem izolacja wysokiego napięcia...
Weź miernik i pomierz rezystancję tych kabli które są w samochodzie, łącznie/głównie z królewskim. Miałem wiele przypadków, gdy rozsypał się w nich na proszek grafitowy rdzeń, iskra skakała wewnątrz izolacji kabla na parę cm, stąd częste przypadki uszkodzenia cewkomodułu. Po wymianie nowy popracował chwilę i padł, ludzie psioczą na jakość nowych części,...
Nie do końca - te rzeCzy zrobiłem na początku - było jak mówisz przewody te grube urwane nie były, ale pęknięte wewnątrz izolacji... po naprawie dalej to samo - teraz diagnoza to padnięty moduł BSI - już jedzie na wymianę - zobaczymy czy pomoże - tylko się zastanawiam bo znalazłem moduł ale rożni się ostatnia litera w numerze... i jest z nowszego auta.
Izolacja od wewnątrz to kiepskie rozwiązanie, na styku warstw w takiej ścianie nadal masz różnice temperatur, i możliwe że wilgoc tam sie też będzie dostawała - wtedy bedzie problem wilgoci pomiedzy tymi warstwami, choć nie musi tak byc ale może. Niezrównoważona wentylacja mechaniczna może pogłebić tem problem (nadcisnienie). Najlepsze rozwiązania to...
1) Obudowa może nie mieć wewnątrz izolacji i się nagrzewać 2) Z boku mogą być śrubki 3) Zbliżenie może przeszkadzać w demontażu wymiennika, operowaniu kluczem na śrubunkach itp. Jeśli masz szafki to zawsze można je zdjąć na czas (2) i (3). Gorzej gdy problemem jest temperatura.
Kable są w peszlu i nie chciałbym wszystkich poprawiać. To niech Ci się zachce. :) Na początek wszystkie złącza poczyścić odpowiednim do tego środkiem. Tylko nie żadne WD40, bo to więcej niszczy niż pomaga. Niestety mogą być też przerwane żyły nawet wewnątrz izolacji tak że nie będzie widać. W pobliżu termostatu jest czujnik temperatury silnika.
Winowajcą całego "ześwirowania" okazała się taśma łącząca panel sterujący z resztą urządzenia - wewnątrz izolacji taśmy biegną dość sztywne żyły - prawie czyta stal !!! Są bardzo podatne na spękania. Gdy kilka razy otwieramy i zamykamy panele owe żyły zaczynają mieć mikrospękania, które z kolejnymi ruchami stają się bardzo niestabilne i to OWA TAŚMA...
Wzoru nie potrzeba - głębokość zakopania w ziemi? Sposób izolacji od wilgoci i temperatury? Od tego zależy czy wnętrze będzie się pocić.Wentylacja tylko mechaniczna - z wywiewem na górze zbiornika.Magazyn rzeczy przeróżnych ma mieć jakąś stałą temperaturę? Dobrze jest pokryć zbiornik betonowy z zewnątrz i wewnątrz izolacją przeciwwilgociową - izolbet...
Uzupełniłem swój post, do którego się odnosisz, o info, że np. zasilacze MeanWell pozwalają na łączenie szeregowe. Ale połączenie 10*100V to co innego niż 4*42V Izolacja wewnątrz zasilaczy, nie była policzona na długotrwałą pracę z takimi napięciami. Druga kwestia to stany nieustalone, podczas zwarcia.
W tym sprzęgle często kruszy się jeden z przewodów wewnątrz izolacji i dlatego jest to nie zauważalne. Problem rozwiązuje sprawdzenie miernikiem przewodów lub delikatne pociągnięcie za każdy . Ten ukruszony z miejsca się rozerwie. Naprawa banalnie prosta - wystarczy delikatnie przylutować przewód do styku sprzęgła i będzie działać dalej. Można zabezpieczyć...
A jak grube są przewody - mam tu na myśli wiązkę miedzi wewnątrz bez izolacji?? Jaki tam jest akumulator, jaka pojemnośc??
W większości przypadków przewód zasilający podświetlanie deski pęka wewnątrz izolacji zaraz za zegarami a wychpdzący bezpośrednioa od włącznika światła. Istnieją także przypadki że z wyłacznika wychodza 2 przewody 1 od podswietlenia a 2 od pozycji w tych przypadkach wystarczy wymienić przełącznik który lubi się psuć.
Minęło już 3 miesiące bezawaryjnej pracy, więc myślę, że terapia poskutkowała. Zastosowałem się do rady vankej - odpiąłem wiązkę, poruszałem wewnątrz izolacji kabelkami i ... pomogło. Jeśli to jest to, myślę, że wewnątrz wiązki kable pod wpływem ściśnięcia przez opaskę mogły o siebie ocierać i może gdzieś przetarła się izolacja powodując zwarcia. Tak...
Sprawdź najpierw czy nie masz przecieku na panelu, bo ta woda na zaparowanie musi się z czegoś brać wewnątrz skrzyni. Może masz zalana izolacje?
Problem już rozwiązałem. Przewód zasilający od bezpiecznika do centralki miał wewnątrz izolacji przerwę, co skutkowało tym że pomiar miernikiem wykazał obecność napięcia, ale pod obciążeniem robił się wielki spadek napięcia. Doszedłem do tego rozbierając centralkę - na stole z zasilacza odpalała a w aucie nie. Żarówka 21W pokazała że zasilanie nie posiada...
Witam. Sprawdz na kostce przy silniku czy któreś z uzwojeń niema przebicia do masy(obudowy),oczywiscie po uprzednim odłączeniu prądu.Skoro wybiło bezpiecznik to musiało być zwarcie ,przeszukaj przyrządem może jakiś przewodzik ma zwarcie z masą .Czasem się zdarza że przepala się wewnątrz izolacji (tego nie widać) ,a skutki są takie że raz łączy a raz...
Błąd 13 dotyczy urządzeń zabezpieczających podłączonych do gniazda x21 w centrali, a błąd 12 dotyczy gniazda x20... Wymieniłeś fotki zewnętrzne, ale sprawdź jeszcze fotki w gumowej listwie dolnej oraz przewód spiralny ( bardzo często przerywa się linka na zgięciach wewnątrz izolacji na końcowych odcinkach tego kabla i nie widać uszkodzeń gołym okiem)....
izolacja piwnicy wewnątrz izolacja ścian wewnątrz wilgoci otworzyc wewnątrz
kenwood grzeje philips 55pfl7008 silnik pompy hydroforowej
mikrokomputer cobra1 odkurzacz xiaomi
Objawy luźnej przepustnicy w Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 Najbliższy odpowiednik Kia Ceed II: Hyundai i30