wyciągnij silnik, zdejmij plastikową osłonę tacho-prądniczki, pod osłoną będzie magnes wciśnięty na oś silnika. musisz przykleić ten magnes.
Uszkodzony triak w module sterującym silnikiem. Lub taho silnika,zerwany magnes ,przerwa na cewce.
W pierwszej kolejności sprawdź prądnczke tachometryczną na silniku ona kontroluje obroty. Sprawź czy ma przejście na uzwojeniu i magnes czy się nie wykręcił .
bęben zaczyna wirować podczas prania i wyskakuje F-06 F06 to usterka napędu. Z opisu wynika że poluzował się magnes w tacho silnika.
uszkodzone tacho lub triak silnika w programatorze ale F06 to uszkodzenie tacha pękł magnes lub jest luźny
Cześć! F6 Brak sygnału z tachometru lub nie obraca się bęben, a możliwe usterki to: Zerwany pasek klinowy, wypadł magnes z koła pasowego, uszkodzone szczotki w silniku, uszkodzona wiązka przewodów do silnika lub kontaktronu.
Pozycjoner bębna sprawdzony? Wizualnie wszystko jest na miejscu:czujnik,magnes wtyczka i wiązka sprawdzona. Można sprawdzić czy działa poprawnie multimetrem? Czy pozostaje wymiana? Ten czujnik, to nic innego, jak kontaktron. Czyli w miejscu przekroczenia koła pasowego z magnesem, ma mieć zwarcie. Sprawdzisz łatwo miernikiem.
Poluzowany magnes prądniczki tachometrycznej znajdujący się na końcu wirnika za komutatorem. Można go wkleić na kropelkę.
przy silniku magnes na osce i cewka wbudowana w tyl silnika
Moze chodzic dalej o ile masz zamiar niedlugo wymienic sprzet na nowy. Oprocz tego warto byc w poblizu gdy pralka pierze ;) :arrow: Skryn Nitowany silnik, nitowany magnes to nie taki znowu problem ;) (Polak potrafi :D )
Witam. Czy ktoś ma sposób na ściągnięcie magnesu tacho z wirnika silnika pralki Whirlpool? Chciałem wymienić łożysko od strony komutatora i nie mogę w żaden sposób zdemontować magnesu z wirnika , który jest przymocowany jakimś kołkiem na wieloklinie. Koło pasowe ściągnąłem za pomocą prasy hydraulicznej 30T i odklejacza łożysk. Jeżeli ktoś z kolegów...
Błąd F6 - problem z silnikiem. Do sprawdzenia szczotki, cewka i magnes tachogeneratora, okablowanie, blaszki przy złączkach, Możliwe że bezpiecznik termiczny w silniku nie ma przejścia (rzadkość). Na uszkodzony sterownik to nie wygląda.
Błąd ten związany jest z prądnicą tachometryczną w silniku. Prawdopodobne przyczyny. 1.Przerwa obwodu cewki prądnicy 2.Uszkodzony magnes prądnicy 3.Brak połączenia między prądnicą a modułem (programatorem).
czlowiek najlepiej uczy sie na bledach nie slyszalem o takim silniku. Rozbierz pierwszą lepszą pompę magnetyczną produkowaną w milionach sztuk jako wypustowe stosowane w pralkach automatycznych - ta sama zasada działania . http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25...
święcą diody 2, 3 Jeśli od lewej, czyli pranie zasadnicze i płukanie - błąd f12 i do sprawdzenia obwód grzałki. W pierwszej kolejności proponuję sprawdzić grzałkę na przejście oraz upływność do masy Jeśli od prawej, czyli stop płukanie (lub nieopisana) i płukanie - błąd f06 - błąd prądniczki tachometrycznej. Skoro silnik obraca w pierwszej kolejności...
Witam Przy takich objawach sprawdź taho na silniku czy cały magnes ile ma ohm cewka i czy daje napięcie jak pokręcisz silnikiem,potem moduł do sprawdzenia i przy okazji wyczyść z pyłu węglowego silnik no i moduł
Magnes nie jest poluzowany na silniku?
Nie widzę żadnych magnesów. W okolicach montażu cewki nic nie magnesuje. Ech losie... :wink: Tu jest magnes https://obrazki.elektroda.pl/1734182500_... Sprawdź jak ciasno siedzi pierścień magnetyczny na osi silnika. Jak silnik i zarazem oś się nagrzewa pierścień magnetyczny może dostawać poślizgu i z tego powodu silnik może dostawać...
ostatnio miałem problem z takim silnikiem w staruszce philipsa i faktycznie tam jest magnes ale przyczyną usterki był walniety tyrystor
może być luźny magnes w silniku w tachometrze...
Masz błędy F07 i F06. Zrób to o co prosiłem a mianowicie fotkę silnika od strony tacho. Z tego co piszesz to będziesz miał poluzowany magnes prądnicy tachometrycznej( takie coś... na osi wałka po przeciwległej stronie koła pasowego, pod beżową osłoną :) )
Luźny magnes na wirniku silnika prania - od cewki tacho. nie tak do końca Nie odnotowano takiego przypadku. jeżeli padło tacho to nikt go raczej nie naprawi ,silnik do wymiany .Widziałem próby naprawy z przesuwaniem magnesu ale usterka wracała .
Z tyłu silnika przy szczotkach na osi z czoła zamontowany jest magnes który mogłeś uszkodzić podczas wyjmowania lub nie zamontowałeś uzwojenia (pierścień otaczający magnes.
Sprawdź, czy magnes tach na silniku jest przyklejony prawidłowo.
wykręć silnik wyjmij cewkę tacho i wklej kropelką magnes na wałku silnika .i po problemie
Mam jeszcze jedno pytanko. Chodzi o tę tachoprądniczkę do czego ona służy? (jestem troche zielony). I czy ona ma jakies określone położenie na wirniku?? . Tachoprądniczka współpracując z modułem elektronicznym służy do regulacji obrotów silnika. Sam magnes nie ma określonego położenia.
Napięcie wzrasta względem obrotów. Sprawdź magnes na prądniczce może sie poluzował?
Nie wiem jaki masz tam silnik ale jeśli nie ceset to bywało też że magnes z taho się zsuwał z wirnika i wirowanie wariowało.
Będzie pasować. Trzeba tylko upewnić się że jest przejściówka do złącza zasilającego. Nie mamy numerów serwisowych więc dla 100% pewności możesz dodać zdjęcia. Tutaj był podobny problem, tyle że autor zamontował silnik o większej mocy (z postów wynika że miał okazję kupić taki tanio): http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... W twoim przypadku...
Sprawdzić, czy nie pękł magnes na silniku, w miejscu, w którym jest zamontowane tacho
Oczywiście życzę powodzenia w ściąganiu prądnicy tacho .Jak się uda niech kolega podzieli się informacją jak ją zdjął Jakiego powodzenia? To Kolega nie ściągał nigdy magnesu tacho z silnika Ceset ? O ponownym założeniu nie wspomnę... :D
Witam. To na pewno błąd tachometru. Nie szukaj nic innego. Wyjmij silnik, sprawdź czy nie ma przerwy na cewce tachometru lub czy nie jest luźny magnes. Cewkę łatwo wymienić, magnes wkleić na wałek silnika. Odpowiem, jeśli nie będziesz sobie mógł poradzić.
rodzy koledzy--załatałem dziurę żywicą z matą szklaną. Powinno dać radę, gdyby nie, na przyszłość, dobrze się sprawdza poxipol lub nawet poxylina. podczas skręcania pralki wyleciał skądś jakiś element, i za diabła nie wiem skąd? Szukałem i nie znalazłem i załączam zdjęcia elementu. To czarne to magnes. Magnes jest mocowany na kole pasowym i musi się...
Silnik prawdopodobnie jest nitowany. Trzeba rozwiercić nity, a potem złożyć na śrubach. Uwaga na magnes tachometru na końcu osi, żeby go nie uszkodzić.
Kolego przy silniku magnes jest taki od tacho,on lubi się poluźnić!dognij tą blaszkę.pozdr
Pytasz o silniki a sam piszesz, że to silnik Nie, nie nie - usterka jest jasna silnik lub falownik (jedno z dwóch, nie ma innej możliwości). Uszkodzonych silników trochę się trafia, szczególnie ameliniowych, albo z magnesem który stracił magnetyzm. B/S/H, Whirlpool, Electrolux - Musiałbym się głęboko zastanowić czy kiedykolwiek trafiłem na rzeczywiście...
Sprawdź zamocowanie magnesu cewki tacho jak i przejście samej cewki,ewentualnie triak w module elektronicznym.
F-6 to brak sygnału z tacho bo silnik się nie kręci lub przerwa na tacho lub wykręcony magnes
OK ale przy pełnej pralce może być za mały prąd na silnik - tak czy nie?? Dodano po 6 A gdzie mam szukać tego magnesu (w którym miejscu na tym kole)?
wodę wypuszcza całą i szybko. Amortyzatory sprawdzałem i są Ok. Szczotki i komutator wyglądają jak nowe. Magnes trzyma dobrze. Nie wiem gdzie szukać triaka od silnika. Może Ktoś pomoże. Z góry dziękuję.
U mnie pomogło rozkręcenie pompki (można dostać się od dołu pralki, po położeniu pralki na bok) - odłączyłem całą pompkę i rozkręciłem . Wyjąłem wirnik z plastikowego gniazda i dokładne wymyłem (było dyzo osadu i kamienia). Jak się okazało pompka działała po podłączeniu do prądu ale prawdopodobnie opór osadu powodował, że czasami działała na pół gwizdka...
Naczynia po myciu niby są mokre ale nie domyte. Zacznij więc od rozebrania pompy myjącej , np uszkodzony wirnik pompy lub silnika , jeżeli jest to pompa "oszczędnościowa" i jest z magnesu lub coś do niej wpadło a w pierwszej kolejności sprawdź śmigła myjące na obecność zabrudzeń
Panowie ale ja ją rozebrałem, sprawdzałem bęben itp, sprawdzałem szczotki, piszę o tym przecież napisałem co sprawdziłem. "- Pralka w środku wygląda całkiem całkiem, silnik przy obracaniu ręcznym wydaje delikatne odgłosy (leciutkie tarcie, jakby "drapanie"). - Szczotki wydają się dobre, mają z 2,5 cm i sprężynują, przylegały do silnika mocno, aczkolwiek...
sprawdz czy na kole pasowym jest magnes czasem zadaza sie ze wypada i pralka pokazuje F6 czyli nie obraca bebnem (zerwany pasek), ewentualnie zawiesila sie szczotka w silniku
Albo jest uszkodzony ten moduł: https://sklep.mkservice.pl/modul-pralki-... albo jest problem po stronie silnika, który już w Polsce nie jest dostępny: https://zipcom.ru/p/00000011444 Części natomiast szukasz po numerze: 859345149090. Zdemontuj silnik jeżeli potrafisz, sprawdź stan szczotek przede wszystkim i cewkę tachogeneratora...
Oporność grzałki 27,7Ω https://obrazki.elektroda.pl/7770630900_... Poznajcie miernik ze sklepu elektroda.pl? Jakie kolejne działania? EDIT https://obrazki.elektroda.pl/7493821500_... https://obrazki.elektroda.pl/6587441900_... Proszę Państwa! Zaznaczony element, magnes w obudowie plastikowej dla czujnika...
Ten nit jest po prostu wbity.Trzeba go zeszlifować ,zdjąć magnes a łożysko zdjąć na prasie. Nit wyrwać po chamsku a na jego miejsce wkręcić śrubę, magnes na silikonie osadzić , najlepiej czerwonym 300st. A najważniejsza sprawa to trzeba zaznaczyć rysikiem pozycję każdego łożyska na wałku. I NIE UŻYWAĆ MłOTKA!
Sprawdź pasek czy nie jest zerwany, oraz czy na kole pasowym jest magnes. Dodano po 2 monetami zaczniesz się przejmować jak wyjdzie ci spodem zbiornika, robiąc dziurę wielkości palca, zalewając silnik.
Zastanawiam się dlatego, że kiedyś wystarczyło kupić coś "dobrej" marki ze średniej półki i sprawa załatwiona. To już filozofią trąci. Z jednej strony rynek napędza się gadżetami ale z drugiej strony mamy polityczne naciski na ochronę energii i zasobów surowcowych. Kiedyś nie przeszkadzało, że pralka lała pół bębna wody i pranie było wyprane a białe...
Nowe obserwacje Poskładałem wszystko, aby sprawdzić grzałkę na gorąco. Grzałka jest OK. Załączyłem pranie na 90C, pralka działała poprawnie do czasu nagrzania. Potem silnik nie mógł obracać bębnem, zaczynał kręcić, ale stopniowo słabł, potem buczał bez obracania i stop. Za chwilę to samo w drugą stronę itd. Postanowiłem zdjąć górną obudowę. po chwili...
Sprawdz, czy pompa rozpoczyna normalną pracę. Po wstępnym drenazu zmywarki, powinna nabrac wody, następnie jak wyłącza zawór wlewowy powinna rozpocząć pracę pompa. Tutaj może pojawić się błąd. Najprawdopodobniej bedzie to błąd z grupy F4. Problem z pompą. Może problemem jest samo podłączenie to korekta wtyczki lub uszkodzenie pompy (wtedy wymiana)....
Po ściągnięciu metalowego dekielka w którym znajduje się cewka tachometru okazalo się że magnes zsunął się z wałka wirnika silnika, nabiłem go z powrotem pralka przeszła cały cykl prawidłowo więc wydaje mi się że to było powodem usterki. Zastanawiam się tylko czy nie nabić tego magnesu na jakimś kleju bo pewnie od wibracji po jakimś czasie znowu się...
Obejrzyj drugi konieć wałka silnika. Co widzisz(po zdjęciu pokrywki)? -Tak to jest NIT ! Ma jeszcze trochę luzu co daje pewność że przy osadzaniu nowego łożyska i koła pasowego ten luz zostanie skasowany. -Efektem będzie rozłupanie magnesu- części składowej tachometru!- a NIT będzie tam dalej tkwił. Jeśli masz pomysł jak unikąć rozwalenia tego magnesu...
Drodzy koledzy kupić pralkę to zawsze można. Na szczescie posiadam druga więc zbędny wydatek z tego punktu. Hydrostat ok sprawdzony miernikiem i organoleptycznie styki zalączaja i rozlaczaja sie. stary silnik zmierzony uzwojenia i cewka tacho magnes cały. Szczotki ok Oporność uzwojeń w starym i nowym silniku podobna różnica w 10tych oma raczej to nie...
Kolego (at)voldek nie zreanimujesz silnika magnetycznego pompy pralki bo jeśli już przyjdzie moment gdy przepracuje ileś tysięcy cykli to należy go wymienić i nie ma innej możliwości Pompka nie jest jakimś dużym kosztem, 30-70zł w perspektywie kupna nowej pralki to nie pieniądze ;) Jestem po prostu ciekawy co w tak prostym mechanizmie mogłoby się zepsuć...
Lepiej szukaj pompy która ma normalny silnik bo ta którą posiadasz to słaba konstrukcja szybko zużywająca się.Nie wiem jak chcesz wymienić sam wirnik w tej pompie.Jak chcesz spróbować to mam taką uszkodzoną z dobrym magnesem.
Tak, powinny być przeskoki bo jest to silnik z magnesem trwałym. Powinieneś odczuwać tylko "sprężysty", magnetyczny opór, bez mechanicznego ocierania, chrobotania. Jeśli nie ma objawów (za)tarcia to włącz pompę na chwilę do sieci i zobacz czy się obraca. Jeśli nie, zmierz rezystancję cewki.
Oczywiście że oczyscilem. Z drugim razem również zdemontowalem pompę bo podejrzewałem że w układzie jeszcze były i magnes znów wylapal. Kalibracja przechodzi poprawnie. Wygląda to tak jak by inverter nie potrafił wysterowac silnika. Dziś uruchomiłem ja na różnych programach a ja zajmowałem się innymi sprzetami, mogłem coś przeoczyć ale wychodzi na to...
No niestety to nie jest śrubka. Nie bardzo jest się jak dobrać dalej ale mam silnik na wierzchu więc popatrzę dokładnie i za 10 minut napiszę czy to się da wyjąć. To nie śrubka wygląda bardziej jakby było zanitowane. Nie bardzo mam koncepcje jakby to można rozebrać i pytanie czy należy rozebrać. Magnes obejrzałem i nie widzę uszkodzeń ale mogą być pod...
Witam. Autorowi chodziło głównie o wydajność pompy (za małe ciśnienie w ramionach zmywarki). I tak jak koledzy piszą na to ma wpływ między innymi silnik pompy.Najczęściej kondensator pracy.Utrata pojemności tego kondensatora powoduje spadek momentu i mocy pompy a co za tym idzie i obrotów. Wynikiem spadku obrotów jest zmniejszenie wydajności pompy....
Sprawdź tacho , magnes na ośce i najlepiej podaj kod bł . Proszę nie wprowadzać w błąd użytkowników, domagając się w starej pralce podania kodu błędu, kiedy nie ma takiej możliwości! To jest inna epoka pralek.
Witam. Niestety, ale sporo szukałem i nie znalazłem odpowiedniego tematu, który by mi pomógł. Mianowicie posiadam pralkę Whirlpool AW0/D 4110/P i problem pojawia sie podczas próby włączenia wirowania. Pralka próbuje wypompowywać wodę i słychać, że ja próbuje wypompować lecz problem w tym, że wody w niej nie ma. Po paru próbach wypompowania wody włącza...
Poszukuję serwisówki do pralki Whirlpool AWE 6317/P lub schematu, przekroju z wymiarami wirnika, prawidłową odległością łożysk i ustawieniem tacho na końcu osi wirnika. Po wymianie przez elektryka łożysk, mam wrażenie że położenie pierwotne się zmieniło. Podobnie jak zmniejszyła się odległość między łożyskiem a tulejką dystansową i pierścieniem magnesu...
Silnik oraz prądnica tacho , także magnes w najlepszym porządku, pralka wypoziomowana, w większości startów do wirowania ( zadane 1200 obr lub 600 obr) pralka unosi się jednostronnie i robi łup łup :) czasami bedzie wirować dalej , czasami tak jak pisałem wcześniej przerywa program jeszcze takie pytanko czy sprężyny na których wisi bęben pralki mogą...
Witam, pralka podczas prania wyświetliła czerwony kluczyk. Po ponownym nastawieniu innego programu kluczyk znikł, ale pralka nie startuje. Słychać zadziałanie blokady pokrywy, na wyświetlaczu pojawi się opis prania i to tyle. Słychać prace przekaźnika w programatorze, nie nabiera wody nie zakręci silnik. Sprawdziłem blokadę, grzałkę, cewki elektrozaworów....
Trudno jest znaleźć charaktetystyki silnika z wirnikiem w postaci magnesu tak, aby wiedzieć jaki jest wpływ obciążenia na prąd oraz cosφ aby wiedzieć co moduł może mierzyć. Pozostaje zamówić nową pompę magnetyczną i zrobić pomiary prądu pod obciążeniem oraz zasymulować dokładnie taki prąd modułowi. Czy taki sam układ pomiarowy jest w modułach tej...
Witam właśnie zaszczycił mnie podobny problem do tematu z tym że sprawdzony silnik podłączony na krótko działa , wiązka również sprawdzona i jest ok, magnes na swoim miejscu pozostała jeszcze opcja triaka na płycie ale niestety nie wiem który to może być ostatnio był jeden wymieniony bo pralka nie chciała wirować/odwirowywać po wymianie około miesiąca...
Witam, Od pewnego czasu pralka zaczęła "skakać", a nie skakała nigdy. Czasami pranie przebiegało bez problemów ale coraz częściej ze "skokami". Sprawdziłem sprężyny, amortyzatory, wypoziomowanie - wszystko OK. Dzisiaj Pralka "skoczyła" i pojawił się błąd F06 - czyli Tachometer failure (no motor movement detected. Przeczytałem wszystkie posty opisujące...
Wymiana kondensatora sprawiła, że częściej się włącza, jednak wciąż ma problemy. Jeszcze raz wymontowałem pompę (jednak daje się ją bardziej rozebrać nie zauważyłem tego wcześniej) i okazało się, że magnes na wirniku jest pęknięty, wydaje mi się że to on odpowiada za awarię. I teraz pojawia się moje pytanie, czy jest szansa aby kupić samą turbinę bez...
1a jak długie są szczotki na silniku? 1. sprawdź czy "widać" silnik po stronie modułu. zdejmij osłonę wraz z modułem.(warto posłużyć sie płaskim wkrętakiem ale prostopadle od tyłu obudowy uwolnij pokrywę programatora-nie od góry pralki bo połamiesz zatrzaski) złącze z 7-ma przewodami (powinny być koloru szarego) ozn M7 styk 1-7 (tacho prądniczki) na...
Błąd był wcześniej, czy pojawił się po rozmontowaniu modułu?? Jeśli silnik rusza "z kopyta" , a potem zmniejsza obroty, to magnes obluzowany na osi ( ta "zaraza", czyli moduł jest bardzo czuła na to) Wymontuj silnik, uruchom go poza pralką (najlepiej przez trafo 230/120V), zmierz napięcie na tacho - będzie od 200 do 250mV - mierzone popularnym miernikiem....
Witam. Kolejna pralka po "mechaniku". Pomijając fakt, że po 4 przewody z blokady zostały zmostkowane, co spowodowało uszkodzenie triaka BTB 04 - 600 i wypalenie ścieżki, prawdopodobnie też on przykręcił blokadę przez fartuch - robiąc w niej dwie dziury. Wymieniłem triak, naprawiłem ścieżkę. Ale niestety silnik nie kręcił. Uszkodzony był też triak BT138....
Po dokładnych testach - pralka wiruje na każdej zadanej prędkości pod warunkiem, że jest pusta lub wypełniona z zegarmistrzowską precyzją. Jeśli jest pełna zwykłych rzeczy - nigdy nie zawiruje - prubuje tylko układać rzeczy. Jak wkładam wielką włochatą narzutę, która wypełnia cały bęben tak że drzwiczki trzeba prawie siłą zamykać - wiruje. Wykluczyłbym...
W silniku SOLE, a taki jest zamontowany prawdopodobnie w tej pralce, max. opór cewki (w prądniczce tachometrycznej) wynosi 500Ω . Efekt działania prądniczki sprawdzisz: woltomierz podłączasz na zaciski cewki i obracasz ręką za koło pasowe, na woltomierzu powinno być wskazanie kilku volt (za koło pasowe silnika), lub kilunastu volt (za koło pasowe...
Stara blokada prawdopodobnie zrobiła zwarcie i uszkodziła pierwotny moduł. Do sprawdzenia również grzałka pod kątem przebicia. Ona też mogła dopełnić dzieła. Oznaczenie starego modułu EBR 805788 zamiennika EBR 78533703 Moduły raz pasują, a raz nie. na forum wyczytałem że to jest silnik trójfazowy Ta pralka NIE MA silnika. Nie ma paska. Ma tylko układ...
f-6 to usterka tachometra (sprawdź czy nie jest obluzowany magnesik w silniku) jak tak to wklej go dobrym klejem
Ten silnik można przerobić na prądnicę obcowzbudną (potrzebny jest prąd do podmagnesowania stojana) - wówczas wyindukowane napięcie (stałe!) odbierasz ze szczotek wirnika, lub samowzbudną - montując na stojanie magnesy. Zanim zaczniesz cokolwiek przewijać - zmierz, przy jakich obrotach i przy jakim podmagnesowaniu jaką moc otrzymasz. Moc silnika/prądnicy...
Żeby czegoś nie przeoczyć zacznę od początku. Żona stwierdziła że pralka przestała wirować, sprawdziłem ją (pralkę) po swojemu i okazało się że również nie kręci bębnem podczas prania okazało się że zużyły się szczotki. Po wymianie szczotek silnik ruszył i zaczęła nawet wirować ale po wykonaniu prania okazało się że ubrania są mokre, sprawdziłem jeszcze...
podłączę się do tematu. W moim przypadku mam identyczną pralkę i bardzo podobny problem. Pralka podczas procesu wirowania prawidłowo układa pranie, ale podczas próby wejścia na wysokie obroty diody zaczynają migać i ponownie rozpoczyna się układanie prania i tak w kółko. Podczas uruchomienia trybu testowego z pralką na pusto silnik zachowywał się normalnie....
Witam. Pozwole sobie zacytować kolegę bronek1806 z podanego linka. Cześć! F6 Brak sygnału z tachometru lub nie obraca się bęben. możliwe usterki to: Zerwany pasek klinowy, Wypadł magnes z koła pasowego, uszkodzone szczotki w silniku, uszkodzona wiązka przewodów do silnika lub kontaktronu. Otóż mam tą pralkę i dzisiaj również odmówiła posłuszeństwa....
Witam wszystkich. Mam temat wielokrotnie poruszany na tym forum. Przeczytałem wiele wątków i zabrałem się za diagnostykę. Opis. Po załączeniu pralki (przycisk START) silnik parę razy obróci (3 - 4 obroty) i staje. Na wyświetlaczu jest F6. Pomiar czujnika kontaktronowego (omomierz) wykazał ciągłe zwarcie, niezależnie od pozycji bębna (koła z magnesem)....
sprawdź czy tachometr nie jest luźny...(taki magnesik na osi silnika)
Przyczyną tego błędu w jednej z naprawianych pralek okazał się... brak szczotek. Choć za ich wskazanie odpowiada inny błąd. Do sprawdzenia kable i wtyczki przy silniku i od strony programatora, szczotki oraz układ tachometru - mógł magnesik wylecieć lub cewka prądnicy nie ma styku
a czy sprawdziles czy prądniczka tachometryczna jest sprawna?? był z nią problem ....następnie producent poprawił ten silnik ale zdzżało sie tak że jak silnik dochodził do płukania to programator stawał bo nie "potrafił kontrolowac pracy silnika" Na osi silnika w prądniczce jest taki magnesik , który po nagrzaniu się silnika po prostu się śliga i oszukuje...
Jeden z internautów zasugerował aby sprawdzić magnesy w tachimetrze jednego i drugiego silnika czy nie ma pęknięcia np takiego na włos. Jak dla mnie czysty, sprawdzałem na jednym bo na każdym z nich te same objawy. https://obrazki.elektroda.pl/3031878700_... https://obrazki.elektroda.pl/6100352900_... https://obrazki.elektroda.pl/6223304200_...
Witam Serdecznie Od niedawna pralka zaczęła się dziwnie zachowywać. Pranie dochodziło do pewnego momentu po czym zaczęła energicznie kręcić bębnem i stawała, na wyświetlaczu pojawiać się zaczęły różnego typu przedziwne znaki po czym lampka serwis i tak za każdym razem. Wykręciłem silnik sprawdziłem magnesy itp. wszystko wydaję się być w porządku więc...
Witam, Mam piekarnik Whirlpool AKP407/IX. Posiada on podłużny wentylator chłodzący płytę sterownika i panel sterowania. Gdy naprawiałem piekarnik pierwszy raz po ok 10 latach użytkowania, wentylator był mocno zakurzony i choć z oporami to jeszcze pracował, został wyczyszczony i nasmarowany tak by pracował bez oporów. Ostatnio, po kolejnych 3 latach,...
Dzieki za info, w poniedziałek lub we wtorek napiszę jak jest po wymianie pompy. Edycja (po zamontowaniu pompy): http://obrazki.elektroda.pl/9852419600_1... Zamontowałem pompę, zmywarka działa. W zasadzie to nowa pompa nie byłaby potrzebna gdy można było na "szybko" zorganizować nowy wałek. W mojej starej pompie to śmigiełko jest osadzone...
Witam. Mam problem z pralka jw. na częściach WHIRLPOOL nr.858081249000 Awaria obiawia się tym ze silnik nie ma mocy pokręcić bębnem z wodą na programach 30C 40C 60C 90C, co dziwne na wirowaniu chodzi bez problemu (na niskich obrotach próbowałem zatrzymać bęben ręką to nie da rady).Silnik szczotki ma długie, brak upłynności na masę w M OHM , wiązska...
magnes pralka whirlpool silnik wiertarki magnes silnik szczotkowy magnes
volvo silnika sterownik pieca pompy światło dyskotekowe
wykrywacz metali cewka joystick danfoss
Jak wymontować rozrusznik w samochodzie? Wzrost ciśnienia w piecu gazowym - przyczyny i rozwiązania