Jeśli nie świeci ci (o) na żółto to zapewne przewody zmostkowane aby zgasło. Poszukaj powinny wychodzić tam gdzie wiązka czujnika ABS. A ABS trzeba podpiąć pod tester. Jak dosżło do usterki.?
W tym modelu uszkadzała się wiązka od czujnika lewy tył do złącza pod kanapą tylną. Można dostać taką część w oryginale.
Witam Mam ten sam problem , jakieś bardziej szczegóły na jaki kolor się zamienia i gdzie jest łączenie i którędy idzie wiązka ?
No to trzeba sprawdzić wiązkę od czujnika do pompy ABS, na próbę odeplin czujnik lewy i zobacz czy wtedy też pokaże 255. Obstawiam przerwę w obwodzie bądź zwarcie, pokazujesz tylko odczyt parametrów a co jest w błędach ABS?
Usterki usunięte. Była uszkodzona wiązka czujnika abs prawy tył oraz wymieniona dzwignia postojowego oraz wyczyszczony APM. Dzięki za wskazówki.
O co ci konkretnie chodzi , schemat połączeń czy gdzie leci wiązka?
Masz hallotronowe czujniki , zaprowadź do elektronika niech prześwietli wiązkę i sprawdzi sam czujnik.
Nie mogę znaleźć dokładnego opisu błędu. Ale błąd może być spowodowany luzem na piaście koła, uszkodzeniem tarczy impulsowej, za dużą szczeliną powietrzną czujnika, uszkodzoną wiązką do modulatora.
Bo podmieniasz w ciemno. Może trzeba zapiąć oscyloskop, może wiązka zwarta choć wątpię jak po odłączeniu jest ok. A sam błąd jaki numer i co mówi opis?
Po pierwsze to jest jakiś wymieniacz a nie mechanik/elektromechanik. Zmień jeśli możesz bo wpędza Cię w koszty a nic nie naprawia. Zapewne i stary czujnik był dobry ale to pomińmy, pompa pewnie też. Tak jak piszesz zostaje wiązka i przedzwonienie kabli od czujnika do pompy.
Jak będziesz odpinał wtyczkę od sterownika, nie ruszaj nią za bardzo na boki Pierwsza przyczyna może tkwić tutaj. Druga w wiązce. Czujnik>sterownik.
Jakieś dwa miesiące temu pojawiał się tylko ten błąd 3101-05 i wtedy był podłączony komp.I czujnik wszystkie prędkości pokazywał jak należy dodam jeszcze ze on wyskakiwal i po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu gasl i wszystko działało i trzeba i tak jak już wspomniałem wystarczy -2 stopnie mrozu i problemu nie ma a gdy się ociepli to glupieje...
Mam uszkodzony prawy kciuk i dlatego tak mi to opornie idzie (szkoda nawet pisać) Że na przedzie mam dwa różne to miernikiem sprawdziłem Miałem dziś oscyloskop poodłączyć ale trochę czasu poszło na szukanie braku wskazania temp zew a i tak nic nie zrobiłem bo nie chciałem w ciemno lusterka rozbierać bez wiedzy o termistorze Czasami jest brak komunikacji...
Sygnał sprawdzić na samej kostce sterownika. Jeśli kupujesz czujniki marki "Taniość" to możliwe, że mechanik ma rację. Wiązkę dodatkowo prześwietlić żarówką 55W. Pomierzyć na zwarcia.
Przerwany rózowy przewód skrętki do czujnika ABS LT w miejscu gdzie łączy się z grubszym peszelem (wiązka pompy paliwa i czujnika abs PT). Jeszcze nie podłączałem do Lexii, ale kontrolka ABS nie zapala się.
No to miernik w rękę i wio. Jeżeli mierzone pompie ABS to wykluczysz czujniki i wiązkę. Pewnie łożyska szaden.
Może być w takim razie łożysko albo wiązka. Najlepiej byłoby obejrzeć oscyloskopem co się tam dzieje - szkoda w ciemno wymieniać wszystko po kolei.
Uszkodzony czujnik ABS. Albo wiązka przy nim. Pisałem o wiązce...
Witam pierwszy błąd to uszkodzony czujnik absu lub wiązka do niego, jest to prawe przednie bądź lewe koło nie pamiętam ale miernikiem można to łatwo sprawdzić, drugi błąd jest to jazda na magnesie sterownik skrzyni nie dostaje informacji o prędkości z tachografu
Albo czujnik albo wiązka,nic innego. Trzeba było zmierzyć zasilanie na wpiętym czujniku i porównać ze sprawną stroną .
Witam mam dość poważny problem z czujnikiem klocków hamulcowych w Passat B6 świeci mi się kontrolka problem polega na tym że klocki są dobre gdy z mostkuje wtyczkę kontrolka dalej się pali więc problem może być z wiązką abs/czujnik klocków z tym że nie wiem gdzie te kabelki z pod nadkola wchodzą pod maską nie mogę ich zlokalizować przypuszczam że gdzieś...
Jeśli by była piasta błąd sie kasuje i zapala po ruszeniu autem.Ty masz błąd obwodu czyli ----- --,czujnik>,wiązka>,ecu.
czujnik ABS prawy tył Nie czujnik, tylko wiązka do sprawdzenia, jak podpowiada przedmówca. Poziomowanie świateł jest ustalane przez ugięcie tylnego zawieszenia, które też ma czujnik, a wiązka to jedyna część wspólna.
Witam uszkodzenie czujnika występuje właśnie najczęściej po wymianie klocków ,oczywiście przez ni uwagę dokonującego wymianę klocków najczęściej naderwanie przewodu czujnika lub zdarza się że potrafi s korodować kostka łącząca czujnik z wiązką .
Biały i zielony to magistrala CAN, jedyny analogowy sygnał prędkości pochodzi bezpośrednio z czujników ABS, natomiast kierunki dostępne są w wiązce elek.w lewym progu, z przełącznika idą cyfrowo CAN,em-kolego
(at)ALIBABA I dzięki za link. Czujniki są aktywne więc rezystanacja niewiele powie. Przy indukcyjnych byłoby jasne. Póki co na pewno jest przerwa w jednym (żółtym) przewodzie skrętki od czujnika ABS (skrętka). To zgadzałoby się z tym co pisze Lexia - przerwa, zwarcie do masy lub Vcc. Dzis rozebrałem wejście do tunelu centralnego i nie ma w wiązce skrętki...
Wymieniłeś piastę lewy przód. Sprawdziłeś wiązkę przewodów pomiędzy czujnikiem (piastą) z sterownikiem ABS ?
Sprawdź dobrze instalację na ciągłość Częstą przyczyną uszkodzenia instalacji (zerwania),są prace mechaniczne (wym.klocków,siłowników,zacisków,tarcz itp.).Mało kto demontuje czujniki ABS,sensory zużycia klocków i najczęściej wisi to wszystko na przewodach elektrycznych powodując wewnętrzne oberwanie przewodów.Pół biedy jak usterka wyskoczy zaraz po...
Mylisz wiązki :D Po przewodach hamulcowych idzie wiązka która kończy sie na wysokości fotela kierowcy . Jest zakończona wtyczką na 4 albo 6 pinów ( brak pamięci :D ) . To jest wtyczka do odbiornika czujników ciśnienia w kołach :D . Ta wiązka zaczyna się w lewym tylnym nadkolu. Przewody ABS są wprowadzane bezpośrednio do wnętrza prze błotniki ( pod nadkolem)....
Wiązka od ABS dobczujnika
Witam, honda civic VIII 2006r nie widzi czujnika abs tył lewy. Wymieniłem czujnik na nowy w sumie już drugi i go nie widzi ,podejrzewam wiązkę , moje pytanie jak ta wiązka idzie i gdzie wchodzi? Może jakiś schemat, z góry dziękuję https://obrazki.elektroda.pl/7900924700_... https://obrazki.elektroda.pl/6515824100_...
Czyli styki albo wiązka.
Sprawdź zasilanie czujnika,porównaj ze sprawną stroną. Jak jesteś pewien że czujnik i wiązka ok to siedzi ster. Proste. I gdzie ten załacznik niby?
Wiązka z tyłu auta uszkodzona.
Wiązka, komunikacja między ABS a czujnikiem jest ok ?
Czyli za wysoka rezystancja czujnika. Normalnie czujnik ma 1kΩ błąd pojawia się przy rezystancji powyżej 5kΩ. Możesz porównać rezystancję z tym z drugiej strony. A błąd gaśnie bo sygnał jest tylko rezystancja za duża lub za mała. Sprawdź rezystancję czujnika jak odbiega od tego po drugiej stronie wymiana jak nie trzeba sprawdzać wiązkę od...
Sprawdź kabel tego czujnika. No nie ,wierzysz że wymienione większość abs i nie sprawdził kabli.? A tak poza tym to z tego co wiem to wtyczki chowają się wewnątrz wozu ,a nowe czujniki mają nowe kable i nowe wtyczki. Jeszcze raz, numer błędu i opis. A Ty wierzysz że przedzwonił wiązkę między czujnikami a sterownikiem ABS. Są Święta ale raczej w to...
Czujnik prędkości koła, obwód koła 2 Usterka: Awaria w łańcuchu elektrycznym. Powody: Zwarcie lub przerwa w obwodzie z powodu uszkodzenia wiązki przewodów, złącza lub czujnika prędkości koła. Awaria modulatora. Uwagi: Lampka ostrzegawcza ABS świeci się i kilka funkcji użytkownika związanych z awarią hamulców. Rozwiązanie: Sprawdź złącza elektryczne,...
Skoro czujniki nowe i załóżmy że sprawne to pozostaje wiązka lub pompa abs. Wiązkę trzeba przedzwonić. Pompy ABS nie sprawdzisz.
Ze sterownikiem pod siedzeniem to masz rację ale tam jest moduł komfortu, czyli z ABS nie ma nic wspólnego. Bardziej obstawiałbym za tym iż uszkodził się może kabel od czujnika ABS któregoś z kół tylnich - najlepiej podpiąć się komputerem i wszystko będzie wiadomo.
Mechanik w serwisie, który sprawdzał przed zakupem powiedzial że została też lutowana wiązka do czujnika ABS, ale jest do zaakceptowania. Sprawdzane polskim VAGiem 4.9: Błąd z ABS: 290 Czujnik liczby obrotów tylny lewy-G46 przerwa lub zwarcie do plusa Błąd z silnika: 18061 Sterownik ABS - zapamiętane błędy brak osprzętu / nie związany ze sprzętem -...
Jak w temacie galaxy 2003 rok 1.9 tdi 85kW świecą się kontrolki ABS ESP i wykrzyknik od ręcznego . błędy jak na załączniku . Sprawdzona wiązka od czujnika g419 do pompy abs i ciągłość przewodów jest . ( zasilanie, masa, 2 x can - sumarycznie 5v ) . Brak komunikacji skrzyni biegów automatycznej z ABS . Po wykasowaniu błędów zostaje w abs 00493 - jednostka...
Witam, przekopałem wszystko co mi przyszło do głowy ale nie znalazłem. Do piast, zacisków itp. są tylko wiązki czujek ABS i tyle. Błąd, który się pojawił to: utrata komunikacji z czujnikiem dynamicznym. Drugi: przepustowość C szyny CAN. Pewnie chodzi o uszkodzoną wiązkę. Jeśli znajdę ten czujnik to po nitce do kłębka.
Witam, mam problem z ABS w Renault Megane 2013, 3cia generacja. Wyskoczyła usterka układu ABS i nie pokazuje prędkości pojazdu. Po podpięciu do komputera pokazuje 4 błędy czujników prędkości, przedni lewy, przedni prawy, tylny lewy, tylny prawy. Raczej nie możliwe, żeby padły w jednej chwili 4 czujniki. Czy ktoś się orientuje, czy po drodze do czujników...
Przełóż jeszcze dla pewności tylne czujniki na przeciwne strony. Jak ciągle będzie wywalać prawy czujnik to jeszcze wiązka do sprawdzenia. Ostatnio miałem przegnite przewody od czujnika ABS w czteroletnim samochodzie
jak wyżej kolega Ci pisał: sprawdź wiązkę nad tylną belką, kable tam gniją w 3 miejscach, wyciągnij przewody z peszla i obejrzyj je.
Okazuje się ,że przerwany jest kabel w wiązce pod skrzynią biegów od czujnika abs.Może ktoś podpowie gdzie podłączony jest prawy tylny czujnik to ominąłby tą wiązkę bo tam jest tyle tych kabli ,że długo by szukać.
Możliwe że jest za duża przerwa pomiędzy czujnikiem a pierścieniem abs.Ewentualnie wtyczki,wiązka do przejżenia lub luz na łożysku piasty i "odjeżdza" pierścień od czujnika.
Kwestia czy wcześniejsze UEC/REC/ i inne były wylogowana zaś nowe zalogowane. U2105 jest brak łączności Can ze wspomaganiem kierownicy, kwestia w jakim module się pokazuje. Szyna Can kolejność połączeń -Cim-moduł kierownicy -ABS -silnik -moduł wspomagania kierownicy Sprawdzamy komunikacje po kolei od cima U2108 - uszkodzony jeden z czujników ABS przy...
Cześć, wiem że to stary wątek ale może komuś się przyda rozwiązanie problemu z kodem błędu 5030 w Scenic I tak jak to napisał jeden z kolegów dotyczy on braku komunikacji z czujnikiem ABS tylnego lewego koła. Problem ten zaczyna się najczęściej od sporadycznego wyłączania systemu ABS + ESP(jeśli jest na wyposażeniu) który znika po zgaszeniu samochodu...
Do modulatorów idą jedynie przewody z czujników ABS a te z czujników zużycia idą w wiązkę i idą albo na drugą stronę pojazdu pod chłodnicami albo do kabiny (nie mogę tego właśnie wybadać)
Czujnik zamieniony i błąd pozostaje na tej samej stronie. Wiązka od tego czujnika do sterownika poduszek, bo chyba tam idzie, sprawdzona na teraz tylko wizualnie i wygląda ok. Kolizja była dość mała, głównie w okolicach przedniego prawego koła, wiązki nie były uszkodzone, oprócz przewodu do czujnika ABS na piaście, który został wymieniony. ABS, ESP...
Witam, ciekaway przypadek, tj. Traffic 2001r, ABS system TRW. Wyrzuca błąd c1035 - czujnik tył lewy (przerwa/zwarcie w obwodzie). Czujnik zmieniony; błąd skasowany, ale uwaga!!! WYSTARCZY NASTĄPIĆ NA PRÓG AUTA tj. poruszać karoserią, nawet przy wsiadaniu na miejsce kierowcy. Błąd wraca, kasujesz a on za każdym wsiadaniem się znów pojawia. Co zrobione,...
Wiązka do sprawdzenia od czujnika do modułu abs Pozdrawiam darek
Albo do czujnika ABS albo do czujnika zużycia klocków.
Witam problem z mazda 5. Święci się kierownica na żółto i kontrola trakcji. Najpierw brak wspomagania- wymieniona pompa wspomagania wraz ze sterownikiem później próba zrobienia adaptacji co nie dało żadnego efektu. Podmieniony czujnik kąta skrętu - też błąd się powtarza C1277 . Podmieniony sterownik ABS również taka sama sytuacja, wiązka od samego czujnika...
E tam, jazda kontrolna wszystko powie, takie usterki wychodzą podczas jazdy, na postoju pokazuje wszystko ok. Pewnie czujnik albo wiązka jest uszkodzona.
Super dziękuje za szybką odpowiedź. A czy wiecie może jak sprawdzić poszczególne elementy, czyli czujnik, pierścień i wiązkę. Czytałem że czujnik sprawdza się omomierzem i powinien wskazywać wartość ok 1kohm i ponadto powinien generować napięcie prądu zmiennego kilkuwoltowe przy zakręceniu kołem. Proszę o podpowiedź jak sprawdzić pozostałem 2 elementy....
Witam ponownie, po wszystkich naprawach auto, Peugeot 206 1.4 liftback 75KM z poprzedniego wątku, jeździ całkiem sprawnie z tym, że nie udało się wyeliminować jednego problemu, kontrolki stop z ikonką hamulca ręcznego, zapala się to dziadostwo po osiągnięciu 20km/h i gaśnie dopiero wraz ze zgaszeniem auta. Przeczytałem chyba wszystkie wątki z takim...
Pomógł schemat elektryczny, była przetarta wiązka przewodów.
Dosyć tego, bo każdemu w tym wątku należy się ostrzeżenie! Dyskutujecie nie na temat! Przyczyn może być kilka i należy zacząć od diagnostyki ABS przy pomocy diagnoskopu (kompa), następnie należy sprawdzić wiązkę el., czujnik stopu... Dziwne, że od razu nie sprawdzili KTSem (a to bardzo dobry sprzęt) parametrów w ABSie! Tak więc najpierw diagnostyka...
Widzę uparty kolega posłuchał mojej rady..... Co powiedział komputer? Obwód czujnika koła TL? Czy sygnał czujnika TL? Do sprawdzenia kostka pod autem, łącząca tylną wiązkę ABS z resztą instalacji.
tak, VIC nie mierzy rezystancji tylko kontroluje, czy obwód jest połączony do masy.To prosty obwód szeregowy na zasadzie lampek choinkowych (bo maja teraz sezon...).Jeden koniec obwodu jest podłączony do masy (i co najlepsze-w kabinie!),a drugi koniec wiedzie do VIC-a. Przerwanie obwodu sygnalizuje na desce ostrzeżenie. Nie baw się w pomiar rezystancji...
ja do naprawy obwodu czujników używałem przewodów w koszulkach silikonowych do połączeń czujników ABS ze sterownikiem ABS do przyczep (nazywane nawet "przedłużaczami czujników ABS").Są relatywnie długie i pozwalają na poprowadzenie ich nawet do osi tylnej.Są mega- wytrzymałe i do tego stopnia niezawodne, że były rekomendowane przez DAF-a do zastąpienia...
Olej ABS bo to tylko organiczenie z powodu utraty mocy (z eCU). Masz zwracie na obwodzie 5V czujników silnika tj. mapsensor, przepływomierz, czujnik ciśnienia paliwa itp lub wiązka lub ECU. Niewykluczony ten nastawnik.
Dzięki za odpowiedzi. Ręczny ma normalnie na linki. Gdy podłączyłem nowy czujnik to światła STOP zaczęły normalnie funkcjonować ale po kilkukrotnym naciśnięciu hamulca wywalało błąd ABS/ESP "błąd włącznika STOP". Dodam że nie mogłem spuścić z ręcznego hamulca (linki działały idealnie, a na testerze stałe ciśnienie płynu 15 bar). Zaintrygowała mnie ta...
Błąd 89 usterka w układzie ABS . Do poprawnej pracy OPC musiz zrobić porządek z ukł ABS/EBS. Kod 95 oznacza nieprawdopodobne potwierdzenie biegu. Sprawdź czujniki potwierdzenia półbieg niski i wysoki . To te 2 czujniki u góry skrzyni w okolicy wybieraka, nie może być sytuacji , że oba jednocześnie są zwarte. Sprawdź wiązkę do tych czujników . o ile...
Ja bym zbadał czy jest sygnał z czujnika w chwili gdy komputer go nie widzi. Lub zamień czujnik z innego koła. Sprawdź wiązkę między czujnikiem a sterownikiem.
Sterownik pomy abs do naprawy, ew wiązka do sprawdzenia masy i zasilnia to samo z czujnikiem.
Raczej wiązka.
Nie wróżenie z fusów, "detekcja czujnika wieńca koła" dotyczy czujnika ABS, CDIF - powiedział bezbłędnie. Pewnie przyciśnięta wiązka ławą.
Potrzebuje podpowiedzi gdzie się podłączyć z przewodem pod sygnał prędkości montując uniwersalny tempomat model AP800 w aucie Renault Trafic 2,0 DCI 2013 rok. Urządzenie przełożyłem ze starszego modelu z 2007 roku gdzie sygnał był wzięty z zestawu wskaźników, ale w tym nowszym do zestawu wskaźników idzie już wszystko cyfrowo. Znalazłem info, że najlepiej...
Są to 2 czujniki w jednej obudowie. Powinny być pod panelem klimatyzacji, pod popielniczką. Z opisu błędu wynika, że raczej są uszkodzone elektrycznie lub uszkodzona jest wiązka. Sprawdź, czy nie są zalane. Ale dla pewności sprawdź jeszcze adaptacje tych czujników.
Ja nie miałem nawet ochoty szukać przerwy na wiązce do czujnika, położyłem nowy kabel dwużyłowy od samego modulatora do czujnika i po zawodach. Po odcięciu złącza od oryginalnej wiązki (chciałem nim zakończyć dołożony kabel żeby podłączyć czujnik) w czasie odizolowywania kabla wyszedł on ze złącza i niechcący namierzyłem przerwę
Wygląda na problem z tym czujnikiem wału. Sprawdź jeszcze wiązkę do ECU i podmień czujnik nawet na używany. Po tych 100 km jakie błędy?
Który konkretnie bezpiecznik i jaki silnik pisz. Czujnik zamyka obwód masy jeden do ABS a drugi do ECM. Więc wiązka musi dotykać gdzieś do zasilania . Sprawdź czy na którymś pinie nie ma czasem zasilania.
czyli tn błąd 56 nie ma wpływu na działanie i abs nie działa tylko z powodu walnietych czujników? A mozesz mi jeszcze napisać gdzie znajde oznaczeie absu i główną wiązkę kabli? przy pompie czy ma osobny sterownik????
Problem leży w sterowniku ABS. Konkretnie w elektrozaworze wylotowym przedniego lewego koła. O czujniku w błędach nie widzę ani słowa. Sądząc po numerach sterownika, masz osobno sterownik i osobno zespół elektrozaworów. Sprawdź wiązkę pomiędzy sterownikiem a modułem zaworów i pomierz oporność zaworów.
BMW X3 tylko ta nowsza gdzieś koło 2012 roku. Przewody zasilające pompki spryskiwacza są zawinięte izolacja z rurkami które pompują płyn. Rurka pękła, przewody napuchly do średnicy 3-4 mm i pognily, w tej wiązce szły tez przewody od czujnika ABS, te zgniły, aż do przelotki do środka kabiny. Pół auta do rozebrania. Też BMW tylko E90 silnik n46, olej...
Samochod: BMW 523 z wrzesnia 2000. Objawy: na suchym asfalcie ABS dziala jak na lodzie i tylko przy skrecie w lewo. W prawo ok. Carsoft pokazuje uszkodzony lub brak zasilania czujnika prawego tylnego kola. Jak go sprawdzic? I czy to nie wiązka/komputer? Pozdrowienia WP
Dzisiaj zrobiłem pełną diagnostykę KTS (u siebie mam CDIF i Delphi, i one dawały błędy jak w pierwszym poście), w zalączniku to co wypluł KTS. https://obrazki.elektroda.pl/9520352900_... Uszkodzona wiązka od czujnika kąta i wspomagania może blokować przyspieszanie ? Jak myślicie, rwać wiązkę od strony kabiny czy silnika ?
Marnie sprawdzona wiązka. Na ogół siada na tylnej belce ok 30cm od kostki. Ew tam gdzie się spotyka wiązka lewego i prawego czujnika. Szarp za kable.
Wczoraj sprawdziłem wiązkę abs która idzie od czujników do głównego gniazda pod atrapą i przewody nie są nigdzie przerwane ,czujniki na komputerze pokazało że są niby ok, zastanawiam się czy ten bład abs może generować któryś modulator przy kole mam możliwość podmiany z drugiego auta i sprawdzenia tylko niewiem czy to ma sens pomoże ktoś?
Rozumiem, że passat to b5 jeżeli tak to możliwe że wiązka która idzie z karoserii i wewnątrz zwrotnicy i do czujnika abs plus czujnik klocków, czasami się zdarza, że kable w środku sie łamią i nie działa abs niestety czujnik jest na stałe z przewodem i trzeba kupić całość. Podłącz się pod kompa i sprawdź czy jest błąd czujnika czy inna usterka.
Gdzieś masz przerwane kable /spawanie/ , trzeba sprawdzić wiązkę.
A nie pomyliłeś plusa z minusem na lewym? Jak podstawiałeś prawy, a nawet dorobiłeś nową wiązkę to co innego jak nie sterownik?
W moim przypadku zawiera on 4 żyły. Wiązka została ucięta a pozostał mi tylko czujnik absu a drugiego czujnika brak.
Jak w temacie Toyota wydaje dźwięki z pompy ABS. Tak jakby się włączała. Dzieje się to podczas jazdy nie używając hamulca. Raz bzyczy co chwile a na nazajutrz nie bzyczy wcale. Nie ma żadnych błędów w ABS-ie Wiązka wygląda na całą i nigdzie nie uszkodzoną. Czujniki ABS całe, na kompie koła kręcą się z równą prędkością. jak to dalej ogryźć.
Wymieniona wiązka kabli i problem znikł. Zamykam temat.
Problem rozwiązany, dzięki wszystkim za pomoc. Problemem była przytopiona wiązka (zwarcie) od czujnika hamulca w dwóch miejscach i spalony bezpiecznik.
Co by nie było ja symyluję czujnik i już masz wtedy na szybko,że wiązka jest ok lub nie.Nigdy na podstawie samych wskazań nie wymieniam czujnika.Tak samo np z czujnikami abs,parktronic itd.
Witam czy ktoś znalazł rozwiązanie problemu? Viano 2004 wymienione 3 łożyska za pomocą ściągacza tesam. Nowa oryginalna wiązka MB plus dwa zamienniki boscha. Sprawdzone na SD Zwarcie lub przerwa lewe tylne koło po każdej zmianie łożyska lub czujnika. Instalacja sprawdzona do pompy i jest ok.
Błąd któregoś z czujników wcale nie musi być związany z wiązką i samym czujnikiem, ale mogła dostać się wilgoć do sterownika pompy ABS - najczęściej poprzez gniazdo wielopinowe. Nie wiem jak u ciebie jest z dostępem do sterownika, który przykręcony jest sześcioma torxami T20 do zespołu pompy ABS. Czasami daje się go odkręcić bez ruszania całego zespołu...
Tak jak wyżej była naprawiana wiązka. Jedyne w czym mogłem sie pomylić przy lutowaniu to byla para przewodów bialo-pomarańczowa skręcona. Takich par bylo dwie sztuki. Okazuje się ze są one od czujników abs lewa strona przód i tył. Gdy po naprawie od razu zaświecał się błąd abs tych czujników to od razu pomyślałem że skopałem lutowanie, więć te dwie...
udało Ci się znaleźć ten schemat, też mi nie chodzi czujnik tyle że przedniego lewego koła. wymiana czujnika na nowy nie pomogła, więc chciałbym sprawdzić na wiązce od abs ecu, ale nie wiem które to piny są do tego koła
Ale z czym ma nie kombinować jak nadal nie wie, w czym ma problem? Ja czekam na błąd. Chyba się nie doczekam. Wchodzimy w etap: wymień czujnik, wymień wiązkę, wymień sterownik. Jaki masz błąd kolego autorze?
Ok temat załatwiony :) Przyczyną jest zwarcie w wiązce, przy lewym progu. Niestety nie było widać usterki ponieważ wiązka jest owinięta izolacją. A owy bezpiecznik zasila czujniki ABS, i tu był problem. Dzięki wszystkim za pomoc.
...żeby sprawdzić wiązkę muszę dostać się do modułu ABS. Dlatego pytałem gdzie się znajduje... Zaczynam podejrzewać uszkodzoną wiązkę, bo jak pisałem wcześniej kupiłem czujnik pomierzyłem i porównałem ze starym jest tak samo. Oba mają podobne oporności i reagują na zbliżony do nich metal. Na zmianę mała oporność i duża. Już wartości nie pamiętam......
Pierwszy błąd oznacza zwarcie wewnętrzne czujnika abs w prawym tylnym kole. Drugi wskazuje na to samo koło ale uszkodzona jest wiązka lub czujnik w zacisku zużycia okładzin. Na moje oko przegrzane hamulce i wysoka temp. spowodowały te usterki.
Za chwilę biorę się za mierzenie i czujnika i wiązki, czy prędkość poszczególnych kół moim sprzętem sprawdzę to nie wiem, profilaktycznie zamówiłem nowe łożysko z pierścieniem magnetycznym, jak wiązki całe to pozostaje wymiana łożyska. Dodano po 3 Oporność starego czujnika 601 omów, nowego 571, wiązka całą sprawdzona, jest ok. Prędkość jaką widzi sterownik,...
czujnik wiązka laser czujnik przerwać wiązka uszkodzić wiązka czujnik
tranzystory mutujące zasilanie konwertera multiswitcha przetwornica 200hz
analizator widma akustycznego lodówka campingaz
Częstotliwość sygnału w szynie CAN z radarów samochodowych Kompresja cylindrów w Mercedes Arocs MP4: wartości i diagnostyka